Zakládám pokračování, protože minulý je naplněný.
Ane ještě spí, já se budím brzo, tak jsem si ráno po pátý půjčil jejího elektrickýho spešla a několikrát vyjel tady ten náš kopec v Poříčí. Dal jsem tam vždycky nejvyšší přípomoc - a pak jsem se jenom vezl, táhlo to jak nevim co. Byl jsem na tom sice dost skrčenej, přece jenom to kolo je na mě malý, ale když jsem nemusel šlapat...
Takže dneska po ránu fakt dobrý :-)
Já byl včera vyzkoušet,jak jsem předevčírem přezul to zadní kolo a dal tam jinou tenčí duši. Pro jistotu jsem si ale vzal ještě jednu duši s sebou. Hned na začátku cesty jsem měl chuť se vrátit,když mi na kilometru cyklostezky vlezla do cesty už třetí holčička. Četl jsem zprávy o rozvodněných řekách,byl jsem se podívat na rybníky a tam hladina ani o moc nestoupla. V lese byla spousta louží a bahna,tahal jsem z cesty i strom. Cestou jsem ještě doladil,proč se mi zadní kolo nechtělo volně zlehka otáčet,protože když jsem to montoval,dělal jsem to v temné panelákové kočárkovně za svitu 60W žárovky. Byl to nakřivo přišroubovaný senzor. Jinak jsem se byl podívat na makáče,jak dokončují lávku,jak rozkvétá řepka a jak povyrostla jehňata. Bylo krásně,většinu cesty svítilo slunce a bylo i docela teplo. Jen doufám,že teď se nebudu muset toho zadního kola nějaký čas všimnout.
Byl bys tak hodný a trochu přišlápl (tam u vás) krk Mži? Nerad bych (jako v roce 2002) vyklízel bahno z chaty (na Křivoklátě), co stojí cca 6 metrů nad hladinou (při normálním stavu) řeky.
Děkuji
8-)
My tady řeky nijak nedoplňujeme. Dokonce se řeší,jak se bude Bolevecký rybník doplňovat vodou čerpadly z Berounky. Tohle místo,kde na fotce vidíš bagr,bývalo zatopené vodou. Na rybníku je také ostrůvek,který pamatuji někdy před 40 lety,vždycky tam stály hrady z písku. Od té doby byl pod vodou. Až v posledních letech zase vystupuje.
Máš recht, je lepší se blbě vézt než dobře jít:).
Jako by z tebe mluvila zkušenost :o)))
Ty kráááso, to je teda komfort!
No komfort moc ne. Je to docela kostitřas, není to nijak odpérovaný. Dokud jsem měl sádru, tak ta poloha nohy jako na fotce byla dobrá, ale teď bez ní je to docela vopruz, mlátí to jako bejk:). A taky je to ukrutně pomalý:).
A to ti půjčili na poukaz nebo u vás v ústavu?!?
Jak na poukaz? Jako na náklady VZP? Chacháá...:).
To jsem si půjčil za svý v místní prodejně zdravotnických potřeb.
Zadarmo určitě ne. Na to jedna zlomenina nestačí :o)))
Myslela jsem to tak, jestli si na to musel mít papír od doktora nebo jim jen stačilo, když tě viděli :o)))
Dobrá zvrhlost, já dostal jen berle :-))
Zadarmo? Na lednový kontrole u ortopeda jsem koukal jako vrána, věci, který jsem před devíti lety dostal zadarmo, už pojišťovny nehraděj.
Nemám zkušenost, ale berle zadarmo než mě vyhnali z nemocnice a pak i poukaz na francky, taky zadarmo.
Trekové hole si už ale musím pořídit za své :-))
BUď za ně rád. S tímhle vehiklem bys totálně zlenivěl a třeba se na kolo už neposadil.
To je pravda, zvášť když k nim byly i dvě sestřičky co mě učily chodit po schodech :-)
Dnes dobré. Vedlejší příznaky po očkování na Covida rychle ustupují, zatímco včera jsem na výletě pěkně zmoknul, tak dnes už ne :)
U nás to od rána vypadalo,že bude každou chvíli pršet. Nakonec pršelo až odpoledne po 15.hodině. Tak jsem se vydal na výlet až v 16 hodin. Objel jsem rybníky,les,pár okolních vesnic. Celkem 25km. Díval jsem se také zase na tu rozestavěnou lávku. Zaujalo mně,jaké si tam nechali na obou krajích dilatační spáry. Půl metru. To asi počítají,že až provedou zatěžkávací zkoušku,tak se jim ta lávka roztáhne.
Dnes jsem stále čekal na rozumné počasí,pořád to vypadalo na déšť. Jel jsem se podívat na rozvodnění řek. Alejí Kilometrovka na jez u Kalikovského mlýna na Mži,tam nebylo vidět nic zásadního. Pak po levém břehu Mže,kolem bývalého výstaviště EX Plzeň,dál pod Rooseveltovým (Saským) mostem také nebylo vidět nic zvláštního. Dále k Berounce,k soutoku Mže s Radbuzou mezi stadionem Viktorky a pivovarem Prazdroj,tam začíná Berounka. Vypadá to,že ta velká voda přišla Radbuzou,pod dalším mostem je vidět,že hladina sahala skoro o metr výš. Jsou tam zatopené břehy.
Mimochodem těmi loukami u Mže mezi ZOO a výstavištěm EX Plzeň jezdil kdysi za socializmu vláček. Byly tam koleje o úzkém rozchodu 76 cm a svazáci ze Škodovky pro tu trať dokonce vyrobili elektrický vlak. Vzpomínám si,jak pionýři v krojích s rudými šátky ten vlak řídili,dělali průvodčí a výpravčí. Protože ty koleje byly v zátopovém území Mže a na dřevěných pražcích,které hnily,tak ten vlak jezdil pomalu a kymácel se ze strany na stranu. Já se směl vždy jen dívat zvenku,ale jednou babička tu korunu s těžkým srdcem obětovala a já se s ním svezl! Definitivně to přestalo jezdit v 80.letech. Dnes jsem od řeky pokračoval kolem Boleveckých rybníků,kde už bylo vidět,že se znovu zatahuje. Déšť jsem potom přečkal u Seneckého rybníka pod stromem. Pak už to vypadalo,že pršet bude i dál,tak jsem jel domů.
Říkal mě strýček, že to, čemu se říká Berounka má mít jméno Mže. Pokračování by se mělo jmenovat podle nejdelší řeky. Berounkou by se (údajně) měla Mže stát až pod Berounem
(to, že do Německa teče Labe a ne Vltava prý zapříčinili Sudeťáci, kteří "nevěděli", že Vltava je delší a Labe byla "jejich" nejdelší řeka)
Berounka už se také Mže jmenovala
"Dle historických studií o geografii Čech se v mapě od Cirigingerově z r. 1568 vyskytuje název pro spojený tok čtyř řek, které se sbíhají v plzeňské pánvi jméno »Watto« nebo »Watta« (možná záměna s Otavou). Původně se celý tok řeky nazýval Mže. Název Berounka je doložen od 17. století, kdy byl úsek řeky na berounském panství nazýván tehdy obvyklým způsobem jako řeka berounských. Podle Ottova slovníku naučného se na konci 17. století začal užívat název Berounka pro dolní tok, poprvé je uváděna plzeňským kronikářem J. Tanerem jako tok za městem Berounem. V 18. století používali někteří autoři název Berounky i pro střední tok od Plzně. Za počátek Berounky byl postupně považován soutok Mže a Rakovnického potoka, později se začátek Berounky posunul na soutok se Střelou a ještě později na soutok s Úslavou. Ottův slovník z roku 1901 přesto ještě uváděl Mži jako řeku ústící do Vltavy."
Byly i spekulace nad tím,jestli se Berounka vlévá do Vltavy,nebo naopak. Mně dnes dopoledne čeká cesta na kole do Třemošné k lékaři. Výslovně jsem upozornil sestřičku,že mně musí objednat na termín,kdy nebude pršet a že se má poradit s paní Honsovou. Jak koukám ven,nejsem si jistý,že ten termín strefila...
No vidíš, a přitom podle zpráv prší hlavně na Moravě. Tady v Česku by to nemělo být nic dramatického. Jen přeháňky.
Tak cesta proběhla tam i zpět bez deště,za polojasné oblohy. Od paní doktorky jsem konečně dostal po třech letech potvrzení,že mi mohou vrátit řidičák alespoň na auto a motorky.
Tak to je přece skvělé! Gratuluji.
Děkuji. Jen nevím,jestli mi to ještě k něčemu bude. Po třech letech bez práce jsou všechny životní úspory pryč a já už se rozhlížím u popelnic po velké krabici,do které se přestěhuji.
Noo, není co závidět ale věřím, že se to muže stát jako prd.
jednou jsem se zakecal s jedním mladým slušně oblečeným neopilým bezdomovcem u jedné nádražní boudy kde byvakoval, tak se rozkecal--adoptoval ho z dětského domova jeden starší pár, vyrustal na myslivně kde byl jeho adoptivní otec správce toho lesa, nebo jak se tomu říká, vyučil se tesařem, adoptivní rodiče umřeli, on se přestěhoval do Prahy za prací, měl ale vážný uraz a vzhledem k tomu, že neměl v podstatě vubec žádné příbuzné, nebo kamarády, kteří by mo mohli vypomoct, nebylo na nájem a pak už to šlo ráz na ráz.
Už jsem starý a ať pošlu životopis kamkoli,všechny ihned zarazí,že se zajímám o práci,kterou jsem nikdy nedělal. Co mám ale dělat,když všechno,co se v tom životopisu píše,dělat nesmím? Musím prostě hledat jinde...
