ahoj, chtěl bych ss zeptat jestli se čisté ráfky bez výplety nějak kupují speciálně na přední nebo zadní kolo.nebo je to úplně stejné
konkrétně mám ráfky 559 x17 mm vnitřní rozměr, a je tam 32 děr. brzdy jsou hydraulické.a vzadu je 9 kolečko .a jsou tam rychloupínáky.
moje představa je koupit na zadní kolo ráfek
559 x 22 ,a na přední 559 x 30 a přehodil ty dráty a náboje ze stávajících kol.
stačí když vyberu jakýkoliv nevypletený ráfek 32 děr, 559 x22 a 559 x 30 a půjde to vše přehodit?
nebo musím řešit ještě něco jiného ?
Rozdílné se dávají spíš výšky ráfků u silniček. Na horácovi to bude mít jaký smysl ? Navíc širší vepředu. Nebo to je výška ? 30 na šířku už se mi zdá nějak moc. Předpokládám, že na to chceš nazout nějakýho sněhuláka, ne ? Vleze se ti do vidlice ? A když už, tak větší baňule bývá obvykle vzadu.
Různé ráfky můžou mít různou výšku a délka závitu na drátu nemusí úplně sednout.
chtěl jsem dozadu ráfky vnitřní šířka 22 mm ,na kola 2,35 -2,4 víc místa tam není. a dopředu kvůli pohodlí si dám tlusté gumy tak 2,5-2,6 tak jsem myslel rátek 30 mm vnitřní šířka.bude to krásně pružit ,já nezávodim
mám tam středový pohon tak mě hmotnost netrápí ale možná 30 mm bude hodně
Mám úplně stejný názor na věc jako tady nade mnou ronda.
Pláště šířky 2,5 - 2,6? Projdou vůbec vidlicí? (podle fotky to je starý typ vidlice s rychloupínákem, může v tom být problém. Ane nedávno koupila kolo s pláštěma 2,3 a byly to takové bakule, že jsme je měnili za 2,1).
na 2,6" plášť 30 mm ráfek v pohodě, na 2,35 bych se nebál ani 25 nebo 27mm
Pokud bys chtěl nechat dráty, tak by ráfky musely mít stejný ERD, ale obecně se doporučuje dát dráty a niple nové, to už je v celé akci minimální položka.
vzadu místo nemám tam bych nechal pláště buď 2,25 co mám teď nebo 2,35 .
a dopředu teda 2,4 ,max 2,5 asi
vpředu mám teď na každé straně 2 cm místa ,ještě to nafotim
mohl bych použít tyto ráfky š.23mm ?
https://www.cycology.cz/rafek-remerx-wer-523...
jestli by šly přeházet ty věci z mého 17mm
náboj, asi ty dráty a chtěl bych autoventilek co mam
Tu těžkou širokou gumu, ve které budeš mít duši budeš muset foukat na reletivně vysoké tlaky. Jinak budeš cvakat duši o ráfek na každém rantlu. Nebude to pohodlnější, bude to jen o hodně těžší na nejhorším místě, které na kole existuje. Už jsem ti to radil v minulém tématu na stejné téma.
Mě stačí na sjezdovém kole v kamenitých korytech guma 2.4" a ty si chceš pořídit na cyklostezky minimálně 2.6". Dává ti to smysl?
Dej si na kolo bezdušové 2.25" Rocket Ron nebo Racing Ralph, vyber si tu měkčí směs aby guma držela v zatáčce a hlavně jezdi. Slepé uličky nechej jiným.
ja jsem o tom dost přemýšlel a četl jak jsi psal ale potom já nejsem moc šikovnej a i kluci do kol trochu dělají s tím mají občas problém to zprovoznit.a ty nižší tlaky zas prý uplatím víc v terénu a když jezdím většinou cyklostezky tak to asi tolik nevyužiju.myslíš to dobře ale já bych si s tím nevěděl rady
Stejně navíc bude foukat místo čtyřech tři a půl. Takže i ten ráfek je vcelku fuk. Při nízkém tlaku by se to pod ním na asfaltu kroutilo a vozilo jak při pomalém defektu. Místo pohodlí průda.
tomu nerozumim teď foukám na 3 je to tvrdé jak beton
No dobře, tak půjdeš na dva a půl. Každý gumy chtějí trochu jiný tlak, tak jsem to jen tak ilustračně střelil. Každopádně nebudeš jezdit na žvejkačkách, jako se jezdí někde po šutrech, takže řešit ráfky je skoro zbytečný.
vlastně asi jo, zatim mužu dát gumy na stávající ráfky a neřešit to. a ráfky vyřešit později
Pokud chceš použít původní výplet,
je třeba aby ráfek měl stejny nebo blízký průměr pro dosednutí drátů (označuje se ERD)
viz obr.
zdroje:
https://www.remerx.cz/hit-21
https://www.remerx.cz/grand-rock-3019
ze zkušenosti:
rozdíl ERD +2-3mm a -1-2mm nedělá problém
k rozhodnutí zda nový výplet nebo ne, přispěje: -pohled na výplet v oblasti "za" kazetou, - zda nejsou dráty načaté od řetězu (máš tam plastový talíř, takže toto problém nebude)
-kolik jsi na tom najezdil (a kolik toho ten výplet vozil)
-zda jsi už měnil nějaké dráty.