Ahoj,
spousta lidí doporučuje přibalit lepící pásku do výbavy kola.
Prosím jakou doporučujete? Hledám něco menšího. Ty pevnější jsem ale našel většinou o šířce 5cm a role 100 metrů.
Vozím, ale za tu dobu (cca 10 let), co ji vozím, jsem ji nikdy nepoužila. Nebyl důvod.
Vozím obyčejnou černou - snad elektrikářská nebo jaká. Je to malá cívka, vejde se k nářadí do bidonu.
Vozila jsem i kus stříbrné - odmotala jsem si ji.
Ta ale po určité době tak nějak srostla a byla nepoužitelná.
Jé - o té lahvi na nářadí už přemýšlím kolik let :-) Střídají se u mě stavy skeptického přesvědčení, že to jsou vyhozené peníze, s nadšením, že si to půjdu zítra koupit ;-)
Nebyla by prosím - příležitostně - fotka? S dovolením bych si poručil pohled hrdlem do lahve plné věcí a pohled na věci rozložené okolo lahve. Ať mám představu, co to pobere. Ď.
Ta lahev je dobrá na silničku, aby kolo nebylo ověšeno brašničkami, na jiné kolo dost zbytečná.
Nesmysl. Obal, který umožní drobné věci uložit podle okamžitých okolností buď do brašen, nebo do košíku na lahev, se naopak hodí na všechna kola.
Ať už je těmi drobnými věcmi nářadí, nebo klíče, peněženka, doklady...
A snad napsal, že se to na jiném kolo dát nemůže?
Snad napsal, že se to na jiném kolo dost zbytečná.
Na to já reaguji: Nesmysl.
Už je to jasnější?
Ne-li, pak GO TO https://www.nakole.cz/diskuse/29148-lepici...
;-)
Ano zbytečné, protože na nějakých cestovních a turistických kolech má snad téměř každý různé brašny, taštičky a kapsy a těch pár drobností co se vejde do lahve dá snadno tam na rozdíl od sportovní silničky.
Na rámu to zabírá místo pro lahev s pitím a do batohu nebo brašny je zbytečné to mít v pevném obalu, navíc dost nepraktického tvaru.
Já spíš dumám kam nejlépe na rám pověsit víc než dvě lahve s pitím, takže zacpat si místo pro pití nářadím fakt ne.
...máš na mysli opravdu láhve, nebo dva pidibidony? Já mám na rámu dva košíky- jeden na PETku 1,5l a druhý na 0,6l-ový bidon. Ještě se mi ani v pustině Balkánu nestalo, že by mi chyběla voda. Na dlouhých výpravách jsou na př. nosiči držáky na 2x2l-ové ploché láhve, do kterých naberu vodu večer před zakempováním na vaření, a kompletní hygienu(i s koupelí)...
Nějak sem se dopracoval ke košíkům Force Get. Do předního dávám 1L Zdravá lahev nebo se tam vejde i 1,5L PET, do zadního se mi vejde 0,8L bidon. Ale v létě na 6h vyjížďce klidně vypiju i 5L, někdy sem krom lahví na kole bral v zavazadle i dvě 1,5 L PET, ale to je v batohu už opruz a nosič na sedlovku to dlouhodobě nedával.
V rámu XL mám 2 krabice á 1,5 litru mírně osolené vody.
Potím se (vy víte jak ...), takže musím co chvíli doplňovat ...
...to fakt sebou vezeš 5litrů vody? Já taky v létě vypiju přes 3-4litry, ale nikdy jsem nevezl víc jak 1,5+0,6l- zbytek není problém doplnit...
Tak to já už zažil problém s doplněním vody. Taková neděle, obchody žádné a i kdyby byly, tak v neděli je zavřeno, na cestě pár vesnic, kde je jak po vymření.
...v dnešní "pandemické" době je to docela běžné, ale za normálních okolností spíš zázrak než pravidlo...
V sobotu odpoledne a v neděli celý den je v Německu zavřeno. Vlastní (nepříjemná) zkušenost v příhraničí ...
A to sis nedokázal říct ani o vodu? To jsi na tom opravdu bídně. Co takhle zastavit před domem, vzít do ruky bidon a volat wasser wasser? :D
Vodu? Chtěl jsem si koupit čerstvý gábl ...
Bez jídla vydržíš v pohodě 3 týdny.
Ale výkonnost šlapání asi půjde pěkně dolu.
