Zdravím všechny,
chtěl bych poprosit o radu ohledně koupě motoru a následně potřebných součástek a baterky.Jsem v tom nový,tak budu rád za každé rady.Mel bych zájem o tento motor:https://www.pswpower.com/products/bafang-8fun...
Tak bych chtěl vědět jakou k tomu baterii nějakou silnější a popř.co v tom kitu chybi co bych měl dokoupit.
Předem moc děkuji za rady
Edit: musí se vrtat rám kola kvuli baterce,nebo to jde přidělat jinak?
Se divím, že ti zatím žádný elektrokolista neodpověděl, takže to zkusím já. Sice osobně elektrokolo nemám, přesto jsem před pár měsíci namontoval sousedovi první Bafang. Nějak se to rozkřiklo po obci, takže dodneška jich mám už udělaných pět (BBS 01 + BBS 02). Takže o tom něco přece jenom vím.
K tvým dotazům:
ad 1) ta sada je kompletní, dokonce má i světlo, takže schází jenom akumulátor + jeho lůžko a dále nabíječka.
ad 2) jestli budeš muset vrtat rám, těžko říci. Záleží na tom, jaké lůžko bude mít ten akumulátor, jestli to půjde přichytit dvěma šrouby místo košíku na bidon. Z těch pěti, co jsem dělal, první čtyři byly bezproblémové a šlo to takhle. S pátým jsem se dost natrápil, díry na bidon byly hodně dole u šlapacího středu, takže lůžko bych sice přidělal, ale akumulátor by do něj nešel nasadit, vadila mu sedlová trubka rámu. Po zralé úvaze jsem nové otvory nevrtal, se sousedem (má perfektně vybavenou domácí kovodílnu) jsme udělali takový bazmek (hliníková páskovina délky cca 35 cm, šířky cca 5 cm, tl 10 mm), ten jsem přišrouboval dvěma šrouby do děr po košíku, další dva otvory se závitem byly na tom bazmeku, ty už byly vzdálenější od sedlové trubky, do nich jsem přichytil lůžko akumulátoru a ten pak šel i nasadit - byl nově v pozici že mu nevadila ta sedlová trubka.
Tož takhle ode mě, elektrického diletanta :-)
Baterie 48V/19,2Ah -PSWPower 345 USD i s nabíječkou 2A. To je nesporně vynikající nabídka.
Převodník-dle stylu jízdy, na silnici 46T , do terénu 40T, nebo 42T Bling-Ring.
Určitě programovací kabel (asi 18 USD)a nastavit dle svých požadavků-pak není třeba brzdový odpojovač a motor pomáhá dle nastavení PAS asistence a nikoli dle kadence. Odkazů , videí a diskusí ohledně nastavení ŘJ je spousta.
Do terénu změnit kazetu na větší rozsah až 11-50T a k tomu vhodnou přehazovačku.
Já mám 11sp, ale dnes jsou dostupné i 9sp kazety se stejným rozsahem 11-50T. 9sp je na elektrokolo lepší-odolnější a levnější řetězy. 9sp přehazka na 11-50T bude dražší, ale to je jednorázová investice.
Baterku do rámu místo košíku a přidat 3. šroubovací nýt, aby to drželo lépe.
Stávající uchycení motoru obvykle nestačí, motor se odklání od rámu-ideální je :https://lunacycle.com/bsbf-1-stabilizer-bar-for... , ale doprava je drahá a nyní není na skladě. Sensor řazení za cca 17 USD z Aliexpress. Displej 860 C je asi nejlepší.
Pořídit nářadí na demontáž klik, převodníku a uchycení motoru na středové ose, aby šlo středovou osu s velkým převodovým kolem vysunout, vyčistit a promazat velký převod a středovou osu po sezoně. Náhradní díly jsou dostupné na GBK. Oprava je tak výrazně levnější, než u klasických středových motorů Bosch,.., kde se to často řeší výměnou celého motoru za 1000E.
Andy5: evidentně se v tom vyznáš.
Kde se dá najít ten program na nastavení přípomocí? Máš nějaký odkaz? A ten programovací kabel - odkaz na něj. Díky.
