Dobrý den, chci se zeptat, nemám absolutně žádné zkušenosti se zimními plášti na kolo, s hroty
https://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste-mtb...
zajímá mě, jak moc "blbě" se na nich jezdí po obyčejném asfaltu, jako např, když pojedu cestu cca 10 km a z toho pulka bude cistý asfalt a druhá pulka zledovatělý povrch?
--
s pozdravem
Marian Hamrla
údajně bez problémů, ale to tvrdí výrobce/prodejce.
v praxi je to samozřejmě komplikovanější
https://www.youtube.com/watch?v=Sm-VnRNQAHw
Já jsem chtěl hřebíkatý pláště kupovat pár let dozadu, ale nakonec na to nedošlo (nebyly skladem) a od té doby mi zatím nechyběly, neb zimy se moc nekonaj a ostrohranný štěrk se jeví jako větší "problém" než skutečné náledí...
Jet na hrotech na čistém asfaltu se dá, je to samozřejmě hlučnější a taky to má výrazně větší odpor. No a hroty se na čistém povrchu dost obrušují, takže na běžné a denní dojíždění po čistém asfaltu to je poněkud dražší ježdění.
Takže na zimáka do práce v Praze bych to musel stále přezouvat podle počasí? To se mi opravdu nechce.
Na takovéhle celozimní ježdění do práce je asi rozumné mít druhý pár kol s hrotama a jen přehodit kola.
Z FAQ Schwalbe
How long is the service life of spikes? All Schwalbe spikes have a core made of extremely wear resistant carbide (tungsten carbide). With these spikes you can ride a few thousand kilometers. The fact that the corners are rounded by grinding and the spikes are pressed deeper into the material is normal.
In my region, snow is seldom. How can I make good use of tires with spikes? The best option is to fit the tires on a second bicycle. In the morning you decide which bicycle is suitable for the respective weather. On icy roads it is a great feeling to have full control on tires with spikes, even when the cars drive very slowly.
Hroty jsou vyrobeny z Karbidu wolframu jehož tvrdost je 8,5-9,5 na Mohsově stupnici a měly by vydržet několik tisíc kilometrů.
Pokud jezdíš v oblasti, kde je sníh zřídka, doporučují mít pláště s hroty na druhém kole a ráno se prostě rozhodnout které kolo použiješ. Případně přehazovat kola, to je o dost menší práce než přezouvat.
Mám schwalbácký pláště s hroty, vím co to je a jaké to je.
Nebuď tak sebestředný, nejsi tady sám...
Sebestředný? Právě proto, že tady nejsem sám, tak jsem to napsal. Neopisuju z nějakých příruček sdělení obchodníka.
Hm díky. Takže i Schwalbe doporučue dvojí kolo. No nakonec to já mám. Jen to jedno jsem odsoudil jen pro letní ježdění kvůli tenké pneumatice a neúčinným brzdám. Asi zvolím konzervativní přístup, tj. na sněhu a na suchu kolo a na ledovce autobus. Jen je problém, jak poznat, že mám na cestě ledovku, dříve, než se na ní ocitnu.
Počasí, kdy 90 % povrchu je bez sněhu a 10 % jsou zbytky, které mohou být ráno namrzlé, není nic výjimečného. I v této situaci mají hroty smysl a ten plášť to musí vydržet, nemá cenu riskovat kvůli opotřebení pláště úraz, v severských zemích se hroty dávají i na autopneu a taky to musí vydržet. Schwalbe doporučuje nový plášť zajet 40 km na asfaltu aby se hroty usadily. Asfalt je celkem měkký materiál, to bych se spíš obával betonové a kamenné dlažby.
Ahoj. 3 zimy jsem jezdil s Schwalbe Winter Plus 26". A moje zkušenosti jsou následující.
Na čistém asfaltu jsou hlučné, nepotřebuji zvonek. Lidi uskakují sami. Valivý odpor je síla i když jsou nafoukané na 4Bar. Dávám si pozor na prudké brždění, abych zbytečně nevytrhal hroty z pneu. Nejvíc se ztrácí na předním kole ve středové partii běhounu.
Na zledovatělém asfaltu ztrácí pneu trochu na hlučnosti a i valivý odpor je super. Stále ale jezdím opatrně. Dobře podrží v zatáčce kde to ostatním podklouzne. Na zamrzlé ledové hladké ploše drží v přímém směru, v zatáčkách může sklouznout, vyškrabe rýhy do podkladu.
Na čerstvě uježděném sněhu ( na silnici) Drží jako přibité. Téměř nepoznám rozdíl mezi jízdou s letními pneu v létě a zimními na ledovici. Hlučnost nula. Při prudkém brždění v přímém směru vydřou sníh až na asfalt.