...nevozíš "železnou rezervu"? :-/
Jako, že bys snědl třeba nářadí? :D
Tak já už zažil, že s prosbou o vodu jsem neuspěl.
Ani vody ti nepodali. Budou se smažit v pekle, pohani.
...a kolikrát byla ta prosba za den- nebo´s to po prvé vzdal?
Povedlo se to až na potřetí. Což znamenalo několik km, protože tam ty vesnice jsou dost vylidněné.
...takže vody je dost všude, ;-)
Věším to sem, ale myšleno obecně.
Pro takové případy stačí přibalit malý vodní filtr pro případ nouze - potok řeka rybník louže pravděpodobně nebudou daleko.
https://www.youtube.com/watch?v=NqZlq7m56yI
Mám ho už pár let, zatím ale ještě nebyla potřeba ho zasvětit, pořád fungl nový. Nic to neváží ani nezabere, a už jen pro ten pocit klidu na duchu rozhodně stojí za to ho vozit.
Fotka na kole je třeba tady - je to ta lahev se žlutým víkem
https://vrstevnice.rajce.idnes.cz/20191225...
Je potřeba mít bidon se širokým hrdlem - i tak je docela vopruz tam ty věci naskládat. Ale už v tom mám praxi :o)))
Pumpičku, náhradní dušičku, pěnu do duše a 2 dráty vozím v neseséru. Zvažuji ještě nějaké kleště, ale zatím jsem na žádné vhodné nenarazila.
Největší a nejtěžší co vozím je klasický klíč na kliky. Pak tam mám záplaty + lepidlo (pravidelně kontroluji a obměňuji), stahovací pásky, kus gumy ze staré duše, lepicí pásku, brzdové lanko, lanko do přehazky, šroub na sedlovku, brzdové špalky (ještě z doby, kdy jsem měla véčka - ty bych už konečně ráda někomu věnovala), cyklo nářadíčko (imbusy, "klíč" na řetěz, šroubováčky), nějaké matičky a šroubky, kousky řetězů, rychlospojku, chirurgické rukavice a možná ještě něco :o)))
Co s drátama, když pro výměnu je stejně potřeba sundat kazeta a/nebo kotouč?
Když budeš vozit stahovák, tak svěrák nebo hasák si už někde vyprosíš. Na kotouč stačí vozit ten hvězdičkový klíč. No ale tahat bič na kazetu to už se mi opravdu nechce.
...v případě nouze se dá poradit- řeťez máš na kole a po opásání největšího pastorku ho čímkoli šprajcneš proti otočení, ne? Dvakrát jsem tak pomohl kamarádovi- sám jsem to na ráfcích Remerx Dragon použít nemusel(dráty drží a nepraskl žádný deset let, přes 40000km po cestách necestách)...
Záleží na tom, jak moc máš utaženou závěrnou matici kazety. Utahuji ji tak, aby zabránila axiálnímu posuvu kazety, víc mě přijde zbytečné
Na B-F uváděli, že je jí třeba utáhnout "na krev" momenťákem.
Podle specifikace se má utahovat 40 Nm stejně jako CL kotouč, což není úplně málo. Mám jen malý momenťák 2-15, takže kazetu utahuju od oka. Dřív dost fest a pak sem měl problém to sundat, takže co mi víc praskaly dráty se snažím představit si jaká je asi síla odpovídající 16kg a dělat to přiměřeně.
Jak to specifikoval mechanik u Vostřáka (V+V Kralupy): "Utahuji to s citem na krev"
,,,na krev neutahuju, momenťák nemám a tak jen odoka. Posunout se nemože- je na ořechu natěsno a povolit taky ne, matice má vruby, takže stačí středně. Pak není problém ani s provozem za jízdy ani s povolením...
Vozim upraveny drat tak, aby sa dal hruby koniec prestrcit cez tu dierku na kolese. Drat musi byt presne podla tej diery upraveny, na dojazd mi to stacilo.
Kolik jich musí prasknout abych nedojel?
Kdysi jsem na Třeboňsku po povodních vlítnul do popadaných stromů a najednou jsem přišel o sedm drátů v předním kole. Ještě jsem v pohodě dojel cca 60 km. Na enduru běžně zjistím po vyjížďce tři prasklé niple - dráty ne, praskne vždy ten duralový nipl. Ani o tom nevím. Zjistím to až doma při kontrole výpletu. Jeden prasklý "drát" nemá smysl řešit.
