Dobrý den, když se dobře obleču, můžu jezdit na kole i když je pod nulou? Četl jsem několik odrazovacích názorů od cyklistů, kteří na zimu kolo dají na půdu a vyjedou až v dubnu - zimní cyklistika prý není vhodná na klouby a nedoporučují ji. Když zkusím udělat něco s oblečením, tak mám na zimní výlety taky zapomenout? Co byste tedy radili... zateplené čapáky a pod nimi funkční prádlo na běžky...může nějak vadit, když budu aktivně jezdit i ve stávajících teplotách, pokud popřemýšlím nad co nejvhodnějším oblečením? Mám obyč. kolo, ne elektrokolo. Nemyslím taková ta doporučení, abych neuklouzl na ledě apod.Děkuju za odpověď.
To myslíš vážně nebo si z nás děláš legraci?!?
Nebo chceš jet odvézt diskuzi konečně k nějakému cyklistickému tématu?!?
Jsi tu registrovaný od r. 2012, neříkej, že si tu ještě nikdy nezaregistroval nic o ježdění v zimě.
Nebo zkus pohledat.
Jezdím celý rok a žádné potíže s klouby jsem nezaznamenal. V zimě jsou švihy (vyjížďky) o něco kratší. Jejich délka je nepřímo úměrná klesající teplotě. Při teplotách -5°C a nižších mohou prsty hlavně na nohou zábst už dost. Velkou výhodou celoročního ježdění je zachovalá kondice i na začátku jara a spolehlivě fungující kolo.
Je to o oblečení. Je třeba si koupit dlouhé teplé neprofoukavé kalhoty s česaným silonem. Nahoru funkční triko, softshield bundu a silonovou neprofoukavou bundu. Jak se bude ochlazovat, tak přidávej další vrsvy. Bavlněné tričko s dlouhým rukávem, nebo mikina.
Rukavice to chce zkoušet. Jsou letní bez prstů, tak ty už ne. Druhý stupeň jsou profoukavé prstové rukavice. Další stupeň jsou už zimní neprofoukavé tlusté prstové cyklistické rukavice. Další stupeň jsou prstové lyžařské rukavice. Pak jsou lyžařské tříprsté rukavice, lyžařské tlusté palčáky a končí to elektricky vyhřívanými rukavicemi. Jo a dají se stejně jako u kočárku i řídítka vybavit nastrkovacími rukávníky. Na nohy je kolem nuly už třeba ucpat větrací otvory treter neoprénovými návleky. Další stupeň jsou už asi pohorky. Na hlavu pod přilbu tenkou moirovou čepičku. V zimě jsou brýle nutné, slzí oči.
Teplotu udržuj těsně nad hranicí chladu, aby ses nepotil. No a je třeba se postupně otužovat. Nejlepší je to jezdit stále už od podzimu a postupně si zvykat. No a pak je už individuální teplota, kdy to už každého přestane bavit a počká na oteplení.
Jo a na kolo si pořiď nějaké zimní pláště s pořádným zubatým vzorkem, ať ti to tolik neklouže.
Docela se mi osvědčilo obléknout si na horní polovinu těla víc, než je nutné a teplotu regulovat pomocí zipu na vrchní, neprodyšné vrstvě - do kopce úplně rozepnout, z kopce úplně zapnout, po rovině dle potřeby.
A další skvělá věc co se mi osvědčila, je bublinková fólie. Je to sice partyzánština, ale její pomocí udělám třeba z běžeckého trička cyklistické, takže mám možnost unosit i hadry, které by jinak ležely ve skříni zbytečně - vhodně ustřižený kus folie vložím mezi první dvě vrstvy oblečení tak, aby chránila před profouknutím přední část těla. (bublinkama směrem dovnitř)
Blahé paměti Rudé právo, které v případě nouze se dalo použít i jinak což u bublinky nepřichází v úvahu :-))
To jo, ale oproti RP to má zase výhodu, že ty Bublinky, jak jsou mezi nimi mezírky, tak tam se sráží vlhkost. A stéká těmi mezírkami dolů, někam do kraťasů do míst, kam mi ale nefouká, takže to neva.
A doma když to vytřepu, tak je z toho taky pěkná sprcha. Kus týhle folie s sebou začnu vozit na vícedenní výlety, se vždycky může na něco hodit.
