Dobrý den, dnes jsem došel k závěru že si zvážím kolo s veškerou výbavu a zůstal jsem v šoku. Vše i s elektrokolem s motorem BBS1, baterii 832WH a batohem kde mám jen to nejnutnější včetně 2 litrů nápoje mi váha ukázala 41kg.
Samotné kolo=23kg(včetně motoru, blatníků stojanu a zadního nosiče) + batérie 5kg + vaky a v nich to nejnutnější na cestu 8 hod výlet s pitím 2 litry a 4 rohlíky se sýrem=13kg.
Ted uvažuji jak to trochu odlehčit :-)))
Jak to máte vy, kolik vám to váží?
Říkám si že ti cyklisti co jezdí tzv. "bez ničeho, táhnou třeba jen 23 kg (ebike) a mají skoro o 20kg na tažení méně. Někdy už to kolo ani nemůžu otočit a připadám si jako s odlehčenou motorkou.
Na celej den (těch 160 km) tak 12kg, kolem komína 10. ;-)
Tak to závidím, oproti tobě "táhnu 30 kg brambor" navíc :-(
A to máš elektrokolo? Jen samotný motor BBS váží 3.8 kg + batérie od 1,8 do 5kg.
" + vaky a v nich to nejnutnější na cestu 8 hod výlet s pitím 2 litry a 4 rohlíky se sýrem=13kg."
Proboha co s sebou vozíš? Tolik toho mám naloženo na týdenní cestu natěžko...
Nad tím vždycky kroutím hlavou, když vezmu do ruky bráchův bágl. O hodně těžší než můj. A přitom rezervní duši a nářadí veze v brašničce na rámu, já v báglu. Něco mezi nebem a zemí... :-)
Kola nemám jak zvážit a není to podstatné. Ale zvážil jsem teď veškeré "příslušenství", které vezu na celý den - je to přesně 97 gramů. Když přibalím i duši (co kdyby!) tak to dá celých 192 gramů :-))
Jo, zapomněl jsem zvážit platební kartu, takže o něco víc...
Hele, ty si snad odpočítáváš i papírové kapesníky, ne?!?
No vidíš, zapomněl jsem zvážit 10 útržků toaleťáku! :-)) Nejdůležitější část nákladu!!!
Ty jich vozíš 10!!!
No to si teda dopřáváš :o)))
Jednou jsem si vzal 13 - konec ruličky. Málem jsem nedojel, jak to kolo ztěžklo :-))
A přitom by stačilo jen bidon nepatrně přejmenovat na bidet...
Přemýšlel jsem, jestli jsem měl vůbec někdy bidon - a jo! Bude to víc jak dvacet let, koupil jsem si zateplený bidon. Prostě se mi líbil (spíš vypadal dost exoticky). Dal jsem si do něj teplý čaj a v lednu jsem vyrazil na Křivoklát. První čaj jsem si koupil v hospodě v Nižboru, kávu s rumem ve Zbečně a v domovské hospůdce v Sobíně Na Hrázi jsem asi taky něco popil. Na bidon jsem přišel až doma. Neosvědčil se a letěl do koše :-)
Já bych zas bez něj nepřežil. Furt jezdit někde, kde se dá něco pořídit, pití podřizovat možnostem. To by mě zastavilo. Upíjím po trochách co chvíli. Jak bych neměl, ztěžknou nohy.
Onehdá jsem si plánoval delší poloorganizovanou silniční štreku v "neznámém terénu" a nejvíc mě stresovalo, kde tam budu pořizovat vodu. Skoro jsem měl chuť letět přes půl republiky a projet si to kolečko napřed na motorce, abych si vytipoval možnosti. Nejsem holt skautík, co si vždycky nějakou studánku najde :-)
Když budeš celý den jezdit po trailech v bike parku, tak pití sebou fakt nepotřebuješ. Nahoru zpravidla lanovka, v nejhorším za své a dolů se sjede k základně a tam je hospoda, vlastně trail centrum :-))
To ty ale neznáš :-))
Zkus vzpomenout na Jedovnici.
