Hlavní obsah
Naplácání na zadek může u dětí vyvolat vážné psychické problémy
Dnes 5:55
Linda Humlová, Novinky
Mnoho rodičů se při špatných zkušenostech s dětmi uchyluje k výprasku. Ačkoliv se často jedná až o poslední možné řešení při nezvladatelnosti dítěte, výzkum ukazuje, že tato praxe je škodlivá. Kromě toho, že nevede ke zlepšení situace, se výprask rovněž negativně vrývá do psychiky dítěte.
https://www.novinky.cz/zena/styl/clanek...
Taky si myslím, že je nutné spoustu dlouhých plodných hodin s dítětem o zlobení mluvit a chtít rozumnou odpověď na otázku "Co Tě k tomu vedlo?", popř. požádat na krizové lince rovnou o pomoc ...
Tříleté dítě po pěti (deseti) minutách neví, co provedlo (že do něj sáhodlouze hučíš).
Opravdu ti poskytne rozumnou odpověď na otázku (viz výše)?
Zásadní problém je, že dítě si může udělat každý. Minulý týden jsem zrovna zachytil láskyplnou debatu mezi mladou maminkou a dítětem, které žadonilo o něco, co vidělo ve výloze. (jedno dítě v kočárku, jedno v bříšku a dvě pobíhaly okolo)
"Ty vole, ty už mě taky neser a drž hubu." Myslím, že křehkost dětské duše se v takové rodině neřeší.
Jo, nějaké občasné plácnutí přes zadek je horší než opakované "neser mě a nevotravuj", to určitě.
Kolega jednou k tomu řekl něco v tom smyslu, že když už dostane dítě na zadek, tak to musí přijít hned a musí být vidět, že je rodič opravdu vytočený a že tohle opravdu ne.
Bóóóže, to jsou ale starosti :-/
https://www.novinky.cz/zena/deti/clanek/na...
"Tohle je prokurátor, který je tady proto, že tvrdil, že obhajoba není součástí obžaloby. Pan prokurátor může mluvit o štěstí, že neskončil před soudruhem prokurátorem..."
https://www.novinky.cz/zahranicni/clanek...
A teď z opačného konce života
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/na-eutanazii...
Bude to dost zajímavá debata, ale myslím, že na eutanazii ještě dost dlouho nebudeme připraveni a že to za příští volební období ještě nevyřeší.
Asistovanou sebevraždu by ale zvládnout mohli.
Já furt bohužel nechápu, co je na tom k debatování.
Jako on by někdo fakt chtěl, trávit celý dny na lehátku, neschopnej ani se otočit na bok? A čekat až se udusí vlastní neschopností dýchat?
Od toho jsme tu my, aby nebyli sami a cítili se komfortně. Tím, že jim budeme držet pistol u hlavy a domačkávat přes jejich prsty spoušť, tak takto pomoc určitě nevypadá.
Jak se může cítit komfortně někdo s příšernýma bolestma ? To je zas akorát utkvělá představa těch, co chtějí páchat dobro, že takovým lidem nějaké komfortno vytvářejí a vnucují jim svoji představu o něm. Ano, samozřejmě, poskytnout maximální možný komfort, společnost, úlevu - ale nerozhodovat, jestli právě tohle stačí. Poskytnout někomu komfort tím, že ho uvězní na spoustu let v nehybném těle ? Jenom proto, aby si dotyčný dobroser dokázal, jaký se děsný humanista ? No pěkně děkuju, o takové dobro bych nestál ani na tejden. A věřím tomu, že ten "humanista" v takové osobní situaci taky ne.
No, a Ty mu vložíš pistol do dlaně, přiložíš k hlavě a humanisticky přes jeho prst zmáčkneš spoušť? Je to naprosto rychlé a bezbolestné. Okamžitá úleva, žádné ufetování morfiem. Když už je třeba 6 let uvězněný v nehybném těle? Nemíním zbytečné udržování při "životě" na přístrojích.
Nejde tu o humanismus. Že se to dělo a děje ve válkách se zraněnýma, šílený čas, šílené skutky, budiž, ale není toto trochu jiná situace?
Pokud bych třeba měl kamaráda jako Husa na hranici a mohl ho odstřelit, dříve než uhoří, tak ho odprásknu. Je to vražda nebo euthanázie nebo bych spáchal dobro? Je to etika?
Jsou tyto dva příběhy o stejném principu? Ve kterém případě budu humanistický dobroser, jestli bych byl?
Pořád bych raději utíral zadek, hladil po rukách a po vlasech. Stejně jako své dvě už mrtvé babičky. Klidně budu tím humanistickým dobroserem.
Moc otázek "Proč?" najednou bez černobílé odpovědi.
Ale ty to teď zase stavíš jako rozhodování za někoho. I když zabalené a rozmlžené mnoha slovy. To je špatně.
No, ale takto to dopadlo v tom Holandsku. To rozhodování za druhé. Podle mně už je to selekce. Su ukecaný, to je pravda.
Jak to ? Rozhoduje se snad ten dotyčný. Ostatní se naopak rozhodnuli mu v tom nebránit.
U euthanasie ne, tam se rozhodují ti okolo a to je veliký problém. Docela mě proto překvapuje že o tom chtějí diskutovat a rozhodovat v docela silně katolickém Španělsku.
U asistované sebevraždy se rozhoduje dotyčný sám, ostatní mu jen pomůžou v provedení.
Rozhodují, ale jenom jestli ano nebo ne. Jinak je to taky usmrcení na žádost dotyčného. Akorát že ne vlastní rukou.
I mentálně postižené... I důchodce...
Jo, u zásadnějšího mentálního postižení nastává problém.
Ale pobírání důchodu snad nezbavuje svéprávnosti ;-)
Četl jsem studii o Marka Orko Váchy a těžil nějaké statistické údaje z Holandska. Docela mrazivá čísla. Sociální nátlak.
Tohle téma bych opravdu ponechal skutečené odborné diskusi, je to příliš složité, ale je fakt, že dřív nebo později se tím budou muset zabývat a umožnit to.
Medicína se už začíná dostávat do takové fáze, že je schopná udržovat až nesmyslně a strašně dlouho při životě udržovat naprosto beznadějné stavy a dělat z lidí neživé a nemrtvé.
Každý by si zasloužil mít ve svém okolí člověka, který by to pro něj byl ochotný udělat. Ačkoliv bych netrval zrovna na střelných zbraních a z toho plynoucího...nepořádku.
Nikdo ti přece nezakazuje držet za ruku svou babičku, když přijde čas, tím méně nařizuje jí ubližovat. Ta pointa leží přece nekde jinde: když už nejde žít, ale konec nepřichází, nebo ještě hůř, když se konec života mění v malé soukromé peklo.
Ano souhlas. Sám za sebe bych nechtěl živořit a být přitom držen za ruku. Buď to skončit sám, nebo když to nejde, tak takto asistovaně.
A tehdy nastupuje další velký problém, kde vezmeš někoho kdo to udělá, není to snadné. Těch profiků co se tím živí není moc, i v tom Švýcarsku se na ně "stojí" fronta.
Já akorát nechápu, proč musíš uvažovat o nějaké střelbě či čo. Dyť dnes už máme preparáty, kterýma se celkem humánně utrácejí zvířata. Proboha, proč zrovna u lidí to řešit vystřelováním mozku?
Proboha, proč zrovna u lidí to řešit zvířecími preparáty?!?
Ale určitě lepší než pistolí a injekcí se to vesměs řeší.
Tak není nutné přímo injekcí - způsob aplikace se odvíjí od zvoleného preparátu. Ale rozhodně není nutné používat koňské či jiné zvířecí preparáty. I těch lidských je víc než dost.
Ostatně mnoho léků (i bylinek) podaných při nesprávné nemoci či v nesprávném množství se stává smrtící zbraní...
A co teprve takové kafe od Žida :o)))
Já ti na jednu stranu rozumím, ale na druhou stranu jsou nemoci, kdy člověku odchází tělo z důvodu nějaké nemoci (a rozhodně to není bezbolestné) a přitom si vše plně uvědomuje.
Takový člověk se nebude cítit komfortně, i kdyby se jeho nejbližší stavěli na hlavu a dělali všechno možné.
jj, dobré zkoumat, jestli nakonec nejde víc o "komfort" těch lidí okolo. O dobrý pocit, že dělají maximum, že mají toho nešťastníka furt u sebe, naživu, že o něj nepřicházejí...
Stalo se v mém okolí: děd s (tuším) Alzheimerem. V praxi, osobnost odešla asi tak rok před tím, než selhalo (konečně) i tělo. Svým způsobem štěstí pro pacienta a "zážitek" pro zbytek rodiny, který celou tu dobu pečoval o tělo, dávno již jen prázdnou schránku po milovaném člověku. Nic moc.
Pouhá představa opačného příběhu, kde bych měl být vězněm vlastního nefunkčního těla mě děsí a ze sobectví (ano, SOBECTVÍ) truchlících okolo lůžka se mi dělá vyloženě zle...
Alzheimer je velká zátěž pro celou rodinu, nicméně nyní mluvíme o trošku jiné situaci, a to když odchází jen to tělo a hlava zůstává při smyslech. To není o Alzheimeru.
Situace vpravdě "trošku jiná" ale ve svém principu velmi podobná.
Holt se v mém okolí dosud nestaly všechny varianty příběhu, tak nemůžu sloužit tím úplně správným příkladem.
Omlouvám se.
A nesčetně případů vymodlených nedochůdčat, zachráněných jen díky obrovskému lékařskému pokroku. Mentálně celoživotních nemluvňat zakletých později v dospělém těle. Touha (až sobecká) neopustit nemocné mnohdy tím znemožní příchod jinému, zdravému. V tomhle jsem fakt cynik, stejně jako byli zdravě "cyničtí" z donucení okolnostmi naši předkové.