Těžko radit, s možností radikální změny kariéry se ve společnosti moc nepočítá a když už, většinou jako soukromník na vlastní triko.
Můžeš to zkusit v politice, tam žádné formální požadavky na kvalifikaci nejsou. Stačí přečkat jedno volební období a můžeš pokračovat do nějaké správní rady, s trochou štěstí na pozici ředitele nebo velvyslance. A možná se brzo opět uvolní pozice ministra zdravotnictví... ;-)
Pokud máš řidičák a nebojíš se provozu, tak různé doručovací služby asi pořád lidi berou. Jen tam většinou nikdo dlouho nevydrží...
Já jsem vyučený pánský krejčí, spoustu času jsem trávil mimo modelařiny v tátově dílně u cirkulárek a hoblovek a stejně mi to bylo prd platný, když jsem nechtěl soukromničit, ale nechat se zaměstnat v nějakém truhlářství .
Proč by to někdo zkoušel zaměstnat v truhlářství vyučeného pánského krejčího, když se mu hlásí vyučení truhláři, nezbylo, než soukromničit, dnes už by to bylo také něco jiného, ale v té době jsem mohl do životopisu napsat že doposud jsem se živil šicím strojem.
nakonec jsem ale rád, že to dopadlo jak to dopadlo a dnes už si vubec neumím představit něco takového, jako je muset chodit do práce od do a navíc minimálně od pondělí až do pátku.
To je takový přebytek truhlářů a nábytkářů, že si můžou vybírat jen lidi se vzděláním?
Tehdy asi ano, pokud né truhlářu a nábytkářu, určitě byl ale přebytek manuálních dělníku z ruzných fabrik co přechod ze socialismu na kapitalismus neustáli a třeba soustružník se pak určitě musel zdát třeba právě pro truhlárnu podstatně perspektivnější než pánský krejčí.
Před těmi pětadvaceti lety asi jo když nezaměstnanost tady opravdu byla a dost velká. Já myslel současnost, že dnes nemůžeš najít práci.
Stroje obsluhovat nesmím,těžkou fyzickou práci také ne,jako profesionální řidič také ne. Takže vzdělání agronoma je mi k ničemu,praxe v zemědělství také,tam je to o těžké fyzické práci,strojích a traktorech. Praxe v autoškole,učitelák,profesák,oprávnění na VZV,když to profesionálně dělat nesmím,je mi také k ničemu. Zkouším obchody a sklady.
Přerod z pánského krejčího na politika... taky vám hned naskočilo to, co mě? Jednoho krejčího jsme kdysi dávno ve vládě měli, svině jedna bolševická to byla. Údajně měl ve výučním listu napsáno: "Na saka nepouštět". Obě ruce levý, tak musel do strany.
Já na tom byl s tím šitím trochu líp, jako nejlepší z ročníku jsem si mohl tenkrát vybrat, jestli chci jít bud na latku--saka pro prezidenty a politiky do Diplomatu :)) nebo do Jungmanky na kuži, učitelka z dílen to tenkrát téměř obrečela, že jsem se rozhodl pro kuži, ale mě to šití z látky vubec nebavilo, joo šlo mi to, ale nebavilo a udělal jsem dobře, od dílny v Jungmance jsem okamžitě vyfasoval klíče, takže jsem se tam v podstatě přestěhoval, po nocích si obíhal svoje kšefty s personálem po vinárnách a discotékách, jestli si pamatujete tu scénu z Bony a klid, jak předejdou frontu na discotéku a výtaháři dávají to pětikilo, já to zvládal i bez toho pětikila .))
Hodně tenkrát letěli kožené parkery a kožené kravaty, až to bylo otravný, že kamkoli jsem přišel mezi nějaké své známé, pořád po mě někdo něco chtěl .
No vida! Zrovna vybírám nový křivák a kožené kalhoty na motorku... :-))
Dnes už bych to neměl v podstatě ani na čem dělat, klasické prumyslové šicí stroje mám rozebrané, bo to zabírá mraky místa,morál je uplně vyhodit zatím pořád nemám, sice něco šiju v podstatě pořád, naposled asi před hodinou nové sucháče na rukávy jedné šustákovky, ale to už opravdu jen takovéto ptákoviny a na to si vystačím se starým ještě kovovým kufříkovým šicím strojem.Jeden sedlářský stroj mám--teda snad u známého v jeho firmě, kde jsme s ním před lety opravovali veliký vojenský stan, který vozili, nebo možná ještě dnes vozí na modelářské dovolené, synkovi odešlo na kabriu na plátěné střeše to zadní plastové okno, nová střecha stojí cca 30k, tak by mělo smysl to opravit,teda pokud ten šicí stroj už nevyhodili, ohledně šití v tom nevidím vubec žádný problém,
ale oser by určitě byl tu střechu sundyt z toho ruzného nanýtování na té konstrukci a možná i problém ji tam po té opravě znovu dostat---ale to by snad mohlo stačit ji namočit, aby se trochu povolila. Bejt to moje, tak neváhám, bud to pujde, nebo ne, maximálně teda koupim novou, ale uplně moc se mi nechce dostat do situace, že to nepujde a vlastně se zjistí, že kdybych se do toho nesral, mohl by s tím jezdit ještě třeba jeden rok bez toho okna a pak už by to bylo stejně jedno, bo jak tam nebylo to okno, jsou už v háji i kožený sedačky.
Moc pěkné to bylo. Rodinná oslava narozenin, tentokrát opět ještě svépomocí a z vlastních zdrojů. Ale tři generace našich chlapů již vyhlížejí lepší budoucnost a plánují nové krásné, zábavné a úžasné cestovatelské plány.
Tak letos první závodík. Sice jen běžecký, ale zase za 50 Kč startovného a kousek od domu, to by byla škoda nevyrazit. Nejdřív to vypadalo, že bude pršet a já radši zůstanu doma, ale nakonec bylo docela hezky.
Přišlo mi, že na 13 km už se hodí vzít baťůžek s pitím. První ostrá zkouška camel backu (nebo jak se ta napodobenina jmenuje) nedopadla ideálně, zřejmě jsem málo zašrouboval hadičku, protože většina vody protekla baťůžkem, já měl mokrá záda a se zbytkem vody musel dost šetřit...
Ani jsem nečekal, že bych celou vzdálenost uběhnul v kuse, tak mě vyloženě pobavilo, když jsem jednoho do kopce běžícího člověka předešel...
Jestli to chápu dobře, závodit se může od zítra jen s testem, respirátory a milionem omezení... tak bylo moc fajn, že dneska tenhle závod proběhl tak, jako by Covid neexistoval. :-D
Včera s mrňaty kuličkové hřiště.
Dneska bez mrňat pešky po zámeckém parku v Lánech.
Kuličkové hřiště je na Dědině, nebo je jich víc?
Byli - teda vlastně byly jsme na Dědině.
O jiné kuličkové muldy jsem se nezajímala. Neměla jsem důvod. Už jsme ale na kuličkové dráhy narazili třeba v EKO parku v Liberci.
Na Dědinu jsme šly vybavené kyblíkem těch správných kuliček, ale dneska je dobré mít pár kuliček sebou, když se někam vyrazí.
Chodíte tam?!?
My tam byly prvně a musím říct, že chytač kuliček je docela výživná funkce :o)))
Nečekala jsem ale, že některé cílové jamky budou zaplněné vodou... Ke kyblíku kuliček musím přidat ještě děrovanou lopatičku na lovení kuliček z vody.
Z kuličkového hřiště https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20210515...
Jo vidíš, jsem neodpověděla. Jasně, máme to kousek od domu.
Kousek dál je ještě jedno hezké hřiště, říkáme mu mořeplavecké, i s vyhlídkovým lodním košem.
Moc prochozené to tam nemám. Vím už jen o tom Gebauerově "hřišti" - teda spíš kráteru :o)))
Tam je úsměvné, jak hroudy z kamene a betonu mohou hned dostat jiný nádech, když je někdo pojmenuje a je pod nimi podepsán sochař a ne stavbyvedoucí :o)))
Ale určitě se tam zase vypravíme - slíbila jsem to ještě našim klučíkům.
Jj, taky.
A když se třeba v parném létě s dětmi vracíme z celodeňáku po Šárce, tak se klidně smáčíme tady:
https://www.prazskekasny.cz/sterbinove-fontany...
Já mám k těm fontánám rozpolcený vztah. Na jednu stranu jsou pro to namočení přímo konstruované a je to v horku fantastické. Na druhou stranu je to zásoba doslova infekční vody, která tam dokola cirkuluje a nikdo se nestará o její čištění. Jistě tam musí být pískový filtr a něco, co zabrání růstu řas, které by to ucpaly, ale to bude všechno. Kdybych to srovnal s koupáním ve Vltavě, tak nevím, co je nebezpečnější.
Pokud by voda jen cirkulovala, byla by znečištěná a poněkud by mizela, protože nemalá část zůstává na dlažbě a odpařuje se. Takže nějaká nová voda tam přitékat musí.
Osobně z těchto fontán obavy nemám.
Obavu mám jen o tom, aby mi na té mokré dlažbě malí hadi neuklouzli.
Malí hadi kloužou a padají stále. Mají to k Zemi blízko a tak i když padat moc neumí, tak si většinou nic moc neudělají. Pokud padají z větší výšky, tak zase díky malému momentu setrvačnosti se snadno roztočí a spoustu energie utopí v tom točení a i na zemi to díky té rotaci snáze tření rozloží na větší plochu. Výsledkem je opět to, že si tolik neublíží. No a za třetí mají tak pružné kosti, že si nic nelámou a když už si něco i zlomí, tak jim to rychle a snadno sroste.
O malé hady se netřeba moc strachovat.
