k Lelkovu poslednímu příspěvku
https://www.nakole.cz/diskuse/29219-co-vas...
Zavinění bych nehledala jen na straně pacienta. Objevuje se i na straně zdravotníků - chybná diagnostika, nevhodně podaný lék, nehoda při převozu a když vezmu v úvahu i heparinového vraha, tak se čas od času objeví i nějaký ten úmysl.
Třeba bych do toho započítal i ty výjimečné dohady, která nemocnice pacienta vezme a záchranka ho mezitím vozí od čerta k ďáblu. Ne, že by se to tady v Praze občas nestalo... A to i v době předcovidové.
A také se pacient třeba léčit chce, ale při vší vůli není včas dostatek zdravotní kapacity pro všechny.
To je zásadní a prvotní úvaha u všech rozsáhlých epidemií. I u této hned zkraje byla zásadní. Zabezpečit péči pro všechny, kdo jí potřebují. A je jedno, zda se jedná o onkologického pacienta, infarkt, mrtvici, či banální virózu, kterou 90 procent lidí překoná lehce, jen určité malé procento potřebuje neodkladnou odbornou péči.
Jakmile se u epidemie objeví nevysvětlitelně vysoká nadúmrtnost, ve většině případů ukazuje na nedostatek potřebné kapacity.
Přeplněná nemocnice neznamená, že lidé leží na chodbách, kde se doléčují. To by byla ta lepší varianta. Přeplněná kapacita znamená, že mnozí opouštění nemocnici jaksi v černém igelitovém pytli, eventuálně se do té nemocni včas ani nedostanou.
Ovšem to už popisuješ někým konkrétním zaviněné úmrtí jiného, úmyslné nebo nedbalostní a to už se dostáváme někam jinam, protože u úplně každého zaviněného úmrtí můžeš prohlásit, že to je zbytečné.
Včera bylo 10-té výročí tzv. pera z Chile https://www.youtube.com/watch?v=zpe4T0lXZcE tak slavné že je i ve wiki https://cs.wikipedia.org/wiki/Chilsk%C3%BD...
Ten jeho blažený výraz po "výkonu" mi připomněl Tverpa
https://youtu.be/OGplNOMwcWQ?t=606
Co je za problém, že nefunguje odkaz ?
https://www.youtube.com/watch?v=OGplNOMwcWQ&...
Jrr:
Kdyby Tě třeba přestal bavit ten Transport Tycoon ;-)
https://www.openra.net/
Jojo, znám, to jsem objevil už před rokem nebo dvěma. A přestože jsem nad C&C, Red Alert a následně i RA2 strávil kdysi hromady hodin, tentokrát jsem se toho během jednoho večera nabažil.
Jednak mě přecijen víc bavilo RA2, kde už aliance měla jednotky jako zloděj, doktor nebo technik a šly obsazovat budovy.
No a potom mě začalo štvát, že mi někdo střílí do čerstvě postavené budovy... no a možná už neumím prohrávat?
Ten tycoon mě teď bavil víc, stavěl jsem si koleje, optimalizoval železniční sít na co největší propustnost a nikdo mi nic nebořil...
Takové celkem uklidňující a i tak zas na dlouhou dobu stačilo. :-)
Trochu se zpožděním - sledovali jsme Zločiny Velké Prahy. Přišlo mi to celkem povedený, hlavně záběry skoro jako z Poirota. A do toho, dokonce v několika dílech, nesmyslná představa filmaře jak vypadá obraz v binokuláru (foto1). To snad někde zahlédl obrázky do stereokukátka, ale ty pozorovatel vidí stejně spojené do jednoho.
Ještě bych vzal obraz podle fota2 - dva propojené kruhy a obraz jeden, ale já v triedru vždycky viděl jen jeden kruh. Obraz v divadelním kukátku neznám, ale rozhodně ani tam nebudou dva stejné obrazy vedle sebe.
Jde o to to, z jaké dálky se do toho triedru budeš koukat. Například kdybys obrázek z triedru promítal na stínítko, tak dostaneš tyhle dva skoro totožné kruhové obrázky.
Režisér zřejmě řešil, jak dát divákovi najevo, že se jedná o obraz z dalekohledu. Kdyby to prostě jen přiblížil, tak se to nepozná. Transfokátor kamera má a bereme ho jako samozřejmost.
No jasně, dělá se to tou "clonou" jako na druhém snímku. Kamera ti má zprostředkovat jakoby pohled očima, né nějakou projekci skrz dalekohled na stěnu, ne? Nebo tys někdy v dalekohledu viděl dvojitý obraz? Třeba v kukátku, to neznám, to by mě opravdu zajímalo.
Tak triedr se schválně konstruuje tak, aby vznikl obraz jediný. Jednou jsem měl posunuté hranoly a vznikl mi obraz dvojitý přes sebe. Všechno jsem viděl dvojitě, jako se stínem, ale ten stín byl stejně intezivní jako ten obraz.
Dneska jsem poprvé seděl za volantem elektromobilu. A zaujalo mě, že to není zdaleka taková hrůza, jak se všude píše.
Po městě se s tím jezdí vyloženě výborně. Svoje místo na světě to určitě má...
Zatím co jsem slyšel, tak si to chválí, jak se s tím bezva jezdí.
Teď nám na parkovišti před barákem už pár dní parkuje fungl nová Tesla. Neruším kde a jak dobíjí, ale určitě jinde :-)
O ulicu vedle mívá borec přes noc nataženou prodlužku z baráku k autu...jednou tam někdo hodí tlamu :-)
Hlavně se kvůli baterkám musí dávat bacha a nedobíjet eletrykou z jádra. Ale ty nový typy už na to mají prej nějaký filtry z Esterajchu.
K jízdě jako takové nikdo nikdy výhrady neměl. Ale k těm ostatním tanečkům okolo.
Já na různejch autoserverech čtu samý hejty. Mi to přijde šílený, v autolandu Česko.
Bych čekal spíš kampaň ve stylu "Český elektroauta jsou nejlepší elektroauta na světě" a mohutnej rozvoj infrastruktury pod heslem "natankujete si kde potřebujete, ať tankujete cokoliv".
Místo toho mi přijde, že tu žije 10,7 milionu lidí, co chcou jezdit kombíkem s Pumpe-Düse a manuálem, nejlepe dvojkovou oktávkou. A pod alternativním pohonem si představujou leda tak náklaďáček na dřevoplyn a to ještě jenom za války...tohle fakt není přístup, kterej vede k úspěchu:
https://www.youtube.com/watch?v=eywi0h_Y5_U
Ale prd. Jen pro svatý nadšení kvůli tomu nebudu přehlížet dost zásadní nedostatky.
A nevím co máš proti manuálu. Do městských kolon na věčné poskakování určitě lepší automat (s automaty mám dobrou zkušenost od půlky osmdesátek), ale na svezení je kvedlačka fajn.
Nedávno jsem řídil kámošovu Alfou Romeo. Diesel s automatem. Já mu v tom málem usnul. A tak jsem se do tý fešný itálie těšil.
No a alternativně se poháním už třicet let i bez elektriky.
Proti manuálu nemám nic. Ale kvedlačka fakt není fajn na svezení. Kvedlačka je fajn, když si chceš zařídit. To může být naobtíž automat i synchrony v převodovce.
A koneckonců i vstřikování - co má nějakej počítač co kecat do toho, kolik čeho jde do válce - od toho je jehla v karburátoru, že jo...
Můj otec prý měl motocykl, kde se dal heftem regulovat předstih. Co do toho má co mluvit nějaký mechanismus.
I u prvních aut to bylo mechanické a byla to nutnost aby auto jelo, proto také řidič nebyl jen řidič, ale především strojník.
Zas to nehoň do extrému. Na jednom samohybu mám stříkačku řízenou ještě "tranzistorákem" a je to fajn věc. A i u blbý Felda oproti Fáčku s karbem byl nebetyčnej rozdíl. Zvlášť za studena.
A i když jsem jezdil štreky Sprinterem, tak kromě kolon (kde to fakt byla pruda) byla kvedlačka fajn. Sázet si to tam podle chuti je lepší, než čekat na tu loterii a poslouchat točky, které se mi nelíbí.
"Místo toho mi přijde, že tu žije 10,7 milionu lidí, co chcou jezdit kombíkem s Pumpe-Düse a manuálem, nejlepe dvojkovou oktávkou."
A tak ona to bude alespoň do jisté míry pravda
:-)
Co já vím, tak češi typicky chtějí velký kufr a co možná bezúdržbový zbytek, to vše zabalené do něčeho, co vypadá hogo-fogo, aby soused valil voči.
Jezdit s automatem je možná pohodlné, ale pokud tě řízení jako takové baví, tak je to zoufalá nuda. A to ani nemluvím o tom, že automaty zdaleka nejsou bezporuchové a pokud se tam něco vysype, tak je to na oprátku pro majitele.