Rozhodně toho je k debatě víc než si my tady dovedeme představit. V každém případě to je hodně veliký problém, jak etický, tak medicínský a právní a kdo ví jaký ještě.
Njn, asi jsem cynik...
Eticky mi to přijde víc než jasné, medicínsky přinejmenším řešitelné a právo, který odsuzuje lidi k takovýmuhle "odchodu" se může jít maximálně bodnout.
Jde přece jen o možnost volby, ne?
Na stranu druhou, co se divim - teď nedávno jsem četl, jak se ženský začínají "houfně" rozhodovat pro domácí porody, neb nemocniční prostředí na ně totál sere a jede si svou čistě technickou lajnu "úkonu". Asi stejnej systém...
Spáchat sebevraždu může bez problému a svobodně kdo chce. Nic tomu přece nebrání. Kdo chce tak si přece může vzít provaz a jít se zastřelit do nejbližšího rybníka.
Jenže obrovský je právě problém pokud to někdo sice chce udělat, ale sám nemůže, není schopný se připravit a fyzicky to provést. Takový potřebuje pomoc jiného a to je nutné vyřešit, to je ten obrovský problém. Už jenom to, že účast na sebevraždě je trestná. Chtěl bych vidět nějakého ošetřovatele nebo lékaře, který si za to půjde sednout a přijde o "diplom" že někomu pomohl.
No a ještě větší je problém u těch co už ani nedovedou vyjádřit svoji vůli zemřít.
Je to vážně hrozně složité.
Ano, můžeš se jít zasebevraždit sám "včas", dokud ještě fyzicky můžeš. Trochu tím zahazuješ ten čas, co ti ještě zbývá, protože "co kdyby to ráno už nešlo". Dovedeno do extrému, zastřel se den po osmnáctých narozeninách, čistě jen tak pro jistotu.
Současně takové řešení znamená oběšence po lesích, utopence v rybnících, zakrvácené nárazníky vlaků a tak dále. Jeden by řekl zbytečný svinčík způsobený vynuceným amatérismem.
Jak to tak vypadá, největší problém je ten problém právní a ten by snad měl být řešitelný úplně nejsnáz.
A pokud jde o situaci, kdy dotyčný už ani není schopný dát souhlas...inu, já bych se takového stavu nechtěl ani dožít, natož v něm...žít...tedy vlastně spíš "být naživu"...
Složité to není, my si to složité děláme. Částečně i proto, že koho se to netýká, nechce o tom ani přemýšlet, natož diskutovat a něco dělat, a když už se tě to týká...inu, je poněkud pozdě...
Nechme to umělé inteligenci.
Jak se (zatím) zdá, nebude zatížena etikou ani humanismem a rozhodne dle nastaveného poměru mezi funkčními a nefunkčními orgány ...
To by byla snad ta nejhorší varianta co by mohla být.
Umělá inteligence bude mít přesně tolik zábran kolik jí přikážeme mít. Když budeme chtít, aby ctila Desatero, tak ho bude ctít. Umělou inteligenci tvoříme a učíme mi lidé.
Obávám se, že už dneska nemáš pravdu, a to jsme teprve v začátcích...
https://www.youtube.com/watch?v=R9OHn5ZF4Uo
Včera na TdF Pogačar, jel ty poslední dva prďáky na "španěla", teda skoro, poslední pastorek použil málokdy. To snad není ani člověk! :-)
A až se naučí jezdit z kopce a zvlášť za mokra, tak by z něj i mohl být dobrý univerzál.
Říkali Jílek s Konečným a Tesařem, že je sjezdař excelentní. 8-O
A proto mu vítěz nadělil 3/4 minuty na posledním 10 km sjezdu i když měl nahoře první místo a vítězství v etapě skutečně na dosah asi 5 s a byl rád, že dojel čtvrtý, že měl tak velký náskok, že ho ostatní nemohli dojet.
A ten jeho způsob ve sjezdu byl hodně opatrný proti tomu co jeli mnozí jiní.
Za sucha mu to asi jede dost podobně jako jiným, ale v té vodě mu to vůbec nešlo.
Na druhou stranu stále ještě jede závod a vůbec ne špatně. Známe takové, co ve sjezdu v 60 pustí řídítka a smrkají a skončí hvězdnou kariéru čelně na plotě.
Já přece neneříkám, že jede špatně, ale že sjezdy za mokra mu nejdou tak aby v nich hodně neztrácel co pracně získal ve stoupání.
To máš asi pravdu. Více skvělých vrchařů se bálo to na mokru dolů volně pustit a soupeři jim ujížděli. Na druhou stranu skončili kariéru, protože jim to už nešlapalo a ne proto, že se rozbili v zatáčce.
Já dolů jezdím rád a rád jezdím rychle. Ale na té uzoučké hladké gumě to v plné rychlosti za mokra jen tak naklopit do zatáčky a doufat, že to ta guma udrží. To bych patrně nedokázal. Také nejsem závodník. :)
Paradoxně úzká guma líp prořízne vodu a drží.
Naopak čím širší, tím větší riziki aquaplaningu.
Někde jsem četl, že aby ti taková věc na kole hrozila, musel bys (vzhledem k měrným tlakům) jet rychlostí, kterou běžně ani auta nedosahují.
Jiná věc je, že ve vodě se ledacos rozpustí a i jemný blátivý poprašek, který za sucha není ani vidět nebo cítit, dokáže za mokra klouzat líp než mydlinky.
Takže si z toho nic nedělej, opatrnost JE na místě :-)
Tady, nebo aspoň tam kde jsem byl a jsem, to nějak málo prožívají.
Ani v TV.
Zdá se mi, že prostě všichni mají fakt jiné starosti, než intenzivně prožívat TdF, a pamatuji doby, kdy to fakt fungovalo jakou nás hokej s rusákama.
Městský boulevard pro pěší, cyklisty a MHD. Jedna ze vstupních bran do města. Jestli tohle nedostane cenu Stavba roku, tak už fakt nevím:
https://youtu.be/d5Pnz6NoiAk?t=24
Myslím, že tohle hned tak někdo nepřekoná.
Celkem by mě zajímalo, jakou právní sílu má cedula "Cyklisto, sesedni z kola".
Protože v češtině tahle instrukce nedává žádnej smysl.
Můžu jít "z kola ven", můžu "slézt s kola dolů", ale "sesednout z kola"?
Je to zajímavá úvaha, až tam budou někdy policajti, můžeš zkoušet takovým místem projíždět ze sedla zjišťovat co to udělá. Když budeš třeba dost otravnej a dostatečně je provokovat, tak třeba budeš mít potom možnost se u soudu dovědět zda to platí nebo neplatí, když si neseděl na kole :-)
V Brně žijem podle hesla "Všichni všechno chápou". Lidi ignorujou značky, protože chápou, že je to p*čovina, a policajti na to kašlou, protože to chápou taky.
Jedinej kdo to nechápe, je nevelká parta vogonů, na úřadech i v PČR, která tyhle kraviny vymýšlí.
Občas se najde nějakej ten zélot, kterej má potřebu napravovat svět. Většinou si to nechá při krátkém zdvořilém rozhovoru vysvětlit...
Hele já tyhle značky pravidelně ignoruju a to ze zcela prostého důvodu:
1) každému může být ukradené, jestli na svém kole sedím, ležím nebo stojím, pointa nebourat s ním přitom do lidí platí stále.
2) vysednutím z tříkolky a jejím tlačením před sebou nezískávám vůbec žádné manévrovací výhody, ba právě naopak
Jo, tak na tříkolce tam neprojedeš. Buď to narveš do značky, nebo do rantlu.
Ale jinak musím říct, že z hlediska cyklisty se tam vůbec nejede špatně. Teda, ve srovnání se zbytkem Brna. Defacto je to ulice bez cykloopatření, zato s legalizovaným prasenim.
Kdo je tam bit, strašlivě, jsou chodci, zvlášť ti, co už jim nohy moc neslouží...
Mimochodem, o kus dál zatravnili tramvajovej pás. Už teď jsou na něm žlutý fleky v oblasti zastávek. Jeden by čekal, že dopravní podnik ví, že si šalina při rozjezdu občas podsype kola pískem. Tak ne, nevěděj to...
Hele čím víc to pozoruju, tím víc mám pocit, že jsou na tom bitý úplně všichni, snad s vyjímkou tramvajáků.
Množství "opatření" (tedy značek, šipek a jiných pomocných vysvětlovacích prvků) je tam dost neúměrný a ten koridor, kterej nažene jedoucího cyklistu co nejblíž domovním dveřím, ze kterých může kdykoli někdo vykročit (caparti mají tendence spíš vyskakovat) je vyloženě geniální řešení.
Mě to skoro přijde jako naprosto luxusní případ, kdy by měl dotyčný "designer" veřejně předstoupit a na nějakém podiu obhájit své řešení. Následovat by mohla praktická zkouška (když už to stojí).
Po mnoha letech probuzení a "zmrtvýchvstání" ve skvělé formě Marka Cavendishe na letošní TdF.
A jeho dnešní 4. vítězství a celkem 34. etapové vítězství v TdF je něco fantastického a vyrovnání rekordu legendárního Eddyho Merckxe je úžassné.
No a to má letos ještě 2 etapy před sebou.
Trošku úsměvné, ale je fakt, že ten Nebozízek dá zabrat...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/v-praze-jako...
Jo, ten je výživnej. Drápat se na Nebozízek je docela fajn, ale nesmíš si myslet, že jedeš TDF. Ten kopec je sice síla, ale má zdéli sotva něco přes kilometr. To klidně vytlačíš.