A už mám koupenou toaletní lopatku. Co je s rondou, že se tak dlouho neozval?
Pracuje, Škodovka se nadechla a nestíhá :-)
Kolik ledových dní a kolik dní se sněhem v roce mají v Nídrlendu? Jedna z nejteplejších oblastí u nás je na tom takto:
Každopádně až 110 ledových dnů a až 50 dní se sněhem není na jednu z nejteplejších oblastí zas tak málo. Odkud ta statistika je? Rád bych se podíval i na jiná místa.
https://www.edpp.cz/prce_charakteristika...
Nepochopilas zásadní zprávu: zimní cyklistika není otázkou teplot, ale možností jezdit.
Byls dneska? Já dvě hodiny, 30km. Celou dobu padalo to bílé svinstvo a ke konci už to zůstávalo i na silnici. Na kole jsem si dovezla navátý sníh na všech trubkách aji bowdenech.
Měla jsem nepromok bundu, jinak nic extra, tohle ještě není mráz, akorát břečka.
Jinak v zimě jezdím normálně, tím mě neoslníš.
Málo sněhu, žádná zima, je vidět Hlína :)
Můžeš, přinejhorším vždy máš možnost vyjížďku zkrátit. Jezdím už nejméně deset let bez zimní přestávky. Na kolena dávám při větší zimě nákolenky (aby nesklouzávaly našiju na ně "ostrou" část sucháčě a na čapáky nad kolenem "měkkou". Oblečení není problém, vždy se dá vhodně navrstvit. Pro mne je limitem promrzání prstů u nohou. Jako skrblík jsem se zatím neodhodlal ke koupení zimních treter. Mám ale dvoje běžkové boty, tak na ty starší s kožíškem dám kufry, podrážku mají tvrdou dost. Kolem nuly stačí na kratší cesty klasické s návleky. Kolega cyklista tvrdí, že za velkých mrazů používá tři kulichy, dva na hlavu a jeden ...
Zaprvé, nepřestávej jezdit.
Ochlazovat se bude pomalu, budeš si postupně zvykat. A dokupovat vybavení podle toho, co nebude vyhovovat, nebo bude chybět.
Oblečení musí být především neprofoukací, neboť průvan co se dostane na kůži je asi to nejhorší, co tě může potkat, hned po zmoknutí teda.
Vrstvi tenké vrstvy. Byť to zní a vypadá šíleně, čtyři trička variabilně odložitelný jsou lepší než jeden svetr, podle směru kopce dost kolísá tepelná výkonnost a ochlazování prostředím.
Nohy jsou obvykle málo citlivý, šlapeš a zahříváš je, s větším chladem není špatný zvážit něco na kolena. Dlouhý kalhoty jsou samozřejmost, ale extra teplý být nemusí.
Boty jsou dost individuální otázka, někdo je prostě k promrzání prtsů náchylnější. Na ležáku to překvapivě dobíhá už i mě, asi s nohama hore klesá prokrvovací tlak nebo co.
Rukavice musí být opět hlavně neprofoukavé, izolované hlavně zvenčí (hřbet ruky), naopak dlaň chceš tenkou, abys mohl i přehazovat a brzdit. Není vůbec špatné zateplit si brzdové páky, dají se sehnat gumové návleky a je fakt SUPER když se nemusíš se sjezdovým průvanem držet ještě těch promrzlejch kovovejch páček přímo.
Pokud jsi zvyklý běžkovat, odvodil bych klidně oblečení odtamtud, zase takové rozdíly v požadavcích tam nebudou.
Na pravidelné dojíždění do práce se například netřeba nějak spešl vybavovat, rukavice to chce, ale jinak... Půlhodinka se dá přežít i v suboptimálních podmínkách, pokud tě pak čeká suchá převlečení a rychlovarná konvice s čajem...
Hlavně neuklouzni na ledě :)
Já se dovybavil na snowbike těma tretrama co vypadají jako sněhule, a mají hodně místa kolem prstů.
Musel jsem vyhodit jejich dutinovou vložku, která mi ničila anatomii chodidla a tudíž rasovala šlachy kolem kolena, a vlastně geometrii šlapání celkově.
Vložky jsem nahradil ortopedickýma pěnovýma s vrstvou vlny, tepelný komfort trochu klesl z -15 na cca. -10, ale zato můžu ujet 100km a nohy šlapou jak mají.
