ahoj,
mám dodělávaný středový pohon bafang 750 w na horském kole
jezdím víceméně cyklosezky a rád bych nějaké pohodlnější pláště
z klasických pláštů buď
Schwalbe Huricane Addix Race Guard E-25 26x2,1
Schwalbe marathon mondial defense E-25 26 x2,0
anebo jestli bude přínos dát široká kola
Schwalbe Super Moto-X 26x2,40 (62-559) HS439
bude to s těmi koly komfortnější ? jak to je s akcelerací ? co spotřeba elektřiny ?může tam být odpružená vidlice ? nebo to má smysl jen u kol se zapleteným motorem a bude to těžkopádné?
máte s tím zkušenosti a co byste si vybrali ?
Na valivý odpor ak predpokladám správne nahustenie má väčší vplyv dezén než šírka plášťa. Odpor vzduchu hrubšieho plášťa tu nemá význam riešiť. Rozdiel trochu urobí váha plášťa, lenže akceleráciu tu podporí motor takže až sa to celé rozhýbe pôjde to prakticky tak isto ľahko ako na niečo užších plášťoch a stabilita v zákrutách aj pri brzdení a prejazde nerovnosťami bude na inej úrovni. Ja osobne som proponent širokých plášťov, došiel som k tomu praxou a nemenil by som. Tá istota a pohodlie za to stoja. A žiadna vidla neodpruží to, čo odpruží široký plášť. Nemyslím výšku chodu, ale tie drobné hrboly čo spôsobujú nepríjemné vibrácie...
S Lubem souhlasím že nahuštění a dezén pláště má pro valivý odpor daleko větší význam. Každopádně čím širší pláště tím líp pro komfortní jízdu.
Odpruženou VZDUCHOVOU vidlici velmi doporučuju. Stejně jako odpruženou sedlovku s paralelogramem. V autě bez odpružení by dnes nechtěl jezdit nikdo. Investice do vzduchové vidlice a odpružené sedlovky určitě nelituju.
díky, na tu odpruženou vidlici se jsem ptal proto ,jestli se dá skombinovat se širokými plášti ,protože jsem četl článek že by to být nemělo ale úplně jsem nepochopil proč.
To je nesmysl. Čím širší plášť, tím snáz se dá fungovat i bez odpružené vidlice, ale že by si to nějak vadilo je nesmysl, odpružené vidlice se dělají i na fatbiky.
ještě bych se zeptal na toto : mám ráfky
rozměr 26 559x17, takže 2,4 pláště budou na to moc velké že ?
Presne tak, ja som prešiel na ráfky so šírkou 36mm a je to neskutočná paráda...
to je zase širší než můj plášt .....
ale ještě se chci zeptat jak zjistím výšku pláště ?
ten výše uvedený schwalbe x moto 26 x 2,4 ?
mám vzadu dost málo místa je tam svár mezi levou a pravou části rámu nad kolem. je to tak když je o 0,3 palce širší tak bude o 0,3 palce vyšší ? asi ne
Robia sa aj ráfky so šírkou myslím 21 alebo 23mm. To je dobrý kompromis pre širšie plášte nad 2". Výška je daná profilom a ten sa pri cyklo plášťoch neuvádza. Ale rátal by som s tým že širší plášť bude úmerne vyšší.
Inak širší ráfik umožňuje plášťu mať väčší objem vzduchu a rieši problém s nestabilitou ktorá vzniká keď je široký plášť na úzkom ráfiku - v priereze ten balón je na akejsi stopke a tým to stráca bočnú stabilitu.
Není to úplně ideální kombinace, ale jestli to bude vyloženě nepoužitelné nebo jestli to nějak půjde nedokážu posoudit.
Já mám na kole Remerx Fastdisc co má vnitřní rozměr 18 mm a mám na tom plášť 2,25".
Použiť to pôjde, mám aj 2,4" na Grand Rocku, len sa brzdové klátiky blbo nastavujú... Ale pri najbližšej príležitosti vymením za širší, zdá sa že je už trochu prebrzdený po 25.000km :-)
Skôr som ho meniť nechcel lebo je fakt dobrý, čo ten už zažil a prežil...
dal jsem 26 x2,35 Schwalbe Nobby Nic s dušema ,ráfky neřeším mám 17mm a jezdí to krásně. pěkně to tlumí a jestli je kolo těžkopádné ? ano je to dost velký rozdíl oproti 2,25 ale mě je to jedno . nechci závodit.a jezdím na 3 atm.
dal jsem na radu xtondy ať neřeším ráfky a vyplatilo se to,pokud nejezdíš na nízké tlaky tak to nemá cenu řešit
ps. ty schwalbe moto jsem původně taky chtěl nebudou mít takový valivý odpor ale přeci jen do lesa občas zajedu tak jsem vybral pořádné drapáky