Jezdím tudy TDF skoro denně:-))
No počkej samotný ten Nebozízek - myslím od třešňovky k lanovce - přes kilometr nemá. To bych se spíš přiklonila k těm cca 530m co uvádí v odkazu.
Já ho jezdím raději dolů. Nahoru jsem ho celý nedala nikdy. Nejvýš cca 20 metrů pod konec, pod tou závěrečnou zvedačku.
Jinak ale - kolikrát by asi tak musel člověk vyjet takový kopec, aby si opravdu připadal jako na TdF?!?
Pravda:-))
Nekončím na Nebozízku, co bych tam dělala?
Musím domů, takže stoupám až na Ladronku. Tam se to teprve láme.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto...
V zemi pověstné absencí rychlostních limitů na dálnicích se výhledově můžete nechat pokutovat za rychlost ve městě i na kole, když člověk trošku přišlápne...
Myslím, že je docela rozdíl neomezená rychlost na dálnicích proti rychle jedoucím cyklistům proplétajícím se mezi chodci v centru Lipska. (Jiná v článku jmenovaná města neznám, ale v Lipsku jsem nějaký čas na kole jezdil)
Dnes je to 930 let od první písemné známky o Brně. Název pochází ze slovanského slova pro bláto:
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/historie-brno...
Ovšem dnes je Brno známé hlavně čím? Správně, čistotou a zelení...
Brno? To mluvíš o té zatáčce před ...? :D
Absolvente Nat-Fyzu, to nedokážeš vymyslet (sám, svojí vlastní hlavou) něco nového, lepe i vtipného?
Já ho chápu.
Z té zatáčky má mnoho Pražanů životní trama. Si to představ - na šesti kilometrech dálnice jsou tři sjezdy. Všechny označené jako Brno - cosi. A ten stejný manévr, totiž otočení volantem lehce doprava, Tě dovede jednou do Brna, podruhé do Vídně a potřetí do Bratislavy.
To není jednoduchý proces, to odbočení. To je proces, ve kterým se, abych tak řekl, ne každej dost dobře vyzná. A ve kterým se mohou objevit nepřátelé...
Ovšem největší trauma je se do té zatáčky po zbytcích D1 vůbec dostat.
Nevím jaký zbytky D1 máš na mysli. Když jsem po D1 jel naposled z Vysočiny, je to teda už nějaká doba, tak mi přišla celkem cajk.
Teda, až na ty schody-dy-dy-dy u Devíti křížů - ale to místo je prokletý, už pár století, tak tam člověk nějakou past tak nějak očekává...
Poslední móda našich silničářů na D1 je jeden směr uzavřít úplně a provoz převést obousměrně na druhou stranu. Polovina dálnice je tudíž pryč a ze zbytku se udělá obyčná silnice, kde jde o život a o nervy. Proto hovořím o zbytcích D1. Kvalita povrchu se z úrovně dálnic konce NDR už trochu zvedla. Ty nejhorší úseky nějak vyspravili.
Náhodou, když už jsem někdy jel dlouho a měl toho plný brejle, tak jsem se vyloženě těšil na takové zúžení. Všechno se to hezky zklidní, žádné závodění a riskantní myškování, nemusí furt člověk sledovat odkud mu kdo přiletí, prostě se to hezky usadí na té osmdesátce a v poklidu se frčí.
Ale zas to teda nesmí bejt moc dlouhý, pak už je to votrava. Na voraz stačí pár kiláků.
Když já se do toho zůženého levého pruhu s Octávií tak tak vejdu a předjetí kamionu je pro mne tudíž docela adrenalín. Pokud spěchám a předjíždím, tak jsem po takovém delším úseku docela vyčerpaný. Pokud nespěchám a jen se vezu mezi kamiony, tak je to jen otrava. Ale já jsem už dávno jen nedělní řidič, možná už ani to ne.
To je proto, že o tom rozhodujou sluníčkářští dopraváci, kteří popírají zákony fyziky a cpou tam omezení na 80 km/h.
Každý pilný žáček základní školy ví, že zúženým místem kapalina protéká rychleji, tudíž podle Bernoulliho rovnice by na zúžené dálnici měli rychlost naopak zvýšit...
N Vídeň tomáš lepší uhnout na Jihlavu, a té díře se úplně vyhnout, nebo rovnou jihem, přes Třeboň , s pražskou SPZ pro tebe bezpečnější :-)
Ne,
podle pověsti Brno vzniklo jinak:
To praotec Morava vylezl na Špilas, rozhlédl se po kraji, a pravil:
"Brrr, no, co se dá dělat. Tak tuna zůstaneme"
Srando...když zrovna není covidmanie, tak v Brně možu naskočit do vlaku a během dvou, tří hodin dojet třeba do Prahy, do Vídně, do Blavy, na Semmering, nebo během pár minut do vinnýho sklepa, na Vysočinu...
...pražák za takovou dobu z Prahy dojede leda tak do zaplivanýho Brna, a to ještě kdoví jestli...
A teď si představ, že bys nebyl v Česku, ale třeba v Paříži. To je rázem možnosí...
Čé eR je takový zvětšený "Člověče nezlob se". Můžeš jet kam chceš, ale nejdřív to chce hodit šestku a dostat ze ven z domečku...
To si uvědomíš na tom kole ve sladké Francii.
Ujedeš 160 km, a nic, posunul ses kousek tou jejich Vysočinou. Ujedeš 80, a jsi z Bordeaux v Andernos, kam ti Bordeauxští jezdí na chaty.
Od nás když pojedu 160-200, snad jakýmkoliv směrem, jsem na hranici (tedy kdyby Morava hranice měla).
Dva dny jedeš Alsaskem, pak dva dny Franche Comtté, prostě ty jejich regiony jsou často větší, než naše republika.
Ale zase to vůbec není špatně, ta naše "zahrádka". Prostě máme v krvi jiné měřítko, co je blízko a co daleko.
Co teprv kdybys jezdil na druhou stranu...
jo, tam kde se přetáčejí hodiny? :-)
https://youtu.be/d2spFzRnXjs
Nebo bydlel ve Výběžku. Pokud od dveří vedu přímku libovolným směrem narazím na hranici nejpozději po nějakých 20 km. To je teprve "zahrádka". Zvláště při omezení cestování kvůli čínaviru.
Počkej, minimálně jedním směrem musí být vnitrozemí :-)
Máš pravdu, ale ta výseč, která se dá namalovat je tak úzká, že ji moc nevnímám, musel jsem si to teď namalovat.
A třeba z nedaleké Dolní Poustevny přímku, která by neprotínala hranici, už nenamaluješ.
Petře, jak je u vás po těch deštích?!?
My to při Dámské prokličkovaly mezi mraky v suchu. Ale táhlo se to za námi - Hřensko, Dobramov...
U nás naštěstí dobré. Viz pohledy z obýváku. Původně jsme planovali výlet, ale náhodou jsme zůstali doma. Takže když jsme si uvědomili, že je zle, stihli jsme vše odklidit. A pak jen několika hodinové "lopatkování" vody, ktera pronikala dovnitř. Tentokrát voda, ktera byla všude okolo domu nedosáhla tak vysoko. Odnesl to jen koberec, že nám voda vzlíná podlahou jsme přišli pozdě a už jsme neměli kapacitu to řešit.
Už jsem u pár baráků viděl napytlíkovaný písek v neustálé pohotovosti, asi zkušenost.
No, vlakem ne, ale Praha tak tak mizerně na tom není. K Brnu Vídeň, coby dopravní uzel, pro Prahu Norimberk.
Prešpurk vynecháme :-)
To je věc, kterou pořád řeším.
Prostě musím se dostat do Norimberka, a pak už to funguje normálně, třeba i vlakem s kolem.
Pak jsem za 5 hodin na francouzské hranici,tedy skoro v přibližném čase jako autem.
No, a odtamtud už to fakt sviští všemi směry TGV.
Nechápu, proč už nejezdí vlak Praha/Norimberk/Štrasburk/Paříž (a možná na tom východním konci připojit i to Brno).
Nemusí jít o super rychlou dráhu, ale prostě bez přestupu.
Dost by to cestování zjednodušilo.
do terénu bych to asi nebral, ale na takové to městské trolení to může být príma :-)
https://www.youtube.com/watch?v=RMUrJhet-1M
Zajímavý nápad, ale musím poznamenat, že v ČR by s tím po silnici jezdit nemohl, neboť to nemá dvě nezávislé brzdy. Navíc jestli jsem to pochopil správně, když mu ze zadního kola spadne řetěz, tak nemá žádnou brzdu...
Účel vypadat neobvykle, to nepochybně plní, ale žádná výhoda mě nenapadá...
v momentě, kdy se na to začneš dívat technicky a seriózně, tak je to samozřejmě pitomost od shora dolu (například ten řetěz na pneumatice co se tahá všema sračkama), ale pochopils správně, že pointa ležela asi jinde :-)
Zjistil jsem, že na cyklostezce z Ústi nad Orlicí do Brandýsa mají víc neuvěřitelných značek.
O jiném příkazu "Cyklisto nepřerušuj jízdu!" jsem už psal minule. Před semafory mají ale ještě jiné nebezpečí s dodatkovkou "Cyklisto, zařaď se za vozidla!".
Nejsem si jistý, zda to tam dřív nebylo nebo jsem si toho nevšimnul, ale připadá mi jako vrchol ignorance pokoušet se přikazovat pomocí výstražné značky a navíc přece každý ví, že jízdní kolo je nemotorové vozidlo, takže požadavek "za vozidla" nedává vůbec smysl... :-)
Ono to bylo kdysi v pravidlech silničního provozu: "Vozidla se řadí v pořadí, v jakém přijela"
Dnes stojí-li vozidla před železničním přejezdem nebo na křižovatce na červené, jsou předjeta motorkáři aji cyklisty.