Problém všech treter jsou kovové kufry které tahají zimu do nohy.
Na to mi návlek nepomůže, nicméně letní mtb tretry dokážu jezdit až do 0 s dvouma ponožkama a sáčkama.
V terénu natěžko (naložený bike 35kg) dám tak 75km a mám dost, ale zima už mi celkem nebývá.
Největší problémy mám s nedokrvováním prstů na rukou když je rukavice moc tlustá a ruka v ní obepíná grip.
Docela se mi osvědčily goretexové tenké rukavice, ale zas cca. do nuly, v -5 už mám ruce po 75km prokřehlé.
Ale pokud je vystavím větru (windchill) tak to nefunguje.
Pokud nechceš prát po každé vyjížďce, kup si vlněné prádlo - není levné, ale jinak docela boží - třeba český Woolife.
V zásadě se mi osvědčila metoda cibulových vrstev z vlny, s jemným finálním trikem pod membránovou bundou.
A být raději trochu prokřehlý a makat, než být slitý potem v teple.
Ale pokud jde teplá fronta a sněží mokrý sníh, tak jsem mokrej.
Na kolena si dávám návleky, ale vždy jen na to jedno co to potřebuje - velkým chladem mi zatuhává a bolí protože se rasuje.
Pokud už mám na sobě všechny vrstvy kalhot, dám si návlek klidně jako poslední ale je to spíš na dojetí, když zjistím že mrzne víc než jsem myslel.
Důležitá je kukla na hlavu, a nesnažit se smrkat za jízdy rychlými pulsy - tím se akorát zasmrkne do dutin a pak to za čas musím vyležet v bolestech.
Tuž tak, ať se zimní ježdění daří.
;)
Já jezdím i v zimě na starých kolech s falcovými plíšti, tedy zimní plášť neřeším, dělá se jen jeden, pokud nepočítám různé barvy. Tahle kola mají tu výhodu, že jsou na nich normální pedály, na které si můžeš vzít i těžké zimní boty s trojitou ponožkou :), na řidítkách nemáš žádné páčky, tedy si klidně vemu i dvoje rukavice přes sebe a neomrznu.. na sebe klidně i Parku.. a pokud je hezky, tak si přebytečnou vrstvu odložím do rozměrných brašen na nosiči. Pády omezím tím, že si je zakážu, abych 100letý stroj nezničil.
To zakázání pádů je dobrá finta :-). Jak často se neposlechneš? Nechce se mně věřit, že jsi sebou v zimě na ledu nikdy nešvihnul. Já jsem sebou praštil na place v práci každou zimu. Byl to jeden z důvodů, (kromě bolestí za krkem, v zádech, i těch "prodloužených" a v zápěstí), proč jsem přešel ke trojkolce. Nevadilo mně ani tolik, že jsem pobavil ty, co to viděli, ale ono to i bolí...
Na plečce jsem se ještě nevysekal :) pokud nepočítám tu situaci, kdy jsem kámošovi vezl na výlet náhradní zadní kolo (držel jsem ho v ruce) a v hlubokým písku jsem to neudržel a skončil ve spadlým stromu (v těch větvích) a vodřel světlo. Zato mi ho dvakrát sfouknul vítr ze stojánku, takže se odřely dřevěný rukojeti. Ono jak nemáš klipsny, nebo kufry, tak obě nohy hodíš na zem a ustojíš kde co.
Moc to řešíš ;-)
Je to pouze otázka správného plánování trasy.
Prostě nasedneš na kolo ve Starých Hamrech - Černé, 530 mnm. Hezké slunné podzimní počasí, asi 8 stupňů nad nulou, normálka, pohoda, jazz. Páč nejsi dnešní a už jsi někdy v životě v Beskydech byl, tak pro každý případ přihodíš do batůžku čelenku a pracovní rukavice. No a když o 9 km dále na Sulově 900 mnm. zjistíš, že jsou -3 stupně a drobet sněhu, tak už Ti beztak nezbývá nic jiného, než jet dál - nebo zmrznout.
Za odměnu se cestou na Gruň u ovečky pokocháš pohledem na vrcholky Vysokých Tater.
