S novým motorem Panasonic GX Ultimate asi nemá nikdo větší zkušenost, což ani časově dost dobře nejde, ale zajímala by mne i "papírová úvaha" při srovnání s dalšími nominálně 250W středovými motory s torzním snímačem. Panasonic udává kroutící moment 90 Nm a max. dopomoc 240%, s maximem výkonu 600W. Přitom je deklarován jako "jeden z nejsilnějších středových motorů na trhu". Tak třeba Bosch Performance Line CX udává 75 Nm a 300% dopomoci, jeho čtvrtá generace myslím ještě více, Yamaha PW pak 80Nm a 350% dopomoci, Bafang M 500 95 Nm (% jsem nenašel). Jak to tedy bude s intenzitou dopomoci u Panasonicu, když ostatní motory mají i o dost větší její %, počítám, že základ 100% je výkon, který dodá cyklista. Bude Panasonic vyžadovat větší příšlap? Samosebou mudrování praktický test nenahradí, ale trochu ho snad neuškodí.