Což o to, klidně z 10 patra.
ALE! Nesmí spadnout pod fontánu, aby se neotrávil vodou:-))
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-ostrava...
Naše mrňata to neflákají a když se majznou do hlavy, tak se jede na pohotovost...
To je to skoro vždy na šití, nebo ještě hůře? To bych jim snad nechal alespoň čepici nebo rovnou přilbu.
Jinak ovšem nevím, co tady strašíš. Po celodenním výletu, kdy se ty děti hrabou v hlíně a pak si nakonec upečeme buřty, se necháme pokropit vodou z fontány.
Večer se ty děti stejnak umejou ve vaně či pod sprchou, smejou si z vlasů ty zelený řasy:-)) a z těla všechny ty plísně a houby:-)) co nachytaly ve fontáně.
Nebo u vás to děláte jinak?
Vybavilo se mi: Mámo, umejem ty děti, nebo si pořídíme nový?
Asi tak:-))
Malé hady si pořídíš lehce. Tedy alespoň podle toho, co jsem zhlédla. Ovšem malí hadi vypadají, že vesměs nic od rodičů nepotřebují. Dokonce i umejt se umí sami:-))
Což mi připomnělo naši poslední diskusi na společném výletu s rodinou před necelým týdnem. Vedla jsem si vnoučka za ruku a říkala jsem mu, už nevím proč, prostě na to přišla řeč, že hadi jsou vejcorodí a živorodí.
Do toho nám vstoupili ostatní dospělí přítomní a jali se dohadovat, zda to je pravda či nikoliv.
Pravda to je. Ale vzhledem k tomu, že jak vejcorodí tak živorodí hadi jsou po narození odkázání na mytí se mýdlem sám na sebe, je to v podstatě jedno:-))
Umejt se umí, ale kolikrát se jim do toho vůbec nechce :o)))
J. Foglar, Když duben přichází. Tam měl kuličkový werk postavený v kůlně z krabiček od sirek. Nezbyde ti nic jiného, než si škatulky schovávat a postavit to doma vnoučatům pro dlouhé zimní večery. :))
Také K. Nepraš udělal pár pěkných mašinek na prohánění kuliček, to pro inspiraci.
Teď jsem si uvědomila, že K. Nepraš je autorem i jedné pěkné sochy na Žižkově :o)))
https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20180531...
Vcera byla nad Treboni krasne promenliva obloha...
Někde je svět zas už skoro v cajku :)
To je vnu (ve mě). Maj ho hodně dobrý.. minipivovarů v okolí mám víc a musím si dávat majzla, abych je nenavštěvoval často.. tedy trasy musím plánovat pokud možno dál od nich.
Konečně jsme letos taky vyjeli natěžko ...
Trošku mi ty fotky zamotaly hlavu, než jsem si uvědomil, že jsou dvě Elstry.
Po včerejších celodenních přeháňkách se dnes počasí trochu umoudřilo. Sice ve chvíli,kdy jsem se chystal na cestu,tak přišla přeháňka,ale pak už to šlo. Jen foukal docela silný vítr. Občas cestou spadlo pár kapek,ale většinou bylo polojasno. Trochu víc pršelo,až když jsem se na zpáteční cestě stavěl v Globusu,takže jsem byl pod střechou. Příjemný 20km výlet bez spousty lidí v lese.
Pivo RASKABÁT z Šestajovického pivovaru chvalně doporučuje 6 z 5 velocipedistů
Včera počasí až na ten vítr docela šlo. Polojasno,za celý den žádná přeháňka. A v lese to nefoukalo. Jen,bohužel,jsem si na závěr cesty vzpomněl,že v noci otevírali část západního okruhu kolem města a že se na to zajedu podívat. A na cestě k tomu okruhu jsem potkal cca 15 člennou rodinku s dětmi,roztaženou přes chodník i přes stezku pro cyklisty. Když jsem se jí pokusil po trávě objet,najednou náraz,kolo se mi postavilo na přední a na místě se zastavilo. Zjistil jsem,že jsem si z jedné strany rozmáčkl ráfek. Tak jsem s kopající přední brzdou dojel domů a teď to tady rovnám. Příště už se nikomu vyhýbat nebudu. Vyberu ze skupiny nejslabší jedince a přejedu je.
Zvonek nemáš? Doporučuji koupit, na chodce obvykle zabírá... ;-)
V rodinkách s mnoha dětmi obvykle působí pozdvižení. Matky se vrhají za svými dětmi. Jinak teď jsem byl to přední kolo namontovat,včera večer když jsem ho vyndal,tak jsem kolo,aby neleželo opřené o blatník,opřel o jedno kolo,které léta stálo v kočárkovně na prázdných pneumatikách a dnes přijdu,to kolo je pryč a moje stojí opřené o blatník. Tak už to bývá...
Musíš zvonit z dostatečné vzdálenosti a dětem z toho udělat zábavu, když jim pak s úsměvem cinkáš i při průjezdu kolem nich. I ty děti se musí ten zvuk naučit rozpoznat, aby mohly v budoucnu správně reagovat. Rodiče dtto, ale těm to jen tak podsuneš při bavení jejich dětí, aniž to berou jako poučování :-)
Klasika, zazvoníš, ti, co jdou vpravo se vrhnou doleva a ti co jdou vlevo se vrhnou doprava a uprostřed se srazi :)
Tak přesně tohle se mi stalo v pátek .... 4 no, to co baští zrní.. roztažený přes celou cestu... zazvonil jsem, vy vlevo se vrhly vpravo, ty vpravo vlevo, vprostřed se dvě srazily.... chechtal jsem se, div jsem nespad.. a když jsem se zeptal jak dlouho ten skeč nacvičovaly, tak se tvářily uraženě.
To je fajn, že tvoje tam zůstalo a zmizelo to, o které ses opřel, že?
To ano,ale jak jsem napsal,celé roky se to druhé kolo nehnulo,až teď,když jsem o jeho pedál opřel svoji přední vidlici. Ještě tam taková kola s prázdnými pneumatikami stojí léta bez hnutí dvě. Já už mám opraveno,teď se zrovna přehnala dnešní první trochu větší přeháňka,už vykukuje slunce,tak ještě chvíli počkám a vydám se zase na cestu. Snad dnes všechny chodce šťastně minu.
Včera výlet na Mácháč z Boleslavi, fičelo to mocně, tam jsem jel asi dvě hodiny, zpátky hodinu a půl, z vyhlídky na jezero na Borném mne to málem odfouklo, ale jinak fajn!
(ovšem také jedno předjetí s odstupem asi 0,5m od dědka ve Fabii, přehledná rovinka, v protisměru nikdo, mám obavy, že o mne vůbec nevěděl)
Stále ještě mě dopravní značky ještě dokážou překvapit. Tímhle jiným příkazem v velkém množství nám ubousměrně vyzdobili cyklostezku z Kerhartic směr Bezpráví...
Myslím si to správně, že když je tahle značka umístěná vlevo, tak pro mě neplatí? ;-)
A proč by vlastně měl cyklista přerušovat jízdu?!?
Resp. proč by jí v tomhle místě přerušovat neměl?!?
Nejspíš tam něco dělají, tak aby se jim tam hromadili cyklisté, nečuměli a nepřekáželi.
Aby neprochladnul? ;-)
Kopou tam železnici a do úseku, kde se dvě nákladní auta fakt nevyhnou nainstalovali objížďkovej semafor. A vzhledem k tomu, že jsou ty semafory od sebe mrtě daleko (podle mapy skoro 2 km), asi budou ty intervaly stát za to, takže u cyklistů zřejmě nechtěli do intervalu připočítávat čurací pauzu... :-)
Vtipné je, že v lese různých značek na začátku cyklostezky je schovaný i zákaz vjezdu všech vozidel, takže mi není úplně jasné, pro koho to značení vlastně dělali, když tam cyklisti ani chodci legálně vlastně nesmí.... :-)
Dopravní značky pro zdůraznění a zvýšení jistoty, že příkaz nebo omezení nebude přehlédnuté, tak se umísťují i vlevo ve směru jízdy. A značka vždy platí pro celou šíři vozovky.
Počkej, ale to umístění i vlevo přece předpokládá, že ta značka bude umístěna vpravo. Tady jsou VŠECHNY jiné příkazy umístěny mezi cyklostezkou a řekou, tedy z mého pohledu vlevo. Patrně protože po železničním náspem by překážela... ;-)
Silničnímu zákonu moc nerozumím. Ale myslím, že na značce nemůže být libovolný zápis, jen ten co je uvedený v zákoně. Na dodatkové ceduli ano, ale na značce?
Tahle značka je v pořádku, zákon a vyhláška předpokládá i "jiný příkaz" na dopravní značce než je vyobrazený ve vyhlášce a ten jiný příkaz je daný textem ve značce.
A nevíš prosíš, zda je někde omezeno, jaké příkazy lze řidičovi uložit? Zda by třeba byl platný "jiný příkaz" s textem "Zastav u obecní kasičky a vhoď 100 Kč" a zda by nedodržení své značky mohli měšťáci pokutovat?
Nebo co třeba značka "Motoristo, před pokračováním v jízdě, udělej 30 dřepů s výskokem!"
Byla by taková značka legální a vymahatelná?
Já bych logicky očekával, že příkazy snižující důstojnost účastníka provozu, bezdůvodně působící nepohodlí a zdržení, by měly být nepřípustné. Přesto se tu vyskytují značky jako "Cyklisto veď kolo 200 metrů", případně sesedni z kola a podobně, tak jestli by nešlo z něčeho dovodit, že selektivní šikanování pouze jednoho typu účastníků provozu je protizákonné?