Akorát teda ty zimní sjezdy ještě nemám vychytané, takže ve sjezdu po ledovce z Gruně do Starých Hamrů jsem se asi třikrát zabil...
No a menší kopce - menší kolo - menší zima...
Prostě jak je volná chvíle, tak nešpekulovat o nesmrtelnosti chrousta, ale raději hned vyrazit.
Bara2 si s sebou béře psa, Ty si bereš ovci?
Tohle mi vždycky přišlo uplně zcestný - pálit kalorie a potit se jak idiot...a NIKAM NEDOJET!
Koncept posilovny je zkrátka podivnej...
To by ses divil, kam se dá dojet na rotopedu :-)
https://www.nakole.cz/blog/zobraz/486-na-rotopedu
K udržení formy velmi dobré a pokud chceš hned z kraje roku podat hodně dobrý výkon, tak ani moc nic jiného nezbývá.
Já bych to teda doma nedala, zas tolik trénovat nepotřebuju a raděj i ve sračkách jedu na hodinku ven. Ale vypadá to dobře, podíváš se na film, naposloucháš jazyk a potrénuješ. To má smysl a líbí se mi, že to děláš zodpovědně :-)
Dopoledne jsem posilovala na dvoře a ze shrnutého sněhu postavila psa, odpoledne pojedu na hodinu ven, na zemi to taje a už určitě projelo nějaké uklízecí auto, tak by to mělo jít.
To jsem se vsadil v lázních, že na rotopedu ujedu za hodinu 30 kiláků... sázku jsem vyhrál (ujel jsem 33), ale v životě to už nikdy nebudu opakovat. Měl jsem na sebe otevřený okno, potil jsem se jak dveře od chlíva a po 15 minutách to byla děsná votrava.. prostě ta jízda a střídání režimů tam chybí.
Dcerunka mě jednou přiměla, abych s ní šel do fitka. Na tom krámu mě to po deseti minutách přestalo bavit.
No, bez toho plátna by to bylo na palici.
Takhle se to dá, hodina ráno, hodina odpolene, člověk si docela mákne, protože šlapeš furt, takže tyhle dvě hodiny znamenají takové 4 až 5 venku. Na kole, alespoň tady v těch mírných vrškách, chvilku šlape, chvilku se veze, kdežto na té brzdě točíš nožkama furt.
Trajdat pár hodin denně v tý slotě venku,jen tak, bez cíle, by nebylo nic moc. Když někdo jezdí do práce, dává to úplně jinej smysl.
Ono není hnusně furt, asi by šlo občas i vyjet, ale když si představím, že bych ten krám musel zase celej mejt, abych ho mohl dát na tu brzdu, choutky obejet si kolečko mě přejdou.
Ať vám to šlape, já mám naplánován odjezd na 20 února. Na jih. Tam už bude dobře. :-)
A tak jako jo, pokud máš jedno kolo takhle zašroubovaný, asi by se mi taky nechtělo to odmotnovávat a následně pucovat.
Ale stejně bych radši vrazil prachy jiným směrem - nejsem závodník, tak mě případný propad kondice při jarních výjezdech neděsí, dojížděje denně do práce to zas TAK tragický nebude tak jako tak.
Takže jo, pokud máš vrcholový ambice, dá se jakž takž pochopit, ale jako těžce nesouteživý člověk nepochopím asi ani to :-D
Zůstanu u reálných výletů se vším co k tomu patří (i když přiznávám, že možnost teleportace a startu 50km od baráku by byla fajn...
Ale nemám žádný "vrcholový" ambice, druhý týden v březnu budu zase v Montpellieru ve škole, a tak tam chci přijet na kole. Žádné extrémní výkony, do 150 km denně. A to znamená 10 hodin v sedle, a vydat se na cestu s neotlačeným zadkem a ochablejma nožkama by možná dost bolelo.
A taky se musím trochu hejbat, jinak bych mezi obejvákem, ložnicí, koupelnou a pracovnou shnil.
Nebudu opakovat "zápory" v příspěvcích výš. Jako nouzové řešení snad, ale mně tam chybí to, že když vydrtíš kopec, tak Tě čeká zasloužená odměna v podobě sjezdu, který si můžeš vychutnat.
Člověče, zasloužená odměna v podobě sjezdu mě už hodně dlouho nepotkala. Měl jsem vždycky takovej pech, vydrápu se na kopec, a vono leje, a na silnici proudy vody s bahnem, pracky na brzdách bolí, a já kleju jako pohan.
