Ahoj, pokud by mi někdo uměl poradit konkrétním odkazem na správný typ držáku přehazovačky pro toto kolo moc by mi to pomohlo.
zřejmě je to toto kolo
https://kolo.cz/clanek/merida-matts-speed-v-2006
možná jde o tuto redukci, ale nejsem si jistý
https://www.cyklopoint.cz/drzak-prehazovacky-01...
případně jaký typ páček pro přehazovačku a brzdy--lankové kotoučové
vzadu je 9 kolečko.
A to nemáš starou poškozenou patku pro porovnání?
nemám, já ho dnes našel očesané u popelnice a bylo mi ho líto ho tam nechat,v cykloservisu --ve dvou i když měli katalog těch redukci nevěděli kterou z nich objednat i když jsem jim řekl typ toho kola.
To tak někdo umí nakupovat :-D
Netuším jak se patky značí a jak je vyhledávat jinak, než podle vzhledový podobnosti, ale z toho co jsi linknul bych řekl že nesedí ani jedno. Podle detailu tý patky bych to viděl spíš na tohle
https://www.sterba-kola.cz/item/merida-matts...
https://www.sterba-kola.cz/media/clanky/Merida...
čili patka NEJSPÍŠ tahleta
https://www.cyklopoint.cz/drzak-prehazovacky-01...
Ale teda přijde mi divný, že někdo zahodí rám, kola, přehazku, přesmykač, ale nechá si patku přehazky... :-/
Díky, zkusím objednat tedy tu cos mí poslal link
https://www.cyklopoint.cz/drzak-prehazovacky-01...
ještě se trápím s dohledáním nějakých páček přehazovaček a brzd. rád bych se vešel sadou do 1000kč ,střed je trojtác a zadní rozeta devítikolečko, nikde to nemohu najít jako set, aby levá byla typově stejná jako pravá, bud jen levou, nebo pravou, ale nikdy typově stejné.
já si vždy vystačil s obyč sis páčkama, ale tady na ten rám už mi to přijde opravdu brutál
A na zadní stavbě není omačknutý tvar - obrys horní části patky? Z rozměru a tvaru by se dalo určit jaká tam je.
U Mertidy je v provozu tuším asi 8 různých tvarů, postupně ten počet snižují, mívali jich tuším 12, ale i tak je to hodně.
není, je to čistý a nevymáčklý
Pomůže-li, budu rád:
https://prodejce.merida-bike.cz/komponenty...
řazení bych řešil takto:
https://www.cyklobazar.cz/razeni?filter%5Blist...
a počkal si na 9 speed deore. Pro mechanické kotouče potřebuješ V-brzdové páky. Jestli kombo nebo sólo řazení a sólo páky , je na Tobě.
přehazovčka má hák, tj nouzová oprava. Tady byl na patce našroubovaný přehazovač který končí jen šroubem bez patky.
To co nemáš je tvz patka, o označení -přesný typ bych si napsal přímo do Meridy, jsou tam ochotní.
Pro mne vyhrabali a skenovali katalog z 1996 :-)
mail tady: https://prodejce.merida-bike.cz/kontakty_ma1079...
panove diky moc za ty odkazy.moc mi to pomohlo.
Chtít za takový kousíček duralu tři stovky, je nehoráznost. Doba výroby v amatérských podmínkách může být okolo hodiny. A z té by mně nejvíc času zabralo najít vhodný kousek šestky duralu.
Merida dnes patří k těm levnějším, patky jsou i mnohem dražší.
Kdo umí a chce, tak si to doma vyrobí, ale nemyslím, že takových lidí bude u nás víc než deset. Ne každému kdo to umí se s tím bude chtít trápit a shánět ten správný materiál. U nějakých 8 stovkových patek už asi stojí za úvahu se s tím dělat.
