Hledám tip. Požadavky: 36V-mám, pro důchodce 70let, většinou asfalt, žádný terén, hodně dlouhých a prudkých stoupání, V-brzdy, dávám přednost výdrži před rychlostí. Do 25km/hod stačí. Co nejmenší RPM, na váze tolik nezáleží. K němu vhodná řídící jednotka, PAS na čtyřhran, display. Používám elektrokolo viz. foto s motorem v předním kole, velká stoupání nezvládá. Jezdím dost za své, trasy 40-120km, baterii mám 15,4Ah, display K-LCD5, motor Xiongda YTW-06 250W. Dokud to jde, používám hodně svoji sílu. Žena má středový, který zatím nechci.
Motor do predného 28" kolesa do veľkých stúpaní je... ...nešťastné, problematické riešenie.
Určite sa dá postaviť niečo čo by bolo lepšie ako to čo máte, ale aj tak to nebude fungovať optimálne a bude to mať ďalšie nevýhody.
No - osobně myslím je to podobné jako u automobilů, i když vlivem výkonu ne tak razantně. Zadní pohon - lepší v kopcích a přetáčivý, přední "táhne" tedy roviny a medotáčivý. Míru toho či onoho musejí posoudit ti, co to déle používají...
...on bude u předního pohonu hlavní "nevýhodou" spíš přesun váhy ve stoupání- čím větší sklon, tím větší přesun váhy na zadní kolo(proto vozy s předním náhonem potřebují stoupání s tvrdým podkladem, což neplatilo pro zadní náhon...
Ty motorky váží prd, to roli nehraje.
Taky prd táhnou :-)
Alespoň by to chtělo kolo s koly s menším průměrem. Nejlépe 20,nebo 24. Těch 28 je moc. Jednoduše napsáno,mělo by to větší sílu. Zmenšila by se dráha,kterou to ujede na jednu otáčku.
Mám pro mě ideální kolo, které mi vyloženě sedí, a nechci ho měnit. Přední pohon mi také plně vyhovuje, jen tomu chybí síla v kopcích. Jezdím s partou s e-koly drahými i přes 100t, a problém mám jen v prudších stoupáních. Za život mám hodně najeto, jenom teď v 70 jezdím způsobem, jako když jsem se dřív rozjížděl před sezonou. Vyšší kadence, lehké převody, které mi pomáhá nahrazovat motor. Už nepotřebuji kolo, jako před pár lety s Campa Super Record. Toto byl pokus, jestli někdo neví o motoru do předního 28" kola, který zvládne i prudší stoupání. Asi nakonec budu muset skončit u přestavby se středovým motorem, čemuž jsem se chtěl vyhnout. Děkuji za Vaše názory.
V současné době nejsou výkonnější motory už k sehnání?
Ale jsou, např zde:
https://www.e-pohon.cz/500-1000W-do-naboje-c3...
a je zajímavý výprodej střeďáku na 36V s torzním snímačem:
https://www.evbike.cz/p/stredovy-pohon-250w-36v...
Sú. Ale tu nie je problém tak celkom výkon, ako krútiaci moment. A zrovna ten motorček čo tam má je čo sa krútiaceho momentu týka nadpriemerne dobrý. Tak by sa mohlo stať že niekoľkonásobne ťažší motor by nakoniec mohol aj nemusel byť o toľko lepší... Možno by bolo jednoduchšie dať malinký motor aj do zadného kolesa... Dva by si váhu rozdelili a to už by bol sakra rozdiel do kopca.
nechtěl jsem se tady o tom raději ani zminovat--dát motor i do zadního kola, ale když to i Lubo připouští jako jednu z možností----ano, jde to řešit i takto, mám tak udělanou jednu koloběžku, pro dvě kola musejí být ale samozřejmě dva regulátory, které už jde ale ovládat třeba plynovou páčkou společně, jen je potřeba ----zapojení jedné plynové páčky do obou regulátoru oddělit třeba diodou, aby se to nehádalo, to je potřeba vyřešit podle typu kombinace regulátoru, některé se nehádají, některé ano.
pak je možné si třeba pouze do kopce zapnout ten druhý motor, který už vubec nemusí být zapojený přez nějakou šlapací volitelnou asistenci, jen aby v kopci sepnul a pomohl tomu hlavnímu, který na běžný terén stačí, ale v kopcích nestíhá.