Nebo ten Mont Ventoux.
Vyšplhám se nahoru, chvilku jedu,chvilku strkám, a pak bych to mohl pustit těch 25 km dolů a co se nestane. Z neznámého důvodu se mi začnou na přední plášť lepit kamínky a ty pak dřou o blatník. Tak brzdíš, nechceš přijít o plášť. A pak zjistíš, že od toho brždění máš ráfky rozžhavené, tak každou chvilku stojíš, a necháš vychladnout. A zase v duchu nadáváš.
A teď v tý zimě už vůbec. Vyjedeš kopec, zapotíš se, blatník vysoko, kotouče, všechno v cajku, aby sis sjezd užil, a jak svištíš zpocenej dolu, dává se do tebe zima a pod kopcem se už klepš jak osika.
Kdepak, sjezdy :-)
Nahoru jedeš v triku, nahoře se oblékneš a hlavně si vezmeš neprofoukavou bundu.
Hezká theorie.
V praxi se mi to podařilo ale jen jednou, ne v triku, ale přiměřeně oblečený, a nahoře jsem se nabalil jak pumpa a sesvištěl dolů.
Jinak na ty sjezdy fakt mám pech.
Když jsem po třicetiletý pauze znovu začínal, jezdil jsem v bavlně. Vyšláp jsem si v třicetistupňovým pařáku na Ještěd, pokochal se a ve sjezdu už u Vířivejch kamenů se do mě dala taková klepotice, že jsem si hned pořídil moirový triko. Fungovalo překvapivě dobře.
jj a vzimě v takovym sjezdu pěkně promrznou ruce nohy a ... koule :)
Já vidím kolo na stojanu a rozestlanou postel a nejspíš něhoho v ní. Tak si představuješ zimní cyklistiku?
Mám kolo v ložnici, protože je to cimra, kde se netopí.
To vidím, ale také vidím někoho v té posteli :D
Ano, to je statisticky prokázaná skutečnost, že se v postelích vyskytují lidi... V čem problém?
Ne, nikdo tam nebyl, vidíš blbě :-)
Jsem si dokonce dala tu práci a zvětšovala... není :-)
Původně jsem o existenci nějaké betle neměla ani tucha, prostě jsem se dívala na kolo, diaprojektor a plátno. Přišlo mi divné, že si někdo dává tu práci s hledáním hnid na dokumentační fotce s popisem. Koneckonců, drtivá většina příspěvků k tomu je o tom, jak to děláš blbě a jak by to šlo lépe a radostněji jinak. To je takový místní kolorit, co naděláš.
Já ti věřím. O to vůbec přece nešlo. Sranda je ta kombinace.
Jasně, co by tam taky kdo dělal, čuměl na potícího se dědka?
Některé věci nepochopím.
Jedu si, koukám na toho Venturu s Girardotovou jak systematicky hledají toho chlápka, co má svědčit, až najednou cítím, že se šlape nějak zlehka, a ten krám co brzdí to zadní kolo vydává divnej zvuk
Slezu, koukám, a zadní kolo prázdný.
Já dokázal píchnout i v ložnici na brzdě :-)
To mi hlava nebere.
Překvapivé, ale stát se to může, už jsem také lepil. Zahřátím duše povolí starý flek nebo duše někde ve švu.
To se divím, žes za tím nehledal ženskou. Ta francouzská pravda tě nenapadla?:-)))
To bylo to první co mě napadlo.
Ale Soňa mimo domov a já jel už půl hoďiny, než to splasklo a sofoukbout lze, ale za dvě minuty prázdno. Hraní s ventilkem jsem vyloučil.
Ale baba ta všechno může, pochopitelně.
Rozhodl jsem se, že teda tu duši vyměním, jdu so komůrky, kde mám, teda měl jsem svoje věci na kolo, a místo mých duší, montpák a těch věcí tam na regálu nějaké marmelády.
Rozzuřený telefonát: "kde jsou noje věci!"
Prý venku v boudě na kola.
Musel jsem počkat až vychladnu, byl jsem trochu zpocený, abych až budu pátrat v boudě nenastydnul.
Tyhle věci ni dělá často.