Evidentně cyklista stojící (vlevo) vedle vozidla, bude protijedoucím překážet
Vyloženě u nás chybí semafory pro cyklisty, tak jak to mají v lecjaké cizí zemi. Ty obvykle fungují tak, že jim blikne zelená dřív a také dřív skončí. Takže mají šanci projet křižovatku bez aut okolo sebe a naopak se nemotají v křižovatce během vyklízecí doby.
To může fungovat teprve v momentě, kdy máš uplně separovanou cyklostezku (což obecně taky nemáme).
Představ si, jak by se standardní pražskou (minimálně) mentalitou řidičů "to ještě stihnu" chudák cyklista dopadl, kdyby se zastavil o dvě vteřiny dřív poctivě na své cykločervené na smíšené komunikaci...
Za světem máme hafo co dohánět, i když uplně na ocase taky nejsme...
https://www.youtube.com/watch?v=knbVWXzL4-4
Mýlíš se, to funguje úplně normálně i bez úplně separované cyklostezky, stačí cyklopruh, který přivede cyklisty před semafor. Setkal jsem se i s řešením, že cyklopruh začal až před křižovatkou, vedl přes ní a za ní zase skončil.
cyklopruh do značné míry separuje taky, i když je to méně optimální řešení...
Já teda vídám spíš případy, kdy cyklostezka končí právě před křížením či jinou "komplikovaností" aby zase hrdě pokračovala, jen co jsou všechny nesnáze překonány, ale třeba jen špatně koukám :-)
Bohužel, koukáš dobře, alespoň ve zdejších končinách. :( Když jsem po pobytu v Lipsku si hrdě vzal kolo do Prahy, jsem přeci zvyklý na městský provoz, tak mě to ukončení cyklopruhu před křižovatkou někde ve Vršovicích dost vyděsilo. Dobře si to pamatuju i když už je to nějaký pátek.
Ale to bys měl vědět, že co začíná tak také musí jednou skončit :-)
Mám dojem, že za chvilu tam zakážou jezdit na kole úplně, v souvislosti s tou opravou trati...
Upřímně, tím začali... :-)
Nicméně o víkendech tam stále jezdí cyklistů hromada. Navíc ta obrovská cedule není úplně jednoznačná, protože dole je dodatková tabulka s textem "Plánované uzavření pro cyklisty: od - do -" což já si překládám tak, že není-li datum ani čas vyplněn, tak zákaz neplatí... :-)
Hele, nešlo by ještě nějak rozvinout to, že lidé tam nesmí na různých pohybovadlech, ale cyklistů a šoférů au se to netýká, nesmí tam jen kola a auta bez šoférů, cyklistů ;-)
To nevím, ten červený kruh má pro řidiče poměrně jednoznačný význam ze zákona... leda bych na lehokole tvrdil, že žádný z obrázků na značce se mému vozidlu nepodobá... naopak je dost krkolomná snaha aplikovat zákaz vjezdu na bruslaře, ten by tam coby chodec musel mít zákaz vstupu...
Ovšem pro bruslaře je ta značka vyloženě informativní, stavební stroje už cyklostezku zdevastovali takovým způsobem, že tam nikdo na bruslích nepojede, v některých úsecích je asfalt rozlámaný, místy už úplně chybí... taková hezká ta cyklostezka byla... ;-(
Ale máme tu ještě jednu dokonalou uzavírku. Je to silnice z Kerhartic na Hrádek, na začátku prakticky paralelní komunikace k té cyklostezce, akorát pak vede přes kopec, zatímco cyklostezka kličkuje údolím...
Uzavírka dle mapy.cz platí 24.03.2021 až 31.10.2021, ale na té silnici se (aktuálně) vůbec NIC neděje (souvislý asfalt, ani náznak činnosti). Zjistil jsem to tak, že to tamtudy vzal řidič výlukového autobusu.
To, že zavřeli silnici, povolili tam jezdit autobusům, ale cyklisti tamtudy oficiálně nesmí a měli by jezdit přes sousední kopec po přetížené silnici, když tady je krásná silnice s nulovým provozem, to mi hlava nebere... :-)
Čím dál víc mě hlodá nápad zkusit jet přes Hrádek na inlinech do práce, protože je tu perfektní asfalt a provoz díky zákazům vjezdu skoro nulový, oproti kolu by to bylo legální... akorátže ten kopec by na bruslích byl masakr jak nahoru, tak dolů... :-(
Ty ses ještě nepotkal se zákazem vjezdu všem mimo linkového autobusu? Nebývá to často, ale občas to k vidění je.
Autobusu v určitou dobu umožní bezpečný průjezd stavbou. Když by se jim tam motali cyklisté, těžko je uhlídat a těžko si na stavbě vezme na sebe odpovědnost za případný úraz cyklisty. Pokud tam cyklista vjede bez povolení a něco se mu stane, tak je to jeho boj a odpovědnost.
Ale jo, jde o to, že tohle je (aktuálně) stavba fakt jen papírově. V tomhle uzavřeném úseku (od konce Kerhartic, silnici paralelní s Kerharticemi jsem neměl důvod zkoumat) není jediný stavební stroj, dělník, výkop nebo cokoliv, co by šlo chápat jako záminka pro uzavření silnice.
Na bruslích bych tam legálně mohl, oproti cyklostezce tady je jenom zákaz vjezdu, který pro "chodce" neplatí...
Na jaře položili nový asfalt a oficiálně tam auta pustí asi až těsně před volbami nebo co já vím? :-)
Silnice hotová a asi čekají na zkolaudování a schválení pro provoz. Nenapadá mě jiný důvod. Bohužel dost častý jev, že se na nějaké uzavírce několik dní vůbec nic neděje.
Tenhle stav už trvá minimálně druhý týden, ale spíš mnohem déle, akorát jsem o tom nevěděl.
Ono je možné, že uzavírku mají na celou silnici a proto ji ukončí teprve, až budou mít celou silnici hotovou, protože já podstatnou část uzavřené silnice objíždím přes vesnici, stejně jako jsem jezdíval k cyklostezce a pokud by zákaz vjezdu zrušili, začala by jim přes vesnici jezdit hromada aut... ;-)
Paříž zpomalí na třicítku, v Německu nižší rychlost otestuje sedm měst
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/30...
Plošná rychlost 30km/h mimo výjimky po celém centru Paříže a také v 7 velkých německých městech. Zavedení coronavirových cyklostezek v Paříži natrvalo. Neuvěřitelná paráda. :)
Ale ne, to by zabralo půl Île-de-France.
Jen uvnitř okruhu vymezeném Boulevardem Périférique.
Ale tam se stejně rychleji jet nedá. 30ka dneska v hodně francouzských městech, a ty "coronapiste" - provizorní cyklostezky, se přebudovávají na trvalé.
Pro tebe ovšem smutná zpráva, většina dopravních kol co jsem kde potkal už jezdí na baterku. Nárust raketový.
Už tehdy byla ta půjčovací elektrokola novější a v lepším technickém stavu než ta klasická.
Lidé jsou lenoši a ta lidská lenost je patrně hlavním tahounem pokroku.
Je to dobrý směr, tahle městská e-kola.
Mnohem lepší než ty smradlavý, řvoucí skutry.
Do daleka ale na tom nejezdí, nepotkal jsem nikoho. Jinak, pochopitelně, protože ty lockdowny a tak, bylo obecně zanedbatelně dálkařů na trase, zato v těch městech zase nahuštěno.
Proč si dávat hadr na hubu v MHD, když můžu na elektrokole, ten rok s tím fakt zahejbal.
Městský ekolo je fantastickej dopravní prostředek.
Nevím jak v Praze, ale tady v Asii platí, že čím menší je stoupání, tím frekventovanější je to cesta. Takže člověk v civilu, co to chce vzít nejpohodlnější cestou, jede tou největší dopravní stokou...
No, a s e-kolem to možu vzít mezi zahradama, lesem, slepou ulicou co pokračuje jako pěšina...v civilních hadrech a nedojet splavenej a vypadat skoro jak člověk...
Jo na ježdění kolem komína je to skvělé. S tím dobíjením baterií přes noc je to na dálkové cesty nepohodlné, pokud nejedeš jako Jindra od hotelu k hotelu. Jen tomu nesmíš říkat cyklistika, když jsou to všechno jen elektroBabety.
No, Brahmo,
kdy ta si naposled jel někam daleko...
Nedělej tu pacienta.
Fakt vím co je to jet s motorem i bez motoru.
Bohužel už je to dávno, ale chystám se :)
S motorem musíš přes noc dobíjet. To znamená, že musíš jet od zásuvky k zásuvce. To prostě neokecáš, tak to je. Když jsme jeli se stanem, tak jsem večer vzal kolegovu baterii a nabíječku a šel do nejbližší vesnice si vyprosit, aby mi to přes noc připojili na 230V. Jde to, ale není to úplně jednoduché. V cizině bych to nechtěl každodenně dělat. Dokonce i v kempu si musíš tu zásuvku domluvit, sehnat a ráno zase vyzvednout tu baterii. Ne každý jezdí od hotelu k hotelu.
V kempu si musíš zásuvku koupit a zaplatit (navíc, musíš s sebou tahat takovou tu redukci na karavanovou samici).
Mívám ty romantické představy také, jak by ro bylo krásné vzít stan, a třeba i ten dvoukolák, a plácat se někde po jihu Francie, zakempovat u říčky a splynout a přírodou.
Jenže pak si vzpomenu, jak obtížné pro mě někdy bývá třeba jen vstát ze země, představa, že někde v podřepu vykonávám potřebu, je pro mě absurdní. Tak skautíka v sobě potlačím, protože kemp, ten je už noc civilizace, přitom nepohodlné a rušivé, a jeho jedinou výhodou je pak láce, a to neřeším.