ted jsem zrovna něco točil na té své dvoumotorové koloběžce.
https://www.youtube.com/watch?v=cGv9p13w-FQ
To už něco jako "dvoukolka" podobná čtyrkolce u automobilů. (Rozuměj náhon na 2 či 4 kola). A ještě asistent k řízení obou a kolo bude víc počítač než kolo. Inu tu počítačová technika se tlačí do všech činností - viz onen 5G system. Já tomu říkám zavádění oněch modeních Tamagoči do hlav lidí. Bez elektroniky si prostě v budoucnu ani neuprd....u
Až na to že auto má len jeden motor. A vôbec to nemusí byť zložité, stačilo by dať úplne primitívnu RJ k tomu druhému motoru a plynovú páčku. Tou by si v prípade do strmšieho kopca pomohol a hotovo. RJ sa dá kúpiť aj za 10€ z číny a motor by sa kupoval tak či tak aj keby sa menil ten predný. A k tej RJ za 10€ sa dá dať aj PAS a 3-polohový prepínač, ale možno by stačilo nechať to zapnuté stále na 1-ke nech to neženie do rýchlosti a len pomáha tomu prednému.
Nojo. To je fakt. Ale fakt je také, že i první elektrokola měly jen vypínač a později případně regulaci otáček. A dnes je vidět, kam až to dospělo, když se toho chytí koumáci a obchodníci......
vôbec to nemusí byť zložité, stačilo by dať úplne primitívnu RJ k tomu druhému motoru a plynovú páčku.----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ano, není to spalovací motor, který pracuje optimálně pouze v určitém uzkém rozpětí otáček a je tedy nezbytné používat runé převodové poměry, elektromotoru je to vcelku jedno, jen si ten hlavní motor myslí, když mu začne pomáhat ten druhý motor, že už do toho kopce konečně vyjel a jede zase po rovině.
něco složitěji vymýšlet má smysl až tehdy, kdy jeden z regulátoru se ohřívá znatelněji víc než ten druhý, ale na šlapacím kole nejspíš nikdy nebude přední kolo třeba 26 palcu a zadní 20 palcu, což to samozřejmě na jednu stranu trochu komplikuje, na druhou stranu---do kopce používám hlavně menší kolo, po rovině to zadní menší většinou vypínám, respektive jednotka zadního kola se po určité době, kdy nedostane žádný impuls plynovou páčkou, když jedu pouze na přední přez tempomat, nebo příšlapovou asistenci automaticky vypne sama.
Ono je to i výhodnější, když ta druhá jednotka nepotřebuje k provozu nic jiného, než tlačítko zap/ vyp---není pak potřeba mít na řidítkách dva ovládací panely
Jenže ta montáž zadního motoru je komplikovanější než namontovat motor do předního kola. Mohlo by to představovat i nutnost roztáhnout rám. Kupovat ten motor nový by vyšlo na více peněz,než koupit na inzerát starší elektrokolo se zadním motorem a případně doplnit ten přední. Jedině že by se podařilo sehnat ten zadní motor nějaký starší za rozumné peníze a nejlépe s rozměry,aby žádná úprava rámu nebyla potřeba.
Neviem prečo by sa mal rám upravovať, teda ak má zadná stavba štandardných 135mm. Montáž nijak zložitá nie je, vymení sa jedno koleso za druhé, motorové... Len sa prehodí kazeta a plášť s dušou. A cenovo to vyjde najlepšie spomedzi všetkých riešení, nakoľko motor nijak extra špeciálny byť nemusí narozdiel od riešenia keď by sa kupoval dopredu. A povedzme si na rovinu, taký motor čo by nahradil hocaké dva sa tu ani normálne kúpiť nedá. Ten predný má 40Nm, zadný ak by mal len 20Nm, pozeral som 4kg 500W motor a mal len 48Nm pri 48V... A drahý bol hodne. A tiež dávať dopredu ťažký motor s vysokým krútiacim momentom je recept na prúser. Doplnenie malého 250W kazetového motora dozadu sa javí ako naozaj najlepšie možné a aj najlacnejšie riešenie. A s tým už hravo pôjde zarovno so stredomotorákmi.