Vrátím se z ciziny, a tam kde byly dříve ponožjy jsou kapesníky, a bez dotazu: kde jsou fusekle je nenajdu. Pokud si chci být jist, že ta věc zůstane na svém místě, musím to odtáhnout do pracovny, nad kterou jsem vynesl interdikt - nikdo s ničím tak nesmí hejbat
V boudě na kola? Vždyť se tam nastydnou! Hrůza!
kola ne, já jsem mohl nastydnout, a beru to jako osobní útok na moje zdraví :-)
Když ony to s námi myslí dobře :-)
Tak jak říkal Lelek.
Ta duše praskla sama, nikoliv ve švu, ale v místě ohybu. Je to neuvěřitelné, v ráfku byla už od roku 2019, a je na ní najeto ke 4000 km. Přesto, když jsem ji vyndal z pláště ven, složila se přesně tak, jak na obrázku a prasklá, jakoby říznnutá tupám nožem, protože ten otvor jakoby chlupatý, se složila do toho stavu, jak vyfocena.
Skoro se mi tomu nechce věřit a podezíral bych servis, kde kolo bylo před měsícem, že tam při centrování dali novou duši, kdyby ta duše nebyla přesně stejná jako všechny ostatní, co jsem kdysi na cestu nakoupil.
Takže začínám mít strach, že ten materiál odschází s časem, ty duše jsou všechny jezky poctivě složené, a že se něco podobného bude moci opakovat někde cestou, až se mi to bude nejméně hodit.
Abych nakoupil novou sadu, a kdoví, jak moc bude nová a jak dlouho ve skladu....
Asi bude dost záležet na tom jak byla stará a hlavně jak byla skladovaná v tom složeném stavbu. I duše mají svoji omezenou životnost, zvlášť když jsou složené.
Já duše zpravidla střídám, píchnu, vyměním za jinou z rezervy, zalepím a zase uložím.
Náhradní duši nevozím. Defekt zalepím na místě a znovu namontuji. Duše je stále v ideálním nahuštěném tvaru a to se jí zjevně líbí.
Tu náhradní mám už leta doma na poličce a vozím jí do ciziny, když jedu autem. No snad je tlustší, než ta Jindrova do Zelenáče.
Když dojde na defekt, tak vždycky za tak blbé situace, že mi prší na hlavu, nebo něco podobného, že je lepší duši prohodit, a pokračovat, a zalepit, pokud to jde, večer. U těhle uzounkých duší je s tm problém, na Lelkovu radu jsem si koupil ty nejmenší záplaty, přesto i to nejmenší kolečko je moc velké na to, aby šlo rovně přilepit na tu duši, prostě když duši přeložíš, je užší než záplata, takže i ty malé záplaty je potřeba střihnout, pak to drží.
Proto vozím duší na výměnu víc - konkrétně teď v srpniu jsem vezl 3 s tím, že kdybych měl defekt, pokusím se tu mrchu zvečer alepit, ale nezbůázním se, když se to nepovede. Nepíchnul jsem ty 4000 km, až teď, na té brzdě mě ta duše opustila.
Jak jsem ji měnil, uvědomil jsem si, jak to s tím rychloupínákem a těma pláštěma je jednoduché, proti tomu, co jak jsem si užíva s tím elektro-ořem, a pevnou osou. Ale u toho zase lepit není problém, prostě 23 a 34 mm máš 11 mm rozdíl, a to je dost.
Takže, pokud si někdy nelepil uzounkou duši, netušíš, o čem je řeč a nemusí ti ani pršet za krk.
To jsem měl kliku v jeden den, díra v to plášti, ten bylo potřeba opravit, aby to mělo smysl jet dál, hned napotřetí jsem to pochopil.....
Měl by sis pořídit pneumatiky a nejezdit na těhle pogumovaných ráfcích :-D
Na silničce se na ničem jiném nejezdí, snad 25 mm by se tam vešlo.
Nejdřív si připadáš jak vopice na brusu, ale zvykneš si. Já tam blboun tenkrát navlíknul ultralehké Micheliny, ty propíchneš razdva.
Teď mám Continentaly, a až na to, že mi to ruplo stářím na té brzdě, drží spolehlivě.
Pochopitelně, musíš si dávat bacha kudy jedeš, ale přežilo to fakt lecos.