V Jedovnici bych bez flašky vůbec chcípnul. Nahoru do kopce a pak střídavě z kopce do kopce splašená rovinka, furt dřina v pedálech, nakonec hup a jseš dole. Co na tom mají vůbec netuším.
A klega ckp13 se mi zdá nepíše o trailech, ale o nějakém kroužení krajinou.
Já to mám tak, že nemusím pít celé hodiny. Po práci mám takový okruh kolem Berounky, cca 80 km a většinou se napiji až doma. Jenom v létě, když lezou teploty nad 30°C se cestou zastavuji na pití, ale nemám problém počkat další hodinu než narazím na stánek nebo hospodu... :-)
To vozím taky, od té doby co jsem se utíral lopuchovým listem u potoka.
K čemu jsou cyklistovi kapesníky? Snad jen místo toho toaletního papíru.
K utření zapocenych a zaprášených brejli.
Jo, to je dobrý dělat, to doporučuje 11 optiků z 10.
Nosím brýle od 8 let. To, že prach odírá a matní skla vím. To, že významně odírá nanesené antireflexní a další vrstvy vím také. Ale když si na kole zaprasíte na cestě brýle a ještě je zacákáte potem, co tam s tím děláte? Olíznutí nepomáhá, to je ještě horší. Nejlepší je čistá voda z bidonu, ale já tam mívám sirup. Bez brýlí nevidím. S totálně zaprasenými brýlemi nevidí také. Ještě tak jet se s tím dá, ale na navigaci už nevidím. Já nakonec ten papírový kapesník použiju. Ano, ten pot většinou opláchnu tím bidonem, jinak se toho nezbavím, ale pak je to třeba otřít a vysušit.
Brýle vydrží zpravidla a téměř vždy celý den když se moc nepotím tak i třeba tři celodenní jízdy. No a pokud to je nutné tak opláchnu někde v potůčku nebo v hospodě. Bohatě to stačí.
Když mně se nejvíc potí hlava a pot na brýlích je ve stoupání docela pravidlem. Už mi takhle zrezavěla horní rámová trubka na Esce, poněvadž mi na ní stále odkapával pot z nosu. Už jsem to vymyslel s obyčejnou vodou v bidonu, ale ta zase není tak chutná jako sirup. S brýlemi zalitýma potem nevidím na mapu. Až konečně otevřou hospody, tak budu vozit jen tu čistou vodu na brýle a nouzi a jinak budu pít pivo.
Froté čelenka je výborný lapač potu.
....a taky hřeje!!! ;-)
Mam přilbu s utahovací páskou po obvodu hlavy. Ta páska funguje dobře jako čelenka, dokud se celá nenaplní potem. Navíc ta moje má vepředu v opletu otvůrek, kterým se to dá po stlačení vylít. Když se skloní hlava, tak to jde mimo brýle. Ale přesto mi to dokáže na ty brýle občas chrstnout. Například když to zapomenu vylít.
Prostě to čištění brýlí je pro mne obvyklá nutnost.
V tom případě bych ještě zkusil některý z přípravků proti opocování brýlových skel (i plastových), což je vpodstatě hydrofobizační preparát, kdysi se prodával přípravek na bázi jablečného moštu (opravdu), dnes třeba Anti-fog Zeiss,ale i další. I následné čištění by mělo být podstatně snazší.
Prodávají se papírky něčím takovým napuštěný, specielně na brýlová skla, funguje to.
Gentleman se nepotí, kór na motorce
No fuj...
Jak často tu přilbu myješ/pereš?!?
Nebo to radši neříkej. Jestli s ní nakládáš jako s rouškou, pak by mi to nemuselo udělat dobře...
Zbytečný se tím trápit, není to potřeba. Když už bude sůl viditelně krystalizovat ve vrstvě, tak ji vzít pod sprchu a zase pa pár let klid :-)
není to škoda, zahodit surovinu? Ekolog by si posolil krajíc....
Tvoje starosti bych chtěl mít.
