Zas dojelo téma, když jsem našla něco veselého.
Vtip to není, ale pobavilo mě to a připomnělo mi to Ifčin problém s botama. Tohle je něco podobného, přes internet to moc nakupovat nejde.
https://www.prozeny.cz/clanek/snad-od...
Jestli někoho nadchly "spirálový" nájezdy na cyklolávky z Potěšilo 167, tak tady v Belgii by se vyřádil:
https://www.youtube.com/watch?v=fGdjU1CGf8U&...
Mě se líbí tohle
https://bicycledutch.wordpress.com/2012/08/23...
https://www.bdcnetwork.com/worlds-first...
Vtipné na tom je pouze to, že ona dáma si neumí ve svém věku najít správný obchod/neumí si koupit podprsenku. Pravda je, že dost žen mého věku s tím má problém, protože za jejich mlada se to moc řešit nemohlo, tak se to neměli jak naučit, ale mladý holky to většinou umí.
(Už mnoho let dělám v převážně či 100% ženském kolektivu, tak jsem s těma "babama" zažil leccos.)
Tak jsem si udělal radost, když se teda trochu zadařilo a nemusím moc do prasátka.
Je zbytečné otálet, protože jednak nebudou, a druhak se bude zdražovat
Už ho snad balí.
https://www.cannondalebikes.cz/jizdni-kola...
Přikoupil jsem 625Wh baterii, takže jako naložený bych s tímhle krámem měl mít bezpečný dojezd 80 km v režimu turbo, a když se nebudu flákat úplně tak nějakých 120. S druhou 500Wh baterií pak tu 200ku.
Ale možná to dá víc, protože mám zkušenost jen s kolem co váží 26 kilo, tohle má 16, i s motorem a baterií.
Tak snad se udělá tepleji a ti blbouni mě pustí mimo okres, abych to prověřil.
Pěkná hračka. To bych se ale bál od toho na chvíli odhlédnout,nebo si v lese odskočit do křoví. I v noci bych to měl řetězem přivázané k noze.
To tak dělám běžně.
Jinak to bohužel nejde.
Kdysi (1995)mi ukradli kolo z pokoje.
Vymáčli okno- bydlel jsem na přízemí.
Když jsem si koupil nové, vázal jsem ho lankovým zámkem k radiátoru.
Jednoho dne jsem přišel domů a okno bylo opět vypáčené, kolo zůstalo.
Co dodat? V souladu s tematem mne to potěšilo.
Dost zvláštní zadní stavba, nějak mi to k tomu kolu moc nesedí.
Pod nosičem s brašnama to nepůjde vidět :-)
Kingpin
píší o tom tohle:
Zadní stavba KingPin
Tlumení rázů do sedla je na gravel biku klíčová a velmi žádaná věc. Umožňuje totiž šlapat i na nekvalitním povrchu bez nutnosti jít ze sedla. Typickou věcí v našich končinách je například suchá polňačka s vyjetým vzorkem traktoru. Čím poddajnější zadek kola ve vertikálním směru, tím v tomto případě lépe a rychleji jedete.
Cannondale u svých modelů Topstone na to jde přes přidání čepu mezi vzpěry zadní stavby a sedlovou trubku. Zadek je tak lépe schopen pohltit rázy, které se rozprostřou i do sedlové trubky a horní rámové trubky. Osobně nemám výtek, vše funguje dobře aniž byste to vnímali. Plné prozření jak to funguje nastane, až když stejný úsek jedete na běžném kole. Oproti odpruženým sedlovkám má tento systém výhodu že funguje i při jízdě ze sedla, kdy dopomůže lepší trakci.
Tedy takhle jak to je by to vylučovalo použití mého nosiče na silničku, ale ten Kingpin se dá vypnout, takže by to nemělo pružit a mohlo by jít na to dát nosič.
Jinak už zůstává jen ten vocas extrawheelu.
Jsem fakt na to strašně zvědavej, žádné vrecenze od lidí co na tom jezdí jsem nečetl a neviděl, kromě těch reklamních.
Když to má 16 kilo, měla by být jistá šance na tom jezdit jako na normální silničce úplně bez přípomoci, nebo v režimu eco, a silnější přípomoc pak použít jen proti větru nebo v kopcích a tak bych se fakt asi mohl dostat k těm 150 km dojezdu, nebo kolik tam píšou. Kopce mi fakt nevadí, víš že jednou jseš nahoře a pak frčíš dolů, ale vítr ten mě demoralizuje. Jsem na to zvědavej, nemohl jsem ani dospat, ale PPL nepíšou, dneska to nepřide. Snad zítra....
Ty čepy jsou u středu na vodorovné části vidlice zadní stavby? Na obrázku není nic vidět. Zadní trojúhelník je souvislý a pevný. Takže to pružení bude jen v materiálu zadní stavby. To můj ocelový Favorit takhle pruží přirozeně také :)
Přesně to s tím Favoritem mě napadlo. A to si vem, že já mám dámskej rám! Na zaplátované cestě je to jak žehlička. A to na tom mám 23mm gumy nafoukané na 7 atmosfér. Onehdá jsem s tím jezdila po takových hrbtějších cestách, paráda. Prostě Favoritka je gravel jak sviňa :-)
Určitě. Ta přední vidle nádherně pruží. Když pojedeš na kole vedle toho Favorita a budeš se dívat na ty fajfky přední vidlice, tak uvidíš, jak hodně to pruží. No a tobě ještě bude navíc pružit celý dámský rám.
Ten hliníkový spešl si k ní nemůže ani čuchnout. Nejede o nic rychleji a dá se na něm jenom po hladkém asfaltě. Na záplatách, který s Růžou přelítnu a ani o nich nevím, je to na něm utrpení. No, tak bude jen na hladkej asfalt a na parádu... Na vzdálenostech 50+ se trochu projeví o něco menší váha, asi tak.
tenhle to vysvětluje detailně:
https://youtu.be/KaLTbbjadGE
jak moc to je v reálu pravda nevím
Ale tohle pružení nezablokuješ. To je prostě vlastnost takhle navrženého rámu. Ten svůj úžasný nosič si u tohohle kola můžeš strčit za klobouk.
snad ne, koukám na to, ten můj nosič má klouby (může se otáčet podél vodorovné osy kolmé na plochu kola) v těch bodech co jsem zakroužkoval.
To by theoreticky mělo umožnit tomu kingpinovio fungovat bez problému.
To by to mohlo zachránit. Možná by sis to měl namalovat, jak se to bude při propružení chovat.
Ty diagramy už mám v hlavě, jenže je to jen theorie.
Ty klouby nejsou ideální, na nosiči bude nějaké to zatížení a vůbec už netuším, jak moc a zdali pruží to kolo přesně tak, jak říkal ten hoch.
3 cm mi připadají fakt hodně.
Prostě to naložím a vyzkouším, když to bude naprd, budu muset použít nosič na sedlovku, taky takový mám a tahle sedlovka není karbonová, tak ji neulomím.
A když bude úplně zle, musím táhnout ten extrawheel, ale to bych dost nerad.
Já bych těm 3cm věřil. Pokud místo dolního pevného uchycení dali jen kloub, tak to celé visí na pružení schválně dlouhé sedlovky jako tyče na ohyb. Nepíšu to terminologicky správně strojnicky, neumím to. Ta sedlovka to povolí. Jen nevím, jak se ti bude líbit, když ti bude sedlo pod zadkem jezdit dopředu a dozadu podle pružení.
Pokud na tom nosiči jsou ty klouby volné, tak tomu pružení nebude bránit. Pokud ne, tak bude ten nosič hodně trpět.
Proč by ti mělo sedlo jezdit pod zadkem?
Ty si nejel na fullovi nebo na kole s odpruženou sedlovkou? Tam se ti taky sedlo pod zadkem taky nehne a neklouže, pokud na něm sám dobře a pevně sedíš.
Když si toho Cannondale prohlédneš, tak celé to pružení je odvozené z ohýbáni sedlovky vůči rámu. Když se odýbá sedlovka tak se to sedlo na jejím vrcholu musí pohybovat.
Právě, že u tohodle kola není celé pružení není jen v sedlovce, výrazně větší je v zadní stavbě.
Samozřejmě, že se sedlo pohybuje. Vždyť si stlač sedlo na odpružené sedlovce s paraleogramem, to jsou nějaké 3 cm a nebo stlač fulla, tam je zdvih běžně 60 až 140 mm. Není ale žádný důvod aby ti sedlo jezdilo pod zadkem.
Takhle, tenhle kinskspin mají Cannondalové jako príma vychytávku u těch bezmotorových gravelů, takže to asi mají ozkoušené a asi se jim to jeví jako výhodné řešení.
Přesto tvdí, že ho mohou zamknout. Asi zamkneš ten kloub, pružení těch ramen nikdo zamknout nedokáže. Byl jsem se podívat na ten nosič, je to úplně volný, tak snad to bude v cajku.
Zdá se, že ten typ "gravel" asi pro cestování bude lepší než klasická silnička, ale Zelenáče už měnit nebudu.
Ne každé kroucení je požadované pružení, i když to tak nějak vypadá ;-)
Jistě souhlas. Například kroucení rámu do stran s těžkými kapsami je nepříjemné a musí se na to zvyknout. Ovšem pružení přední a zadní vidlice je na rozbité silnici príma.
:-))
Stojí mně vedle sebe Favoritka a ten Spešl. Raděj beru Favoritku, na ní se prostě jede líp. Spešla beru jen na dlouhou cestu, každé kilo se proveze. Ale na chalupu na VYsočinu jsem vloni stejně vzala Růžu :-))
Odpružení musí zablokovat, aby mohl použít nový nosič za dvacet klacků a to se vyplatí.
Spíš si říkám, na kolik tisícovek by vyšlo, dát na Zelenáče 250W přední náboj a použít k němu baterie, které má doma. Myslím, že do pěti tisíc by se spolehlivě vešel. Na občasnou jízdu proti větru by to muselo bohatě stačit :-)
Jestli to pruží v materiálu, tak jak to chce zablokovat. Ty čepy jdou zamknout?
Mě se zdá, že ti vidlu mají místo navařenou (ale vlastně nevím jak spojují ten karbon) přichycenou čepem. Vzniká tam kloub, který té zadná vidlici umožní více pružit než kdyby to bylo přiheftovaný napevno. A tím zamknutím zřejmě rozumí, že ten šroup dotáhnou nafest, aby tam kloub nevznikal, a neotáčelo se to, a fungovalo to jako, kdyby tam nebyl.
Můj nosič Tailfin je napevno připevněn k ose kola, a pak páskem k sedlovce, po které se tedy bude moci pohybovat nahoru a dolů, čili si myslím, že asi nic zamykat nebudu muset a ten malinký pohyb - pružení bude možné. Ocelový rám starého Favouše asi pruží lépe než hliník, jak je na tom ve srovnání s karbonem nevím, ale nemyslím si, že jsem schopen rozeznat nějaký rozdíl, zvlášť když pověsím brašny.
