Ahoj.
Mám pumpičku se dvěma otvory na galuskový a autoventilek, bez problémů jsem tím pumpovala oboje. Problém nastal, když jsem chtěla nafouknout úplně prázdnou duši - vzduch utíkal tou druhou dírou. Vzpomněla jsem si, že podobný problém měl i manžel již dříve s jinou dvoudírovou pumpou, když měnil duši, strašně nadával, to byla značková Author. Takže předpokládám, že je v na to nějaký fígl. Poradíte?
Jde to mizerně, ale jde to. Zrovna jsem se s tím potýkal o víkendu. Vzduch neutíká ani tak druhou dírou (také to tak na mě působilo), jako spíš proto, že pumpička není správně na ventilku napasovaná.
Tedy píši o pumpičce, kde se otočením koncovky nastaví správný typ ventilku. Ne o té pumpě, která má na konci jakousi páčku...
1. Dlaň levé ruky otočit nahoru, udělat z ní misku. (Když se to narodilo, vešlo se to do dlaně - Karel Čapek: Dášeňka.) Vložit do dlaně prázdnou duši v oblasti ventilku, a to ventilkem nahoru z dlaně.
2. Nasadit pumpičku na ventilek. Otočit koncovkou pumpičky na správnou stranu, na správný typ ventilku.
3. Již před započetím tohoto otáčení prsty levé ruky silně přitlačovat pumpičku na ventilek v dlani.
4. Pravou rukou pumpovat za stálého přitlačování pumpičky prsty levé ruky na duši v dlani levé ruky.
5. Do pláště vkládám duši MÍRNĚ nafouknutou. Úplně prázdná duše v plášti by mi asi také nafouknout nešla, páč se právě pumpič správně nepřitlačí na ventil.
Ta hustilka (mám Author, nevím, zda jsou i nějaké napodobeniny) je skvělá. Ani po 10 letech používání se neuvolnilo těsnění ani v koncovce, ani v pístu. Je lehká. Jsem s ní spokojený.
Jinak Mstivá Hydra, dříve Přítelkyně, měla ten typ s páčkou na koncovce. S tou mi to právě nikdy nešlo (s pumpičkou) a zuřil jsem (z obou). Otáčecí pumpa je lepší.
Tak, a teď přijdu pozdě do RACHOTY. Vlastně ne, já nemám RACHOTU v kanclu u kafe, já normálně pracuji na stavbě.
Fígl v tom nehledej.
Já tyhle pumpičky (nejvíc od BBB) také dříve používal (či spíše vozil jsem je s sebou a snažil se je použít). V naprosté většině případů to bylo tak, jak píšeš. Nakonec jsem došel k závěru, že tyhle pumpičky - aby fungovaly - tak musí "cítit" určitý protitlak. Takže jsem pak zkusil prázdnou duši trošku fouknout jinou pumpou (s jedním otvorem) a pak až nasadit tu se dvěma - a samozřejmě to šlo už dobře.
Ty "dvouděrové" jsem opustil, stejně mám všade jenom galuskové ventilky, takže mi stačí pumpy s jednou dírou nastavenou na tenhle ventilek.
Ještě závěrem: tu "zkušenost" s dvouděrovou pumpou jsem řekl i v benešovským cyklokrámu, nevěřili, tak jsem jim řekl, a´t mi to ukážou: vzali úplně novou pumpu, nasadili na galuskový ventilek prázdné duše - a prd, výsledek úplně stejný.
Tož tak, vyhodit nebo vrátit v krámu a vozit pumpu s jedním foukacím otvorem, kterou se obvykle dá - otočením vnitřní gumičky - foukat duše jak s galuskovým tak autoventilkem.
Taková pumpička vyžaduje,aby byl uvnitř ní stále nějaký tlak,který uzavře více nebo méně dokonalý ventil nebo klapku na té druhé straně. Teoreticky jde tu druhou stranu do vytvoření nějakého tlaku podržet zacpanou rukou. Prakticky ale člověk tolik rukou nemá.
Prosím Tě Daneek, nečti tyhle nesmysly.
Jeden tu píše, že pumpička nefunguje, protože to s ní neumí (hm, to jsem měl vědět, když jsem za posledních 10 let jistě tak 6x - 8x s ní tu prázdnou duši nafukoval).
Druhý zase předpokládá v pra-jednoduché pumpičce jakési ventily či klapky. A objevuje Ameriku, že v pumpičce musí být tlak. No, pumpičku, která pumpuje bez tlaku, jsem ještě neviděl...
To je Dikobraz, tady to? Nebo je dneska Apríl?
Prostě postupuj podle prvního příspěvku.
Daneek, klidně si to přečti :-)
Na vysvětlenou: když jsem psal můj příspěvek, tak tady byl jenom tvůj dotaz a pod ním žádná odpověď. No a když jsem napsal to moje a odeslal, tak už tady byl ten od Favorita, včetně fotky pumpičky. Já myslel jiný typ pumpiček, se kterými mám špatné zkušenost: mají otvory na galuskový a autoventil VEDLE sebe, zatímco ta na fotce je má PROTI sobě - a s tímhle typem nemám zkušenost. Trvám ale na tom, že ty moje pumpy (s otvory vedle sebe, resp. nad sebou) fungovaly (resp. nefungovaly) tak, jak jsem napsal.
