zdravím,
mám na spodním rámu držák baterie,viz obr.
a koupil jsem si ještě jeden na horní rám
(jak jsem vyznačil červeně)
no v servisu mi řekli že do horního rámu rámu nelze vrtat ,jedině strojově z výroby že by mohl prasknout. nevím ,do dolního se vrtalo,tady se nemůže, dobře. co kdybych přesto provtal ten horní rám skrz nahoře i dole a stáhnul matkama zvenku ?
nebude to super krásné ale to přeci musí držet .zkoušel jsem i různé neinvazivní metody jako stahování růzých pásků a výrobu vaničky ale vždy se to nějak sesune ke straně.když to nepůjde hodím to nosič dozadu ale tady je ta váha hezky rozložena
Když jezdíš jen po silnici, tak snad nemusíš tak řešit rozložení váhy, že by si kvůli tomu riskoval prasklý rám.
ok dám to na nosič dozadu ,jen jsem to chtěl probrat jestli se servismanovi jenom nechtělo nebo jestli to fakt může prasknout
Pokud by se to udělalo opravdu dobře a pak se ještě pořádně zkontrolovalo jestli nevznikají nějaké trhliny, tak by to při ježdění jen po silnici mohlo chvíli vydržet, ale to ti nikdo nezaručí a žádný servisák na zakázku nebude chtít riskovat možný průser.
Opravdu dobře znamená přesně co? Jak?
A když by se při kontrolní kontrole zjistilo, že nějaké trhliny vznikají, tak co?
Jen mě zajímá tenhle směr uvažování...
Určitě existují postupy k vytvoření otvorů a závitů, které nesníží pevnost trubky a bezpečnost rámu. Pokud ale konstrukce rámu něco takového jako vrtání a díry neumožní, tak je nesmysl o tom uvažovat.
Když budeš vědět, že máš popraskaný rám, tak na tom kole budeš bezstarostně dál jezdit?
Když se nějaké praskliny včas objeví, lze je zavrtat, a to i na letecké technice. Zavrtával jsem tak i nekalíškované galuskové ráfky a kde jsem dobře odhadl konec praskliny, dál se nerozšiřovala.
Kdybych to potřeboval vyřešit já, použil bych nějakou objímku. Něco podobného, jako drží objímka sedlovou trubku.
Do horní rámové trubky jsem jednou vrtal. To když jsem na steré silničce potřeboval protáhnout trubkou bovden k zadní brzdě. Rám byl ocel a nikdy žádný problém nebyl.
Nepíšeš, z čeho ten rám je?
Re: "co kdybych přesto provtal ten horní rám skrz nahoře i dole a stáhnul matkama zvenku ?"
Pokud Ti dobře rozumím, chceš prostě rámovou trubku protnout delším šroubem skrz naskrz? Stáhnout trubku rámu průchozím šroubem nepovažuji za dobrý nápad. Jak budeš utahovat a utahovat, profil trubky se bude deformovat a deformovat. V takových případech se do dutých profilů vkládá a navléká na vnitřní část šroubu kousek trubičky, která zabrání deformaci profilu.
Heleď, a co taková spona (objímka) výfuku? Co jen ta musí vydržet! Statisíce cyklických otřesů, stálé střídání normální a vysoké teploty, nenese zrovna málo, a přesto drží.
Dělají se pro různé průměry. Sice ta objímka a šrouby jsou poměrně humpolácké (tuším prům. 8 mm a M8?), no ale matice dokoupíš nízké a zbytek závitu upiluješ. A rovnou na to těmi šrouby krásně připevníš ten držák. Na dvě spony výfuku.
Pod sponu výfuku dáš samosebou proužek ze staré duše, aby se rám neodřel. Ta gumová duše je pro mě pocitově tak nějak více "protiskluzová", než třeba elektrikářská páska.
- - - - -
Do haj...., ta reklama Karcher mě teda leze na nervy! Normálně všechny reklamy ignoruji, ale tohle je nepříjemné, jak se tam střídá ta agresivní žlutá s průhlednou.
Smrt Karcheru.
Touhle sponou se stahují rovnou dvě dost silné ocelové trubky. Byl by asi zajímavý youtuberský "experiment", střihnout tím jednu duralovou, zeslabovanou. Pár tisíc shlédnutí by to asi vyneslo, nějaké ty lajky a sdílení :-))
rám je z hliníku, co se týká objímek zkoušel jsem jen velké množsví plastových svorek ale jak je baterka těžká tak se při jízdě nakloní na stranu
Palo... netuším, co si mám představit pod pojmem plastová svorka?