Obecně s sebou vozím jen to, co se vejde do kapsy. Tj. inbus 5 a 6, který potřebuju na pevnou osu předního kola, knoty na ucpání díry v pneu a bombičku na nafouknutí. Za poslední roky jsem to však nepoužil ani jednou. Latex v bezdušáku všechny dírky sám zalepí.
Prosím tě, co máš za latex v bezdušáku?!?
Já jsem se loni nechala zlákat a nacpala do duší "zelenej sajrajt" a ten teda nezafungoval, když přišla krize. Jediné, k čemu pomohl, že jsem hned na pneumatice viděla, kde je ďourka.
Kupuju si Effetto Mariposa Caffélatex v Koloshopu na Fišerce, litr za necelé čtyři stovky. Kromě jedné obrovské díry, kdy jsem natrhl bok pláště, zalepil latex zatím všechno.
Díky za tip.
A do jedné pneumatičky 26" bych toho měla narvat kolik?!?
Píšou 60 ml, ale bude to záviset na rozměru pláště. Do 2.25" dávám o něco víc než těch 60 ml a do 2.4" cca decku. Třikrát do roka to pro jistotu naplním znovu, ale není to asi potřeba. Zbytek, co mám doma v lahvích je tekutý stejně jako když jsem latex kupoval.
Třikrát do roka vypustit pneumatiku lít tam tu sračku tím malinkým ventilkem? Tomu říkáte úspora práce? To to raději jednou za rok na cestě zalepím.
Stříknu to tam stříkačkou a nezabere to víc, než pár vteřin. Celá operace od vypuštění vzduchu po opětovné nafouknutí bude kolem dvou minut.
Pokud píchneš v zimě, kdy je teplota hluboko pod nulou, jsi celý špinavý uprostřed lesa, musíš sundat zadní kolo a lepit, není to vůbec příjemné. Ale pokud preferuješ toto řešení před tím mým, nemám s tím problém. Každý svého štěstí strůjcem.
Údržbě svých kol věnuji hodně času. Vůbec by mě nenapadlo vidět nafouknutí kola jako problém...
Nejlepší latex je starej dobrej Kanagom :-)
Člověče kanagom, ten už jsem na krámě neviděla ani nepamatuji.
Kdysi nám při vícedenním puťáku praskl drát. Od té doby je prostě vozím.
Nemusíš sebou vozit všechno nářadí, ale už se nám několikrát vyplatilo mít vlastní náhradní díl a požádat někde u garáže, u chatřů apod. o pomoc. Vždycky se nějaké to nářadí našlo.
Kleště mám skládací z alika, jen si vybrat.
Radko, máš vzornou výbavu, pro úplnost bych ji ale doplnil malou kovadlinou :-). Ne, vážně, vím z akcí, že z Tvé výbavy už bylo pomoženo různým těm "závodníkům" a "sportovcům", kteří vozí jenom multiklíč a dvě montajzny a pak hledaj, kdo by pomohl.
Dávám Ti plusovýho boda :-).
Děkuji :o)))
A zrovna tak děkuji, že jsi taktně pomlčel o mé "pomoci" Žofkovi tehdy na Ondřejově :o)))
Stejně nikdy nepochopím, jak se ta záplata mohla nalepit na moje rukavice, když jsem ji tiskla na té pneumatičce :o)))
Jojo, lepení duše nahoře na hvězdárně... to byl čas malin nezralých :-)
S Ivanem se občas potkáváme na kolech ve Voděradských bučinách.
No a k těm páskám.
Mám dojem, že obvykle se doporučují ty s tou textilní výztuhou. Mě zbyl kus ze stavby, kde se s tím opravuje kde co, a lepil jsem s tím nějakou roztrženou látkovou kabelu na nářadí. Což sice i drželo, ale jak jsem to tahal po stavbách a pořád se to o něco otíralo, tak se odchlípnul nejprve růžek... a pak už to šlo rychle. Na rychlou nouzovou opravu se životností pár dní dobré.
Ty elektrikářské jsou nepevné a s nepříliš trvanlivým lepem. Něco s tím obtočíš, a jakmile se to jen malinko odchlípne, chytne se tam prach, přestane to lepit, takže se to odchlípne ještě víc, až to nakonec upadne. Jestli se Ti někde na kole bimbá volný kabílek, tak na to je to dostatečné. Ale na nějaké opravy brašen či stanu s elektrikářskou páskou rovnou zapomeň.
To máš jako se vším v životě. Laciné je dvakrát placené.
