Prosím o radu. Do starého Favorita potřebuju nové zadní kolo. Nevím, jestli na ořech pasují všechny kazety, například jestli půjde tohle:
kolo: https://remerx.cz/zapletena-kola-hit-622-sa-gbs...
kazeta: https://www.kupkolo.cz/kazeta-force-7-pastorku...
Přehazovačku bych nechal původní s páčkami na rámu, takže rozteč pastorků mi nevadí.
Dík za rady.
-mám pocit, že Favorit má rám s šířkou 125mm
-silniční náboje jsou 130mm
(remerx2523 je silniční)
+toto je řešitelné, trochu roztáhneš rám.
-kazeta 7 rychlostí je užší než 8 rychlostní
(tj i ořech)
+jde to řešit podložkou mezi dráty a kazetu
ALE BACHA- tento náboj má alu ořech - kazeta se ti do něj zakousne. (protože síla od šlapání se bude přenášet přez maličké plošky)
píší: >>>>Doporučujeme použít kazety pastorků s centrálním unašečem, které zabraňují vymačkávání těla ořechu
Já tedy vidím u náboje RX 2523 rozměr 135 mm
https://remerx.cz/zadni-naboj-pro-v-brzdu-nerez...
no já ho našel jako silniční se 130mm.
https://www.remerx.cz/zadni-silnicni-naboj-pro...
maji v tom u Remerxů nevěstinec!
...pár věci u tohoto projektu na co si dát pozor:
- staré páčky nejspíš nebudou mít potřebný záběr aby zvládli více než 8.kolečko, proto lepší páčky vyměnit
- stejné platí pro původní favorit přehazovačku.
- pokud je favorit ve verzi "for the proletariat", tak má patky vysekané z plechu tlouštka 4.5 - 5mm. Vy tam budete dávat náboj s rychloupínákem a proto bude lepší patky vyměnit za zprávný typ (viz. fotky). S výměnou patek bude spojeno i výměnu brzdového můstku (nejspíš je tam momentálně kus plechu) a také stabilizační zpěrku u zadní vidlice. Toto umožní šetrné upravení geometrii zadní stavby pro nový náboj.
-pro tento projekt bych doporučil použít náboj typu FH-RS300, lze ho snadně upravit na OLN rozměr 125mm.
…takže v závěru, je to trochu o tom jaký je na novém náboji ořech ale také o tom jak to udělat aby po zásahu vše zprávně fungovalo. Obdobný zásah jsem nedávno provedl u rámu jízdního kola své manželky (Gerber 80. léta), výsledek je fajn a při tom byl zachován dobový vzhled rámu/celého kola.
Takže s chutí do toho!
Na plechových patkách jsem za socíku s rychloupínáky jezdil snad 5 let.
Tj jde to i bez toho.
Ta výměna patek + lak by výrazně přesáhla cenu kola.
Samozřejmě, má smysl u kola které je rodinným stříbrem.
Díky za reakce. To kolo rozhodně není rodinné stříbro, spíš takový paskvil jako "silnička". Mě jde o laciné a jednoduché řešení. Ty záludnosti s hliníkovými ořechy jsem neznal. Tak jsem ještě chvíli pátral na netu a možná zvolím nějaké laciné zadní kolo se šroubovacím vícekolečkem.
To mám na Favoritu, šroubovací osmičku a v pohodě se do vidlice vejde. Akorát jsem musel přecentrovat na střed. Možná bude na výměnu šlapací střed kvůli řetězový lince.
Jo, šroubovací kolečko je cesta. Vůbec by mě nenapadlo, že tam je takový cenový rozdíl. Za 650 Kč kolo i s šestikolem. Se středem nic dělat nemůžu, je to předělané na průmyslová ložiska, nová dělaná osa, ocelové kliky a dělané klínky - to mě přežije.