Prajem dobrý deň
Tak som si po dlhom čase sadol do auta na trochu dlhšiu trasu. Práve teraz cez tieto krásne letné dni, ktoré lákajú na bicykel. Prechádzal som cez kraj kde sa často striedali úseky plne zaliate slnečným svetlom s úsekmi v tieni lesa. Je fakt pravda, že vodič nemá možnosť pri prechode na hranici týchto úsekov vidieť cyklistu ak je tento v tieni lesa a vodič auta je ešte na priamom slnečnom svite a k tomu ak mu slnko svieti oproti. Ja denne chodím bicyklom do práce ale je to úsek kde v tieni nejdem skoro vôbec takže som to doposiaľ nebadal. Odteraz aj cez deň pri jazde v takomto teréne používam prednú aj zadnú blikačku.
Aké sú vaše skúsenosti?
raději se takovým místům vyhnout, obzvláště večer, kdy sluníčko kolikrát doslova bliká řidičům do očí, jako stroboskop .. sám s tím jako řidič zápasím a jezdím v takové chvíli o hodně pomaleji, ale jako cyklista se takovým místům prostě vyhýbám, na výběr mám vždy (výhoda MTB, můžu jet klidně lesem)
Je to jeden z důvodů proč už nějakou dobu experimentuju s výkonějšími blikačkami než jsou ty co se prodávají v obchodě. Povedlo se mi odladit takovou, která je vidět i za příméno slunce (i když ne nějak moc), takže v případě, že jsem ve stínu pod stromy a řidič auta za mnou ještě na slunci, vidí jasné červené blikající světlo, asi takové intenzity, jakou má běžná blikačka v noci. Momentálně se pokouším navrhnout ještě výkonnější variantu, kvůli tomu povinnému celoročnímu svícení. To co mám teď by většina cyklistů asi stejně prohlásila za předimenzovaný, ale to je mi jedno, nechci aby mě někdo přehlídnul (dost to potom bolí).
Ja mam v zadu CATEYE CAT TL-LD1000, ide o fakt silne zadne svetlo, vrelo doporucujem !!!!!!!! aj ked stalo 1390 Sk, ale je fakt dobre, tak vykonne som este komrecne okrem tohto modelu nevidel predavat :)
Ve dne je účinnější (viditelnější) vlající praporek, než blikačka.
Praporek nejlépe vytřižený z výstražné vesty.
A je účinnější pouze než opravdu výkonná blikačka (třeba zábleskový blikač s Luxeonem jako má PavelŠ, to vypadá jak kdyby po silnici jelo letadlo a nějaká vlaječka na to nemá.
Tiež si myslím, že ak na vlajočku práve v tieni stromov nedopadá svetlo asi nie je o nič viac viditeľná ako celý cyklista. Oproti tomu na volnom teréne je naozaj vidieť dobre a upozorní na cyklistu.
Její hlavní přínos je podle mě u lehokol v tom, že je vidět i nad autem co je právě za tebou nebo vedle tebe. Pokud je z křiklavého materiálu a hýbe se, je tu šance že bude dost nápadná i ve srovnání se dvěma metry čtverečními toho auta.
Ve dne neblikám, pokud svítí slunce, komerční blikačky mimo té nahoře zmíněné CatEye na to mají příliš malou intenzitu. Jakmile začne pršet, blikajdu zapínám. Jde hlavně o zadní blikačku, zepředu si to člověk ve dne ohlídá, ale bílé přední blikajdě se ve dne taky nebráním. Také pomohou reflexní fólie-to musí šofér svítit, nebo pestré dresy na kolo. To jsme řešili v teamu při návrhu dresů a zvolili jsme módní oranžovo-bílou kombinaci. Na Motravským poháru nám říkají "cestáři".
Ještě poznámka k těm feflexním doplňkům: Čím jsou níže, tím větší šance, že na ně dosvítí dobře seřízená potkávací světla. Třeba pohybující se čtverečky na ráfcích :)