Je silně nepravděpodobné, že bych někdy přišla do kontaktu s tvojí přilbou, takže starosti si s tím opravdu nedělám.
Jen teda doufám, že v tomto případě nebude platit "nikdy neříkej nikdy"...
"Dámo" trhni si nohou. Odtahuješ diskusi, které nerozumíš do oblasti tobě pochopitelné. Já to chápu, nepřekvapuješ, ale začíná to být poměrně nechutné. Zkus si někdy jen třeba číst a neplést se hloupými připomínki do hovoru, na který zjevně nestačíš.
Prostě diskuze plyne. Každého může zaujmout cokoli.
A po té, co jsi nám tady odtajnil, jak sušíš propocenou roušku na topení, aby si v ní zase odpoledne jel domů, tak mě zajímalo, jestli se k tomuhle lapači na pot chováš jinak nebo je to stejný hnojník.
Nicméně nosíš to na hlavě ty, tak si s tím dělej co chceš.
To mě taky a proto neustále na kole nosím šátek, v zimně čepici nebo minimálně funkční čelenku. nejlepší je šátek, pot nepustí do očí, stahuje ho dozadu a hlavně šátek se namočí a při odpařování krásně chladí hlavu, takže ani ve vedru na slunci není problém jezdit.
Jinak doma na brýle je nejlepší mýdlová voda a opláchnout bez šmidlání. Kapky ze skla jen lehce odfouknout.
Funguje uktrazvuková čistička, na půl minuty stačí,za pár babek vanička, s tou vodou se saponátem, vyndáš, opláchneš a jako fungláče
Mám jen o fous menší pot-lapačky než měl soudruh Leonid - v parných kopcích obrovské plus :-).
Ti nevim, mám brýle na kolo z Lídlu s plastovejma zorníkama za pár korun už třetí rok. Než vyjedu (každý den), tak skla vyleším hadrovým kapesníkem (vlhčím dechem), venku to, když se to zašpiní deštěm a pod., utírám papírovým ubrouskem nebo jednoduše do trička, a nějak poškrábaný se mi nezdají. Zatím necítím potřebu to řešit.
A co takhle nízký sluníčko z šikovného směru, nebo večer auto v protisměru ?
Když jedeš na celý den, tak nevezeš pumpičku ani pití?
Vozím bombičku a mám bezdušáky. Defekt jsem neměl, ani nepamatuji. Nic se mi na kole nepovoluje, všechno slouží jak má. Už nevozím ani pětku inbus jako kdysi. Pití jsem nikdy nevozil. V každé vesnici je obchod nebo hospoda a vesnice jsou u nás vzdálené maximálně deset minut jízdy. Nesnesl bych mít na zádech batoh nebo na kole nějaká zavazadla. Jezdím tak, jak jezdíval Miloš Forman - kreditku do kapsy a jedem :-))
Tak to máš dobré, dnes ti stačí i mobil na placení místo karty. Nebo hodinky, těma taky už platím.
Čas mám na kompu tak hodinky nepotřebuji(vadí mi cokoliv na ruce- krom rukavic), kartu na jeden den netřeba- pivo v bistru s ní nezapaltím... :-))
Mám tam pumpičku, mářadí (kombinačky, ploché klíče sadu, nýtovač, sadu imbusáků, 2x duše, lepení, pláštěnku, 2 litry vody, montpáky, centrovací klíč).
S tím jezdíš půlroční expedice, nebo to je pojízdná živnost ? Tolik nářadí nevozím ani v starým autě.
Taky jsem na to dnes hleděl, pořád jsem se strašil "co když to budu potřebovat" a pořád přibaloval že se to může hodit. Už začínám dělat "rekonstrukci" a objednám multifunkční nářadí na kolo a zbytek dám pryč. To se fakt nedá :-)
A to vše včetně svačiny váží 13 kg? Nespletl jsi se?
5kg baterie (v zadním nosiči) a 8 kg obsah v obou vacích. Dohromady 13 kg na nosiči. Jo a kolo 23 kg, tak aha, tak celkem to vše váží 36 kg a ne 41 kg. Díky za upozornění.