A k úspěchu to vést může. Ono to není tak, že by jsme tady nové věci nevymýšleli a nevyráběli, jen je obvykle prodáváme ven a tady používáme to již osvědčené
Hlavně ale taky ten vývoj (k elektrice) musí přijít přirozeně, prosadit se mezi šoféry. Ne nějakým lakem a zvýhodňováním. To vždycky vede akorát tak k průšvihu.
Což tak to každopádně.
Ale povšimni si, navzdory všem výhodám a úlevám, kolik elktrohybů po silnicích vídáš... Já asi dva - oba firemáky nedalekého showroomu a jezdívá v nich ten samý týpek :-D
Mělo by jich tady jezdit asi 8 tisíc.
Nechci to dávat do hádanek, tak třeba to dám sem. Co je to za bílý objekt? Foceno dneska odněkud z Baby. Nemohu to odhalit.
Ale, koukám, že jsi brousil ve stejných místech jako my včera při PoVelikonoční.
Vytáhla jsem ti to z mojí fotky z Baby. Měl by to být Crystal na Vinohradské.
Tady https://mapy.cz/s/nepujemafu
Bohužel, já brousil tak akorát na zahradě. Fotku mi poslali děťulinky.
Jak se jezdí přes 900 km za 24 hodin... ;-)
https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole...
To je dobrá vzdálenost pro auto. Včera jsem měřil, jak daleko bych to měl na kole do Chorvatska a do Dubrovníku by to dalo tu tisícovku. Autem tam dojedu za den úplně groggy.
Tak já teď nevím, jestli tohle motivuje, nebo bere chuť. :-)
Každopádně úžasnej výkon.
Mně by zajímalo, jak dlouho se po podobném výkonu on, nebo někdo jako ty po polovičním, zotavuje. No a také, co tomu říkají kolena. Ono je to šlapání velmi šetřivé, ale co je moc, to je moc.
Já myslím, že normálně zregeneruje, je na podobný výkon trénovaný. A má tam jen jednu noc bez spánku, ne jak na RAAM, kde je to víc o odolnosti vůči spánkové deprivaci, než o cyklistice.
Můj "výkon" se nedá porovnávat :-) A regenerace v pohodě do druhého dne - pokud jsem to v úvodu nepodělal a nepořídil si křeče do stehen. To se mi povedlo dvakrát. To pak bolelo skoro tejden.
Dnes je to 60 let od prvního úspěšného letu člověka do Vesmíru...
No jo, utíká to když lidi koukali nahoru jestli něco uvidí a on už byl chvíli zase zpátky :-)
https://www.youtube.com/watch?v=eO1Xmhfr3vM
Remastered 2020:
https://www.youtube.com/watch?v=_3J6Q8ebAEg&...
Jojo, sledoval jsem dopolene "přímý přenos" z té vaší hvězdárny :-)
V druhé části vypráví Remek jak se po svém letu musel vyhýbat alkoholu, co do něj všude chtěli lít. Nevim jak moc se mu to dařilo.
Zažil jsem jeho návštěvu na výcvikovém kurzu vojenské katedry u Českého Dubu. Co mi utkvělo, jak se s nim pak večer v důstojnické chatě naši lampasáci ožrali. Podplukovník Urban dokonce přepadl přes zábradlí balkónu a druhý den ráno náčelník Klíma ještě nebyl schopný na nástupu stát, ani mluvit. Ovšem co Remek, to fakt nevim, už jsme ho nezahlédli.
Tak tohle video dává pojmu "ženská za volantem" nový význam! :-D
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/ridicka...
Jako nebýt toho, že to prý šetří policie, asi bych nevěřil, že je to pravé. Ta reakce je bleskurychlá, začíná couvat, už když se otvíraly dveře a nabrala ho přesně... myslím, že kdyby neměla kameru, nikdo by téhle verzi neuvěřil, takhle ji možná i řidičák zůstane... ;-)
Slušná reakce, dobře vyřešená situace, velmi dobře věděla o co jde a co se bude dít.
Tak sněmovna ten 1.5 metru na předjíždění kola přijala. No zaplať Pánbůh, alespoň jeden rozumný počin v téhle vykolejené době. Senát to snad neshodí a co udělá ten hradní kriplkárový cyklista to je úplně ve hvězdách.
Mně to udělalo velikou radost.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/snemovna...
Hm, jaké jiné svinstvo toto "veledůležité" schvalování přikrylo, pro mě se nic nezměnilo - plechová krabice je pořád v přesile a proto se ji klidím z cesty jak jen jde, podobně to mám jako chodec - odstup si vytvořím sám od předpokládáné dráhy možného šílence za volantem.
Nedobře činíš...není dobré vyvolávát jízdou v pankejtu u motoristy pocit, že může předjíždět, aniž by hnul volantem...
Mně se osvědčila, zejména ve večerně-nočních hodinách, figura, zvaná ve světě kung-fu "opilec".
Když se trochu vaklu, všici mě objížděj fakt velkým obloukem :-)
Sto vyhne a stoprvní to nedá protože letí stopadesátkou. Mimo obec kde to lítá vím co dokáží světla protijedoucích aut (hlavně těch novějších ledkových) kolikrát neseřízených, trochu zamlžení a osvětlené sklo lecos zneviditelní, nebudu se konejšit myšlenkou "vždyť mě musí vidět", mohla by být poslední. Proto mám horáka abych silničky vynechal a po Beskydech bloudil mimo. No je to vaše volba jak a kde jezdíte, já na "on porušil, on nezachoval odstup, já byl v právu apod" spoléhat nebudu, na vozíčku mi moje pravda bude k prdu.
Mám z toho rozporný pocit. Směr (a úmysl) je určitě dobrý, provedení přehnané (jako ostatně většina "aktivistických" vizí) a kontrolovatelnost spolu s vymahatelností téměř nulová.
Výsledek na silnicích bude vidět jen u těch řidičů, kteří by cyklisty i bez toho předjížděli opatrně. Tak teď hlavně aby se někteří cyklisti nezačali cítit na silnici "jako páni", kterým se musí všichni podřídit, to by nakonec mohlo vést k opačnému výsledku ...
Já se nejvíc "těším" na opatrnysty z principu, nebo v "bodové tísni", co než by riskovali 149cm, tak radši nepředjedou. A až se přes ně bude hnát nějakej nervóza, to bude teprv mazec.
A že takové situace přijdou je stopro. Dobře si pamatujeme zavedení padesátky v obci, kdy nemálo šoférů jezdilo radši pod tachometrových 50, takže něco přes 40 reálně. Tohle asi nebude tak masové, ale když se takový vyskytne na frekventovanější okresce, bude to docela sranda.
Většina řidičů podobný nesmysl ani nezaregistruje, rychlostní limit lze měřit- z toho jsou bobky, ale nějaké cm odstupu ? se prober.
Většina samozřejmě ne. Ale ve štrůdlu úplně stačí jeden poděšenej a vlečou se všichni.
A když se tomu dá pořádná mediální popularita, včetně pár rozhovorů s policajty jak se to chystaj měřit, bude vyděšenejch docela dost. Stejně jako cyklistů spoléhajících se na zákon, který k nim žádné auto blíž než na metrapůl nepustí ...
Obojí budou pitomci. Ten zákon by měl řidičům dát najevo, že se mají snažit objíždět cyklistu větším obloukem. Většina to dělá, ale najdou se pitomci, kteří jsou líní při předjíždění pohnout volantem.
No a pak až jednou začnou vyšetřovat havárii dvou aut a cyklisty v zatáčce na okresní silnici, tak změří, že ten, co předjížděl toho cyklistu se do té zatáčky plnou rychlostí s autem v protisměru a cyklistou vpravo, se do toho vůbec neměl ani trochu pouštět, když do té zatáčky nevidí a nemůže zaručit těch 1.5m. Výsledkem by mohlo být, že se cyklisté do nepřehledné zatáčky předjíždět nebudou. Což by významně přispělo k jejich životnosti.
Ten by tam neměl vjet i bez tohohle 1,5m. Zato s "tím 1,5m" by tě nesměl na spoustě okresek předjet vůbec, ani pomalu.
Ale to už se tu probralo mnohokrát, proč to opakovat?
Abysme si ujasnili základní rozměry. Podle normy má obousměrná cesta mít na šířku minimálně 5,5 m, plus 2 x 0,25 na kraju.
Běžnej osobák, typu Octávka, má šířku cca 2 m.
Jestli na nějaké okresce nejde předjet cykloun s odstupem 1,5 m, tak netuším, jak by se tam mohly vyhnout dvě auta...
Jak asi by se vyhnuli? Normálně najedou za krajnici a mezi zrcátky maj 10 čísel. Moje oblíbené silničky jsou běžně široké i jen 3,5m.
https://mapy.cz/s/gakesoruga
Ve Skotsku jsme jezdili po ještě užších silničkách, ale v určitých vzdálenostech byly vyhýbadla. Když auty jezdí normální lidi a ne psychopatičtí nervózové, dává se i přednost s úsměvem.
Tam je to ještě navíc zpestřený o ty zdi ze šutrů, takže člověk nevidí napravo nalevo a nemá kam uhnout, ne?