Program a Keplerovo nastavení pro BBS02:https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a...
Lepší popis , co znamenají nastavované parametry je na : http://frey-bafang.patransformers.com/2020/10...
což je pro Bafang Ultra.
Já mám baterku 52V/21AH do rámu napevno pomocí 3 silných polyamidových zipových pásků.
Na uchycení větší rámové baterky zde Lubo navrhoval držáček na sedlovou trubku, aby se baterka nenahýbala do stran.
Andy5 v čom je výhoda nastavenia Keplera na všetkých úrovniach speed na 100%?
Už jsem to zminil, při nastavení na 100% pro speed bude pomoc motoru závislá pouze na nastavení stupně asistence (a naprogramování uvedených hladin)a nikoli na kadenci-rychlosti šlapání.
Chcel by som to vyskúšať. Máš s tým skúsenosť v kopcovitom teréne?
Používal jsem BBS02 dříve asi 3 roky do terénu i na obtížné technické výjezdy s 26" koly ,převody 42T převodník a 11-50T kazeta 11sp. Pak jsem přešel na Bafang Ultra na rámu Seroxat, s vyššími zdvihy 170/150 mm , pláště 2,8",..což je v terénu úplně jiná jízda.
A nebojíš se že ti to takhle uchycené jen sucháčama někdo nešlukne?
Myslel jsem toto a ne suchý zip:https://www.aliexpress.com/item/32898155116...
Prosimtě a neudrželo by baterku třeba toto:https://www.koloshop.cz/kosiky-a-lahve...
Popřípadě něco tomu podobného?fakt se mi nechce vrtat do rámu ????
Zasa sa toho vrtania tak báť nemusíš. Tie pôvodne môžeš využíť aj tak, že navrtaš ten držiak baterie a jednu do rámu a je to.
Tiež som to tak riešil ta vrchná je dorabaná diera s nitovacou maticou a na tie spodné som prispôsobil držiak baterie. Najazdených 10000km a OK
A do toho rámu jak jsi vyvrtal díru,tak jak jsi tam pak dostal ten závit? viděl jsem někde na videu něco jako nýtovací kleště na závity ale nikde na netu jsem je nenašel. Takže vůbec nevim ani tak i kdybych to vrtal ten rám ns tu baterii(◔‿◔)
Kleště jsou obyčejné nýtovací na duté nýty. Jen do nich místo obyčejného nýtu koupíš nýtovací matice. Do rámu tedy vyvrtáš normální díru odpovídajícího průměru a tu matici se závitem tam těmi kleštěmi přinýtuješ.
Máš pravdu, ale jen teoreticky. Ty kleště musí být dělané na tuto velikost nýtovací matice ( = průměr 5 mm). Měl jsem je v ruce, dokonce dva různé typy, jsou hodně veliké a vůbec by tam nešly nasadit, prostě bych je nedostal do rámu tak, aby ten "nýt" vůbec uzavřely. Takže takhle to prostě nejde.
Na youtube jsem našel např. způsob, že nové otvory vyvrtal přes celou trubku a přichytil to normálním (delším) šroubem.
Tady je tabulka pro velikosti děr závitových nýtů. Nýtovací klěště na tyto nýty jsou dost drahé a všade se snima nedá dostat. Osobně jsem to řešil šroubem s maticí a podložkama. Maticí jsem to stahoval. Pak jesem u číňana koupil přímo na stahování dělané matice (nemám fotku). Nýty se dělají ocelové a hliníkové, v hliníkových se vytrhávají závity u větších baterií.
Paráda,moc vám oběma děkuju za rady,na tom pswpower.com maji i ten gearsenzor tak to vemu vše při jednom,jen mám strach s tím uchycení baterky, protože mam i dost na hovno rám takovej trojuhelnik, mám author radius 29" 2019.
To uchytenie baterie na sedlovú rúru mám aj ja je to super. Použil som na to držiak zo starého zadného svetla nemusel som vrtať rám.
Tam se obávám že se mi to nevleze,mohl bys sem dát fotku pro představu jak to máš dělané a jak uchycené?