Na rozbitých cestách asi budou výhodnější ty širší gumy, a pak asi to bude líp brzdit tou hydraulikou než čelistěma, ale zázraky nečekám.
Přední náboj je sice nejlevnější a nejjednodušší, ale vzhledem k rozložení váhy je to nejhorší možné řešení a do kopce, kdy je potřeba největší záběr se přední kolo odlehčuje, riziko smyku, který je na předním kole dost nebezpečný.
Pacient vůbec netuší o čem je řeč.
Ani trochu malinko.
Přebastlovat karbonovou silničku na pohon v předním kole? Kam dá baterii? Dozadu na nosič, a kam řídící jednotku, co snímače?
Postavit elektrosilničku se tu jeden kolega snaží, je o tom už pár témat, není to až taková sranda a v žádném případě to není tak krásně čísté, elegantní a spolehlivé řešení.
Na nové e-žiletce dáš náhradní baterie kam, snad ne dozadu na nosič, jako vždycky?
Aby ti přední náboj poslal při jízdě proti větru 250W do předního kola, na to potřebuješ řídící jednotku a snímač?
Rozšíření baterie třeba místo bidonu. Nosič snad krom Jindry na žiletce nikdo nevozí.
Proto ho Tailfin vyrábí a úspěšně prodává :-)
https://www.tailfin.cc/
Psal jsem, že nevíš o čem mluvíš.
Řídící jednotku potřebuje každé elektrokolo, nemůžeš připojit motor přímo na baterii a myslet si, že máš elektrokolo.
Velmi zjednodušeně, motor stejně jako baterie a nějaké to ovládání - ať už snímač na pedálech, nebo páčka na řídítkách, to všechno je připojené do řídící jednotky.
Nejsem elektrikář, ale že bych nevěděl nic, to zase ne.
Pokud by mi šlo jen o ten protivítr, jakože výhradně, jak píšeš, že kopců se nebojíš, stačilo by triviální zapojení, tedy ta páčka, pár drátů, odpovídající počet baterií v rezervě a zdravý rozum.
Kolo bych rozhejbal vlastní silou a pak aktivoval přední náboj.
Vono by možná stačilo kdyby sis přiznal, že na tom stejně budeš lítat na turbo pořád, jak po rovině, tak do kopce, ve větru i za bezvětří, a pak tady zase budeš psát, jaký je to utrpení, celej den šmrdlat nožkama.
K tomuto účelu je řešení, které zmiňuju, samozřejmě nevhodné :-)
O to vůbec nejde.
Nejakej motorek by se dopředu dal dát, o tom žádná, ale na silničce, augerechnet karbonové, by to byla vopičárna. Řídící jednotka by asi musela dozadu k baterii na nosič, kabeláž jako kráva, a kam když vzadu povezeš baterii dáš bagáž? Baterii místo flašky? Jsou takový řešení, ale byl by to totální bastl, který nefunguje tak jak má.
Navíc, jak moc je karbonová vidlice stavěná na to, že bude zatážená horizontálním tahem. Netuším.
Pokud bych chtěl přestavovat silničku, přestavoval bych starého Peugeota a motor dal dozadu, dopředu pak netaháš silové kabely ale jen ovládač k páččce.
Ale pokusů stavět si kolo jsem vzdal před lety.
Ty jsi prostě normální čůrák, který má neustále potřebu hledat, jak jsem vlastně línej a fabuluješ, že furt pojedu na turbo.
Tak ti to se pošlu znova, ty vocásku závistivej, a prolhanej fabulártore...
Na jediné co si se zmohl, že když bylo venku 36 stupňů, tak ti tvůj google ukázal jen 32, a já jsem přeháněl, když jsem napsal, že jsem vyjel do poledního žáru...zmrde...
těch 2444 jsem si odšlapal, v 60ti, bez motoru, blbečku.....
https://photos.app.goo.gl/AapLEw2PsdkYqCnc7
tak se kousni třeba do prdelky, a vyprávěj si ty svoje lži jak chceš...
Proto se taková kola kupují, aby ostatní záviděli, ne?
Tak co se čílíš?
Na klasickém kole mě fascinuje nízká cena, geniální jednoduchost, a obrovské možnosti, které poskytuje, jen díky využití vlastní síly.
Ale z toho svého expedičního speciálu taky nemám úplně dobrý pocit.
Díky dynamu v předním náboji a odpružené sedlovce je složité a drahé víc, než je mi milé, není úplně nejlehčí, ale furt je to kolo a ne složitý přístroj, na kterém lze snadno předstírat, jako že šlapu, abych na něm mohl legálně jezdit po cyklostezkách, přestože nejsem žádný invalida a mám na to, abych si to poctivě odšlapal za svý...
Vopičárna, ale to co sis ty vybral taky není žádná nádhera. :-)
Tohle je pěkný
Zapomněl si tam dát cenu. Bez té to kolo ztrácí výrazně na kráse :o)))
https://www.cannondalebikes.cz/jizdni-kola...
To nemá Bosche....
Chtěl jsem Bosche, protože s ním mám něco najeto, a prostě tomu motoru věřím.
V té kategoriii co jsem so nagoogloval připadal do úvahy pak už jen ten Canyon - https://www.canyon.com/en-lv/electric-bikes... a ty jsou všechny o 50 litrů dražší než tenhle Neo Carbon 4.
Na to moje "domácí žvýkání" je pak řada těch vychytávek zbytečná. Třeba ten dsiplej Kiox. Umí se spojit z hrudním pasem a ostatníma senzorama, ale proč to, když s tím mám spárované hodinky i navigaci. Ronda by řekl že i ta váha, tu karbonová sedlovka, tu ráfky, že se to nasčítá, to asi jo, ale přeci jenom 50 tisíc z nějakých 300-400 gramů už je trochu mimo,zvláště když to všechno srovnáš tím, jestli si vezmeš s sebou do brašen litr nebo dva vody.....
No a to zásadní - motorizace je už stejná.
No tak si sebou vezmeš jen tři deci vody (na mopedu nepotřebuješ tolik lemcat) a pak doleješ.
Četl jsem před časem o jednom sportovnějším auťáku, kde dynamika nebyla dohnaná ani tak brutálně silným motorem, ale váhou auta. Například pedál plynu hliníkový, brzdový z titanu a kvůli váze to nemělo ani autorádio. Výsledek ale dost přesvědčivý, i když tam šlo o stovky kW. Natož když experimentuješ s 250+150W :-)
A to nemluvíme o "živé váze" ...
Kdyby člověk byl důsledný, nechalo by se možná i kilo, dvě sundat, na tom kole, za cenu nějakých 100 tisíc.
Zjistil jsem, že po pár dnech pak člověk přestane být tak důsledný, prostě jedeš a když se to vejde do brašen...\
Brahmovo pravidlo, že potřebuješ tolik věcí, jak máš velké brašny docela funguje. Já třeba zjistil až v Magdeburgu, že jsem už od Strasbourgu s sebou vezl pulitrovou petku s vodou. Prostě jsem ji strčil do brašny, postupně se dostala někam na dno, říkal jsem si, radši pul litru navíc než pak někde trpět žízní, a tak jsem pů litrovku povozil jako blb...
KOukal jsem že Tailfin má návod, co si s sbou jako máš vzít:
https://www.tailfin.cc/blog/a-rack-for-every...
nechápu, jak někdo soudný může vyjet na trasu bez toho, že by měl náhradní alespoň 3 duše :-)
Koukám koukám, že v tom přehledu, co s sebou, nemá toaleťák a zapalovač. Asi nebude vyměšovat.
No tak když máš fetiš na Bosch, tak to se pak nedá nic dělat.
Nikoliv fetiš, ale osvědčil se mi.
Když ony ty motory v těch kolech nejsou stejnosměrné s komutátorem, které se točí po přiložení napětí. Jsou to většinou třífázové střídavé motory a potřebují nejlépe ty tři fáze sínusového napětí. To bez kontroléru nevyrobíš. Dá se to ožulit obdélníkovými průběhy a mnoho hloupých kontrolérů to tak dělá, ale není to ono.
Jindra jasně napsal, že mu kopce nevadí, že ho demoralizuje vítr.
Co to mění na tom, že pohon předního kola je nejhorší řešení?
Psal jsi o problémech ve stoupání, o prokluzu. Předpokládám, že jsi měl na mysli extrémní kopce.
V normálním stoupání, na normálním povrchu se nevýhody předního náboje neprojeví.
Obzvlášť, když má jen 250W a cyklista o jeho nevýhodách ví a neni blbej, tedy se chová tak, jak je zapotřebí.
Mně by to asi za tu úsporu cca 120.000.- Kč stálo.
Navíc, když koupím ještě jedno přední kolo, z takhle upraveného kola během pěti minut udělám žiletku v původním stavu.
Nejhorší řešení? Do Himalájí jistě, ale jinak asi ne.
Na chalupě - pro jízdy za nákupem na Vysočině - jsem dal nábojový převodový motor do předního kola skládačky Eska a maximální spokojenost. Je pravdou, že při kole 20" má motor takový záběr při rozjezdu, že i na suchu (manželce do 6Okg), proklouzne, za jízdy žádný problém.
Výhodou jsou minimální úpravy kola při motorizaci - zapletené kolo s motorem v dodávce sady, vše zvládnuto za 2 hodiny. :-)
Motor s převodovkou a volnoběžkou nedovoluje rekuperaci a tedy není nebezpečí, že tě ŘJ blokne kolo a půjdeš přes řídítka.
Skládačka Eska? ->
Kontroluj si pravidelně vidlici.
(plechové koncovky- napojení do vidlice)
Ta sdílená elektrokola Vélib v Paříži nebo BikeMi v Miláně mají taky ten přípomocný motorek v předním kole, ale do silničky mají fakt dost daleko...
kecám, BikeMi má středový motor
Také nejlépe jezdila ta bez motoru, pokud se našla v zachovaném stavu.
U těch sdílených kol se vhodnost provedení posuzuje jen z jednoho pohledu. Aby to moc nestálo a vydělávalo to peníze. Musí to být blbuvzdorné,relativně nezničitelné,nesmí to stát moc peněz a musí na to jít umístit reklama. Jízdní vlastnosti a provedení jdou stranou.
Nevím víc než ty si můžeš nagooglovat, tenhle kluk o tom vypráví:
https://youtu.be/-EBe8CUCsVg
"čiže virtuálnych 30 mm" asi bude reálných 0.5 mm, takže si možná nemusí se zamykáním kingpinu kvůli nosiči dělat starosti.
Možná je to opravdu jen spíš taková markentingová vychytávka.
Já jsme hledal karbonovou silničku se středovým motorem Bosch, ono toho moc na výběr není. Silniček s motorem už je víc, ale s Boschem snad jen tohle a pak Canyon, ale ten začíná na 150 tisících.