No i tak to je nějak moc. Navíc to kolo mám na balkoně a snést ho ven je makačka kor když jej vezu ve výtahu nastojačku a pak ho vytlačit z výjezdu ven.
to si bohužel kolikrát rozmyslím a nejedu na něm.
Motor i baterii mám "bio", na svačinu traťovku(2x60gr) a na celý den v parnu 1,5l vody v košíku- dohromady i s duší a nářadím to nebude ani 3kg i s brašničkou. To je výhoda proti elkolu..
eh cca 13kilo vozím ani na starém cesťáku, když nás jede víc.. včetně věcí na spaní, vaření a velké brašny nářadí, pác kamarádi lempli... Jinak můj denní příbal (při osamocené jednodenní cestě) jsou max 2 bidony, telefon, platebka, duše, samolepky a trocha nářadíčka do podsedlové brašničky, pumpička u bidonu.... Na moderní silničce skládací plášť... tedy do 2 kilo i s vodou s přehledem.
Na starých kolech reservní falcový plášť + duše a nářadí v rámové a podsedlové brašničce (je tam lepení, ventilky), pumpička, nějakej drát umě přidělanej někde na kolo, voda v petkách. Může to mít tak 2,5 kilo sakumprásk, podle množství vody.
nářadí , dvě náhradní duše a pumpička jsou v rámové brašničce.
Ale to byl jen tejden.
Na tři týdny jsem vezl víc hadrů (a duší), a po čase nazbíral další váhu.
Psycho bylo, že první týden bylo vedro, furt jsem vysychal, tak jsem si strčil půlitrovku vody do brašny, na dno, taková nouzoovka, až bude opravdu zle.
Když jsem po třech týdnech doma brašy zcela vybalil, tu vodu jsem tam našel. Prostě jsem na ní zapomenul a povozil jí Evropou....
,,,,na "víkendovku" vezu stejně jako na měsíc- jen k oblečení přidám pár ponožek a dres s dl. rukávem, duše při kvalitních pláštích stačí jedna+lepení(taky jsem ani jedno už několik let nepoužil), vodu mám v rámu(1,5 PET+0.6 ochucená v bidonu a průběžně doplňuju)
Jo, je to tak.
Každý den večer peru. Ponožky nepřidám, ale nepromokavou bundu a nějaké triko navíc, abych mohl vytvořit teplý sendvič, kdyby se ochladilo.
No a jedny lehké kalhoty a košili, v cyklistickém tě leckde nepustí na večeři, Fanoušové jsou na to citlivky. Oběd jo, večeře nikoliv.
asi o 10 kilo víc než by se mi líbilo :-)
Kolik moje, nevím. Ale tohle http://www.hybrid.cz/gogoro-predstavuje-eeyo-1...
prej 11,8kg
Kolik moje kolo taky nevim, ale Maus prej 188t
https://cs.wikipedia.org/wiki/Panzerkampfwagen...
Moje silnicni elektrokolo vazi pod 20kg:
Kolo pod 9kg, motor 4.3kg, baterka 65V14Ah 5kg, RJ+brasny 1.5kg.
Rychlost 50km/h po rovine, 40km/h do 12% kopce.
Dalsi budu stavit triatlonove elektrokolo:)
Čím si pomůžeš při běhu ? A při plavání budeš mít v řiti vrtulku ?
Při tom plavání by možná pomohl legálně reaktivní pohon... stačilo by požít dostatečné množství cibule a teplého chleba.
40 do 12 % kopce? Jak je ten kopec dlouhý, má alespoň 5 m? Co že to tam máš za mor?
Kouknete na silnice v okoli Male Kysice na ceste Kladno-Beroun. Je tam stoupani 50m na ceste 456m, takze cestny 11%, i kdyz je tam znacka 12%:) S kopce musim brzdit abych nejel hodne nad 60km/h.
