Němci jsou důkladný národ.... co říkáte na tuhle složitost, postrádající vše z jednoduchosti obyč kola?
https://vtm.zive.cz/clanky/nemci-znovu...
Taky jsem dneska četl :-)
První se mi vybavilo tohle, když jsem si to teď pustil a slyšim ten přízvuk, skoro si říkám, jestli tam není nějaká spojitost :-)
https://www.youtube.com/watch?v=7hfClQh3rxM
Jako já si dovedu představit, že pro městský do-práce-dojížďák to může bejt príma řešení, zcela bezesrandy a sarkasmu. Spárování s nábojovým motorem vyloženě podává ruce, teda jestli mají nějak racionálně pořešený rozjezdy, aby se z těch nulových otáček, který už by 100% musel utáhnout sám, neupekl.
Za mě palec hore.
Já si to dovedu představit jako nějakou evoluci elektrokola, ale ten nábojovej motor má už teď jistý nevýhody.
Tady někdo zjistil, jak fungují dieselelektrické lokomotivy...
Není nad to proměnit část energie na teplo!
Já v tom vidím jen pokračování vývoje elektrokol. Pořád platí, že aby to bylo elektrokolo z pohledu předpisů, pak se na tom musí šlapat aby byl vztah mezi točením nohama a jízdou. A vzhledem k tomu, že to kolo má akumulátor tak to vidím jen jako vyhovění tomuto předpisu. Jo, něco člověk dobije tím šlapáním, ale primárně bych to viděl tak, že je ty šlapky jsou jen akcelerátor. A zbavíme se toho údržbu vyžadujícího řetězu, což není špatné. Za mě je to dobrý nápad.
Bez toho akumulátoru bych to viděl tak,že bys na to kolo musel na místě naskočit,pět minut šlapat na místě jako motorová myš a pak by se to pomalu a neochotně rozjelo. A to ještě by to nesmělo být do kopce. Hlavním zdrojem pohonu bude ten akumulátor. Jen to může být zapojeno tak,že bez točení pedály se to nerozjede. Ten akumulátor bude ale vyžadovat dobití z vnějšího zdroje. To točení pedály nemůže stačit.
Ale vždyť to tam píšou, že se to musí nabít:
Jde o komplexní systém, který zahrnuje baterii, ovladač a výpočetní jednotku. Baterii doma nabijete,...
Proto mě to vedlo k myšlence, že pedály jsou jen akcelerátorem jehož vedlejší efekt je ten, že trochu dokrmí ten aku.
Jako největší problém vidím absenci setrvačnosti. Jestli k tomu nevynalezli i nějakou zázračnou řídicí jednotku, která dokáže dynamicky měnit odpor generátoru podle toho, jestli se zrovna chystám šlápnout plnou silou nebo jenom protočit šlapky naprázdno, bude se to chovat jako rotoped bez setrvačníku. Mrtvé body nejsou tak mrtvé, jak se říká, ve skutečnosti je nohy potřebují k odpočinku.
Ale pro vícestopé elektrické vozidlo s nožní přípomocí to dává smysl: bez nutnosti podávat velké špičkové výkony, s možností akumulace na místě, s využitím spíš pro prodloužení dojezdu a jako topení než jako primární pohon.