Směrově drží do výšky sněhové pokrývky cca 3 cm na vozovce či stezce. Nad tuto hodnotu jsou směrově nestabilní. Stejně jako v závějích, jazycích, čerstvém sněhu. A jízda je fyzicky náročná. Avšak takové podmínky jsou jen někdy a někde.
Na extrem budou lepší extrem pneu WINTER SPIKE.
Po 3 zimách se některé hroty jenž jsou nasazené do pouzdra s půlkulatou hlavou prořezali vlivem jízdy po tvrdém povrchu skrz pneu. A způsobují defekty. Do prázdných otvorů po hrotech se dostávají i malé kamínky. Možná pomůže je zaplnit silikonem.
Na zimních pláštích jsem jezdil vždy cca. 5 měsíců v roce. Denně do zaměstnání ( 20 km.), na výlety. Za každého počasí.
Není lepší prázdné otvory po hrotech zaplnit novým hrotem?
https://www.koloshop.cz/servis,-naradi...
Když tam bude držet tak určitě. Bohužel v mém případě jsou některé pozice v pneu už tak roztažené ( zvětšené ), že mi tam hroty nedrží. Už jsem je doplňoval 2x a zase vypadly. Proto než riskovat defekt od kamínku zkusím otvory zaplnit černým silikonem, snad 1 zimu ještě vydrží. Když to nepomůže, vytahám z nich hroty a vyhodím je. A koupím nové.
Ten pocit kdy mám strach chodit po ledu pěšky, protože to klouže. A nemám strach jezdit na kole, protože to neklouže. Za ty prachy stojí. :)
Na letošní zimu jsem pořídila druhé záplety s plášťama s hroty (Schwalbe Maraton winter plus). Mají se prý zajet na tvrdém povrchu, tak jsem s nima dnes jela 20km po asfaltě. Máte někdo zkušenost, kolik je potřeba při tom "zajíždění po tvrdém" najet kilometrů? Chci je mít jen připravené v pohotovosti, jezdit na tom celou zimu nechci.
Četl jsem teda 40km na zajetí.
nyní řeším bud tento
https://www.koloshop.cz/cs/Continental-Top...
nebo s hroty
https://www.koloshop.cz/cs/Continental-Contact...
nechápu proč s hroty stojí o pár stovek méně? Co by jste obuly, jízda po asvaltu, zimy už vlastně skoro nejsou, jen kdyby...,
měl jsem kdysivá podobný cukání, ale dodnes jsem je nepořídila dodnes mi nechyběly.
Bude asi dost záležet kde fakticky jezdíš, například v Praze je větší problém posypový štěrk a návazné defekty než námraza a nutnost hřebíkatých pneumatik...
Mám plášť s hroty, jezdím do práce každý den v Pardubicích přes město. Jak se chovají pláště s hroty někdo pěkně popsal v diskusi o kousek výš.
Poslední zimy v Pardubicíh už nestojí za nic. Plášť s hroty je vynikající tak na 2 až 3 dny v roce. Pak je asi tak 10 dní cesta z 95% holá, kam se hroty fakt nehodí a na zbývacích 5% by se fakt hodily, protože dva železné mosty se nesypou, asi aby nezrezli, dva chytře nově postavené semafory překází nejen cyklistům, ale i multikáře zimní údržby, kolem zastávky mhd se multikára taky neprotáhne, stezka do Černé se udržuje každé pondělí, když nasněží v úterý, tak celý týden nejde projet a tak podobně. Něco se objet dá, něco ne. Po celý zbytek roku stačí obyčejné pláště.
Do hrotů bych v Pardubicích už znova nešel.
Loni jsem to řešil a nakonec jsem jen koupil nové hrubé terénní pnematiky. Zima byla v Praze skoro bez sněhu, hroty jsem nepotřeboval. Dokonce jsem většinu zimy odjezdil na Favoritu se silničními Marathony. Ani ty SmartSamy jsem vlastně nepotřeboval. Předpokládám, že letos to bude, vzhledem ke globálnímu oteplení, podobné.
děkuji všem za odpovedi, vidím to tak, že na zkoušku si dám na přední ten bez hrotu https://www.koloshop.cz/cs/Continental-Top...
jen tak na vyzkoušení, uvidíme
jen mě zajímá, mám nyní obyčejné schwalbe za 400,-, jak moc je ten winter lepší? jako co je jako speciální zimní směs na tom continentalu?
O kolik je lepší netuším, ale lepší bude, koneckonců na auta se taky dávají zimní gumy. Pochybuji že někdo zaplatil větší vývoj cyklistického pláště, stejně to jen převzali z automobilních pneu.
Odhad: Rozdíl bude v měkčí gumové směsi, asi nižší doporučené huštění, a mikrolamely nebo jak se tomu říká na dezénu.
Dát na přední kolo zimní plášť se mi jeví jako přijatelný kompromis. Ale plášť neznám, zkoušení je už na tobě. A s přední brzdou opatrně, samozřejmě, že.