Do přijatelné cenové relace se dostal starší (2018) Peugeot er02, ten má předchozí verzi motoru, a baterii naplácnutou na rámu a je v hliníku, ale v Ultegře a váží 15,5 kg. Z Belgie i s poštovným by vyšel na 69 tisíc.
Jenže prostě je to už předchozí generace, sice spolehlivý a vyzkoušený motor, je tu to Ale, ty starší powerpacky mají maximum 500 Wh, nové powertube těch 625, a to už nějakej ten kilák navíc dá. Netáhnout druhou baterii, ale dávat to na jednu, třeba i stím, že ji hodinku přes oběd přikrmím, to by byla opravdu zásadní změna, protože v brašnách bych vezl proti bezmotoráči navíc už jen tu nabíječku (800g) teda opravdu i na elektřině hodně nalehko.
Jo, a tenhle Cannondale je připravenej na osazení blatníků, ty se fakt hodí, ať si estetická komise říká co chce.
Psali mi, že to dostanou ve středu nebo ve čtvrtek a pak budou expedovat.
Nerozumím tomu, když píšou skladem, okamžitá expedice, čekal bych to druhý třetí den, a on to bude týden. Naštěstí je hnusně, tak se nic neděje, ale znáš to, člověk se těší....
No to zapomeň, že by favorit pružil, resp. tlumil rázy víc než tohle.
Tak to si nemyslím. Favorit je gumový až moc.
Posoudit bychom to mohli jedině srovnáním na nějaké hrbaté cestě. Stejný jezdec, stejná rychlost, stejná cesta, stejná chvíle.
Jenže je něco jiného když je rám gumový a kroutí se a vlní a nebo když je pevný a pruží a tlumí jen ty prvky které mají a jen v tom určeném směru a zbytek je pevný.
A když bys to srovnával, tak myslím, že až by si jel po favoritu na tomhle, že bys z toho nerad slézal a hodně nerad to vracel a šel si zase sednout na to svoje :-)
Ten rám je nepochybně dobře udělaný a hodně funkční a pro pohodlí jízdy dobře navržený. Já to psal a hodnotil rám jen z pohledu vzhledu a spíše zvyklosti jak vypadá pěkné silniční kolo. Na gravely co se funkčností posouvají spíše k horskému kolu zatím nejsme moc zvyklí.
Svezení na takové kole může být pěkné, poznáš časem jak ti sedí.
:-)
Ještě před pár týdny jsi byl v životní formě, potil krev na trenažéru a plánoval dvoustovky na klasické žiletce bez elektriky.
Kdeže ty loňské sněhy jsou. Ale ono je to jedno, ani na cestu do hospody to neužije.
To je jak z tou reklamou na už nevím které auto:
Potřebujete ho k práci nebo na výlety?
Ne. vůbec ne.
A potřebujete ho vůbec?
Ne, ale chci ho.
:-)
V mém věku je cesta do daleka na Zelenáči spíš sportovní výkon, než výlet. Mám takovej plán, na 12 dní, pokud to klapne, Zelenáče letos proženu.
S přípomocí se ti ten sportovní výkon mění v ten výlet. Ona tu je možnost, místo 160 jezdit 80, ale moje cílová země je na tyhle krátké vzdálenosti moc veliká, to bych se mlel furt v jednom regionu.
Vloni jsem zkusil ten extrawheel za elektrokolem, taky spíše jen tryskové přesuny. Jde to parádně, ale má to své ale.
To kolo je safra težký a další 2 baterie a ty nabíječky z toho dělají ještě těžší soustrojí. Při jízdě to nevadí, všude jinde však ano. Kolo musíš vláčet na hotelový pokoj, pokud o něk nechceš přijít, občas přijedeš pod nějaké schody, které se stávají překážkou, prostě je to těžký. Představa, že se přesuneš někam vlakem pak absurdní.
Tohle by mohlo všechny ty nedostatky smáznout. S 3 kilovou náhradní baterií dojezd i na turbo (to znamená fakt jen šmrdlání nožičkama) kolem 200, možnost čapnout pod paží a naložit do vlaku a přesunout se z Norimberka do Karlsruhe vlakem, pak kousek popojet a ze Strasbourgu zase vláčkem do Lynou a pak terve vyrazit na Massif Central, mohlo by to fungovat.
A ukáže-li se, že stačí jen jedna baterie a nemusím tahat druhou, bylo by to úplně skvělé.
Na kole vidíš nejvíc, to se s autem nedá srovnat. Potkáváš lidi, a protože si exot zdaleka, ptají se tě na spoustu věcí a ty zase jich, je šance se dozvědět víc, než nagooglíš. A nestrhnout se u toho.
Ale potěšilo mne, že se mi podařilo tě přesvědčit, abys do toho šel, ještě před rokem jsi tvrdil, že pro takové kolo nemáš využití :-)
"Neříkám, že je to k ničemu, jen říkám, že pro mě nemá praktické užití.
Zároveň, na základě zkušeností s elektro pohonem mírním přehnaný optimismus účinnosti přípomoci na delší trati.
Vzhledem k tomu, že to kolo se snaží efektivně maskovat elektrickou přípomoc, zdá se mi, že cílová skupina zákazníků je tím dost dobře definována."
https://www.nakole.cz/diskuse/27667-co-vas...
Jo, celou dobu jsem si říkal "neměl bych poslechnout toho pacienta" :-)
To tvoje kolo je úplně jiné a pro to opravdu využití nevidím. To se opravdu snaží motor zamaskovat a kapacitu baterie má třetinovou.
Tahle hračka má stejný motor jako to MTB, jen je o 10 kilo lehčí, a o to tu běží, o nic jiného.
Tak hlavně, že ses rozhodl správně, já s tím samozřejmě nemám nic společného a je mi to jedno, já už budu na cestách zcela nezávislý na přísunu energie zvenčí, mám z toho radost a přijde mi to jako o poznání poctivější způsob cestování.
I u tebe mne bude mnohem víc zajímat, kolik toho zvládneš ujet pěkně za svý.
Ty tvoje zásuvkové exhibice už vyšly na šílený prachy, promiň, ale v tomhle směru mi přijde, že jako pacient se chováš ty.
pfff, to je ta nejsociálnější verze.
Jo, tohle je lepší model:
https://www.koloshop.cz/silnicni/Cannondale...
Koukal jsem na ty rozdíly, v čem se liší, a co užiju. Rám i motor je stejný. Lepší řazení, 11. Nevím jestli je to při stejném ozubení malého a velkého pastorku výhoda. Pak to karbonovou sedlovku, lepší sedlo, které stejně vyměním za to na které jsem zvyklej a pak už jen jiné ráfky.
Řekl jsem si, že mi to za 40 litrů nestojí, že radši za 23 do toho koupím tu 625 baterku a tu druhou 500 si nechám v záloze.
Jak jsme se o tom bavili už někde jinde, cena motorizace u těhle lepších kol není tak podstatná, drahé je samotné to kolo.
No mohli tam dát Di2, potom teda tohle
https://www.cannondalebikes.cz/jizdni-kola...
To má bezdrátovej Sram
To už začíná připomínat křížence Pařeza 555 a Stadionu S22 :-)
Uťuk. Ne 555, ale samozřejmě 550
To vypadávjako Davidova Babeta s motorem Bosh kdyby ho tam
m někdo dobastlil.
Ty aby sis nerýpnul...
to vozíš vepředu hasičák, kdyby někdo snad vzplanul láskou k tvému stroji?
Hasičák přece potřebuješ. Jistě víš,že elektrická zařízení nelze hasit vodou.
Ale hořící elektrický auta ponořujou do vany s vodou...
Elektrické zařízení se nesmí hasit vodou protože hrozí, že po tom vodním paprsku dostaneš ránu. Když něco elektrického hoří a hodím to do vody, tak s tím problém snad není.
U těch aut předpokládám, že je cílem dostat to do přebytku vody a tím ochladit akumulátor.
Na tohle údajně existuje udělátko na hadici, které pravidelně vodní paprsek přerušuje. Pak prý lze za určitých podmínek hasit i pod nevypnutou trolejí a podobně, ale v ČR se to prý používat nesmí a čeká se na vypnutí nebo dohoření... :-)
My jsme ve vesnici měli hasičské auto které to umělo. Původně totiž sloužilo v elektrárně.
jj, už to umí i čeští hasiči..
Ten Lefty je šílenost, ta přední jednostranná vidlice, prý snad aby šetřili váhu....
Takovou vidlici bych u elektrokola přivítal, ovšem pokud bych měl nábový motor, a to by ještě muselo být vzadu. U toho kola se silným motorem v nábě byl problém , když se prorazila duše. To hnací kolo muselo být pořádně zajištěno, tak jej vyndat a zase zandat byla práce na hodinu, někde v polích. Odfláknout to nešlo, muselo se znovu poctivě zajistit (také jsem na to přišel methodou - pokus/omyl, že spěchat se nevyplatí).
Tady to je úchylárna, i když to prosazují všude, nemyslím že se to chytí, kdo by chtěl jezdit na mrzákovi....
V elektrice řaszení mají ta kola od Canyonu.
Lefty jsou tady už hromadu let, není to úplně běžně k vidění, ale čas od času si to někdo pořídí. Je to taková zvláštnost, kterou nemá nikdo jiný, ale není to pro ušetření váhy.
Já to četl v nějaké recenzi. Poprvé jsem si toho všimnul až u toho elektrokola od Cannondalů...
K čemu je to teda dobrý?
Měnit duši v předním kole je vždycky snažší než v zadním, a jinou výhodu nevidím, jen samé nevýhody.
Nebo to pružení, když jde jen přes jeden píst funguje nějak líp?
K čemu dobrý? Prostě je to zvláštnost a když už si canondailové vyvinuli, tak to používají. Je dost lidí co si to za draho kupuje právě pro tu zvláštnost. někomu se to třeba líbí, ale spíš si myslím, že si to pořizují aby se nějak odlišili a někteří také uzázali, že na to mají.
Lefta je materiálově mnohem náročnější a musí být mnohem pevnější než běžná vidlice.
O pružení nejde, v běžné vidlici ti také pruží a tlumí pouze jedna noha.
Letmé uchycení kola je prastará záležitost, zcela běžná u letadlových podvozků. Po válce ho měly běžně skůtry Vespa a hlavně Pagio, dokonce ho měla i naše Čezeta 5O1 na zadní vidlici, 502 už nikoliv. Samozřejmě je případně problém s tuhostí celku, proto se u jízdních kol nepoužívalo, vidlice většinou vycházela příliš "hamatná". :-)
"Mnozí čelní představitelé země dnes odpovídají na dotazy novinářů takovým způsobem, že si kolikrát nemůžete být jisti, jestli ještě sledujete rozhovor se členem vlády, nebo pořad Volejte věštce, či náhodný generátor slov."
Trochu pobavilo, ale na druhou stranu je mi z toho smutno
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/glosa...
No ty vole! To je tedy síla, to si snad pustim na trubce.