Příkazy by měly platit pro všechny, takže když už, tak řidiči tlač své vozidlo 200m, pak by mi to přišlo fér a třeba bych i toleroval, když autobusákovi pomohou v tlačení i cestující... ;-)
Je jasný, že příkaz nesmí odporovat zákonům a nesmí ukládat nic co nesouvisí s provozem a bezpečností účastníků provozu nebo dokonce co by účastníky nějak ohrožovalo.
Zajímavá argumentace.. jen bych poznamenal, že na silnici v cestě autobusu či automobilu obvykle nebývají schody, jako třeba na některých cyklostezkách.. před kterými je ta cedule "Cyklisto sesedni".... Co jsem tak koukal, většina cyklistů ji za diskriminační nepovažovala.. a ten zbytek stejně potřeboval nový kolo.
Jenže ony tyhle značky často jsou i na místech, kde pro sesedání z kola žádný důvod není.
Jiná věc je, že cyklostezka by prostě měla být na kole kompletně sjízdná. Pokud není, nazval bych to třeba chodník s povoleným cykloprovozem a nechal bych na zvážení cyklisty, zda chce ten paskvil použít nebo bude pokračovat po silnici s auty...
Je to docela neobvyklý příkaz, taky jsem se s ním ještě nesetkal
Já znám třeba tenhle příkaz a také je ta značka vlevo. Cyklista by ten příkop před sebou sice projel,ale vyjel by na silnici rovnou do nepřehledné zatáčky,takže třeba přímo pod auto.
A myslíš, že obecná povinost dát přednost při vjíždění na silnici z místa ležícího mimo, by nestačila?
Peníze, co stála ta značka, měli spíš investovat třeba do štěrkového nájezdu, aby cyklista nemusel skrz příkop...
Pro provoz není rozhodující,co já si myslím. Faktem je,že spousta cyklistů tam na tu silnici vyjíždí. Je jen otázka času,kdy někdo,kdo bude přesvědčený,že by to auto musel přece slyšet,tak pod něj vjede. Navíc ne každý,kdo na to místo přijede,tak ví,že by vyjel do vnitřního oblouku zatáčky. To bude asi i důvod,proč tam ten nájezd není.
Můj názor taky nic neovlivní, ale větší smysl by mi dávalo řešit problémy systematicky. Polních cest a lesních pěšin, které ústí nebo kříží silnici jsou v Česku tisíce, možná mnohem víc.
Dát přednost všem, pokud na silnici vyjedu z příkopu mezi stromky mi připadá logické i bez značky. Když už značku, tak dej přednost nebo stopku.
Úkolování cyklisty modrou značkou mi připadá jako zrůdnost, stejně jako předpoklad, že pro cyklistu je nejbezpečnější kolo po silnici mezi auty tlačit...
Po motoristovi přece taky nikdo nechce, aby před křižovatkou vystoupil z auta a rozhlédl se...
Když kolikrát sleduju ty značky a upozornění pro cyklisty, tak si říkám, že úředníci asi považují cyklisty za méněcenné, nebo rovnou dementní ...
Ale oni se bohužel mnozí tak chovají, takže podobné pokyny a příkazy jsou často docela na místě. Je to děs a běs co mnozí dovedou. Kolikrát se divím, že těch pomlácených a zabitých cyklistů není víc.
A ani nechci uvažovat nad tím, jak velké procento podobných cyklistů má řidičák a běžně jezdí autem.
Neposuzuj to jen podle sebe. Někdy se u podobného místa posaď a chvíli pozoruj, co jsou někteří schopní provádět. Takovou modrou ceduli ber spíš jako dobře míněnou radu pro ně.
No jenže to je potom konkrétních v lidech a nikoliv cyklistech. Pokud se někdo nesmyslně chová na kole, nedává smysl očekávat, že to za volantem bude lepší.
Ano, cyklista nemusí mít řidičák ani nikdy nemusel sedět v autě, ale kolik lidí, kteří aspoň občas auto neřídí a současně jezdí na kole, v ČR je?
Proč z toho děláš zase nějakou "třídní" záležitost ? Nic takového jsem ani nenaznačil.
Ty ne, ale to oslovení na modré značce z toho dělá třídní záležitost...
Kdyby tam napsali "Blbče rozhledni se!", nenamítal bych nic... ;-)
Já to také cítím velice adresně a nepříjemně. Proč se nenapíše konec cyklostezky, ale píše se sesedni z kola? Pro cyklisty se používá zvláštní povelování jako pro koně.
Je to diskriminační a urážlivé.
Cítíš úkorně a diskriminačně i zákazy odbočení, zastavení a vjezdu, přikázané směry a tak podobně ? ;-)
Ne, protože tam není napsáno, "Blbý cyklisto, sesedni z kola a pěšky protlač křižovatku a odboč."
Mně nevadí dopravní příkaz, mně vadí forma specielních značek pro cyklisty. Ty jsou totiž jasně diskriminační. Značka nějaké dopravní zóny, třeba obytné, má značku pro začátek a značku pro ukončení. Jen cyklisté mají ukončení cyklostezky příkazem cyklisto sesedni z kola. Jako by cyklista neuměl jezdit nikde jinde než po vyhrazené komunikaci.
Na značce to ale napsané není. Za blbého ses označil ty sám ;-)
Napsané to tam není, ale mě se ty Cyklo příkazy taky vyloženě nelíbí protože:
1) Mi ta cedule tyká
2) Mi ta cedule přikazuje
3) Je to velmi často požadavek neopodstatněný, buzerativní a někdy i vyloženě nebezpečný - typicky cyklisto veď kolo 200 metrů na hlavní silnici...
K žádnému jinému účastníkovi provozu se tak u nás nechovají. Drtivá většina značek je prostě obrázek, který ti sice ukládá povinost nebo zákaz, ale nikterak tě neoslovuje a většinou platí spravedlivě pro všechny.
Ostatní značky ti nevadí, že ti tykají (např. Dej přednost , nebo Stůj, dej přednost) a přikazují co musíš a co nesmíš?
A když jsem u dodržování, kolik myslíš, že cyklistů dodržuje třeba značku zákaz zastavení? :-) Troufám si tvrdit, že ani ty si ji moc nevšímáš a děláš jako by nebyla :-) To je nejspíš také důvod proč dali značku cyklisto nepřerušuj jízdu místo zákazu zastavení. na zákazem by ses ani nepozastavil ani se nad tím nezamyslel, kdežto u příkazu o nepřerušení jízdy ses zamyslel a dovodil sis důvody a nejspíš to dodržíš podobně jako mnoho dalších cyklistů.
Prostě cyklisté potřebují specifické příkazy a pokyny aby alespoň nějaké zabraly. nemusí se ti to líbit, ale rozhodně to funguje.
No hluboce jsem se zamyslel a fakt si nevybavuji, že bych na kole zastavoval zrovna v zákazu zastavení, ono jich v okolí tak moc nemáme.
Kdybys to bral obecně, tak bys u mě občas nějaký prohřešek určitě našel, třeba když zastavím na cyklostezce, fakt nekontroluju, kolik zůstalo jízdních pruhů... tam bychom skončili u diskuze zastavení a stání versus zastavení vozidla... nebo třeba parkování na chodníku, že jo... a hlavně řada těch cyklisto příkazů... :-)
Nejčastěji mám dilema se zákazy vjezdu. Mám jet po značené cyklotrase a ignorovat zákaz vjezdu všech vozidel, který tam postavil nějaký idiot, který neví, že ta značka platí i pro cyklisty nebo ten úsek objíždět po silnici s hustým provozem, abych značku neporušil a připadat si jako idiot?
Myslím, že je o věcech přemýšlím mnohem víc než průměrný cyklista, ale už jsem pochopil, že hlavou zeď neprorazím a legálně dosáhnout odstranění nesmyslné značky nedokážu (zkoušel jsem to jednou, zákaz vjezdu tam stojí dodnes).
Což mi připomíná, že před mnoha lety jsem před startem závodu měl dlouhou diskuzi s pořadateli o tom, zda se mám řídit jejich pravidly vyžadující dodržování pravidel silničního provozu nebo jet po trase tak, jak ji vytyčili? Asi 10 minut jsem jim marně vysvětloval, že obojí dodržet nelze!
Oni totiž vedly trasu cyklo části jednosměrkou v protisměru. Ta jednosměrka byla pro cyklisty zobousměrněná, v tom problém nebyl. Jenže my jsme tam měli odbočit z hlavní silnice a tam byl zákaz odbočení vlevo.
Já jsem jim vysvětloval, že u té značky chybí doplňková cedulka, že neplatí pro cyklisty, takže tam odbočit nemůžu, musel bych jet dál, někde se otočit a přijet z druhé strany, kde už zákaz odbočení není... což je ale v rozporu s vytyčenou trasou závodu...
Na návrh, aby šli tu značku zakrýt se netvářili, tak mi nakonec aspoň tiše odsouhlasili, že tam můžu odbočit i přes zákaz odbočení, protože trasu závodu jim takhle schválilo město.... jo občas myšlení docela bolí... :-)
Vzhledem k tomu, že cyklista, který nejede, se stává chodcem, tak zrovna zákaz zastavení se ho prakticky ani nemůže týkat. :-)
Já bych se tedy domníval, že chodcem jsi až po sesednutí z kola, takže pokud z kola neseskakuješ před zastavením, tak na krátký okamžik i cyklista bude řidičem stojícího vozidla...
A jízdní kolo zůstává vozidlem pořád, pouze se smí za určitých okolností vést po chodníku...
To i řidič chrchláka, když ho tlačí, je chodec (nebo to tak alespoň bejvávalo). Přesto musí zákaz zastavení respektovat.