Tak jsem trochu pokročil, dnes dorazili kotoučovky, tak jsem je tam hned namontoval, přehazovačku jsem nakonec musel objednat novou plus tu patku, to přijde příští týden a páč jsem nestihnul koupit ty páčky přehazky--někdo byl rychlejší, teprve dnes se mi podařilo si tam na tom bazaru uhlídat 3/9 páčky i s brzdovými páčkami, hned jsem mu volal, tak příští týden bych to měl mít taky.
co mi ale ještě není jasné, jak se rozebírají dnes ty středy šlapek a jak tam jsou dnes řešená ložiska a jestli to vubec rozeberu sám bez nějakého spešl k tomu určenému nástroji.
mám tam nepatrnou vuli, tak s tím musím taky něco udělat a nepředpokládám, že to bude stará klasika kde se dotáhnul věneček , ale že tam dnes budou spíš prumyslová ložiska---takže vyměnit za nové.
zapouzdrena osa, klasika.
50/50 povolená miska nebo osa v čudu.
Klíč je na to tento:
https://www.kupkolo.cz/super-b-tb-1065-klic-na...
(nebo lacinnější varianta...https://www.kupkolo.cz/klic-na-misky-shimano... - ale pokud budeš dávat střed s kovovými miskami, je lepší ten první...)
Pro demontáž stačí i šroubovák+kladivo a odhodlání, ale pro montáž ne :-)
Ok, díky moc.
Koupil´s (pro sichr) ty patky dvě? Ona se ohýbá, rovná, ohýbá ... a je potřeba nová (a v šuplíku není)
Díky za info, pokud bych s tím měl problém, tak bych si ji už podle origo mustru bud vysochal z kusu železného plocháče, nebo nechal vypálit od známého z nerezu.zase ona je otázka, jestli není lepší občas ohnutý ten duralový držák, než pevný železný, nebo nerezový, ale rozlámaná přehazovačka .
Z modýlku letadel už vím, že při ráně to stejně někde rupne, ty jen mužeš konstrukcí do určité míry ovlivnit když na to dojde, tak kde to rupne.
Snad je lepší vyměnit přetrženou patku a jet dál, než se složitě dostávat domů se zničenou přehazkou a kupovat ji novou. Alespoň já si radši vyměnil několik patek a mám stále stejnou přehazku, která chodí a neprotestuje i když dostává fest zabrat.
Proto jsem psal, že asi vědí, proč dělají tu patku z bláta, jen jsem nevěděl, že to tak je a že si jich musím koupit raději víc než jednu.
Já vozím stále jednu sebou. Váží to asi deset gramů, vyměněný to je za chvíli a zvládnu to i já, tím pádem úplně každý :-)
A přetrhnout nebo i jen ohnout patku je velice snadné a i na nečekaných místech a nečekaným způsobem. Jednou jsem si přetrhnul na asfaltové cestě. Předním kolem jsem si hodil štěrkový kamínek na řetěz, nespadnul a přehazka se namotala. Než jsem zjistil, že je problém tak jsem stačil ještě šlápnout a bylo hotovo.
Jinak na lesní cestě, klacek i šiška to umí taky a dokonce na podzim i spadané listí.
V sobotu přijedeš večer s ulomenou a na neděli máš domluvený další výlet - ona ta v šupleti peníze nežere
Tak jsem trochu pokročil, dnes mi dorazili páčky, přehazovačka , držák té přehazovačky, pedály a klíč plus stahovák na ten vykvedlaný střed šlapek. šroub držící kliku s trojtácem jsem musel ale odvrtat, což byla neskutečná pakárna i vrtákama do nerezu--možná to byl i duvod, proč to zkončilo očesané u popelnice, nepomohlo ani ohřátí.
v cyklo servisu jsem dnes koupil nový střed, bowdeny , lanka , to už mám hotové, zítra se ještě stavím v servisu pro sedlovou tyč, sedlo, nový řetěz a možná budu ještě potřebovat nový trojtác--od vytahaného řetězu už má natažené zuby.
teoreticky bych mohl být zítra pojízdný , což je mi ale bohužel vzhledem k předpovědi počasí prd platný.
Takže ta patka sedí?
sedí, zaplat panbuh.zítra si ještě nechám v tom poradit, jestli bych tam neměl dát raději tu starou puvodní přehazovačku--má trochu kratší to rameno dvoukolečka, než co jsem koupil tu novou.
