Zajímalo by mě, jak moc dáváte zabrat kolu v těchto vedrech. Jestli vás horké počasí odrazuje nebo je to pro vás naopak výzva....
Jezdím téměř stejně, jen se snažím jezdit více v lese a taky si více hlídám pití.
Já jsem tedy v těhle vedrech lemra líná.
Maximálně jedu o víkendu hned po ránu, když můžu vyjet třeba v půl 8, tak abych do 11 byla doma.
Já jezdím pouze ráno. Přes den dávám přednost vodě. Kolo pro mne není jen sportu, ale i o "estetickém prožitku" :-), takže se do nějakých výkonů ve vedru nenutím. Navíc při vícedenních cestách na kole jsem si jízdu ve vedru mnohokrát vyzkoušel, a proto mne to jako výzva neoslovuje.
Na mě to nijak moc nepůsobí. Vyjma nějakých brutálních kopečků či rožhaveného asfaltu je mi celkem jedno, jestli jedu ve 33 nebo 23 stupních Celsia. Zpotím se stejně durch :))
Jezdím pořád a vedro mi vůbec nevadí. Naopak, lepší než když je na kole zima. Navíc cyklistika je ideální sport do tepla. Vítr za jízdy krásně ochlazuje, nesmí se ale zastavovat...
Tak tak, hl. nezastavovat. Vzhledem k tomu, že bydlím na kopci, tak závěrečný výšlap "chuchelákem" na Barrandov je smrtelný. Včera mně navíc došla voda a to bylo "žraso".
No bez vody je to pěkně blbý. Je důležité včas doplnit bidony, jinak je to pak hodně drsný. Jednou mi došla voda, minul jsem poslední krám, že to už dojedu a posledních 20km asi ze 150 jsem jel úplně K.O. Normálně mi stačí 1 bidon 0,7l tak na 70km, teď jsou 2 jen tak tak..
Od nás ze vsi na Křivoklát (cca 32 km) spotřebuji 1,5 - 2 litry vodního elixíru. Ten mě udržuje celkem fit a v pohodě. Nepít, to bych kolaboval po 10 kilometrech ...
Je mi to prijemnejsi, nez chuze. Kdyz jedes, chladi te vzduch.
No vidíš a přesně to samé říkám kolegům z práce, když se diví, že i teď jezdím na kole. A navíc lepší než jízda v autě bez klimatizace nebo v autobuse. Moc mi to ale navěří. Jinak nedávno jsem ujel v podobném hicu přes hory doly kolem 170 km a stihl jsem do sebe nalít přes 8 litrů vody a ani jednou za celý den nebylo třeba na malou, vše šlo ven přes kůži.
Presne tak, kdyz jsem mel kolo KO a jezdil ten tyden busem, zazal jsme vsechny ty lidi litovat. A to to zrovna nemam nic moc, Michle - Flora je peknej krpal.
Ale bus v techto vedrech ne !!!. TO je i vyjezd na Polednik lepsi.
Jinak tuzte se, planuju s kamoskou po prazdninach asi tyden + vikend na Sumave. Neorganizovany prejezd a pak "organizovane" jezdeni kolem ni. Hodlam Vas tam take pozvat a Polednik, bucina, Laka a podobne super rovinky budou taky. Jen ten Trojstolicnik a Skalu nad Plesnym asi vynechame. Je tam zakaz a jeste k tomu bych rad prezil alespon jeste par let.
Vedra si užívám jedině cestou z práce, je to 21,5 km, skoro pořád rovina, ale žádný les. Ráno do práce ještě takové horko není. Na delší trasy vyjíždím až k večeru, než takové vedro, to mám radši tmu.
jelikoz vim na cem jezdis tak se nedivim ze ti tma nevadi.
ale trochu se divim,ze tam nemas klimu:-)
No prece od hospody k hospode :-)
Dá se zvládnout, i když rád to nemám. Spotřeba vody je rázem možná až na trojnásobku. Normálně stačí litr na 60 km, teď tak na 20. Taky si lze ještě vypomoct sundáním trika, ale to taky nerad dělám, nejsem pod tím vůbec opálený, šíleně bych se spálil. No když to shrnu, jsem rád, že dnes nikam nemusím.
Jezdím denně do hokny (cca.20km ráno a 20km odpoledne) stejně, jako před obdobím veder, jen odpoledne jsem musel zvolnit tempo.
