Zdravim.
Koupil jsem sobe na prestavbu TT kolo Scott.
Zmeril jsem zadni stavu - jen 130mm, jde to roztahnout do 134mm.
Takze bohuzel ten 4.3kg motor, ktery ja mam na silnicnem elektrokole a vetsinu 3.5kg motoru ktery ja mam ve sklepe nemuzu dat na TT kolo, protoze oni maji sirku 138mm.
Vite o nejake motoru, ktery s 9 rychlostnou kazetou/vicekoleckem (nebo alespon s koleckem 11z) maji sirku do 134mm?
Stredovy pohon urcite nechci. Motor ve prednim kole mam a premyslim nad tim. Nad friction drive taky premyslim:)
Jak obvykle, chci postavit kolo s prumernou rychlosti tento krat nad 42km/h a vahou s motorem a baterkou do 20kg.
závitová tyč, 4 matice a roztáhni to.
Pokud si netroufáš, požádej cykloservis.
jinak... motor o šířce 138 je co zač?
130 ja silnička, 135 horák, potom nějaké 148 a pod ty boost?
Ram karbon... Ja nechci abych ram praskl. Takze v tomto spoji nechci mit namahu.
Bezny zprevodovany motory maji sirku 135mm s 8 rychlostnou kazetou a 138mm s 9 rychlostnou.
Takze ja musel roztahnout ram i u sveho
silnicneho elektrokola, i u sveho 2WD elektrokola. Ale tehle ramy jsou s hliniku, takze to jde, i kdyz neni jednodusse.
Neporadím sice s motorkem, ale ten karbon rozhodně (!!!) neroztahuj. Byl jsem přítomen, když se takhle snažili roztáhnout karbonového spešla (takže kvalita karbonového rámu určitě dobrá) a prasklo to.
Jinak kolo na fotce parádní, dost se divím, že tohle chceš motorizovat, takovýhle kolečko doslova letí i bez motorku.
Zdravim.
Proto i nechci roztahovat ram:)
Ja mam konicek, kazdy rok stavim 1-2 novy elektrokola, kazdy lisi v necim od jinych. Ted je cas na TT kolo:)
To kolo po rovince leti rychle. Ale do kopce jede o hodne hur, nez moje silnicni kolo kvuli tomu, ze nema lehky prevody (nejlehci prevod je 45/23, coz pro me nehodi do 4%++ kopce).
tak to se omlouvám, napsal jsem blbost.
Měco by jsi mohl ušetřit použitím užších (kontra)matic, ale to to zvětší excentricitu kola.
Prostě si sežeň jiný rám nebo zapomeň na motor.
Ja to tak i pochopil:)
Te matice ze strany diskovy brzdy jsou bohuzel nutny, jinak plast ze strany diskovy brzdy tlaci na ram:(
A kvuli tomu, ze draty ze strany kazety jsou jiz nakratko, takze jiz nemuzu posunout rafek smerem do kazety.
Šel bych raději do předního motoru a koupil Q128 36v/328RPM a pustil do něj 48v.Motor váží 3kg a má dobrý výkon.
Q128H 36v/201RPM s baterkou na 48v jede 37km,tak ta verze 328RPM pojede hodně přes 40 možná 50
Od BMSBATTERY je do týdne doma.
https://bmsbattery.com/motor/301-15723-q128...
Dekuji za radu. Prvni vhodna rada:)
Q100 do predniho kola mam, v roce asi 2015-2017 muj nejoblibenejsi motor:)
Tazke ocekavam ze Q128 bude jeste lip.
Vetsina vysokorychlostnych motoru ma problem s zacatkem jizdy a jizdou do kopce, kdyz pouzivam 48V RJ.
Takze ja radsi pouzivam pomaly motory, ale vetsi napeti (>60V).
To chtělo začít vybírat obráceně. Když máš motor,který chceš použít,musíš sehnat kolo,kam půjde dát.
Urcite je to lepsi volba. Jeste lepsi volba jit od baterky, pro ni koupit motor pro potrebnuju rychlost a vhodnou RJ, ktea to zvladne, a pak ram a kolo.
Tak jsem pred nekolika let sam postavil zelene kolo, ktere pak nejaky blbbec odcizil:(
Me tuhle informaci o velikosti zadni stavby nikdo neposkitne:) Musim nejdriv koupit kolo, vyskouset jak to jede bez motoru, a pak resit jak s neho udelat elektrokolo.
A co tak se prodávajícího prostě zeptat? Navíc 130mm zadní náboj je u silničních kol standard.
