Už je to asi 100x řešené téma, ale pro jistotu se stejně zeptám.
Tatka má ekolo s bafang 500. Jel jsem na tom a zaujalo mě, ze to reálně má rychlostní limit až 30kmh. Ale co mě vcelku zklamalo je cukava jízda - ten zátah motoru úplně plynuly neni.
Vychvalování v tomto ohledu je vcelku Bosch. Ten vím ze se dá nějak precipovat přídavnou elektronikou.
Nicméně zajímalo by mě - když si ten bBosch koupím tak taky bude mít limit těch 30kmh, nebo tam bude tvrdá stopka u 25kmh?
A co motory Yamaha, ty se daji taky precipovat?
Zákon hovoří jasně. Elektrokolo smí mít max. rychlost 25km/h. Přečipování je v rozporu se zákonem a nelegální. Takové elektrokolo je pak považováno za elektromotocykl a nemá na silnici, natož cyklostezce co dělat. Bohužel vymahatelnost zákona se rovná nule. Neboť Policie nemá dostatek lidí a i možností jak takovou přestavbu odhalit. Snad jedině radar.
Pokud se budeme bavit o rychlosti 30km/h,tak je i možné,že by některé elektrokolo bez úprav touhle rychlostí jelo. V tom nastavení elektroniky bude nějaká tolerance,pak převody a pak rozdílný obvod kol,pro který se bude ten motorový pohon používat. Ovšem nějakou toleranci bude mít i ten rychloměr,kterým zjistím,že mi to na motor jede 30km/h.
Já tedy nevím, nejsem příznivcem e-kol, ale e-kolo smí jet rychlostí vyšší. Jen přípomoc motoru vypne při 25 km/h. Takže pro vyšší rychlost se musí víc a usilovněji šlapat a už "za své".
Ano je to tak. Ale už několikrát se mi přihodilo na cyklostezce. Že šlapu za své 35km/h a jsem předjet elektrokolem jenž jede rychlostí téměř dvojnásobnou.
Znáte nějakého hobby cyklistu, který s naloženýma brašnama ušlape za své 50 km/h ? Já
ne.
V EU kupovaná kola musí mít již zabudovaný limit max. 25 km/h. V podstatě na všechny motory je možno koupit krabičky na přečipování.I na Bosch 4 generace je (Speed box, Peartune,...), podobně i na yamahu a nyní i na nejnovější Shimano EP-8. Po připojení umožní vyšší max. rychlost, přitom ale měří i nadále správně rychlost a jiné parametry (dražší i přes bluetooth)a dá se snadno deaktivovat na řidítkách (např. tlačítko Walk, +-, nebo přes aplikaci mobilním telefonem).Ceny jsou cca 2000-6000 Kč dle typu motoru a úrovně ovládání.
Krabičky na "přečipování" nejsou potřeba, stačí jednoduše otočit senzor otáček kol vůči otáčení šlapacích klik a je vyřešeno bez zásahu do motoru. Jinak motor TSDZ2 umožňuje nastavení pohodlně přes displej, tj. se zachováním správné funkce tachometru.
mám Bafang 750w a odblokování omezení rychlosti si člověk udělá sám dle návodu. přípomoc je pak do 40 km /hodinu ale skoro nikdy to nevyužiju. nevím co na tom chceš čipovat.Bosche a Yamahy mají přímomoc nastavenou tak že čím víc šlapeš tím víc ti kolo pomáhá. u Bafangu tě kolo vystřelí při zabrání do pedálů ať je síla jakákoliv tu si nastavuješ ty.
Přestavby Bafang (BBSxx) jsou specifické-otevřené pro uživatele pro osobní nastavení dle vlastních požadavků. Bohužel i Bafang přechází u nejnovějších produktů na uzavřený systém s CAN BUS (M500,M600, a nyní i M620-dříve jen UART).