Vždycky je něco za něco.
Kdyby dřív byly, koupil bych karbonovej gravel, ale teď už jsem se rozhodl, že do toho prachy rvát nebudu. Kvůli 2-3 týdnům na kole?
Soňa říká ať prodám Zelenáče i jejího Cannondala a koupím toho gravela, ale jsem sentimentální, to Zelenýmu nemůžu udělat, abych ho prodal....
Jo kdybych si chtěl kupovat vzpřímeňáka, gravel by byl asi hodně silnej kandidát. Na čistý silnic jsem kdysivá taky jezdil, ale uplně si mě to nikdy nezískalo, je to prostě až moc tvrdá jízda...
Jsem zvědavý, kolik letos potkám fatbiků, včera mě míjel jeden a hučelo mu to tak, že jsem myslel že na mě jede Tatra. Svýho času byly uplně furt a všude, ale poslední dobou už jsem je přestal vídat. Buď jsou schovaný a čekaj, až nasněží, aby se mohly patřičně vyžít v domovském prostředí, a nebo zahnívaj ve sklepích, neb se to neukázalo jako uplně praktické na běžné ježdění...
Možná děláš chybu. Jednou jsem, vracaja sa dom, picnul u letiště. Docela pršelo a nepovedlo se mi proto díru zalepit, nikde kousek střechy. Tlačil jsem pět kiláků domů.
Já měním, lepím na místě jen když mám opravdu dost času a je pěkné počasí. Lepím až když je vhodná chvíle nebo při dalším defektu. Vyjet bez rezervní duše si nedovedu představit.
můžu ti ukázat duši z roku 1910, červenou kaučukovou, se šroubovacím ventilkem.. Drží skvěle vzduch. Vražda byla, když do nich někdo za účelem lepší těsnosti nalil mlíko, to se pak po letech ztvrdlé rozsype. Zajímavé, že RU a prvorepublikové duše se občas najdou v dobrém stavu, tak socialistické Barumky byly v háji všechny, co mi prošly rukama. Podobný problém mají sběratelé vojenských artefaktů.. Guma najednou vypotí olej a rozsype se na prášek, obrany proti tomu není. Prý teď takhle odcházejí WW2 německé věci. Nicméně 2 roky stará duše (dobře, 7, kdyby 5 let ležela ve skladě) by měla být naprosto OK.
Skladuj je přiměřeně nafouklé a zavěšené na skobě a na kole náhradní voz přes hlavu a jedno rameno. Budeš vypadat jako staří borci. :D
Starý borci vozej duše přes obě ramena - překroutí se od 8 a navlíkne jak baťůžek a vepředu stahne řemínkem s klíčem :) Z LEroiky:
Jinak na tom druhym obrázku je Luciano Berruti, legenda italské cyklistiky, a bohužel už po smrti.
A na tom prvním zcela vpravo vykukující, není to V. Klaus? Nebo jeho dvojník (Nývlt, Macháně).
řek bych, že spíš ne.. těžko bude zkoušet vyšplhat na Mortirolo s 15kg Griffonem z roku 1915 a jediným převodem 42/26, nebo s 16kg Peugeotem z roku 1916 a převodem 44/15 ject závod Paříž-Roubaix, jako pan cyklista Berruti :)
Kterej, ten první nebo ten druhý od Binachi, co s sebou duši nevozí?
To dokonce vypadá na nějakou předváděcí oldcyklist jízdu. Ten vzadu má mnohem novější kolo a přilbu.
No tím jsem si patrně i odpověděl.
LEroica je celosvětový festival jízdy na ocelových kolech. Začalo se v Itálii (Cianti) a teď se jezdí po celém světě. https://www.facebook.com/Eroica
Luciano Berruti byl Pan cyklista, tvrdohlavej řízek, chudej člověk se dvěma zaměstnáníma, sběratel kol a exot.. Jednoho dne se třeba rozhod, že se zajede z Itálie podívat do Moskvy, aby se přesvědčil, jaký to tam je (myslím, že na kole..) Tam nedojel, ale po cestě potkal svou budoucí ženu, Polku :)
https://it.wikipedia.org/wiki/Luciano_Berruti
https://www.google.com/search?q=luciano+berruti...