Takže mě to neodrazuje, ale jako výzvu bych to rozhodně neviděl. Jízda rozpáleným městem není to pravý ořechový, lesem to by bylo jiný kafe.
Zkusil sem to jeden den MHD, zpocenej a utahanej sem byl víc než z kola.
No ale ted je venku tak hnusny vedro, ze i to kolo musi byt pekne nezdrave....
Teď přes den vůbec.Mimochodem,nevíte někdo při kolika °C se mumifikuje tělo?
Jezdím, a plánuji cestu vždy se zastávkou u vody. A navečer, když pomine největší hic, domů.
Ja ted nejdezdim, priznavam se bez muceni, naposled sem byl na kole s nakolaky a jeste chvili mi to potrva. Ja ted poznavam svet z klimatizovaneho auta, tady to ani jinak nejde.
Reknu vam, ze jestli globalni oteplovani bude pokracovat a doma budeme mit 112 fahrenheita, tak asi cyklisti vymrou. A to sem v pousti, kde je sussi vzduch.
I presto jsem videl par cyklistu na rozpalenym betonu, maj tu na to stezky, ale prej jezdej tak kolem sesty, presto sem videl kolem poledne nekolik lidi. Treba starou babku nebo chlapa, jehoz kolo melo asi co delat....
Tak nebudme srabi, vzduch fakt ochlazuje a ze me mumie neni...
Teď každý večer vyjíždím v 19,30 se Švestkoněm a vnoučkama na cca 10-15 km lesem. Nádhera, les po celodenním slunci voní, přesto je k večeru vlhký, žádné vedro. Nemá to chybu.
Do práce radši vyjíždim brzy ráno a kolem poledne domů, než se teploměr na sluníčku vyšplhá na 50°C. To už je v kanclu bez klimatizace k nevydržení stejně jako venku.
V sobotu ale vyrážíme na pár dní putování s kolem, tak to asi vyřešíme podobně. Odjezd ve 4:00 ráno a přes odpoledne někde ve stínu u vody.
Včera jsem zkusil jet přes Prahu, podél Vltavy to šlo, ale pak mezi domy, po asfaltu jsem si připadal jako kropící konev.
Já byl ve čtvrtek služebně na Šumavě a jen tak jsem se "pomrcasil" okolo Sušice a to jsem ještě nezažil. Některé ty zapadlé asfaltky tak tály, že jsem musel šlapat i z kopce. Jel jsem ale pomalu, protože lítaly kamínky obalené asfaltem. To fakt byla síla. O to lepší bylo pak válení v Otavě (a to koupání na kole moc nemusím, protože mám pak mokrou "pemprsku").
Tak jsem si sobotní výlet do Mnichovic řádně vychutnal. 1.5 litru tekutin před vyjetím, 1.2 litru během jízdy a na místo určení jsem dorazil suchý jak troud. Když jsem po prudším kopečku mezi Popovicemi a Stránčicemi zastavil abych se podíval do mapy, tak jak jsem se předklonil, z helmy tekl doslova proud, asi jako kdyby člověk otočil otevřenou cyklolahev vzhůru nohama a zmáčnkul. Horší bylo vyhýbat se rozteklému asfaltu v záplatách silnic.
Jinak řečeno, bylo to naprosto super !!! ;o))
Proud z helmy? To mi připomíná moji permanentní kapku na špičce nosu ...
Kapičku ? :o))) Ze mě to teklo v deckách :))
Ve vedrech jezdím málo, žere mi to tak 4l/100km (potím se jak vrata od chlíva) a stejně jsem líný jako vandrák. Pro mne je ideálních takových 22°, co je nad 25 je vedro, co je nad 28 je hnusný vedro a nad 30 jenom ležím a lapám po dechu... A v tom jezdit na kole? Dejte mi pokoj...
S klasifikací teplot naprosto souhlasim, rozdíl mám jen ve spotřebě, mě to žere cca. 5l/100km :-)
V neděli jsem měl spotřebu možná trošku ještě vyšší. Jenže některým lidem nevysvětlíš, že se v takových vedrech nemají jezdit dlouhé štreky - to víš, komu není rady - tomu není pomoci. Příště aspoň vysadím sladký ionťák a pojedu na holou vodu, tak jako posledně.
do kravína a do hospody naprosto pravidelně
Jo jezdím, mám dovolenou a plánoval jsem ježdění na kole, tak se snažím alespoň trochu jezdit. Překvapivě mě to vedro na kole vadí míň než když se válím u vody. Akorát často někde zabřednu do asfaltu, dneska jsem zrovna hodinu seděl a čistil pláště od drobného ostrohranného štěrku ve směsi s asfaltem.
