ahoj, zlobí mě řazení (mám středový pohon bafang)
přeskakovalo mi to to kopce z kolečka na kolečko (9 kolečko) a vepředu ta řadící páčka deore má čevený ukazatel na 3 polích ( zůstávala na ukazateli nejvyššího kolečka.
vyměnil jsem tedy v servisu řetěz a devítikolečko,řazení je snad ještě horší .řadit momentálně jde jen nahoru ,po nějaké době třeba 5 minutách zkoušení se podaří přeřadit na prostřední kolečko ale dolů ne. nicméně červený ukazatel ukazuje pořád nejvyšší stupeň.
tak to asi už seřídit nepůjde co ? když mi to seřizoval v servisu. já tomu nerozumím ale chyba bude asi v tom řazení vepředu nebo celé přehazce ,tomu banánu vzadu ?
Ufff, to je tak trochu popis závady jak od "blondýny" - nejede mi to, co s tím ? ;-)
Snažím se v tom vyznat. Jako že tam máš vzadu zařazený nejlehčí převod a neřadí to na těžší, dolů ? Jestli je to tak, tak zjistit, jestli není (nejpravděpodobnější) někde skřípnuté lanko, zalomený bowden. V přehazce je pružina, která to sama tlačí dolů k těžším převodům. Že by nějak nefungovala jsem ještě neviděl (kromě totální devastace přehazky.
Kdyby nefungovalo řazení na řidítkách, spíš by to nešlo nebo nedrželo na lehčích převodech.
Jedna možnost ještě je - roztřepené lanko přímo nahoře v řazení. Ale že by se to úplně zamlelo a nepohnulo je taky trochu mimo, ale možné to je. Projdi, okoukni, zkus.
Moja neřadila, dal jsem tedy k výsměchu rozmarně vyměnit bowdeny, bo lanka byla nová a ejhle, v řezu bowdenu byly za ty roky vydraté drážky, ve kterých se lanko zasekávalo. Jen mě tak napadlo, řadíš při vypnutém pohonu?
Možné místo problému (v pořadí pravděpodobnosti):
1) problém s vedením lanka (někde vyskočila koncovka bowdenu a podobně)
2) roztřepené lanko
3) zalomený bowden
4) ohnutá patka přehazovačky
5) řadící páčky už to mají za sebou
6) přehazovačka už to má za sebou
Dá se to velice snadno diagnostikovat, a s výjimkou bodů 5) a 6) i velmi snadno a levně opravit. Ale jestli nevíš jak, tak si to budeš muset zkusit rozebrat a ještě lépe si o tom něco přečíst, nebo zkouknout pár videí na Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=73A8OuaKZIo
Takže pro Tebe asi spíš servis - nech si vyměnit lanko a bowden. Jestli to nepomůže, vyměň řazení (to je ta dvojpáčka na řidítkách). Na 99 procent je problém někde tam.
V přehazce jako takové problém nebývá, to spíš bývá ohnutá patka (ten kus kovu za kterej je přehazka přišroubovaná k rámu).
Výměna lanka i bowdenu se dá zvládnout doma, pokud máš slušný štípačky a běžnou sadu klíčů.
To může být cokoliv od poškozené páčky, zatuhlého maziva v páčce, ošoupané bowdeny, lanka, křivá patka, poškozená přehazovačka.
Pokud tomu nerozumíš, tak to znovu odnes do toho servisu a reklamuj špatně provedenou práci.
mluvíš o přehazovačce nebo přesmykači?
Pokud o přesmyakači- nauč se řadit.
TJ před přehozením pořádně přišlápni, při přehazování pedály jen "hlaď".
Jak toho dosáhnout na kolu s elektromotorem Ti neporadím.
Doštelování přesmykače udělej podle návodu na
https://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/serizeni...
nezapomeň důkladně skontrolovat rovnoběžnost vodítka se samotnými převodníky.
Poloha ukazovatele na přehazovacích páčkách je jen odvozená, pokud rozebereš ukazatel (ne řazení), zjistíš, že Ti vyskočila ta červená ukazovací páčka z kolíčku o průměru špendlíku.
Nastavení a rozchození přehazovačky je po pravdě o kus jednodušší.
A věta na závěr jako základ- jsi sakra chlap tak se to nauč opravovat sám.
Věta "já tomu nerozumím"... vychází z chapských úst pouze pokud se řeší děje v době velkého třesku :-)
:D souhlas. Na druhou stranu jsou i lidé tak nešikovní, že ani tohle nezvládnou.
v poslední době mám z dotazů na tomto fóru pocit, že by bylo dobré prodávat kola pouze lidem kteří složí zkoušku z základů technického myšlení.
:-)
A teď si vezmi, že i tihle lidé se řítí 100km/h po obyčejné silnici.