Tam jsem zídky skoro neviděl, pastviny jsou obehnaný spíš ostnatým drátem. Zídky jsou v severní Anglii, silničky úzký, ale podle toho se tam taky jezdí. Dost mě tam povozili, ale neviděl jsem jedinou šťouchačku. Snad v zimě, neumějí moc jezdit na sněhu a nemají povinný zimní gumy. Ale v ohleduplnosti jsou úplně jinde než my.
Tys nikdy neviděl, že by se někde dvě auta vyhýbala hlemejždím tempem, jedním kolem v trávě ? Náklaďáky a autobusy se normálně na okreskách z dálky vyhlíží a zůstavají stát porůznu na vhodných místech a rozšířeních, třeba vjezdech na pole, do lesa a tak podobně. Zrovna dneska jsem sem dával odkaz na silnici v Orlických z Proroubek na Kačerov (proslavená, kde se plechovky samy kulí "do kopce :-) Tam se v áleji dvě Oktávky nevyhnou, nějaké Feldy sotva. A jezdí tamtudy linkový autobus.
Hlemýždím tempem? To muselo ale hrozně děsně moc narušit plynulost provozu...jestli by to tam nemělo být jednosměrný, nebo řízený semaforem, nebo tak něco...vždyť to je skoro tak hrozný, jako kdyby tam jel, s vodpuštěním, cyklista...
Norma je to sice pěkná, ale velmi často je realita jiná, zvlášť u starých silniček.
njn, jenže nejsme v Holandsku, kde od Belgie vidíš až na pobřeží a zatáček napočítáš jen pár. U nás jdeš mnohde z dlouhé zatáčky do dlouhé zatáčky, křoví a svahy kam se jen podíváš.
Já vím, řešením je prostě nepředjíždět a počkat...a čekat...a čekat...
Pokud toto ustanovení nebude doprovázeno povinností cyklisty jet při pravém okraji vozovky, nejdále 10cm od krajnice, tak zcela postrádá smysl. Na většině okresek je pak cyklista nepředjeditelný.
Zajímavé je, že s výjimkou Rondy se tu vyjadřují negativně cyklisté, kteří současně píší, že se na silnici pro jistotu vůbec neukazují. Nechápu proč se tedy vyjadřují k nařízení, které se jich vůbec netýká. Patrně se vyjadřují z pozice automobilisty, kterými jistě jsou a kterému se ti zlotřilí cyklisté pletou do cesty.
Jako obvykle píšeš provokační příspěvek, aby ses pak v koutku samoukájel nad tím, že se ti rozumní lidé ten nesmysl snaží logicky vymluvit.
Dojdi si už konečně k doktorovi! :-(
Jako obvykle moje počiny posuzuješ čistě podle svého mopedovského světového názoru. Nerozumíš mi, nechápeš mne a ubližuješ mi. Jdi se už konečně nechat vycpat. :p
By mě zajímalo, jaký je zrovna v tomhle případě rozdíl mezi pohledem cyklisty a elektrikáře.
Starobní cyklista babetista na silnici nejspíš ani nepáchne. Rozhodně se alespoň tomu odpovídajícím způsobem vyjadřuje.
Co je na tom k nepochopení? Když si přečtu tvůj příspěvek, že se bavíš psaním provokací a čtením reakcí na ně, tak je to snad jasné. Ubližuješ si sám, kolegové tě pak neberou vážně a sloužíš jim jako Škrhola.
Jak to souvisí s mým věkem a ježděním na e-kole?
Nemáš rozumný argument, tak přecházíš na osobní výpady. Geroj!!
S doporučením k lékaři jsi začal ty. To nepovažuješ za osobní výpad? Já jen šiju na hrubý pytel stejně hrubou záplatu. :p
Brahmo, to nebyl osobní výpad, to byla přátelská rada, aby ses konečně zbavil podivného zlozvyku psát provokační příspěvky a ukájet se nad reakcí oponentů. To opravdu není normální.
Měl bys spíše poděkovat, že mám o tebe starost!
A vyšší věk mi spíše nahrává, už jsem takové případy zažil a vím, co na ně zabírá.
V tom případě, když jsi tak zkušený a moudrý, nechápu, proč se podivuješ, že tě posílám se jít vycpat. A také si dej pozor a měj v patrnosti, že i ten nejlepší intelekt má stářím tendenci sklouznout do senility. Je na to třeba dbát a sledovat to, aby sis náhodou místo vavřínů za moudrost jen neuřízl ostudu. V historii jsme takových předních pár seniliků už měli a i nyní máme.
Kdyby ses o problematiku "blbnutí" zajímal hlouběji, a třeba si přečetl statě Prof. Koukolíka, tak bys možná pochopil, že je m.j. velmi důležité z jaké mentální úrovně nastává ten sešup.
Zjednodušeně:
- máš-li IQ=140 a ztratíš 30 bodů, tak se propadneš na úroveň IQ=110, což je pořád více, než je celostátní průměr "normálu",
- startuješ-li na IQ=100 a ztratíš 30 bodů, tak jseš již pod hranicí oficiální demence.
A navíc, někdo začíná sešup již ve 30-ti letech, jiný až v 90, to není taxativně dáno.
Kecáš, když jezdim do práce, je to celé po silnici. Nebo když jedu na výlet do lesů dejmetomu v okolí Jetřichovic, mám to po silnici (tam a zpět) 50km. Takže nějakou tu tisícovku mezi auty taky najezdim.
A "zlotřilé cyklisty" vkládáš do úst komu?
Promiň, vzal jsem to příliš šmahem. Tebe se to patrně netýká. Nechtěl jsem nikoho urážet. Jen mne popudilo opakované současné tvrzení, že po silnici nejezdí, ale s odstupem nesouhlasí.
Zlotřilé cyklisty vkládám do úst těm automobilistům, kterým se ti zlotřilí cyklisté tak strašně pletou do cesty.
Shodou okolností jsem jel dneska autem přes město a při projíždění delší jednosměrky jsem dojel cyklistu co jel rychlostí ani ne 10 a docela slušně středem. Ani po chvilce plíživé jízdy klakson nezafungoval, došla mi trpělivost tak jsem ho musel hodně dlouho a tvrdě vyhoukat, uhnul asi tak o deset centimetrů místo možného metru a tak jsem ho rychlostí 25 "oprasil" necelým metrem na cestě s limitem 50. Bohužel občas i takové potkávám.
Co podobný blbec může způsobit na obousměrně frekventované silnici si ani nechci představovat.
Blbce najdeš všude a na obou stranách. Takového blbce nějaký zákon nezajímá a neřídí se jím. Pro tenhle typ lidí se ten zákon nepřijímá. Ten se přijímá pro ty, kteří dokáží pochopit jeho význam a to je, že 0.5m odstup je naprosto nedostatečný.
Počkej, to jako že ten metr a půl nebude závazný ?
Závazný bude, pokud to projde jako zákon. Ale blbě to bude kontrolovatelné, to je přece zřejmé. Přesto by to mohlo posunout chování řidičů. A to je to nejdůležitější.
Jo, takže zas jen takové utažení šroubů naslepo, radši o víc závitů, třeba se z toho u někoho něco ujme...
A kontraefekt - další nekontrolovaný tvrdý předpis, devalvující tím zákon jako takový. Přesně jak u zákazů stání a zastavení, omezení rychlosti. Vždycky se tam plácne o něco větší přísnost, aby se dodržovala tak nějak alespoň ta mírnější. Balkanizují se tímhle naše zákony.
Kdyby nás cyklisty řidiči tak často neprasili, tak bychom po tom nevolali. Máš nějaký jiný nápad, jak by se to mělo dělat než zákonem? V západní Evropě to v zákonu mají, řidiči to vesměs dodržují a myslím si, že si na balkanizaci nestěžují.
Já vím, že od července budou všichni prosazovatelé hlásat, jak úžasně to funguje (i s permanentně špinavým levým bokem). Ve skutečnosti se ale nic nezmění. Prvních pár měsíců budou ti, co jezdili s uctivým odstupem jezdit s ještě větším, pak se to vrátí do starých kolejí. Jen jeden aktivista bude mít svůj pomníček v zákoně. Bude se mít čím chlubit vnoučatům.
Záleží na podmínkách. Třeba když jedu dvacitkou a auto mě předjíždí čtyřicítkou, tak půl metru mezi okrajem řidítek a zrcátkem je pro mě dostatečně bezpečný. Samozřejmě u osobáku - autobus, nebo kamion je něco jiného!
Vem si s sebou na kolo někdy metr a zkus si třeba vedle stojících aut tu vzdálenost změřit. Já to zkusil.
Já, když mne někdo zezadu míjí na 0.5m, tak se leknu, že je moc blízko. Třeba to v nízké rychlosti není tak nebezpečné, ale pro mne to leknutí nebezpečné je. Dříve jsem býval mnohem méně lekavý. Teď nesnáším, když na mne někdo zahouká i když to míní jen jako upozornění. Okamžitě panicky hledám, co se děje. Co s tím nadělám? Troubení se asi nezbavím, i když i to je v tom zákoně. To míjení by se mohlo zlepšit.