A domnívám se, že v tomhle smyslu je i příspěvek od Davida.
Ai i David to popsali naprosto přesně. Taky jsem dvoudírovou měl a potřebuje "cítit" protitlak, aby se vnitřní ventilek (asi kulička), který rozděluje vzduch buď do jedné, nebo do druhé, díry správně uzavřel.
Hele, zase máš svý dny, že jseš tak jedovatej a podrážděnej ? :-))
Ten tvůj návod možná funfuje pro tu tvoji pumpu. Nemusí pro různé jiné. Mám dílenskou s dvoudírou na šlaufu. Stejný problém. Když používám třeba jen galuskové ventilky, tak funguje dobře i na úplně prázdnou duši bez nějakých fíglů. Zádrhel je při změně, kde chci fouknout prázdnou duši s autoventilkem. Fičí to galuskovou dírou. Musím jít a "aktivovat" tu strávnou díru nasazením na nějaký autoventil s tlakem. Pak zas můžu foukat autoventilky od nuly. Až do změny na galuskový. Postup se opakuje.
Není to tak normální. Když byla pumpa nová, nebyly žádné tyhle fičůry dělat, ale s roky používání (snad bordel v hlavici pumpy) to tenhle postup prostě vyžaduje.
Hele, zase máš svý dny, že Ti formulace "nečti tyhle nesmysly" přijde jedovatá a podrážděná? :-))
Mea culpa, nedošlo mi, že zakladatelka vozí na kole dílenskou pumpu.
No a až uvidím fotku klapky v hustilce na kolo, tak bude následovat moje omluva.
pro upřesnění - jedna je dílenská, jedna je cestovní. obě doury vedle sebe, obě mají páčku, obě nenafouknou prázdnou duši s atoventilkem, ještě nikdy jsem nenafukovala prázdnou duši s galuskovým ventilkem
Na přepínání toho systému, kam to bude tlačit, do které díry to potřebuje nějakou prvotní sílu. Tu to dostane přemáháním protitlaku v používané díře. Pokud je to úplně prázdné, tak žádný protitlak není a tak to nemá čím přepnout. Navrhuji v tom případě prstem zacpat používanou díru a zatlačit pumpou. Tím se ten systém přepne a bude pokračovat už správně. Pokud se směr neudrží a potřebuje to neustále ten přetlak ve správné díře, tak asi zpočátku tu duši nechat složenou a tudíž nafukovat jen ten malý přístupný díl duše. Takto to trochu nafouknout, vložit do pláště a pak už pokračovat normálně.
Brahmo- samozřejmě jsem i vyzkoušel to "ucpání prstem", ale ani tak to nešlo.
A ucpával jsi tu správnou díru? Pak lze zkusit ten bod dvě a to jest nafukovat stočenou duši, aby ten nafukovaný prostor byl tak malý, že hned vybudí protitlak. No a poslední pokus je do té správné díry fouknout pusou.
Ono to bude chtít těch prvních pár stisků pumpičky co nejrychleji za sebou,aby se v té duši vytvořil nějaký tlak a přitom ještě držet ten druhý otvor ucpaný. Aby člověk tohle dokázal,tak by ideálně potřeboval tři ruce. Zvlášť pokud to chce dokázat někde na kole a ne doma na vymontované duši položené na podlaze,kde si tu pumpičku snadno o tu podlahu opře.
obě zkoušené pumpičky měly dírky vedle sebe (podobná této https://www.tchibo.cz/newmedia/art_img/MAIN_ALT...
podařilo se někomu smysluplnně rozchodit takovou?
U duální koncovky o tom, kterou dírou bude fučet vzduch (bez protitlaku, např. u prázdné duše) rozhoduje poloha koncovky - pro zjednodušení: díry pod sebou, VŽDY to bude fučet tou horní, přepínání mezi nima je kuličkou a tu přitažlivost posune dolů a uzvavře dolní kanálek (pokud tam není nějakej borčus omezující pohyb kuličky).
To by měli psat u té pumpičky :-)
Jsem si kdysi takovou taky koupila. Krom toho, že jsem při prvním pokusu o nasazení na galuskový ventilek tento ohla, tak mi to nepumpovalo a fučelo to všude možně, jen ne do té duše...
Koupila jsem si jinou pumpičku a redukci na ventilek, abych mohla jednou pumpičkou pumpovat auto i galuskový ventlek.
Ano ten mechanizmus je uplně jednoduchý, nic méně ted jsem poprvé v životě potřeboval místo autoventilku foukat galuskové ventilky a měl jsem stejný problém, jako zakladatel vlákna. zkusil jsem dvě malé starší cyklopumpičky s otvory pro auto i galuskový ventilek,kterými jsem vždy foukal pouze autoventilky, ani jednou mi galuskový ventilek nafouknout nešel, pak mi to došlo, časem se prachem a deštěm zalepili ty mechanizmy díra pro autoventilek v otevřené poloze a dirka pro galuskový ventilek v zavřené poloze.
uplně prázdná duše nejde nafouknout z jednoduchého duvodu--pumpičkou se ventilek, pokud nemá matici u ráfku odtlačí do toho ráfku a v mechanizmu pumpičky se nezmáčkne --neotevře dírka pro ten ventilek.
stačilo do těch direk vtlačit trochu slin, zaštourat špejlí , mechanizmus se rozhýbal a pumpičky už fungují .
