Dobrý den všem,jsem tu nový, nějaká vlákna jsem přečetl, ale přesto radši záložim vlastní kvůli orientaci. Zjistil jsem, že tu je dosti odborníků na dané téma. Chtěl bych přestavět své kolo Ghost special edition se 4000. Určitě chci středový pohon, původně jsem chtěl 1000w jako má kamarád, který ho koupil za pár šupů od člověka, co v danou chvíli potřeboval peníze. Ale takto vysoký výkon není v nabídce. Takže bych volil variantu 750w. Původně jsem chtěl zakoupit v české republice, ale ty ceny jsou neskutečně vysoké na to, že to je vlastně to samé. Koukal jsem na tento set.
https://a.aliexpress.com/_msE1hrV
A můj dotaz zní, jak správně nakonfigurovat. Jaký zvolit displej, jaké Volty, kapacitu baterie, cena zas tak moc nelitá. Je to v rozpětí 15-17 000. Zajímají mě vaše názory, nebo pokud víte, kde jinde objednat v podobné cenové relaci se stejným výkonem. Budu rád za tip. Každopádně děkuji za každou radu.
Souhlas. Ovšem mě doposud a možná i více lidem není jasný způsob, podmínky objednávání a cenové poměry těhle akcí. Kdo zná jazyky tak to možná někde vyčte, ovšem ne každý. Asi by bylo dobré, kdyby ti zkušenější tu přidali něco k dobru...
Zhruba před měsícem jsem objednával Bafang BBS02B 36V/500W z pswpower.com, přišel za 6 dní od objednání. Přivezlo to PPL.
Od PSWPower si můžete objednat BBS02 s baterií 48V/17,5Ah za 385+318 USD-dovoz z Německa (tedy bez cla a DPH a s poštovným zdarma s dodáním 5-8 dní. Display 850C/860 C. 860C je asi nejlepší.
Paráda, mockrát děkuji za velmi užitečný tip. Ještě musím zjistit, jak je to se senzorem řazení a určitě objednám odtud. Přece jen by se mohlo stát, že z Číny by mi to náhodou mohli proclít a to už by se zas tak nevyplatilo ¯\_(ツ)_/¯ A i ta cena mě mile překvapila.
Je zajímavé, že ty silnější pohony a s vyšším napětím jsou ve stejné ceně jako ty slabší, mnohdy i levnější....
APP. Ten system objednávek je mi trochu nejasný. Jak se plati? Dopředu a jak, je třeba platit v EURO, Dolary či Kc?
750-ku by som nekupoval... Teda iba ak by mala byť využitá na 250-500W a určite bez snahy jazdiť 50km/h. Inak sa to predčasne rozsype... Proste ten motor nejde vyťažovať naplno bez toho aby sa prehrieval a rýchlo opotreboval.
Lubo urcite ma pravdu. BBS02 motor neni deminsovan i na 500W trvale, ale urcite muze obcas mit i pres 1kW odber:)
Jsem pouzil 2 BBS02 motory, jeden jezdil do KO 10000km, druhy 5000+2000km do KO.
Kdyz objednavate s Ciny a platite CLO a DPH, jeden $ v cene zbozi (takze bez dopravy) stoji nad 40kc...
Většinou lze objednat ze skladu v EU a neplatí se pak clo, dph ani poštovné. Pro mě bylo nejvýhodnější objednat přímo na pswpower.com (motor i baterii).
Tak nakonec po debatě s jedním elektrikářem, který má zkušenosti s bafangem tak mi byl doporučen pohon s torzním snímačem. Takže jsem začal koukat po tomto pohonu
https://www.pswpower.com/products/europe-or...
Samozřejmě verzi 750w a displej asi xch 18, ale nejdříve musím zjistit recenze. A zkušenosti ostatních uživatelů. Má zde někdo s tímto pohonem zkušenosti?