V jednosměrce s parkujícími auty snad ani nemusí jet prostředkem. I když bude cvrkat o parkující auta, nemáš šanci metr a půl dodržet. A takových jednosměrek, někdy i krapet do kopce, je...
Takových míst, kde se nedá předjíždět a nejen cyklistu je mnoho. Teď to budou navíc i městské jednosměrky. To jich je tolik a jezdí se jimi tak často rychlostí vyšší než 30km/h, že tě to štve? Vždy to jsou většinou ulice, kde se parkuje na obou stranách a zbývá jeden pruh pro auta. Zpoza každého toho parkujícího auta ti může vyběhnout dítě. Jet tudy rychle je doslova vražedné. No a ten cyklista tě nejspíš rychle pustí předjet, poněvadž nebude chtít mít auto přilepené na zadkem. Stačí když najede do nějaké díry mezi auty a ukáže rukou.
Teda Brahmo, to tvoje teoretizování o pouštějícím cyklistovi je úžasné. Pojede pět aut za sebou (nic vzácného) a cyklista už nevyjede. Už vidím, jak o kousek dál, nebo příště znova ochotně pouští auto :-))
A mě to neštve. Já už naštěstí ve městě nebydlím, cpu se tam jen minimálně. Ale dobře si pamatuju na ten šrumec, když jsem tam býval denně.
Tak v těch úzkých jednosměrných uličkách 5 aut za sebou opravdu nejezdí. A to co popisuji, to je to co já dělám. Odkudpak jinak bych to věděl? Nedělám výzkumy chování řidičů. Popisuji svoje individuální pozorování, přesně stejně, jako to děláš i ty.
Nejezdí ? Kolikrát jsem měl do toho proudu problém vycouvat ze šikmého parkování. A to píšu o Hradci, kde je ten provoz zas o dost klidnější, než tam u vás. A po Praze jsem se taky něco narajtoval, dobře si pamatuju na ten frc i v jednosměrkách, kdy nebyl čas ani koukat po barákách a něco hledat, furt mě ze zadu někdo "tlačil". Zas to moc neidealizuj.
A že ty něco nějak praktikuješ... zas to tvoje zevšeobeňování
Naštěstí třeba na Benešovce je pruh pro cyklisty, takže tam to je v pohodě a netřeba hlídat odstup. Jen doufám, že tohle si uvědomí všichni řidiči, alespoň když tam pojedu :-)
Tak to je přece v zákoně jasně řečeno a také se tak všichni chovají. Když mne ve stoupání míjí autobus a já jedu ve svém vyhrazeném pruhu, tak uhýbám k pravému okraji, jak těsně by mne jinak míjel. Na Jeremenkově mám uši na špičkách, abych ho slyšel a uhnul. Uhýbám do dveřní zóny parkujících aut, ale do kopce je to lepší, než ten autobus zleva.
Řešené to je a řidič by měl vědět co je souběžná jízda v pruzích, ale fakt si myslíš, že po výrazné masírce, co bude následovat po té novele zákona, většina řidičů ve vztahu k "předjížděnému" cyklistovi si tohle uvědomí? Já bych na to nevsadil ani kačku.
Při zavedení přednosti chodců na přechodech všichni také bědovali, jaká to bude hrůza, jak budou ti chodci řidiče schválně blokovat. A ejhle, všichni se to naučili a na přechodech je většinou pro chodce větší pohoda. To neplatí na přechodech přes víceproudé komunikace. Ty jsou bez úpravy naopak nyní nebezpečnější.
To asi záleží na úhlu pohledu. Já jsem X-krát skákal na brzdy, když se někdo předemnou rozhold že raděi zastaví těm dvěma babám, co postávaly a vykecávaly se U přechodu. Odjakživa jsem byl zvyklý neskákat pod auta a počkat až bude volno a po oné změně dodnes citím značné nepohodlí, když kvůli mě zastavuje štrůdl aut.
Je mimochodem docela s podivem, jak ta přednost chodcům platí nějak víc v místech, kde není ani potřeba. Čím vedlejší ulička, tím spíš to auto zastaví. Když jich jede šňůra, s železnou pravidelností zastaví ten poslední. Naopak na hlavním tahu jak není semafor tak jsem v prdeli jak to bylo vždycky, nikdo z těch svých 65km/h (na "padestáce") nesleví (ani fízlové).
Takže já rozhodně nesdílím názor, jak je tohle "po novu" mnohem lepší.
Jestli se ukáže předjížděcí limit jako funkční či dokonce skutečně praktický, ukáže čas. Já mám ale značné pochybnosti...
Na normálních přechodech je po zavedení přednosti mnohem větší pohoda. Ty víceproudé jsou nebezpečné právě proto, že to zastavení se moc neočekává. Řidiči se totiž nedostatečně věnují provozu a ten přechod, ač je to ve městě, nečekají. Dennodenně přes jeden takový chodím a čekám u domu, až auta přestanou jezdit a pak přecházím. Když mi totiž někdo zastaví, tak mne vydává velkému nebezpečí, že mne porazí rychlý řidič v druhém pruhu.
Zažil jsem stav před změnou přednosti a po ní na berlách bez došlapu a bylo to velice znát. V tom stavu jsi jako dědeček. Žádná zelená ti nestačí k přechodu a auta se ti na konci rozjíždí 0.5m za zadkem a ty se houpeš na berlách mezi nimi.
A ty když přecházíš a míjíš toho prvního stojícího, tak už se nepodíváš, jestli ten druhý zastavuje ? Jdeš naslepo jak buldozer ? Asi jo. Jinak bys nemohl napsat takovou blbost, že tě někdo vydává velkému nebezpečí.
Co mi to přisuzuješ? Dívám se na kraji toho vozu a tím to přecházení pěkně zpomaluji. Ale to naprosto popírá smysl přednosti a i toho zastavení jednoho pruhu. Plížit se od vozu k vozu a vyhlížet, zda mne někdo sestřelí? Prostě blbobost a nebezpečná blbost. Patrně jsi to sám důkladně nikdy jakochodec nezažil.
Jaký zas plížení ? Nedělej z toho raketovou vědu. Nebo máš nějak zpomalené reakce ? Prostě jdu a koukám, jestli můžu. Neplatí žádnej blaf o absolutní přednosti a ani nikdo neručí za tvoji bezpečnost na přechodu. Ty máš jako chodec povinnost se rozhlédnout. A to neplatí otrocky jen před vstoupením do vozovky (byť se to tam zdůrazňuje), ale máš mít samozřejmě přehled o dění po celou dobu přecházení. Rozhlédnout se před vstoupením a pak jít naslepo (navíc přes víceproud) je, jak bych to jen kulantně, slabomyslné.
Stát se může chyba, technická závada, cokoliv. Houby platné že jsi měl přednost a on měl zastavit. Úplně stejné, jako když jedu do křižovatky po hlavní, taky mám přehled o těch zboku, jestli opravdu brzdí, abych mohl reagovat.
Já takovýhle přechod přecházím denně minimálně dvakrát a jednou na té křižovatce dělám velký oblouk přes 3 pruhy na kole. Tak mi neříkej, jak se tam mám chovat, když ty to znáš pravděpodobně jen z budky náklaďáku.
Ač se ti to možná nezdá, tak to trvalo několik let než si to sedlo a mezí tím pár lidí si vkročilo přímo před auto a vůbec to nedopadlo dobře. Už to je tak nějak v normě, přesto to není nijak vyjimečné, že je nějaký chodec smetený na přechodu.
Fakt je tam napsaný, že máš někam uhnout ? Jasně, je to ohleduplné. Ale dá se s tím vždy a u všech počítat ?
Není to tam napsané. Já uhýbám, poněvadž jinak by mne míjel na vzdálenost něco mezi 0.5m a 1m.
Tak třeba tady bude mít autobus problém vzdálenost dodržet. https://mapy.cz/turisticka?x=15.8400898&y...
A cyklistů i autobusů tam jezdí dost.
A to je jedna z těch velkorysejších jednosměrek.
Tam právě ten boční odstup nebude muset dodržovat, je tam samostatný jízdní pruh a tak jde o souběžnou jízdu a ne o předjíždění.
Autobus to tam má na těsno, ale zatím se vždycky bezpečně vešli. To byl důvod proč tam udělali pruh pro cyklisty aby je nikdo neohrožoval :-)
Strašné...jak dlouho ta hrůza bez konce trvala? Minutu?
Tyhle bagatelizace mě vždycky dobře pobaví. A zvlášť dobře pak případně od takových, co se na semaforech nebo šraňkách derou dopředu před auta :-)
Jo jo, to dělám. Nebaví mě čichat, jak něčí octávka "táhne vocpoda"...
Utěšuju se tím, že "cyklonesmysly načmáraný na asfaltu nemá pro těch pár pumpičkářů smysl dělat", tak to holt kucí za volantem musej vydržet.