Myslím, že zadní motor je nevýhodný z pohledu defektů (píchlá duše). Nelze ho kvůli přehazovačce tak jednoduše vyndat. A ony plné pláště ty byly zkritizovány.
A navíc je přece možno užít středový motor a ten přední. Je to dražší, ale jednodušší. Ovšem vždy (už z pohledu váhy) se prostě z kola stává "mašina"...
Je hlúposť koleso demontovať len kvôli oprave defektu. Nikdy to nerobím, opravil som haldu defektov, nikdy s tým nebol problém. Problém je v tom, že kedysi dávno niekto vymyslel že koleso je treba dať dolu a defekt opravovať tak. A všetci to opakujú bez toho aby sa zamysleli. Tam je problém, nie v tom či je v kolese motor alebo nie. A navyše, vlastne to je jedno, lebo rozdiel v demontáži kolesa s motorom je len ten, že odpojíte jeden konektor na kábli z motora. To je ale fuška...
Mne by sa ale nechcelo babrať ani s vyberaním obyčajného kolesa na rýchloupínák, retiazka, prehadzka, olej a špina... Preboha načo???
No teda nevím. Asi to jde, ale i při sundaném kole je někdy problém aby po nasazení plášť běžel. Ty tam jsou doby, kdy plášť t.zv. dráťák sedl do vybrání ráfku a zajistil souosost.
Neumím vyměnit duši, když mám kolo ve vidlici :-)
V poli přehodím duši, a defektem se zabývám doma, nebo taky ne, a duši zahodím, podle toho, o co se jedná
Mne príde jednoduchšie zalepiť ako niečo meniť. Záplata tiež menej váži a zaberá oproti duši. A tie čo používam sú hodne hrubé a ťažké (downhill/freeride).
No, asi bude problém v tom, že prd vidím, takže duši, když lepím, tak postaru, jak mě to naučil táta.
Nafouknout, napustit vodu, a hledat kudy utíká, kde se dělají bublinky. To místo si označit, a pak zalepit.
Jinak díru nepoznám. Brahma (asi to byl on) mi poradil, že to jde zjistit taky tak, že duši nafouknu a protahuju u ksichtu, a ten pramínek vzduchu, co z ní uniká, najdu, a pak označím, a postupuju stejně.
Ale to s emi nechce někde v poli dělat, protože když píchnu, tak buď leje, nebo jsme na nějakém blbém místě, zkrátka nehodí se mi s tím se mazat, vyměním duši, a zalepím ji večer až dojedu.
Taky se může stát, že duše prdne někde v místě, kde i nejvěští šikula to nezalepí, utrhne se ventilek, nebo nějaká taková ptákovina, náhradní duše se vždycky hodí, tolik zase neváží. (ani 6 duší co jsem povozil)
Jenže stejně to místo musíš najít abys zkontroloval, jestli to co defekt způsobilo nezůstalo v plášti.
No, tím jsem si to podělal předloni.
Protože jsem jezdil do té doby na něprůstřelných Marathonech, nestávalo se mi, že bych píchnul, spíš jsem prorazil duši, když byl moc měkěj pásek.
Takže jsem plášť neřešil, vyměnil duši, nabouchal na kámen a jelo se dál.
A pak jsem Zelenáče přezul na ultralehké Micheliny, takové slupičky. A ty mě vyškolily.
Duše prázdnám 3x během odpoledne, ještě slušné počasí, to tak vždycky je :-)
Pčesvědčen že jsem našel příčinu, prorazilo se to kvli blbé pásce, použil jsem stříbrnou lepenku a vytvořil provizorní řešení. Druhý den za šera vyjedu a po 5km zase prázdno. Na hlavu proudy vody, to už mi došlo, že něco bude s pláštěm. No, byla v něm díra zkrz, když to byl ovyfouknutý, nešlo jí vidět, jen zrubu. Pláště jsem nesehnal, alespoň ale dobrou pásku, pár nových duší, díru jsem zakapal lepidlem a zespoda do pláště nalepil záplatu. Pak už to vydrželo těch 400.
Micheliny jsem sundal a dal tam Continentaly aujel na nich 3000 km bez defektu.
Nevím, jestli by takovou opravu Lubo dal bez toho, aby to sundal s vidlic.....
