přečetl jsem několik článků o tom jak je výhodné zprepasovat baterii do e -kola, jaká je úspora tisících až prý 50 % .
jaká je skutečnost ?
např firma Akumo ,která se pyšní tím že prý není překupník
moje baterie Apache R7 48V 12,8 Ah 614 Wh .
nová baterie cena :11 990 Kč
repase od firmy Akumo : 12 200
https://www.akumo.cz/repase-akumulatoru-elektrokol
těch firem je spousta ,nechci to sem všechno dávat ale cena se vždy rovná nová baterii nebo je podobná.navíc se vyměnují jen články řídíci jednotku BMS nechají starou.
kde je tedy ta úžasná cena z těch článků ?
Tak si kup celou baterku a buď rád že jsi kupil levně „staré“ skladové zásoby. V odkazu z 7.6.2021 čtu:
… komponenty budeme v červnu kvůli nákladům na dopravu zdražovat průměrně o 5%.
…další dodávky zboží (komponenty) plánované na podzim, nicméně dodavatelé plošně zdražili aktuálně o 15%.
… Absolutní nedostatek prakticky všech typů Li-ion článků formátu 18650 a 21700 na trhu trvá a prohlubuje se.
https://www.e-pohon.cz/show-free.htm?fid=102
no to koupím radši novou ,samozřejmě ale proč jsou tedy ty články jak jsou repase výhodné ? proč takhle lžou ? a může na to někdo vůbec skočit ? já počítal že baterku za 12000 ti tak za 6 000 zrepasují.
Cenu určuje jen nabídka a poptávka.
Až ti bude cena vyhovovat, nakup, ne dřív
Navrhnout lze jediné: neživit české překupníky a využít osvědčený zahraniční eshop https://www.pswpower.com/collections/battery...
to jsou úplně jiné ceny
Po novom, prirátaj clo.
Nebo tady, sklad v Německu, na 100% bez cla.
https://yosepower.com/collections/e-bike-battery
nevíte kolik stojí doprava ?
Free shipping:price include delivery fee
From Pswpower
We just sell to EU country for this price
If you from Europe country,We will send it from Germany warehouse. free shipping,NO taxes,Taxes is paid by us, also we will send it by DHL with tracking number,delivery time about 4-6 working day
To je fakt. Ovšem kdo má baerii na 24V tak tam neuspěje a zřejmě musí repasovat či komplet rekonstrukci.
Také je pro někoho obtížnější ono objednávání a raděj si připlatí. Ovšem pochopitelně ne dvojnásobek....
...ahojte, dlooouho jsem zde nebyl, tak se podělím o poslední poznání s bateriemi.
Ceny jsou fakt různé, je třeba hledat. A dráž je a bude.
Potřebovaljsem již po 9letech něco jako repasi stávající LiFePo4 baterie. Ale v podstatě šlo o stavbu nové baterie na míru, do mé Alu case. Měnil jsem i voltáž, takže včetně BMS a nabíječky. Poptával jsem na doporučení nejprve u Repase battery či tak nějak z Brandýsa.
A 36V/16Ah za více jak 16kKč, bez nabíječky mi přišlo fakt moc.
Nakonec jsem zadal do E-pohonu z Tišnova, bezva jednání, bohužel do toho spadla i jejich dovolená, ale pak již do týdne. No a do mé case dostali dokonce 21Ah, články 3.2Ah od LG, k tomu 4Ah nabíječka ( nevíte proč jenom všude cpou k tak silným bateriím jen 1.5 - 2A nabíječky, já jsem doposud používal 5 a 20A/24V, že by čistě byznys, či jen zbytečné obavy?).
No a komplet cena něco málo přes 15kKč, doprava v ceně. Baterie šlape, jo má teprve cca 5 plných cyklů, tak aby ne. Ale co mě udivilo nejvíc, ta Bms udrží snad "trvale" proud i 30A a v peaku, co jsem opatrně zkusil, tak asi 5s přes 50A a pořád jela. Což už je safra proud, to už začíná jít o dráty????. No takže tak, Epohon sám za sebe mohu doporučit....
Pro LiFePO4 články měl výrobce (winston batery)na webu graf nabíjecí proudy/ životnost.
A klasika- čím vyšší nabíjecí proudy, tím nižší životnost.
dále - mám zkušenost pouze s BMS od MGM compo (články byly LiFePO4 100AH) a toto BMS vyžadovalo pro poslední fázi nabíjení snížení nabíjecího proudu na jednotky A (pro 100Ah baterky) jinak nestíhalo balancovat.
Balancování probíhalo "překlenutím" nabitých článku a mařením výkonu pro ně určených.
Balancér si byl o snížení proudu nabíječce "říct". Tvé BMS má nějakou komunikaci s nabíječkou?
Takže, nabíječka byla zřejmě vybrán s ohledem na články a použité BMS.
K těm LiFe jen dotaz. Max přípustné Napětí je 3.6V S nabíjením inivid. článku nemám zkušenosti, a tak nevím zda je možno při nabíjení nad tuto voltáž. Při dodržení 3,6 V je totiž nabíjecí proud 20Ah článku malý (měřil cca 0,5A i méně). Tak prosím o radu jak je to s oním vyšším nabíjecím napětím, při kterém pochopitelně proud poroste...
mám pocit že výrobce umožňoval až 4V (možná 4.2)za cenu výrazného zkrácení životnosti. Opět tam měl graf jak se zkracuje životnost (počet nabíjecích cyklů) z 2000 na 400. ale neber mne za slovo, je to už 10 let.
projdi si web výrobce Tvých baterek, pro ty co jsme měli v práci jsem našel údaje tady : https://gwl-power.tumblr.com/