Ještě budu muset koupit nové pláště, jezdím jak terén, tak i asfalt, na asfaltu mě vždy vadilo, když plášt s drapákem i uprostřed hučel.
rád jsem vždy používal tady ten plášt
https://www.cyklodiskont.cz/plast-50-559-kenda...
ale píšou--veliký valivý odpor, tak ted nevim nevim-ale nikde nejsem schopný dohledat vzorek po stranách s drapákem a uprostřed nepřerušovaná vlnovka.Cenově bych se s jedním pláštěm chtěl vejít do cca 350Kč
Má životní zkušenost s plášti Kenda je :
na všech mi popraskala kostra.
Ale jsem tlustý a jezdím dost často natěžko.
mám teď rád Michelin country rock - lehké, malý valivý odpor a na asfalt + polňačky OK.
Na boční šikmině (okraj vyjerých kolejí na polňačce) mi jednou ustřelil, nečekej od toho chování jako od Panaraceru Smoke :-)
co jsi koupil? jestli to Deore, nebo aspoň Alivko,
tak není o čem uvažovat.
Délka ramínka (vodítka) je daná rozdílem mezi převody který potřebuješ pokrýt.
Tu plechovou hrůzu (SIS) co jsi měl na prvních fotkách proboha zahoď.
Tu sis přehazovačku jsem tam dal jen abych když jsem se v tom hrabal necoural pořád řetěz po zemi.
Dnes jsem si nechal v servisu vyměnit řetěz, koupil jsem tam sedlovku a sedlo, pláště jsem zatím použil ze starého kola, abych než dorazej nové to mohl alespon trochu projet a seřídit.
co mě ale prdí, nevejdou se mi do ráfku autoventilky, je tam malá díra na takové ty uzké cyklo a vrtnout to nejde kuli uzké ploše u té díry, hold se s tím smířím, ale prdí mě to, zase budu muset řešit kuli foukání redukci--všechny ostatní pohybovadla mám na autoventilkách.
Stejně to ale i když nalezenec u popelnice nějakou kačku sežralo, odhadem 4/6k do toho padlo.
Tak jen doufej, že to u popelnice nebylo třeba pro nenápadně prasklej, nebo nějak pokroucenej rám.
Kola jdou za sebou rovně a sváry se mi zdáli v pohodě, uvidím až to projedu.
Oni na tom byli vepředu i vzadu z husta sjetý silniční pláště, teda pokud k sobě vubec ty kola a rám patří, moc mi mozek nebere, že by někdo jezdil takové pláště na rámu horského kola.
Trochu jsem váhal, ale nakonec jsem udělal držák na mobil a bluetooth reprák stejně jako to mám na koloběžkách, ještě klínek do brzdy, aby když to kolo někde opřu, tak se nerozjelo a nespadlo.
Do představce bych nevrtal, použil objímku, a místo nějakého klínku strkaného kamkoli do brzdy bych si udělal gumový kroužek, který mi navlečený na řidítka a páčku jí udrží stisklou. Výhodu poznáš, až se s klínkem rozjedeš...
kdybych měl na těch elektrokoloběžkách používat k montáži komponentu objímky, tak bych se uobjímkoval.
Klínky používám proto, protože to na rozdíl od gumiček funguje a když si na to které pohybovadlo vyrobím klínek, už to nikdy nemusím řešit, že by prasknul, vytahal, nebo jsem ho někde ztratil.
ale nevadí mi, když si to někdo jiný vyřeší tou gumičkou, mě se to ale neosvědčilo, samozřejmě že to bylo to první a nejjednodušší, jak jsem se to pokusil vyřešit.
Jo tááák to je klínek do páčky brzdy, to je jiná :)
No, vrtat tahovou stranu představce, byť v místě nejmenšího ohybového napětí dírou 7mm je docela na hraně.
Občas si ten držák sundej a podívej, zda tam někde u té díry není trhlinka nebo nápadně matný kousek či oloupání barvy (mirotrhlinky)
(u letadel se to řeší větou "pravidelně provádějte inspekci v oblasti....")
