Dnes letos pravděpodobně náš poslední den v Bretani.
Tenhle poloostrov mám v hlavě nějak spojený s mořem, rybáři, a tou slanou vodou. Ale on je to pořádně velký kus země a tedy víc Bretaně je asi ve vnitrozemí.
Teď, na podzim, výrazně a sytě zelené, i když třeba slunečnice tu stále kvetou. Taková klidná,pahorkatá krajina, louky, pole, krávy a kukuřice. Typické kamenné domky s komíny v obou štítech. Novostavby nekopírují to ataré, ale přísně a důrazně zachovávají charakter, či "ducha" zástavby, a tak vše působí přirozeně.
Dnes nefoukalo, tak bylo opravdu příjemně, takové to ideální počasí "na kolo".
Popijeli jsme do městečka Saint-Renan, které podle strejdy googla bylo kdysi výzbamnější než Brest. Vyfotil jsem ty dva skutečně staré domy, poklábosil s místním pošťákem o výhodách elektrokola a to bylo asi tak vše, co se dalo dělat. Prostě už je po sezóně, což je vlastně dobře. Člověk má šanci vidět ten kraj takový, jaký skutečně je.
Na Bretaň se pěje chvála, a asi právem, leckdo VIP zde má nemovitost. Mě, zřejmě proto, že zeleného máme doma kolem dost, tolik ten kraj za srdce nebere.
Dostává mě ovšem ten oceán, vlna za vlnou jak mlátí o ty útesy, rozprskne se a stéká po skalisku, aby za okamžik přišla nová sprška, to se mi asi nikdy neokouká.
Určitě, pokud vám to někdy vyjde, zajeďte se do Bretaně podívat. Je to fakt "úplně jiná Francie". No, a pokud vám vadí protovítr, a strmější, krátké kopce, je elektrokolo ideálním dopravním prostředkem.
Cyklotrasy značené po francouzsku, to znamená, že když je jasné kudy, jsou tam cedule tři, ale na zásadním rozcestí pak ani jedna.
Naše mapy v režimu horské kolo vedou mimo frekventovanější silnice, občas i polňačkou, ale žádné traily či přeskakování pařezů, pohodová, klidná jízda spokojeného starce :-)
Tady je to video:
https://www.relive.cc/view/veqzBVogPBq
kdo hledá klid, bude Bretaň pro něj ideální volbou
Tak jsem se vrátil do té knajpy v Bordeaux, abych zkontroloval, zda-li pohlednice dorazila.
Jak to bylo jsem psal tady:
https://www.nakole.cz/diskuse/29397-do-bordeaux...
Servírka/majitelka tam nebyla, ale takový sympatický černoch. Nechápal co dělám,když jsem jen pozoroval tu stěnu s pohlednicema, tak se optal.
Hledám Prahu, co jsem vám poslal!
Nikde jí nevidím.
Praha tu je, určitě!
A tak jsme koukali oba, teda se Soňou tři.
A opravdu.
Je tam.
Kluk nám chtěl dát nějakýho panáka,že jsme jim obohatili sbírku, ale já to nepiju a na Soňu bylo moc brzo, tak jsme skončili jen tím francouzským olíbáváním si lící a proslovy o nerozborném francouzsko-česko-senegalském přátelství.
Myslím si, že ze Senegalem, a možná ani Francií, jsme žádné spory o hranice, menšiny, nebo tak, nikdy neměli.
Francii věřím i do budoucna, ale o Senegalu nejsem přesvědčen, asi bude rozhodovat, jestli budeme spadat tradičně pod Regensburský (Řezenský) Chalifát, nebo nás bude řídit přímo pařížský ajatoláh.
Užijme si Evropy, dokud je!
Na čestném místě mezi Bali a nějakou africkou chatrčí :-D
No, měla tam ta baba i Nový York :-)
Mě se líbí ta myšlenka, dnes módně "koncept".
Neváhá si říci každému cizinci o pohlednici.
Ona ta knajpa je v centru, ale trochu stranou, tak, že člověk co "neumí" Francii by tam asi nezabloudil, turistický průvodce ať tištěný či on line, ho tam nezavede. A přece!
Našli to lidé fakt ze všech koutů světa, a požádáni, poslali pohlednici.
Kdybyste náhodou zabloudili do Bordeaux, tady vám dají slušně, na francouzské poměry, levně najíst. Nebudou servilní ani přehnaně zdvořilí, ale svou práci dělají dobře.
A Brno (ani jiné naše město) na nástěnce nemají.
Tak tady to je
Restaurant La Terre - Cuisine du monde - Saveurs d'Afrique
+33 7 78 05 47 50
https://maps.app.goo.gl/rE5tsXRBjwEscZuEA
V pohodě, zítra po druhé hodině můžeš překročit hranice. Doklad o nevolení ti potvrdíme:-))
No, držím vám z Bordeaux palce.
Myslím si, že vím, jak to dopadne.
Bude vládnout Bureš s Pitomiem v koalici, za tiché podpory komunistů.
Rád bych se mýlil.
Jisté je, že můj jediný hlas na tom nic, ale vůbec nic, nemůže změnit.
Já vím: kdyby si to řekl takhle každej ..
Jenže neřekne.
Takže můj hlas, i tvůj, má váhu zaječího pšouku :-)
Zaplať bůh za to, že si to většina neřekla, a že zaječích pšouků (samozřejmě kromě tvého zaječího pšouku) se sešlo celkem hojně.
Jak teď hodnotíš svůj vládní typ? Jisté je, že komouši nikoho podporovat nebudou, ani tiše ani otevřeně. Zaplať bůh, na tuto chvíli jsem čekala třicet let.
Vláda ANO a Pitomia sice furt hrozí, to záleží na tom, jak moc se hradní skvadra bude cukat. A ta se cukat bude.
Přesto jim ve sněmovně pšenka nepokvete a dotace nedoputujou.
Díky, žes nešel k volbám.
Předběžné výsledky jsou sice velmi povzbudivé a komunisti jsou snad opravdu definitivně mimo hru, ale se šampáněm bych ještě počkala až na definitivní součet. Ale držím nám všechny palce, aby už to zůstalo alespoň tak, jak to je.
Teď ještě čekám, co naše Velká Perla vymyslí na obhajobu svého neuplatněného zaječího pšouku. Tentokrát se opravdu ukázalo, že kdo chtěl zabojovat, tak zabojoval a žádný zaječí pšouk nebyl zbytečný :o)))
A naše Velká Perla u toho zase nebyla...
No přišlo o 5 procent víc než obvykle,
což nijak významně volby neovlivnilo, ale stačilo na to, aby Spolu mělo o nějaké desetinky víc.
Já bych volil ty, co se tam nedostali, tedy fakt žádná škoda.
Fenomén letošních voleb je "kroužkování", tedyprvek demokracie, který v našem stranicky orientovaném systému nebyl dosud tak výrazný.
Ty "koalice" to jasně ukázaly.
Spousta kluků, od nás, by volila STAN, ale tu pirátskou dredatou kreatůru nedávali.
Tak šli do Fialy.
Mnoho těch, asi trochu bystřejších,kroužkovalo.
A smažce, co se cejtil bejt málem premierem, spadla čelist.
Teď se poperou mezi sebou, a pak zmizí. Jako Věci Veřejné, například.
Netěší mě tolik, že KSČM tam není.
Komunisti ve sněmovně jsou, jen v jinejch partajích.
Těší mě, že ten antifáckej ksindl dostal lekci.
Jasně - opět nejchytřejší, všude byl, všechno ví a opět si nesmyslně zdůvodní, že jeho zaječí pšouk je zbytečný.
Ještě že si to neřeklo těch 5%, jejichž účast při letošních volbách rozhodně nebylo nic bezvýznamného.
Ale je hezké že máš radost z toho, jak to za tebe zase ostatní vybojovali.
Venku je krásné babí léto a já trčím doma s nejhorší chlapskou nemocí .. rozuměj rýmičkou :-). Ale nezahálím. Stále je ve mě ten silný zážítek z podzimního srazu ve Zbraslavicích, se setkání se skvělou nakoláckou partou. A jak jsem slíbil v závěrečném poděkování, už mám v podstatě připravený jarní sraz 202x v Kutné Hoře. Iva se mi směje, že už me to zase bere, ale já si prostě nemůžu pomoci :-) Takže až se vám bude chtít ještě jednou přijet do našeho kraje, budeme se moc těšit. V Malíně je pěkný kemp, pro naši partu tak akorát.
Já vím, jsme ve vlákně Jaké to bylo - tak snad pro jednou nebude vadit, že budu trochu předjímat věci budoucí ...
Na příští rok už nějací zájemci byli, tak co rok 2024?!? Akorát tam nám 8.5. vychází na středu a 28.9. na sobotu. Nicméně tady by asi bylo reálné, že bychom si vzali dovolenou v pátek.
Takže předběžně září 2024?!?
Ale já bych chtěl tentokrát jarní sraz. Chtěl bych vás vzít do rozkvetlých lužních lesů. A na jaře bývá v naší kotlince teplo.
Jasně, je to na tobě. Je jen otázka, zda to udělat 2024 od toho 8.5. (st) s tím, že by byly nutné 2 dny dovolené nebo chceš počkat ještě na další rok 2025. Tam je 8.5. čtvrtek.
Hergot to je plánování jak na pětiletku :o)))
Teď je možná nejhezčí období v roce. Není horko a podzimní barvy ve slunci jsou prostě paráda. V sobotu jsem udělala okruh kolem Dalešické přehrady a Moravského Krumlova, pěkná stovka podzimní krajinou, od Vysočiny až po Jihomoravské vinohrady. V Krumlovské oboře mi přes cestu přeběhl velký jelen, nádherný kus, ale za jízdy fotit neumím, s kamerou bych ho měla :-)
Páč v neděli bylo hezky, tak se dva troubové domluvili, že se projedou z Kounice přes Kersko do Klánovic a ochutnají po cestě nějaké pivo :) V Kersku jsou 3 hospody - profláklá "Hájenka" (provozující nával a vysoké ceny), méně profláklá "U pramene" (vedle tenisových kurtů, zahrádkáři Kersku, před ní je pramen minerálky) a prostý Kiosek u hlavní... kam si chodí spousta místních na jídlo a pivo (mají Postřižiny) a tato prostá boudička má velmi dobré hodnocení.. pokud je hezky, tak značka ideál :)
Zatím jeden den jak druhý, jasno.
Ráno poměrně chladno, 12-13, ale po poledni se to vyšplhá na 19 - 20 Celsiů ve stínu, teploměr na sluníčku dává 30. Protože jsme dost na západě, slunce zapadá kolem půl osmé, a to už je vše příjemně prohřáté. Žádná velká cyklistika, kolo je spíš dopravní prostředek, který snadno zaparkuješ i na pěší zóně.
Bassin Arcachon si vyžaduje celý blog, zhustit snad lze jen do doporučení: "je to potřeba vidět".
A pak Oceán. Pevnina tu není chráněna žádnými ostrůvky, takže vlny mají šanci se rozeběhnout, i když zafouká jen mírně. V okolí jsou tři oceánské pláže vhodné k surfování a i teď tu borci na prknech drandí. Ovšem ne jak někde v Kalifornii v plavkách, ale v neoprénu, a to i v létě. Soňa zatím jezdí po břiše na nějakém tom specielním prkénku, a je těžké ji dostat z vody, jako malé děcko. Já pak na lehátku, v péřové bundě, se snažím pochopit, co na tom ti lidé mají, nechat se fackovat vlnama studené vody, ale něco v tom musí být, jinak by se netvářili tak šťastně.
Obdobně jako v Bretani, hledá-li někdo klid a prostor na rozjímání, tady na břehu oceánu jej nalezne. Turismus tu nenabyl těch obludných rozměrů mnohapatrových apartmánových domů poblíž pláže, a zdá se, že to snad tak i zůstane.