U cyklisty by se to asi dalo úspěšně obhájit "selháním motoru" a tím pádem by to bylo jen zastavení vozidla :-)
Jelikož zastavením se rozumí uvedení vozidla do klidu a kolo je vozidlo, tak se cyklisty nepochybně bude týkat i prakticky akorát, že to snad žádný z nich neřeší. A když se jich budeš ptát proč, tak nejspíš uslyšíš jen že to se přece týká aut, vždyť já jen zastavím, seskočím a jdu na chodník :-))
Tak pro konec cyklostezky značka existuje a běžně se používá, akorát ji dost často mají potřebu kombinovat s nějakým veselým úkolem pro cyklisty... :-/
Další problém bych viděl v tom, že normální značky jsou vesměs mezinárodně srozumitelné. Co si z dlouhého textu "Cyklisto...." vezme cizinec? Nejspíš nebude tušit, stejně jako bych já netušil, kdyby ten příkaz byl v němčině... je samozřejmě na diskuzi, zda smí cyklista vjet do země, jejíž jazyk dostatečně neovládá?
Nojo, když ono to podle fotky na cyklostezku nevypadá
Ne stezka, ale je tam vedená cyklotrasa a protože to je kolem Plzně, tak tam provoz cyklistů je dost velký, takže příkaz má svůj velký význam.
Tady je z druhé strany vidět,že je tam cyklotrasa.
Ty jsi byl v některém svém dřívějším životě koném?
Nikoliv ale základní koňské příkazy ovládám, protože za mého mládí se v Orlických horách ještě koně vyskytovali. Proč se ptáš?
Koně tam jsou i dnes a možná i víc než bývalo
Ale to je zajímavé setkání!!
:)
Bylo hlavně překvapivé, nečekal jsem je tam a už vůbec ne takové stádo úplně volných koní, žádné ohrady. Stáli nehnutě na cestě a koukali co jsem jim přivezl dobrého a nechtěli udělat místo. Chvíli jsem jim vysvětloval, že chci tam a asi jsme se domluvili a udělali mi prostor. Pak mě celé to stádo asi tak kilometr následovalo a měl jsem je pár metrů za zády :-)
Na kole se odváží přece jen víc. Nějakou skulinou nebo po trávě něco objet a pod. Mimochodem,včera jsem v lese viděl na cyklostezce paní řidičku s autem,jak se pokusila objet závoru. Auto zapíchlé čumákem do příkopu. Bohužel,nevyfotil jsem si to,aby někdo neřekl,jak mně těší cizí neštěstí. Paní už tam měla na pomoc chlapíka s druhým autem a čekali zřejmě buď na Policii,nebo na nějaký odtah.
Běžně všude, i mimo běžné silnice, při křížení cest a stezek platí obecné pravidlo o přednosti zprava. Dodržované je hodně málo a i po lese jsou schopni lidé se potlouct, protože on přece jede.
Když se dá někde značka dej přednost v jízdě nebo dokonce stopku, tak kolem těch značek cyklisté běžně projíždějí a nevšímají si jich podobně jako mnoho jiných značek. Kdežto když dají někde podobný textový "příkaz" tak je alespoň nějaká šance, že si to cyklisté přečtou a mnozí se nad tím zamyslí a snad to i někdo dodrží.
Bohužel to tak je.
To bys měl složité. Všimni si,že když ty pravidla provozu zavřeš,tak na obalu se píše pravidla provozu NA pozemních komunikacích. Těžko se tedy spolehnout na to,že je bude někdo dodržovat na polní nebo lesní cestě. Mohu si to myslet,ale připraven musím být na cokoli.
Neznamená že když to je zákon o provozu na pozemních komunikacích, že mimo komunikace se neřídíš žádnými pravidly. Řídíš a když dojde k nějaké události a vzniku škody nebo dokonce nějakému zranění, tak nastupují obecná pravidla a z nich se nikdo nevykecá.
Na některých lesních nebo polních cestách se také umísťují dopravní značky. I když to není pozemní komunikace, tak se těmi značkami (významem značek) musíš řídit.
Jistě. Když tam ty značky jsou. Jinak ale když se srazíš s druhým cyklistou na křižovatce lesních cest,tak tam nehodovka nepojede i když máš zničené kolo za sto tisíc. Dopravní nehoda je událost,která se stala,nebo byla započata NA pozemní komunikaci...
Pokud by při nehodě vznikla škoda, nedohodli bychom se a byl jsem přesvědčen o své nevině, tak bych policii rozhodně volal!
Zkoumání, zda to je nebo není pozemní komunikace, už bych nechal na nich, stejně tak právní kvalifikaci skutku...
Také nepíšu o dopravní nehodě, ale o události. Nikoliv dopravní nehoda, ale událost, při které dojde ke škodě na majetku nebo zranění.
Když to bude potřeba tak tam policie pojede, ne z dopravní služby, ale z obvodního oddělení a v případě velkého průseru tak z kriminální služby.
Ona ta polní nebo lesní cesta pravděpodobně bude účelovou komunikací, což je druh pozemní komunikace, kde ten zákon platí... ;-)
Polní nebo lesní cesta není účelová komunikace a neplatí na ni zákon o provozu vozidel. To je také jeden z důvodů proč na některých krásně vyasfaltovaných cestách je upozornění že jde o polní cestu a při vyjíždění z ní na silnici se řídíš pravidly o výjezdu z místa ležícího mimo.
Jsou však i cesty přes les nebo přes pole, které jsou účelovou nebo místní komunikací. Někdy je těžké se v tom vyznat a poznat to.
Tak účelové komunikace (zkráceně) slouží k připojení nemovitostí a obhospodařování pozemků.
Nebudu tvrdit, že každá polní/lesní cesta je automaticky účelovou komunikací, ale často to tak rozhodně bude. Nemám ambici dohledávat zdroj, ale wikipedie lesní a polní cesty uvádí jako příklad účelové (pozemní) komunikace.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9A%C4%8Delov...
Informace, že jde o polní (asfaltovou) cestu je samozřejmě klíčová pro rozhodnutí o přednosti při vyústění/křížení silnice/dálnice/místní komunikace, ale netvrdil bych, že na polní cestě zákon neplatí...
Vždyť jo, lesní a polní jsou komunikací, ale často se to těžko pozná o jakou jde jestli o místní nebo jen nějakou účelovou.
Došlo ke zmatení, v předchozím textu jsem zaměnil místní za účelovou, ale myslím, že si rozumíme a je to jasné.
přečteš si pasport komunikací (tzn. i chodníků) na vývěsce obce...a je to (-:
Ani nevim jestli to má každá obec, ale silniční úřad by to měl mít určitě, ale jak to z nich vyďoubat v té chvíli když by to člověk potřeboval?
V mapách mají komunikace značení (str.8), podle toho by se dalo orientovat:
https://geoportal.cuzk.cz/Dokumenty/znacky...
Znamená to tedy,že když vyjíždím z polní cesty na silnici,tak mám přednost zprava? Stejně tak,když vyjíždím z parkoviště? Někdy ta kvalita povrchu může být matoucí. Takový výjezd k vile milionáře může vypadat mnohem lépe,než komunikace,na kterou se napojuje...
Nikoliv!
Pokud vjíždíš z účelové komunikace na silnici (tedy jinou než účelovou komunikaci), tak dáváš přednost těm, co po té silnici jedou. Tedy stejně jako bys vjížděl z místa mimo pozemní komunikaci.
Přednost zprava platí na křižovatce, kde není určena přednost značkami. Za křižovatku se ale nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci.
Když se ale kříží účelové komunikace, tak už to zase křižovatka s předností zprava být může.
Jenže jak to chudák řidič má v praxi poznat, to už zákon neřeší... :-/
podle patníků :-)
Už se osazují červené patníky tam, kde ústí lesní/polní/jiná účelová do silnice. Ale bude ještě dlouho trvat, než to všude bude.
https://www.cspsd.cz/307-co-oznacuje-cerveny...
Zákon (č. 361/2000 Sb.) řeší silniční provoz. U účelových komunikací se vztahuje jen na jejich vyústění na silnici. Přednost v jízdě na účelových komunikacích bude nejspíš podle dohody.
Tam se nejspíš uplatní nějaká dohoda, podobně jako na běžných komunikacích, kde vozidlo na hlavní silnici zastaví a pouští vozidla z vedlejší, ale pokud se tak nestane a dojde ke škodě nebo zranění, tak se bude uplatňoval obecné pravidlo o přednosti zprava, analogie na zákon 361/2000. na analogii zákona jsou bežně upravená pravidla pro provoz vozidel v rámci závodní dopravy uvnitř objektů.
To s tebou rozhodně nesouhlasím! ;-)
361/2000 Sb
§1 Předmět úpravy
Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropské unie a upravuje
a) práva a povinnosti účastníků provozu na pozemních komunikacích,
b) pravidla provozu na pozemních komunikacích,
c) úpravu a řízení provozu na pozemních komunikacích
...
Tohle já chápu tak, že 361/2000 platí na všech POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH, což zdaleka nejsou jen silnice.
13/1997 Sb.
§2 Pozemní komunikace a jejich rozdělení
(2) Pozemní komunikace se dělí na tyto kategorie:
a) dálnice,
b) silnice,
c) místní komunikace,
d) účelová komunikace.
Takže všechna pravidla provozu platí na všech pozemních komunikacích stejně. Ty účelové komunikace mají specifikum akorát v tom, jak se řeší přednost, když účelová komunikace potká silnici nebo místní komunikaci, potom se tam nemusí značit konec obce a pár dalších drobností.
Žádná anarchie tam nevládne, jezdí se vpravo, potřebuješ řidičák, nesmíš požít alkohol a ani pro odblokovaná elektrokola se tam nic nemění...