Máš pěkný držák na mobil. Dá se koupit vodotěsný obal, který se nasune na kolejničkový držák upevněný na šroubu představce nad ježkem. Když tam nemáš mobil, tak je na představci jen místo hlavy imbusového šroubu malinký čtvereček držáku pod tím šroubem.
Má to ovšem chybu, že ten mobil musí být vždy v tom pouzdře, což zhoršuje jeho ovladatelnost. V rukavici to přes tu fólii už nejde. Holou rukou to jde dobře. Tak snad už brzy odložíme prstové rukavice. Na druhou stranu je ten mobil dobře mechanicky chráněný.
Mě to vyhovuje na mobily , menší tablet a powerbanky na ty sucháče, mám to na ně v bytě i v autech, jednou rukou to nandám i sundám, když jedu na kolobrndě v nějakém drncavějším terénu, tak přez to ještě přetáhnu pro lepší pocit opletenou gumu, nebo okroužek.
Vrahu!
To je fakt takovej problém dát tam objímku kolem?
Jinak se dělaj páky s aretací vetavěnou. Mám to jako parkovačku na tříkole a funguje to perfektně
Murphyho zákon: "Co se může podělat, to se podělá."
Klínek je (vůči podělání) jistě odolnější ...
Ovšem, hned druhý zákon pana Murpyho nám praví, že co se podělat NEMŮŽE, podělá se taky :)
ad ventilek:
Jak to má široké ráfky? (číslo, např 559x17)
Zatím všechny ráfky šly převrtat i silniční :-)
ad fotka... jedna vzdělávací...prosím... fotí se ze strany řetězu, aby bylo vidět pohon.
599X17 :))
tak, jak mi díra v tom představci přijde v pohodě, tak do toho ráfku se vrtnout větší díru bojim bojim.
Pro ten autoventilek už bych trochu vrtnul v hraně i ty bočnice, závit by se s odřenýma ušima vlezl, ale to gumové rozšíření ani náhodou, to bych šel už přez tu hranu., todle by byla stopro akce, jak zkurvit dva funkční ráfky.
šířku 17 mám na kole i já.
A ano, převrtanou.
Pokud tam máš ty boční "trubky" tak je to zřejmě na pováženou, to chápu.
Rubena (dnes Mitas) dodávala duše s celokovovými ventilky (tj dřík není pokrytý gumou)
dnes jsem dohledal pouze v provedení "fat"
ale myslím že i jiní výrobci by to mohli mít takto.
viz:https://www.mitasbiketyres.cz/p/duse-na-kolo-26...
ale redukce galuskový/ auto to řeší.
vyřeším to tou redukcí, stejně si chci na to kolo dát nějakou brašničku s lepením, náhradní duší a nějakým základním nářadim plus pumpičku.
Na koloběžce vozím dílnu v batohu, ale na kole by mi batoh na zádech možná vadil, i když uvidim, docela jsem si zvyknul v tom batohu vozit i ruzné teplejší oblečení, asi jak mi už není třicet, tak už to nedávám, že vyjedu v poledne v triku a kratasech a večer pak neklepu kosu.
Tak to jsem vubec netušil, že kolo se má fotit ze strany řetězu :))
Už to mám snad definitivně komplet, nakonec jsem koupil i novou rámovou brašnu, 350kč už by mě stejně nevytrhlo, oproti té mojí staré je trochu větší, tak se mi do ni vejde i pumpička a nemusím ji mít v držáku vedle flašky.
Trochu jsem doufal, že by to dnes mohlo odpoledne konečně klapnout se trochu projet, ale zase se přihnala prutrž mračen, tak snad to vyjde zítra.
tak tedy od řetězu :))
Hlavně jsem rád, že jsem se udržel a nenapchal na to motor, poslední dobou jsem si všimnul, že jsem trochu dejchavičnej už v druhém patře a že by to asi chtělo dělat i trochu něco jiného než honit sice babilion kilometru, ale na elektrické koloběžce kde tou nohou taky máchám v domění že se aktivně pohybuji i za své, ale ono to bude asi trochu jinak a o nějakém tvrzení, že elektrokolo ti jen ulehčí třeba kopce, ale jinak že stejně makáš si už myslím své.