Pass santiaire se stal součástí života, při vstupu do kavárny, baru, či restaurace, lidé automaticky ukazují ten QR kód, personál si to zkontroluje svojí appkou a pak vše frčí normálně. Roušky pak nenosí nikdo, ani personál.
To je proti Bretani nebo Alsasku jiné.
Roušku jen do sámošky nebo tržnice.
Dnes Rada ministrů předkládá zákon o prodloužení covid pasu do 31.7.2022. Původně to mělo platit jen do 15/11/2021. Parlament o tom zákonu (mají na to zákon, ne vyhlášku nebo nařízení) bude hlasovat 19/10.
Pro mnohé je to šok, protože se čekalo, že na dnešním jednání vláda navrhne zrušení té buzerace dříve než 15/11, a oni místo toho, ro chtějí protáhnout do půlky příštího léta.
Tlak na třetí dávku???
Je to smutné, ale sezóna končí i tady, u Bassinu Arcachon
Přijeli místní hasiči, a rozebírají dřevěné rohože, které usnadňují přechod duny na pláž, a snad i jakoby vítr přestal foukat, ocean je mdlý a jen pár skupinek začátečníků surfování, se svými instruktory se snaží máčet ve vlnách.
Polední slunce stále hezky hřeje, ale je jasné, že je konec. Místní restaurace přechàzí na střídavý provoz, solidární dohoda, půl týdne já, půl týdne ty. Konkurovat si by bylo sebevraždou.
Všichni kolem, kromě personál služeb, jsou senioři, popřípadě senioři s vnoučaty. Ale jo, jsem taky, ale nebaví mě to.
Pepíček z Petříkova říká, že "není od věci si ohřát oko na mladém děvčeti,neboť tím duše pookřeje".
Tak teď a tady, by Pepíčkovo oko mrzlo.
Julie, naše kamarádka z baru Villa Rad'O v Andernos, které tímto zcela netajeně d3lám reklamu, říká, že příští týden všechno chcípne.
V listopadu zavřou, a pošlou je na dovolenou.
Slibuje, že přijede s klukem do Prahy, a já slíbil, že se o ně postarám. Uvidíme.
Prý sezóna začne týden, dva, před Vànocema.
Bude tak od 3 do 8 stupňů, prý děsná zima, ale bar se znovu naplní lidmi z Bordeaux i Paříže, co přijedou na svátky.
Kdyby to "odcházení" nebylo tak smutné, bylo by tu docela fajn. Ty piniové lesy zarostlé do písečných dun, mají úplně jiné měřítko.
Tady vrostlý strom má do výšky tak 2 až 3 Jindřichy, žádná katedrála z větvoví se nekoná.
V těch borových lesích rostou všude keře Ambrosie (snad jsem to nezvojtil), které právě teď rodí takové červené kuličky, těžko k něčemu připodobnit. Mírně sladké plody bez pecek.
Soňa z toho nadělala vloni marmeládu, prý skvělou, ale letos už na marmošku sbírat bobule nemusím.
Tak nevím, neptám se, neřeším, jen zobu, a je to fajn.
I v nejostřejší sezóně je tu hodně klidno, ale teď... a kurnik, co to do blbce vjelo, v masce opičàka za mnou vyrazil a řval, že mě zabije...
Nezabil, jen pochopil, že já nejsem ten.
Tak řekl jen "dezolé" a mazal dál.
Takové to dneska bylo
Poslední pivo v Andernos-les-Bains, o malinko lepší fránina, a o pár přátel víc.
Za mého mládí jsme si slibovali "napíšem si". Dneska, si slibujeme google messenger.
My, co něco pamatujeme, víme, že nic z toho nebude. Ale to nevadí.
Příštírok, najaře, jsme tu zpátky.
Tedy jestli nebude lockdown.
Nebo nám, jako neočkovaným, nezakáží cestovat přes hranice.
Vše, co bylo označováno za "konspiraci" se vyplňuje. Šikana neočkovaných testy nezafungovala, oni se hajzlíci nechají raději testovat, než aby šli do experimentu.
Tak co dál, když tu očkovací povinnost u experimentální vakcíny prostě ze zákona vyhlásit nelze.
Čekám, že bez testu za pár měsíců nebudu smět z domu. Že pro neočkované nebude nikde povolen vstup. Že nám zavřou hranice.
Tak nic neslibuji, Julie, Auroro, zkusíme zase přijet, protože je to tu fajn.
Když to nevyjde příští rok, možná ten další.
Žádné stromy nerostou do nebe.
Já vůbec nebulím, ještě to snad párkrát do Frankrajchu stihnu, letos.
Ale vidím, co se děje, a nezdá se mi, že to bere správný směr.
Ok.
Imunologové se už shodli, že imunita získaná proděláním nemoci, je stejně dobrá, ne-li lepší, než ta po očkování.
Fajn.
Takže, podle PCR testů, se u nás dnes imunizovalo 400 lidí, možná víc, než stihli napíchat.
Chápu, že aby se virus přestal šířit, je dobré, aby zhruba 70 procent obyvatel bylo imunních, tedy mělo protilátky.
U nás se hraje na to, že ty "správné" protilátky máš jen po očkování.
Už i fanatičtí opícháváči uznávají, že po prodělání nemoci, ale máš tu imunitu.
Takže když sečtem všechny, co byli shledáni pozitivními, a připočtem je k těm vakcinovaným, máme tak 115 procent lidí imunních.
Statisticky.
Ale to je nesmysl. Stejně, jako je nesmysl, když očkované testuju jen když mají příznaky, a neočkované furt, tahle dvě čísla srovnávat.
Kdyby se uvedlo kolik z testovaných očkovaných bylo pozitivních, a kolik z neočkovaných testovaných, to číslo by vyděsilo.
Protože očkovaní se testují výjimečně, kdežto my furt. Já mám za poslední dva měsíce za sebou 23 testů, z toho 4 PCR.
Prostě je to falešná hra, a spoléhají na to, že prostě několik dalších procent lidí to vzdá, a zajde na jehlu, i když ji nepotřebuje.
Představa, že 400 tisíc seniorů donutím se očkovat, tím, že bez testu, co bude platit den, nebudou moci do kina nebo na diskotéku je směšná.
Mluví o tom, že jim jde právě o tyhle lidi, ale fakticky dělají vše pro to, aby tu sračku napíchali do lidí, co to vůbec nepotřebují.
Chytnou to, dvvakrát frknou, a budou mít na půl roku imunitu.
To se nehodí do kšeftu.
Jindráčku, ty to zatím nevíš a dlíš ve sladké nevědomosti, ale tvůj národ, za dobu, cos byl pryč, už žije jiným problémem:-))
Doba je rychlá a ten, kdo chvíli stál, stojí opodál.
Ty víš čím žije národ?
Náplava v Prahe??? :-)
Tímhle? :-)
Jj, očkovací zmrdi dále úřadují :-(
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Obchodníci se mohou rozhodnout... přemýšlím, jak dopadlo těch pár extrémistů, co do svého obchodu nechtěli pouštět očkované?
Předpokládám, že dalším logickým krokem bude zkrácení uznávané doby po prodělání Covidu na 14 dní, neboť je neetické motivovat lidi, aby se nakazili a systém to komplikuje... skončí to tak, že se uznává pouze očkování... zůstane sice nepovinné, ale bude podmínkou všeho včetně dýchání...
Tady to zatím tak daleko nedošlo, šéfik je liberálnější. Nejmenovanej kšeft.
Hezká snaha o zviditelnění, otázkou je jestli to není v rozporu se zákony/předpisy o ochraně zdraví obyvatel!?
To je to "právní kutilství".
Ve Frankrajchu na to udělaj zákon, hostinskej žádná tvoje data nevidí, jen jsi-li OK,nebo ne.
Frčí to jak po drátku, stíhají, fronty se netvoří.
Lezeš do hospody, mobilem tě olustrují, a pak si sundej hadr a jsi OK.
Ne, že bych to schvaloval a líbilo se mi to, ale jde to, ale musí být zákon, ne vyhláška nějakého blba.
Jiná věc je, prudce roste počet nakažených.
Mám logické vysvětlení.
Potvrzení o pozitivním PCR stojí 100 až 200 euro. A máš od těch buzerantů pokoj na 180 dní.
Jestli ještě zpoplatní testy, bude počet PCR pozitivních růst raketově. Třetina Francie ochoří, nezpříznakově, ale s ciframa to pohne.
Věc, co fakt těžko dokáží, u těch PCR testů.
Stejný jedinec v různých laboratořích 2x positivní, 2x negativní, týž den, viz Slavie a její kauza.
Pokud se přitvrdí, zkrátí platnost testů, zpoplatní, pozitivních PCR přibude.
Pokud nezruší tu 180 dní imunitu.
Švindlují, lžou o všespasitelném očkování, obdobně se brání ti persekvovaní.
Nebylo by lepší, místo nucení lidí na jehlu, si dát konečně "tečku" a přestat se covidem zabývat?
Pokud budou "zahlceny" nemocnice, stanovme pravidlo - očkovaní jdou na JIP přednostně, nic proti tomu. Každý ať to ví a každý ať s tím počítá.
Pokud dojde k "zahlcení".
"Nebylo by lepší, místo nucení lidí na jehlu, si dát konečně "tečku" a přestat se covidem zabývat?"
Bylo, Jindro. Bylo by to lepší. Tak už konečně začni a dej si od Covidu tečku.
Aspoň zde:-))
Víš, má drahá, ono to jaksi nejde.
Testování, covid pas, to je součástí mého současného života, a vše, co se kolem toho děje, se mě dotýká, otravuje, a stojí prachy, ale to není až to nejdůležitější.
Ukrajují nám svobodu.
A to by všichni, kteří nemají v hlavě seno, ať už očkovaní nebo ne, měli velmi intenzivně vnímat a nenechat si to líbit. Přemýšlet o tom, jestli furt jde o zdraví, nebo jsme-li už dost za hranou.
Sedíš-li doma na očkovaném zadku připadá ti, že jsi "vyhrála". Ne, nikoliv.
Zapomeň na 30 procent, co jim na jehlu z toho či onoho důvodu nepůjde.
Mysli na sebe, nebo vnoučata.
Ty půjdeš na třetí dávku protože ti zkrátí tvůj kovid pas. Zjistí se, že "posilující" vakcínu potřebují všichni.
A tvoje vnoučata, ty preventivně napíchají nějakou sračkou prý aby nenakazila nabičku.
Divím se, že mámám a babičkám, neblikají signálky.
"Proč imunisovat uměle děcko proti něčemu, co mu prokazatelně neubližuje".
Ne, má drahá, ty s tvou opíchanou prdelí, či ramenem, buď bohorovná.
Já, jdu v pondělí na PCR, pak ve středu atg, v pátek PCR, a pak co tři dny až do konce měsíce co vím.
Ty si myslíš, že si covid vypustit můžeš, já vím, že je součástí mého plánování. Ne covid, ta mesmyslná byrokracie a nátlakové methody.
To co bylo použito proti mám, bude brzo použito, proti tobě, když nepůjdeš na třetí, čtvrtou, pátou posilovací dávku.
Tak mysli a nekdákej.
Dočetla jsem to až k těm vnoučatům. Dál už ne.
Ano, myslím na vnoučata, myslím na děti. Pročež se už nehodlám patlat v Covidu.
Mým dětem a vnoučatům hrozí jinačí věci.
A tvým taky, Jindro. Ty to jen kamufluješ svými výjezdy do ciziny v době, kdy tě tvá vnoučata potřebují doma.
Jo, to si pamatuji,
Charta 77, nečetli to, ale byli proti
Snaha faulovat ti není cizí.