Když vyjíždíš z ohromného parkoviště hypermarketu,tak dáváš přednost všem řidičům,kteří jedou okolo,protože vyjíždíš z místa,ležícího mimo pozemní komunikaci. Dá se tedy předpokládat,že celé to ohromné parkoviště je místo ležící mimo pozemní komunikaci,pro které žádná pravidla provozu stanovena nejsou. Mohu si myslet,že se tam řidiči budou obecnými pravidly provozu řídit,ale nemohu na to spoléhat. Pokud jsou tam osazeny značky upravující přednost,tak je věc jasná. U nás u Globusu třeba měli na výjezdu na parkoviště osazenou velkou ceduli NA NAŠEM ÚZEMÍ PLATÍ PRAVIDLA SILNIČNÍHO PROVOZU. Taková cedule v podstatě říká pozor,tady platí,že tady nic neplatí.
Kdyby tam navezli ty fůry štěrku tři, mohl tam být připojovací pruh.
Je tam pravopisná chyba. Za oslovením se píše čárka.
Je, ale nic to nemění na příkazu té značky
Značka vymezuje nějaký začátek, ale nikde o kus dál není vyznačen konec úseku. Takže cyklista povede kolo od té značky až do cíle své cesty.
Troufám si tvrdit, že všichni kdo chtějí tomu příkazu rozumí a ví kde je ukončený.
Kdo nechce, tak ten nerozmí ani příkazu dej přednost v jízdě.
Dneska jsem byl rád, že naši strážníci nepoužívají píšťalky!
Cestou do práce jsem vyjel z chodníku rovnou do jednosměrky, jedný z nepovolenejch v protisměru, přímo okolo četníka dohlížejícího na bezpečnost u školy. Příště až pojedu takhle pozdě (před osmou), snad to raději vemu oklikou. Co kdyby už byl připravenej a použil hmaty a chvaty :-)
Asi nepoužívají, ale můžou, nic jim nebrání upozornit na přestupek, přerušit hru a třeba i na chvíli vyloučit :-)
Tak jsem se poprvé v životě testoval na Covid, protože po půl roce homeoffice mě zaměstnavatel touží zítra vidět. Nad návodem k použití jsem strávil půl hodiny, zarazila mě už první věta "Pouze pro profesionální in vitro diagnostické použití", ale co už, však návod neuvádí, v jakém oboru bych měl profesionálem být... :-)
Docela jsem byl napnutý, jak to dopadne. Že bych nemohl do práce, by mi nevadilo, ale pozitivní test by byl malér, protože bych v soboru nesměl na závod...
No je to dobré, zatím jsem se zřejmě nepromořil. :-)
Tý jo, a není to test těhotenský?
No přemýšlel jsem, jestli se holkám u těhotenského testu honí podobné myšlenky hlavou, ale asi to srovnávat nejde. Jako tenhle týden bych fakt nechtěl být pozitivní, ale pořád 3 a půl tisíce startovného lze těžko srovnávat s 18ti lety starostí... :-)
Podle nápisu není, je ale klidně možné, že jediný rozdíl bude v tom nápise, přecijen Čína. Jo a podle návodu je určen pouze k výtěru z nosu. Nevím jak kolegové, ale já bych rektální verzi nechtěl... :-)
Možná kdybys to počůral, že by výsledek byl jiný :-))
Hele, ale není to tak, že když je tohle pozitivní, tak se dělá ještě kontrolní PCR test?!?
Jo je, akorát do doby než by PCR případně prokázalo opak, se na tebe hledí jako na infikovaného a nikam nesmíš.
Navíc na to máme složitý předpis, že ty (asi) nahlásíš pozitivní antigen zaměstavateli, ten to nahlásí hygieně a lékaři, ten vyrobí poukaz na PCR a tam se pak dostavíš. Nevím, jak dlouho se teď čeká na test a výsledky, ale určitě to může trvat... :-/
Dneska už to jde rychle. V podstatě do druhého dne máš výsledek PCR testu.
Alespoň teda tady u nás v Matičce...
Já jsem měl v zaměstnání 4x za sebou pozitivní antigenní test (ze slin), 4x byl vyvrácen negativním PCR testem. Celé se to vždy odehrálo od 8:00 do 14:00. Jen jsem se musel vždycky ten den v práci sbalit a jet domů. Teď nakoupili sady testů od jiného výrobce, ty už jsou negativní. Přínos tohoto testování mi uniká.
Nejsi sám komu uniká, ale nejspíš to budou peníze a proto to nařízení pod zástěrkou péče o veřejné blaho a zdraví.
Musíš rozlišovat přínos pro tebe a přínos pro společnost. Pro tebe má tento test čistě negativní přínos a není k ničemu. Pro společnost to odvrací možného šiřitele infekce od jejího šíření v zaměstnání. To, zda to následný PCR test vyvrátí či potvrdí je skoro jedno. Důležité je to zamezení šíření a tím snížení infekce v populaci.
Tomu rozumím, jen mě zarazila ta chybovost tohoto testování. Předpokládám, že když já mám 4 testy za sebou chybně do plusu, asi jich bude i hodně naopak. S touto chybovostí se celý systém jeví naprosto neúčinný, nadělající víc škody, než užitku. Povinné PCR by to asi změnily, ale ta cena...
Pokud se to stávalo pravidelně tobě a ostatním nikoliv, nabízí se myšlenka, že ten test nesprávně reagoval na něco, co jsi pil, jedl nebo kouřil. Zkrátka máš v těle něco, co ten test spouští a v populaci to nebude běžné... no a nebo je to fakt hrozný šmejd. :-)
Tak ono testovat metodou "hoď si mincí jestli ti padne panna nebo orel" by nebylo tak vědecké. Já měl pozitivní antigen i PCR.
Dnes před půlhodinou bouřtička zakončená kroupami jako hrachy. A nad Ještědem už se zase štosuje další fronta. Je přece květen. :-)
Včera to počasí nestálo za nic,každou chvíli to vypadalo,že bude pršet a chvílemi foukal vítr,že proti němu nešlo ani jít. Člověk byl rád,když zmizel v lese. Nakonec trochu víc zapršelo až po sedmé večer a byla z toho nádherná duha nad Boleveckým rybníkem.
U nás se zjevila taky. Vlastně zjevily, byla dvojitá, ale ta menší není skoro vidět:).
U vás je vidět,že ta obloha zůstala zatažená. U nás,jak už to navečer bývá,utichl vítr a začalo se vyjasňovat. A to jasno a s ním i zima trvalo až do dnešního rána,pak se znovu zatáhlo,zase vítr a každou chvíli prší. Dnes to na kolo nevidím. Spíš si udělám další výlet MHD. Ráno jsem si byl vyzvednout nový řidičák,pak jsem byl na pracovním pohovoru a teď sbírám odvahu se jet podívat na svoji garáž,kterou jsem před třemi lety zamkl a od té doby jsem tam nebyl. Tak jestli ještě stojí a jestli v ní nebydlí bezdomovci.
Takže klasika. Před garáží mi na podlaze leží zaparkovaný vrak a střecha protéká. Takže až budu mít možnost,tak bude co opravovat. Na kole si tam ale žebřík nepovezu.
Z tohohle chceš dělat auto?!? Nebo to chceš rozebrat do sběru a koupíš si nové?!?
V Áčkách tohle rozleští a po neděli to bude k mání po prvním majiteli pod sto tisíc km...
Dnes to od rána vypadalo na déšť. K tomu ještě ten vítr. Odpoledne se to trochu vybralo i když ten nepříjemný vítr ve městě a v otevřené krajině foukal stále. V lese bylo ale příjemně. Také jste se všimli,že jak povolila ta coronavirová opatření,tak lidí v lese ubylo? Nám se tu pro změnu zase teď dali do těžby lesáci,takže rozbahněné lesní cesty jsou navíc rozježděné od náklaďáků a traktorů. Ještě že mám na kole také ten svůj drapák,abych to projel. Jinak ale je krásně,všechno roste,kvete a voní.
V podvečer počasí, že by kabriolet z garáže ani Bismarka z přístavu nevyhnal, ale tady se nezapomíná.. výlet byl tedy prudce koupací s kroupovou masáží :)
Tak to jsme se těsně minuli. Ta lucernička nalevo od andílka je moje.
přijel jsem už za deště, mírně přestalo, stačil jsem cvaknout fotku, přišly kroupy a vítr... ani jsem svíčku nedoloval, když už nějaký na místě byly a mazal pryč...
V Kounicích má někdo o AB jasno, na zahrádce Kounické hospůdky už zase teče skvělé kounické pivo, i když před hospodou vlaje poutač na rakovnického nealko Bakaláře a servírka má zástěru s reklamou na Svijany. Jimův težký kopec na trase Klánovici - Horní Počernice.
To je tam už dlouho, vděční občané takto vyznačili katastr obce v době zákazu opouštěti obec.. (ani nevím, jak se stalo, že jsem tam zcela omylem v zamyšlení zabloudil)
Dnes to vypadalo na déšť celý den. Jen ten vítr byl slabší,než včera. Za občasného slabého deště byla jen 15km projížďka kolem rybníků a zkontrolovat stavitele lávky,jak pokročili,protože červen se blíží. Už mají ty dilatační spáry zmenšené na normální velikost a na lávce už mají i zábradlí. Tak snad se toho otevření v červnu dočkáme...
A tak já se přecijen pochlubím. V sobotu během závodu Eposurvival jsem si skočil do vody z desetimetrové skály a přežil to. :-)
Doufám, že jsi stihnul udělat foto :o)))
A to si skočil jen tak z vlastního rozhodnutí nebo to bylo součástí závodu?!?