Stejně jako já, když jedu autem. Sice mi to ani v jednom případě nevyhovuje, ale já to #brnoautem na radnicu nevolil...
To předsazené stání moc nevyhledávám. Nebaví mne se nechat tou kolonou nechávat znovu předjíždět. Najíždím tam jedině tehdy, když je fronta před křižovatkou moc dlouhá, že bych se do zelené nevešel. No a také k tomu stání musí být nějaká kloudná cesta.
Teď to bude o to zábavnější, že tebe (jak píšeš) nebaví stát dlouhou kolonu a světla nadvakrát - ale šofér se přece nemá kvůli pár minutám navíc potento. No né ? :-))
Já jsem zatím dokonce povinen ta opatření použít. Tak proč bych měl čekat na druhou zelenou, když i podle pravidel to mám předjet?
Pořiď si kargo kolo. To je teď moderní a můžeš na tom vozit i náklady a přitom využívat výhody cyklistů. Bude z tebe cyklista profesionál :D
Nevim, ale vyhoukání přece jen krapet pomohlo a já mohl předjet.
Jen se moc neraduj
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto...
Policie nemá možnosti to nějak měřit, takže vymahatelnost nulová.
Takže v zákoně to bude, Dolínek se poplácá po ramenou a to je tak asi všechno.
Umím si představit člověka,který to odborným okem dokáže odhadnout. Zkušební komisař. Když při zkoušce z jízdy řekne,že to bylo málo,tak to bylo málo. A nic neuhádáte,ani nedokážete. Ta situace nejde vrátit zpět.
Dřív nebo později nějaké měřidla určitě pořídí, budou muset. Ale myslím, že se to včas dovíme, že to začali měřit.
Podle mě tohle v klidu zapadá prachem. Nejvejš pořídí jedno kolo s heblem a vždycky na prvního máje se s ním předvedou někde před kamerama. Vždyť brečej, že nemají prachy na mnohem potřebnější a efektivnější věci.
Neraduj se. Čekám senátní pozměňovací návrh, kterej cyklistům zakáže předjíždět kolonu z prava, pokud by tam nebylo 1,5 m místa.
Jinak, ohledně těch zákonů - máme skoro stejný PraSilPr jako Germánie, ale úplně jiný čísla nehodovosti.
To stejný platí i pro opatření proti šíření Covidu.
Když čtu většinu vašich komentářů, tak s čestnou výjimkou Rádlera byste se měli přesunout k Defensovi. Tam se vám bude líbit. NaKole jste jen frustrováni těmi, co na tom kole ještě jezdí.
Ale houby, ty defensi. Akorát neděláme z kola náboženství a nejucháme nekriticky nad samospásností kdejaké voloviny bez domejšlení souvislostí.
Tenhle slint o defensovi přesně vyjadřuje ten fanatismus. Nejásáte, tedy jste kacíři, zaprodanci ďábla defense :-)
Tak se podívej na to hlasování poslanců:
https://mestemnakole.cz/2021/04/poslanci...
Proti byli ANOisté a Komunisté.
U Defense se vám bude jistě líbit. To je web, na kterém najdete souznění.
Proč hned k DeFensovi? To že mi ta hodnota 1,5m přijde přehnaná, přece ještě neznamená že s bezpečným předjížděním nesouhlasim (odměřil sis to už?). Vždyť by v obci (na padesátce), nebo při menším rozdílu rychlostí (do 30.km/h) i venku musel metr stačit. Metr a půl při vyšších rychlostech klidně.
S touhle přehnanou hodnotou to prostě považuju za vítězství třídního boje aktivistů (a to nejen u nás). Podobně jako limity (a odpustky) na CO2, omezení výkonu vysavačů, nebo zákaz žárovek.
Ono si to samozřejmě po první sezóně platnosti zase "sedne" a jezdit se bude podobně jako teď. Samozřejmě kampaň okolo toho mnoha řidičům "zviditelní" cyklisty, jiné zas nasere ...
Proč k Defensovi? Protože ač se tváříte jako cyklisté, tak povšechně zastáváte názor a způsoby klasických plechovkářů. Kdyby to bylo na vás, tak by chodec na přechodu stále ještě musel pokorně čekat, až ta autíčka přejedou a cyklista by se musel bát vyjet na silnici, aby nebyl okamžitě sražen, poněvadž překáží. Je to jak vystřižené s Defenzího webu. Tak vás tam posílám, tam si budete se soukmenovci rozumět.
Hodnotíš podle sebe, aktivisto?
Já třeba chodce pouštěl vždycky, na to nepotřebuju befel. Dokonce občas pustim i mimo přechod - to proto, že jsem sám často chodcem. Tak si strč to svoje škatulkování, "pokorné čekání" a "okamžité sražení" víš kam!
Se už nezlob, Defens tě uvítá s otevřenou náručí. Už se nebudeš muset přetvařovat mezi těmi odpornými cyklisty. Třeba tě naučí i střílet z pistolky. Tam to všichni umí, aby se mohli bránit při silničním napadení. :D
Nezbláznil. Nepřátelé se přece musí střílet. Je to v něm dost hluboko. Nepamatuješ z loňské diskuse?
__________________________
"Kdybych měl místo trumpety brokovnici, tak bych ho poškodil."
Datum: 09.07.2020
Autor: Brahma
No jo, to jsou ti, co vyžadují nejhlasitěji respekt, ohleduplnost a toleranci od všech okolo.
Teď jste mne prohlédli. Já jsem totiž skrytý cykloterorista a jen čekám, kdy budu moci ta auta střílet. Už jsem si na to sehnal bazuku. :D
Já tedy žasnu, kam až diskuse o tom, že jsem rád, že přijali ten zákon došla. Tak si to Defenzíčkové užijte.
No jsi prostě agresivní a nesnášíš jiný názor. Kdybys mohl, tak bys ubližoval. Opět ukázka tvých postojů z diskuse ke stejnému tématu...
____________________________
"Tou šavlí... domlouvat agresivním řidičům.
Ta šavle je jízdní?... bys měl trénovat seky za jízdy kolem celého kola. Nelepší to bude kolem levé ruky na řídítkách."
Datum: 10.08.2020
Autor: Brahma
____________________________
V okamžiku, kdy jsi pod tlakem a emočně vykolejený se vypnou vzorce chování, které tě snad učili v rodině a projeví se tvoje skutečná podstata. To jsou základy psychologie a neplatí, samozřejmě, jen na tebe ale na kohokoliv. Pokud se ti nelíbí, že ti někdo připomene tvá slova, nepiš je veřejně na web. Zde nic nemizí, všechno je veřejné.
To máš na každého založený registr s odkazy, že to taháš jak králíky z klobouku? Gratuluji.
Jsi pěkná svině, takhle manipulovat. A teď to myslím skutečně a doopravdy.
Jsou to tvoje názory. Ctrl-C a Ctrl_V. Já s nimi nemanipuluji. Je to "doslova". A taky to myslím skutečně a doopravdy.
Hele CKP13, silně mi s tím svým registrem a taháním králíků z klobouku začínáš připomínat jistého Pavlíka, co se tu včera strašně rozčiloval. Nemohu to dokázat, ale odporné to je dostatečně. Jsi opravdu odporný zmetek.
Každej máme v hlavě nějakej ten "registr", říkáme tomu paměť. Nemusel bys být sprostý na ty, kterým ještě slouží!
A takové různé názorové "úlety" a "extrémy", co se tady občas vyskytují, se prostě člověku zaznamenají do registru důkladněji. A že tys jich měl ... třeba "stromořadí", že?
Kdyby sis o tom stromořadí něco přečetl, tak bys takhle blbě nepindal.
Já si teda myslím, že by se lidem nemělo povolovat si jen tak mirniksdirniks vyskakovat ze škatulky hodný cyklista a skákat si svéhlavě do škatulky pěší nebo dokonce, o hrůzo, autař.
To pak máme v těch škatulkách děsnej bordel a nikdy nevíme, kdo je ve které.
Prosím tě Brahmo, ty když si autem dovezeš basu piv a pak chceš sednout na kolo, tak provedeš rozdvojení osobnosti?
Nevěřím ti. Já, kdybych řídila škatulky, tak bych o té výměně osobnosti vyžadovala certifikovaný psychiatrický posudek.
Brahmo ? Co se děje ? Takového jsem tě neznal. To na tebe tak dolehnul ten covid ?
Napíšu, že jako chodec máš mít přehled o situaci po celou dobu přecházení - a ty z toho vyvodíš, že bych tě nenechal přejít...
No to jsou strašné následky. Doktoři před nimi varovali :-))
Když je proti 5 ze 78 a 1 z 15 tak to jsou ANO a Komunisti proti? Máš hodně divné počty a ještě divnější hodnocení čísel.
Tomu se říká vytrhnout něco z kontextu...
Tak buď konkrétní a napiš co jsem vytrhl z textu "Proti byli ANOisté a Komunisté."