A kdž jedeš od hotelu k hotelu, je starost o nabíjení naprosto zanedbatelná, vlastně žádná.
Zůstává, a to je šumák jestli máš motor nebo ne, jediná věc. Vyprat, a hlavně usušit.
Vzít na sebe druhý den stejný triko, smrděl bych jak psí kšíry. S vozejkem si můžu vozit víc garderóby, takže bez praní vydržím 3 dny, místo dvou, ale snažím se mít vše hotovo každý den.
Sušení je pak kapitola sama pro sebe, pouze některé hotely řetězce mají ten vyhřejvanej koupelnovej žebřík, jinde jedeš fénem s čudlem omotaným lepící páskou, aby furt fuňel.
No, a to už je skoro tremping, no né? :-)
Jo, ta touha postavit stan na břehu říčky Hérault naráží na prostý problém
Jak budu srát?
:-)
Třeba na pumpě. Mám špatně ohebné koleno a tohle mne také trochu trápí. Tak to řeším rád třeba na té pumpě.
Na dálnici na kole nejezdím :-)
To je to "naše" měřítko, jedna velká vesnice. Takhle to nefunguje. Pamatuji si, a to bylo na relativně obydleném severu, někde u Saint Quentinu, doba předkovidï, žízeň jako kráva. 50 km cesty jsem nenašel šanci vodu koupit. Vesnice jak po výbuchu neutronové bomby, nikde živáčka, krámek, pumpa, restaurace, ani obydlí, kde bys snad v nouzi mohl požádat. Nic.
Natož se jít vy...t :-)
https://forlimi.com/products/portable-toilet...
problém už řeší :-)
na jednu stranu souhlasím, na stranu druhou mi neskutečně pije krev, když cestou hore kopcom vypouštim duši a elektrokolaři mě za hučení horských pneumatik míjejí "pětadvacítkou"...
To je naprosto pochopitelné, ale co fakt nasere, je, když ty valíš do kopce 20, a kolem tebe se přeženou dva kuřecí hrudníčky 22kou.
Zařadíš turbo, a chceš jim dát lekci.
Lekci?
Chtít závodit s elektrokolem proti normálním cyklistům, je stejně hloupé jako prát se s ženskou! Z morálního hlediska jsi předem poražený.
Vzhledem k tomu, že máš k dispozici víc síly, výsledek se očekává a tobě to žádné body nepřinese, nic co by stálo za řeč, prostě jen zbabělec, co si neumí najít sobě rovného soupeře... :-)
Ovšem když prohraješ ty, bude to ostuda a neschopnost, o které se bude dlouho vyprávět... :-)
Proto taky před lety, když točili nějaké video, kde chtěli demonstrovat rychlost elektrokola, tak na něj posadili hezkou holku (co na tom, že to byla závodnice) a vybrali nejprudší kopec v okolí, protože výsledek, že žena na elektrokole hravě porazí muže, už je eticky v pořádku... kdyby pokus opakovali dnes, nepochybně by pozvali černošku... :-)
Kurnik, nedočetl jsi, zase mi to ten boční spínač odpálil, dočti pokračování.
Kde jsou ty časy, kdy by byl předem morálně poražený. Koukni na olympiádu, kdy takový/á vzpěrač/ka "elektrifikovaný/á" přešitím bude regulérně vítězit :-)
Dat silnickari lekci s el-kolem?
To si snad delas legraci, ne?
a přitom stačilo číst dál, že jo :-)
A kuřecí hrudníček, když už ho skoro máš, přidá na 26.
A pomalu ti mizí v dáli :-)
Kluci na silničkách jsou skoro vždycky rychlejší, tetky a strejce, ty bys dal i bez motoru.
Ekolo není o závodění, ale o tom dojet dál, s menší námahou.
Jestli někdo spatřuje cykloturistiku v tom, že se má sedřít, já ne. Cestování na kole dává šanci poznat věci jinak, a není to v tom, jak moc se opíráš do pedálů. Cykloturistika není závod, ani sport. Je to cestování krajinou tou správnou rychlostí, ne moc rychle, ani ne moc pomalu.
Masochismus a sebetrýznění není cykloturistika.
Dost o rom vím.
Někdo prostě jezdí proto,aby měl nejlepší časy a aby sledoval spalování kalorií. Celou cestu je shrbený nad řídítky a celou cestu nevidí nic jiného,než v dálce svůj cíl,kam musí dorazit v čase,který si před cestou vypočítal. Nic víc si z té cesty nepamatuje. Někdo jiný jezdí proto,aby si něco prohlédl a aby si vyčistil hlavu. nějaké časy a průměry ho nezajímají. Jen potřebuje dojet do cíle. Snažím se s nikým nezávodit,naopak nemám rád,když je nějaký takový závodník za mnou. Kopec vyjedu obvykle tak dvanáctkou,pak elektriku vypnu a naopak musím proti obyčejným cyklistům po rovině vézt navíc váhu baterie a motoru.
Hele nevim. Pamatuju si, že když jsem jezdíval na zábradlí, 60km pro mě byl neskutečný výkon, ze kterého jsem se pak zbytek víkendu dával dohromady a prdel mě bolela ještě týden.
Oproti tomu minulý víkend jsem si na leháči zajel navštívit "význačný bod", vrátil se domu s devadesátkou na počítadle a ani mi to nepřišlo nijak zvlášť blbý.
Co tím chci říct je, že motor nezbytně netřeba pro dálkový cesty, jen do kopců se fakt hodí, pokud nechceš průměrku hledat někde kolem 10km/h...
Tak když jedu sólo není pro mě problém na zábradlí jet každý den 80 km (když mi to jede), ale jsou dny kdy prostě nohy ani hlava nechce. To by elektro opravdu vyřešilo.
Mě na tom vadí ten stres, že bych věděl, že musím dojet k zásuvce.
Ono to zase není tak dramatické,jak se všude píše. To by sis musel vyzkoušet,aby sis udělal nějakou vlastní představu o dojezdu.
To jsem popravdě nikde nenašel, jak moc velkej průser to je, když zůstaneš na cestě s mrtvou baterkou... Jak moc je takový elektrokolo bez elektriky nepojízdný.
80 na zábradlí je pro mě prakticky nepředstavitelný, natož opakovaně. Na stranu druhou, asi jsem nikdy neměl správně velkej rám...
Není to průser. Je to otrava. To kolo je takový...gumový - cítíš, jak se v těch pedálech ta síla ztrácí...není to jak jet s normálním kolem o stejné váze...
Jet se s tím dá, ale požitek nula. To ostatně platí i o ekolu s nabitou baterkou. Nevím jak u jinejch, ale já si tu jízdu, jakožto aktivitu, neužívám. Prostě se přepravuju, zpravidla příjemnější cestou než bych se přepravoval na normálním kole (nebo nedejbože trčel někde v koloně). Ale ten báječnej pocit ze šlapání do pedálů tam prostě není...
Ja pouzivam elektro na jezdeni do prace. Obcas to cestou domu protahnu jinudy, chci se projet a mam z toho i požitek. Nicméně zatím mám chuť jezdit na dovolenou na normálním kole a elektro i po tech mnoha letech považuji pro sebe za z nouze cnost.
Měl by sis vyzkoušet něco s tím nejnovějším Boschem, nejlépe něco jako jsem jel teď, toho gravela.
Oni už to mají tak vymakané, že fenomén elektrokola brzo nevnímáš. Přípomoc to dávkuje naprosto přirozeně, prostě je ti místo 62 zase 22, jinak stejný.
Odezva pedálů, potřeba mít správně zařazeno, aby to neproklouzávalo, jako měla předchozí verze motorů, to je vychtaný. Dva táci, 11 pastorků, všechno funguje a využiješ, máš jen silnější nožičky, jako kdysi.
jj, rozdíl proti autu je ten, že ti pedál plynu utíká pod nohou a musíš ho furt dohánět ;-)
:-)
to vůbec ne, Rondo. Když nešlapeš, nejede to. Za těch 10 let, co se plácám a baterkou to fakt doznalo zásadní změnu, a fakt jinak se chová i to MTB s Boschem předchozí generace co rajtuju se Soňou, a jinak tohle.
Pochopitelně, bez vozejku.
S nahybnutým vozejkem jedeš jak s vozejkem, ale taky mám srovnání
Když v autě nešlapeš na pedál, taky nejede :-)
Ale jede :-)
Kačena, vejtřaska, espětka, i v tom Matesu jsem měl nad motorem pod oknem dvě točítka, jedno na ruční plyn a druhé na dečku.
Teď koukám, že máš jiný vozík. To bylo nutné pořídit nový pro tohle kolo nebo je o tolik lepší?
Ne, lze zapřáhnout cokoliv, je to na osičku Thule, ta to řeší.
Starý Croozer dostal zahulit a začal se mi rozpadat, úchyt na kolečko jsem někde drbnul, tak šmajdalo, pořídil jsem proto nový, toho Burley.
Se starym jezdím do lesa na šišky :-)
Je to luxusní věc, lehčí, jede mnohem líp, nepromokavý kryt opravdu sedí, slušný vozík se kterým se dobře jede. Jediný nedostatek, dole plátno, tedy zezhora nepromokne, ale zespoda od silnice to vlhne, stačï na dno dát kus igelitu a problém vyřešen.
Na Soniny eskapády k moři pak navrch přidělám nosič a funguje to, připneš gumicuky.
K moři bys měl vozit prkno a ne soustavu trubek, takhle vypadají auta když navážejí lešení na zateplení baráků :-))
To jsou lehátka, ty lešení :-)
Už jsem tu zmiňoval mé obtíže při vstávání ze země, tohle je řešení.
Nemám ambice surfovat ani leštit břichem prkno, jako to dělá Soňa. Oceán byl výjimečně nevlídný, vlny se klopily divně a vytvářeli divnou pračku, plácala se tam v neoprénu asi hodinu, a pak to vzdala, když si dvakrát cucla.