Tak já v těch vedrech jezdím akorát jednou za týden. V neděli jsem si dal 90km (u nás bylo 34°C) Snažil jsem se jet do hor, ale i v 1000m.n.m. bylo ještě 28,5°C. Vítr se skoro nehnul, po 40km mi došly všechny vodní zásoby, ještě, že na trase byly 2 minerální prameny kde jsme mohli načepovat tekutiny. Myslel jsem si, že pak doma padnu, ale bylo to v poho
http://www.novinky.cz/domaci/umorna-vedra...
a to jsem si včera například vychutnal ten kopeček z Komořan na Točnou (hnal jsem co srdce a plíce stíhaly) a k tomu si nahoře dal jedno malé a kofolu ... takže jsem porušil snad vše, co v tom článku (ne)doporučují :o)))
Skvělá kombinace to malé a kofola. Piju to také tak, akorát kofolu dávám velkou a někdy, když se zadaří, tak dám malé dvě.
Vida, co se tady jeden nedoví. Jak se tahle kombinace pije, střídavě usrkáváš z obou, vypiješ nejdřív jedno a pak druhý, nebo si z toho uděláš řezaný? :-) Kdysi dávno na Rujaně si čtyři Helmuti poručili třetinky piva a flašku šampusu. Míchali to ve sklenicích. Ale po návštěvě Anglie se už žádný kombinaci nedivím. :-)
Ale Aby, takový zkušený cyklista a nevíš?!?
Kofola se přece pije na žízeň a pivo na chuť :o)))
Já to také tak dělám, akorát v horku piju radši pivo nealkoholický...
Ovšem jak se jezdí v těch letošních pařácích, to budu mít možnost vyzkoušet až teď v sobotu. A vůbec se netěším na to, až do mě bude prát se shora slunce a od spodu rozžhavený asfalt...
Fakt nevím, pokud si dám na švihu pivo, pak jedině nelihuprostý. Neměl jsem dosud odvahu dát si k němu kofolu, zrovna jako si nevylepšuju kafé rumem. A zkoušet už to nebudu, nevím, co mě čeká na druhý straně a nechci se tam případně zpovídat z barbarství. :-) Myslel jsem, že se ti nahromadila práce a ty se zatím stačíš ještě zapojit do diskuze. Klobouk dolů. Vzal bych si tě do svý fabriky. :-)
Dneska jsem si naordinovala jen takový lehký rozjezd - vyčistit mejly, vytřídit poštu, vyčistit záznamník a ve 13,30 domů udělat matku od rodiny :o)))
No a protože jsem si dneska doma zapomněla notebook s aktuálníma verzema pracovních materiálů, tak mi zbývá čas i na diskuzi. Zítra ale bude hůř - to se ze mě bude kouřit :o)))
Tak tak, s tím že já preferuji tak 4dcl kofoly na žížu, pak v klídku vychutnat malé a zacvaknout 1dlc zbylé kofoly, aby to z člověka tolik netáhlo ;o)
Ale vážně, asi si na delších výletech pivko odpustím úplně, nebo jen to malé. Když jsem měl možnost srovnat výlety solo bez pivka a s Nákoláky, kde mi kolikrát padlo i 5 piv v průběhu celodenního výletu, tak je v tom rozdíl. Což o to, to pivko vyprchá, potíž je spíš s "těžkými nohami", to se mi objevuje jen při švihu s pivkem. Ale na závěr dne po dojetí, to je jiná :o))
No myslím, že pět pytlíků z tebe během několikahodinovýho výletu nevyprchá, asi bys nadejchal. Když je nad námi taková hrozba, tak to budeme asi muset zmáknout s pivkem po jízdě. To je divný, že si tady tolik lidí stýská na těžký nohy, mně to po jednom pivu jede mnohem líp.
