zdravím ,chtěl bych se zeptat mám na kole rámovou baterii Apache Power R7 -48V 12,8Ah ,614Wh,
držák má piny
kdybych ještě přidal z finančních důvodů na střídačku baterii na nosič ,lze vymyslet tu rozdvojku, přeci jen jsou tam velké proudy
mám motor Bafang 750 W
no, modeláři pro velké proudy (toto je 60A) používají např takovéto konektory:
https://www.bighobby.cz/konektor-xt60-samec/
https://www.bighobby.cz/konektor-xt60-samice/
na vhodném místě rozdělit kabely a podle potřeby připojit jednu nebo druhou baterii.
jen se nesnaž propojit 2 baterie- pokud nejsou zcela stejně nabite tak mezi nimi tečou značné vyrovnávací proudy.
Dá se to pořídit třeba v té Číně přímo s rozdvojkou. Mám takhle spojené dvě baterie paralelně,každá má samostatný vypínač a na napájecí konektor tam mám přepínač 1-0-2.
ta rozdvojka je dobrá, dělá se i xt 90 ? a to si vyguglim
Ideálně se snaž najít něco se stejným konektorem,jako máš na kole mezi baterkou a ŘJ,abys to tam mohl jen vložit,bez toho,abys musel štípat a přeletovávat konektory,které na kole máš originál.
No, úplně stejné napětí baterky mít nemusí. Úbytky napětí na článcích obou baterek i na vodičích a přechodových odporech konektorů sníží vyrovnávací proudy na přijatelnou míru, pokud rozdíl napětí není příliš velký. Samozřejmě to závisí na typu článků v baterkách (tedy na jejich vnitřních odporech), na průměru vodičů a na konektorech.
Pro 48 V baterky bych obecně bral rozdíl napětí baterek cca 1,5 V – 1,7 V jako přijatelnou bezpečnou hodnotu při které se dají bez obav propojovat. Při tomto rozdílu napětí je počáteční vyrovnávací proud cca 1 A na článek.
Používám dvě čínské baterie paralelně propojené několik let a žádný problém nepozoruji. Výhodu vidím v tom,že se jakákoli proudová zátěž rozdělí do více článků. Mohu samozřejmě použít jen jednu baterii a mohu si vybrat kterou. Ty dvě baterie nejsou ani stejné,jedna je 4p10s a druhá 2p10s. Nabíjení mám udělané na jeden konektor přes přepínač mezi jednou a druhou baterkou. Při plném nabití mezi těmi bateriemi rozdíl několika desetin vidět je,ale jak jsem napsal,žádný problém nepozoruji.
Rada pro XT60 je dobra rada. Mam tech konektoru vice nez 500, na kazdem elektrokole kolem 20 kusu:)
Pokud jeste nemate zadny konnektory, ja by hned doporucil jit do XT90.
A to neni kvuli proudu (10-20A snesou oboji), ale kvuli vetsi zivotnosti XT90, XT60 obcas musim menit.
díky, nechci baterie spojovat a vymýšlet nějaké balancéry pouze vymýšlím v případě potřeby jak zapojit od motoru dvě samostatné baterie.
od motoru by tedy měl vést dvoužilový kabel ,alespoň dle fotky konektoru (doufám)
potom nevím jak si rozumí řj s bateriema od jiných výrobců když mám řj i baterii Apache a druhá bude čína
Nehledej co vede od motoru,tu druhou baterii musíš zapojit vedle té první. Takže to,co musíš rozdvojit,je přívod k ŘJ od první baterie. Jen ještě musíš vymyslet ovládání. Nějaké to zapínání a vypínání,případně i nabíjení.
Ahoj, ja mam ramovou baterii 16.5ah 48v a na nosici mam 17.5ah krerou me borec udelal za 10k
motor golden 1000w
Mam na pripojce motoru do ridici jednotky napajenou rozdvojku, kdyz baterku dojedu tak pouze prepojim konektor a jedu na druhou baterku. Kdyz vemu jake nekvalitni a drahe se prodavaji elektroskutry tak trekove kolo s obema baterkama ma velice slusny dojezd, je to takova nesmradlava babeta :) Najel jsdm na tom za rok 4200km :)