Ja som ho mal raz na opravu a keďže ma to zaujalo prečítal som hodne info na fórach. Je to hrozne mechanicky poddimenzované, horšie ako BBS02/750W a logicky pri tých rozmeroch sa to aj rýchlejšie usmaží. Neviem či sa niečo zásadné odvtedy zmenilo, ale bez vylepšeného firmware ktorý vyvinul nejaký nadšenec, tepelného senzoru a iného displeja to pre použitie nad 250/350W moc nie je. Záleží aj kto a ako to bude používať. 50kg slečna by tomu ublížiť nemusela, ale statný chlap to asi dokáže doraziť aj celkom rýchlo...
Tenhle motor mám v MTB, stejný výkon 750W, displej VLCD5. Aktuálně mám najeto přes 3600km, zatím žádný problém. Do kopce je třeba řadit lehčí převod a udržet otáčky šlapání aspoň 60rpm, problém s přehříváním jsem zatím neřešil (ačkoli vím, že v diskuzích se o tom píše). Používám prakticky trvale režim turbo.
Tak nakonec budu muset asi zakoupit tuto sadu :
https://www.pswpower.com/products/europe-or...
Kvůli akcelerační páčce, čas od času bych chtěl jet "jen na plyn"(já vím, že to není povoleno) samozřejmě brzdy ze sady rovnou vyhodím, protože bych si akorát pohoršil. A samozřejmě koupím i větší kotouče a lepší destičky, abych to měl také čím ubrzdit. Co jsem to předběžně kalkuloval tak to vycházelo přibližně na 13 500+ což vůbec není špatná cena, dokonce je to daleko nižší než jsem očekával. Ještě se zeptám používáte tu akcelerační páčku, teda pokud ji máte? A ještě se zeptám jak je to s tou maximální rychlostí, opravdu je to schopné se rozjet na 45 km/h, protože to je na kole už celkem rychlost.
Tu cenu samozřejmě myslím i s 17,5 Ah baterií.
Mám v podstatě stejný záměr, a musím pochválit výběr komponent - rozhodně chci plynovou páčku i s torzním snímačem a trochu výkonnější motor. A tak se chci zeptat, jestli jste objednal a zboží již přišlo?
Objednával jsem teď v týdnu a zboží už je někde v české republice. Tak ho očekávám někdy teď v týdnu. Jediný co mě překvapilo tak za těch 14 dní, co jsem to sledoval, a rozhodoval se tak mezitím mi ty ***** :-D zdražily baterii o 42$ ale čert to vem. Tak nakonec mě to vyšlo na
15 147 Kč
Nechci Ti kazit radost,ale také sleduji,jak se moje zásilky z Aliexpressu z Číny,Belgie,Nizozemí za týden octnou v ČR,tady se ale u České pošty na měsíc zaseknou. Tak abys nejásal předčasně.
Já nakonec objednal z PSWPOWER. Z Německa
Nicméně,obávám se,že před Českou poštou Tě to neochrání...
Též mi to bude doručovat nějaká kurýrní služba.
Kurýrní služba by snad měla být bez problémů. Přes víkend si zásilky uspořádají a roztřídí,po víkendu doručí. Problém je ta Pošta,která si propustila lidi a teď nestíhá. Ve sledování zásilek čtu,jak zásilka je od půlky února v ČR a bude mi doručena do konce měsíce a já ji nemám doteď.
Jen se pripojim s mou zkušeností. Objednal jsem z aliexpress baterii i motor a vyhledal jsem si prodejce s EU skladem a obojí dorazilo cca za týden. Taky DPD. Předchozí motor jsem objednával z pswpower a taky v pohodě.
Páčku používám obvykle, když si chci pomoct do táhlého kopce a motor očekává silnější šlapání, než je mi dlouhodobě pohodlné, takže prakticky to používám jako turbo+ režim. Že bych se vozil úplně bez šlapání, to většinou ne, ale pochopitelně možné to je. Rychlost mám nastavenou na 30km/h. Myslím, že maximum motoru je 4000rpm a otáček talíře 90rpm, což by při převodu 42:11 těch 45km/h mělo udělat, ale nezkoušel jsem, takto jezdím jen z kopce bez elektriky:)
Mockrát děkuji za veškeré rady a tipy. Jsem rád, že jsem to mohl probrat s lidmi co mají zkušenost jak s bafangem tak s tímto TS a že jsem se neunáhlil a nekoupil hned z Aliexpress a rovnou bafang. Takže teď jsem na 99% rozhodnut zakoupit tento pohon s 17.5 Ah baterií z PSWPOWER. Ještě radši změřím střed na svém kole, abych si byl na stoprocent jistý, že se tam vejde. A že nebudou žádné zbytečné komplikace. Jsem překvapen, že z původního rozpočtu do 19 tisíc jsem se dostal na nějakých 13 500. Což se málo kdy stane.