Krásné příhoda. Pobavils mě :-)
Složená duše se má vozit v krabičce, jak se to při jízdě všechno chvěje, duše se prostě v tom ohybu prošoupe o brašničku či něco, co se jí dotýká. V té krabičce přece jenom tolik netancuje, opírá se více místy o ten papír. Ale i v té krabičce k tomu asi může dojít.
Už se mi to stalo s volně stočenou duší v brašničce. Vytáhla jsem náhradní duši, a protože jsem snad dva roky neměla defekt, byl v ohybu cca 10cm dlouhej šlic, jak rozříznuté nožem. Sranda byla, že jsem si toho vůbec nevšimla, dala duši do pláště, nasadila plášť, pumpovala jak debil, šlo to podezřele lehko a nic se nenafoukalo. Rozebrala jsem pumpičku v přesvědčení, že je vadná a nepumpuje... Zastavila jsem kolemjedoucího cyklistu a zkusili jsme to nafouknout jeho pumpičkou, zas to nešlo, tak jsme zkonstatovali, že je asi vadnej ventilek... Nakonec jsem tam dali tu starou duši, jeho pumpičkou to nafoukali a dojela jsem s tím skoro na ráfku dom. Té deseticentimetrové díry jsem si všimla až doma, když jsem cvičně dílenskou pumpou chtěla nafouknout jen tu duši...
A onehdá jsem doma lepila. Vždycky duši druhý den zkusím nafouknout, jestli to neuchází, než ji dám do krabičky jako rezervu. Ležela nafouklá v místnosti na zemi a po cca hodině najednou "pšouk". Normálně se v ní udělala dirka! Asi to tam už bylo načnuté, a když se to neopíralo o plášť, tak to v tom slabším místě prasklo.
Jo, taky jsem kdysi takhle roky vozil složenou duši v podsedlové brašničce, protože jsem díry zpravidla jen lepil... a když jsem tu nahrádní duši konečně potřeboval, měla z boku díru. Pravděpodobně tedy vzájemné tření při otřesech mezi duší a brašničkou, byť tam byla dost na fest.
Teď vozím sbalenou duši v igelitovém pytlíku a jako celek omotané gumičkou v naději, že o hladký igelit se ta duše už snad neprodře. Jestli to funguje, se uvidí, až ji zase jednou budu potřebovat... :-)
Já zas věřím, že zafunguje ta krabička :-D
Jenže to máš kruh vepsaný do čtverce, respektive válec do kvádru... tolik volného místa v brašničce s nářadím fakt nemám. :-)
Mám velké kapsičky a uzší gumy :-))
Krabičky si dělám přesně na míru, ty z obchodu mají většinou blbý tvar, pokud je vůbec s duší dodávají.
Krabičky na míru? To by možná stálo za obrázek?
Nehledej v tom vědu, prostě smotáš duši, změříš rozměr a vystřihneš krabičku, ve které to bude natěsno. Krabičku zaděláš gumičkou a strčíš do podsedlové taštičky :-)
Dneska začala zima už i v Praze. Ráno -3°C, ulice lehce namrzlé. Už jsem vytáhl i neoprenové návleky a pod dvě bundy dal mikinu. Bylo mi dobře a když mi na cyklostezce podél Vltavy svítilo sluníčko, tak mi bylo moc pěkně. Jen to už chce zimní gumy a pořádné, nejlépe kotoučové, brzdy.
Jen cyklistů výrazně ubylo. Za celou cestu jsem potkal jen 4, což je proti zimním časům nad nulou tak čtvrtina. Jo a žádné sdílené pučovací kolo. Ale zato jsme se pěkně zdravili :)
Jsem koukal, že existují nějaký vyhřívaný rukavice, na dobíjecí baterie.
Viděl si to někde?
Má to někdo?
Vím o tom, ale není to vůbec levné a je to spíš na motorku. Zatím si vystačím s tříprstými rukavicemi. Mám tyhle:
https://www.rockpoint.cz/rukavice-matt-3195...
a jsem s nimi velice spokojený. A to mám ty ruce velice citlivé na zimu.
Jsem našel na cizokrajném fóru stran zimního cyklování :-)
K čemu má na tom nepohodlném fotelu ty šlapky? Já si dávám před křeslo k televizi takové pěkné štokrle s polštářkem. A také mám vedle stoleček na talířek a skleničku. Tam se pak parádně spí :D