Jasne že bych nadejchal, ale to neřeším. Tím vyprcháním jsem myslel většinu alkoholu, který by jinak (v případě že by pivka byla v sedě a za sebou) mohl velmi negativně ovlivnit bikerské (ne)schopnosti ;o)))
A jestli ti po pivku netěžknou nohy, tak to ti fakt závidím, takový metabolismus bych chtěl také ;o)
No doufam, ze me nikdo neukamenuje, ale ono se pije opravdu vselicos. Ve Francii a v celem Beneluxu minimalne je treba oblibene "Panache", je to mix piva a neceho jako Sprite, cca pul na pul. Zahodte predsudky, vychladte suroviny a michejte, ono se to vazne da pit :)
Pivo na švihu rozhodně ne, je to blbost, výkonnost jde dolů, ale po švihu to je pak paráda. Jen k těm kombinacím: V Rakousku se běžně pije Radler, v překladu něco jako kolař a je to mix piva a Sprite v poměru asi 3:2. Je to výborný, skvěle osvěží a člověk není pak malatnej. Někdy si to tady taky nechám udělat, i když na mě výčepní většinou kouká jak na blbce. Nejlíp chutná mix 3dcl Pilsner Urquell a 2dcl Sprite. Doporučuji zkusit.
Fuj, to bych se poblil :-) Já si dávám dvě desítky a jsem pak jak pokropenej živou vodou. Ideální cyklistický nápoj, to pivo. A těžké nohy po pivu neznám.
Je vidět, že nevíš o čem mluvíš. Zkus to a pak můžeš hodnotit. Zajímalo by mě kolik km na tu desítku ujedeš a s jakým rychlostním průměrem...
No taky si dám dvě desítky a jedem mi to moc dobře. Většinou teda dávám pokud možno až na kopci. Ale i před stoupákem se to dá. S Průměrem to je docela dobrý na amatéra. Jezdím teď výhradně po Krkonoších a v podstatě jenom samý drsný kopečky. Ono tam teda moc jiného na výběr není :-) Takže průměrem se moc nad 20 nedostanete ...
Ale ví o čem mluví. Já to dělám přesně stejně (no někdy bývá i velká souprava...). My totiž nezdíme na rychlostní průměry a ujetou vzdálenost, ale PRO RADOST :o))
A souhlas s abernathym - jen bych míchal 3 dcl plzně a 2 dcl plzně.
Chápu, že pokud někoho uspokojuje více jízda od hospody k hospodě, než sportovní zážitek a výkon, tak ať si těch piv vypije třeba deset. Mě by tedy šnečí tempo 20km/h vůbec neuspokojilo. Normálně jezdím průměry okolo 30km/h a z toho mám rozhodně lepší pocit než z jízdy od hospody k hospodě. Ani to vedro pak nevadí a vítr mě krásně ochlazuje. Jen s těma pivama to prostě nejde. Takže jsem chtěl jen poradit dobrý, výživný a osvěžující nápoj pro toho kdo není zakonzervovaný ve svých starých zvycích. Takže sorry, ne pro tebe...
Staré zvyky. je mi málo přes 30, chápu že pro někoho už stáří :-) jedu teď do krkonoš na kolo. Když jezdíš běžně 30 km/h průměr a 20 je šnečí tempo, tak je tě pro amatérskou cyklistiku škoda. Můžem si dát sraz dole v peci a vyrazíme spolu na Výrovku třeba, uvidíme jak ti ten pruměr půjde...dále po hřebenech pak lehce ten průměr doženeš :-))))) Pakližei jezdíš kolem Mělníka na silničce tak bych se průmerem kolem 30 moc nechlubil.To jezdím běžně i na horáči (třeba Zbraslav-Srbsko a zpět)
Správně jsi pochopil, že na horáku nejezdím, protože mě právě to šnečí tempo vůbec nebaví. Takže mě nějakými stezkami někde v Krkonoších moc neuchvátíš. A když jezdíš na horáku někde rovinky po asfaltu, Zbraslav-Srbsko a zpět, tak nevím co jsi za bikera, protože takový ježdění pro bikera nemá vůbec smysl. Horský kolo přece patří do hor a do terénu. Jinak pro upřesnění, věř nebo ne, i v kopcovitém terénu (jezdím hodně na Vysočině) mám průměry 28-30km/h a po rovince běžně přes třicet a bavím se o trasách tak 100-150km. Zrovna minlou sobotu jsem jel trasu 210km s průměrem 28,69km. Samozřejmě, že jezdím tréninkově, tzn. že v aerobním pásmu (pro vysvětlení: pásmu nižší a střední zátěže dle TF), pouze s několika intervaly do kopce. V sobotu pojedu asi zase, takže se můžeš klidně přidat a uvidíš jestli uvisíš. To jen pro vysvětlení, protože jsem si tady nechtěl honit triko s nějakými průměry, ale jen napsat, že na pivo se moc jezdit nedá, i když po švihu chutná úžasně...