Na zašití brašen po pádu je lepší jehla a nit. Na spojení dvou tyčí k sobě se hodí i polyethylénová stahovací páska a je pevnější. MackGaywer pásku nevozím. Dá se koupit v každém papírnictví a každé sámošce.
To se sice dá, ale Murphyho zákony fungují vždy a všude, takže ve chvíli kdy to potřebuješ, tak není sámoška ani papírnictví. To je stejné, jako fakt, že v 99% nepíchneš u hospody.
Kvůli šířce vozím sebou rolku (asi metr odmotaný z orig. balení)4cm široké pásky na koberce, ale nevím jestli se ještě prodává(mám ji asi 5 let a nikdy jsem ji zatím nevyužil)-je pevná, nenatahuje se a drží celkem fest. Na menší "opravy"je dobrá 15mm- široká klasická náplast v lekárničce- ne ty bez textil. podkladu...
Jj, stále se vyrábí. Hele a ten odmotaný kus ti "nesrostl"?!? Tahle páska lepí dost, ale nevěřila bych ji po přemotání do vlastního štůčku.
....včera jsem zkoušel- nesrostl, dal jsem mezi pásek mikrotenu a "zabalil" do sáčku, ale dík za připomenutí- obnovím.. ;-)
Moc se mi neosvědčila stříbrná "rambopáska" alias duct tape. Některé exempláře drží dobře (podlážku stanu mám takhle zalepenou už několik let, přídavnou krytku na blatníku taky), jiné se postupem času samovolně odlepují. Nepodařilo se mi najít spolehlivé vodítko (značka, typové označení atd.), podle kterého by se to dalo rozlišit už při nákupu.
Elektrikářská izolačka je výborná na lepení kablíků na rám - když se to dělá v čistém a suchém prostředí, je výsledek trvanlivý a v případě potřeby se dá zase bez následků odlepit. Jinak moc využití nemá.
Textilní "sportpáska" na hokejky (nevím, jestli je ještě k sehnání) je pevná a výborně drží. Klasická kobercovka drží hůř, ale na nouzové omotání prasklých řidítek nebo sedla funguje asi nejlíp ze všech. Náplast bez polštářku je taky dobrá.
Klasická kancelářská/balicí průhledná izolepa drží překvapivě dobře a časem se nerozlepuje, akorát vypadá dost hnusně a po strhnutí po ní zůstává těžko odstranitelné lepidlo. Jinak pro nouzové přidělání něčeho k něčemu asi nejlepší volba.
P.S.: myslím si, že závady na kole se dělí na dva druhy: buď se s nimi dá dojet domů i bez izolepy, nebo na ně izolepa stejně nestačí, takže vozit ji s sebou mi připadá zbytečné.
Zbytek nějaké lepicí pevné pásky vozím stále. Proti prolepení postupuji tak, že když ta cívka, kterou používáme v domácnosti se smrskne na optimální rozměr, vyměním ji ve věcech na kolo za tu stávající. A ta z kola buď jde použít nebo ji tedy vyhodím.
A v jádře té cívky mám srolovanou duši, abych neměl zbytečný prázdný prostor.
Vozím tuto, přetrhnout ji nejde, vhodná na upadlé blatníky, nosiče, košíky, záplaty a ledacos jiného. Dá se na ní i oběsit, když je potřeba. Jak píše Petrp, stačí zbytek, ať nezabírá místo.
https://www.obalove-materialy.cz/lepici-paska-s...
Nevozím stříbrnou, ale kobercovku.
Tu si odmotávám a mám ji natočenou zvenku na tubě od šumivého celaskonu. (v té mám drobnosti) Bacha, stárne a potom moc nelepí. Dávám co rok, max 2 novou.
Na 3 vrstvách jsem dojel asi 200 km když jsem trhnul plášť. (Polsko- v neděli zavřeno)
ne, brzdil jsem normálně.
Sundáš plášť, dáš do něj novou duši, díru zevnitř podložíš, zvenku oblepíš a nazuješ na ráfek. Nafoukáš a modlíš se aby to vydrželo.
Modlitby zabraly, inu Polsko....
Na takto roztrhnuty plast som uspesne pouzil kus plechu z plechovkoveho piva (ale moze byt aj z coca coly :-). Da sa dobre tvarovat. Bez problemu sme presli cca 50 km. Ale diera na plasti musi byt zboku, ked je zdola, tak sa ten plech prederavi, je tenky.
Do falcáku mám v brašničce přichystaný vložky ze silné kůže. Vydrží to dlouho a falcák to skvěle absorbuje, aniž by nějak výrazně drncal.