Prodavajici ne byl schopen nafouknout dusi pred prodejem a posunout sedlovku dolu...
Vůbec tomu nerozumím. Takové investice, tak bídný efekt... Ještě to nějak pochopím u kola do terénu, ale u čisté silnice ne. Proč nekoupíš motorku? I slaboučký skútr pojede líp a rychleji. A hlavně bude stabilnější, bezpečnější, hravější. A jestli ti vadí řev spalováku, existuje už i dost elektrických alternativ.
Ja mam rad stavim elektrokola...
Nechci motorku, to me vubec nebavi.
Cokoliv co jede na motor víc než 25 km/h je motorka, akorát si lžeš do kapsy.
baví ho stavět si vlastní elektrokola,určitá forma domácího kutilství, nehledej v tom nic jiného, já to naprosto chápu. Ano, stojí to nějaké peníze ale to tak často s koníčky bývá, tady má alespon nějakou šanci, že prodejem se mu zase alespon částečně ta investice vrátí, je mraky koníčku, kde pouze investuješ .
Ale vzít úzký karbonový rám a chtít do toho narvat široký motor co se tam nevejde už ale s kutilstvím nemá moc společného.
Pokud by si třeba i vyráběl rám, tak ano, pak patří i obdiv, ale takhle?
Však se tady právě ptá, jestli někdo neví o nějakém uzkém motoru, kolo koupil třeba za pár korun přez ebay a nemohl vědět jaká tam bude rozteč, ale třeba bezpečně věděl, že i když tam nikdy motor nedostane, pořád to kolo prodá tak jak je za podstatně větší peníz, než ho koupil on.
Presne tak.
Ja tohle kolo koupil na vyskouseni za cenu nize trzni ceny. Pokud nesezenu vhodny motor - tak prodam kolo zpet na trh, jsem to delal jiz nekolik krat.
Bohuzel pro moji vysku ja bych musel odriznout sedlovku o 2 cm, takze kdyz to udelam, kolo bude skoro neprodejne.
Dale, nejsirsi plast ktery tam vejde je 23mm, ale ja bezne jezdim 28mm - i to mam problem s tlakem a vypletem.
Kdyz nafouknu 5 atm, hned praskaji draty, a pod 3.5 atm mam problemy v zatackach.
Urcite me to bavi, jinak bych to nestavel:)
Dotaz zněl "Vite o nejake motoru,... ktere maji sirku do 134mm?". Když nevím, tak jsem většinou zticha, rádoby vtipné rady typu koupě motorku jsou v tomto případě úplně mimo mísu. :-(
Pravda, také by si mohl pořídit lehokolo a tam se mu ten motor určitě a bez problému vejde.
Kde tam čteš co "vtipného"? Napsal jsem jen,že tomuhle počínání (koza+motor) nerozumím, a proč. A dodal jsem vhodnější alternativy. A myslím to úplně vážně. Koza v jím zamýšlených rychlostech není zvlášť stabilní a ovladatelný stroj.
Mě tvoje reakce případne trochu přecitlivělá. Maličko ve stylu, jak dneska ukřivděně reagují kvůli každému prdu kdejaké "menšiny", jedno jaké, třebas i elektrické.
Jiz jsem mam vyskouseno, ze tohle TT kolo je trochu hur ovladatelne, nez moje silnicni elektrokolo. Ale neni o moc.
Ale nevim, jestli je to kvuli tomu, ze ted mam vyskou sedovku, nebo kvuli tomu ze bez motoru jezdim pomalu. Takze musim to vyskouset i s motorem.
Nezbývá než zopakovat, že dotaz zněl "Vite o nejake motoru,... ktere maji sirku do 134mm?". Relevantní odpověď jsem v tvém příspěvku nenašel. Přeji hezký den a mnoho hezkých cyklistických zážitků, včetně těch na e-kolech.
Myslím že niektoré 250W kazetové motory majú tých cca 135mm s vloženými podložkami so zúbkom proti pretočeniu, ak by sa tie podložky dali zvonku tak by to mohlo mať pod 130mm...
To by asi šlo, také jsem musel minimálně na jednom éčku dát ty podložky z vnější strany, i když podle návodu by měly být zevnitř. Je to ale na kvalitním ocelovém rámu z trubek Reynolds a zatím je vše OK. U karbonu bych do toho asi nešel. Jediná útěcha může být, že kdyby to prdlo, je to vzadu, takže ty následky by nebyly tak vážný, jako na přední vidli.
Při rychlosti přes 42 km/h?