Nemyslím že by to nešlo, dieru hľadám tiež viac sluchom a pocitom prúdiaceho vzduchu než očami. Navyše čiastočne vyzutý plášť má tú výhodu, že viem presne kde mám na ňom hľadať príčinu, pokiaľ sa plášť zhodí a duša celkom vyberie tak už môže byť problém určiť odpovedajúce miesto na plášti. A hľadať potom po celom jeho vnútri kde je čo zapichnuté môže byť problém. Z môjho pohľadu sa to demontážou kolesa a zhodením plášťa a duše len komplikuje a zdržuje. Samozrejme demontáži kolesa sa nie vždy dá vyhnúť, ale tých prípadov je minimum a takmer vždy je to doma pri prezúvaní zjazdeného plášťa.
Inak pochopiteľne na dlhé výlety náhradnú dušu vozím (a kopec iných potenciálne potrebných vecí), nie však pri jazdení tu po okolí.
S hledáním u vyndané duše není vůbec žádný problém, pokud úplně neshodím i plášť. Pak se stačí podívat (podle umístění ventilku) na jednu a druhou stranu, prošmejdit cca deset centimetrů pláště.
Na druhou stranu, kolikrát mám problém najít pididírku bez kýblu vody. A pokud nezůstane v plášti zapíchnutý připínák, vůbec bych netušil, odkud začít s částečným zouváním
Jo. A o tom vyvážení a souososti kola nikdo nic, i když je s tím problém i při sundaném kole. Mě to odborný mechanik dělal půl hodiny za 50 a stejně mi to házelo....
A navíc - už jsem tu uváděl příklad i s videjkem, kdy kolo je možno vyjmout bez montáže přehazky. Tedy vpodstatě jako přední kolo....
Kdyby odborník použil na patku pláště gumařskou kejdu co používají v pneuservisech (v nouzi saponát), tak to sedlo hned a nic ti neházelo. Věc za pár korun, funguje skvěle. Vozím sebou pár mililitrů i v báglu na horáce.
No- staří kdysi doporučovali pro mírný únik či řídkou duši dát mléko. Dnes pokud tuším exitují nějaké spreje či co....
Ještě k tomu házení. Dnešní pláště (tedy alespoň které já zakoupil dle prodejce na můj ráfek)) jsou dost volné na ráfku a jejich vycentrování je problém.Ono záleží i na míře nahuštění. Proto jsem tu uváděl ony staré "dráťáky" které seldy do vybrání v ráfku a souosost byla zaručena výrobou. Nevím, zda něco podobného existuje i dnes.
Každopádne dnes existuje kopec výrobcov (ráfkov aj plášťov) a nie každý robí celkom podľa normy... Často je to aj vinou starých strojov a pod. Takže kombinácie niektorých ráfkov a niektorých plášťov budú problémové. Riešením je niečo z toho zameniť za lepšie. Obzvlášť ak ani mydlová voda alebo saponát a poriadne nahustenie nepomáhajú aby si plášť sám správne sadol do ráfku.
To všechno jde dnes řešit elktronikou, I jedna jednotka pro 2 motory. A když to jde , tak to určitě někdo zkusí. Novinka je novinka a obchod je obchod...
Je otázka,jak by se na takovém kole jelo. Jak by se ovládalo. Samozřejmě při jízdě rovně do kopce by nějaký rozdíl ve spuštění motorů nemusel být problém. Jiné by to mohlo být při nějakém kličkování někde v terénu,kde by ten druhý motor mohl zabrat zrovna v dobu,kdy by to cyklista neočekával. Mohlo by se mu třeba při nějakém náklonu a v blátě jedno kolo protočit.
Ten motor se točí podle svého točivého pole a nijak jinak. Když dvěma motorům vytvoříš stejné pole, budou se točit stejně. Já jsem v jednom stroji točil z jednoho měniče naráz dvaceti motory. Žádný problém, pokud nevadí, že se budou točit zcela stejně.
jako že jsi provozoval 20 střídavých motoru na jeden střídavý regulátor?
Ano. Byl to skací stroj na převíjení špulek nití (v mém případě skleného vlákna) z papírové dutinky na standartizovanou špulku. Stroj byl přes celou halu, navíjelo se naráz 100 stanovišť. Na každém stanovišti se stejně ale řízeně točilo jedním odvíjecím motorem a jedním navíjecím. Takže ne 20 motorů, ale 100. Jeden měnič byla bedna cca. 60x40x40cm (odhaduji, už je to dávno).