Myslíš jako vlastní rozhodnutí, jehož důsledkem byly body v závodu? ;-)
Jak jsem měl v blogu vyprávění z 2016, tak letos byl závod na stejném místě, velmi podobné disciplíny, akorát časový limit kvůli Covidu museli zkrátit z 13ti na 8 hodin. Však víš, pandemie se nejvíc šíří v noci, proto se startovalo až ráno...
Je možné, že mě někdo vyfotil, ale nenašel jsem se...
https://www.facebook.com/EPOSurvival
Z prvního příspěvku právě nebylo jasné, jestli to bylo součástí závodu nebo ne.
Tak napsal jsem během závodu, což je myslím hodně silná indicie. :-)
V průběhu závodu člověk zpravidla dělá jen věci, u kterých předpokládá pozitivní dopad na závodní výsledek...
Takže jo, během cyklo 24h jsem už byl i nakupovat, ale prostě proto, že si to situace žádala. Vlastní rozhodnutí je to vždycky, třeba i když člověk předem neodhadne potřebné množství jídla... :-)
U tebe jeden nikdy neví a když nevím, tak se zeptám :o)))
Ok, tak ještě upřesním, že tam jsem se nepokoušel o šipku, dopadnout (přibližně) po nohou mi ke spokojenosti celkem stačilo... :-)
Je to škoda, ale celkem to chápu. Já jsem také z horní střechy parníku už skákal jen po nohou a po dlouhém a bolestném váhání. A to to 10 m nemělo. Jen se muselo skákat přes vytaženou látkovou pergolu, tak žes ani neviděl kam skáčeš. Ale zážitek to byl silný.
Jako programátor pokud bych neměl JISTOTU, že dopadnu do dostatečně hluboké vody, určitě bych neskákal.
Situace, kdy se musíš dostatečně odrazit nebo dokonce trefit správné místo na hladině, mi připadá jako nesmyslný hazard. Stejně tak těch 10m beru za maximum a výš bych nešel (prakticky nikde to ani nejde), protože pak už s každým metrem výrazně roste riziko...
Jestli někdy zkusím šipku víc než z 3m (poslední roky jen 2m), je otázka. To by předpokládalo možnost si to dostatečně natrénovat a pak teprve jít o kousek výš...
Skok z horní střechy parníku ve výšce cca 8 m n.m. Kolik myslíš, že má takový mořský parník ponor? Dole mi na to dávali pozor, aby tam nikdo nevlezl a na toho, co to hlídal jsem viděl. Jen jsme musel překonat tu asi metrovou plátěnou stříšku. Na nižší výšce žádný problém.
Parník s několika palubami je právě ideální na postupné trénování skoků z různé výšky. Jen ta střecha už byla blbá. Tam jsem se prostě bál.
No já to spíš myslel ve smyslu různých expertů, co skáčou z místa, kde je dostatečný odraz nutným předpokladem dopadu do vody, protože skála není dost kolmá nebo jsou přímo pod ní kameny, mělko a podobně... a skákat přes nějakou stříšku nepůsobí o moc chytřeji. Vždycky je možnost, že ti uklouzne noha, ztratíš nahoře rovnováhu, v poslední chvíli si to rozmyslíš nebo prostě uděláš chybu...
Placák do vody by z 10 metrů nepochybně bolel, předpokládal bych nějaké modřiny, bolavé břicho nebo záda, možná vyražený dech... ale riziko trvalé újmy je poměrně malé. Trefit jakoukoliv pevnou překážku mi připadá mnohem horší.
A vyhrál jsi díky tomu skoku? Jinak je to velice pěkné si skočit z 10m. To už chvíli letíš a doporučuje se dopadnout dobře. Na písku když odpadeš pod kruhem osazovaným po 5 metrech, tak se proletíš stejně a na konci tě čeká, v lepším případě, pád do lana. To ta voda by měla být šetrnější.
Nevyhrál. V kategorii MIX má vítězný tým 3378 bodů, my sotva polovinu. Nějakých 50 bodů za 10m skok výsledek moc neovlivní. Ona celá ta koupací disciplína je v závodu jen drobnou epizodou. Pro slušný bodový výsledek bylo během těch 8 hodin potřeba především posbírat hromadu kontrol v lese (část pěšky, část na kole) a týmy na bedně museli mít zběsilé tempo... :-)
Kohos měl v týmu? Užs je znal, nebo jsi je sháněl na místě?
Jednu kamarádku, kterou mi na závod domluvila kamarádka, kterou jsem měl v týmu v roce 2017. :-)
Veřejně jsem myslím popisoval akorát Eposurvival 2016, kdy šlo o mezinárodní tým.
Následující rok šlo vlastně o polovojenskou jednotku neboť kamarádka je nadporučík, k vyprávění by toho bylo hodně, ale vzhledem k jejímu výcviku jsem měl obavy, že by moje tělo skončilo kdesi na dopadové ploše jejich vojenského prostoru, když by se jí vyprávění nelíbilo... nicméně další rok už se mnou na závod nechtěla (jí spíš táhnul Gladiator/Spartan race a já do bláta nechtěl), ale ocenil jsem, že za sebe v příbuzenstvu našla mírumilovnou náhradu.
Ta tam se mnou jela závodit letos potřetí. Říká, že do třetice už stačilo, tak uvidím, jak to bude s účastí za rok...
A na kole jsme najezdili zhruba 60 km
https://mapy.cz/s/gujobegunu
Což v kontextu 8h limitu, spousty adrenalinových disciplín a několika navigačních chyb, není tak zlé...
Koho zajímají podrobnosti, tak podrobný popis od organizátorů je tady, pokud bude fungovat...
https://mandrillapp.com/track/click/30172101...
https://drive.google.com/file/d...
V mládí jsem se chtěl předvádět, vylez jsem na desetimetrovou věž na teplickým koupališti, ale skrze pochyby, trefím-li se do bazénu, jsem potupně sestoupil na zem. :-)
V tomhle směru je dobré definitivní rozhodnutí učinit už dole. Váhat nahoře půl hodiny a pak si to rozmyslet, je hloupé... :-)
On se dole určitě rozmyslel, proto tam také vylezl skočit. Jen to nahoře jaksi přehodnotil, to se stává. :D
Jojo, stává. A nejvíc to naštve, když ti někdo takový na koupališti zablokuje jediné prkno a na frontu lidí nebere ohled... ;-)
Tentokrát ale měli tuhle disciplínu v rámci závodu vymyšlenou docela mazaně. Dvojice si na začátku ještě před vstupem do vody orazila startovní kontrolu, pak se kousek plavalo, vylezlo po laně z vody, kousek popoběhlo, zpátky do vody, zase jinudy ven, přelezlo pár (velkých) kamínků, znovu do vody, pak se vylezlo na skálu po provazové síti, skočit dolů (možnosti 10, 8 nebo 4 metry), doplavat do cíle a orazit kontrolu.
No a bodování bylo jednak za výšku skoku (10m = 50 bodů, 8m = 30, 4m = 15 bodů), ale zároveň rozhodoval i čas. Nejrychlejší dvojice +300b, druhá +298b, další +296...
Takže motivace dlouho nepřemýšlet byla dvojnásobná. Jednak s časem ubývaly body za průchod disciplínou, druhak člověka trápil i ten 8h limit celého závodu... tak jsem měl radost, že my se tam nezasekli. :-)
Jsem takto kdysi přehodnotila situaci na třímetrovém prkně. Ale jak jsem couvala a trochu zavrávorala, všimla jsem si, že už jsem nad dlažbou a rychle se vrátila na konec a skočila.
A jak to má kůň? Ten to také dokáže přehodnotit?
si nikdy neviděl dostihy, kdy se jezdec mění v letce a zatímco kůň před překážkou zastaví, jezdec pokračuje plachtěním vzduchem?
A co na to vlastně říkají pravidla?
Měří se v cíli čas jezdce, koně nebo je vyloženě nutné, aby tam dorazili spolu jako souprava? :-)
Případně zda pro dokončení závodu jezdci stačí koně do cíle dovést, musí na něm dojet nebo jakmile ho kůň shodí, už ani jeden pokračovat nesmí?
Většinou je výsledek asi pádem zpečetěn, ale kdyby ho kůň shodil pár metrů před cílem, nemuselo by být ještě vše ztraceno... :-)
My jsme na ZŠ měli tělocvikářku, která nás vždy 1x do roka brala na sportovní letiště, podívat se na letadla a také si skočit z parašutistického trenažéru. Ten kdo při tělocviku zlobil to měl povinně, aby ukázal, jestli je opravu takový frajer jak se v hodinách předvádí, ostatní to měli dobrovolně.
Co to je parašutistický trenažer?
To to.
http://www.vhu.cz/exhibit/film-parasutisticky...
A ještě jeden zážitek ze sobotního závodu... :-)
Pro jednu kontrolu jsme měli dojet na kajaku, bylo to asi 250m na druhém břehu přehrady. Seděl jsem v téhle věci podruhé v životě a stejně jako minule jsem válčil s tím, jak se tahle věc řídí?
Něco jsem určitě dělal špatně, protože jsem (nejen já) vůbec nebyl schopný jet rovně, často stačil jediný záběr a příď mířila opačným směrem, což jsem korigoval několika záběry na druhé straně, abych zjistil, že je to moc a v zápětí se otáčel zpátky... to abych střídavě zabíral vlevo i vpravo se mi podařilo vždy jen na chvilku, nakonec jsem to řídil spíš jako kanoe, asi to vypadalo strašně, ale úkol se podařilo splnit... :-)
Jako zlatý paddleboard, tam sice taky moc rovně nejedu, ale směr mnohem víc drží... :-)
Tak kdyby měl někdo laicky srozumitelný návod, pokud by mě tenhle typ plavidla ještě někdy potkal?