Tento motor som si kúpil minulý rok. Predtým som jazdil 6 rokov na BBS-02 500W.
Ľutujem, že som to neurobil už dávno, je to oveľa príjemnejšie než Bafang. Na pôvodnom firmware som jazdil iba málo, asi 500 km, a aj to sa mi dosť páčilo, ale OSF firmware od Casainho je úplne super.
Na fórach je veľa kritiky na spoľahlivosť, na druhej strane, náhradné diely sú dostupné a lacné. Sám tú spoľahlivosť moc posúdiť neviem, jazdím pokojnú cykloturistiku zväčša po asfalte a mám ho krátko.
Ale opakujem, je to oveľa prirodzenejšia regulácia, než má BBS, už by som sa k motoru bez torzného snímača nevrátil.
Mohl bys aspoň krátce shrnout konkrétní přínosy toho alternativního firmware? Programátor už mám, ale také obavu se pustit do přeflashování. K originálnímu prakticky nemám výhrady a info z webu o alternativním fw jsou jen obecné "the motor is more efficient, stronger", nevím, co se pod tím konkrétně představit. Je spotřeba skutečně reálně nižší, tedy motor se méně zahřívá a zabírá ještě více než turbo s originálním firmware? Plánuju případně nasadit modifikovanou verzi firmware podporující původní displej VLCD5 - základní funkčnost by měla být stejná jako firmware od casainho jen nastavování se dělá přes počítač. https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
Najväčšia výhoda sa cez nejaké tvrdé parametre popísať nedá, je to skrátka pocit z jazdy, z toho ako príjemne motor reaguje na príšľap. O dosť lepšie než originál fw a stokrát lepšie než BBS.
Ďalšia, aspoň pre mňa, bola možnosť zbaviť sa VLDC5, dal som tam 860C- tam môžeš prepínať medzi tromi "obrazovkami" s rôznymi sadami údajov.
Účinnosť neviem, to by chcelo seriózne meranie a to som nerobil, lebo ma to ani veľmi nezaujímalo. Viem posúdiť len rozdiel casainho - BBS, tam som na svojej obyklej trase, ktorú jazdím často znížil spotrebu z 3,5 na 2,5 Ah, ale to je samozrejme hlavne tým, že motor s torzným snímačom človeka "donúti" viac šliapať.
Silnejší než turbo je určite, má 20 stupňov prípomoci a nad 13 som nikdy nešiel, to už lezie po stene.
Zahrievanie- nedával som teplotné čidlo, lebo som chcel zachovať páčku (signál ide po rovnakom dráte). Takže bohvie. Práve tá páčka je trochu sklamanie, správa sa inak ako orig. fw a úplne inak ako BBs. Na bafangu sa dalo páčkou rozbehnúť z nuly do najstrmšieho kopca, čo sa v núdzi hodilo. Na casainho vôbec nie, páčka dáva výkon primeraný jazdným okolnostiam. Z nuly do kopca je prakticky nepoužiteľná, až keď keď je bicykel rozbehnutý, dá sa ísť iba na páčku. Zrejme aby to zabránilo prúdovým nárazom. Vo výsledku ju takmer nepoužívam. Ale do kopca sa z nuly dá rozbehnúť, len si treba zvýšiť stupeň.
Jak to tak pročítám se vzpomínkou na lehačové provedení cyclone, tak mně napadá. Prosím Vás, když to musí mít 60 otáček, kolikazubové by ty talíře musely být uprostřed té řetězové linky? Teda pokud by se to dalo namontovat na cvrk, když by byl potřeba.