Ano, i při rychlosti 42 km/h by destrukce karbonové vidle mohla mít fatální následky. U zadní menší, u přední výrazně vyšší. Takže jak jsem napsal, já bych do toho nejspíš nešel, nerad bych se válel někde na asfaltu. :-)
Ja na silnicni karbonove vidle mam najeto nad 10000km na tak velke rychlosti. Takze nevidim v tom velky problem. Uricte to muze prasknout, ale o hodne vetsi problem nez spatny silnice delaji auta, ridici ve kterych jezdi jak prase.
Je bezesporu pravda, že někteří řidiči jsou v ČR dost bezohlední. Lepší se to, ale například s Francií nebo Německem se to zatím nedá srovnávat. Moje obava z defektu a karambolu pramení z toho, že ty chceš tu zadní vidlici roztáhnout. Kdyby to byla ocel, tak těch 0,5 - 1 cm není problém, taky jí mám tak roztaženou. U karbonu bych se toho ale bál, i když netvrdím, že by to nemohlo vydržet.
Ja nechci roztahovat karbonovou vidlice:)
Obe hlinikovy zadni stavby mam roztahnuty na 8-10mm abych vesel motor. Pritom mam jen 1-2 mm mezi plastem a ramem.
Lubo, ja mam asi 5-7 250W motoru, takze pod 135mm nejde dat zadny z ni:( Vzdy jsem musel roztahnout ram nad 135mm.
Nejvetsi problem je nutnost dat podlozky na stranu s diskovou brzdou, abych plast netlacil do ramu. A posunout rafek smerem ke kazete taky nejde, tam jsou draty nakratko:( Mozno asymetricky rafek pomuze:)
U horskych kol to rozhodne neni problem, ale u silnicnych - je to vazny problem:(
Čau lidi!
:)
Hele, pěkný kolo jinak.
Jsem zvědavej co z něj zbastlíš - upřímně.
Já myslím že to kolo je tak dobré na velmi malý nábojový motor, s velmi malou baterkou, nebo středový, nebo přítlačný.
Ale pojďme si to říct: bastlit tohle na ekolo je nesmysl - už kvůli těm pěkným AC kolům.
Řekl bych že tvé zjištění o bídné ovladatelnosti se vztahuje ke kokpitu, který umožňuje velmi sporadické možnosti úchopu když chceš mít ruce blízko brzd - máš je hodně vpředu, a to není pohodlná pozice, ale spíš na spurt ze sedla.
Kdybys měl furtkové bullhorny, mohl bys mít páčky brzd vedle představce na příčné trubce - to tady nemůžeš - jsou tam odpočívadla - a co čert nechce - na nich páčky řazení - zase špatně - místo abys měl vše po ruce v nejergonomičtější pozici na manévrování, máš vše rozstrkané po všech koncích kokpitu.
Ke tvým tlakům co hustíš - 5 barů je na silnici málo, velmi málo - nevím kolik vážíš, ale pokud se blížíš k 90kg, pak bys měl foukat nad 8 barů - až guma začne být kompletně tvrdá - jen tak zajistíš její stabilitu pro mikromanévry na rozbitém povrchu, nebo v zatáčkách.
To mne vede k tomu, že (jak jsem pochopil) podhušťuješ abys mohl tlumit rázy co jdou do kol zatížených elektromotorem - to je podobné jako bys na zadní stavbu umístil nosič a 5kg - první co poznáš, že kolo musíš víc nahustit aby jelo stejně - a druhé, že ti jdou větší rázy do sedla, čili větší amplituda, kterou tvůj zadek není schopen pochytat - tudíž ti nestačí stávající šlupička sedla, a co hůř potřebuješ odpruženou sedlovku.
Další věc je, jestli jsi si jistý že zadní stavba snese rázy které jí hodláš naložit - viděl jsem závodní rámy Pinarella, které měly ťukanec do zadní stavby při přepravě a byly na vyhození - uhlík není kov.
Takže když to shrnem, na tomto kole bys mohl jezdit dlouhodobý průměr třeba 30km/h, ale kvůli motoru z něj udělaš kolo které pojede s bídou průměrem 20km/h, ale doženeš to motorem, takže pojedeš opět dlh.prm. těch 30km/h.
Zdravim.
Dekuji za velmi uzitecny komentar:)
Zkusim na to odpovedet.