Bude potřeba doplnit heslo "15. březen" na Wikipedii:
1400 – V Praze se uskutečnila korunovace Žofie Bavorské.
1478 – V Brně se sešli delegáti Vladislava II. Jagellonského a Matyáše Korvína, aby projednali podmínky příměří mezi oběma stranami.
1645 – Do čela Švédy obleženého Brna je postaven Louis Raduit de Souches.
1783 – Zbytek Slezska, které po válkách s Pruskem zůstalo Rakousku, byl připojen k Moravě.
1878 – Tomáš Masaryk se žení s Charlottou Garrigue, dcerou bohatého amerického podnikatele z New Yorku.
1939 - Začala okupace Čech a Moravy vojsky nacistického Německa, de iure zanikla Druhá republika.
1967 – V Praze se začalo se stavbou metra. Ačkoliv tomu označení neodpovídá, nejstarší linkou pražského metra je trasa C.
1990 – Ve věznici Leopoldov byla zahájena protestní hladovka vězňů, která vyústila v největší vězeňskou vzpouru v Československu.
2021 - Vláda ČR pod vedením Andreje Babiše kompletně zešílela.
Já o víkendu,v rámci coronavirového šílenství,kdy člověk neví,co by měl dělat,aby se neukousal doma nudou,jsem vyrobil pohon nástěnných hodin Li-ion články s čínským měničem napětí za 12Kč. Výsledek mně překvapuje,hodiny stále jdou a jdou přesně. Počítal jsem,že půjdou rychleji,nebo pomaleji a dělal jsem to jen jako zkoušku,abych možnosti takového měniče prověřil. O nic jiného mi nešlo...
Kuriózní nehodu řešili dopravní policisté v Blučině. Do policejního vozu hlídky, která kontrolovala odstavené auto, znenadání narazil zběsile jedoucí cyklista. Ten se proti policejnímu speciálu vyřítil ze tmy, rozjetý ze svahu na svém neosvětleném kole. Po tvrdém nárazu přeletěl přes řídítka. Bohužel neměl nasazenou ani ochranou přilbu. S lehkým zraněním proto musel byt převezen do nemocnice. Proč jízdu na svém kole nezvládl, bylo jasné hned po provedené dechové zkoušce. Policisté sedmapadesátiletému cyklistovi naměřili přes dvě promile alkoholu.
Kdo ví, jak moc ten policajt svítil a jak byl třeba schovaný za zatáčkou. Když to rozjedu po úzké točené silničce na 60 a za zatáčkou na mne vykoukne stojící auto v mém pruhu, tak mám i ve střízlivém stavu co dělat ho objet. Svádět úplně všechno a hned na alkohol je sice jednoduché, ale je to špatně.
Přes 2 promile a chceš tvrdit, že alkohol neměl vliv na příčinu a nehodu? :-)
Určitě vliv měl, ale ten článek tvrdí, že to byl vliv jediný. To je to, co oponuji, že je špatně. Když najdou alkohol, tak to celé svedou jen na něj a dál nepátrají. Stejně jako při cyklistické bouračce, když zjistí, že cyklista neměl přilbu.
To přece není dokument a výsledek vyšetřování.
Článek psal novinář, který potřebuje přijít s něčím "bombastickým" co bude čtivé.
Dalo by se to samozřejmě také napsat tak, že jel nalitej jak slíva a z nějakého důvodu to narval do policejního auta a rozbil si hubu. V podstatě je to ale totéž co napsal ten novinář nebo autor článku.
Mě dneska potěšil obsah jedné krabice, dodané Č. poštou.
Já jsem tak nějak trochu doufal, že k tomu dojde, vlastně už od jejich první cesty, ale strašně dlouho se nic nedělo. No, a asi loni neměli co dělat, tak to konečně zhmotnili. A musím po prvním letmém prohlídnutí konstatovat, že minimálně po stránce množství a kvality fotek je to teda k***a velká paráda!!!
https://www.databazeknih.cz/knihy/trabantem...
Tím "k...a" jsi asi myslel "kurva", že jo? Já to přece poznám, dyť jsem studovanej :-)))
Ale i já mám dneska radost z balíku: Ane si minulý týden koupila nový kolečko a před chvílí mi PPL na něj dovezla do práce nějaký věcičky, o víkendu to tam nandám.
Taky jsem si už několikrát říkal, že bych potřeboval nový kolečko. Jen mě nenapadají žádný doplňky. Čím jsi ho vytunil? Lepší gripy? Prozraď :-))
A elektropohon už si vyzkoušel? Ten by ti nevyhovoval?
Spešlácký sedlo, na které je zvyklá ze svých dvou kol, gripy a pláště - byly tam 29 x 2,3, děsný bakule, dáváme tam 29 x 2,1 (i když to je užší jenom o pár milimetrů). Plyšáka pod představec jí najdu já někde na silnicích... :-)
Fotku nemám, ale tunili jsme přední část korbičky - přivažením/přišroubováním plechu se předek korbičky prodloužil nad kolečko, těžiště nákladu se posunulo dopředu a nezatěžovalo to tolik ruce.
Klasické trakaře taky šly s ložnou plochou víc nad kolo:
https://www.drevenysvethracek.cz/produkty...
Hliníková korba;
carbonový rám;
měkké dlouhé grippy pro úchop různě vzdálený od osy kolečka;
elektrická houkačka s tlačítkem na grippech;
elektrický pohon řízený gripshiftem a odvozený od otáčení kolečka;
světlo se širokým rozptylovým úhlem;
zpětné zrcátko;
Víc už mne ke kolečku nenapadá.
Na elektrickej pohon je motůčko :-)
https://www.ekovovyroba.cz/elektricka-kolecka...
Generátor molekulárního vodíku - čistička vody
rozměry: 48 mm x 214 mm
váha: 250 g
objem láhve: 300 ml
obsah balení: láhev, uživatelská příručka, kabel USB,
materiál: tritanový plast, baterie Panasonic (dle našich testů vydrží až 20 cyklů), velmi lehká
https://www.pro-zdravi.net/produkt/lazena...
To je úžasná možnost jak se zbavit peněz. Skoro jako filtr na proud z jaderné elektrárny.
Pobavilo upozornění na konci - "musí se použít voda bez chlóru!" :o)))
Teda fakt by mě zajímalo, jestli je někdo ochoten dát takovou pálku za tuhle lahvičku...
Byrokracie má kořeny už ve starém Římě :-)
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v...
Je to trochu delší...
Pobavilo určitě ne,
ale potěšilo a dojalo určitě. Přišel mi mail:
----------------
Dobrý den, pane Paříku,
dělám něco, co bych nejspíš neměla, ale nedá mi to... Jsem v kontaktu s panem Vladimírem Jelínkem. Pracovně (nikoli přes sklo či výtvarné umění, ale jako pracovník poskytovatele sociálních služeb). Pan Jelínek je naštěstí stále mezi námi. Hodně se uzavřel do svého světa, o výtvarném umění se bavit nechce, při hovoru o skle mu ještě občas blýsknou oči.
Napadlo mě, že by ho možná potěšila jakákoli zpráva z odborných sklářských kruhů, od lidí, které zná, a kteří sklu rozumí. Nezlobte se za tuto manipulaci, ale pokud byste mu Vy či někdo z mistrů sklářů, kteří s ním spolupracovali, zaslal pár vět, ráda je předám. Třeba by to panu Jelínkovi udělalo radost.
Mějte se hezky a buďte hodně zdráv,
Alena Vosáhlová
----------------------
Paní Alena, ne že nedělá co nemá, ona dělá přesně to co má a co nemusí. Pan Jelínek (* 5. února 1934, Žižice u Slaného) je jeden z velikánů současného výtvarného umění, kromě toho, že navrhoval sklo i maluje. Nagooglujete jistě.
Tak mobilisujeme, lépe napsat něco teď, než sepisovat nekrology....
Poslal jsem tedy mail všem, kteří z čs. sklem mají něco společného a na FB jsem požádal všechny sběratele čs skla, aby napsali panu Jelínkovi jednu nebo dvě věty, připojili fotku některého z jeho návrhů ze své sbírky a napsali mu, proč tu věc mají rádi.
Jak se postupně zeměkoule probouzí, přichází reakce z celého světa, ale nevím, jestli už nebude pozdě.
Panu Vladimirovi před rokem zemřela jeho milovaná paní Alenka, se kterou byl od svých studentských let, a postupně chřadne a ztrácí zájem o život. Od rodiny víme, že ke všemu zlému dostal ještě covida, v 87 letech.
Snad paní Vosáhlová mu všechny vzkazy předá, snad ho potěší, kolika lidem a z jakých dálav přinesl do jejich domovů radost.
No, čekal jsem to, až na jednu výjimku mu všichni poslali fotku jeho srdce z roku 1965, v nejrůznějších barvách, co kdy byly ve Škrdlovicích vyrobeny.
Ono to vypadá jako klišé, ale on takový prostě je.
Vyprávěl mi, jak mu nabízeli místo vedoucího výtvarného střediska v ÚBOKU.
Říkal tenkrát:
„Odmítnul jsem to se slovy: Podívejte se na mě, copak já mohu někomu dělat vedoucího?
Já bych měl někomu vydávat příkazy nebo jej snad i kárat?
Já???“
A pak pan Jelínek ukázal rukou směrem ke své váze.
Ano k té v podobě srdce.
Pana Vladimíra už rozsoudí PánBůh, ale té Aleně poděkuj, poněvadž dělá svou práci velice dobře. Kéž bychom měli víc takových Alen.
Ty už jsi ho pohřbil ?? I když, co se divím.
Rozsoudí míním nechá žít, nebo nenechá. Evidentně je to už jen v rukou božích. Ostatně jeko vždy.
Ne, je v rukou lidí ze sociální péče, kteří jsou skvělí.
Já bych byl asi raději v rukou rodinných příslušníků.
JO, to si jeden emeritní rektor myslel taky. Umřel na zápal plic a proleženiny.
Všichni na něco umřeme, tak proč ne na zápal plic.
Ono se starat amatérsky o ležáka není vůbec jednoduché. Manželka také zpočátku po chemoterapiích jen ležela a také jsme bojovali se skoro proleženinou.
Paní Alenka umřela, a dcera pana Jelínka, jestli jsem to správně pochopil, je lékařka a bydlí někde dál.
S paní Alenkou bydleli na Smíchově, v domě s pečovatelskou službou, možná že tam bydlí pořád, ale z textu spíš chápu, že je v nějakém domově.
Zdá se, že jsou na něj hodní, protože jak nás paní Alena Vosáhlová všechny zmobilisovala je fakt na řád "velkého srdce".
On je pan Jelínek fakt výjimečný člověk, kterého musí každý mít rád. Já ho kdysi přepadl s Robem, když jsme dělali knížku o Škrdlovicích.
https://www.cs-sklo.cz/ceskoslovenskesklo/25...