A není lepší mít všechna kola jen na galuskový a k tomu jednu kvalitní a bezproblémovou pumpičku?
si šťournu...
podle mne je lepší mít všechna kola na autoventilek....
To je nějaká touha mít alespoň něco z opravdového, motorového, vozidla ? ;-)
:-) potrefený husák se ozývá :-)
Lelek mi krásně nahrál, tak jsem připojil "vtipný" komentář.
S galuskovými ventilky jsem si zažil svoje, když jsem koncem socíku jedno léto jezdil na galuskách.
(kamarád mi půjčil ráfky- ne kola, ale jen ráfky, galusky bylo možno koupit v podnikové prodejně Barum) a po pravdě na mé použití to nebylo. I když cyklokrosové "špunťáky" byly do lesa jako dělané. A PWB na hrázi jely jako když střelí.
Jenže:
Pumpou Favorit-Special jsem ulomil čudlík s matičkou raz- dva. A bez matičky ventilky podfukovaly. Jo, šlo to vyměnit, jen ty ventilky tehdy nešly koupit. Tak žebrat na dráze probouchané galusky a z nich tahat ven ventilky...
Navíc spravovat defekty na galuskách a lepit galusky tak aby nedělaly "bublinu"...
Takže, fakt, radši ty auto- ventilky.
Pokud na nich dáš ventilek s měkkou pružinou nebo tu tvrdou vyžíháš, nemají problém.
Já ale psal o galuskových ventilkách a ne gakluskách. Mám galuskové v duších jak na treka tak na horáka. malá pimpučka je šroubovací na tělo ventilku, takže se ulomit nedá a doma dílenskou snadno nasadím a také bez šance něco ulomit.
Jinak je jedno kdo má jaké ventilky v kolech, ale nějak mi uniká smysl a důvod proč na různých kolech mít různé ventilky když je možné to sjednotit na jednu pumpičku a netrápit se tak podobnými hloupostmi jestli pumpa přepne nebo ne.
Některé duše (do velkejch tlustejch plášťů) s galuskovým ventilkem snad ani neseženeš. Připadá mi, že cpou autoventilek už i na silniční duše, posledně jsem měla problém vybrat duše s galuskovým ventilkem. Ruční pumpičkou se mi autoventilek hůř pumpuje, mám pocit, že to má větší odpor.
Běžně jsou k sehnání 2,5" i 3,5" s galuskovým ventilkem.
mám tři cyklo pumpičky, jedna s manometrem a jednoznačný vítěz testu je obyč malá lehká pumpička Force
https://www.alza.cz/sport/force-sport-duo...
teoreticky by to měla být ta na odkazu z alzy, jen ta moje váží cca 90g --né jak píšou 157g a měří 180mm--né jak píšou 210mm,navíc si i myslím, že vyustění má stejně jako ta moje pouze na autoventilek---možná v sadě s nějakou redukcí--auto/galuska, uvidím zítra, objednal jsem si ji i na kolo.
kdysi mi ji pujčil kamarád když píchnul a já mu to lepil a naprosto jsem nechápal, jak to s ní jde zlehka dofouknout kolo i na 4 bary, to s těma mejma rádo by chytřejšíma bych padnul.
je to tím uzkým pístem, sice je potřeba víc kmitat, ale to nevadí na rozdíl od těch širších pístu, když mám pak jak vzrustá nad 2 bary tlak problém to tlačit vší silou proti sobě , tady s tou pidi to jde jako prd.
Tak ten novější typ Force je opravdu delší, váhově je alespon podle mé váhy ale opravdu oproti popisu prodejce pod 100G, nikoli 157g.
pro autoventilek, nebo galuskový ventilek se obrací těsnění s redukcí pod hliníkovou spodní matkou, tím odpadá problém se zalepením a ufukováním druhou dírou.
vnitřní pruměry hlavních pístu jsou-
moje puvodní menší force cca 16mm--tou to jde foukat nejlehčeji
nová delší force--cca 19mm--pořád v poho, ale už je trochu poznat větší pruměr
stará, ale pohledově už opravdu kvalitní cyklopumpička a né nějaká hračkojdní pidi jako ty Force--vnitřní pruměr hlavního pístu 23mm a tou už je to doslova peklo.
Hold ta fyzika asi funguje i u těch cyklopumpiček
Třeba proto, že ty ventilky mají různý průměr? Do ráfku na autoventil musíš ke galuskovému dát vložku a ráfek na galuskový ventilek bys musel kvůli auto ventilku převrtat.
Já jsem se rozhodl, že podruhé si venilek už rozhodně neulomím a pořídil si pumpičku s hadičkou. Nevím jak je to váhově, ale ta jistota bez vozen náhradní duše, je skvělá.