Právní rozbor kterou cyklostezku musím využít a kterou ne znám a doufám že dojde k úpravě kdy žádná nebude striktně povinná (neb paušálně je to hloupost).
Uvažuju nad pořízením silničky, tady mi ovšem není jasné jak to děláte.
Sám s crossem až na výjimky cyklostezky zásadně používám - těmi výjimkami jsou nemožné cyklostezky, které vedou po chodníku, každých 20m přejezd nějaké odbočky, cyklisto sesedni z kola atd.
Jak ale se silničkou, to většinu cyklostezek ignorujete? Vždyť taková výše uvedená cyklostezka se ani technicky silničním kolem nedá použít - jednak kvůli rychlosti kterou se pohybuji bych nebyl okolí bezpečný a potom si myslím, že po několika km skákání po obrubnících by se silnička rozpadla....
Snad si především najdeš a vytvoříš trasu, která je nejvhodnější pro silniční kolo a zároveň je pro tebe dostatečně bezpečná.
Nedělej z toho zbytečně velkou vědu :-)
Tak zaprvé ne vždy plánuju a jedu za nosem, zadruhé jde o to že v místě bydliště mám nevhodnou cyklostezku tak jak jsem popisoval. Naštěstí je C9a a ne C8a, nicméně tam stojí a rozdávají pokuty i když na to nemají právo. Doma se s tou svou (taky od sboru) taky neshodnu, pro ni jednou kolo patří na cyklostezku...
Nebrojím proti cyklostezkám, já jen že mi přijde, že až na výjimky na ně silniční kolo nepatří, tak lovím informace....přijde mi zcestný když by musel závoďák na silničce mezi bruslaře...
No, před časem jsem si pořídil silničku a záhy přišel na to, že "jízda za nosem" není to pravý vořechový. Dá se tak jet, ale neužiju si to. Co chvíli jsem tak vlítnul do nějakého nevhodného prostředí, na rozbitý povrch. Takže silničku beru jako krapet speciální nářadí a vybírám si pro ni osvědčené silnice (hladké, bez stezek).
A na jízdu za nosem mám dál starého pohodlného treka.
p.s. na za nosem bych spíš uvažoval o gravelu.
nj opravil ses správně, fakt je že píšu o silničce ale spíš koukám po gravelu, holt nová doba.... ale tam předpokládám to samý - nevhodný na ty chodníko-obrubníkový městský cyklostezky stejně jako silnička.....
Smíšenou cyklostezku použít nemusíš, už se to mockrát řešilo. Např. https://www.petruvblog.cz/2020/10/musi-cyklista...
A pokud koupíš gravela, tak ten projede to, co krosové kolo.
S rozumem to jde všude.
Na frekventované státovce se motat nechceš, ale aby abys dal na silničce nohu za krk a skákal z obrubníku na obrubník všude tam, kde si takhle namalovali cyklostezku na chodník, to je nesmysl.
V poslední době se dost vylepšily Mapy.cz, které mají režim "silniční kolo". Vedou tě mimo frekventované trasy, ale stále i na úzkých gumách sjízdné.
Jen občas, ve městech trochu blbnou, aby ses nedostal na hlavní, vocasí z tebou nějakýma bočníma uličkama, to se brzo naučíš.
Že občas na tebe nějakej hejhula bude řvát z auta ať táhneš do lesa, je možné, poděkuj za to cykloaktivistům. Občas si někdo zatroubí i těsně vedle tebe, aby ses neleknul, je dobré vědět o tom, co se za tebou děje. Tak zrcátko, nebo radar. Radil bych to druhé, protože tě decentně upozorní pípnutím, že se na tebe zezadu něco řítí, a když se z toho vyklube troubící blbeček, nelekneš se.
Re: "...by se silnička rozpadla..."
Slušná silnička s ocelovým rámem dost vydrží. Pokud se k ní jezdec chová ohleduplně.
Slušná silnička a dá sem fotku Favorita. Ty jsi dobrý šprýmař. :-D
On někde napsal nebo z těch obrázků má vyplynout, že slušná silnička = favorit?
Za zeptání "-"? OMG, co je tohle za kulturu?
Ty se divíš? Tak si znovu a pořádně přečti text a prohlédni fotky na co Jarda reagoval a mělo by ti být jasné proč "-".
On se dobře seřízený a přestavený Favorit velice podobá tomu gravelu.
jj, dobře seřízený a přestavěný kamion pro Dakar se taky podobá kdečemu, jen né sériové Liazce nebo Tatrovce :-)
Tak pořád tam mám favoriťácký rám, už druhou favorití vidli, původní představec a původní blatníky z Esky. Jo na tom rámu jsem nechal zaletovat zadní koncovky co drží osu kola, naletovat držák přehazovašky šrouby pro uchycení košíku na Bidon. V podstatě je to Favorit :)
A má bejt? Já mám silniční kolo z roku 1910, namazal jsem kožený sedlo a dal nový duše a pláště. Jo a trochu jsem namazal řetěz a střed. Kolo je původní celý, nic jsme letovat nemusel a nic neprasklo, váží míň jak fačko .... :)
A co má jako bejt? To jako že dočůráš dál? No tak jo, dočůráš, ale jaký to má vztah k tomu, že Favorit je vlastně universání kolo jako je nyní gravel?
To totiž nemá k mávání šavličkou vůbec žádný vztah.
jj, Favorit bejvalo až tak dalece univerzální kolo, že ani nebylo jasný, k čemu vlastně je... ;-)
Jakmile z toho sundáš to originální plastové sedlo, tak už to není Favorit.
;-)
Já měl jako originál kožené s oranžovým čumákem.