Další den už zakázali vůbec do vody vstupovat, ona to není sranda, má to děsnou sílu. Nelezli tam ani ti machři s prknama.
Mimoto, 18C.
Sem si zdřímnul, když se plácala v tý vodě, a pak jsem to měl na talíři: mohla jsem se utopit a tobě by to bylo jedno :-)
kdepak, na obrázku vypadají mírumilovně, ale jsou to mrchy silný
Jsem rád, že se vývoj ubírá tímhle směrem a lepší požitek z jízdy na ekole existuje. Jako fakt.
Já se tímhle směrem v dohledné době nechystám. Na ekole se nejezdím projet, jezdím na něm účelově - nákupy, tahání vozíku, cesty do práce a tak. Na to mi ta "laciná" e-potvora stačí.
Na projížďky mám normální kolo a začínám pošilhávat po cestovní koloběžce...
Tak to tu průměrku asi radši oželím a ty kopce si holt "užiju"...
Taky mam jeden kopec, který "si prostě užívám".
https://www.relive.cc/view/v1vjpBooZJ6
Tedy až naposled, jinak si mě ten kopec vždycky slušně podal, ať už a baterkou nebo ne.
Hlavně tím, jak se měnila teplota a počasí, dole jaro,nahoře zima
Ok, vyhráls, takovýhle kopce tu nemám a jsem fňukna...
Ještě s ním mám otevřenej účet z druhé strany, tam jsou stoupání drsnější :-)
Se třema bateriema máš v běžném terénu autonomii 180-200 km spolehlivě, ale vezeš asi 6 kilo navíc.
Byl by velký problém napsat to takhle?
"Masochismus a sebetrýznění UŽ PRO MĚ není cykloturistika."
Včera jsem postoval tvé dva příspěvky ze kterých vyplývá, že ještě v r. 2018 pro tebe cykloturistika masochismem a trýzněním byla...
Já zatím neztratil odhodlání jezdit natěžko, za svý, mám v úmyslu poctivě mačkat pedály od rána do večera, vnímat krajinu za jízdy a přejet při tom velký kus světa. Furt mi to přijde lepší než autem, bo na motorce.
Můžeš mi ozřejmit, kdo rozhodl, že to co chci dělat já, cykloturistika není?
TY?
Protože o tom dost víš? Nikdo jiný o tom neví tolik jako ty?
Zkus zauvažovat nad tím,že ten motor se dá vypnout,pravda,pravověrní cyklisté na Tebe budou stejně koukat skrz prsty a budou přesvědčeni,že jsi ho v daném úseku určitě použil,ale důležité je,co víš Ty. A za další,jestli nemáš někde nějakou trasu,které se podvědomě vyhýbáš s tím,že tam nepojedeš,že bys tam nevyjel. A takhle bys měl možnost...
Ale já proti elektrokolům nic nemám, například tvůj způsob výletění je mi velmi sympatický.
Nevylučuju ani možnost, že v budoucnu na elektrokolo přesedlám.
Jindru ale počítám mezi elektrokolaře, kteří elektrokolařské sekci dělají medvědí službu, sice je to klišé, ale nevím, jak to popsat výtižněji - jeho způsob chování kope příkop mezi elektrokolaři a ne-elektrokolaři.
Nemůžu se totiž zbavit dojmu, že se rozhodl vnutit co největšímu počtu lidí názor, že lidé, kteří jezdí natěžko a za svý, nejsou ti praví cykloturisté, už jsou tu první náznaky snahy zesměšňovat jejich utrpení apod..
Dá se pochopit,že někdy je člověk naštvaný na celý svět a pak si potřebuje zvýšit sebevědomí. Otázka je,nakolik může člověka na elektrokole těšit dobrý pocit z toho,že předjel do kopce cyklistu na silničním kole. Zrovna včera večer jsem stál s jedním takovým u semaforu pod kopcem. On se rozjel už na červenou a tu čtyřproudovku přejel,já čekal na zelenou. Kdybych býval chtěl,tak jsem ho potom v tom kopci dojel. A já ho nechal odjet.
No a o tom to je, neříkám, že elektrokolaře nesmí ani napadnout, že začne závodit se silničářem, člověk není povinen ani schopen být vždy dokonalý a stoprocentně se ovládat. Ale popsat to tak, že tím úspěšně representoval naši drahou vlast, to už je na mě prostě moc.
To nejde o "dobrý pocit".
Jde o srandu. Ti co jezdí, ti ujedou i v kopci, ti co ne, a jen tajtrlíkují v buzno-oblečkách, si žádné slitování nezaslouží :-)
někdy mám pocit, že by stačilo změnit jméno, a máme tu našeho borce....
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/jedenact...
Protože si normální kretén.
Když jsem se před dvěma lety vydal na cestu, ve svých stopách, jenže o skoro 40 let později, počítal jsem s tím, že to bude tvrdý, a že to bude bolet. Prostě v 60ti sednout na kolo a ujet 2440 km za 22 dní, chce trochu odhodlání a vůle, i když kolo, podmínky ubytování a stravování naprosto odlišné, ta trasa byla skoro stejná.
Nejel jsem jako "cykloturista" protože většinu míst, snad až na posledních 400 podél Labe jsem už znal, a navštívil víckrát.g
Jel jsem zkusit, jestli to v 60ti dám, odhodlaný to dokázat. Od nevidím do nevidím v sedle, tehdy se ti zdálo, že málo trpím, a ten hradecký blbeček se posmíval mé rychlosti, tedy pomalosti.
Když jsem si koupil elektrického gravela, věděl jsem co chci. Chci se vyhnout dřině, zrychlit, a poznávat tu zemi, kterou mám rád a jejíž jazyk se trpělivě učím. Chci mít čas si to prohlídnout, pokecat s lidma, ale protože, a píšu to už podesátý, je ta země velká, bylo potřeba zrychlit.
A ty máš mindrák, že to vyšlo.
Utekl jsi od tématu.
Ptal jsem se, kdo rozhodl o tom, co je ta správná cykloturistika.
TY??
Protože o tom dost víš??
Nikdo jiný o tom neví víc než ty??
Kdybych měl dojet bez elektriky do Barcelony, podle tebe, jako "správnému cykloturistovi" by mi to mělo trvat minimálně měsíc.
Aby ses mi nemohl posmívat, že "správný cyklista trpí", že nemám každé ráno čisté tričko..
A teď mi laskavě vysvětli, jak se mají "správní cykloturisté" dostat k měsíční dovolené?
Kolik takových lidí je, kteří si to můžou dovolit?
Abych byl "správný cykloturista", musím si koupit vercajk za sto padesát litrů, přespávat v hotelu a musí pro mě někdo přijet dodávkou, když se mi na cestě něco podělá?
Pokud bys chtěl, hledal bys možnosti.
Protože (nejspíš) nechceš, hledáš důvody.
Nepíšu o sobě. Když se mi zachce, můžu bez problémů vypadnout na půlroční cestu, na kole za půl miliónu. Jenže cykloturistika má mnoho podob. A jestliže začne někdo vykřikovat, že jeho pojetí cykloturistiky je to pravé, a posmívat se lidem, kteří spoléhají na vlastní síly, něco zásadního je tam špatně.
No, cykloturistika - názvem - je o turistice na kole. A turistika je o objevování, poznávání.
Já se na daleké cesty na kole jako kluk dostal z nouze. Byl to nejlevnější dopravní prostředek.
Nikdy jsem na kole nezávodil, jen prostě cestoval. Asi jsme nemytí museli taky smrdět, jak ty psí kšíry, ale možná jako mladí méně, nebo nám to nevadilo.
Dnes mi to vadí, nebýt každý den v čistém, a nemusím jet na kole.
Pro tebe ta cesta do Barcelony má více sportovní než turistický náboj, nic proti tomu.
Taky takové věci občas udělám. Ale teď jsem měl úplně jiný cíl. A ty to nejsi schopen zkousnout.
A útoky na to, že si něco "mohu dovolit" co jiný podle tebe nikoliv, jsou úplně liché a z tvé pozice docela směšné, pokud to vezmu z té humornější stránky, jinak to lze chápat jako neskutečnou drzost závistivého lempla.
No, jsem rád, že nemusím spát pod stanem, když nechci, a když chci, tak i když nemusím, to udělám. Jsem rád, že si můžu dát jídlo jako rovnoprávný člověk, třeba v té Francii, ale trvalo mi to čtvrt století, v 89tém jsem měl jen sluš
Nechápu co považuješ za závistivý útok na to, že si něco můžeš dovolit.
Skutečnost je prostě taková - to co ty, si může (nejen finančně) dovolit málokdo.
Prostě mluv za sebe a ne za všechny cykloturisty. Kdybys měl alespoň náznak sociální inteligence, choval by ses jinak, ale to po tobě chtít nemohu, ale svůj názor napsat můžu..
No já nevím, na kolik může přijít týden po lacinějších hotelech i bez benefitů, plus večeře ? Patnáct, dvacet ? Proč málokdo ?
Počítám i lehké, spolehlivé elektrokolo, dvě náhradní baterie, vozík, hned jsme minimálně na sto osmdesáti tisících, jestli se nepletu. Potom tu máme taxíka, který ho odveze na start do Strassburgu a poté se vrátí zpět na základnu, kde čeká na další povely..
Ale kolo a vozík se asi moc počítat nedají, určitě to nekupoval jen na tu jednu cestu.
Dají se počítat částečně. Ale vždyť je to vlastně jedno. Zatím neznám jiného, kdo by do dálkové cykloturistiky takhle velkoryse investoval. Jsou samozřejmě cestovatelé, kteří mají rozpočet vyšší, ale ujedou násobně víc kilometrů a stráví na cestě třeba půl roku i víc.