Předpokládám, že použít plastové stahovací pásky na oblé hladké trubce rámu jsi nezkoušel, to je přeci na první pohled bez šance?
Prostě použij něco kovového k vyvození dostatečné svěrné síly, s gumovou podložkou proti poškození rámu a pro zamezení protáčení. Ať už obyčejnou hadicovou sponu, nebo nějaký sofistikovanější typ objímky s připraveným prvkem upevnění s vnitřním závitem.
plastové pásky jsem zkoušel protože tam není místo. baterka jezdí po tom držáku ,když tam dám
nějakou svorku přes ,jak je na obrázku, tam nebudu moci tu baterku zasunout
K držáku baterie nejprve připevni kovovou montážní lištu a teprve tu přitáhneš k rámu kola šroubovacími sponami.
ano ano ,nebo dřevěnou ale musim něco takového vyrobit
nebo kousek lamina do toho se to hezky chytne , kovový profil je slabý ,no musím někde chytit inspiraci
Ideální bys měl něco s půlkulatým profilem podle průměru té trubky rámu,aby to dosedalo na ten rám co největší plochou a šlo to třeba ještě podlepit oboustrannou páskou. Pak to přitáhnout těmi sponami.
Pokud budeš tu druhou baterku dávat na vrchní trubku rámu zezhora--jinam se na rám podle mého nevejde, udělal bych to na nýtovací matici 4, určitě ale ocelovou, v hliníkové by se časem poškodil závit--v praxi odzkoušeno. naposled jsem přidělával stejný držák pro apache baterii ted v sobotu.
pokud by ses rozhodl pro tuto variantu, nafotil bych ti jak tu matici zmáčknout bez nutnosti si na to kupovat nýtovací kleště.
vše potřebné koupíš v Hornbachu
https://www.obchodprodilnu.cz/matice-nytovaci...
Matici nanýtuješ rychloupínákem, o tom klid.
A doufám že autor neudělá stejnou blbost jako ty a nenavrtá to tam. Ten Tvuj představec je fakt o hubu.
ta tlustá spona vypadá dobře , jen ji uchytit do nějaké desky z přesahem přes rám a samozřejmě přes gumu .do té desky zeshora navrtat ten nosič baterie,to je asi řešení které bych preferoval .horší to bude v praxi ,zapilovat nějak matky, jakej matroš aták. a taky aby to vypadalo kulturně
Když už, tak co to odstrojit a nechat tam nahoře na trubce odborně navařit "plotnu", nebo nějaké upínání ? Tuším že někde v Brandýse n.L. mi svářeli Al rám, s tímhle by si určitě taky poradili a bylo by to na jistotu, i vzhledově k něčemu.
Mamut glue to vyrieši ;-)
samotný držák možná ale s baterkou těžko
A ta baterka na horní trubce nebude vadit při šlapání? Já jsem teda ještě neviděl baterii na rámové trubce. Mám tam malou rámovou brašnu a i tak to je dost natěsno kolenům abych neškrtal.
Pokud by šíře baterie vyhovovala a rámová trubka byla dost silná a nebyla nijak zvlášť zeslabovaná (hydroforming), tak by mohly jít z boku navařit (naletovat) nějaké držáky plochy na kterou půjde přichytit baterie.
Mně se osvědčila hadicová spona, pomocí které jsem přitáhl baterii, kterou jsem nejprve upevnil na kovovou lištu. Samozřejmě vše pružně uložené na gumě. Žádné vrtání do rámu není potřeba. https://www.mountfield.cz/hadicova-spona-25-40...
Jak máš na dolní trubce přidělanou platformu na akumulátor - je chycená v původních otvorech, co byl košík? Nebo jsi dělal nové otvory, popř. to uchytil jinak? Mně se totiž podle fotky zdá, že - pakliže to máš chycený v původních otvorech pro košík - tak ty otvory jsou moc nahoře u hlavové trubky, tam by snad ani nešel shora nastrčit bidon.
jsou tam původní díry na lahev a je tam málo místa jen tak tak pro vysunutí baterky
Tohle ti pomůže uchytit baterku, přidělá se to na otvory na láhev a máš misto na zavity.
https://www.koloshop.cz/kosiky-a-lahve...
kolik váží baterka? Oni píší:
Maximální zatížení: 1700g na ližinu
Taky sem se dival na tu váhu ale reálně nic jinýho nesežeš,tohle je jediny i na ali atd nabizi obdobu tohodle s clem a jinyma poplatkama tě to vyjde ještě dráž.Na ruznejch videich to používají na baterii a udrží to,furt lepší než vrtat do rámu a riskovat prasknuti.