Ahoj,Ráfek Remerx – Rocky, plášť Schwalbe Marathon. Při tlaku do 2,5 Bar není problém. Při vyšším tlaku,
když se dotkne plášť vozovky, vždy ve stejném místě se ozve zvuk, jako kdyby byl plášť v tu chvíli silně podhuštěný. Nijak to nevadí jízdě, ale zvuk je tak protivný, že po hodině jízdy jde o nervy. Ráfek byl v odborném servisu zkontrolovaný a je v pořádku. Dal jsem na něj jiný plášť (MAXXIS), použil na jiném kole a vždy je to stejné. Třeba jste někdo měli stejný problém a můžete poradit, kde je zakopaný pes.
Taky to nemusí být ráfek, ale třeba nějak trefený výplet (pohyb drátů vůči sobě), nebo nějak trefené ložisko náby. A nebo cvrnká brzda.
No a při nízkém tlaku to bačkora utlumí, když nafoukáš, zazvoní.
Jo,jo, ale to bych se ptal na jiném foru,ale asi neptal,v 65 letech na to kolena mají nárok. :-)
Já to na lesní mechové cestičce zažil a opravdu jsem hledal ten zdroj zvuku. Když jsem ho našel, tak jsem byl hodně zhnusený.
Mám podobnou zkušenost.. po opravě a seřízení staré plečky jsem okolo ní lítal s klíčema a olejem, abych odstranil ten protivný zvuk, který byl slyšet při jízdě tichou noční krajinou odněkud z pohonu.... koleno bohužel tak snadno přimazat nejde.
....ale prý jde:"Triple blend", když funguje i na koně...
Je úplně stejně naprd, jako i jiné podobné preparáty.
Když dáš jiný plášť tak je to stejné? A když dáš plášť Schwalbe na jiné kolo tak je to v pořádku a žádné divné zvuky?
Mohl by to být volný nýt/ naprasklý ráfek (tvz pavučina)
Pokud ráfek "utopíš" ve vodě jako mokrý vrže?
Volný nýt jde doklepnout, naprasklý ráfek je jedině na výměnu.
Jestli mokrý vrže, tak to nevím,to mě nenapadlo vyzkoušet a ty nyty také ne. Myslel jsem si, že špice nýt utáhne na "byka", že se nemůže ani pohnout.Ráfek naprasklý není - co můžu vidět, oči již nejsou co byly.
I když to tak okem nevypadá, v místě dotyku se zemí se dráty o dost "povolují" (v tisícinkách), ráfek i výplet pracuje. Na tvrdších gumách víc než v polštáři měkčí gumy. Mohla by to být jedna z možností.
Ráfek Remerx - to budou na 90% volné kalíšky.
To mají špatně dotažené nebo se nějak povolují?
JJ na stejným ráfku jsem měl stejnej problém... pak kalíšek povolil úplně .. mladý servisák navrhnul opravu, ale starší prohlásil, že je to na pendrek.. že za měsíc, dva přijdu s jiným prdlým kalíškem, a že na to vsadí 10* cenu opravy.... tak jsem šel do jinýho ráfku a komplet přepletení :)
Co se mysli pod názvem "kalíšek", je to nýt?
Kalíšek je nanýtované zesílení ráfku kolem nyplu. Já používám jedině ráfy Remerx(Dragon) na treku, s dvojkalíškem a ještě jsem žádný problém neměl. Kalíšek volný být nemůže, dotahuje jej špice. Pokud by "vrzal" uvolněním v dolní poloze- musel by vrzat každý nypl(když se "uvolní" o tisícinu)....Když vyměníš ráfek za druhý- zmizne zvuk? Může to být i z jiné části kola...Jinak zkus dotaz u Remerxu- jestli jsi jistý problémem v ráfku.
zasílení 1 stěny - říká se mu nýt
zesílení které propojuje obě stěny - kalíšek
nýt:
https://www.remerx.cz/data/images/tx1344_2_tn.jpg
kalíšek:
https://www.remerx.cz/data/images/tx2034_2_tn.jpg
Díky, jsem zas o něco informovanější.Jak jsem psal bi-cyklistovi, nevěděl jsem, že kromě kalíšku,může být jenom nýt přes jednu stěnu.Já měl vždy kalíšky.
....jo- u starších Panterů byly obě stěny propojeny(snýtovány) tzv. dvojkalíškem(větší tuhost a rozložení tahu). Nahradily je Dragony(podobná konstrukce, jen s jednoduchým nýtováním pro zpevnění stěny ráfku- dvojkalíšek jen na objednávku...
Na odkaze https://www.remerx.cz/rafek-dragon-line-719-622... je černý ráfek s dvojitýn nýtem(dvojkalíškem) a stříbrný s jednoduchým. Kalíšek je slangový výraz, nýt odborný... ;-)