Zdravím, jelikož jsem teprve začínající cyklourista a kolo jsem viděl jen "z rychlíku" ... zatím, žádám tímto o radu, byť zřejmě kapku pro vás úsměvnou. Co mám dělat, kdy mi píchne duše na předním, respektive na zadním kole na crossu Author Reflex? Mám imbusem oddělat brzdy, abych dostal celé kolo (ráfek s duší) ven z kola a duši vyměnil, nebo se to dá vytáhnout lehce, když je třeba kolo vypuštěné? Nebo mám povolit lanko od brzdy a tím se tak Tektro roztáhne samo a vyndám kolo? :) A na zadním kole to musím vyndat jak, kdy je na něm i pehazovačka s osmikolečkem? :) Pardon za pipitomělé otázky, ale fakt jsem zatím mladý amatér :)
Ne, nic neodmontovavej.
Povol brzdy. Predpokladam, ze mas Vcka (das pryc ty napinaky a vyhaknes).
U predni pak jenom povolis upinak, trosku opar zavitu odsrouujes a kolo vypadne skoro samo.
u zadniho je to stejne, jenom musis sundat rezet. Na to prijdes sam. Uz jsem se jednou i neuspinil, ale to byl spis zazrak.
Dal potrebujes mont paky. Vypada to jako spachtle se zubem. Jinak ja foukam kolo pri pichnuti jeste venku. Takze pres brzdy to tam dostanes. A neboj, ja to delal poprve sam a v lese a povedlo se. Ale dneska uz to delam dost rychlejs. :))
Díky za info už jsem konečně chytřejší a nepřipadám si jako blbec :) Nerad bych něco pokazil. Něco jako montpáky mám, neporadíš prosím nějakou tvou osvědčenou techniku práce s nimi? Dejme tomu, že mám kolo dole, tak prostě podeberu těmi montpákama plášť a sundám ho celý nebo jen napůl a pak duši nebo jak to děláš? A když pak duši dávám novou, tak ji dám do pláště a pak obojí na ráfek nebo jen samostatně? :)) Tipl bych, že obojí naráz :)
Plášť sundej jenom z jedne strany, vytáhni duši. Novou nebo zalepenou starou duši trochu nafoukni a dej ji zpět, napřed ventilkem do díry v ráfku, pak zbytek, jasně že bude zatím víc v plášti, než v ráfku. Pak vrať tu sundanou půlku pláště zpátky do ráfku a dej u toho pozor, abys někde neskřípl tu novou duši mezi pláštěm a ráfkem. Asi k tomu budeš potřebovat u konce taky ty montpáky.A nakonec dofoukni a nasaď kolo zpátky :)
To bys tomu dal, jako kdyby řidič, kterýmu zdechne auto začal zkoumat, jestli má stejné průměry pístů. Postav kolo na řídítka a sedlo, povol rychloupínáky, vyhákni z třmenu brzdové čelisti takovou ohnutou trubičku, kterou lanko prochází (čelisti se rozevřou), oprav defekt a v obráceném pořadí to slož zpět. Při upínání náboje sleduj, jestli ráfek prochází brzdovými špalíky bez tření. U zadního kola je postup stejnej, navíc musíš sundat z kazety řetěz. Je dobrý předtím přeřadit na nejmenší pastorek, chyť levou rukou zadní vidlici, pravou ráfek a kolo vytáhni. Zpátky to jde trochu hůř, ale když se dostatečně vyvztekáš, tak se to naučíš. Nech si to nejdřív od někoho ukázat, není nad to.