Moje vnoučata mě fakt doma nepotřebují,
A kdyby, je ti do toho prd.
Už si objednala vnoučky na očkování???
S vnoučaty jsi začal ty. Ty Faule:-)))
Mluvil jsem o tvých ne svých.
Zak kdy půjdou na jehlu?
Moje nikdy.
Ale Vojtovi musí vytrhat zuby.
Kluk je trochu autista, tak musí do narkózy. Prý se vejdou do 6ti hodin, snad.
Záloha 50 litrů.
Zase, nebrečím, Vojta trpět nebude, ale jsem fakt nasranej, že tyhle věci pojišťovna nepokreje. Zato miliony testů k hovnu jako prd.
Protože jsem velkej kluk, co viděl kousek světa, vím, že to jinde i moc lepší není.
Vytrhnout zuby klukovi s autismem prostě stojí 70 litrů...
"tak trochu autista" - opět tvoje diagnostika "přes palec"?!?
Dětským pacientům s autismem je ošetření zubů pod narkózou hrazeno pojišťovnou.
Zase nám tu servíruješ nesmysly a mluvíš o něčem, o čem víš velký kulový.
Stejně by mě, Jindřichu, zajímalo, jak by ses zachoval v případě, že by ve Frankrajchu po tobě chtěli očkování. Rozuměj mi dobře. Ne že by ho po tobě chtěli u nás, ale chtěli by ho Frantíci (udělali by si na to zákon).
Smířil by ses s tím? Nechal by ses naočkovat, když to chtějí Frantíci ne naši?
Zůstal bys doma a nikam nejel nebo by ses s tím smířil, protože to chtějí Frantíci? Stejně jako ses smířil s tím, že po tobě chtějí testy. Ty testy, proti kterým jsi zde dlouze a urputně bojoval skrze klávesnici a tvrdil o nich, že jsou k ničemu a jen na nich někdo vydělává.
Očkovat se nedám.
Tak bych to "očkování" asi koupil. Fakt věříš že Babiš je očkovaný?".
Bylo by fo dražší, za hranou zákona, ale cítil bych to tak, že když oni hrajou falešně, já budu taky.
Nejde o Frantíky, Němce nebo naše.
Takhle já to neberu. Když jsem v Německu, dodržuji jejich předpisy, když ve Francii, jejich.
Ale "povinné očkování" vakcínou, co nebyla testována standardním způsobem 5 až 8 let, považuji za zločin, asi jako Norimberské zákony, a mám za to že je právem se protirávnímu jednání bránit všemi dostupnými prostředky.
Pass sanitaire respektuji.
Je to buzerace, ale dá se nějak ospravedlnit. Jako neočkovaného se mě hrozně bojíte, tak vám musím dokázat, že to nemám.
Vy mě ne, i když ta možnost tu je rovněž.
Špačkuji protestuji, ale dodržuji.
Pokud mě někdo násilím bude chtít zabít (očkovat) budu se bránit.
Vším co umím
No, já, s tím co vím co dělá vakcína s lidmi jako jsem já, to beru jako velmi riskantní.
Protilátky mám (měl jsem?), cestuji mnohem víc než je běžné. Dodržuji hygienu, podat ruku se nebojím, ani toho, že neznámí nemá roušku.
Nechytnul jsem to, vy už jo.
Možná jsem to fakt překonal, to nikdo neví.
Není důvod mě "posilovat imunitu", jako vzdělaný a sečtělý muž soudím.
Chce-li mě někdo vystavit riziku trombozy, říkám ne, chceš mě zabít???
Proč?
Protože jsem přežil tři vlny coronaviru v kedné jednorázové roušce, jsem podle starého čínského přísloví, nesmrtelný.
Nepotřebuji svoji nesmrtelnost kazit trombozou nebo infarktem.
Volný byl exot, co vsadil na tuhle kartu.
Jenomže my, ti "antivaxeři" a je nás tak 20 procent, nejsme idioti, abychom mu to sezobli.
No, on v těch 20 procent asi věřil :-)
Legrační. Stokrát větší riziko, že tě zabije to nezdravé, co piješ a jíš. A přesto to do sebe liješ a tláskáš. A okecáš si to jen proto, že ti to chutná a nechceš si to odepřít. A u očkování, s mnohařádově menším rizikem hraješ divadýlko. Není to nakonec jen proto, že se nepřekonatelně bojíš včeličky ? ;-)
Včerejší zastávka v Albrechticích nad Vltavou. Proti roku ... - kdy to sakra bylo, 2006?? - výrazné zlepšení stavu kapliček, vypadá to zajímavě.
A nápis, který nás tehdy docela pobavil, jsem našel na první dobrou:).
Take jsme tam byly na jedne z prvnich Damskych a na napis si take pamatuju.bohuzel v te dobe mi odesel disk a fotky se nepodařilo zachranit. Je pekne,ze jsou kaplicky opravene.
Já jsem tedy včera na odpoledne vyrazil na 100 letym Irisu, jestli to vůbec někoho zajímá, tady "Na kole". Ta holka, co mě v Klánovicích předjela na gravelaku a za kterou jsem se pověsil měla vážně hezkej zadek. Já jsem asi její typ nebyl, páč ve vlasence, kde jsem musel s dlouhou plečkou s brasnama zpomalit, mi ujela a nepočkala.. :-)
Kdybys nevěděl, tak holky koukaj čím jezdíš a veteráni je obvykle naprosto nezajímaj.
Zřejmě platí i o kolech :-)
něco na tom bude.. vobčas koukla dozadu, jestli se ještě držim a vždycky přidala :) Já ten starej werk víc jak na 30 nerozhejbu, chybí převod.... Po rovině a do mírnýho kopečka jsem se držel, pak jsem tedy z mírnýho kopečka ztrátu dohnat neměl šanci....
Včera pěší výlet do Hostýnek. Ráno vlakem do Rajnochovic přes rozhlednu Kunovická Hůrka (foto 1) dál na Kelčský Javorník (foto 2). Ani se nedivím, že nás tam Libor na jarním srazu nevzal. :-) Na kolo to fakt není. Hlavně úsek dál po žluté po hřebenu. Ale tu 3D lukostřeleckou střelnici nám zatajoval nemusel, když jsme těsně kolem ní jeli :-)(foto 3). Je těsně u Bystřice na kopci Bedlina.
Počasí nádherné, přesto jsem moc lidí nepotkal. Super 30km v podzimní přírodě.
My tento víkend jenom pěšky. Ale stálo to za to. V novoknínských a kozohorských lesích jsme za celou dobu nepotkali ani živáčka. Jsem vášnivý houbař, ale občas je fajn, když houby nerostou:-))
I když, našli jsme kuřátko květákové, ale povedlo se mi přesvědčit muže, že nemusíme mít všechno a že normální květáková polívka z květáku nám bude stačit.
Jsem dnes viděla u cesty tento kámen. Nevíte, co to může být zač? Na horní ploše je v rohu číslo 136, nebo takové nějaké. Kámen leží mezi obcemi Olbramovice a Šumice.
Nejspíš hraniční kámen panství a značka panství. Většinou bývají zachovány v lesích, v polích a lukách jsou docela vzácné.
Vydal jsem se po druhé odpoledne i přes ten vítr do Kerska pro vodu. Tam to jelo skoro samo a i nazpět proti větru se jelo líp, než jsem čekal. Na trojkolce nic nevrzalo a i nohy docela jely, takže spokojenost :-).
Dneska jsem si na tebe vzpomněla vsude se pousteli draci a ty jsi jel jen pro vodu.tady taky foukalo docela prijemne v lese vubec,ale bylo hodne polamanych vetvi a sem tam padly strom.na polnich cestach foukalo tim spravnym smerem.
Inspekční jízda skrz pražský brownfield na Vidouli.
Jsem docela zvědavý, jak dlouho bude ta oblast ještě takhle "ležet ladem". Vygooglil jsem nějaký studie na téma "zbudování profesionálního parku" a ne že by to bylo vyloženě ošklivý, ale... Já mám tyhle zarostlý chodníčky docela rád...
https://www.youtube.com/watch?v=4nkhT2EH7n8
Je to jedna z oficiálně uznávaných "stolových hor" v ČR, dokonce na území metropole.
Dříve tam byla situovaná protivzdušná obrana města, takže bůhví co tam kde je a jaká bude možnost využití pro "běžné občany" - keců spousta (před volbama), ale ticho po pěšině.
Dneska jsem si naplánoval výhledy na zdejší stolové hory.
Nejspíš i s letos poslední kávou v přírodě.
Doufám žes pohrdl výtahem a nahoru ke kotvě si to vyšlápl po svých!
Nepohrdl. Byl jsem tam s mým špatně pohyblivým příbuzným, takže jsem mu chtěl ukázat rozhlednu, která je dostupná i jemu.
Bylo to pro něj nachystané jako překvapení.
Když jsme vymysleli, že si uděláme výlet na rozhlednu, automaticky počítal, že počká pod ní.
Tak to jo :-)
Ten výtah s přístupem i pro vozíčkáře je u rozhledny nečekaný :-)
A co priessnitzův bazének? Dneska by to byla vydatná procedura ...
Také jsem měla kávu v přírodě a myslím, že to nebyla letos poslední.
Mě z plastového (kovového) nechutná
no, pokud zahrádce restaurace budeme říkat "příroda" i mě se zadařilo.
Taky věřím, že nešlo o poslední výstřel :-)
Ve stanu, to musí chutnat. Závidím.
Ve stanu musí být fajn, pokud v noci nemusíš vstát, a jít čůrat. :-)
Včera jsem viděl v Karlsruhe, přímo před mým hotelem holku na kole. Svítilo sluníčko sušila na lavičkách svoje svršky, stan a spacák.
Nabídnul bych jí, že se může dát do cajku u mě v hotelu, usušit i přespat.
Jenže mi to přišlo tak, že by mě měla ta ouchylnýho dědka, a ne kolegu cyklouna, co pamatuje, jak mu lidi pomohli. Tak jsem nic neudělal, nepomohl jí.
Mrzelo mě to, ale nakonec, možná je fajn být mladej, sušit hadry na slunci, a mít život před sebou, a chuť se s ním poprat.
Byl bych za vilného dědka.
Tak se vyhrabeš ze spacáku, otevřeš stan a opatrně vylezeš, aby ti dovnitř moc nenapadala zkondenzovaná rosa. Zajdeš se pár kroků vyčůrat a zase zalezeš a spíš dál. Jaký problém? Když prší, tak je to větší otrava. Nejlepší je se svlíknout a pak osušit.
Holka měla patrně blbý stan a teklo jí do něj. Koupí si lepší.
Všechno co popisuješ bych dal.
Mám problém vstát ze země.
Normálně to nedám, přetočit na břicho, kočičí hřbet, ručkovat vzhůru.
Vím jak na to, ale když nemusím...
Holka měla tragickou výbavu, tady jí je kousek vidět.
Určitě si uměla poradit. Ale i tak, odvážná školačka
Prosím tě, a to fakt platí i po tom, co jsi dvacet kilo zhubnul nebo už si to, že se ti těžko vstává ze země, jen ze setrvačnosti myslíš?
To je mi jasné, že klouby, ale udivilo mě, že ty klouby nepoznají odlehčení o dvacet kilo.
Já loni připsala těch deset kilo během "houmofísu" (a to jsem už předtím měla pocit že by mi deset kilo dolů přišlo vhod). A pořád jsem s tím byla tak nějak víceméně srovnaná, až jsem jednoho krásného dne zjistila, že když si hraju s vnučkami na zemi, tak se z ní nedokážu zvednout (teda dokážu, ale velmi složitým způsobem).
Shodila jsem sice zatím jen sedm - ale k tomu, abych vstala ze země mi to už stačilo.
Také jsem měl období, kdy jsem tak vstával, ale vím, že se to může ještě zlepšit.