Vůbec to nemusí být od hospody k hospodě. A podle čeho soudíš, že 20 km/h je šnečí tempo? Záleží přece na mnoha okolnostech jako je terén, převýšení trasy, délka, věk, ... Možná se tady najde někdo, kdo ti řekne, že by ho neuspokojovalo tvoje "šnečí tempo" 30 km/h - on totiž jezdí třeba 40 km/h.
Přestože taky občas jezdím rychle, obecně mě neuspokojuje řítit se lesními pěšinami 45 km/h, abych udělal průměr 30 km/h. Jsem na kole proto, abych si povídal s kamarády, viděl něco zajímavého, občas se zastavil na fajn vyhlídce, něco vyfotil... Respektuji ale, že někdo zase relaxuje s očima přilepenýma na kompjůtr. Já ho vyhodil, aby mě večer netrápilo, že jsem měl průměr jen 29 km/h.
Jen na okraj - vozím v Camelbaku buď čistou vodu nebo hodně zředěný Isostar a v kapse Carbosnack (nejraději pomerančový) - to víš, jsem stará konzerva...
Bohužel jsi mě nepochopil. Jen jsem psal, že není dobré, pokud jde cyklistovi o nějaký sportovní výkon pít za jízdy pivo. To je celý. A jestli má někdo kolo jen jako dopravní prostředek, aby se dostal někam a něco viděl a po cestě si dal nějaký pivko a jídlo, tomu rozumím. Ale ty možná jen respektuješ, ale zřejmě s tvým přístupem nepochopíš, že někoho může uspokojovat a možná daleko víc než tebe, sportovní ježdění, kde není až tolik důležité kudy a kam jedu, ale to jak jedu a jak to odsejpá.
To Jenos : systém mi už nedovolí otevřít další úroveň, tak alespoň takto - samozřejmě chápu, že pokud jezdíš na výkon, tak o pivu nemůže být ani řeč. A taky jsem kdysi jezdil na silničce (mnohem víc, než teď) a tak vím o čem píšeš. Jen jsem se díky věku a bajku posunul do jiné kategorie (na fullovi to opravdu není o rychlosti). Přeju ti na silnici hodně štěstí :o))
Nechci tě děsit, ale i jako "stará konzerva" máš teda fuckt svou cenu :o)))
A štveš nás mladší, když ti nestačíme :o)))
To jenos. Tak to jsem uplně paf z výkonů a uplně jsem ztratil vědomí na chvilenku.To maj borci na Tour kliku že už to letos nestihneš jim to ukázat, jestliže jezdíš v kopcovitém terénu ve středním pásmu TF průměr 29 v kopcích. To kdyby jsi šel s tepovkou trošku vejš tak z toho bude žlutej trikot.Co jsem koukal na ty jejich komputery tak v podtatě většinu kopečků jedou skoro v červeném poli svého maxima. A to v kopcích vytáhnou tak 35-38 průměr. takže kdyby jsi za to vzal a přiblížil se své max. TF tak je máš v kapse, když takhle běžně jezdíš 150 km trasy. No Problem.
Zapoměl sis ale uvědomit, kde se jede Tour. Totiž naše ktrajina nejsou Alpy. Kdyš se podíváš na nějaký závod, kde trať je profilově srovnatelná s naší krajinou, uvidíš že ti borci jedou i dost přes 40km/h. Takže díky za kompliment, i když takto ironický, ale na to se teda fakt necítím. Zkus se ale někdy svézt s někým kdo trošku aktivněji jezdí silnici a uvidíš, že průměry 30km/h i na delší trasy jsou prostě normální. To je fakt.
