Ahoj,
dostal jsem se hrobníkovi z lopaty (covid a další zdravotní lapálie), teď se z toho zbrchávám, jaro za dveřmi, tak zvažuji jaké kolo k návratu na cyklovýlety po Sudetech.
Mám RockMachine, někteří z vás si pamatují, jak mi doporučovali spíš nové kolo, já ale jsem opravil to staré. Dá se na tom po lesních cestách i necestách jezdit, ale říkali mi, že nová kola jsou lepší a že pokrok nezastavíš.
Ke starému kolu mne motivovalo to, že se nová kola kradou a staré kolo už tak ne. Však ho dosud mám, nikdo mi ho neukradl. Nové kolo, nedáš bacha a je pryč. Ale přece mne to nové kolo láká. V cykloservisu mi doporučili SCUD 29 Altus 8s na ty moje skromné požadavky. Ať nemusíte hledat tady je https://www.cyklonemcik.cz/zbozi/kolo-scud-29...
Mně ho u nás v Sudetech nabídli za 11500 Kč v základní ceně. Jsou i dražší SCUDy ale tenhle má úchyty pro nosiče zavazadel. Drahé SCUDy je nemají. Vozit zavazadla v batohu se mi nechce.
Nabízí možnost nakonfigurovat výbavu. Jiné brzdy, vzduchové tlumiče, jiné převody a tak dále podle přání. Jaký je váš názor na to? Předem podotýkám že mám roky, elektrokolo ale nechci. Nabídli mi to, ale striktně jsem to odmítl, odmítnu to taky tady.
Za tyhle prachy bych spíš hledal něco v slušném stavu z druhé ruky, zvlášť když s tím nechceš honit parádu a jde ti o praktické užití. Budou na tom funkční díly s rozumnou výdrží. U funglovky za dvanáct nemůžeš čekat žádné zázraky (v párkách za čtyřicet se taky maso neočekává :-)
Starý dědek už takový záběr nemá jak mladý chlap. Navíc jsem vyučený opravář zemědělských strojů, umím si kolo opravit, seštelovat a co potřeba. Nějaký vercajk (cestovní sadu klíčů na kolo a lepení si budu vozit s sebou). Moje cestování by to mělo vydržet. Časem budu víc kolo tlačit, o kolo se opírat než skutečně jezdit.
Jako starej opravář zemědělských strojů bys měl mít dostatečnou zkušenost s díly z mizerného a slušného materiálu, s lepším a horším zpracováním. Kvalitnější se vždycky snáz a líp šteluje, vydrží. Dělej jak umíš, přemlouvat tě nebudu ;-) Napsal jsem jen radu, plynoucí z už dost bohatých praktických zkušeností.
Pokud chceš aby Ti kolo vydrželo a měl jsi radost z jízdy, ne z opravování, zvaž zda by jsi nenašel kolo s výbavou Deore a výš- byť jeté.
Snad bych Ti ještě doporučil max 3x9 převodů.
(3x8 v sadách se slušnou kvalitou skončilo kolem r2000)
Případně bych uvažoval nad repasí starého kola... co Tě na něm zlobí?
Ještě i Alivio je v pohodě použitelné. Níž ale ne.
pokud mluvíme o jetém kole, dal bych přednost Deore, resp XT, ale to už bude nezhuntované nad cený limit.
U nového kola které bude majitel opečovávat by to alivko mohlo stačit- i když nemá broušené ložiskové dráhy(konusy)
Staré kolo jezdí. Zlobí mne na něm některé sudetské cesty, rozjezděné od traktorů, s cyklisty se nepočítá. Je to retro, parametry ze začátku milénia, s tím nikdo nic nenadělá. Jezdit na něm ale lze, tak jako v udržované staré Škodě 105, když jsou dnes už Fabie.
Co se týče výbavy kola SCUD, lze výbavu nakonfigurovat. Pak se doplácí jenom rozdíly v cenách. O nějakých Acera jsem neuvažoval od začátku. Bylo to na RockMachině a nic moc. Občas za mnou byli soused nebo sousedka abych jim to na jejich kolech seřídil. Udělal jsem, ale za krátký čas to škrkalo znovu.
Takže Alivio nebo Deore. U Deore se mi líbí víc zubů na ořechu, víc rychlostí. Vyšší řada pro starého dědka zbytečná.
SCUD má 29 palcová kola, výhoda pro špatný a hrubý povrch sudetských cest. Samozřejmě že bych si tam nechal dát zapouzdřená ložiska, ne konusy i když mně by stačily a vzduchovou vidlici.
Že to nebude za 12 tisíc, když si toho navymýšlím. Bude to stát něco víc ale laciné je dvakrát placené. Nejhorší je koupit kolo a teprve pak dovybavovat. Vychází to nejdražší a co s původníma součástkama?
Tak uvidím jak se zdravím. Jestli nebudou podstatné pokroky, bude zbytečné nové kolo abych na něm jezdil krátké cesty jenom občas. Tak to bych si nechal staré. Při tom covidu mi došlo, že do hrobu si žádné sebelepší kolo nevezmete. Zahrabou vás bez kola.
Na konec se vám chci omluvit, že jsem vás nechal tak dlouho čekat s odpovědí. Přečetl jsem nějaké diskuze, přesněji úvodní články a nadpisy. Napsal jsem dva komentáře do dvou témat a měl jsem dost. Musel jsem si jít lehnout a spal jsem doteď. Jak tuto odpověď odešlu, půjdu zase spát. Ve formě zdráv ještě rozhodně nejsem.
Dopopručuji Ti probrat si s prodejcem, kdy kolo bude k odběru.
Kolega chce pořídit nové kolo, tak si byl minulý týden vyzkoušet a vybrat.
Termín dodání 7-8/2021.
Předpokládám tak týden, dva maximálně tři týdny. Nové kolo někdy v červenci nebo srpnu by si mohl zrovna nechat.
Ten svítivý nápis na tmavém rámu je dobrý, ale tím to končí. Tvoje staré kolo bude nejspíš lepší.
Těžko radit, když nevíme v jaké specifikaci a stavu to staré kolo je a co ti na něm vadí.
Ale kolo za 12 tis. rozhodně nebude žádná hitparáda.
A na BF se celkem často objevují ohlasy, že od Němčíka radši nic nebrat?
Od Němčíka to nebude. Odkaz na Němčíka jsem dal jen proto abych ukázal jaké kolo mám vyhlédnuté.
Hitparádu za 12 tisíc nečekám. Pro dědka to bude stačit. Jsem odchovaný na starém Favoritu F8 a na něm jsem najezdil hodně. To vyžadovalo každou chvíli něco. Bez vercajku jsem se nikam nepouštěl.
SCUD z ilustračního obrázku bude mít původní snad jen rám. Jinak všechno nakonfigurováno ve vyšší třídě.
Co mi na starém kole vadí? Tak především kola 26 palců. Blbě se na nich po rozbitých cestách jezdí. SCUD má kola 29 palců. Je tam ještě pár drobností. Ber to tak, že starého Favorita na Fabii nepředěláš.