K té výbavě. Jezdím s něčím, co tomu na fotce nesahá ani po kotníky. Určitě není zbastlená z dílů co garáž a sklep daly.
Odvážná určitě je, i když spíš studentka, než školačka, na té fotce je radost na ni pohledět. Myslím, že jsi těžce prováhal. Mně se ve vzpomínkách na mé cesty s odstupem nejvíc vybavují setkání s lidmi a většinou ta kladná.
Oba jste mohli mít na co vzpomínat. I kdyby se vše odehrálo "ve vší slušnosti" :-)))
No,
nemyslím si to. Jsem proti té dívčině, tak o 40 let starší, na ektrokole, spíše by ve mě viděla starýho vopruza, než šťastnějšího kolegu, dálkaře.
Vzpomínat budu tedy jen já, jak to šikovně rozvěsila po lavičce a květináčích.
Kurážné děvče
Na to se vykašli, stačí když zvládáš parakotoul..
Ten se zvládá sám a podvědomě. No a když ho nezvládneš a plácneš s sebou naplocho na záda na asfalt, tak si něco ulomíš.
Nevím jak ty, ale vstávání ze země taky zvládám sám a podvědomě.
Parakotoul je nesrovnatelně náročnější disciplína. Pokud má někdo nadváhu a slabý ručičky k tomu, podvědomí je spíš na škodu.
V tomto případě je lepší, nasadit si přilbičku, dokud je člověk při vědomí.
Loni mi na měkkém sněhu na rovině na běžkách to vstávání moc nešlo. Pak jsem to doma trénoval, poněvadž jsem si uvědomil, jak blbě jsem to dělal a jak už jsem díky svému neohebnému kolenu ztuhlý a nešikovný. Parakotoul přes řídítka jde docela sám. Páteř mám stále docela ohebnou.
Nasazená přilba se hodí vždy. Když letíš, tak si to už nestihneš nasadit.
Jen si tak říkám, jak bych parakotoul zvládl, kdybych vážil o dvacet kilo víc.
To nevím, zatím nemám tu čest mít 20kg nadváhu.
Pánové, nechci vám brát iluze, ale parakotoul je dost specifický a tvrdit, že výlet přes řidítka v rotaci je parakotoul, je poněkud iluzorní.
Když jsem chtěl získat kvalifikaci pilot-vysazovač, tak jsem musel absolvoval povinné 3 seskoky a před nimi chodit s paragrány, v zimním období, 3 měsíce do tělocvičny nacvičovat přistání = kotouly. Samozřejmě bez žíněnek, přímo na parketách, abychom hned věděli co děláme blbě.
V životě jsem neměl tolik modřin po těle, ale stálo to za to. Ten pocit, když tam visíte na kšandách je nepopsatelný. :-)
Pilot-vysazovač je předskokan pilota-práškovače? :-)
Ale teď vážně: pro pilotování letadla ze kterého za letu utíkají cestující je spešl licence? Co je na tom tak "nadstandard"?
Nebyla to spešl licence, jen kvalifikace, stejně jako pilot - vlekař.
Většinou se skákalo z AN-2 - posádka byla pilot + mechanik + 8 paragránů, z čehož byl jeden "vysazovač". který měl na starosti aby vysazení proběhlo v určeném prostoru a parašutisté měli v pořádku výstroj.
Skákalo se také z L-60 Brigadýr, posádka byla pilot + 2-3 parašutisté a pilot kumuloval funkci vysazovače. Tudíž si musel zažít o co jde.
Výlet přes řidítka je podle mě náročnější, hlavně proto, že přichází nečekaně.
Navíc letí "pilot" hlavou napřed.
Aby byl takový výlet úspěšný, jsou k tomu zapotřebí vynikající reflexy, určité pohybové nadání, a taky velmi silné ruce, pokud to rukama nezvládnu, spadnu rovnou na hlavičku, nebo si alespoň zlomím klíční kost.
Já letěla přes řídítka naštěstí jenom jednou, ale parakotoul to rozhodně nebyl.
Dlouho jsem přemýšlela, jak ten úkon nazvat. Přišla jsem na to až když jsme s vnoučky četli ptáka Ohniváka. Tam to je!
Žádný parakotoul jsem přes řídítka nemetala, metala jsem kozelec.
:-))
Tak to já jsem jednou takový parakotoul přes řidítka předvedla. A kolo ho udělalo rovněž, protože sedlo mi kleplo o přilbu. To je tak, když se přední kolo zasekne o šutrák...
Podruhé jsem předvedla parádní skok plavmo z kola přímo do kopřiv.
No, s těma rukama moc nesouhlasím, to jsou pak nepříjemné zlomeniny zápěstí, či jiných kostí.
Pokud máš čas korigovat pád, tak švihem rukou uvést tělo do rotace (to mám z juda), zaujmout vhodnější polohu a hlavně - pevně přitisknout bradu na prsa.
Tolik teorie, praxe je pestřejší, svědčí o tom zlomená klíční kost, když jsme si na kolech zkoušeli funkci vestibulárního ústrojí. :-o
Každý pád přes řidítka je jiný, nejhorší co jsem zažil, když jsem v cca 30km/h zapadl předním kolem až po náboj do mezery na pontonovém mostě.
Byl to takovej fofr, že kdybych býval stihnul přitisknout hlavu na prsa, neměl jsem šanci na přežití, dopadl bych přímo na temeno hlavy.
Stihl jsem jen počáteční fázi letu, reflexivně se vzepřít o řidítka a zvednout hlavu, abych viděl, kam poletím, pak už jen strašná rána do ksichtu a bezvědomí. Dopadl jsem na na levou lícní kost a vyrazil si přední zuby, ani jsem nestihl sundat ruce z řidítek..
Myslím si, že "parakotoulem" to nazval jen Pacient.
https://www.nakole.cz/blogy/jindra8526/355...
Přes řídítka jsem letěl párkrát, člověk podvědomě strká pracky dopředu, taky z toho mám seśrouvovanou klíční kost, ale to už bude víc než 40 let.
Věřím, že se něco takového mladšímu člověku podaří nacvičit, já už to zkoušet nebudu.
Dneska to předváděli ve Starém Přístavu (Vieux Port) gluci z Guineje
https://photos.app.goo.gl/DapfGQTbkULv4S3S6
je to video...
Až na to, že to co ti kluci předvádí je salto, respektice ještě něco mnohem obtížnějšího. Parakotoul je kotrmelec skočený letmo, jen víc na šikmo. To je když dopadneš na ruce, stočíš se do klubíčka a přes rameno uděláš kotrmelec.
Proto jsem se, v souvislosti s tvým komplikovaným vstáváním, o parakotoulu zmínil.
Ani jako mladej, hubenej kluk, před 40 lety, jsi let přes řidítka nezvládl a zlomil sis klíční kost.
Ale pokud vím, nosit cyklistickou přilbu odmítáš. Pravděpodobnost, že ji budeš potřebovat, jsi vyhodnotil jako zanedbatelnou.
A i kdybys náhodou přeci jen letěl přes řidítka, vyřešíš to pomocí parakotoulu, to si taky pamatuju, že jsi psal.
Tak si tak říkám, jestli máš takhle realistické sebevědomí i ohledně vlastní imunity, měl by sis vzít na hlavu cyklistickou přilbu a vyrazit pro první dávku :-)
To je dobré a asi i realistické vyhodnocení :D
Jen ještě k tomu parakoutoulu. Myslím si, že to po tom letu přes řídítka vychází vlastně samo a úplně spontánně. Alespoň u mne to tak je. Liší se to jen tím, že občas to se mnou udělá mizerné salto. Pak je problém s tím, zda ho dotočím nebo ne. Když dotočím a dopadnu na zadek a nohy, tak je to v pořádku. Když nedotočím a plácnu s sebou naplocho na asfalt, tak je problém. Ale to já vědomě neovlivňuji, jde to nějak samo.
Tak tohle bych dával jen za teplých letních nocí. Žádná kondenzovaná rosa. Se studenejma nohama neusnu, nezahřeju. No a přijet večer zmoklej, prostydlej, to by byl konec. Dvě noci prodrkotaný bez spánku a bylo by po mě. A takovej spacák, co bych se v něm zahřál bych buďto neuvezl, nebo bych neuplatil. A při trochu vyšší teplotě bych se zase v něm upek. :-)
A přesto byly doby, kdy jsme v tom blbém dekovém spacáku spali na hromadě natrhané trávy, co odspoda hřála líp než karimatka.
Člověk by se rád vrátil, ale tělo mu to, zaplať Bůh, nedovolí.
Ale, má to něco do sebe.
Myslím, že už nikdy neuvidím noční oblohu a hvězdy tak, jak na Vysočině za Husáka.
Prostě města svítí. A to to ničí
No, jestli to nebude tím, že jsme za mlada víc hřáli a nesrážela se na nás rosa.
Jsem teda většinou spala někde na seníku, ale taky občas jen tak na louce s hlavou u keře a žádnou rosu si nevybavuju, že by mi vadila, možná byla, fakt nevím. Stan jsem vlastně nikdy v mládí neměla. Z těch zajímavějších noclehů si pamatuju, že jsme spali na haldách lnu v jakémsi obrovském hangáru v Bystřici n/P, nebo na tribuně na stadionu v Nových Zámkách, prostě většinou pod střechou, ale třeba taky v trávě na Trojském ostrově uprostřed, tenkrát ještě nevyplaveného, závodiště, nebo v Petržalce u Dunaje za povodňovou hrází. :-)
Ani ne, hele:
Být mladej je asi jako hrát monopoly, začínat bez peněz, herní plán je v plamenech a všechno je tvoje chyba :-)
Nikdy jsem nehrál monopoly ani jiné deskové hry.
Tak moc nerozumím.
Ale být mladej je fajn.
Teda když nemáš v kapse povolávací rozkaz :-)
Mohl jsi zkusit jí to nabídnout. Podle vlaječky na vozíku to byla češka. A pak, kdyby se jí to nezdálo, měla možnost zdvořile odmítnout.
Problém je v tom, že to kolo s vozíkem bylomoje :-)
Problém je v tom, že Tvé kolo mmám zafixované jako zeleného Kanona, tak jsem to nové nepoznal. Z toho, co je tam rozložené, se z fotky nedá poznat nic. Proto jsem se zmýlil a považoval jsem za "výbavu" i dopravní prostředek. Zbytek platí, pokud vím, jsi dostatečně jazykově vybavený, abys to nabídl přinejmenším i francouzce.
žádnÿ problém
jsem ale děd 62 let stár, a nabízet ubytovvání cca dvacetileté slečně mě přišlo za hranou, kterou dnešní "me too" svět uznává.
Ona holka asi byla Němka, měla Ortlieby, a vůbec nevypadala vystrašeně nebo zmateně.
Našla si klidné místečko na slunci, a sušila.
Věděla co dělá.
Respekt
To jsme téměř vrstevníci, jen já o fous starší. Napadlo mě, jestli třeba i s něčím takovým nepočítala, když to rozložila přímo před hotelem. Také občas něco na akcích suším, ale většinou na okraji lesa na větvích, nebo plotech, je-li to v kempu. To, že byla v pohodě, dokazuje místo, které zvolila. Obdiv. Já bych si to před hotelem netroufl.
S ouchylnejma dědkama mám taky problém a to nelákám slečny na pokoj.
Zrovna nedávno jsem narazil na slečnu, která si dělala selfie a děsně jsem se sebou bojoval abych ji oslovil, jestli bych si ji nemohl taky vyfotit. A skončil jsem bez fotky, protože jsem měl strach být za ouchylnýho dědka.
Přesně, to je ten problém.
Chceš být milý, a nevíš, jestli si to můžeš dovolit...
Nakonec i na to kafe dneska došlo.