Tak to jo, tak kdyby tady někdo místo elektrokola řešil jak navijet špulky nití, ted už alespon ví jak na to.
Jedna riadiaca jednotka môže poháňať iba jeden BLDC motor, jediná výnimka by bola ak by motory boli na jednej osi a teda mechanicky by bolo zabezpečené že sa voči sebe nemôžu pretočiť. Aj to by však nebolo ideálne nakoľko samotný motor nie je tak presne vyrobený aby komutácie nastávali úplne súčasne. Takže dá sa povedať, že v prípade BLDC je to blbosť a nemôže to fungovať. Šlo by to v prípade asynchrónnych alebo krokových motorov. Alebo pri klasických motoroch s mechanickou komutáciou (uhlíky).
Takže každý BLDC motor potrebuje svoju vlastnú RJ.
No - ty dnešní ano. Ale klidne mohou být v jedné jednotce 2 systemy a 2 výstupy. A když tam přidáš počítač a senzory na obě kola, tak budeš mít ono ABS i ASD a t.d jako u aut. Prostě ne kolo ale mašinu. A programovat budeš navíc i míru prokluzú, brždění, zrychlení a co já vím.Dnes je technicky skoro vše možné. Jde jen o to proč, žejo. A tak většině stačí 1 motor s pevným programem na své ježdění. A nedostatky si řeší vlastníma nohama...
jak někdo zkusí, na tom se jezdí už deset let¨.
Svět by byl fádní, kdyby každý mluvil jen o tom, o čem něco malinko ví.....
Tá batéria vzadu je fakt čerešnička... Ale číňan na tom jazdiť nebude, hlavne ak sa to predá...
viděů jsem nějaké video kde snad na tom i někdo jezdil, taky nějací Kanaďani to řešili, jestli dve řj, nebo jednu, jak to pozapojovat do jedné a tak...
někdo se tím vážně zabejval a možná na tom i jezdil.
Když si vezmeš, že jenom ty dva motory dohromady váží 15 kilo, musí to bejt fakt žrádlo :-)
Musí to mať dve RJ. Ale tie môžu mať spoločné ovládacie prvky. A môžu byť odlišne nastavené aby sa krútiaci moment a výkon medzi motory delil žiadúcim spôsobom. Treba si každopádne uvedomiť, že takáto dvojmotorová konštrukcia má zmysel len v opodstatnených prípadoch - jazda v bahne, piesku, snehu... Je rovnaký nezmysel si kúpiť offroad 4x4 a potom na tom jazdiť len po meste a diaľnici.
nemusí...
mají na to někde návod jak to připojit na jednu.
Nevím jestli na tom někdo jezdí, mě to připadá, že to prostě uchopili jako technickou "výzvu".
Jsou na to vcelá debatní fora, kde tuhle hovadinu řeší...
Ako som už vyššie písal, jedine ak by oba motory boli pevne spojené, to jest na jednej osi. Inak to z princípu fungovania nie je možné. Takže v prípade že na bicykli je na každom kolese jeden motor, musia byť riadiace jednotky dve. Či už budú v jednej krabičke alebo sólo, musia byť dve.
Nevím, Lubo, elektrice nerozumím a učit se tio nebudu, ale nějak ty drátky pospojujou a ovládají to jednou řj, někde nagoogluješ návod.
Ale stejně je to úchylárna.
Napadla mne analogie s motocyklem Rokon Trailbreaker, vyráběným v USA od 60. let, s pohonem obou kol. A v popisu se uvádělo, že přední kolo (poháněné od jediného motoru řetězovým převodem přes hlavu řízení) musí mít o něco větší otáčky nežli rovněž poháněné kolo zadní, jinak by motorka nezatočila a jezdec by si "ustlal". Na kole se ty rozdílné otáčky neřeší nebo se to ošetří sladěním ŘJ?
Na bicykli to hlavne nie je mechanicky spojené, tak nič nebráni tomu aby sa každé koleso točilo tak ako potrebuje. Aby sa záber jednotlivých kolies vhodne zladil sa dosiahne tým ako sa nastavia obe RJ.
googlujte eBike DUAL DRIVE
Jake pouzivas motory na tu kolobezku?Ja ted stavim uz druhou.Davam ale jeden motor do zadniho kola.Prvni ma Magic motor danej na cca 2000W.Druha ma motor Mxus 3000w.
