Ahoj,
přítelkyně má do práce kus cesty. Jezdí autem a pokud má čas tak na kole. Teď nás čeká docela škaredá uzavírka, tak se divám na elektro koloběžky. Po cyklo trase je to 18 km, většina lesem.
Procházím internet a moc toho nenacházím.
První otázka kdo vlastně koloběžky vyrábí? Co jsem našel tak je to většinou čína. Se značkových je tam asi pouze Xiaomi. Dojezd taky píšou docela malý - max 20 km. Potřebuji pro ní 50 km, protože v hale kde mají kolárnu není zásuvka. Koloběžka musí mít sedátko, přece jen v práci se dost naběhá po kancelářích a nerada by celou cestu do práce stála.
Jak je to podle zákonu? Může se na ekoloběžce do lesa? Všude píšou že z omezením na 25 km/h ano. Je to tak? V horách jsem toho viděl spoustu z půjčovny.
Myslím že nic použitelného neseženeš, pokud to musí mít sedátko, bud to bude hračkoidní městská koloběžka s malými koly a krátkým dojezdem, nebo velká výkonnější a rychlejší koloběžka ale už homologovaná pouze na silnice podmíněná řidičským prukazem. navíc občas taky prší a 18km jezdit denně na koloběžce do práce a z práce dáli buh pruměrnou rychlostí 15kmh, no, nevim nevim jestli to nebudou vyhozené peníze a dojezd 50kmh si myslím je v případě běžně koupitelné koloběžky spíš utopie.
To jako je objízdná trasa pro tu uzavírku tak dlouhá, že to tím autem nejde jezdit?
Proč elektrokoloběžka a ne elektrokolo? Chápu, že nebude chuť jezdit 2x 18 km denně lesem na normálním kole, ale co vidíš za výhody v elektrokoloběžce? Uvažovat o ježdění lesem na něčem jako Xiaomi s pidi kolečkama už nechápu vůbec.
Víš jak je to u nás. Stavební firmy si zavřou několik důležitých cest a lidi jezděte si kudy chcete. Kdyby se na těch stavbách aspoň pracovalo.
Mě se nezdá, že by silničáři udělali takovou uzavírku, že by nějakou oblast úplně odřízli a nebylo možné se autem dostat ven žádným způsobem.
To je ale jedno, pokud chce jezdit 2x 18 km přes les, tak kolobžěka typu Xiaomi s 20 cm kolečky nebude fungovat, tedy pokud tím lesem nevede asfaltka.
Pak přichází o úvahy jenom elektrokolo nebo elektrický skůtr. A bohužel nic z toho se nepořídí za těch cca 15 tis. co stojí ta Xiaomi.
Když už o elektrokoloběžce - tuhle včera jsem viděl jednu maminu jak si to se svým 2 - 3 letým potomkem pádí na oné elektrokoloběžce nejméně 20 po chodníku. Lidé pomalu uskakovali. Tedy žádných 6 km/hod. jako chůze. I tohle je plod téhle nové doby a techniky....
Tak mě napadlo, že by nebylo špatné pořídit si psí spřežení. Je to zdravé, mašérka se proběhne, pohodlné, vozíček může mít i sedátko a s dobrými psy to je dost rychlé, na trekovém kole spřežení 6 psů nestíhám :-)
..píše že má v práci kolárnu a ne psí kotce trole.
Když by rád koloběžku na které se dá sedět a jet bez odstrkování, tak proč ne psy. Myslíš, že by se psům v kolárně nelíbilo? A neber se tak vážně trole. Koukám, že ti chybí ježdění a stromy. Vydrž, dočkáš se :-)
A když už něco do kolárny s pohodlným sezením, tak bych viděl jako rozumné řešení elektrické lehokolo. Pohodlně zvládne tam i zpátky na jedno nabití a je to hodně pohodlné.
A nebyl by lepší kůň? Ten by se mohl ve volném čase pást na trávníku, zatímco, když nechá hladové psi, kdo ví, koho si tam uloví... :-)
Ale co když trpí závratí z vejšky?
Ne každý má vedle pracoviště pastviny a pes není nenažraný člověk aby musel mít jídlo co půl hodiny, tomu stačí jednou denně po doběhnutí.
Na dojezd 50 km to chce aku okolo 20Ah a tak silné aku tvoří významnou část ceny e-koloběžky, počítej s cenou přes 20t, spíš 25 a více, to už je na zvážení. Výhodou Xiaomi bych viděl v jednoduché přenositelnosti, nemusí se nechávat v kolárně, ale přenést do kanclu a pohodlně dobít na dalších 25Km. Nějaký výběr třeba tady https://www.elektroskutryzlin.cz... osobně bych zvážil zda hrkat se přes 20Km na koloběžce je optimální, každá uzavírka jde ojebat na kole kratší cestou.
osobně bych zvážil zda hrkat se přes 20Km na koloběžce je optimální, každá uzavírka jde ojebat na kole kratší cestou.-------------------------------------------------------------------------------------
tak já bych spíš zvažoval jestli není pořád lepší odsedět v autě kuli objíždce pár minut navíc, než se hrkat každý den minimálně 3 hodiny v jakémkoli počasí na kole, nebo koloběžce. Podle mého je to celé takový hurá nedomyšlený nápad.
Že někdo nechce jezdit na kole bez motoru 2x18 km bych ještě pochopil, ale proč proboha elektrokoloběžku a né elektrokolo, když už ten motor musí být?
Zatímco na elektrokole jezdec nějakou mírou k pohybu svou silou přispívá, tak elektrokoloběžka je zavádějící název pro malý skůtr! Jezdec tam nehnutě stojí, odrazí se pouze jednou - při rozjezdu, kvůli baterkám ve stupátku se na tom koloběžet prostě nedá.
Nulová aktivita jezdce v kombinaci s malými kolečky vede na vyšší spotřebu (malý dojezd nebo nutnost velké baterie) a delší vzdálenost bude utrpení, zvlášť až se ochladí, bude jezdec mrznout...
Výhoda malých elektrokoloběžek je přenositelnost, tu oblíbenou Xioami lze složit a vzít do autobusu nebo schovat v práci pod stůl. Jako přibližovadlo na pár kilometrů to dává smysl.
Chtít elektrokoloběžku se sedátkem a velkou baterií je nesmysl. Oproti elektrokolu to nemá žádnou výhodu. Většinou je to těžký elektroskůtr bez SPZ o jehož legalitě se i v případě omezovače na 25 km/h dá polemizovat...