Ještě nějaké domečky. Ten poslední dobře znám i v originále, stojí tady:
https://mapy.cz/s/homufududo
V neděli jsem se projela kolem Dalešické přehrady. Sluníčko a barvy podzimu, fajn výlet. Dokud je takto pěkně je potřeba jezdit.
Jezdit je třeba stále. Jen dnes, když se právě koukám z okna, to nebude moc vhodné pro hustou mlhu. Snad ji sluníčko rozpustí.
No, na dnes hlásili teplo, vše připraveno na výlet a teď čekám, až to mlíko zmizí. Moc se tomu nechce, budu muset upravovat distanci :-)
Tady máme azurro a výhledy, že by se stará Homolková mohla jít se svejma panoramatama zahrabat. Žádný ranní mlhy.
Jezdit je třeba stále. Jen dnes, když se koukám z okna, to není zatím pro hustou mlhu vhodné. Snad ji sluníčko rozpustí.
I v mlze se jezdí dobře.. krajina se chová úplně jinak než normálně.
Krajina možná, jen část šoférů se chová úplně stejně, jako kdyby nebyla. Rád bych ještě nějaký ten rok jezdil...
Proto jsem i sprastarý velociped opatřil blikačkama, proti kterým je i mlhovka hadr :)
Nejen Znojmo lze vidět dvojmo. Jde to i s Káraným a není k tomu potřeba ani alkohol, stačí Labe :)
Dopoledne se mlha ztratila a vzala jsem otestovat "zimní kolo" na Velkou skálu nad Ketkovickým mlýnem - 60km po silnici i lesních cestách.
Kdybych tu krosku měla v tomto módu před šesti lety, měla bych asi dodnes jenom jedno kolo. Dobře se na tom jede, přitom stačilo jen vyměnit vidlici - dát lehkou karbonovou místo té těžké (ne)pružící krávy. A protože jsem si mezitím zvykla na uzší řidítka a jiný úchop, tak jsem na to dala i jiná řidítka a řazení.
V "Polabí" a "Poelbí" se to nakonec taky rozpustilo do křišťálova. Možná to byl jeden z posledních teplých dnů, to se muselo využít. Vzal jsem dalekohled na ptactvo a horolezectvo, obojího bylo dost (na třetí fotce jsou hned tři klettereři, ale moc prťaví). K tomu pět lodí - co víc si přát?
Bylo krásně, i když ráno mlha. S vnučkou jsme naplánovaly výlet za bílými tygry (tedy dnes je v Čechách už jen poslední exemplář tohoto lidmi cíleně šlechtěného přírodního úkazu).
Akurát je to trochu daleko a nějak jsme nedomyslely, že do auta bude potřeba dětská autosedačka. Naštěstí kamarádka odvedle vypomohla a sedačku zapůjčila.
Stejně byli opět ze všech zvířat nejvíc nejlepšími favority lachtani v době krmení.
Ta zvířata jsou za žrádlo ochotná udělat cokoliv. Nechci zatím brát vnučce iluze a prozradit ji, že normálně v přírodě, kde si lachtani musí potravu sehnat sami, zas až tak vtipní nejsou.
Tak to tě tedy vyvedu z omylu.
Na Karlštejně je ZOOpark - provozuje ho pan Berousek, ale netuším, zda je to někdo z rodu cirkusových Berousků a tam mají jak bílé tygry, tak i bílé lvy.
S vnoučkem jsme stihli 4.10. poslední letošní otevřený víkend. Teď otvírají až na jaře.
https://www.rekreacnipark-karlstejn.cz/cz/#utm...
Mají tam i další zvířata, vláček, skákací hrad s tlapkovou patrolou (ten měl nakonec největší úspěch), nafukovací skluzavku, můžeš se svézt na velbloudovi nebo děti na poníkovi a je tam spousta prostoru pro piknikování spod.
Na jaře mají návštěvu slíbenou i ostatní naše mrňata a co víc - dojedeš tam mašinkou!!!
Berouskovi mají zimoviště ve Pticích
Ale jo. U cirkusu je běžné, že ukazují rarity jako třeba chlapa s třemi rukami a dvěma hlavami.
U ZOO, kterou řídí biolog zas až takovej zátah na !abnormalitu nečekám.
Nicméně cítím, že již brzy budu muset zahájit edukaci ve smyslu, že ani pro lachtana v jeho přirozeném prostředí není normální, že kvůli kyblíku ryb jezdí po skluzavce, metá kozelce, mává ploutví a dělá stojku na nosu.
Natož pro člověka.
Skoro jsem se lek, že chceš vzít vnučku na hokej, když se dneska nehrálo. Zpozdila by ses o dva dny, to tady byly Krokovy Vary. Zítra jedou Tygři na Kladno, to máš za barákem. :-))
Rytíři mají domovskou (propůjčenou) scénu v Chomutově
To do Komotau jezděj i trénovat? 8-0
Netuším, ale z toho dojíždění jsou chudinkové celí otrávení. A ještě ke všemu ani už ten Jágr není schopen unést svojí brašnu. Asi v těch babišokuřatech nebylo tolik síly. To jsou mi ale rytíři.
https://www.irozhlas.cz/sport/hokej/rytiri...
I tady na jihu byla ráno mlha, ale vyjela jsem do ní - krásně se dýchalo a v lesích kolem Třeboně bylo nádherně.
A bylo to dneska i trošku bahnité - v mokřadech se to ale dalo čekat
Podobně parádní stejná vzdálenost. Jen bez bláta, na většinou nově opravených silnicích. Po větru zpět z Velenky čirá silničářská radost.
Á tak cesta z Velenky je hotová, to budu muset zaject ještě letos vyzkoušet :) Já dnes taky něco přes 60, ale směrem na Prahu :) Nahoru na rozhlednu to šlo dobře, byl jsem hezky rozhejbanej, bohužel jsem nahoře očumoval cca půl hodiny, vychlad a dolu lezl s revmatickejma kolenama jako invalida :)
Trasa do Kerska je víc než z poloviny krásný nový asfalt, i ten hrozný přejezd ve Mstěticích mně už nevyhazuje lahev z držáku. Je radost po takových vedlejších cestách jezdit. Jen u Irenky to vypadá na "zavřeno".
Hm, tak to se mi nezdálo, že je nějaká pustá, když jsem jel okolo :( to mě mrzí, protože to byl prvotřídní pajzl, jaké já rád.
Nekejvalo se to proutí v dnešním větru víc, než je zdrávo?
ne... až jsem ho potměšile nenápadně rozkejval já, když tam blbli nějací mrňata a neposlouchali tatínka... pak už jo :)
Už by to bylo na zvláštní téma - Kafe venku :-)
Jezero poznáte, řeka je u Hradčan. Na kole to bylo.
Taky jsme dnes dali kafe venku. Krom toho taky s vnučkou buřtový oběd na ohni.
Chtěli jsme si najít na již zoraných polích u Strkovic pár úlomků sádrovce do dětské sbírky minerálů. Ale seděl tam myslivec s flintou a pravil, že střílejí na bažanty, ale směrem k poli běžel omylem trefený postřelený kanec.
No, nenechali jsme se odradit, i když dítě pořád vyhlíželo toho "prostřelenýho" kance.
Proloužený víkend jsme zakončili na šluknovském zámku na výstavě skupinových aktů v přírodě Českého Švýcarska. Je to docela zajímavá zkušenost vidět ty ženy, které většinou buď znám osobně, nebo alespoň od vidění, neb se jedná o ženy veřejně činné, v této roli. Ale vlastně proč ne.
Dnes byl asi jeden z posledních letošních teplých a slunečných dnů. Bylo potřeba toho využít. Digitální teploměr cestou u benzínové pumpy ukazoval o stupeň více než včera,třináct stupňů. Krásná projížďka podzimní krajinou. V závěru cesty se projevovala ta změna času,slunce nad rybníky už zapadalo. Snad ještě nějaký podobný den bude...
Pěšky na Jizeru. I dneska po včerejšku hodně větrné a ohromný rozdíl v pocitové teplotě dole a nahoře. Pod Smrkem 17 stupňů, na kraťásky. Na Jizeře v tom vichru skoro na omrzliny :-)
A vůbec bych nevěřil, že při takovém fukejři pojede nějaká lanovka ...
https://liberecky.denik.cz/zpravy_region...
Hmmm ... přetržení tažného lana je prý nesmírně málo pravděpodobné. A pro takový případ má lanovka (kabina) čelisťovou brzdu na nosné lano. Ovšem zřejmě ručně ovládanou průvodčím.
Před půl rokem v Itálii byla brzda nefunkční. Na Ještědu to možná průvodčí nestihl včas a projel celý horní úsek až k podpěře, asi hodně rychle :-(
https://snow.cz/clanek/4628-bezpecnost-lanovek...
Vždycky jsem si myslel, že ta čelisťová brzda drží otevřená tím, že je tažné lano napnuté. Tak asi bohužel ne.
Přesně, to jsem si taky myslel. Někde ale psali, že jí aktivuje průvodčí, jenže když to s tebou houpne, že spadneš, hledej rukojeť brzdy ...
Ta brzda je pěkně vidět tady:
http://www.lanove-drahy.cz/fotogalerie/fotky...
A co mě zaujalo, jak to tažný lano dokáže při napnutí kmitat, že bys ani neřekl, že tu kabinu táhne nahoru:
https://youtu.be/L1-uno0cOxU?t=330
Musí dostávat strašnej záhul u toho svěrnýho uchycení.
Já tedy nevím, jak je to u lanovky, ale kdyby ta brzda byla aktivovaná ručně, tak by to muselo být stejně, jako u vlaků, kde strojvedoucí nesmí za jízdy sundat ruku z brzdy.
V deníku teď uvádějí, že brzda je automatická. Tak jsem možná s informací, že je ruční, trochu mystifikoval ...
https://liberecky.denik.cz/zpravy_region...
Tuhle zase píšou, že ta brzda se obsluhuje pouze manuálně....
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/lanovka...
Ještě doplnim z čeho jsem vycházel: Reportáž z Liberce po pádu lanovky v Itálii.
https://www.youtube.com/watch?v=UC60HwJ1qt8
Včera došlo k havárii a dneska už jakejsi Juračka připouští i možnost sabotáže. https://www.novinky.cz/domaci/clanek/mohla-to...
A co zítra, islamisti, Lukašenko, Boko Haram nebo jiní blouznivci?
Nevyloučil bych ani UFO, pamatuješ jak Intruder přetnul křídlem nosné lano italské lanovky? Takový malý rychlý UFO mohlo klidně přervat tady to tažný lano ...
Nebylo to v Leteckejch katastrofách? Jak bych nepamatoval, to byl snad poslední lanovkovej průser před Ještědským. Smůla je to ale vrchovatá, dneska měla kabina jít do revize. Tvrdili.
Necháme se překvapit.. jestli by to bylo jak je to v tom videu, vlastně jen jakási "nouzová a ochranná" brzda, tak to je asi dost na pytel, nedokážu si představit, jak se po tom při nějakých prudkých otřesech kabiny obsluha sápe a účinně zasahuje.
To kmitání je neuvěřitelné. Nejsem strojař, tak si ani nedovedu představit co se tam děje, že se tak rozkmitá.
Asi je to "vlastnost" :-)
Tady je na videu z dvoupatrový lanovky taky vidět kmitání před horní stanicí. Dokonce synchronní na obou tažných lanech:
https://youtu.be/qVrVv5qJKhc?t=433
Ale na tý Ještědský to kmitalo fakt pořádně!
V podstatě za to může gravitace a hmotnost lana.