250/350/W s volnoběžkou.
https://it.aliexpress.com/item/33042584145.html...
Silný přímý motor do předního kola důrazně NEDOPORUČUJI
(pokud neumíš lítat) :-)
toho, že tady dostanu hromadu palců dolů si nevšímej, to mám takového fandu, ale vyzkoušel jsem to a něco jsem na tom ujel, a 2x i letěl....
Dopředu jen převodový motor, silný dozadu, ale ideální je dát motor doprostřed.
Bude to chtít silnější motor, nejlépe 350W. Toho, že je to pohon předního kola bych se nebál. Manželka, než dostala své ekolo, měla před pár lety půjčené ekolo s předním náhonem, motor 350W. Byla nadšená, ovládání jí nedělalo žádný problém. Mohlo by to být např. něco takového: https://www.aliexpress.com/item/4001076751365...
A to mu má akože ako pomôcť keď vymení motor ktorý má 40Nm za motor ktorý má 33Nm???
Bude mít o 100W vyšší výkon, ve špičce až 500W. A s tím v pohodě vyjede až na Sněžku. ????
:-)
Je to podobné, jako kdybys to, že ti v autě nejdou zařadit jednička až trojka řešit výkonem motoru.
To co na 250W v náboji nevyjedeš, na středovém motoru zvyřešíš přehazovačkou.
Hlasuji pro druhý motor v zadním kole.
Nevím, jako kolo pro tchýni asi dobrý, dát do předního kola přímý motor.
Možnost jak se jí zbavit je dvojí.
1) mechanické poškození. Přední vidlice není dimenzována na to, aby v ní bylo hnací kolo. Viděl jsem u Šikuli krásně prasklou.
2) elektrické problémy
tahle čínská kola a jejich řj jsou takovou směsí drátů, že k tomu, aby se motor kousnul není nikdy dalek. Když se kousne motor v přední vidlici za jízdy, plachtíš přes řídítka.
Nedělej to.
Dotaz byl na motor do předního kola do kopců. Má osobní zkušenost je, že 10 let staré ekolo s předním náhonem a motorem Bafang 350W bez problémů zvládlo Šumavu a Jizerky, přičemž konkrétně Bafang patří mezi standard a rozhodně se nejedná o změť drátů. Že je to překonané řešení mi je jasné, ale držel jsem se zadání. BTW, návrhy typu druhého motoru jsou hodně off topic.
Nejsem to já,kdo navrhuje druhý motor.
S motorem v předním kole jezdí všechny elektro Vélib, v Paříži.
Ale jde o motory převodové a slabé a konstrukce přední vidlice je tomu uzpůsobena.
Ty si přeješ dát dopředu silnější motor, a ty už jsou přímé. Je mi fuk, jestli je to překonané, před čím varuji, je to co jsem napsal.
Na silný motor nejsou stavěné vidlice, a ty nemáš křídla. Silný motor patří dozadu.
To, že si dosud neletěl není dokladem toho, že se to stát nemůže a ani zárukou, že vstaneš, a pomůžeš si jen brufenem.
Je mnohem menší pravděpodobnost, že zemřeš na covid, přesto půl zeměkoule běhá s hadrem přes hubu.
Rozmysli to, není to o moc dražší ani technicky náročnější řešení. Dej silný motor dozadu.
Tak to bude asi nějaký omyl. Já samozřejmě poslal link na motor s převodovkou, přímý mě vůbec nenapadl. Navíc si myslím, že ty přímé se dělají až od 500w, já navrhoval 350. Stávající pevnost a vhodnost vidlice by to chtělo určitě posoudit a v případě potřeby nahradit nějakou festovnejší, možná i odpruženou, stačí na elastomerech. Pouštět se do nějakého většího bastlení asi nemá smysl, to už je jednodušší pořídit nový nebo mírně jetý e-bike.