Není kajak jako kajak. Kajak na přímou jízdu na tohle točení netrpí a mořský kajak má dokonce kormidlo. Slalomový kajak je prostě točivější a tak se s ním blbě jede rovně.
Absolutně netuším, co to bylo, ale kormidlo to nemělo. Tady nějaké fotky ukradené z facebooku pořadatelů. Poznáš to?
Ty točej dobře :) S tím dvoulistem je to o zvyk, ale dá se :)
Dvojlist? To je normální kajakové pádlo, potom jsou pádla do kanoe, ta se liší právě tím, že mají jeden list. Ach ti suchozemci.
hele jo, já si na terminologii nikdy nepotrpěl.. nicméně lodičky se mi vždycky líbily, ale tak jako cesta odněkud někam.. když byl po cestě slalom s chutí jsem si ho jednou, dvakrát sjel. Neustálé a otravné sjíždění kousku vody furt dokola až ke zblbnutí jsem nikdy nepochopil, nezaujalo... Jak s tím, jsem se naučil snadno - 10 minut očumování a pak nasednout :) Nastoupit a odject by mi nedělalo problém ani teď, obávám se ponižujícího vyheverování z lodi při pokusu o vystoupení.. kolena jsou přecejen poněkud tuhý :)
Jezdil jsem roky soutěže jak v kanoi, tak v kajaku. Z otevřené kanoe se vystoupí v pohodě, u soutěžní a závodní je to horší, tam se klečí a jsou kolena v popruzích a "meresjevky" byly docela hustý, často jsme necítili nohy. V kajaku jsou nohy natažené, z toho se vystupuje celkem v pohodě, víc bolí záda v kříži, než nohy.
Já byl zvyklej klečet i v otevřený keni.. jsem dost dlouhej a pak mi vyhovovalo, kolenama mít možnost zabrat a vyvážit neuvážlivý čin háčka.... mě teď bohužel hnáty tuhnou, i když je mám natažený a nehejbu s nima...
Když jsem byl mlád a pružen a řeky prázdný, jezdil jsem.. i kajak a nedělal mi problémy.. pokud ho chceš pohánět směrem vpřed a né do stran, záběr musí být rovnoběžný s lodí co nejblíž bortu, drobné vychýlení srovnáš záběrem na druhé straně - počítám , že jste jeli s dvoulistem.. nebo jen neumíš pádlovat obyč jednolistem na jedné straně keni? To je rovněž trapně jednoduchý.. záběr opět co nejblíž bortu lodi rovnoměrně a vychýlení přídě korigujeme dokormidlováním v konci záběru, případně si přitáhneme, nebo odrazíme... jednolist na druhou stranu nepřehazujeme.
A cos v té malé betonové díře dělal?
Povídal jsem lidem, který to zajímá něco o naší historii, třeba to, že na jednoho slušného prezidenta (z těch dvou, co za něco stáli byl jeden poloviční Habsburg, ten druhý to vzít nechtěl, ale vychován jakožto státní úředník, pro kterého je služba státu nad osobní prospěch se obětoval, aby se mu ten malý vztekloun co 2* prodal stát pomstil i jako umírajícímu) máme několik idiotů, a jestli by nestálo za to, zvolit uspořádání jiné.. i mezi panovníky pravda jsme měli slabší kusy, ale to co se předvádí teď nikdy.
Po dlouhé době byl den bez deště, sice větrno a docela chladno, ale jinak dobře.
Potřeboval jsem otestovat sebe a novou přehazku a kazetu, tak jsem to vzal podél Labe na Kuks a přes Třebihošť na mountain Zvičina. Kazeta a převod 22 : 42 zafungovala, ale bylo zbytečně moc, 37 z bylo akorát a stačilo. Zpátky přes Miletín a Boháňku. Test mi vyšel dobře, krásných 100 km a malinko přes 1000 výškových s docela slušným průměrem bylo naprosto bez problémových.
Když jsem vyjel na Zvičinu a viděl tam toliká zaparkovaných aut, tak jsem přemýšlel proč tam jezdí. Pochopil bych kdyby tam byla vskutku vynikající a lákavá restaurace, ale to. Navíc od tam tud se v podstatě nedá nikam pořádně jít, jako cíl kam dojít dobrý, ale jet tam autem a pak se procházet po parkovišti a jeho okolí, je dobrej úlet.
Není odtud pěkný rozhled? Z Krkonoš Zvičina pořád vykukuje, tak by minimálně Krkonoše měly být pěkně a detailně viditelné.
Krkonoše samozřejmě vidět jsou, ale z tohodle směru zase nic tak zvláštního to není. Je ale možné že to je tím, kolikrát už jsem tam byl :-)
Myslím, že ti co tam dojeli autem také přijdou na to, že to tak úžasné není a víckrát tam nepojedou :-)
Když jsem vyjel na Zvičinu a viděl tam toliká zaparkovaných aut, tak jsem přemýšlel proč tam jezdí. Pochopil bych kdyby tam byla vskutku vynikající a lákavá restaurace, ale to. Navíc od tam tud se v podstatě nedá nikam pořádně jít, jako cíl kam dojít dobrý, ale jet tam autem a pak se procházet po parkovišti a jeho okolí, je dobrej úlet.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
https://www.google.com/search?sxsrf...
Jo občas tam někdo lítá, ale moc jich není. Tentokrát ani jeden, je dost možné, že ten dost silný vítr s občasnými nárazy na ně už byl moc.
Jeden obytňák tam byl si od soboty, ale v poledne to zabalili a zmizeli.
Já měl včera naplánovanou delší cestu,nakonec jsem ujel jen asi 17km. Sice svítilo slunce,ale foukal silný vítr,řekl bych,že byl studenější,než předevčírem. Cestou jsem pořád zastavoval a ladil přední v-brzdu,kde se mi pořád zdálo,že se mi přední kolo nechce volně točit. Pravý špalík se mi při puštění brzdy oddálí 1cm od ráfku,levý se oddálit nechce a chvílemi to za jízdy začne úplně skřípat. Přitom když ty brzdové páky rozpojím,tak se levá páka hýbe bez problémů. Jakmile ale nasadím zpět lanko,zase to je stejné. Pravá páka se pohybuje,levá téměř ne. Zkoušel jsem různě napínat pružinu,která tu čelist vrací a pořád je to stejné. Tak jsem se znechuceně vrátil,protože už byl skoro večer.
Na V brzdách se dá štelovat napnutí vracecí pružiny u každé páky zvlášť a je třeba dbát o čistotu namazání čepu, na kterém ta páka visí. Čepy mažu po rozebrání vazelínou. Průběžně bez rozebrání je čistím olejem za současného usilovného hýbání brzdou pomocí brzdové páky a lanka. Přitom kontroluji, zda se oba brzdové špalky pohybují symetricky. Pokud ne, tak došteluji šroubkem napětí té pružiny. Dá se to vyladit velmi pěkně. Jen prach a špína to kazí a proto ten olej a pohyb pákami.
Dnes dopoledne jsem brzdu přestavěl,vyměnil jsem jednu čelist přední za zadní,ještě jsem vyměnil špalky a výsledek je opačný. Co se předtím hýbalo se hýbat nechce a hýbe se to druhé. Při odpojeném lanku když zkusím páky přitlačit rukou,tak se mi zdá,že obě páky pružiny odtlačují docela dobře a stejně. Ještě tam nakapu olej.
Pošteluj ty šroubky na těch čelistech. Tím se to vyrovná.
Brzdy už fungují jak mají. Vyčistil jsem je,páky namazal,chtěl jsem na Ali ještě jedny špalíky objednat,nakonec jsem objednal jednu celou brzdu o 20Kč dražší,než by byly špalky samotné. Bude na ND. Cestou na návštěvu do autoškoly a zpět jsem brzdy doladil a také jsem zjistil,že dnešními skoro 16km jízdy už jsem letos o 9km překročil hranici 1000km! Když to ale všechno dobře dopadne,tak zítra nastoupím do práce a už tolik času mít nebudu.
Včera neplánovaně kontrola Okoře a krásných 51 km http://vrstevnice.com/akce/grandaction/okor.html
Krasne misto na Stare rece u Stare Hliny, kde jsou obcas videt lednacci.
Úspěšné.
Při jízdě do práce se mně podařilo nepozorovaně z kapsi vytrousit mobil. Když jsem ho pak doma při hledání prozvoňoval, zvedl ho, jak se později ukázalo, poctivý nálezce. Jen byl z druhého konce města. Tak jsem pro něj, abych si ho mohl zítra vzít na cestu do Hodonína, večer vyrazil. Cyklostezky podél Průmyslové stále nejsou dodělané, tak to mezi auty nebylo nic moc. Pán odmítal cokoli přijmout, tak mně potěšilo, že se stále najdou nezištní lidé. Zítra po ránu vyjíždím.
Včera cestou z města začal někomu v tramvaji vyzvánět mobil, cestující se nerudně otáčeli po jakémsi sockovi, protože to vycházelo od něj a trvalo dvě zastávky. U nádraží vystoupil. Teď mě napadá, jaký jsi měl dvojštěstí, že ten tvůj na prozvánění reagoval a navíc odmít nálezný. Tenhle asi nebyl poctivej nálezce. :-)
Nebo měl nový mobil a neměl ještě zažité nové vyzvánění...
Nepravděpodobný, stačilo se na chlapa podívat, neuměl s tím narábať. Předloni jsem při večerním pokuřování před internou zahlíd na cestě ajfoun. Odnes jsem ho na pokoj a v noci začal zvonit. Taky jsem to s ním neuměl, tak jsem ho ráno odnes na recepci. Vyzvedla si ho sestra z plicního. To bylo radosti.