Paní Alena mě poslala mail (a paní C, ta je dcera pana Jelínka):
Vážená paní Cajthamlová, vážený pane Paříku,
dovoluji si vás informovat o následujícím: dnes jsem navštívila pana Jelínka na jeho pokoji v době poobědové siesty. Zpočátku byl z mého příchodu zaskočený, nenese dobře přítomnost "cizích" lidí (pane Paříku, jsem bývalá vedoucí pobytové služby, ve které pan Jelínek pobývá, nyní tam docházím méně často). Vyřídila jsem mu pozdrav od pana Paříka, optal se, o koho se jedná (bylo pro něj matoucí to, že jsem ze sociálních služeb, a pravděpodobně vzpomínal na lidi z toho okruhu lidí). Sdělila jsem mu, kdo je pan Pařík, začal se usmívat, a pak jsem ho informovala o tom, že jsem si dělala na internetu průzkum dostupnusti jím navrhovaného skla, že mimořádně krásné, a že je to veliká vzácnost prodávaná za vysoké ceny. Pan Jelínek mi řekl, že je to minulost, řekla jsem mu, není, že jeho sklo je nesmrtelné. Začal se usmívat tak, že jsem z něho měla radost půl dne. Znáte ho, jak je krásnej, když se směje.
----
Jinak z celého světa přišlo spousta přání a jedno i pro paní Alenu, snad ji také potěší
Richard Burtonshaw
I would also like to give my thanks to all the wonderful Social Care workers who do things like this to try to improve the lives of the people in their care everyday
"Znáte ho, jak je krásnej, když se směje."
Neznám ho jinak, pan Jelínek se smál pořád....
Ve 167 díle "Pobavilo, potěšilo" jsem zmiňoval, že ve Výběžku se bude měnit železniční most přes údolí Vilémovského potoka. Dneska nad ránem přivezli a na místě svařili dvě části jednoho z nových mostních polí. (Fotky z FB Lukáše Bernáška)
Koukám, že mu udělali i webovky :-)
https://vilemovskyviadukt.cz/
Však si to zaslouží. I když si pořád myslím, že naši předci se sekli, měli se na Mikulášovice vykašlat a vést pokračování trati ze zastávky Lipová do Poustevny přímo, a stávající trať do Mikulášovic nechat jako odbočnou. Nějak takhle
https://mapy.cz/s/jafokofeme
ušetřili by si takovouhle stavbu.
Mimochodem most rezonuje i ve zdejších "německých" legendách. Při ústupu Wermachtu byla totiž na most umístěna výbušnina a dokonce místní obyvatelé byli vyzváni k opuštění svých domů. Ale most nevybuchl. Když tam pak vlezli, ukázalo se, že zapojení je udělané tak, aby v žádném případě k explozi dojít nemohlo. Příběh je pravdivý, legenda je jen v tom, že jsem slyšel různá jména toho, kdo tam vlezl a objevil to záměrně chybné zapojení. Jméno toho pyrotechnika, který usoudil, že je blbost most zlikvidovat se nedochovalo.
A když se daří tak se daří...
Dnes po 15ti měsících vytrvalého úsilí jsem se posunul z tabulkové kategorie "mírně obézní" do kategorie "normální váha" tedy BMI = 25.
Samozřejmě, že to je jen první nástřel, protože stačí se trochu napít vody, a jsem zase tabulkově tlouštík, ale ručička váhy začíná oscilovat kolem toho, dle expertů, správného čísla.
Jak to říkal ten Messner: kde je vůle, najde se i cesta.....
Hodně dobrý. Z tohoto záběru vypadáš navíc neuvěřitelně mladě.
(Sejčkování, že jsem zvědavá, jaká bude fotka řekněme za dva roky, si odpustit nedokážu, ale fakt upřímně ti držím palce, abych neměla pravdu :-)
Ty jo, začínáš být čím dál hezčí kluk. Jen tak dál. Se říká, že tloušťka ubírá vrásek, ale přijde mi, že v tváři vypadáš mnohem líp a veseleji, jak když's byl tlustej. To "veseleji" je pochopitelné, z tohodle musí mít člověk radost :-)
Koukám, že strach z Covidu nese ovoce... :-D
Pokud to ve skutečnosti není fotka z před dvaceti lety, tak smekám...
Zblízka už je vidět, že jsem stařec :-)
Kdepak strach z covidu, spíš z toho, že nebudu moc chodit už ani malinko, a pak mě budou chtít přeříznout nohy vejpůl a dát místo mých kolen nějaká vyrobená v Poldovce.
To bych fakt nerad...
To nás čeká všechny. Ramena, kolena, kyčle. Budou z nás androidé.
Prej to strašně bolí, mmámě udělali koleno, a ona fakt nebyla žádnej cimprlich ale na tu bolest po operaci stěžovala si fest.
Do toho nejdu.
Přehodím prostě Bosche z kola na vozejk, a frčíme dál
Až nebudeš moci bolestí chodit, tak teprve vydávej svá rozhodnutí. Zatím je to těžce preliminery.
To je mi jasný, proto jsem snížil zátěž kloubů, ta jen zase více škodí. Ale problém jako takový to neřeší. Zrovna tuhle mě rozbolely všechny klouby, i na prstech, až jsem z toho byl docela smutnej. Ale po dvou dnech to přešlo.
Copak chodit, ale spát...
Já ti tentokráte věřím. V Jáchymově neskončí člověk jen tak z nějakého plesíru.
Co se týká třeba kyčlí, tak se opravdu zpravidla operují až když člověk nemůže v noci bolestí spát.
Jo, k Jáchymovu jsem se opravdu propracovala. Třeboňské bahno už by mi nepomohlo.
Ale na rozdíl od tebe si Jáchymov nemůžu vynachválit.
Já vím, že to pomáhá. Je to takový poslední stupeň před operací.
Ale prd poslední stupeň. Do operace mám ještě dost daleko, jestli k ní teda vůbec dojde.
Asi je to individuální. Znám aspoň pět lidí s náhradním kolenem a nikdo si nestěžuje, i když dneska jsou ty kousky jiný, než před lety. Ale soused ze vchodu chodí s franckou a tvrdošíjně odmítá výměnu kolene.
Každý svého štěstí strůjcem. Musíse také počítat s rehabilitací a ve vysokém věku už to nemusíš dobře rozchodit a hlavně si už následně neužiješ nové koleno, či jiný kloub.
Primární problém vidím v, většinou celkové, anestezii :-(
To je pravda, když zblbneš, tak si to už neužiješ.
Kyčle mám dvě, kolena taky. Pokud si před operací těchto kloubů stihnu zničit páteř, je to pět operací. To udělá dementa v podstatě z každého.
A tos nezapočítal případné reoperace. :-)
Reoperace a problémy? Někdy před 15 lety mi operovali štítnou žlázu,byla to má první narkóza v životě. Následně se objevily epileptické záchvaty,ztráty vědomí,pád na zem,svíjení se v křečích,s pěnou u úst a s pomočením. Ptal jsem se,kde se to vzalo,když do té doby jsem byl zdráv,odpověď zněla nepředvídatelné okolnosti. Následek byl vyhazov z práce a od té doby mně nikdo zaměstnat nechce. Pak objevili problém se srdcem,následovala operace srdeční chlopně,po týdnu jsem byl doma. Rána ale hnisala,tak následovala další operace,tentokrát s měsíčním pobytem v nemocnici. Navíc to bylo v době,kdy se za pobyt platilo 100Kč/den. Po propuštění to znovu hnisalo. Následovala další operace,tentokrát s důsledným čištěním hrudníku,vyndáním drátů z mezi tím srostlé hrudní kosti,nové otevření hrudníku a důsledné čištění. Zase měsíc v nemocnici. Po propuštění jsem dostal 5000Kč ID. Po 5.letech jsem byl shledán zdravým,prý mohu pracovat,důchod mi byl odebrán,jen mám zakázán dvoustránkový soupis činností,které v práci nesmím dělat. Když to na Pracáku zadali do počítače,tak jim vyšlo,že mohu být prezident,nebo figurina ve výloze. Nikdo mně s tímhle omezením do práce nepřijme. Již 3 roky žiji z příjmu 0 Kč a snažím se přesvědčit úřady a doktory,že vymysleli pitomost. Jediné,co slyším,je počkáme a uvidíme.
Au, to teda nezávidím :-/
U nás v baráku žije postarší dáma, které už v dětství nějak zprasili narkózu při obyčejném slepáku. Nějak se jim povedlo přidusit mozek nebo co, takže od té doby má problémy s mluvením, sotva ze sebe co vypustí. Domluvit se s ní je fakt těžký oříšek...
Teď ke stáru má ještě obrovské problémy s chozením a asi i samotnou stabilitou... Než někam dojde, tak je to fakt utrpení :-/
To jsou někdy osudy lidí :-/
Jak jsem napsal,oni řeknou "objektivní okolnosti" a více si s tím hlavu nelámou. A jedna operace srdce,ze které ve výsledku byly tři? Také žádný problém. Takže dnes,kdyby mně doktoři posílali na nějakou operaci,tak je pošlu někam. Teď prý mohu pracovat,protože podle tabulek vychází,že nemám pět epileptických záchvatů týdně. Kdybych jich měl pět,dostal bych ID. Zaměstnavatel ovšem už při pouhé představě jednoho,člověka nechce. A ta omezení? Nejsem nijak vybíravý na práci,klidně bych dělal i popeláře. Ovšem technické služby nechtějí popeláře,který nesmí řídit popelářské auto,nesmí jezdit na stupačce a nesmí tahat těžké popelnice. Z mého pohledu z toho není cesta ven. I bezpečnostní agentura mně propustila poté,co mně z obchodu odvezla záchranka. Vedení obchodu si prý nepřeje,aby mně tam agentura posílala. A teď tu máme navrch ještě ten coronavirus.
Kdyby ti to srdce neoperovali, tak jsi teď už pravděpodobně pod drnem. Operace na srdci se jen tak pronic zanic nedělají. Je mi tě líto, mohlo to dopadnout lépe.
Jenže já si teď říkám,jestli by to nebylo lepší. Všechno,co jsem předtím dělal,tak teď dělat nesmím. Všechno,co uvedu v životopise,že jsem kdy dělal,tak mám zakázáno dělat. Nikomu se do práce nehodí člověk,který nesmí pracovat na směny,v noci,dělat těžkou fyzickou práci,obsluhovat stroje,řídit motorová vozidla,pracovat ve výškách,u pásu,u počítače... Každý od toho dává ruce pryč.
Nikoliv androidé ale zatím spíše kyborgové... ;-)
An Android is basically a robot that is made to look and act like a human being with some representations taking liberties in giving them emotions. On the other hand, a cyborg is a living organism that has robotic or mechanical parts meant to extend their capabilities. In most cases, the robotic parts are integrated into the organism and cannot be removed easily.
http://www.differencebetween.net/technology...
Hele, jak to děláš, když celý den jen sedíš na zadku doma? To jen vůbec nežereš?
Jezdím na tom udělátku, trochu taky cvičím
500-700 Kcal výdej.