Převodový motor se ti nekousne, pevnost vidlic je skoro vždycky dostatečná, problém, který nezjistíš (snad jen nějakými defektoskopickými metodami jako je ultrazvuk) může být křehký lom, který souvisí s nízkocyklovou únavou. Viděl jsem takhle u pana Šikuly co elektrokola prodává v Tišnově prasklou hliníkovou vidlici.
Ocelové bych se nebál, to bys fakt musel mít pech.
Ono pech musíš mít u u té hliníkové, aby ti prdla....
Prelet cez riadidlá (nie na ekole) som absolvoval 28.12.2020. Hlavou do priekopy,prilba na cucky, narazená chrbtica, našťastie nič som si nezlomil. Dostal som sa z toho, ale nikomu to neprajem.
já letěl v roce 2013, zdá se, že za to mohla rekuperace do plné baterie, prostě se přední kolo najednou splašilo a začalo se točit v opačném směru, nikdo nenašel žádné rozumné vysvětlení proč se tomui stalo a i kdyby našel, já bych to stejně nepochopil.
Měl jsem kliku hned na 2x, protože to bylo na silnici, měl jsem kliku že nic nejelo. A pak, že jsem měl vozík za sebou, který zabránil tomu, aby mě kola přelétlo a spadlo mi na hřbet, ale letěl jsem jen já....
(před tím jsem letě už jednou, ale za to jsem si mohl tím, že jsem dostatečně nedotáh kolo ve vidlici a ono se mi vykroutilo, to byla ryzí blbost, za to technologie či uméstění kola nemůže)
Dobry den Ladislave.
Rad vidim, ze jste stale pouzivate Xiongdu, a ta stale funguje:)
Chci se zeptat, co se deje, kdyz jedete do prudkeho kopce? Jak poznate, ze motor to nezvlada?
Pokud spravne rozumim, jste ted do toho kopce jedete na 5 stupen pripomoci, takze RJ bere 11A a 36V. Je li motor furt toci ale nerozjizdi, nebo motor toci fajn, ale po stoupani motor ci RJ jsou moc teply?
Pokud motor neni horky po delsimu stoupani, nejlepsi moznost - pouzit novou RJ, kolem 36V 20A nebo opravit shunt na stare RJ (a dat ji na opravdu na cerstvy vzduch).
Po rovince to bude bezet stejne, do kopce - rychlej, RJ bude brat vetsi proud.
Pokud motor je horky, zvetsit proud neni spravna cesta.
Bezny 3kg motor ve prednim kole bohuzel nebude o moc lepe, nez Xiongda, mam to vyskouseno. Urcite tezsi motor zvladne vetsi vykon, ale ted resime moment...
Dalsi moznost pouzit 4 kg 500W, ale je to 3kg navic, nebo druhy motor v zadnim kole - taky 2-3kg navic.
Muj motor 4kg tahne silnicni kolo do 12% kopce az 40km/h, ale pohani ho 18s baterka, takze vahove je to velky rozdil (cele 9kg kolo s 6kg 14Ah 70V baterkou i 4kg motorem - az 19kg).
Mám motor zadní 250w 7A/15A ve špičce a do kopců to jede. Ale jakmile příjde prudký a táhlejší kopec, tak to zdechne, motor se uplně odpojí a musím chvíli čekat než naskočí. tak mi to udělalo v kopci nad 12% nedávno 3x zasebou. Je to KONVERZNÍ KIT 250W ZADNÍ 3 roky starý. Po městě a menší kopce dobrý ale jak příjde prudší stoupání tak mu dojde dech, na to je jednoznačně nejlepší středový, mám oba a vím že tam kde mi motor zdechl mi středový vyjede i bez šlapání. Zase je o dost dražší.
Trápiť motor tak že ho až vypne nie je vôbec dobrý nápad, keď sa moc trápi alebo príliš spomalí treba to vzdať a radšej chvíľu tlačiť. Inak sa skôr alebo neskôr pokazí.
Zkoušel jsem i na nejmenší přípomoc a taky vypnul i když mu pomáhám šlapáním co mi síly stačí. Myslel jsem si že na nejmenší přípomoc mi pomůže alespon trochu do kopce ale houby, chcípl :-))) Jakmile se začne kopec narovnávat tak už zabírá dostatečně. Škoda že v prudkém kopci nepomáhá, tam je ho třeba nejvíce. Mám tedy vyzkoušeno že čím je kopec prudší, tím zadní hub motor pomáhá méně a méně na rozdíl od středového.
kde máš umístěný regulátor? nemáš ho v nějaké brašničce nebo krabičce?