Dávám odkaz na výsledek hlasování, kde je podrobně rozepsáno, jak jednotlivé skupiny hlasovaly. K tomu napíši že proti byli poslanci Komunistů a Anoistů. Nijak jsem nekvalifikoval jak moc proti byli, poněvadž to je jasné z té tabulky. Chtěl jsem vyjádřit, že ty hlasy proti, kterých bylo málo, byly z klubů Komnistů a Anoistů. No a ty to vytrhneš z kontextu a napíšeš, že neumím posuzovat čísla, poněvadž většina proti nebyla. Tak míním to vytržení z kontextu.
Aha takže když je 5 anoistů ze 78 přihlášených anoistů proti a 1 komunistka z 15 přihlášených komunistů tak podle tebe a tvého textu jsou anoisté a komunisté proti. Výborně to se ti fakt povedlo. Většinový systém hlasování ti nic neříká? Prostě anoisté i komunisté zákon schvválili, jen 5 + 1 z nich byli proti.
Jo jo, to je tvé vytržení z textu :-))
Překrucování ti dneska jde fakt dobře, dneska si skutečně ve formě.
Jsem ti to vysvětloval, ale když se nechce, tak se nechce, že? Tak si to užij.
Já si nemám co užívat, pouze jsem okomentoval nesmysl co si napsal a ty ses na tom zasekl.
Ty z toho fakt děláš třídní boj a kdo vyjádří nějakou pochybnost, je nepřítel :-(
Z projevů toho aktivisty (chvilku tady a hlavně na BF) je úplně jasné, že to třídní boj je jak vyšitej.
Zaujalo mě, jak podle starého námořního práva se náklady na uvolnění té uvázlé lodě v Suezu mohou rozpočítat mezi ty, jejichž zboží loď vezla.
https://zdopravy.cz/ssl-k-suezu-byla-vyhlasena...
Mně by teda spíš zajímalo jak se počítají ty škody... Ano, vzniklo pěkné zdržení, ale nechápu proč by si to měl nárokovat i nějaký Egypt :-/ Přece ty lodě "stojící ve frontě" tamtudy stejně nakonec projely, a příslušné poplatky jim zaplatily... A náklady na vyproštění té lodě miliarda dolarů??? Asi upad', nééé???
Nejde o to, jestli máš ty náklady, ale jestli ti projde nárokovat si takovou škodu k proplacení :-)
A protože "zkusit to" tě nestojí prakticky nic... Co kdyby to vyšlo? :-)
Toť otázka jak to mají ve smlouvě. Egypt je povinen udržovat průplav trvale v provozu a za to od lodí vybírá dost peněz. A pokud není schopný dodržet smlouvu, že loď bez zdržení může proplout, tak může být, že rejdař za průplav neplatí, nebo jen málo a ty škody pro provozovatele průplavu můžou být hodně velké.
A těch asi deset remorkérů a bagry co tam týden rajtovali taky nebudou levnou záležitostí. Nechtěl bych platit bagr natož remorkér :-)
Jo, tohle je rozumné vysvětlení. Záleží jaké jsou smluvní podmínky toho provozu tam...
Kdysi nám na dovolené jeden Egypťan vysvětloval, že provoz Suezu tvoří největší zisky Egypta, o dost víc než turistický ruch.
Jo, může být... Jenom jsem se podivoval nad tou vyčíslenou škodou pro Egypt, když ty lodě tamtudy projely i tak. Jenom holt o něco později než bylo v plánu, no.
No právě že později a o dost později a tím rejdařům vznikají obrovské škody za výrazně zpožděnou přepravu a neplánované ukotvení lodi z důvodu "ucpání" průplavu.
Dneska mne zaujal tenhle clanek dostat penize na opravu kola,aby se vic jezdilo mi prijde uzasne
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/dostali-od...
Proč ne, určitě není od věci si na státní útraty nechat opravit i nějakou další plečku i když na ni běžně nejezdím.
Jo, určitě je prima dát za pětistovkovou opravu osm stovek skrz daně.
První vlaštovka.
https://budejcka.drbna.cz/zpravy/spolecnost...
No, bude to asi jedna z mála věcí, které budu letos v létě schopen, vzít auto a dojet se tam podívat:). Jsem zvědavej, jestli někdy ten zámek uvidím v plném lesku. On je vlastně krásný a poměrně rozsáhlý, zatím je ale pořád větší část areálu spíš ruina.
Brahmo, pamatuješ si, jak jsi se tady pohoršoval nad tím, že policajti sestřelili z motorky grázla, co jim ujížděl ?
Tak tentokrát ho nesestřelili. A odprdnul to nevinnej šofér, kterej je s vážným zraněním v nemocnici.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/policie...
Tamten to uměl a nejezdil v protisměru. Kdyby to setsakra neuměl, tak by byl po jejich neškodném zákroku spolehlivě mrtvý. To nastavení auta bylo totiž spolehlivěji smrtící než kdyby na něj stříleli. Kdybych uměl takhle jezdit na motorce tak bych neměl zkriplené koleno.
Tvé argumentaci vůbec nerozumím. V čem je podstatné to, jestli uměl nebo neuměl (a z čeho to soudíš ?) Oba stejní šmejdi, co ujížděli. Jednoho včas zastavili. Tohodle ne, tak je tuhej a pomlátil nevinného. Jakpak by to asi mohlo dopadnout s tím prvním, kdyby vylít z tunelu do křižovatky a obousměrného provozu. Jedině ruskou ruletou...
Z tvého pohledu to podstatné není.
To video jsem viděl a viděl jsem, jak se mu ta motorka vlní. To není vůbec dobré.
To že ten první v tom tunelu přežil, je jasnou známkou, že hodně uměl. To byl totiž smrtelný útok. Pak je ovšem na místě se ptát zda byl adekvátní situaci.
Tvoje reakce znamená, že požaduješ každého prchajícího před policií zastřelit. S tím nemohu souhladit. V USA teď například soudí policistu, který usmrtil vzpouzehícího se člověka. Nepřijde ti to analogivké?
To máš hodně divný náhled na to co je analogie.
Je hodně velký rozdíl pokud po někom vystřelíš z metru kdy nemůžeš minout proti tomu, že někdo ujíždí a sám narazí do nějaké překážky, v obou případech do jiného vozidla. Nikdo po nich nestřílel, jen se je snažili zastavit zákonným a oprávněným způsobem.
Nastrčení auta do cesty je zákonný a oprávněný zastavovací prostředek? To bych se tedy hodně divil. To už by tě také mohli rovnou zastavovat pistolí. Nejsme, naštěstí, v Americe.
To se klidně div, ale je. Kdyby to nebylo, tak to neudělají.
A pak zákon jasně říká že řidič v provozu má jet tak rychle aby stačil bezpečně reagovat i na nenadálé překážky, třeba na vozidlo co má poruchu nebo vysypaný náklad.
Ty tam fakt rozdíl nevidíš ? Ten zakleknutej bezprostředně někoho ohrožoval ? Měl zbraň ? Jen se cukal.
Kdežto ten v tunelu měl dva metráky rozjetýho železa co můžou snadno zmrzačit nebo zabít. Kdyby běhal s pistolí a občas nazdařbůh vystřelil někde mezi lidma, taky bys ho bránil, kdyby ho prostě odpráskli ?
Hele, v téhle souvislosti mi fakt vůbec nejde dohromady to tvoje radování z uzákonění odstupu při předjíždění (aby ses cítil bezpečnější) - a bránění toho zmetka na motorce, který všechny okolo na silnici přímo ohrožuje daleko víc, než ti předjíždějící. Představ si, že by ses ty nebo někdo jiný přímo za tunelem zrovna motal na kole, měl jsi zelenou a on červenou. Myslíš že by zastavil ? Dopadlo by to úplně stejně jako na té dálnici. A ten v dodávce měl ještě kliku, že seděl v něčem trochu větším.
Ono to asi bude tím, že se to přímo netýkalo tebe, nebo tvých blízkých, tak můžeš hrát děsnýho humanistu. To už jsem si u tebe všimnul víckrát. Máš problém domyslet, že by ses k něčemu takovému příště klidně mohl přimotat a týkat by se tě to mohlo.
Proboha, jakou roli v tom hraje zda uměl nebo neuměl jezdit na motorce?!? Nešlo o jízdy v autoškole.
Šlo o porušení zákona a následek toho, že oba dva chtěli ujet od kontroly a v jejich chování nastal naprostý zkrat.
Velkou přeci.
Když umíš pořádně jezdit autem, můžeš míjet cyklistu na centimetr, protože to umíš, a cyklistovi se jen zdá,e že ho tím ohrožuješ:-)))
"... můžeš míjet cyklistu na centimetr, protože to umíš ..."
Protože víš (ze skleněné koule), že cyklita nehne řídítky?
Mohla by´s mě sdělit, kudy jezdíš autem? Abych se tam mohl nevyskytovat (i na kole).
Děkuji
Přečti si to v souvislostech a pochopíš kam míří ironie ;-)
Proč se to zkopírovalo i sem????
Ty jo, co se to děje?
Mě to tuhle reakci ukázalo zavěšenou i dole pod Pepikem. A po pracném odeslání tam najednou není...