Motorové kolobrndy se rozhodně nevzdám, ale občas se projet pár kiláku na kole pouze za své mi rozhodně neuškodí, docela mě to vyděsilo už loni, když jsem si od dcerky pujčil její nové kolo a po cca kilometru v mírném kopci jsem toho měl plný brejle, přitom před lety jsem v poho drandil na těžko 50 100km a byl jsem v pohodě, že už bych dnes neujel to, co dřív mi bylo jasné, ale že jsem už totální chcíplotina, to mě hodně překvapilo.
Nevím jak moc úzké máš ráfky, ale zvětšoval jsem díry z galusky na auto už vícekrát, naposledy i na úzkých vysokých ráfcích dole na fotkách. Neříkám, abys to hned začal kutit na těch svých, jen to, že jestli tohle je to jediné co tě odrazuje a autoventilky tam chceš, potom nevidím problém. Samozřejmě nevím co za ráfky máš, hádám ale že užší než A320 asi nebudou. Než ale vrták, radši bych na to vzal tlustý kruhový pilník a pohrál si s tím, o moc víc času to nezabere.
Sice píšu vrtnout, ale vrtnout vrtákem by to nešlo, ten by se chytil na jedný straně a ujel do té bočnice, takže ten pilník by byl jasnej, ale já bych i tim pilníkem musel do té bočnice, do toho nejdu, to vzdávám .
Hmm, no tak tohle je opravdu hubeňour :-(
sice s křížkem po funusu (psal jsi že máš pláště už objednané) ale nejsou špatné ani takovéto:
https://www.kupkolo.cz/26-plast-mtb-schwalbe...
https://www.kupkolo.cz/plast-26-mtb-schwalbe-cx...
Vzorkově podobné vozí manželka a zvládají i šikmé najetí na obrubník :-) což, jak uznáš, je opravdu dobré vysvědčení :-)
Tak to je škoda, tady do těch bych se ukecat nechal
https://www.kupkolo.cz/plast-26-mtb-schwalbe-cx...
ale včera jsem už objednal tady ty
https://www.cyklodiskont.cz/cst-plast-c1435...
dal jsem si na ty pláště finanční strop 350kč.
Tak jsem se konečně dočkal trochu slušnýho počasí.
Trochu jsem se obával, že po té cca 10 leté pauze odpadnu po 10km, ale nakonec jsem dal 45km. celá trasa v podstatě po rovině ale stejně toho mám plný brejle. Plán byl, že si ted dám doma kafe , trochu si odpočinu a ještě bych dal malý kolečko tak 10km, ale naštěstí začalo pršet :))
Nic se nemá přehánět, ani jízda na kole po dlouhém čase. Ten déšť ber jako zásah osudu nebo vyšší mocnosti.
Nojo no, jenže 45km, to je takový, jako že víc už jsem neujel, kdyby to bylo třeba 52, tak už je to jako že ta cesta už dál nevedla :)))
ted jsem byl ještě zkusit projet tu svoji slavnou rozptylku na to světlo,--- je to na prd.
Napoprvé po dlouhé době je 45km docela dost a druhý den o tom budeš dobře vědět.
Ne, je to dobrý, když jedu občas na té své ekoloběžce pořád ve stoje delší trasu--70/90 km, tak o tom druhý den vím, ale z těch včerejších 45 na kole jsem v poho, kupodivu mě nebolí ani zadek jak nejsem zvyklej na sedlo.Dnes nemohu, byl jsem na očkování, ptal jsem se sestřičky a dnes si mám prý dát opravdu šlofíka.
já se moc nevyznám v anatomii těla a jaký sval za co tahá, já měl včera jednoznačný problém s dechem a svalama na nohou co mají kvedlat s pedálama--bylo pro mě méně problémové vyjet kopec na velký tác, než kvedlat nohama na malém. ale je možné, že pokud na to vlezu zítra, budou ty kvedlací svaly který mě ted vubec nebolí hned bolet.
