Ahoj,
zvažuji přestavbu střed. motor TSDZ2 nebo podobný (500/750w). Dost těchto motoru tuším i BBSHD nemá teplotní čidlo ani tep. pojistku apod... Na webu je dost příspěvku o usmažení (jedno zda Bafang či Tongsheng). Dost lidí tam bastlilo čidlo apod...
Co googlím tak motory typu 500 i 750w jsou konstrukčně 250/350w s větším max. odběrem.
Máte někdo s těmito motory při vytížení kola 100kg + kopce zkušenosti zda vydrží, bastili jste nějakou kontrolu? Nerad bych něco co za chvilku spálím...
Díky předem za reakce.
Ja mám BBS02B 500W 36V 25A nastavený na max. odber 18A má najazdené viac ako 8000km. Zatial sa mi nestalo, že by mi ho vyplo.Čidlo som si aj zohnal ale nenamontoval som ho. Občas keď si spomeniem tak po nejakom ťažšom kopčeku skúsim rukou ako je motor teplý, ale býva to len také vlažné. Aká teplota je vo vnútri motora netuším. Snažím sa ale motoru pomáhať čo najviac. Vždy čo najlahší prevod a kadencia.
Vážim 95+kg bike komplet cca25kg.
Mám stejný motor, nastavení na 18A mi přišlo takové vláčné. Mám nastaveno na 20A, přijde mi to lepší. Teplota se drží jen na vlažné.
Mám najeto málo, teprve letos jsem přešel na tento motor.
Vážím 85kg, kolo 26kg, bagáž tak 5kg.
Ono väčšinou stačí trochu tomu ako motor pracuje rozumieť a zo začiatku si odskúšať ako sa pri rôznej záťaži hreje. Potom to ide celkom dobre odhadnúť a v neštandardných situáciách je vždy možnosť zastať a teplotu skúsiť rukou. Nemal by byť na dotyk vyslovene horúci, vlažný až teplý je v poriadku. Motory BBS majú stator s cievkami spojený s vonkajším rebrovaným plášťom a tak je prestup tepla vcelku dobrý. TSDZ je v tomto riešený blbo a teplo z neho uniká trochu problematicky. Usmažiť ho alebo mechanicky poškodiť je jednoduchšie.
Používal jsem dig. teploměr na BBS02-750W dle:https://electricbike-blog.com/2015/06/07...
Je tam tabulka :140 F=cca 60oC, kdy je třeba nechat vychladnout. Pokud chcete jezdit na plný výkon, je potom odolnější BBSHD.
Pro motory BBS02 a BBSHD je k dispozici Simulator Grin, na kterém je možno simulovat různé situace. Příklady i pro přehřátí motoru BBS02:20A/48V, plný plyn, 20% stoupání,100 W cyklista a různé převody s kadencí 55 (system A) a 77(system B). Ze simulace plyne, že k přehřátí dojde po 5 min. (A) , nebo po 19 min(B). BBSHD se za podminek A (nízká kadence) přehřeje za dvojnásobnou dobu, než BBS02-asi 10 min.Pokud se udržuje rozumná kadence pedálů např. 70 RPM, vydrží motory bez přehřátí delší dobu. Pro BBS02 je to asi 12 min a pro BBSHD (také 20 A) je to 29 min.
Díky za tip na skvělý web. Rychlé přehřátí, pokud jsem to dobře pochopil, v podstatě znamená dusit motor do kopce na těžký převod 42:11 apod. a na malou kadenci. Při správném převodu a kadenci přehřátí v podstatě nehrozí.
U mě padla volba na TSDZ2 do nové kola. Po osazení a zajetí dodělám čidlo a OpesSource program na hlídání teploty viz např. zde:https://www.youtube.com/results?search_query...
Zdravim.
Jsem mel 2 BBS-02 motory, oba jsem postupne ponicil prehrivanim, i nominal 500W nejsou schopny vydrzet dlouhodobe.
Kadence mam 80-90, a bezna jizda ma prumer nad 35km/h.
Tak Vy máte dost specifické využití motoru s tou průměrnou rychlostí 35 km/h. Při pravidelné údržbě a sledování teploty by také ty vaše motory vydržely déle. Můj BBS02 má najeto přes 25 000 km za 5 let a jediné závady:ložisko na středové ose a kontroler+1 ročně promazání.
Urcite jste mate pravdu, ze ja vyuzivam kola nad jeji limitem:)
Po zniceni dvou BBS-02 motoru jsem presel zpet na zprevodovany motory a velice s nimi spokojen.
Ted mam prumer nad 40km/h, a menim motor jednou rocne, coz vychazi 2-3 krat levnejsi nez provoz BBS-02 motoru.
Mit RJ dal od motoru je to dobra vec:)
Musím potvrdit,kvalitní silnej převodovej motor je nezmar,můj první má už hodně přes 20tis. a stále bez rozebrání a namazání vesele vrčí a to s váhou jezdce 115kg + nějakej náklad. Jeho provoz je velmi levný.
Prosím Ťa Kormik a aký to máš motor a v akej kombinácii komponentov? Ďakujem
Je to Bafang BPM2 36V/500W krmen 48v
Asi 6 let jsem jezdil na plyn s tempomatem a poslední 2 roky výměna ŘJ přidán displej a pas.
Dávám odkaz, ale mají zatím jen ve 48v
https://bmsbattery.com/motor/351-15707-bafang...
https://bmsbattery.com/home/1144-s-lcd5-lcd...
Tato ŘJ je na ten motor super.
https://bmsbattery.com/home/1024-s12s-500watts...
Chlazenim pasivy kolem motoru date teplotu o cca 5 stupnu dolu. nekdy to muze byt prave tech kritickych 5 stupnu.
Jak je to hliníkové žebrování přiděláno k motoru? Pro nejlepší přenos tepla od motoru by tam neměla být vzduchová mezera, ale vyplněno asi nějakou vodivou lepicí pastou?
Ze začátku byly možné koupit, před x lety, přímo chladiče už s vysoustruženým rádiusem a držely na motoru kovovou šroubovací hadicovou páskou.
Skoda ze nemate odkaz fotku, neco takoveho jsem hledal, ale nenasel.
V podstatě to samé, co máš Ty už namontované, ale v tom hřebínky uprostřed "vylomené" dvě lamely pro vedení té kovové stahovací hadicové pásky. Byly malinko vyšší, ale chladící výkon byl asi stený pak pro to "vylomení" některých lamel. S tou páskou to drží dýl než jen jeden rok použití oboustranné lepící pásky v mrazu a na slunci. Někteří podmazávali chladiče pastama pod chladiče, obyčejnýma silonovýma pastama. Ale asi pro nulový odbyt to zmizelo z trhu.
Ta dosedací plocha chladičů byla lehce do oblouku pro lepší kontakt.
Být to na mém lehokole, tak to osadím asi dodatečným držákem na světlo pro další plochu chlazení. Počítám tedy tak do 5 let, motor i s baterkou mám v poličce, že.