Příjem tak 1500-1600, to ti spotřebuje bazál.
Tedy stále vyšßí výdej než příjem, musíš hubnout, i kdybys nechtěl.
Nojo, když to žrádlo je nyní pro mne jedna z mála radostí. Na kole jezdím, jinak bych se asi zbláznil, ale v tom chladnu z toho zase nějaká veliká euforie není. No a teď už nejen vařím, ale začal jsem i péct. To je pak těžké to nejíst, když si to sám upeču a upeču si zejména to, co mám rád. Až se oteplí, tak začnu jezdit rychleji a občas nějakou oklikou, tak se to snad zlepší.
Já se taky těším až vyjedu na kole, a budu moc žrát co se do mě vejde, protože těch 2500-3000 kalorií prostě vyjedu.
Teď jsem na sebe tvrdej, jinak to nejde.
Ale hlady netrpím, prostě jsem se naučil svůj režim.
No, a teď musím na hodinu na to přikovaný kolo, abych vyjel večeří....
Kluci z vesnice zhubnou a přitom můžou jíst jako vždycky.
Protože za to umí pořádně vzít.
Ty počítáš kalórie jak slečinka z paneláku a svalová hmota nikde ;-)
Ono se to potom pozná na figuře, ty mladý holky, co jsou líný pořádně cvičit, místo toho se šidí na jídle, jsou už na pohled takový jako bulimičky podvyživený.
zase meleš hovna, viď....
Výdej 500-700Kcal, vzhledem k tomu, jaké máš plány... Udělal jsi dobře, s elektrickou silničkou.
Holt když má kluk z vesnice dost peněz, může trénovat jako slečinka z paneláku ;-)
Ale fuj, mluví z tebe zášť.
Odmítám ignorovat podzimní exhibici, jakože bude dávat na cestách do daleka dvoustovky.
Na klasické žiletce.
Způsob, kterým se připravuje, je vhodný spíš na silniční kolo, které teď, čirou náhodou koupil, poháněné elektřinou s možností maximální přípomoci, baterky lze dobíjet několikrát denně, ne jen večer, na hotelovém pokoji, takové kolo nabízí možnosti takřka neomezené i pro člověka, který má hovno najeto, ale je schopen šmrdlat nožkama.
Ty si krásně nastavíš režim, smrskneš si žaludek a pak chceš zase žrát, co se do tebe vejde?!?
Chápu, výdej plánuješ velký, ale pokud si chceš váhu udržet, zvolila bych jiný režim než to žraní.
jj, to je ošidný. Tělo je teď naučené na nedostatek. Z jakéhokoliv budoucího nadbytku se bude snažit preventivně ukládat i při velkém výdeji. Tělo není primitivní sklad s jednoduchým počítadlem přijato/vydáno. To hospodaření s energií a způsoby ukládání a pálení jsou mnohem složitější. S tímhle docela laborují vytrvalci před vrcholem sezóny a zkouší téhle vlastnosti těla využít. Nějaký čas minimum sacharidů, spíš žádné - pak před výkonem nakrmit, tělo ukládá víc než obvykle a jinak, pak výkon. Nedá se to ale dělat živelně. Jen tím ilustruju, že samotná kalkulačka na to nestačí. Tím se dá dosáhnout tak akorát model "Dachau".
Copak model Dachau, ale poděláš si zažívání a to je pak průser.
Kdo tady mluví o nežraní?
To jsem nikdy nedělal,
je to prostě jednoduchej princip - menší příjem než výdej - hubneš, vyrovnaný - netloustneš.
Je spousta potravin, kterých si uzobneš kousek, máš hlad, a přitom jsou energetickou bombou, a naopak.
V prvních dvou měsících jsem počítal, zapisoval, pak už se to člověk naučí, ona je to taková berlička - to zapisování a evidence, pomáhá to v tom, že člověk vidí, že kjde správným směrem.
Dnes příjem nehlídám, nepočítám, prostě svůj jídelníček umím, výdej mě ukazují hodinky.
Nemyslí, si, že máš nějaké lepší informace než mám já, jenom proto, že sedíš v krankkase a hlupák evidentně taky nejsem, tak se moc nestarej.
Vůbec nerozumím tomu, proč jsi při téhle váze a formě koupil další moped. Nebo jsi v rámci hubnutí spálil svaly? To není ironie nebo sranda. To se může snadno stát při nesprávném a překotném hubnutí.
Souhlas a zcela vážně - měl jsem známého který vrhal koulí, a ten pokud mu klesla váha pod 120kg, měl co dělat, aby si to nehodil na špičky....
Trochu extrém, ale fakt to tak funguje. Sportovci si na tohle dávají sakra pozor, když ladí váhu. A stává se to i při dlouhých vytrvalostních výkonech při špatném dokrmování. Takže na tom trenažeru po mrkvičkové dietě si to mohl v pohodě pořídit, zvlášť když to hubnutí bral tak na sílu.
Tak někdo má v garáži k normálním autu dvě motorky a jeden kabriolet, někdo si koupí další "moped". Rácio není ani v jednom. Ale potěšení ano.
Leda tak, takhle usvědčen chápu :-)
Akorát mi nejde do hlavy to načasování. V téhle tělesné konfiguraci bych spíš koukal po speciálu na vrchařské trofeje. A pěkně za své, leštit si cyklistické ego :-) Vždyť to nahoru musí takhle letět samo!
načasování je jasné - nebude nic, stejně jako dochází náhradní díly, dojdou i kola, dojde všechno.
a k tomu protisměrně působí inflace, prachy budou ztrácet na hodnotě
takže kolo k dispozici, zdroje jsou, v boudě to chleba nežere...
Podobnerj kousek se mi poved po poslední výměně kyčle, skoro rok jsem byl na čekací listině a cpal se opioidy, až jsem po operaci skrz absťák nemoh pozřít sousto. Tak do mě cpali proteinový pitíčka, dvě flaštičky denně. "Proteiny jsou cihly", říkala paní doktorka.
Chci projet Massif Central.
Těch 130-150 denně na Zelenáčovi dám, ale je to v podstatě jen dřina. Od rána do večera jedu, pak padnu a spím, a nanovo.
Když jsem jel vloni s tím extrawheelem bylo to jiné.
Měl jsem čas se leckde stavit, teda v cílových městech být brzo odpoledne, projít si to, zajít si na večeři, a často i poklábosit s lidma právě u té večeře, to je pro Frantíky taková společenská záležitost, žvaní celé hodiny. To se mi líbilo.
Nelíbilo se mi tahat to kolo po schodech do hotelu, když se nevešlo do vejtahu, všechno to bylo strašně+ neobratný a těžký. Když bych tohle dokázal na lehko, a zdá se, e by to mohlo jít, bylo by to super. Taky to zvládnu naložit do vlaku. Ono je to strašně daleko, než se dostaneš doprostřed země, je 6 dní v hajzlu. Ale houknout to z Norimberka do Karsruhe vláčkem, a pak ze Strasbourgu někam do Dijonu, dáš to za dva dny.
Osamělej jezdec má ten problém, že musí kolo i bágly nakládat současně, nemůžeš na peróně nechat samotné kolo, nebo samotné bágly a vracet se, ve Francii na větších nádražích fakt ne. Musíš všechno pobrat najednou.
Máknout si taky chci, ale jen na těch 12 dní, jestli to klapne, ale s tímhle vyjet o 10 dní někam napřed, aby mě pak Soňa dojela autem by bylo děsně fajn. Kolo je nejlepší prostředek, když chceš zemi líp poznat a s elektriou máš šanci si troufnout i na zeni, kde jsou ty vzdálenosti větší.
Jezdíš tam několikrát do roka, nepotřebuješ proto urvat celou Francii naráz. Dej si pokaždé menší porci, dáš to v pohodě za svý, stihneš důkladněji pokoukat a ještě ti zbyde dost času na večerní tlachandy. Tyhle dostihy mají smysl jednou, dvakrát, nebo kdybys zlepšoval čas. Ale furt dokola rvát maximum na furt stejným dvorečku už snad musí bejt i ubíjející.
Hele, ty vzdálenosti jsou fakt velký, i při těch malých porcích. Takové Alsasko, například, je velké asi jako Čechy, a koukni se na mapu, kde jsi.
Ta elektromotorek způsobí to, že při stejné námaze si o dost rychlejší.
Když na Zelenáči dám cestovních nějakých 17 km/h a jsem blahem bez sebe jak jsem rychlej, s motorkem v pohodě těch 24 km/h a to fakt poznáš. A pak ti zůstane ten čas na to důkladnější okukování, a zase, spíš jen v cíli etap. Prostě nemůžeš nechat kolo před hradem či zámkem, a zakjít is ho prohlédnout, musíš ho hezky bezpěčně zamknout, takže pak si spíš zapíchneš špendlík do pomyslné mapy, a stavíš se tam jindy, když jedeš autem.
Je to zvláštní, taky jsem si říkal, že třeba taková cesta na Paříž bude pro mě už nuda, všechno znáš, ty možné cesty jsou asi dvě, někde tři, někde jen jedna, moc variant nemáš. Přesto mě i ty návraty baví. Jedu a říkám si, jo - tady jsem kdysi nabíjel, vyjedu na kopec, tam je ten mekáč, doplní, vodu a tak. Taky nenocuji pořád na stejném místě, takže trochu poznám i jiná města, není to nuda. Jo, a pochpitelně ten prvek závodu - sám ze sebou - taky má něco do sebe. No, a vloni jsem vynechal, to už to tam ani nepoznám :-)
Při průjezdu Massif Central na Zelenáčovi bys 130km denně nezvládl, na to zapomeň. Strávíš tam půl dne v jednom kopci jen to fikne. Leda bys to vzal po tý dálnici na Millau.
Ano, na Massif se elektrika bude fest hodit.
Trochu to tam znám, párkrát jsem projel autem a na kole se taky povozil.
https://photos.app.goo.gl/b9a28hVa4MCB3hcD6
https://photos.app.goo.gl/B3eiPKxvZAase5Qc6
Ono se tam nechá jet podél těch řek kaňonama, ale takové dva tři drsné kopce denně tě neminou, tam se motorek bude safra hodit
Přesně tak, je to tam nádherný, ale z cyklistického hlediska, bez elektriky, velmi drsné. I našeho autíčka mi bylo trochu líto.
Tak snad budeš mít štěstí a po lock downu nepřijde blackout.
Potkal jsem v Montpellieru kluka od nás, no byl už starší, tak kolem 35, na tříkolce. Přímo na Place de la Comedie, to je asi jako u nás na Václaváku. Vlaječka mu vlála.
Byl to takovej tulák, jak jsem pochopil, jel odněkud z Dánska nebo tak, vždycky někde zakotví, vydělá nějaký prachy aby měl na další cestu, a maže dál.
Právě tím středohořím projel a vyprávěl o tom jako o něčem úžasném co "se prostě musí přejet".