Člověče, tenhle mix - pivo + Sprite nás jednou učila pít kamarádka na kole a musím říct, že to sice zní hnusně, ale fakt to šlo docela pít. A pili to dokonce i zavilí odpůrci piva!!! Někteří akorát měli problém s tím, jak dostat malé pivo a 3 dcl Spritu do půllitrové sklenice - holt bylo trošku tepleji :o)))
Nějak mi ale tenhle nápoj nepřirostl k srdci - při konzumaci zůstávám raději u klasiky a smíchat si to nechávám až v žaludku :o)))
Horka zvladam jedine u vody, ale do prace se jezdit musi, takze tedka denne delam 20km rano (to jeste ujde) a 20km zpet k veceru (a to je ocistec). Uz na ten kopec z Radotina smer Trebotov dlabu, prece se nezabiju, radsi stridam chuzi a jizdu a prubezne se dolevam (i polevam) vodou, chlazeni musi byt.
Tak si tady pročítám předchozí příspěvky, za oknem leje, na teploměru 18°C. A tak vzpomínám, jak jsme ještě nedávno jezdili v podhůří Fr. Pyrenejí. Kolik tam bylo přes poledne nevím, ale máme zdokumentováno, že večer v 18 hodin bylo 37°C. Za den jsem vypila více než 3 l vody, která však po půlhodině v bidonu byla ohřátá na teplotu vzduchu. Na chlazení jsme proto používali i metodu "mokré tričko".
Metodu "mokré tričko" jsem dnes používal celé odpoledne - bohužel za oné zmíněné teploty 18°C. A tak jsem si vzpomněl, jak jsem se před pár dny rouhal a těšil se na dny, kdy se ochladí a to "odporné vedro" půjde do háje.
... a už je v háji ... Zítra si jdu koupit zimní gumy. Ach jo!!!
Já potřeboval v sobotu otestovat oblečení do lijáku (vim já, jak bude za polárnim kruhem?), a ono tak maximálně sem tam zamrholilo. Záviděl jsem všem, co tak krásně drkotali zubama. Já byl zpocenej jak myš, přehřátej a marně jsem se dožadoval ledové tříště u přívozu. Prej je "zima", tak ji nepřipravili. Houby, zima - celej víkend bylo vedro a skoro nezapršelo. Zlatejch 35°, sluníčko, větříček. To se jezdilo akorát.. Je to v oblečení, ne v počasí. :')
A co si tedy vzít na sebe, když je okolo +40°C?
V případě teplot 40+ °C bych doporučil následující oděv:
- Pánové bavlněné šortky a tílko, zasednout k chlazenému pivku u Pigiho
- Pro dámy pouze spodní díl bikin a jezdit okolo Pigiho tak rychle, aby se ochladil vzduch a pánové si tu podívanou mohli užít ;o)))))
Jinak já jsem o víkendu též rezignoval, nakonec jsem nejel ani fotit na závod (Karlštejn a zpět) a raději jsem si zašel do kina na Piráty z Karibiku (nezklamalo), složil zpět polorozebraného crosse, olepil všechny tři kola reflexními samolepkami a dohrál Need For Speed: Most Wanted a Flatout. Prostě víkend v suchu ;o))
"Pro dámy pouze spodní díl bikin .." Nemělo by pro dámy platit nějaké věkové či váhové omezení, aby se pánům u piva neudělalo špatně. Ty, které by omezení nesplňovaly, by mohly sedět také u piva. 8-)))))
Proč to? Většinou stačí zapnout správnou přezku na Deuteru!
Určitě ano, tam kde nepomůže ani přezka na Deuteru se dámy samozřejmě mohou přesunout k pivečku ;o)
Hm.. A ja k tomu přijdou dospělý cyklisti, aby kolem nich pobíhaly jen polonahý vyzáblý děti?
pobíhat budou polonahý vyzáblý děti a zralé vyvinuté cylklistky budou sedět a popíjet pivko.:))))
Především tři litry vody za den je zoufale málo. To se má pít tak běžně, když není žádný vedro. I v horku by měl člověk chodit čůrat, jinak to prý znamená, že pije málo a organizmus šetří (celkem pochopitelně) vodou. A omezuje pocení. Taky to asi záleží na tom, jak se kdo umí potit a jak zběsile jede. Já jezdim normálně v černym dresu s krátkym rukávem a elasťákách. Pokud je to možné, tak nezastavuju na sluníčku. Do kopce se sice trochu zahřeju, ale jinak nejezdim na plnej plyn, takže s kopce či po rovině se zase ochladim. Připadá mi to daleko přijemnější, než sedět v 35° v závětří v hospodě, byť i ve stínu.