V plastové krabičce a ještě zalepený izolačkou abych to utěsnil :-) Myslíš že to je tím?
O tom vubec nepochybuj.
já používám na koloběžkách hnané přední kolo, tak ty regly dávám před krk pod řidítka, v kopcích se ne ně dá i za jízdy v poho sáhnout, jestli už moc netopěj.
pokud bych měl na kole hnané zadní kolo, nejspíš bych ho přidělal na trubku sedla a konektorové bordeliště v brašničce pod sedlem.
Ja mám regulátor v brašne na nom snímač teploty a malý digitálny displey na riadidlách motor 250w v prednom 24pal.kolese chopper Bigmo aku od Luba 14,5-520wh kolo má 35kg ja 72kg bývam pod Lipt.Marou kde su strmé kopce preto v lete kontrolujem teplotu-5Ostupnov=prestávka na pivo
a vše tahám aj nákl.vozík.Fotka je pred upravou na elolo
Vnukov Bigmo počas prerábania
Protože jedeš pomaleji.
Ten přímej motor v pomalých otáčkách netáhne ale hřeje.
No ono je to tak asi od výroby nastavené ako ochrana ak to vypína aj pri malom príkone. A pri akej rýchlosti asi vypne?
Vypne při prudkém stoupání kdy už motor není ani cítět a jedu tak kolem 10km/hod., šlapu a mám zapnutý motor (posledně vypnul i na nejmenší přípomoc).
Tak nevím jestli to bude tím že mám obalený kontrolér v plastovém obalu a nebo že se zkrátka dusí a nemá už potřebné otáčky na kopec. Když jedu třeba po rovinkách a mám přípomoc na maximum, tak je tam tah a vše jede jak má a nic nevypne i když jsem ujel 35km a jen baterie byla horká ale motor jel dokonce i bez příšlapu na akcelerátor.
Vím že nábojové motory nejsou určené na kopce ale i tak se divím že se vypíná sám v kopci což je dost nepříjemné. Posledně jsem měl kopec se sklonem i 10 stupnů což by mělo byt kolem 17%, to jsou tady asi takové nejprudší kopce v okoli, bez motoru jsem jej nikdy nevyjel s Hubem se motor 3x zastavil. Se středovým Bafang 350 jsem vyjel i bez šlapání.
Ještě doplním že mám převody do kopce ty nejlehčí, vpředu trojtalíř 28z a vzadu 34z.
Akorát na Bafangu mám místo trojtalíře standartní 1 talíř 46z ale místo trojtalíře jsem si dal zadní 3 rychlostí Sturmey archerjak náhradu za trojtalíř) a vzadu 8 kazetu 11-34z.
Taky mě zajímá jestli má někdo Bafang jak řešil převody protože se mi zdá jednotalíř 46z moc těžký převod na kopce a ani to neprospívá motoru. A dávat tam třeba 11 rychlostní kazetu+přehazku+tenčí řetěz (navíc by musel být i nějaký speciálně delší než 116čl.) by bylo i dražší naž ten můj zadní 3 rychlostní náboj za 2400kč.
Ja mám na Bafangu bbs2b 500w vpredu 38 zubový jednoprevodnik narow zuby proti padaniu reťaze.
V zadu 9st. kazetu 11-40zubov. všetko z aliexpresu a som spokojný. Výjde to všade a motor netrpí. Reťaz používam Shimano 10st na elektro. U mňa ma výdrž cca 3000km.
Motor do předního kola nedoporučuju - měl jsem ho v treku (evbike 500w) a baterka na nosiči.
Kolo ve sjezdech nepříjemně vibrovalo od předního kola.
Hrabaní problém není - ano hrábne to, ale to musíte jet po hrabance do krpálu.
Baterie na nosiči byla taky špatně - rohložení hmotnosti naprd.
Doporučil bych raději nějaký Bafang ve středu s torzním snímačem a baterií ve středu kola. Motor díky převodům jede v optimálních otáčkách (dle šplapání) a má vyšší krouťák a nižší spotřebu a díky převodům to vyjede fakt všechno. Když už motor do kola, tak jedině dozadu a baterii na střed kola.