Je mi ale jasné, že to nebude trvat dlouho a Jindra nebude sám, kdo bude ochoten zaplatit si pohodlí a co nejnižší míru rizika.
A prohlásit se za toho pravého cykloturistu, doba je holt taková.
Jen to není zvykem při cestě na kole. O ničem jiném to není. Letecky all inclusive dá ranec za den kdejakej úředníček a nikoho to z míry nevyvede. Proč letadlem nebo autem hotel jo a na kole ne ? Nic a nikoho neobhajuju, jen se ptám. Prostě mě jen ta vyhraněnost zaujala.
Asi tak, při jízdě na kole do dálav to není zvykem.
Asi jsem měl napsat, že něco takového si může dovolit málokterý cykloturista, který se vrátí domů a pak chce odletět se starou na Seychely.
A potřebuje, aby mu na ty Seychely zbyly prachy i nějaká dovolená.
Opět věc preferencí. Svět není "spravedlivej"...
Není.
Lidi se rodí silní a slabí, chytří a hloupí, je řada nemocí, za které člověk nemůže a hendikepují ho, svět je nefér.
Ani ta startovní čára není stejná, rodinné podmínky a poměry si nikdo z nás nezvolil.
Pokusy nastavit absolutní rovnost vždy končí diktaturou a ještě větší nerovností.
Všude v EU je pak nastaven systém tak, aby takový, ne vlastní vinou, hendikepovaný člověk materiálně extrémně nestrádal.
A je tu nejen stát, kdo se o nešťastníka stará, ale každý má své okolí, přátele, nějakou tu komunitu, která když jedinec má problémy, ho podrží.
Ale,na druhé straně, je dost věcí, které člověk ovlivnit může, když není líný.
Koukal jsem na to, je to už taky let, co jsem tu na blogu psal o našem Karlovi.
https://www.nakole.cz/blogy/jindra8526/551...
Karel léty nezmoudřel, ale přeci jenom si dal říct. Přestal se živit pracemi načerno, donutili jsme jej, ještě s Marianem, nechat se zaměstnat v pívovaru, sice mu velkou část platu sežerou exekuce na dlužné pojistné, ale bude mít jednou nárok na penzi. Bydlí tu na ubytovně, ale je doma, ve své dědině. Representuje obec v kuželkách, a asi je mezi těmi strejci nejlepší.
Občas, když má do vejplaty daleko, ho i nakrmíme.
O tom se socanum ani nesnilo :-)
Avět není spravedlivej, ale až tak zlej taky ne.
Když nejsi tlá, závistivá kurva
Zatím ještě ano. Ale už se rozvírají nůžky v tom, jak dlouho toho smrťáčka dokážeš odhánět a v jakém stavu si tě vezme. Nejrůznější endoprotézy a náhrady nejsou zadarmo. Ani ta farmaka nejsou zadarmo. Podívej na Indii, jak tam pěkně a levně chcípali na covid.
Karel s tím problém fakt nemá, a ty tak ne.
Obdobně jako on, pózuješ.
Karlovi jsme pomohli z nejhoršího
Ne já, naše "občanská pospolitost" - tedy hospodská parta, na kterou vy ta rádi koukáte zpatra.
Tam a zpátky se to dá vychytat buďto vlakem nebo pokud bys trval na přesné kopii, tak přihoď ještě desítku a ochotného příbuzného. Furt to ale není záležitost pro milionáře.
A to kolo sice není za hubajze, ale že by se nedalo pořídit ? Za motorku, auto, Seychely nebo bazén kdekdo vyšpulí desítky nebo stovky tisíc. Je to jen věc preferencí. Děcka už neživíme, neoblíkáme...
slušné vzdělání, píli, vůli, pracovitost a taky dost štěstí.
Nerestituoval jsem ani nedědil, nneprivatizovalen pomalinku rostl. Žádný extra zázrak po 30 letech tvrdé práce mít na to, abych pár dní na cestě Francií spal v hotelu, a jedl po restauracích, kdyby ne, byla by to dost ostuda.
Nikdo ti to nezávidí, ani nevyčítá, každému dle jeho gusta.
Pouze rozporuju tvoje tvrzení, že cykloturistika je to, co provozuješ ty.
Že lidé, kteří nejezdí na elektriku a nespí po hotelech, neprovozují tu pravou cykloturistiku.
Pro mě má cesta do Barcelony turistický, i sportovní náboj.
Nedokážu říct, čeho je víc. Jakmile se začnu pohybovat krajinou, jsem obojí - turista i cyklista, čím víc toho ujedu, tím víc míst navštívím.
Nesrovnatelně víc než ty se nenadřu proto, že jsem jakýsi nablblý sportovec, ale protože to k tradičnímu pojetí cyklistiky patří. Prostě musím šlapat i trpět úměrně svým cílům. Nemůžu si zapnout Turbo a ani nechci, prostě to mám jinak, ale nemám žádný důvod někoho přesvědčovat, že moje pojetí je správné, nebo se mu dokonce posmívat..
o ničem jiném nemeleš, než o penězích, blbečku.
No a podsouváš mi ro co neříkám.
Ty máš prostě problém, když jedu bez baterky, tak to vedro není správný a navíc spím v posteli a nežeru z ešusu, takže vlastně jako bych na kole nejel, když jedu s baterkou, tak to už si myslíš, že si tuplem na koni, protože to vlastně už je jak na motorce ...
Ouvej, a další mindrák a bolístka, ty si to na té motorce zkoušel, a posral ses a vzdal.
A ten parchant Jindra ne :-)
A teď ještě to svinstvo, představ si, že www.czechglassguide.cz má skoro 7500 uživatelů, z nichž ovšem ne všichni si zatím koupili předplacený přístup ke všem datům.
A já si takhle jedu na kole (s motorem) a každou chvíli "cink" - objednávka, kterou za mě vyřídí automat, prostě než dojedu do toho hotelu, mám už ho zaplacenej i s tou večeří, aniž bych ten den cokoliv udělal. A to i poté, co z každé licence dám stovku státu na dani.
To je nehorázné svinstvo, a někdo by si na to měl posvítit! :-)
Dodnes jsem nechápal, co má motorka společného s cykloturistikou, proč píšeš pořád dokola, že jsem to tenkrát "otočil u Norimberka".
Teď už tomu asi rozumím, tvoje myšlenkové pochody jsou vskutku pozoruhodné :-)
Usoudil jsi, že zatímco ty to na elektrokole dáváš, já to tenkrát na motorce nezvládl. (zatímco o tom, co jsem na kole zvládl, pro jistotu ani necekneš..)
To je tedy hluboké zoufalství, vytahovat takové argumenty.
Jsi ten úplně nejvíc nejsprávnější cykloturista.
Cykloturista s velkým C !
Ano, ty jsi ten pravý, kdo má právo určovat, jak má vypadat správná cykloturistika..
K té nešťastné motorce na sebe ještě prásknu, že jsme se jednoho krásného léta s manželkou sbalili na dovolenou, že pojedeme autem.
Ráno, v den odjezdu, jsme to odpískali, všechny krámy z auta vynosili do baráku a zůstali doma.
Ze mě prostě nikdy ten správný cyklotůrista nebude, to se nedá nic dělat.
Vždyť přece když se něco nepovede, to se může stát každýmu a není to žádná hanba, chybami se člověk učí, ne?
A navíc bych mohl dát Jindrovi několik příkladů, kdy něco vzdal ještě dřív, než vyrazil, a nikdo mu to neotlouká o hlavu, přestože zrovna on by si to díky své nadutosti zasloužil. Namátkou si vzpomínám na jeho velkolepý plán, jak ujede tisíc kilometrů za čtyři dny. Nikdy k tomu nedošlo.
https://www.nakole.cz/diskuse/21981-zase-v...
To je zajímavé, jak se problém kdo dál dočůrá transformuje ve starším věku na to, kdo je větší cykloturista. No co vám také zbývá, když ta prostata svině pořád roste... :p
Zda jsem větší cykloturista, to jsem přece nikdy nehodnotil.
Snažím se Jindrovi vysvětlit, že by neměl nikomu vnucovat, že jeho pojetí cykloturistiky je to jediné správné.
Jenže on, díky své chorobné ctižádosti, nikdy nepochopí, že mi jde o princip a ne o to, kdo má větší prostatu... :p
Ale ne, takhle to není.
Dobře víš, že cokoliv udělám, je to pro toho psychicky nemocného jedince, velký problém a důvod se do mě navážet.
Jen počkej, ono se zase brzo něco objeví :-)
Jindro, já za to ale nemůžu.
Bohužel, tvoje texty se jen zřídka shodují s realitou.
Jako příklad můžu uvést sám sebe.
Několik let jsi tu o mně tvrdil, že jsem finančně závislý na manželce a na sociálních dávkách.
A teď, najednou, o mne píšeš, že jsem jakýsi dědic, nebo dokonce restituent..
Podle mě jen píše, jak přišel k penězům:
"Nerestituoval jsem ani nedědil, nneprivatizovalen pomalinku rostl. Žádný extra zázrak po 30 letech tvrdé práce mít na to, abych pár dní na cestě Francií spal v hotelu, a jedl po restauracích, kdyby ne, byla by to dost ostuda."
Netrpíš stihomamem?
Řekl bych že netrpí, jen zkouší cokoliv, jakkoliv...
Ty jsi marod a nuzák, co narestituoval, jinak by žral trávu. Jsi bečka závisti.
Ni, a já jsem tvůj opak.
[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 28.06.2021
Autor: Jindra8526
https://www.nakole.cz/diskuse/29397-do-bordeaux...
Ještě že některý témata vůbec neotvírám ...
Síla, co? Dlaždič hadr.
Ale je nás víc, na koho to zkouší takhle.