V tom přímým směru (nejkratší spojnice krajních bodů) nemáš vůbec žádný rameno, na kterým bys mohl válčit s gravitací. Lano se musí prověsit a tím síly působící striktně v jeho ose mohou začít boj s gravitací. Je to stejný princip, proč jsou dráty vysokýho napětí prověšený - síla potřebná k jejich uplnému vypnutí je v podstatě nekonečně velká a prověšením z toho nekonečna relativně rychle klesá - čím prověšenější, tím menší tahové zatížení toho kabelu. V konstrukci samozřejmě volíš nějaký kompromis s tím, že kabel nemůže ležet na zemi, čím prověšenější tím delší a tedy dražší a tak...
Na tý lanovce je to ozvláštněné tím, že se tí jeden závěsný bod (kabina) pohybuje, pravděpodobně nepříliš rovnoměrně a to způsobje ty "vlny" které vlastně nemáš jak utlumit a tak si v tom drátě žijí vlastním životem.
V konstrukci s tím musíš počítat, takže je otázka, co se tady nepovedlo. Na konstrukční vadu to ale nevidim, ta lanovka tam nevisela týden...
Tak tohle je jasný, ale na tom videu z Ještědu je to vlnění oproti jiným (pár jsem jich zkouknul) fakt velký a člověk by řekl, že to musí dost namáhat to lano o jeho "ukotvení" k pojezdu kabinky.
Ale že by kabinka jela nějak nerovnoměrně, to by sis uvnitř všiml. Jel jsem s ní (i s jinými) vícekrát a cítit to neni. Tipoval bych spíš na houpání nahoru a dolu po přejezdu podpěry (jako inicializaci vlnění).
Do toho bude vstupovat spousta vlivů, tuhost lana, rezonance...
POkud to lano v jednom místě přechází do nějakýho pevnýho celku (svorník, zalitý do kovu atd) tak to je samozřejmě koncetrátor napětí a perfektní místo pro únavovej lom, asi jako kabel od sluchátek, co se vždycky ulomí těsně u jacka. řešitelný to je, takhle od pasu třeba tím, že lano bude vstupovat do nějakýho trychtýře, kterej bude limitovat možné vychýlení jak se bude přibližovat tomu pevnému ukotvení.
Ten přejezd podpěry jsem měl právě na mysli.
Ono je taky klidně možný, že až se tím začne zabývat někdo, kdo tomu opravdu rozumí, tak už na základě toho vlnění lana řekne že bylo na výměnu. Nový bude tužší (a tedy se mín vlnit) a teprve používáním se "rozhýbe".
Pokud tomu dobře rozumim, tak tažný lano je dělaný jako oběžný (horní část smyčky nad kabinkami je "tažná" a dolní je "přítažná". Kabinový vozík/pojezd je k němu přichycen svěrně a občas ty spoje uvolňují a lano posunou, aby nebylo tak blbě namáhaný stále na jednom místě.
"Trychtýřky" maj tady (Chur, pojezd bez brzdy!):
https://farm5.staticflickr.com/4249/34965006265...
Mě tedy překvapilo, že strojník ve strojovně nemá žádný prostředek k brždění lana, na kterém mu zůstane viset jedna kabinka...
To myslim má. Na oběžným kole bude lanová brzda. V článku na Snow.cz o tom na začátku píšou. Taky tomu odpovídají fotky z Ještědu, kde je u spodní kabiny, co nespadla, vidět tažný lano. Kdyby nebylo nahoře zachycený, prolítl by volný (utržený) konec oběžným kolem a lano by se rozprostřelo po svahu nad kabinkou.
No, počkáme na nějaké nové zprávy.
Ještě bych se na "Ještě D" párkrát svezl :-)
Já když byl naposledy na Ještědu, tak zrovna měnili motor lanovky a musel jsem taxíkem. (Byli jsme tam na hotelu)
Předposledně jsem tam byl na kole.
A teď tohle.
Už ani nevím, kdy jsem jel lanovkou naposledy, ale vypadá to, že se dlouho nesvezu.
Dnes jsem vracela vnučku rodičům. Jeli jsme sice k nim v poledne, pak dali společný oběd a procházku, ale při cestě domů se mi zdálo, že spousta cyklistů zatměla. Prostě zapomněli, že se změnil čas a dojížděli za tmy bez světel.
Už dlouho jsem neviděla za tmy tolik neosvětlených cyklistů.
Jo, podzim je tady a černí ninjové se vyrojili...
Zdálo se mi,že zadní blikačka místo oslňování bliká jen tak z povinnosti. Změřil jsem napětí zinkových baterií a bylo 1.2V. Už to dodělávalo. Tak mám radost, že jsem to akorát chytil a napravil. Moderní blikačky s nábojovou pumpou stále blikají až najednou zhasnou.
Jsi si jistý, že blikačka co oslňuje je fakt dobrej nápad?
Ve městě, kde je stále plno světel, to určitě dobrý nápad je. Když vyjíždím na noc na silnici ve více lidech, tak tu výkonnou ledku přelepuji čtverečkem izolační pásky. Modernější verze už mají i mód se sníženým vyzařováním.
To musí být úžasný systém být samojediným Patem (tj. generovat problémy tam, kde je nikdo jiný nemá) a zároveň Matem (tedy je řešit komicky nesmyslným způsobem).. akorát to musí být časově dost náročné. Normální člověk si koupí sofistikovanou blikačku, která přehlédnout nejde a neoslňuje (třeba toho proklatě drahého Garmina s radarem), případně si dá na kolo blikaček víc.. a pokud chce mít nějakou zaplpu jen někdy, umístí ji tak, aby ji snadno za jízdy vypnul/zapnul (na sedlovku). Rovněž tvůj problém s bateriema naechápu - co ušetříš na tom, že koupíš křáp a vyhazuješ napůl vybité baterie, místo toho, abys koupil něco, co je vycucne do mrtě a v brašničce vozil náhradní pár baterií? Pokud máš blikačku na sedlovce, lze se snadno podívat (stačí sklonit hlavu) jestli bliká.... Tady obrázek několika vánočních stromečků.. jde to i na starých plečkách.
Já osobně ve tmě zezadu nejlépe rozeznávám cyklisty podle jedné, dobře viditelné, ale neoslňující blikačky či nepřerušovaného červeného světla, umístěné někde ve výšce sedla a dvou charakteristických kmitajících odrazek na pedálech či na dolní části nohou.
Z boku pak podle charakteristických odrazek v drátech kola.
Skoro bych si troufla říct, že ten, co povinnou výbavu kola psal do zákona, věděl o čem mluví a mnohokrát si to vyzkoušel.
Když jsou brašny, tak ty šlapky a odrazky, nebo něco takového v drátech není zboku a zezadu vidět. Po psovi mi zbyly svítící obojky, vlezou mi přesně pod koleno a přes lýtko nesklouznou.. tak to používám přes zimu jako doplněk garderoby... a blikačku znásobím.. co jsem se bavil s řidiči, vypadá to pak zdálky jako 2 cyklisti vedle sebe, tak to upoutá pozornost....
Vemte si ta svá kola vybavená skvělými odrazkami a blikačkami po psech a jeďte se projet v podzimním mrholení noční Prahou pěkně po hlavní ulici mezi auty. Všechno se leskne, všechno svítí. Až vás někdo skoro srazí, uslyšíte "Sorry, já vás neviděl", jako já.
Nezlob se na mě, ale pokud prostředí poskytuje takových odrazých ploch, tvoje oslnivá blikačka tomu moc nepomůže.
Vezmi si ji s sebou na exkurzi do zrcadlového bludištěte na Petříně, třeba pochopíš proč...
Nedělej ze sebe většího blba než ...
To jsi nikdy nejel v dešti či po dešti nějakou osvětlenou a obydlenou oblastí, že to přirovnáváš k zrcadlovému bludišti?
Divil by ses, ale jel. Naposledy dneska myslim.
A právě proto říkám, že když se lesknou silnice, na brejlích mám kapky a každý paprsek světla se 300x odrazí od uplně všeho než se mi dostane na sitnici, ještě víc ještě jasnějších světel rozhodně není to, po čem bch toužil.
Pamatuju si jeden konkrétní semafor, tak deset let dozadu, kterej svítil opravdu jasně. Když bylo po dešti a ta zelená svítila nejen ze semaforu ale i ze silnice před ním, projížděl jsem pod ním se sevřenou prdelí, neb jsem moc netušil do čeho jedu.
Zastávám názor, že je sice potřeba bejt vidět, ale už ne bejt otravnej. Mít místo blikačky diskotékovej stroboskop se mi zdá jako varianta 2.
Aktivně pracovat na tom, aby zezadu se blížící řidič pokud možno neviděl kam jede mi přijde jako hloupost, a to i za předpokladu že zanedbám množinu lidí, který mi právě proto "dají sežrat" že jedou okolo v autě a já jen na kole.
Přijde ti Kolínská a Hradecká výpadovka, respektive Horní Počernice, Černý most dostatečně Praha? Jezdím tam dost často i v zimě a hnusnu (kdy ty podle toho co píšeš vedle kontroluješ mraky, kdy přestane pršet) a nikdy mě tam nikdo nesrazil, ani nekřičel, že ho blikačkama oslňuju. Zato mi pár lidí řeklo, že jsem dobře vidět, stejně jako na cestě mezi polma.. vzadu svítím všude stejně.
To vozíš tak hluboké brašny, že přes ně nejsou vidět odrazky na pedálech?
Pokud ty kožený koňácký brašny (jsou to obyč mírně upravený Lakoty - https://www.cleverhorse.cz/Kozene-brasny-za... ) pořádně nacpu a nevezu nahoře na nosiči nic, ještě trochu slezou dolů. A jak jsou široké a hluboké, tak řidič sedící výše přes ně to kmitání origo skleněných odrazek, co mám na pedálech nevidí.
Prakticky jsem si dávno ověřil, že hranice "oslnění" je u motoristů velmi subjektivní. Před lety mě jistý motorista obvinil, že ho moje světlo (tehdy Cree XRE s optikou) oslňuje (ve dne!!!) a o pár dnů později mi jiný motorista tvrdil, že nejsem dostatečně vidět (stejné světlo ve stejném režimu).
Motoristi jsou prostě paka. Dneska jsem se od kolegy dozvěděl, že je na procházce s kočárkem prakticky smetlo auto, jehož řidič se vymlouvá, že ho oslnilo slunce... docela mazec, ale snad to přežijí bez trvalých následků...
Zrovna slunce bych nepodceňoval. Mám to do práce na východ, z práce na západ a když to "pěkně" vyjde tak jedu přesně proti tomu kotouči co leží na nízkým horizontu a vidim opravdu totální kulový.
Což ovšem neopravnuje řidiče jet někam, kam nevidí.
Tohle mám stejně. V některých měsících posouvám odjezd tak abych se alespon trochu vyhnul koukání do slunečního kotouče. Na lehu se jezdí proti slunci ještě hůř než na normálním kole. Letos jsem tu jizdu proti vychazejícímu slunci dokonce párkrát vzdal a ráno jsem jel s kolem vlakem.
V každém autě se sedí jinak vysoko a každý řidič je jinak velký. Co jednoho oslňuje,to druhého oslňovat nemusí. Podle mně je blikačka lepší varianta,než nějaká stále stále svítící bludička,která není v otevřeném prostoru vidět vzhledem k rychlosti aut na dostatečnou vzdálenost a v obci je zase snadno přehlédnutelná v záplavě dalších světel a odrazek. To blikající světlo více upoutá pozornost.
Koukám, že jste se pěkně rafli.
Oslnění řidiče bych neřešil ani malinko.
Může jistě nastat, ale nebude to dlouhé.
Důležité je že ty vidíš kam jedeš.
Pak, důležité je být viděn.
A tady už si nejsem jist, jestli blikačka je to pravé, někde jsem četl, že reflexní prvky jsou z dálky víc vidět.
Ale víte jak to jako statik mám.
Použiji obé.