Netuším, jak je to dneska, ale před nějakými třiceti lety byl součástí řidičského kursu i dost obávaná a nenáviděná "údržba" s praxí v garážích autoškoly. Dneska by tam asi učili akorát jak vyťukat na telefonu číslo asistence :-)
no, když si musely moje holky poprvé samy nafouknout kolo, vyměnit a zalepit duši tak to bylo pro ně "dobrodrůžo"
Dnes zvládne starší i poštelovat přehazku a vyměnit prasklý drát ve výpletu...
A to je deváťačka a fakt není techniky zdatná.
Já se takovéto věci naučil, protože za socíku to byla nutnost,
moje holky proto, že nechci aby je každý mohl tahat za nos.
A antitalentům jen fixky bez brzd s plnogumovými koly.
Náhodou.....takovým uživatelům je radost prodat a pak servisovat kolo. To musí být zlatý důl. Nejdřív vyměnit řetěz a kazetu, pak řazení i s vedením. A mohou s Deorkem zase řadit v záběru jako závodníci a do roka jsou zpátky :-)
opravíš my ty řadící páčky inteligente ?
Když to neumíš sám, tak to dej do servisu a nepindej jen tady kolem toho. Já si to opravit umím, ale nejsem servis, zejména ne pro blbečky.
běž radit dětem , v servisu řekli že páčky se nevyměnujou
akorát že je to těma páčkama a ty opravit nejdou ale to by jsi měl vědět ne ? takhle mi to řekli v servisu
Věř tomu,že všechno,co lze sestavit,lze také rozebrat a opravit. Dnešní servisy ale nejsou o opravování,ale spíše o vyměňování. Je to snazší a rychlejší,než hledat konkrétní chybu. Tys napsal pouze to,že to je rozbité a rozčiluješ se tady,že nikdo ne dokáže rovnou ukázat prstem na součástku,která za to může. Tak když v tom máš jasno a v servisu Ti řekli,že je potřeba vyměnit páčky,co tedy chceš? Vyměň páčky.
A co má servis dělat, když výrobce to považuje za jeden celek a díly prostě neposkytuje viz
https://si.shimano.com/#/en/EV/SL-M590
Navíc kolik by asi stálo na práci řazení rozebrat, vyčistit, zjistit který díl je špatně, vyměnit, namazat, sestavit? To se prostě nevyplatí.
Já se nehádám. Tohle já vím. Jen jestli to ví autor otázky. Když budu mít několikery nefunkční páčky,mohu z nich sestavit jedny funkční,nebo když objevím poškozený díl,mohu si ho případně opravit,nebo z něčeho vyrobit. To servis dělat nebude. Ten to vymění komplet.
Jo, řazení, to je psina. Podruhé už bych se do něj nechtěl hrabat...
Jen doplním, že bylo v pořádku, plně funkční, nepoškozené. A do dneška je. Jen jsem omylem povolil jiný šroubek, než jsem chtěl.
Při poškození, nefunkčnosti, nebo nadměrném opotřebení kteréhokoliv dílů bych to jen smetl ze stolu do koše...
No a co, jako kluk jsi určitě rozebral budíka. Po smontování budík normálně fungoval i když 2 kolečka zbyla ...
Jen se směj,zrovna dnes jsem opravoval pájku. Špatný kontakt jsem uviděl,jakmile jsem ji rozebral. Ovšem k opravě je potřeba pájka. Babo,raď...
Babu jsem tu teď žádnou nevidím, takže:
Na sporáku rozžhavíš konec hřebíku a použiješ jako hrot pájky ...
co tam máš dál?
Hele, rozčiluješ se fakt donale, takže spíš než prskání bych pro Tebe měl návrh:
Nevím odkud jsi, ale na víc než 90 procent Ti dokážu ty páčky dát dokupy.
Vzhledem k tomu že páčku pro přesmykač(stále si nenapsal, co Ti blbne) koupíš za 4-6 stovek, resp použitou za mnohem míň se do opravy servisu nechce. Má hodinovou sazbu, musí dávat záruku, drobné díly se nedodávají.
Proto "nejde opravit".
A mne to prostě baví, pohraju si s tím, mohu Ti ukázat, jak se to nastavuje.
To je můj přístup.
Ozvi se mi soukr zprávou pokud jsi z okolí, zkusím s tím něco spáchat...
nech si ty kecy o řazení , ptal jsem se na závadu a ne na tvoje moudra.
prosimtě, popiš závadu jasně.
viz můj příspěvek:
https://www.nakole.cz/diskuse/29343-razeni...
Do dneška nevím, jestli máš problém s přehazovačem, přesmykačem nebo co.
Jo vím, krásně se vztekáš, ale to nic neřeší.