Marně:-))
Ještě že se Jindrovo protestované protesty dějí jen na netu:-))
Dnes jsem opět, jako v poslední době skoro vždy, potkala odpírače. Jel v metru po jezdících schodech nahoru a spílal nám, co jsme jeli dolů, ovcí a zes.anejch k.kotů...
Normálka.
Už si na to zvykám:-((
Aspoň vím, že tenhle se netestuje a neočkuje.
Nepředstírá.
Jindra se testuje a předstírá.
Když je Soni špatně od žaludku, protestuje ji na Covid tam a zpátky. Ale mezi lidi nevleze. Vyznává pouze virtuální identitu. A jako protestovaný virtuál, protestuje:-))
Aha,
takže stále stejná písnička, já se testuji, ne protože to po mě chtějí, ale protože se vlastně bojím :-)
Nejvíc v gatích jsem měl ve Štrasburku a Bordeaux. Lidí jako smetí, a já sám, neočkovaný, co když to chytnu....
Příští týden se odjedu bát do Španělska, to je teď prý "ohromněnebezpečné", to asi ani na ulici nevylezu.
Navíc, jsem zcela virtuální, kdoví, esli vůbec existuju :-)
Nevím, jak to myslela Lanna, ale mě by zajímalo, jestli si někomu dovolíš sprostě nadávat pěkně z očí do očí, jestli máš například odvahu posmívat se svýmu šéfovi který se nechal očkovat. Abych to zkrátil prostě jestli máš odvahu chovat se jako sprostý, prolhaný hovado i naživo, mezi lidmi..
Zaujalo mě, že hromada klád se v Práglu považuje za nepřekonatelnou překážku:
https://zdopravy.cz/prazska-mestska-cast-pred...
Tady v Asii by se k večeru ozval řev tygra moravského, a ráno by tam zbyla hromádka pilin a někdo by měl nachystaný dřevo na zimu...
Krásná ukázka, kam vedou nesmyslné zákazy. :-(
Mimochodem již třetí týden jezdím po krásné nové silnici, které nic nechybí a nikdo tam nic nedělá, ale zákaz vjezdu (s hromadou vyjímek) tam straší pořád. Vše nasvědčuje tomu, že silnici otevřou až před volbama.
Tak doufám, že se tu nenajde podobně iniciativní úředník... :-/
https://www.rakovnickecyklovani.cz/
Vloni nebylo, letos bude ...
Zaujalo a hodně
Něco jsem náhodně hledal a zabloudil na tyhle stránky
http://chartae-antiquae.cz/cs/mapsets/
Kdo máte rádi mapy z různých období, tak tohle je pošušňáníčko.
Doufám že nebudu za Plhu, fakt jsem si toho nikdy dřív nevšimnul.
To by tě mohly zajímat i mapové listy polského Zachodu :-)
http://mapy.amzp.pl/tk25.cgi?35,61,50,81
Zaujalo mě klíčová slova Schwalbe Airless system
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader...
Potkal jste se s tím někdo? Na kolo bych to snad ani nechtěl, ale je mi záhadou, jak to vlastně nasadí na ráfek, když se to nenafukuje?
V autorizovaném servisu:
https://www.youtube.com/watch?v=swgqQFiG4sg
Tak to pak jestli je opravdu nutná ta doporučená pneu. Jestli není prostě zaměnitelná v rozměrech.
Nejen pneu. Potřebuješ ještě ráfek šířky 21 mm a je to jen pro jezdce do 100 kg.
Ta pneu bude počítám dělaná přímo na průřez té pěnové vložky.
Nějakej takovej systém mívaly tuším svýho času Rekola. Stálo to za h*vno. Asi jako to elektrokolo s vybitou baterkou :-)
Kolega cosi podobné řešil na elektrokoloběžce.
Prostě plné "obruče". Návody s ohřátím gumy atd nefungovaly. Jediný pneuservis kde ho nevyhodili byl ten co mění plné gumy na vysokozdvižných vozících.
Jen si musel nechat vytočit mezikruží kterými mu tu gumu nalisovali na ráfek.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/senat-komise...
Pan prézident je prej příčetnej...tož to bysme se mu měli omluvit. Já začnu:
https://youtu.be/OANyeJCyPRM?t=30
Tak jestli je příčetnej a tedy i svéprávnej, tak bych čekal omluvu od něj!
To by ses načekal, už se někdy za něco omluvil? :-)))
Omluvil se aspoň za to, že nenašel Peroutku, jak vyscaně sliboval? Mám dojem, že ani to ne.
Hledáním zaúkoloval toho exredaktora Haló novin a ten z toho musel mít hlavu v pejru. Nenašli, rádcové, nenašli. :-)
Nebyl jediným omlouvajícím se prezidentem Hácha?
Ty současný dědky vůbec nemůžeš s Háchou srovnávat. Nesahaj mu ani po kolena ...
a co ty mutace:? :-)
zrovna ty bys měl být pokornější
Jsem netušil, co všechno je ve sportu možné... :-)
>> Pravidla stanoví, že ženy musí nosit přiléhavý spodní díl bikin, s šířkou po straně nejvýš deset centimetrů, zatímco muži musí mít šortky, které „nejsou příliš volné“, mohou být delší, nesmí však končit níž než deset centimetrů nad kolenem.
https://www.idnes.cz/onadnes/moda/sport...
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/cyklista-v...
Ostravskej frajer :-)
Vypadá to, že kamion jel za ním a jestli ho fakt chtěl uprostřed křižovatky začít předjíždět, těžko říct? Každopádně taková mrcha těsně za prdelí neni nic příjemnýho :-(
Vybrzdit na kole kamion to už chce kus odvahy. Včera jsem se trochu přetlačoval jen s dodávkou a nakonec jsem se dal na ústup.
jsem zvědav, jak to s ním dopadne...
"Městská policie na svých stránkách napsala, že cyklista "si při svém počínání zřejmě neuvědomil, že ubrzdit mnohatunový kolos je poměrně těžší než zabrzdit jízdní kolo". Celá věc bude strážníky oznámena příslušnému správnímu orgánu k projednání."
https://zpravy.aktualne.cz/regiony...
Měl by dostat flastr až by se mu tmělo před očima, už jenom za to úmyslné zablokování dopravy.
A vůbec se mi nechce věřit, že ten kamion předjel, ale spíš jako ukázkový magor ho podjel zprava a pak se cítil ohrožený.
Tohle je vážně o přesdržku.
Těžko říct... Podle mě se mu od začátku záběru ten kamion lepí na paty způsobem, kdy cyklistu přestává být vidět díky zvýšené pozici řidiče.
Že by cyklista dopedáloval kamion za jízdy, podjel ho a pak teprve následovala tahle scéna se mi zdá málo pravděpodobné.
Když k tomu připočtu obvyklou zkušenost s řidiči kamionů... Inu, doufám že zachytím rozuzlení.
Ale jen tak pro srandu: Co bys teda měl udělat v momentě, kdy se tě kamion pokouší pomazlit?
On se ten kamion na něho nelepil, měl za cyklistou víc než dostačující odstup při průjezdu křižovatkou a po jejím předjetí začal ten blbeček kličkovat a najíždět na prostředek a hodně zpomalovat až zastavil, tak je jasné, že kamion musel taky zastavit.
Podle článku cyklista kamion předjel, ale vůbec nevěřím, že zleva, ale klidně si vsadím, že podle toho co předvedl ho jako magor podjel zprava.
A za křižovatkou ho zastavil, protože se cítil ohrožený.
A rozhodně bych kamion za žádných okolností nepodjížděl zprava, pokud by tam nebyl samostatný pruh a už vůbec bych s kolem nezastavoval uprostřed vozovky. Nejsem magor jako on nikdy bych si nevsadil na to, že to nějaké auto, natož nákladní zastaví včas.
Pouštěl jsem si to víkrát a na začátku jedou stejnou rychlostí. Ovšem ten kamion určitě nedodržel vzdálenost od "vozidla" před ním.
Chtělo by to vidět tu část před tím. Ale pokud cyklista kamion nepodjel zprava, tak podle mě nárok na rozčilení měl. Řešení je jiná věc ...
Téměř celý průjezd křižovatkou si kamion držel dostatečný odstup. Tam rozhodně problém nemohl být.
I kdybych s tebou mohl souhlasit (což nemůžu), tak pořád spatřuju problém ve slovíčku "téměř" :-)
Pokud by cyklista nezačal kličkovat a zpomalovat a jel by stále stejnou rychlostí, tak by tam slovo téměř nebylo potřeba a bylo by, že celý průjezd křižovatkou jel za ním v dostatečném odstupu.
Když cyklista zpomaloval a zastavoval, tak kamion naprosto jasně také začal zpomalovat a postupně se přibližoval k cyklistovi až za ním bezpečně zastavil, tak jak se správně má. Bylo to stejné jako a v pořádku jako v běžném bezpečném provozu.
Na počínání řidiče kamionu nevidím nic špatného, zato ten cyklista je fakt na pořádný flastr. Doufám, že ho dostal.
Podle mého se zase klasicky potkaly dvě horký hlavy. Netušíme, co předcházelo, jaké motání, ukazování, houkání. Na začátku je vidět, jak s tím kamionem poskakuje, cuká, kličkuje. Podle mne je to jen nervácký pokračování něčeho předcházejícího. Pak to estráda cyklisty a vyskočení a gesto kamioňáka. Můj tip, že jeden za osmnáct a druhej bez dvou za dvacet. Oba by zasloužili studenou sprchu.
Ono je jedno zda ho předjel zprava nebo zleva, obojí bylo závažné porušení pravidel ze strany cyklisty. Prostě na pořádný flastr a to zstavení před kamionem a zablokování dopravy, by mělo být na sebrání občanky :-)