Pokud uvážím, že i výkonná blikačka má výkon řekněme 3W a rozsvícený přední reflektor má nějakých 40W dálkový i víc, tak si myslím, že odrazka či skutečně odrazivý reflex odrazí toho světla víc, než dává blikačka.
Blikačku vidíš ve tmě, ale postav kolo 50 až 100m před auto s rozsvícenejma světlama a podívej se někde od předních dveří auta, co uvidíš. Nelze posuzovat bikačku a reflex ve tmě bez dalšího zdroje světla.
Oslnit taky moc nejde, na to jsou ty výkony předních světel moc rozdílné a v podstatě nikdy nemůžeš mířit soustředěným kuželem na řidiče auta, to bys z toho kola viděl akorát les za protější krajnicí, ale ne na cestu, kam jedeš. Zas, oslnit můžeš někoho ve tmě, ale velmi těžko protijedoucí auto, to je taková hloupá pověra těch, co nemají rádi cyklisty a, když vidí bílé světla, hned mají pocit, že jsou oslňování, protijedoucí audina s rozsvícenejma xenonama je ale nerozháže.
Můžeš možná oslnit bodovou čelovkou, že se podíváš na to auto, ovšem se správně umístěným světlem nikoho neoslníš.
No, já to znám spíš jako řidič, ty reflexní vesty jsou vidět dost dobře, cyklista s blikačkou nikoliv.
No ale mám světýlko Fenix (co jsem teď s sebou měl, ale nenamontoval jsem si devil na řidítka na něj držák, tak jsem to vezl na h..o) tak ten Fenix fakt dokáže šajnovat jak dálková světla auta.
Jak mě vidí protijedoucí auto neumím posoudit.
Murphy s Hrabošem (blahé paměti) snad dělali nějaké pokusy ale vím už prd k jakému závěru došli
O tom žádná, že neonově žlutou vestu/dres jde ve dne vidět na kilometr, blikačku slabší vůbec a tu radarovou tak na sto metrů, ale to už o tom cyklistovi, má-li žlutej dres, řidič dávno ví. Stejně to je s předním světlem, bílá je navíc hůř vidět, jak červená, v denním světle jsou ty blikačky na kole nic proti pořádné neonově žluté vestě/dresu.
Ve tmě upoutá slušný reflex dobře, to červené světýlko bývá moc malé a je-li navíc slabé, tak je i odrazka vidět v reflektoru líp. Si vem, jak jsou krásně v noci vidět z auta patníky, úplně stejně se to světlo odrazí od odrazky na kole. Já to cíleně sleduju, tady jezdí dost cyklistů i aut, takže to můžu posuzovat.
Ono to není jen o tom jak moc to svítí, ale i z jaké plochy.
Světlomet auta má poměrně velkou plochu (řekněme 200x300mm) a máš ho 2x (obvykle). Světlo na kole svítí z mnohem menší plochy (o blikačkách nemluvě).
POkud se bavíme o možnosti zpozorovat z dálky, ta pozorovatelná plocha bude hrát nemalou roli...
A nejsem si jist, jak se do "svítivosti" promítají watty, ale přímo poměřovat žárovku v autě a ledku na kole tak určitě nepude...
Asi poslední slunný víkend s podzimním listím jsem si udělala výlet do Vídně a na přilehlou přehradu. Nemám to daleko, 104km jsem stihla i v zimním čase za slunka.
Já jsem ve čtvrtek dojela až do Benátek. A kdyby se mi chtělo, mohla jsem navštívit i Paris.
pche to nic není. Umím doject na kole z Austrálie do Ameriky za necelou půlhodinu.
V neděli jsem narazil na značení, které jsem ještě nikdy neviděl! Tušíte, co to má znamenat a zda to má nějakou oporu v zákoně???
Bylo to kousek od Pastvinské přehrady ve směru od Nekoře a určitě to tam v létě ještě nebylo. V obou směrech jsou žlutou barvou vždy dvě směrové šipky a před nimi panenka. Kdyby tam byl obrázek kola, tak je to jasné, ale panenka?
Určitě to není chodec, to by panáček neměl sukni. Přecijen nežijeme ve Skotsku a zatímco ženy nosí kalhoty běžně, tak muži nosící sukni se v ČR prakticky nevyskytují.
Předpokládám, že autor značky chtěl z nějakého důvodu zdůraznit, že značka platí pouze pro ženy, jinak by tam dal panáčka nebo panenku s panáčkem jako na stezce pro chodce.
Význam tedy odhaduji něco jako "ženy choďte v pravé třetině jízdního pruhu". Ale proboha proč??!
Zatím jsem hledal a našel jsem, že šipky s kolem se jmenují "Piktogramový koridor pro cyklisty", ale nic jako "Piktogramový koridor pro panenky" ani chodkyně, školačky... nebo ku.vy vyhláška nezná.
Takhle pomalovaný je krátký úsek rovné přehledné silnice bez jasného cíle. Ještě mě napadlo, zda to není míněno ve smyslu "krávy nešlapte nám na trávník, radši se nechte přejet autem!", ale nevím, zda by to nějaký zahrádkář zvládnul tak hezky nakreslit?
šly panenky silnicí, silnicí.... očekávej myslivce. Dva. Proto je to žlutý :)
Máš si zacvičit, aby ses trošku protáhnul :o)))
Viděl bych to na nějakého místního recesistu, případně spor o pošlapaný trávník.
Rozhodně se to stylem nepodobá standardní šabloně a ani tenhle žlutý odstín jsem doposavaď nikde normálně nepotkal (dočasný značení je víc oranžový).
Místní zahrádkář s volným odpolednem, tužkou pravítkem, lámacím nožem a krabicí od lednice si šablonu na těch pár značek vyrobit zvládne snadno...
Odstín žluté je zhruba shodný jako prostor autobusové zastávky. A předpokládám, že to s tou autobusovou zastávkou nějak souvisí, ale fakt netuším, proč značit chodkyním, že mají na autobus chodit po pravé straně silnice, navíc ještě daleko od okraje?
Tady je kdyžtak video, kde jsou vidět všechny...
https://ulozto.cz/file/3jmaLBuY5gfB/20211031...
A to se mi moc líbí. Velmi originální. Poté, co se u nás v Praze na silnice malují jen samá kola, je to balzám na duši.
Tuhle jsem koukala, že nám do poměrně rušné křižovatky Pražského okruhu a ulice K letišti zase namalovali na silnici jenom kola. Prdli tam takzvaný "ochranný" cyklopruh přímo mezi dva souběžné pruhy pro auta. V cyklopruhu, jak známo, neplatí žádný odstup 1,5 metru, takže když tamtudy pojede třeba pan radní Scheinherr s dítětem v sedačce do školky, tak ho ofackují auta nejen zprava ale i zleva.
A to všechno proto, že celá tahle rušná křižovatka je již dávno poddolována a stezka pro cyklisty a pěší tudy vede tunelama mimo provoz. Myslím, že i Quatch si tu cestu na kole tudy vyzkoušela.
Takže nahoře na silnici cyklista nepojede. Pojede jinudy a ty obrázky kol tam jsou jen jako reklama na pražskou cyklodopravu. Pravda, teď už poněkud neoriginální a hodně okoukaná.
Zlatá panenka v sukýnce. Jak rády bych ji pro změnu viděla tady na Pražském okruhu:-))
Tak navrhni vašim radním, ať přijedou na exkurzi, že Praha opět zaostává, že budoucností jsou piktokoridory pro panenky... :-D
Je to zhruba zde https://mapy.cz/s/kobaterose
A koukám, že již tehdy tam nějaká "panenka" šla po pravé straně..
Pardon, ale to vypadá spíše na panáčka:-))
Myslíš?
Jako těžko hádat, kolikátým pohlavím se ta osoba cítí být, ale přestože sukni nemá, tohle asi nebude pivní pupek... ;-)
Patrně to bude souviset s opravou hráze přehrady, která je nepřístupná jak pro auta tak pro chodce, takže asi dočasné upozornění na zvýšený pohyb chodců zde ve vozovce.
Na tvém videu je cedule hlásající neprůjezdnost /neprůchodnost komunikace po hrázi.
Ano, po hrázi to opravdu nejde ani pěšky (byl jsem se tam podívat), možná to značení s tím i nějak souvisí, ale smysl mi to vůbec nedává.
To značení totiž končí u autobusové zastávky před křižovatkou, kde odbočka doprava vede ke hrázi a rovně je vedena objížďka.
Pokud si tedy představím chodce, který byl zvyklý chodit z Nekoře po silnici, odbočit vpravo a přejít po hrázi na druhou stranu, tak teď bude muset pokračovat rovně, obejít to přes most, což znamená nějakých 7 km navíc. To značení je ovšem v úseku, přes který by šel tak jako tak, zatímco na trase objížďky (obchůzky?) už nikde nic není.
Zkrátka neumím si představit scénář, že by oprava hráze způsobila větší pohyb chodců po silnici, zrovna v tom úseku, kde ty značky jsou.
Leda by se očekávalo, že pěšky to nikdo obcházet nebude a všichni půjdou na autobus?
Podrobila jsem to analýze a zřejmě se jedná o varování, že se tam může pohybovat organizovaný útvar malých dětí (školka, nižší stupně ZŠ).
Organizovaný útvar proto, že jdou po pravé straně. Malých dětí proto, že na dopravní značce DĚTI A12b, má malé dítě sukýnku.
V souvislosti s autobusovou zastávkou by mohlo jít o to, že občas jezdí někam autobusem a kousek pak jdou po té frekventovanější silnici.
Skoro úplně stejně u nás pomalovali chodníky, šipka, symbol kola a symbol panáčka - prostě smíšená cyklostezka. Stejné symboly jsou ale i na silnici, jen jako cyklotrasa.
A panenka místo panáčka? Co takhle gender, to Ti nic neříká?
Dnešní dopoledne ve West Yorkshire. Dost rozdíl proti naší současnosti. :-)
Tak jsem se ještě jednou vydal objet Vidouli.
Vyzbrojen vědomím že tam ten bunkr má být a že tam sídlilo protiletecké stanoviště, odhadl jsem jeho pozici na vrchol kopce.
V konečném důsledku jsem se moc nespletl, ale kdybych byl ochoten ušetřit si překvapení a zeptal se Googla než jsem vyrazil, ušetřil bych si zklamání.
Ale alespoň jsem vyvětral plíce, podzim je vlastně docela fajn období...
https://www.youtube.com/watch?v=_Lj3dQYxM8M
Po zkušenostech s přetéženým vozíkem jsem se rozhodl, že to zkusím na "elektrolehko".
Znamenalo to nasadit do zadního kola specielné osičku na nosič Tailfin (před tím jsem měl tentýž ale chycený do otvorů pro blatníky, teď je na ose, aby se mohl zatížit), do brašny na nosiči jsem nacpal dvě baterky a do postranních brašen nějaký ten balast, abych nasimuloval možnou zátěž, a vyrazil za tátou do Sobotky.
Jel jsem nekompromisně přesně podle navigace mapy.cz - silniční kolo. Sám, tam kde to uznám, bych jel jinak a vyhnul bych se pár stoupáním, ale dobře.
Chtěl jsem vyzkoušet, co to udělá z dojezdem.
První část cesty jsem tedy jel úsporně, nikoliv minimalisticky, a držel jsem průměr 25 km/h, ale snažil jsem se šetřit. Klaplo to na 100 metrů od náměstí v Sobotce, ujel jsem 90 km na baterii.
Dvě nabité na nosiči, prohodil jsem a jel naopak velmi neúsporně, stále ve režimu "turbo" ale průměrná rychlost stále kolísala kolem 25 km/h.
Na baterii jsem ujel dalších 65 km - ale normální náš terén, žádne extra vršky.