Motor zprevodovany 4.3kg (takze 500W), vyplet 1.8mm draty a silnicni rafek+28mm plaste.
Myslim ze tohle kolo na foru jiz znamo, abych jsem dostaval dotazy v podobne forme...
Proč to jede po rovině jen 50, když do 12% to umí 40 ?
Protoze limit max rychlosti definuje napeti baterky. Cerstva baterka ma nad 50km/h.
Na teto rychlosti odber je hodne mensi (10-13A), nez max proud RJ (nad 20A)
A ja bezne prislapu 150W, kratkodobe 500W do prudkeho kopce.
Na 40 km/h do 12 % sou potřeba tak 2 - 2,5 kW podle hmotnosti kola a jezdce, takže nás pěkně houpeš.
Ja do toho kopce davam 500W, motor dava 1.5kW (max proud RJ je nad 20A a napeti 75V), takze te 2kW plati:)
Ten motor je schopen vydrzet 0.5-1km kopec, ale napriklad pri ceste do Snezky urcite uvari.
Silniční kolo na Sněžku? To ji už vyasfaltovali? :-)
No, Sněžka je vlastně prd kopec, když zzačneš v Peci, na nějakých 780 metrech, nenastoupáš ani kilometr.....
To andorskej kopec stoupáš z 1000 na 2408, podle mého pro přímej nábovej motor, pokud nebude mít 2kW je to nesjízdné, uvaří se to.
Ono ani tak nejde o převýšení, nemusíš ani do Andory, třeba z Hrabačova na Zlaté to máš také 1000 a na silničce to dáš celkem bez problémů jen za své. Jde především o povrch a provedení té cesty.
No, ono je to 1400 a v jednom kuse, skoro, až na krátkou rovinku v Canillo.
To je to co ten přímej motor uvaří, prostě ani chvilku bez záběru.
Jinak ten kopec je sjízdnej náklaďákama, nejhorší sklon snad 11, a to ještě ze severní strany. Pro cyklistu s rozumnými převody nic moc problém, pro elektrokolo taky ne, ale ten přímej nepřevodovej motor je jiný kafe.
Jak nepojede 20 km/h, uvaří ho, a by jel 30, potřebuje to sílu. Pokud by v tom byl ještě povrch na prd, může na to rovnou zapomenout.
Tak to cestou z Pece by začoudil už na půl cestě k Richtrovkám.
Asi bude taky trochu záležet na sklonu a povrchu. Sněžka se dá jet i z polské strany, startuješ z 500 nad mořem a naprostá většina cesty po hrubé šutrové cestě. Docela výživná záležitost. A po asfaltu z Pece se to k Výrovce zase docela pěkně topoří.
Ani si nevzpomínám, že bych na cestě k Výrovce někdy viděl někoho na silničce.
No, tohle by bylo docela zajímavý zjistit. Škoda že neumím se Stravou. Tam by se to snad dalo vypátrat.
Jo, tam by to mohlo být, pokud to někdo jel. Pár by se jich našlo co to dají, ale žádné velké počty to určitě nejsou.
Na Černou horu jsem viděl jednoho jet.
Sice nemám elektrokolo, ale plně naložené může vážit mezi 150 - 160 kg.
Váha jezdce se nepočítá :-)
Ta je navíc, kolega bere s sebou sváču...:-)
Naše kola váží podle mého odhadu téměř stejně. Akorát to mé je trojkolka. Motor je zvlášť, o proměnlivé hmotnosti. Po Vánocích 87kg, nyní těsně pod 80. Snad se někdy "dokopu" k tomu, abych ji zvážil i z hlediska rozložení vah na předek a zadek. Zatím mně stačí, že při rychlém průjezdu zatáčkou na šotolině, jdou do smyku všechna kola současně. Na asfaltu jsem ji zatím do smyku nedostal. Nejvíc naložená byla při cestě na Spezi před deseti lety - to měla na začátku přes padesát kilo.
Nevím jak na leháči, ale na papouška je optimálním aerodynamickým tvarem koule, žádné redukce neplánuj :-)