Jistě je důležitá i vlhkost vzduchu. Tady je při 35° sucho. Ale bylo-li by vlhko, tak je to s chlazením horší. Pak je ještě důležitější, nepřehánět to s intenzitou jízdy. Vyrábět jen tolik tepla, kolik dokážu odpařováním potu odchladit.
Jezdila jsem každý den na přehradu se koupat.Jela jsem kolem poledne a bylo to pěkné.Jezdím na vodu /piju/a těch 20 km a plavání je v pohodě. nosím krátké el.kalhoty a triko s kr.rukávy.Na kole to opaluje a tak se sice mažu z venku ale nic nenechám náhodě.Viděla jsem
ošklivé spáleniny právě z kola-pěkně to tedy fouká a to mám ráda.Nejlépe do zad a to vy také. Tak i odpočinek
je důležitý .
Ty mi připomínáš prezidenta Novotnýho, když vyprávěl lidem o masu v brzku. Taky se ptali, kde je to brzko. A já se ptám, kde je to tvoje "tady", s těma udávanejma teplotama. Snad ne v našem stoličním městě? U nás totiž celej víkend většinou pršelo, sobotní teplota k ránu necelejch 13 st. A nejlíp by se ti testoval skafandr včera odpoledne a v noci, nepřetržitý srážky, placama docela hutný. :-))
Skafandr jsem testoval v sobotu. Opravdu žádnou vodu (ven) nepropustil. Ale Burajda se ptala na 40°, to já neznám (i když v tom skafandru se to možná blížilo), nejvíc těch 36°.
Masa přece byl dnes dopoledne dostatek. Ani nebyl velký zájem, proto bude zas až někdy brzo, plýtvat přece nebudeme. V síti vybraných obchodů samozřejmě, jako vždy. V ostatních masnách maso pro nedostatek zájmu krátkodobě nebude. Ale pozor neplést si to s rybárnama. V těch dočasně krátkodobě nebudou ryby. :')
Nestraš s těma rybama, tady to vypadá, že léto rezignovalo. A to na Medarda ani nekáplo. V tuhle chvíli už nepřetržitě prší 24 hodin. A ukazuje mi to 14 st. Přijeď testovat do Jizerek, než tam vystoupáš, otestuješ si prodyšnost skafandru. Ale uvádíš, že je nulová
Není důvod jezdit ve vedrech - stačí si ráno přivstat.
Ale teď jsem dva dni po sobě zmok.
Jen tak pro zajímavost: K ohřátí litru vody o 60° a k jeho odpaření je potřeba 2500 kJ. Udávaná spotřeba energie při jízdě na kole se udává tak k těm 2000 kJ za hodinu (to by při účinnosti 15% dávalo výkon 80 W, což vypadá rozumě), z toho většina se přemění v teplo (plus ještě ohřátí sluncem), kterého je třeba se tím odpařováním vody zbavit.
Z toho vyplývá: Maximálně podporovat pocení a odpařování toho potu (oblečením, jízdou). Nestačí-li pocení, jistě je možné se močit i jinak. A snížit spotřebu energie. Nejezdit naplno, dělat přestávky (ve stínu), jezdit spíš výletně. Pak s horkem problémy nebudou. A nebo holt trénovat v pásmu základní vytrvalosti a pár let čekat. Schopnost účinné termoregulace je také součást vytrvalosti, také se vhodným tréninkem zvyšuje.
" močit i jinak"
No to ale znamená, že musíš mít alespoň jednoho spolujezdce, jinak by to bylo dosti složité:)))))
No, Burajda nějak ovládá metodu "mokré tričko". Ale podrobnosti nenapsala. :')
Mokré tričko = namočené tričko. Pokud je namočené ve studené vodě, pak i za velkého vedra naskočí tak na 10 vteřin "husí kůže" a to je moc příjemné. Za teplot nižších než 30°C je to však dost nepříjemné, tam pak stačí vlažit triko vlastním potem.
v pohodě.byud jen v skampu nebo když bylo hodně vedro jel jsem i jen v kratesech,o víkendu klidně na celodení výletym,ale prokládané namáčením se ve v ve vodě ,chce to naplánocvat trasu aby tym nekde bylo i nejaké to koupalište nebo řeka..
pít se musí extrémě hodně to je bez diskuze a jezdit spíš v lese ve skalách podél řek a tak kde je přeci jen chladněji neža na rozpálené asfaltce ..