To na tom domácí těžej bitcoiny, že se to tak hryže??
Nějak to dneska fixluje. Dlouho se server načítá a dopoledne mi nešly odesílat příspěvky. a přepínání témat nešlo skoro vůbec. Už jsem se lek, že mám něco s noťasem.
Jo, dneska ráno odesílání příspěvků docela slušně blblo.
Tak zrovna tohle je podle mě příklad, jak by stíhání probíhat nemělo.
Policie má ke sledování kamery, vrtulníky, drony a k zastavení zablokováním další hlídky. To, že je tohle jednodušší a rychlejší "dosažení spravedlnosti" by nemělo převažovat nad ohrožením ostatních nezůčastněných.
Podle mě, pokud stíhání vede k tomu, že ujíždějící hajzlík míří do hustšího provozu, zástavby, parku, mezi lidi, do protisměru atd., mělo by se okamžitě ukončit a dohledávat ho pak sice obtížněji, ale bezpečněji pro okolí. Kdyby ho "sestřelili" na liduprázdné silnici, je to jeho volba a jeho riziko.
S únosci, když maj rukojmí, se taky vyjednává.
Vrtulníky, drony, kamery... Prosím tě, nežijeme ve filmu.
Nikdy by zadnýho zmetka nechytli, kdyby ho nechali jet. A za chvíli by šmejdům pěkně narostly křídla, když by zjistili, že je policie nechává jet.
Určitě maj záznam z kamery v autě (když ho zveřejnili) a zřejmě i nějaké z pevných dopravních.
Já vim, bylo by komplikovanější dokazovat mu, že to řídil přímo on. Ale třeba by to řidiči dodávky (v tomhle případě) nezpůsobilo těžká zranění (jindy i smrt, pamatuju takovej případ kousek od nás).
K čemu by jim byl záběr z kamery? I kdyby měl platnou značku, tak majitel řekne že to měl někdo půjčené a neřekne kdo. A tím to skončí.
A bude to návodem pro mnoho dalších, že ujíždět se vyplatí.
Však říkám, je to o posouzení, co má přednost. jestli potrestání hajzlíka, nebo život/zdraví nekoho úplně jiného, vybraného náhodou.
Ty volíš potrestání, já to druhé. Ale tím rozhodně hajzlíka nevyviňuju, při troše snahy by se mu to na 90% dokázat dalo.
Nemáš jak. Kvůli dopravnímu přestupku majitele motorky do mučírny nedostaneš, aby musel říct kdo řídil (ani opravdu nemusí vědět).
Dobře rozumím, jak to myslíš a o co ti jde. Taky by se mi to tak víc líbilo. Ale brzo by se nám tenhle idealismus šeredně vymstil. Zmetci tomu rozumí tak,že si můžou víc dovolovat, protože je stejně nebudou honit. A ty mrtvý a zraněný bychom jen o pár týdnů odložili a vyžrali si to i s úroky.
To není fabulace, ale mnohokrát osvědčená zkušenost i z jiných souvislostí.
Nemáš jak. Kvůli dopravnímu přestupku majitele motorky do mučírny nedostaneš, aby musel říct kdo řídil (ani opravdu nemusí vědět).
Dobře rozumím, jak to myslíš a o co ti jde. Taky by se mi to tak víc líbilo. Ale brzo by se nám tenhle idealismus šeredně vymstil. Zmetci tomu rozumí tak,že si můžou víc dovolovat, protože je stejně nebudou honit. A ty mrtvý a zraněný bychom jen o pár týdnů odložili a vyžrali si to i s úroky.
To není fabulace, ale mnohokrát osvědčená zkušenost i z jiných souvislostí.
Špatný zákony, pokd majitel neřekne kdo řídil (a vozidlo nebylo kradené) měl by flastr dostat majitel.
Půjčíš auto kámošovi a ten bez tvého vědomí ho půjčí na chvilku někomu dál. Stalo se to před měsícem a nikdo už si pořádně nepamatuje kdy a kde vlastně byl.A najednou na tebe kleknou, že máš plnou odpovědnost. Že má mít člověk vždy vše pod kontrolou je hezká moralitka, ale život je pestřejší.
Zase ti nic nebrání říct, že si nejsi jistý, kdo zrovna řídil, ale občas auto půjčuješ osobě X. Nikdo tě nenutí kámoše krýt... oni se půjdou zeptat a když všechno zapře, aspoň budeš vědět, jaký je to kámoš... :-)
Přecijen hrubý přehled, kdo s tvým autem v poslední době jezdil, bys mít měl.
Samozřejmě mnohem lepší je, když dotyčného chytí a zkasírují na místě. Ne jako když po půl roce pustí do televize kousek videa, že hledají svědky na konkrétní den loňského roku... ;-)
Ale provozovatel (nikoliv majitel) vozidla dostane pokutu pokud nesdělí kdo vozidlo řídil, zaplatí třeba 500 Kč (u některých přestupků) a čeho tím docílíš? To se vyplatí zaplatit pár stovek třeba proti zákazu řízení na dva roky a desítce pokuty za alkohol nebo drogy a při opakovaném jednání třeba taky místo roku na tvrdo. Rozumím, že by se tohle mnoha klidem líbilo, že by mohli chlastat a fetovat a jezdit jak by se jim chtělo. Zbytečné si dělat řidičáky, dá se ušetřit a netřeba se trápit nějakým zkoušením.
Když bude vozidlo ukradené, tak dostane pokut ten komu to ukradli? :-)
Nikde, u nás ani jinde ve světě se pachatelé nenechávají volně utíkat a zmizet. Policie má přímo zákonnou povinnost pachatele zadržet a pokud by to nedělali, tak sami tím porušují zákon.
To by se nejspíš nikomu nelíbilo když by se pachatelé nechávali bez povšimnutí zmizet.
Proč hned "volně utíkat a zmizet"? Myslíš že nikde na světě nenechají pachatele s rukojmími odjet? To je taky nechají jen tak "volně zmizet" a neplní svou povinnost?
A už několikrát jsem v různých filmech postřehl, že stíhání ukončili, pokud by došlo k ohrožení jiných lidí. Ano, ve filmech (nějaký australský si pamatuju docela přesně), ale přece si to úplně nevymysleli, ne?
Otázka rukojmí a jejich možného ohrožení je zcela úplně něco jiného jako běžné pronásledování pachatele, který rukojmí nemá. To se opravdu nedá srovnávat. Pokud je někde rukojmí, tak se o tom ví a policie má hodně možností se na to připravit a podle situace reagovat třeba i těmi vrtulníky, drony a třeba i družicemi. A rozhodně ani když je rukojmí tak se pronásledování zločince nijak nezastavuje, naopak nabírá na otáčkách.
Pokud ale je pachatel přistižený policií teď hned tak dojde k pronásledování a pak je každá situace úplně odlišná a velitel zásahu musí zvážit možná rízika a jak dlouho bude v pronásledování pokračovat a za jakých okolností. Samozřejmě nesmí překročit nějakou míru rizika kterým by ohrozil životy jiných.
Nemusíš do filmu i u nás se to běžně děje, že se ukončí pronásledování pokud by bylo pro jiné ohrožující a zrovna v tomhle konkrétním případě to máš přímo k kamery policejního vozu, že se zastavili u nájezdu na dálnici a víc toho magora nepronásledovali, protože by těžce ohrozili především sami sebe.
No tak vlastně si rozumíme, rozdíl je jen v názoru, kde je hranice ohrožení. A tu vidíme různě. Ale to je snad normální, ne?
Jen bych nesouhlasil s tím, že to ukončili, aby neohrozili sami sebe. Policista by to měl asi nastaveno jinak - posuzovat v první řadě ohrožení ostatních a teprve pak svoje. Pomáhat a chránit :-)
Pokud policajt není úplný magor a adrenalin z pronásledování mu nezatemnil mozek tak mu zafunguje především pud sebezáchovy a přežití, teprv na druhém místě je starost o ty okolo. Být by to tak asi nemělo, ale takhle to funguje snad u všech.
Neříkám, že tenhle výsledek je optimální, ale případy recidivistů, které ani deset zákazů řízení od další jízdy neodradí, ukazují, jak obtížná je vymahatelnost práva v Česku.
Já vlastně nechápu, proč před nima ujížděl? Co mu hrozilo? Pokuta?
Pokud policie vzdá pronásledování pokaždé, když se motorista začne chovat nebezpečně, bude to pro gaunery návod. Navíc, kde je záruka, že když ho přestanou pronásledovat, tak on zpomalí?
Když oni pronásledování ukončí a on o 200 km dál někoho riskantní jízdou zabije, nebudeš se ptát, proč ho nezastavili hned a nechali ho volně pokračovat?
Navíc, pokud jsem to pochopil dobře, tak policajti za ním do protisměru už nejeli?
Calá odbočka byla v protisměru. Já bych to ale ukončil už dřív. Jsem asi idealista :-)
Z místa kde na chvíli zastavili snad do protisměru neodbočil. Tam to bylo obpusměrměrné.