Chtěl jsem si ho vyfotit, ale to si nepřál, někde bych měl mít vyfocený ten jeho stroj, ale musel bych procházet hromady fotek. Až na něj picnu, plácnu ho někam. Taky ho chudáka okradli, prostě samotný cykloun se nesmí vzdálit od stroje.
Byl děsně pragmatickej.
Říkam mu, hele, sednem tady vedle do zahrádky a dáme něco k jídlu, zvu tě na oběd, stroj hned vedle stolku, pohoda. A on že by jako jo, ale že jsou to vyhozený prachy, že za něj utratím dvacku a že jako jestli mu chci jako tu dvacku dát, ať mu jí dám, že si za to nakoupí jídla na pět dní.
Říkám, to není problém, dám ti tu dvacku, ale teď si sednem a nažerem se.
A on jako že ne, že prostě mě takhle nebude tahat prachy z kapsy. Tak jsme seděli na té betonové zábraně proti multikulturnímu obohacení, a asi hodinu žvanili, mě škrundalo v břiše, ale mladej nepovolil, že jako žrát se nebude.
Mířil do Španěl.
Teď už ani nevím, kdy to bylo, jestli vloni najaře, nebo předloni napodzim....
Z toho povídání mi zůstalo jediný, že až bude vhodná chvilka, Massif Central prostě chci projet na kole (třeba s motorkem)
Měl na té trojkolce poháněné jen předí kolo a na bedně za sebou solární panel?
Totální bezmotoráč.
Po stranách měl takový bedny na visací zámek, udělal to když ho okradli, celej ten stroj musel bát dost těžkej, já to někde najdu vyfocený....
Našel jsem ho....
20. března 2019 - Place de la Comedie, Montpellier
a prd si pamatuju, jen ty bedny, koukám, že je neměl po stranách ale na vozejku.....
ale že měl bedny mě utkvělo v palici....
Když jsem to projížděl autem, dospěl jsem k závěru, že v létě bych tam na kole chcípnul.
No je to náročný terén i pro tu dálnici, na ní jsou stoupání, které by na dálnici být neměly, taky je zadarmo, kromě toho mýta na mostě v Millau.
Ten frajet to přejel i s tím soustrojím co měl.
Jel jsem to tam autem párkrát, jak ze severu na jih tak napříč, zz východu na západ cestou z Lyonu do Bordeaux. Úžasná krása. Jen pro cyklouna to bude trochu peklo, protože je to strašně řídce osídlené, takže když někde v kopcích dojde voda, může to být dost hustý.
Tepleji než ve Španělsku tam ale nebude.
Bez motorku do toho ale nejdu :-)
Na mapě "strašně řídce osídlené" nikde nevidím.
Pro cyklouna to bude peklo ve stoupáních, když bude vedro.
S motorkem je v podstatě jedno kudy pojedeš, na takovém kole by to zvládl skoro každý.
Ale ještě chvíli provokuj, a natrasuju si to přes Massif Central taky, není to úplně blbej nápad, akorát bych musel počítat, že se mi to o den, dva protáhne :-)
no, vesnice tam mohou být, ale jsou opuštěné, vylidněné.
Takhle, fakt mám srovnání.
S motorkem máš tak poloviční námahu než bez něj. Tedy když ujedeš 180 jsi utahanej asi jako po 90 ce, což když jsi zvyklej, celkem nic není.
Ale "každej" neujede ani těch 90, teda pár dní sobě. Máš to, jako bys jel na lehkej převod, ale jedeš rychleji. Takže i v kopci příjemně ofukuje, a ne že se potíš při jízdě krokem. Vítr už nenaštve, leda tím, že to žere baterku.
Záda, ruce, vlastně celé tělo dostane zahulit podobně, jde o ty hodiny co na tom krámu odsedíš.
S tou tězkou soustavou se člověk dost nadře i mimo jízdu při tom přemísťování sem tam, to u lehkého elektrokola by mělo odpadbnout.
Cesta do Španěl přes středohoří se ti protáhne o 3-4 dny,proti cestě kolem Rhony je to i zajížďka.
Já ho chci brát z východu na západ, to by teoreticky mělo být snažší, stačí se dostat k řece Dordogne, a podél ní až k Atlantiku
Když sedím celej den na motorce, taky jsem utahanej, asi jako bych ujel na kole 90km.
Sedět celej den v autě taky není žádnej med, i s klimoškou.
Že je to na elektrokole méně pohodlné než autem, se tedy tak nějak dalo předpokládat.
Taky jsem napsal že by to zvládl skoro(!) každej. Přesto je zásadní rozdíl, jestli ujedeš na elektriku 180km s tím, že můžeš v poledne hodinu strávit v putyce na obědě, okukovat pamětihodnosti a podobně, nebo jestli si těch 180 odšlapeš úplně za svý, makáš 10-12 hodin čistýho času, no a to nepohodlí snášíš samozřejmě taky a mnohem větší, třeba zrovna v těch kopcích..
Proto si tu elektriku taky pořizuju - psal jsem to na začátku - a tu lehkou proto, abych to mohl narvat do vlaku.
Kopce jsou dobrý, jednou příjde ten okamžik a vyjedeš nahoru a pak se vezeš. Nahoře máš radost, něco si dokázal, jsi chlapák.
Ale vítr to je neskutečná svině. Celej den makáš jako blbec a nesvězeš se nikdy. A jedeš krokem jako do kopce a nemá to konce. A připadáš si jako debil.
Ale to máš z toho že jedeš jenom jedním směrem a proti větru, když si naplánuješ pěkné kolečko, tak vždycky přijdou chvíle tě vítr pěkně sveze :-)
Já mám nahoře na kopci taky radost, ale jen když ho vyšlapu vlastními silami, pálí mě na plicích.., aby to z půlky šlapalo za mě, by mě nebavilo, tedy zatím na tom nejsem tak, abych to nutně potřeboval nebo z toho měl dobrý pocit.
Když jedu kopec třeba na motorce, nebo autem, většinou mě mrzí, že tam nejsem na kole.
Ty si asi pořád myslíš, kdo ví, jak ti ty e-kola závidím, ale já si spíš připadám podvedenej. Jestli jsem ti někdy záviděl, tak když jsi poprvé dojel za svý do Andorry.
A měl jsi našlápnuto, abych ti záviděl znovu. Kdybys býval zůstal u smělého podzimního plánu, jak jsi psal, že jsi v životní formě, kdyby ses pořádně vyjezdil na Zelenáčovi, na cestách do dálky každý den atakoval dvoustovku, to by byla bomba, využít na 100% toho, že ještě můžeš jezdit za svý a pořádně se do toho opřít, by bylo chlapský.
Si myslíš že si jedinej, kdo má na kopci radost?
Už jsem to sem dával, s tím kopcem jsem si z té jižní strany už účty srovnal. Vloni, posledního února.
Měl jsem s ním soukromé účty. Nejedu tak, aby mě pálilo v plicích, ale nevzdávám to. Skoro nikdy.
Mám formu jako nikdy a jestli mě ven pustí, neboj se, že jí nevyužiju. Na Zelenáčovi. Ne kvůli tobě, nebo někomu jinýmu, ale prostě mám své plány, do kterých mi vloni hodila ta všeobecná panika vidle.
Ale mám i jiné plány a jiné projekty v hlavě, ne jen makat 10-12 hodin na kole, pak spát a pak zase makat.
Už jsem to tu vysvětloval, jaká je výhoda elektrokola a co se mi na něm líbí, a co mi na tom MTB s vozíkem nevyhovuje a v čem mě brzdí. Dlouho jsem chtěl něco jako lehké, trekové elektrokolo, nebylo nic na trhu, až teď se vynořilo něco jako ty gravely. Připadá mi, že je to dobrá koncepce a že přesně zapasuje do mých plánů.
Ty se neustále snažíš, ze mě dělat pohdolného lenocha, rukama nic neudělám, na kole jsem línej a švindluju, jsem jen druhořadý manžér zahraniční firmy, a vše co dělám, dělám jen pro peníze.
Prostě takové to poctivé "proletářské" vidění podle tebe "zbohatlíka"
A furt ti to nějak nejde, a tvoje bludy naráží, a narážet budou na realitu. Za vším co mám, co jsem udělal, čeho jsem dosáhnul, a čeho věřme. lkdyž se přičiním, ještě dosáhnu, je strašně moc práce, zaťatosti a vytrvalosti.
Tak si svoje kecy o tom, jak by ses cítil, kdybys měl mít motor na kole, nech od cesty.
Mám svoje plány, na které tobě ani nestačí fantazie, natož schopnosti.
No právě že v cyklistice tě zaťatost a vytrvalost poslední dobou opouští, trochu mě to mrzí, ale až přijdu do tvého věku, nejspíš na tom budu stejně, tak se hned nečil dědku.
Na podzim jsi plánoval, že budeš jezdit na Zelenáčovi, nemysli si, že si to nepamatuju, pamatuju si to velmi dobře, a teď tu zaťatost nahrazuješ elektrickou energií a ještě mi nadáváš, když se tomu divím.
Však si jezdi jak chceš, píšu ti jen svůj názor, ty zbohatlíku :-)
A budu se tedy těšit, co na Zelenáčovi předvedeš.
Vyjet na Valíru.... ať už z Andorry, nebo z druhý strany, já bych o tom nepsal, kdyby ses tím nechlubil, dyť je to jen třicet kiláků po kvalitním asfaltu, ten kopec není nijak zvlášť prudkej, bez bagáže, na karbonový silničce, by to vyjel skoro každej.
Na tuhle hodnotu jsem se také dostal, přijímal jsem o dost víc než ty, ale také jsem pálil výrazně víc.
Stav normál jsem udržel asi jen dva měsíce, pak už jsem neměl ten morál k neustálému hlídání a kontroly co jím a piju a odříkání toho co mám rád a zase to šlo pomalu nahoru.
Tak třeba budeš mít víc morálních sil a sebekázně k udržení.
Jj, když se člověk kousne, zhubnout se dá. Ale pak to udržet...
Hmm.... mně to povídejte... :-(
Co je ale ještě horší, když se člověk kousne, ale ta kila dolů ne a ne jít...
Holt věk nezastavíš...
Ne, na věk to fakt svádět nemůžu.
Ale mám silně vyvinutou slabou vůli, hlavně pokud jde o jídlo.
Já mám výšku 175 cm, takže nějaká ideální váha pro mě je (podle nějaký tabulky) 75 kg. Protože ale kromě cyklistiky mám ještě jednoho velkýho koníčka = jídlo, tak tohle udržet prostě nemůžu. Pohyb na kole přibývání váhy sice zpomaluje, ale nezastaví. Takže čas od času taky musím hubnout = vyloučit jídlo večer (to já rád), vyloučit sladké (to taky rád), vyloučit smetanové jogurty (ty miluju), prostě upravit množství a skladbu přijímání potravy během dne.
Teď už pár týdnu hubnu. Ještě 3 kila, tak se dostanu na váhu 81 a tím končím.