Tak plán trasy by na zítra byl, uvidím co počasí, na odpoledne je tam pořád přehánka , ale nemělo by to být nic zásadního.
https://mapy.cz/turisticka?planovani-trasy&...
Tak meta zdolána. Trochu mi začalo pršet. Ale teď už je to jedno. Domů dojet musím????
No.. přinejhorším ho můžeš někde opřít o kontejner, sundat nějaký součástky a vzít si dom taxi.
Nakonec dobrý, deštovou přehánku jsem přečkal na přehradě v altánku a domu to nakonec dopajdal.
pokořit 50km se mi povedlo, tak spokojenost.
Zítra ale dám pauzičku na ekolobrndě.
Trasu odhaduju tak na tři, tři a půl hodinky. Jaká byla realita?
Odhaduji tak 5/6 hodin, minimálně hodinu jsem se seknul v tom altánku kuli dešti a cestou jsem dával pauzy--cigárko a ještě jsem zkoušel přenastavovat zadní přehazovačku---ten šroubek jak se nastavuje přítlak a vzdálenost od převodu.
delší kopce jsem striktně tlačil, za prvé bych je stejně nedal a za druhé jsem se bál, abych to nepřestřelil, neozvala se achylovka a v noci mě nebudili křeče, ale vždy jsem jezdil stylem---zítra je taky den.
AVS si myslím tak 10 max, přesně nevím, mám starý tachometr co pokud avs nestopnu,počítá i když stojím. Ted si jedu pro nový a hurá přez Kralupy nad Vltavou na koloběžku.
Kolo znovu snad zítra, uvidím, na víkend mám čubu a tu na kolo vzít nemohu, na kolobrndě si ji co neujde odvezu--už ji to moc neběhá.
joo, plazil jsem se jak šnek, ale jinak to po tak dlouhé pauze nešlo, nohy neposlouchali :))
dnes to s počasím celkem vyšlo, tak jsem s čubinou nadrandil na ekolobrndě 75Km.
Čuba se dnes ráno netvořila že by jí ten včerejší výlet nestačil. Tak jsem dnes vyjel zase na kole. Vlakem do Berouna a domů už po vlastní ose. Dnes už s novým tachometrem tak mi AVS počítá jen když jedu. Zatím ukazuje 19.8 ale to bude s přibývajícím únavou rozhodně padat.
Jel´s přes kopec (Loděnici, Rudnou)?
Ne, to je moc do kopce a moc po silnici.jel jsem to klasicky spodem--Srbsko, Karlštejn,Černošice---plán byl pod Barandákem to vzít domu zase přez Prokopák, ale před Radotínem jsem se schoval před přehánkou na jeden Birel a když jsem na mobilu zkoumal za jak dlouho ta přehánka přejde, tak jsem si všimnul, že zítra a pozítří by mělo být super počasí, tak mi bouchli saze, uhnul jsem domu už v Radotíně--takže jediný kopec na trase když nepočítám ten stoupák v černošicích u mostu ze Všenor jsem měl cestou jen Zadní kopaninu---ten jsem musel vytlačit, vyjet ho pro mě bylo zatím bez šance. celkem cca 44km AVS 17,8
ted fofruju s předělávkou dětského přívěsného vozíku za kolobrndu a rád bych zítra ráno vyrazil na těžko na kolobrndě ---asi kemp Litoměřice , v uterý zpět a ve středu už do rachoty.
čubu ale asi nechám doma, na vozejk zvyklá není a to by pro ní bylo na poprvé-80/90km asi hodně.
Ještě uvidim, ale spíš to vidím bez psa.
Tak nakonec valím na Kokořín. Autem jsem se ale nejdřív přesunul do Nebušic
Tak slunicka jsem si moc neužil,ale hlavně že nepršelo. Trasa byla vcelku tak. Občas nějaká objížďka,ale jinak dobrý. Celkem 89km. Kudy zítra domů se rozhodnu až ráno podle počasí.