Můžeš ho mít zas... na Aukru prodává nějaký zoufalec z Ostravy tyto špatné napodobeniny Brooksů zhruba 2krát dráž, než se běžně prodávají zachovalé anglické originály :)
Kámoš veteránista pro něj využití našel. Má ho na zdi místo obrazu.. tam prej slouží dobře a nic se na něm nerozbíjí. Jezdit prej na tom tedy nejde, ale to nejde ani na obrazu ,že.
Jako že neustále šolichat šmejd fáčko s tím, že nic jiného není, je jen známka hlouposti a zatvrzelé omezenosti. Pokud si nedokážeš vybrat z továrně nabízených kol, stačí zvednout zadek a doject třeba k panu Barešovi do Brandýsa nad Labem, svěřit se mu, co potřebuješ a on ti postaví ocelový rám na míru... který bude pevný, nebude se kroutit a půjde osadit kvalitními moderními komponenty (brzdy, řazení, osy, ráfky). Měl bys spolehlivé kolo na celý zbytek života přesně dle svých představ, na kterém bys jezdil bez obav, co se kdy a kde zas vysere a nepůjde nahradit, protože veterán ze špatného materiálu, socialisticky šizený.
U pana Bareše mi ten rám dávali dohromady a upravovali a netvářil se, že je to šmejd na vyhození. Tomu rámu nic není a ostatní komponenty jsou nové jako na jakémkoliv jiném kole. Náby mám deore, ráfky dvojité vysoké, přehazovačku mám Deore Silver Shadow, řazení je na řídítkách indexové, kazeta je osmičková, třítalíř je duralový, brzdy jsou nové čelisťové dvouklíčové, pláště jsou Schwalbe, rám má loni nový profesionální lak. Pokud nekoupím úplně nového gravela s hydraulikami, za 50000, tak lepší podobné kolo nedostanu. To kolo mi skvěle vyhovuje a je zcela spolehlivé. Žádné obavy, co se mi kde vyklepe nemám. To jen ty, když se napíše Favorit, máš představu toho vyklepaného socialistického špatně udržovaného stroje, na kterém jsi v mládí jezdil. Může to být také úplně jinak.
Brahmo, deore zadní náboj se 135mm šířkou v Favo rámu který jsem musel pro silnični Shimana (130mm) roztahovat?
Člověče asi ne.
Jen tak z dálky.
Zásadní rozdíl, tedy pro mě:
diskové hydraulické brzdy
náboje kol jako u MTB
to dělá to kolo mnohem robustnější, proti běžným silničkám. Koupil bych si to i bez motoru, ale asi bych se s dalším kolem už musel pakovat z domu. Jediná šance pro mě tedy je - nechat si Zelenáče ukradnout :-)
Dobré deore náby a dvojité odolné ráfky tam mám také. Hydrauliky bych ocenil, ale to na favorití rám nedám. On by to nejspíš ani nevydržel. Už to zkoušeli s véčky a ta vidle se roztahovala.
Re: "Jediná šance pro mě tedy je - nechat si Zelenáče ukradnout :-)"
Nejsem nepřístupný dohodě! Kdy a kde?
Já ji viděl první!
Kromě toho Ty chceš kamion pro Dakar, a ne okruhovou Liazku...
To by byl podvod :-)
Stačí ho vzít do Francie a nechat přes noc někde zamčenýho u zábradlí :-)
Pánové,
chci kolu dopřát výlet, od nás akončí tak nejdál na Ukrajině, ale když ti ho šlohnou v Montpellieru, je reálbá šance, že se projede i v Maroku.
A kde by na tom tvém skorogaliskáči na Ukrajině nebo v Maroku jezdili? S tím máš problém i u nás a musíš si hledat cesty.
To je nesmysl, to co svět velkokapitálu řeší pružením, hydraulikou, a kdoví čím, my, Slované, odtlumíme zadnicí.
Přežil jsem i slavné Roubaix
Když vidím to tvé slavné Roubaix ze města, tak se projeď po Smíchově a Malé Straně. Tam jsou jiné kočičí hlavy.
Ale jo, taky občas jezdím na kole i doma.
Ale občas i ta zpevněná cesta je pro 23 mm dost drsná, proto ten gravel je asi lepší.
Zdaleka nejhorší povrch jsem ovšem potkal až v NDR, mezi Magdeburgem a Wittenbergem. Nejen dlažba nikoliv pravidelnými kostkami ale kameny, ale taky hodně dlouhé úseky.
Ale to nic nemění na tom, že když se už jednou jede, prostě se to musí vysedět :-)
I tohle je cyklostezka. Jemný štěrk "jako stvořený" pro silničky. Někdo raděj po oné polní cestě.
jj, "Kola pro Afriku" :-)
https://www.youtube.com/watch?v=7nXADvEGPw0&...
doporučím místo, kam ho nezamklého opřít.. vzápětí půjdu náhodou kolem... co bych pro známého neudělal :)
S Favoritem jsem zacházel jako s cyklokroskou a nerozpadl se.
Já jsem rozložil fačkový rámy 3 (plus nespočet sraní s dalšími "dokonalými" komponenty), a usoudil jsem, že si tedy konečně pořídím něco, co bude více jezdit, než jen být opravováno (jeden rám ohnut.. ani nevím jak se mi to povedlo, druhý povolilo letování ve středu.. akorát když jsem zabral... zohybáno naprosto dokonale a u třetího praskla trubka zadní stavby - to jsem jinde na oceli neviděl)
Je tedy fakt, že jsem měl na Favoritu rám, kde nejspíš nebyly rovnoběžné patky zadní stavby, takže to odnesla zadní osa, která praskala. Když jsem si nechal ze známosti udělat osu z nějakého CrMo, tak ta to vydržela, zato po cca třech týdnech praskla patka. Ovšem potom se mi podařilo sehnat favoriťácký rám mnohem lepší.