A víte, proč mi to hubnutí jde? Protože mám jasný cíl: u našeho řezníka v Poříčí prodávají fantastickou sekanou, sami si to tam dělají, koupíte toho kolik chcete a potom doma upečete. No a Ane už tu sekanou koupila, dala na mrazák a já se každej večer do toho mrazáku koukám a říkám si "už to bude".
Jak budu mít 81 kilo, Ane to upeče, já si dám na talíř plátek tlustej 2 cm (možná i 2,5), na to obyč hořčici z Dobrušky (žateckou ne, žatecká je srač.a), tatarku a ostrý kečup, k tomu benešovský chleba a nakládané houbičky. Možná i nakládaný cibulky.
To bude tak krásnej večer :-)
3 kila? Obrať se s důvěrou na bara2, ona nejspíš ví (může poradit) jak hubnou žokejové.
Právě jsem mu chtěla napsat :-)
Jíst večer, to já ráda. Jíst sladké, to já moc ráda :-)
Dávám si palačinky s domácí marmeládou, to je přímo moje hubnoucí specialita, fakt! Večer jich zdlábnu tak 12, usnu jak nemluvně a do rána jsou dvě kila dole. Těsto nesladím ani to necukruju, v té marmošce je cukru dost. Smažím je na sádle.
Jak si dám kus flákoty, těstoviny nebo chleba, hned jde váha nahoru. Majonézy a podobný věci jsem ani nikdy nejedla, jednak mi to nechutná a druhak je tam plno mastnejch kalorií. Z olejů tak zelený oliváč - kapku na salát, ale jenom v létě, spotřebuju ho minimum, onehdá jsem dávala holkám pro koně skoro celou velkou petku po expiraci, oni jim to dávaj do krmení, tak to nepřišlo vniveč.
Ještě jím vajíčka ve všech podobách, je v nich všechno potřebné a jsou základní součástí žokejské diety. A snídám celej život půl litru kakaa, oslazenýho, z polotučnýho mlíka - to mi z hlediska nasycení stačí až do odpoledne. Brambory jím v libovolném množství, ale ne s nějakýma máčkama, maximálně tak omaštěné máslem. A vývar s masem a zeleninou je výživový základ, musí na něm být drobná tuková očka, ten si dávám k obědu. Některé vitamíny se rozpouští jen v tucích, tuky jsou potřebné.
Různé zahuštěné a krémové polívky jsou o ničem, kýbl kalorií k ničemu.
Na ovoce nejsu, mně to syrový nedělá dobře. Snesu a mám ráda grapefruity, případně si vymačkám citrón, abych měla vitamín C. V létě si z ovoce nadělám marmelády na zimu a z jablek peču štrůdl, při sběru a zavařování člověk vždycky něco uzobne, to bohatě stačí.
Dortíky, zákusky... miluju, ale dávám si je jen při svátečních příležitostech (oslavy, narozeniny, velké svátky), tak jak bylo dříve obvyklé. Stejně jako šnicle, bůček, kačenku, husu... Není potřeba, aby to zevšednělo. Zas tak často to není, stačí pak jeden dva dny nežrat a vyčkat, až se to spálí.
V podstatě jak píše JIndra: příjem musí odpovídat výdeji, chceš-li zhubnout, musí být menší. A můžeš jíst co chceš.
Musím říct, že mě to zajímá, uvědomuji si, že je to nejspíš správně, ale rozhodně bych to dobrovolně nenásledoval.
Někdo holt má rád Bacha a jiný Vlacha. Vzpomínám na jednoho muzikologa, který mi říkal: mě to jídlo moc nebaví, zdržuje mě od opery. Já operu rád, ale kachnu taky.
Měl jsem (možná někde mám) knihu Sport královen. V ní jsou uváděny drasťárny (dlouhodobé saunování, opakované klistýry - každý gram dolů je dobrý), které žokej dělá, aby byl ve váhovém limitu
Tenhle to ale evidentně nezvládal ;-)
https://www.sport.cz/ostatni/ostatni/clanek...
To pan Krejčík si s nějakým odpíráním stravy starosti nedělal:
"Přátelé, já vám vopravdu nevim, já bych vám to neradil. Já totiž všechno sežeru. Já když jdu z práce, tak celou hodinu nakupuju. Plnou tašku toho nesu. Deset deka salámu, deset támhletoho, patnáct deka slezský tlačenky, dvacet deka vobyčejný, trošku majonézy a kyselý ryby - ty já strašně rád. A já jak už to vidím za výkladem, tak na to dostanu tak strašnou chuť, že z toho až zeslábnu. A tak rychle nakoupím a jdu domů. Ale to nejdu - to já utíkám. A doma to všechno sežerem. Díváme se na televizi a já pak šahám a šahám a žeru, až na stole nezbyde nic. Tak jsem to sežral, povidám, a jdem spát. Ale o půlnoci se hlady probudím a zápasím se svým svědomím. A pak si řeknu: hovno! Jdu do špajzky, uříznu půlku salámu a tu půlku žeru v posteli. Manželka ze spaní říká: jen ať mi neumastíš peřiny, a spí dál. A já taky usnu, ale za hodinu se zase probudím a už to nevydržím, vstanu a jdu sežrat tu druhou půlku salámu. A tak to jde až do rána. To pak snídám vepřovej bůček. Jak vám říkám, přátelé: nevím, nevím..." :-)))
To je naprosto normální a zdravá oscilace.
Já se ovšem při 173 výsky dostal na krásných 107 váhy, to je jiná liga
Ty jo, řezník s dobrotama a ty si je schováváš a ničíš v mrazáku... Ty se snad jedí čerstvé ;-)
Jardo - na mrazáku to je proto, že se na to těším.
Po dnešním ranním vážení už jenom něco přes dvě kila a šup sekaná na talířek :-)
Já to upekl na dnešní oběd, nebylo to špatné :D
No a teď jsem dopekl tohle.
Já mám totiž strašně rád drobenku a nikdo mi jí nechtěl dělat. Lepší by to bylo třeba s borůvkami, ale v zimě je i tvaroh dorý.
Dobrý. Dávám bod.
Ale proč pečeš kulatý koláč na hranatém plechu?
Protože nemá kulatý plech?
Ale hranatý zjevně má:-))
Také ho na něm upekl :-)
...jj, cesty páně jsou nevyzpytatelné :)
A pak že to nejde :o)))
Navíc jojo efekt zcela určitě nehrozí.
Teď jen sehnat v Praze toho medvěda :o)))
Ty ses s ním "kamarádila", takže určitě víš, kde ho najdeš
Píšu medvěda, ne Medvěda. Neumíš číst?!?
To je dřív než na nový šaty:-))
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/medved-na...
Dnes mě pták k sobě pustil na dva metry.
Zkus mu přinést dvě tři žabičky a bude ti zobat z ruky :-)
Vypadá jako invapták, chybí mu noha, nebo blbě vidím?
Taky jsem si myslela, že mu chybí noha. Ale když vzlétnul, už mu nechyběla. Holt si jednu šetří:-))
Mně to připomnělo jednu Simmelovu knihu, v níž Jakub Forman dodával kuchyním jen kuřecí stehna z nohy, na níž kuřata stála při spánku. Kvůli křehčímu masu. :-)
Hurá ještě žijeme?
Skvělá věc, skvělý autor.
A gurmán.
Možná, čet jsem od něj snad všechno, co tady vyšlo. V jedný knize je taky zmínka o tom, jak v restauraci tajně plival ústřice pod stůl. :-)
Nemusí být vždycky kaviár.
:-))
Nevím, nevím. Toho Thomase Lievena jsem četl asi osmkrát, je to ohromně čtivé. Ústřice pod stolem jsem tam nezaznamenal; že bych je přehlédl?
Šťastnou náhodou mi tato Simmelova kniha přišla do ruky jako první z jeho děl. Pak jsem cíleně hledal další, moment, podívám se pod postel - jo, Sni svůj bláznivý sen. Ale byl jsem zklamán. Není to ke čtení :-(
Ústřice pod stolem a pingl, kterej s kamenným výrazem z nich lovil zapalovač, byly v Hurá ještě žijeme. Jakub rád utíkal na chleba se sádlem a cibulí do jakési paluše, kde nikdo nevěděl, kdo je.
V 18.26 už měl na ležení nárok.
No jo, vlastně.
Tak dobré ráno:-))
A za 12 hodin bude nožičkama vzhůru? ;-)
Ne, ne, dnes jiného ptáka. Se nám to stěhuje do měst. Taky se chtějí sklouznout. Snad zas nelehnou...
A dnes ráno, když jsem vylezla ze vrat, uslyšela jsem charakteristický zvuk. Rozhlížela jsem se, odkud to jde. A on to náš známý strakapoud zarputile tloukl zobanem do palubkového podhledu střechy protějšího domu.
Docela zábava, tenhleten lockdown:-))
Venclův letošní rekord v plavání pod ledem 80m je už překonán. Finka uplavala 103m.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/finka...
Vida, přecijen nějaká disciplína, kde má teď absolutní rekord ženská... holt má Vencl motivaci trénovat... :-)
¨.. nebo se nechat přešít a tím srovnat hendikept.
Počkej, ty myslíš, že při plavání pod ledem je výhodou být ženou respektive nebýt mužem?
To si nějak neumím představit. Pokud vezmeme hydrodynamický odpor těla, tak obzvlášť v ledové vodě na tom bude žena hůř... :-)
Cca v 8:00 (dnes) ve zprávách Country radia přinesli zprávu o ruském borci, který uplaval nový světový rekord pod ledem
I vzpomněl jsem si na Jindru, který Pod ledem strávil mnohonásobně víc času, než všichni "podledoví" šampioni dohromady ...
8-)))
Docela mě pobavilo, jak se řeší včerejší incident na Ibroxu- tedy za co slávista Kúdela dostal v tunelu po hubě od hráče Kamary po zápase s Glasgow Rangers. Kamara tvrdí, že ho nazval zkurvenou opicí, Kúdela tvrdí, že ho nazval zkurveným zmrdem. Teď se tedy řeší jestli to byla "opice" a v tom případě rasismus zasluhující skoro trest smrti nebo jestli to byl je "zmrd" a pak je vše v cajku.
Proč je opice rasistický pojem? Kdyby ho nazval krokodýlem, tak by to bylo také rasistické?
Podělím se s vámi s příspěvkem mého facebookového přítele..
Takže jako po hodně posledních pátků jsem si po osmé otevřel petku s desítkou a pustil si svou obvyklou dávku tří naprosto béčkových hororů. Tak asi po půlce petky jsem byl odvelen na wc. Tak se plížím potemnělým bytem osvíceným jen monitorem a na chodbě se najednou zhmotní stín vysoké postavy. Málem mně kleplo :-D Syn se potichu večer vrátil od milé a chytl jsem ho v momentě, kdy se odlepil od věšáků s bundama, kde zrovna svou odkládal :-D