Tak do protisměru vjel hned po pár vteřinách, podruhé pak na výjezdu z dálnice.
Tam bych si řekl - je to magor, RZ máme, najdeme si ho později. Mysli, že když se chce, tak jde, byť ta úspěšnost nemusí být stoprocentní.
Tohle bude vždycky o těžkém hledání kompromisu. Principiálně už překročení povolené rychlosti je nebezpečné, ale kdyby ji policie nesměla překročit, těžko by kdy někoho chytla.
Já to chápal tak, že policie zastavila na konci odbočky mimo jízdní pruh (ano už v protisměru) před krajem dálnice, zatímco motorkář se vydal po dálnici protisměrem a po kilometru nebo kolika se srazil s dodávkou.
Kdyby zastavili o chvilku dřív, proč myslíš, že by tam motorkář nevjel? Dost možná by si myslel, že je převeze, protože je nenapadne hledat ho v protisměru...
Samozřejmě, je to jen hádání z koule: Kdyby ukončili stíhání (tedy i vypnuli sirénu) už jak bylo jasný, že najede do protisměru, třeba by se zklidnil a na dálnici najel doprava. To nikdo neví.
Mě prostě vymáhání pokuty nějakých 50 litrů (rychlost, bez papírů, neuposlechnutí ...) za toho těžce zraněnýho řidiče dodávky nestojí.
Dalo by se říct, že svobodu a bezpečí jednotlivce, mám nad zájmem státu.
Možná někdy v noci za minimálního provozu, ale tohle prostě nechci aby potkalo mě, nebo někoho blízkého.
PS. už by to chtělo mít k dispozici nějaký to elmag dělo, co by pronásledovanému vozidlu vyřadilo elektroniku.
Tak jasně, zraněný řidič dodávky je vysoká cena.
Jenže alternativou je policie rezignující na vymáhání práva! Už teď to není žádná sláva a obecně se ví, že PČR řadu věcí nevyšetřují, jen sepíšou a odloží. O tom, jak i u banálních záležitostí někteří místo třikrát obkrouží, aby měli jistotu, že už bude pachatel pryč, jsem slyšel vyprávět mockrát.
Ano, z krátkodobého pohledu je vyhýbání se konfrontaci bezpečnější a zabrání zbytečným úrazům.
Jenže z dlouhodobého? S jídlem roste chuť a na gaunery s pocitem beztrestnosti doplatíme všichni. Neříkám, že bych chtěl postupy ala policie USA, ale pokud se budou bát vylézt z kanceláře, aby něco neudělali špatně, natož někoho stíhat, mohla by ulici brzo vládnout mafie a gangy jako v Mexiku...
Ono to máš stejný princip jako vyjednávání s teroristy a placení výkupného. Z krátkodobého hlediska můžeš zachránit život, z dlouhodobého nastartovat byznys řady následníků... :-/
Vždyť oni ho také při najetí do protisměru přestali pronásledovat. Myslím, že nikoho z policistů nenapadlo, že to vezme do protisměru, také zastavili aby neohrozili sebe ani ostatní. To že ten vybejkovaný, nalitý a nejspíš zfetovaný magor nejel pomalu podél svodidel po krajnici, ale bez čumění to to vzal jízdním pruhem čelně do dodávky, tak jen a pouze jeho boj, který vzápětí definitivně prohrál. Bohužel u toho těžce zranil jiného.
Až před najetím na dálnici, celý jednosměrný výjezd projeli (oni celkem bezpečně po krajnici).
Žádným odstavným, podívej se na to video pořádně, jeli nájezdem svým směrem v jízdním prudu. Motorka jela sjezdem v protisměru a policajti to zapíchli hned jak najel do protisměru.
No - to bejvalá VB neměla žádné kamery, žádná auta jezdící dvoustovkou a přesto si věděli rady. Jednak na to měli zákony jdoucí jim na ruku (neříkám že ve všech případech je to správné, ale některé postrádáme) dobrou síť polic. sanic, a jednak byli přes vysílače řádně propojeni.Takže žádné stíhání, stačilo jen sledovat kudy kdo prchá a uspokojenej řidič si to krádně štrádoval do bezpečí. A pak policajt s placírkou (to pochopitelně nezastavil) ale po pár metrerch vyjela Tatra napříč. A pak buďto zastavil a nebo v poli. A bylo to.
Ale blbost. Možná nejvýš jednou ročně se jim něco podobného povedlo, ale to ještě spíš náhodou. Takhle to dopadá s obdivovateli Majáku a Zemana.
Vždyť byli šťastný když jim přálo počasí aby se v otevřené krajině na rovině dovolali na deset kilometrů :-)
Vzhledem k vyprávění pamětníků z okolí o "výkonu" vojenských vysílaček nebo tom, jak se volávalo meziměsto, bych taky řekl, že si Zanyn to jejich spojení dost idealizuje. :-)
No jo, vždyť to byla bída a utrpení, stačil les, nebo i jen stodola a bez šance se dovolat na pár kilometrů a ve městě mezi paneláky se na 2 km přenosnou vysilačkou nedalo domluvit. A někde v kopcích z údolí do údolí nebyla šance. Pak až nějak po roce 90 se to výrazněji zlepšilo díky cizím, tuším francouzským dodavatelům.
A kdyby se dostal až k hranici tábora míru a bezpečí, tak tam byla traverza dobře ukotvená do betonu a soudruh pohraničník, kterej za rozstřílení vinnejch i nevinnejch na hadry dostal hodinky...
Podle toho nicku nevím, jestli jseš holka nebo kluk, ale kecáš píčoviny!
Kdybys v tý době byl/byla tím "soudruhem pohraničníkem", tak bys taky střílel a dostal za to opušťák i možná i ty hodinky.
Mě naprosto fascinuje, kolik je tady chytrejch, kteří by se - podle těch současnejch keců - tenkrát zřejmě vzepřeli režimu.
Mě zase fascinuje jak reaguješ.
Radler napsal, že by ho pohraničník rozstřílel, což je nejspíš pravda a ty startuješ na první našlápnutí, že kdyby Radler byl pohraničníkem, tak by taky střílel a teď se tváří, že ne. Ale to přeci Radler nenapsal, to sis jen podrážděně vymyslel.
Možná by tenkrát i podepsali Chartu 77. :-)))
http://www.totalita.cz/vysvetlivky/ch77_a.php
V dokumentu Charty 77/13/89 Nové vydání základního prohlášení Charty 77, který vyšel 15.2.1989 a byl publikován v Informacích o Chartě 77 č. 4/1989, mluvčí mimo jiné také bilancují a uvádějí, že k 31.12.1988 podepsalo Chartu 77 1445 signatářů. V poznámce k tomu se píše: „Jde o zveřejněné signatáře. Mnoho lidí podepsalo Chartu 77, aniž byl jejich podpis zveřejněn, protože se jejich podpis k mluvčím nedostal.“
Nejvíc lidí (co se nebáli) podepsalo Chartu v roce 1990.
Na Národní stála fronta dobrých 100 metrů dlouhá (a neustále se doplňovala, nekrátila se).
https://www.idnes.cz/cestovani/na-kole...
Není nad článek, ze kterého se člověk nic nedozví. :-)
Píše o elektrokole a cyklistech, ale z textu ani z videa není vůbec jasné, zda řidič opravdu šlape nebo je to jen zastřešený invalidní vozík? Pak by totiž nemělo smysl mluvit o cyklistech...
Tohle už s kolem asi nebude mít moc společného, řekl bych, že to je malé elektrovozítko.
Elektrokolo je také víc motorové vozidlo (moped) než kolo.
Jenže legislativní úprava ...
Jen to neomlouvej, je to moped a nic jiného. :D
:-)
podle legislativní úpravy je zakázáno, aby to jelo samo, jako jsem měl kdysi svůj silostroj z centrálou, ale musíš, aby se to hejbalo, šmrdlat nožičkama.
Takže je to víc kolo.
Od nbabety se to liší tím, že na té sice šmrdlat nožičkama můžeš, ale nemusíš, a jede to na motor samo. Takhle je to legislativně ošetřeno.
A pokud ještě mluvíme o odkazovaném článku, příjde ti, že by řidič při jízdě šmrdlal nožičkama? Z fotek, textu ani videa podle mě jednoznačně nevyplývá jedno ani druhé.
Ten tvar a rozměry vozítka příliš neodpovídají tomu, že by řidič měl dostatečný prostor pro pohyb nohou, ale úplně vyloučit to nejde...
A proto říkám, že je to článek úplně na prd, protože ani tak zásadní informace, zda je to aspoň formálně šlapací, tam chybí...
Asi čtete špatně vážení. pokud vím, tak tam píšou, že šlapání tam je, ale pouze se jím dobíjí baterie....
Takže šlapou.
To bych to dobíjení chtěl vidět, kolipak toho asi může dobít. Stačit to bude na rozsvícení světla nebo pouštění hudby, ale určitě ne na jízdu to vozítka.
Už i psi ...
https://www.ireceptar.cz/zvirata/zluta-stuzka-u...