Sjel jsem k Labi, vystoupal nahoru po cyklotrase, kus bez asfaltu, zpevněný, ale uprostřed šutr jako kráva. Najel jsem na něj předním kolem, rána jako z děla, ale zdálo se, že to kolo přežilo. Nepřežilo, duše se zřejmě prorazila, začalo to měknout. Domů 19 km - hodina - baterie plná.
Zkusil jsem to dohustit, šlo to dotvrda, ujel jsem další 2 km a zase prázdno.
Tak jsem to odpíškal.
Duši jsem náhradní vezl, ale sundat ten plášť pro bezdušové úspořádání je strašný opruz. Řekl jsem si - uděláš doma. Brnknul jsem Soně, a než jsem došel asi 2 km na místo srazu, už tam byla. Obec Královice, nevěděl jsem o ní, a přitom je za rohem.
https://www.relive.cc/view/vPOpdAp2zRO
Poučení:
nalehko to půjde, tři baterie dají jistě dojezd 180 km a víc.
Dneska jsem objednal Marathony, abych, když píchnu jsem dokázal beu trápení přehodit duši.
KOncem příštího týdne, jestli nevypukne zima, bych to chtěl zkusit dojet na pár etap dál.
Ten první obrázek je Nymburk?
Nemohu na mapy.cz najít ten produktovod...
Můžeš sem prosím dát ten žlutě označený výřez obrázku ve větším rozlišení?
Děkuji.
Rozklikni si ten Relive, je to tam,jsem teď ba mobilu.
Ano,Nymburk
Já tam nic nevidím,
víc to asi nezoomnu,
tady je link na originál v cloudu
https://photos.app.goo.gl/VA2dThDnQaqDuE3Q7
Dík za odpověď.
Já tam vidím mezi vláčkovým a autíčkovým mostem stébélko trávy jakési. Typická roura nějakého produktovodu. Rozčiluje mě, že na mapy.cz to není ani v leteckém snímku, ani v panoramě - v pohledu z mostu.
Ale to je fuk, jsou horší starosti.
Hele, to není produktovod ale asi ta nová lávka, včera jsem to viděl v bedně, že prošla zatěžkácí zkouškou, bude zkolaudována a někdy koncem listopadu uvedena do provozu.
https://region.rozhlas.cz/v-nymburce-zacala...
naprdlo mě to, že jsem tam byl den předem a přehlédl to, a neprohlídnul si jí pořádně.
Není to nová nymburská lávka?
https://nymbursky.denik.cz/galerie/nova-lavka...
Jindra byl tak o dvě písmenka rychlejší.
Nedavno jsem tam byl, staví se tam nová lávka pro pěší a cyklisty, místo tý přiblblý typu Trojský. Teď už je asi hotová:
https://nymbursky.denik.cz/zpravy_region/foto...
Trójská lávka byla pěkná a vůbec nebyla přiblblá. Měla jen jednu drobnou chybu...
Souhlas. A tou chybou bylo, že byla přiblblá :-)
Že jsem tak smělý, Jak se projevuje přiblblost mostu? Zapomíná, koktá, občas někde zabloudí? Jo a měl to hned od začátku, nebo je to nějaká ošklivá choroba s postupující demencí?
https://www.nakole.cz/diskuse/22329-zaujalo-176...
No, měla v sobě zakódován problém všech betonových konstrukcí vyztužených ocelí, nebo předepnutých.
Životnost je limitována tím,že ta výztuž,nebo hůře,předpínací kabely, nesmí zreznout a ztratit část únosnosti. Pak to jde dolů.
V těch 80tých se věřilo a učilo se to, že existuje určitá tloušťkabetonu - minimální krytí, které když dodržíš, ocelová výztuž je dostatečně chráněná a dál už nebude korodovat.
Léta používání konstrukcí ukázala, že to není pravda, že i tak to rezne, ba hůř, i ten beton, zejména kvůli exhalacím, také koroduje a navětrává.
Řekl bych, že Trójská lávka, byla navržena v souladu s poznatky doby svého vzniku, a doba její životnosti byla přeceněna
Že to má za sebou,měli zjistit, kdyby prováděli řádně údržbu.
V mostním stavitelství (z oceli) platí taková zásada, že konstrukční detaily musí být udělány tak, aby se tam nedrželo svinstvo, voda, nevznikaly nějaké kapsy odkud to bude reznout, a taky aby všechny části konstrukce šlo dobře kontrolovat, udržovat a natírat.
Betonáři bohužel tu šanci nemají, na výztuž jen tak snadno nevidíš, a přitom její pevnost je rozhodující.
Nemusí to být vždy na škodu, ale je potřeba počítat s tím, že životnost není neomezená. Protože železobetonové konstrukce jsou masově užívány něco přes sto let, blteorve teď se zjišťuje, že theorie umělého kamene co stářím jen získává na pevnosti funguje možná v laboratoři, ale v reálném světě nikoliv.
Tahle nová vypadá jako dost podařená
Neomezená životnost je blbostní výrok v samém počátku. Nic, vůbec nic není v čase neomezené a kdo ví, jak je to vlastně s tím časem.
Problém betonových konstrukcí je v tom, že se špatně po částech opravují. Jejich důkladná oprava znamená postavit to znovu. Ovšem pražském Železničním mostě jasně vidíme, že ač se dá kousek po kousku celý vymněnit a obnovit, tak se do toho nikomu nechce a je také snaha po kompletní obnově stavby. Tak kde je ta výhoda přístupných ocelových konstrukcí?
No, když nahlédneš do starších učebnic, zjistíš, že theorie umělého kamene se atále se zvětšující pevností v čase byla všeobecně tradována.
Ono taky záležína tom, jak ten beton byl nakvedlán (granulometrické složení), na množarví a kvalitě cementu, vody, teplotě a ošetřování během tuhnutí a tvrdnutí, je to taky trochu věda.
Výhoda ocelových konstrukcí by měla být v tom, že při vhodné údržbě, lze jednotlivé oslabené prvky měnit celkem průběžně (třeba ty velké americké mosty se furt takhle flikují, včetně hlavních nosných lan).
Je otázkou, kdy se to vyplatí a kdy ne.
Když se to už nevyplatí (a nejde o historickou památku), ocelová konstrukce se rozebere, a vrátí do huti jako cenná surovina. Tedy celkem dokonalá recyklace.
U železobetonu to už pravda tak docela není - Prof. Schindler říkával, že tak chudou rudu jako je železobeton neumíme těžit.
Myslím si, že jsem někde už viděl, že dokáží drtit i ty panely a z nich ty armokoše vytahat a recyklovat, ale zatím to není běžné a určitě je to náročnější, než u ocelových konstrukcí.
Ocelové konstrukce mají vlastně docela moc výhod, ale jednu zásadní nevýhodu. Nízkou požární odolnost. To dost limituje jejich využití v občanské výstavbě. Při požáru blízko nosných prvků ocel zplastizuje a barák letí dolů dříve než železobetonový. A ty potřebuješ čas k evakuaci lidí. Existuje řada možností, jak konatrukci chránit, ale ta opatření to zase jen prodraží.
U mostů je ro ale šumák, nechápu, proč je furt plácají z betonu :-)
A kde se teda stala chyba, když pohraničí je plný důkazů o potenciálu trvanlivosti železobetonové konstrukce?
Ocelové mosty se mi líbí a z tebou popsaných důvodů se mi zdají i praktičtější, ale když tak nad tím přemýšlím... Pokud železobetonový konstrukce stárnou a erodují (jako asi všechno teda) a my se začínáme posouvat to doby, kdy se nám všechno kdysi postavené začíná pomalu sypat stejně najednou, jak jsme to kdysi postavili...kolik máme jako republika přehradních zdí?
Ta lávka se prý dost výrazně pohupovala. Já to mám jen z doslechu, ty bys to mohl vědět líp. A to asi neni pro betonovou konstrukci to pravé ořechové. Takže mezi jednotlivými segmenty to muselo "skřípat" a do spár, k nosným lanům, zatékat. A tady ty lana nejen konstrukci předpínala, ale i nesla její hmotnost (na rozdíl od "horního" oblouku, který se nese sám ...).
Stojíce v nejnižším bodě prověšení, zvládl jí hopkáním citelně rozhoupat hošík ani ne desetiletý, což mám z vlastní zkušenosti.
Přesně věc, která mě vždycky fascinovala, dyť by to měl bejt beton, ne?
On ale člověk časem zjistí, že se umí celkem nemálo ohýbat i taková věc jako sklo, takže...všechno je relativní...
Díky za potvrzení.
Myslim, že beton (pokud by to byl monolit) by tak velkou pružnost neposkytl. Tady si měl navlečené na lana jednotlivé "panely" - pohyb musely umožňovat jejich spoje, byť k sobě stlačené předpětím lany.
To na tom bylo právě to zajímavé.
Po tom co spadla už celá republika ví, že to byly panela navlečený jak korále na ocelovým laně (lanech, dobře).
Od pohledu to ale nebylo vidět.
Jasně, od toho prověšeného tvaru bys tak nějak selským rozumem asi odhadl, že by podobná konstrukce byla pravděpodobná, ale fakt si nepamatuju, že by na tý lávce byly vidět nějaký periodický spáry, dodneška nevím, jak byly ty jednotlivý panely dlouhý.
Představa provazový lávky s prkýnkama místo chodníku tady naprosto selhává, od pohledu to právě působilo dost monoliticky.
Podívej se třeba na slavný atlantický val.. tam je beton mnohem podřadnější, izolace rovněž a ty bunkry se korozí ocelové výztuže trhají. Taky je tam mnohem agresivnější počasí než u nás. Ale i tady jsem viděl popraskaný Řopík od působení vlhkosti na výztuže. Jakmile se ta ocel odhalí, jde to pak už rychle.
Ale to úplně jiný typ konstrukce, a namáhání prakticky nulové, nese jen vlastní tíhu.
Bylo to uplácáno z dovré směsi, ono fakt na tom strašně moc záleží, a také, a to je celkem důležité, není to moc vystaveno povětrnosti, působené exhalací a tak.
Před časem jsem viděl dokument o nějakém obrovském ocelovém mostě, bohužel si nepamatuju jméno a tam parta údržbářů nedělala prakticky nic jiného, než že ho za provozu kousek po kousku natírali a když došli na konec, byl nejvyšší čas začít zase znovu.
Takže evidentně to lze a u některých mostů se to zřejmě děje. To, kdy se to vyplatí, bude asi složitější otázka...
Nepodceňoval bych ocelové mosty, byť v "havarijním stavu" :-)
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/petrov-nad...
Tohle se standardně provádí na Golden Gate v San Franciscu ;-)
Na to jak větrné, docela příjemné. Známou trasou v Dehtárech dle místního radaru 38 (letošní rekord) pak v Přerově nad Labem už jenom 31 (je to tam mírně do kopečka). Přes oběd minimální provoz, u pramene příjemný vrstevník - už dlouho jsem neslyšel při loučení: "bylo mně potěšením". Cesta zpět proti silnému větru už rekordy nepřinesla, ale pršet nezačalo a tak lze těch 60km hodnotit jedině kladně.
chvilku jsem si připadal krapet méněcenný, ale jestli ty rychlosti byly s větrem v zádech, tak ti to odpouštím :-D
Tak to mám odpuštěné. Je tam psáno: "Cesta zpět, proti silnému větru". A když jsem závistivě sledoval Tvůj odjezd od "Žižky", vím, že stejně nemáš CO odpouštět. Taková akcelerace, se hned tak nevidí...
Tak to dík :-)
Ale akcelerace není všechno, je třeba stoupat kopce a hlavně udržet cestovní rychlost.
Vždycky když se doma po výletě dopočítám průměrky (věř nebo ne, podařilo se mi koupit tachometr co to "neumí" spočítat) tak bych plakal...