Ja koupil tohle kolo kvuli brzdam, protoze na mem silnicnim elektrokole nejslabsi soucastka je brzdy, brzdi to spatne (kdyz bavim o brzdeni s 50-60km/h):(
Prevody nepotrebuju, 54/11 je fajn prevod pro elektrokolo ktere stavim. Takze muzu sundat odpocivadla, te stejne nevyuzivam. Ale mit brzdy na tak malem raminke vedle predstavce nechci, neni to bezpecne:( Hlavu jeste potrebuju:)
5 baru je maximum, i tak hned praskaji draty.
Vazim 95kg. 8baru nezvladne ten 28mm plast. na prednim kole mam 23mm plast a 8 baru.
Ten karbonovy ram ma hlinikovy koncovky. Nejsem jisty, ze ram snese motor - ale jinak jak stavbou ja to nezjistim:(
Urcite kvuli ceste s rychlosti po asfaltu 30km/h nebudu stavet elektrolo:))))
Mozno ted je cas vyskouset friction drive. Ale ten blby zvuk me moc nelibi.
Jinak 23mm je fakt málo, být tebou orientoval bych se na gravel kola 32mm+, a TT kola bych nechal stranou zájmu.
Fór je v tom že originál silnice je tak lehký stroj, že všechny nerovnosti pochytáš v nohách - a když to neuděláš, jen si trochu natlučeš pozadí a ruce - v případě TT polohy i močovou trubici.
Kolo jako takové většinou tyto rázy snáší dobře, ale viděl jsem na vlastní oči jak 75kg týpek na silničním RB spadl asi ve 30km/h do 5cm díry v asfaltu, a výsledek byla rána jako z děla a dvojitý snakebite + ohnutý ráfek.
Ja jiz premyslil nad tim, abych tam dal 27.5" uzky silnicni rafek a 1.25"++ plast, abych mel 1-2mm mezeru mezi plastem a rafkem. Mam to na mysli. To vyresi hned nekolik problemu:)
Ja jiz 3 roky shanim zelene gravel kolo, ktere ma dobry hydro(!) diskovy brzdy a rychloupinaky (!) - a do 30000Kc jeste jsem nic nevidel. Vetsina kol ma mechnicky brzdy nebo pevnou osu, do ktere nedam motor.
Jednou jsem nasel vhodne kolo, ale bylo me trochu male:(
Vice penez do toho nacpat nechci:)
Tady u toho motoru píšou, že je na rozteč 128 - 148mm. Mají to i na obrázku. FAQ:
Which bike can use this motor kits?
The rear drop out size(OLD in the picture) shall be 128-148mm, the disc brake Diagonal hole distance: 44MM; Adjacent hole distance: 22MM, please see the sixth picture for installation
https://www.amazon.com.au/Electric-Bicycle...
Dekuji za radu.
Myslim presne tehle 500W bafang ja ted mam na silnicnem kole:) S 9rysl. kazetou ma sirku 138mm.
Mozno s 1 rychlostnym vicekoleckem bude mit sirku 128mm. Ale bohuzel ja chci mit kolecko 11z, a nejmensi 1 rychlostne kolecko ktere ja sehnal je 16z.
Jinak tento motor muzu vrele doporucit. 700W trvale zvlada vpohode:) Do kopce tahne nad 40km/h.
Takze pomer vaha/vykon je urcite lip nez bezny DD motory s vahou 5.5kg, a vykon je lepe nez bezny 3.5kg motory.
Mozno ma cenu zeptat na moznost instalaci do 130mm zadni stavby.
Jednorychlostní vícekolečko (s 1 rychlostnym vicekoleckem) je někde k mání?
Mohl bys dát, prosím, odkaz?
16T
https://www.ebay.com/itm/184829720579?hash...
To je nejjednodussi volba. Kupoval jsem 2 na vyskouseni.
Pak tohle
12T 14T 16T Teeth 34MM Single Speed Freewheel Flywheel Sprocket Bicycle Gear.
Nebo tohle pro kopci:
BMX Bike Bicycle Race Tooth Single Speed Freewheel Sprocket Part 16/18/20/22/24T
12T jsem jeste nevyskousel.
Asi ma cenu koupit 12T na vyskouseni na beznem 3.5kg motore. Mozno 54/12 je vhodny prevod na 250W motor.
Jasně, nejlepší bude napsat jim dotaz, co je to za typ motoru. Pokud by to byl ten G040, tak tam má výrobce uvedeno jen těch klasických 135mm. https://bafang-e.com/oem-area/components...
Myslim ze je to tento motor.
To je nějaká pitomost, podle fotky je verze s kazetou model G040 a ten podle webu Bafangu má 135 mm.