zdravím,
mám kolo merida trail 300 a ráfek
Ráfek AlexRims DP17 Disc - 559-17, 32děr, černá
plášt je merida lite 26 x2,25
jezdím téměř cyklostezky a vyjímečně terén
rád bych buď plášt
schwalbe marathon mondial double defense e-25
26x2,0
nebo Schwalbe Marathon Mondial RaceGuard 26x2,00" MTB plášť drát
nevím který je lepší ale hlavně jestli mi tam půjde na e shopu říkali že minimální vnitřní rozměr ráfku musí být 19mm,což nevím jestli je
v tom názvu ráfku (alexrims) je 17 a nevím jestli to je vnitřní rozměr ráfku
můžete mi prosim poradit
Teď tam máš 2,25 a chceš přezout na 2,00. Nevidim důvod, proč by to nemělo jít. Problém bývá spíš opačným směrem -> koupíš gumu, nasadíš a pak zjistíš, že buď dře o rám nebo že to vůbec nenasadíš do vidlice.
Nesetkal jsem se ani jsem neslyšel, že by se guma nevešla do ráfku kvůli jeho šířce, leda snad kdyby ses pokoušel obout FAT na favorita (a i tam věřím že bys to na ten ráfek dostal a problém by byl jinde)
děkuju a můžu se ještě zeptat ,teď je tam duše originál merida (prostě jak jsem to koupil)
musím taky vyměnit duši ?
1.kvůli rozměru
2.kvůli tlaku
bojím se o ten tlak, na merida plášti je 2,5až 4,5 bar
a na tom schwalbe marathon je
4.00 - 6.00 Bar (55 - 85 psi)
vím že je to na plášti ale neumím si dovodit co se stane když bych kolo s pláštěm schwalbe marathon a starou duší merida nafouknul na 6bar
Není problém. Ale na dvoupalcpvou gumu je 6 moc. Bude ti to nesmyslně drncat. 5 až 6 foukám na o dost tenčích gumách. U těch co chceš bych dal ty čtyři a dost.
Tlak je pro duši nezajímavej parametr - silově tlak drží pneu, duše "jen" těsní. Pokud prořízneš pneu a duše se vyvalí ven, s vysokou pravděpodobností bouchne. Proto je tlak předepsanej na pneumatice.
Kvůli rozměru myslím nemusíš, tam je "tolerance" poměrně veliká, neb duše se umí natáhnout a vyplnit prostor. Nehledě na to, že jdeš velikostí dolů. Teoreticky by se ti mohlo stát, že budeš mít spoustu duše, kterou nebudeš schopný našťouchat pod plášť, ale to bys tam teď musel mít nějaký velký atyp.
Moje rezervní duše je podle výrobce připravená fungovat ve všem od 1,50 do 2,40.
Takže bych ti řekl nelámej si hlavu, přezuj plášť a nafoukej tak aby se ti pohodlně jezdilo. Nikdo neříká, že to musíš vytvrdit na povolené maximum, huštění gum je individuální záležitost každého jednotlivce, pláště maj jen maximální limit daný výrobcem.
Samozřejmě pokud je duše stará a zteřelá, nebo ventilek poškozený, duše není zrovna věc, kvůli který bys musel vykrádat banku, její výměna tě nezabije :-)
díky kluci to jsem rád
a ještě poslední otázka (doufám ) který z těch dvou pláštů nahoře by byl lepší pro cyklostezky?
jinde téměř nejsem.
je to ten samý, liší se jen vnitřní konstrukcí. Schwalbe má tyhle ultranepropíchávací varianty k ledasčemu.
Pokud obecně trpíš na defekty, zkus DD verzi. RG se bude o něco líp odvalovat, pravděpodobně bude lehčí celkově.
Jako se vším v technice, je to něco za něco. Buď budeš mít lehčí a rychlejší plášť se kterým musíš trochu koukat přes co jedeš, nebo pomalejší a odolnější, který si nechá ledacos líbit. Záleží co preferuješ.
Stáhni si Schwalbe katalog, tam máš popsaný co je co i s obrázkama.
Info o plášti zde
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader...
Schwalbe hodnotí vlastnosti pláště v pěti kritériích.
To první provedení je má výrazně lepší ochranu proti defektu a životnost, to druhé nepatrně lepší offroad grip. Na cyklostezky, tedy asfalt, je lepší ta první verze, která vzhledem ke specifikaci předpokládám, je i znatelně dražší.
Jedna věc je maximální hodnota tlaku, který plášť vydrží, ale jiná věc je, aby to vydržel i ráfek. Nemám žádnou zkušenost se Schwalbe Marathon, jezdím jiné typy a rozměry, ale nikdy nefoukám víc, než 35 PSI a to i na přesuny po silnici. Kdysi velmi dávno jsem nějakou dobu na silniční přesuny foukal 50 PSI, což dovoloval plášť a praskly mi ve sváru tři CrossMaxy.
Takže s maximálním tlakem opatrně, může to být sakra drahá zkušenost.