Tak pohon dorazil, po týdnu od objednání. Zítra se na to chystáme. Ale předběžně jsem si to doma na zemi zapojoval. Všechno úplně v pořádku, ale tady teda trochu tápu ¯\_(ツ)_/¯
Ten konektor na propojení baterie a motoru dej aspoň XT60, ta dutinka asi nedá víc jak 5A. Kabely motor - baterie zkrať na nejmenší možnou míru po zamontování do rámu.
Ty slabé dráty jsou asi pro světla, bude tam 6V ale asi jen 5W. Dej přimý odkaz na sadu co jsi koupil, bude tam specifikace.
https://www.pswpower.com/products/europe-or...
Děkuji za radu a doporučení, hned jsem napsal e-mail do našeho místního velkoobchodu s elektro součástkami. Teď už jen čekám na odpověď zda li tento konkrétní konektor mají. Když ne, tak budu muset objednat na internetu. Pokud ho nemají tak nejdříve to zapojíme na ty dutinky, vyzkoušíme a budu čekat, a posléze je vyměníme.
Tak tento konektor nevedou, napadá vás ještě nějaký, který by se dal použít, který by byl vhodný? Když ne, tak ho tedy objednám na internetu.
Má na mysli tento konektor. Dá se sehnat kdekoliv, hlavně modeláři jej používají.
https://www.ges.cz/cz/hledat/?search=xt60
Kablík pro napájení 5V osvětlení, který je připojený k rozbočovacímu konektoru u senzoru otáček kola, jsem osobně nevyužil. Kdyby k senzoru nedávali ten velký rozbočovací konektor, ale jen klasický kulatý jen pro senzor, bylo by to lepší. Jinak je třeba ten nevyužitý konektor něčím obalit proti vniknutí nečistot a vody.
Děkuji, za radu. Měl jsem něco podobného v plánu, ale v tom smyslu že připojím konektor a ustřihnu to zatím a tam to zalepím. Ještě jsem byl trošku "naočkován", že Číňané celkem rádi ty baterie šidí, tak mám v plánu to dát elektrikářovi na proměření kapacity. Samozřejmě v budoucnu. Protože dnes jsem na to "nadržený jak stará panna" :-D
Kapacita je u těchto baterií podle mě reálná. Z praxe mám vysledováno, že 10km (režim turbo) ubere v průměru zhruba 10% kapacity. Ještě taková zvláštnost: čárky na ukazateli baterie začnou ubývat až jakmile má baterie pod 50% (bliká-li mezi 5 a 6 odpovídá to napětí cca 47,6V, což je asi 45% kapacity baterie). Můžu si dovolit nenabíjet víc než 80% (napětí 52V) a stačí mi to na půldenní výjezd 40km. Z hlediska životnosti, baterii používám v rozmezí asi 25-80%. Skladovací napětí, když nejezdím, kolem 47V (asi 35% kapacity), odpovídá blikání čárky 4 a 5 na displeji.
Potvrzuji Vaše zkušenosti, mám motor TSDZ 750W, baterii mám Yose power 20Ah na nosiči. Jezdím na st. 2, což bohatě stačí, jen větší kopce st.3 a pro běžné výlety (cca 50-60km,rovina/kopce) mi stačí nabíjet na cca 85% (kolem 52,5V,jak uvádíte) a domů se vracím s napětím cca 46-47V (což je asi těch 20%).K baterii jsem nainstaloval power meter s propojením přes BT do telefonu, takže se dá celkem pohodlně za jízdy na telefonu sledovat A,V,W. Origo ukazatel kapacity na baterii, i na displeji, je v podstatě na prd, je jen velmi orientační.
Pro skladování přes zimu jsem volil vyšší napětí 48,1-48,2V.
EDIT: jinak s pohonem max. spokojenost , najeto cca 900ksm bez závady, luxusní věc(alespoň pro mě) je akc. páčka, hlavně rozjezdy v terénu, v kopci a někdy nudné rovinaté přejezdy po cyklostezce :-).