Ahoj vespolek. Máte někdo zkušenost s tekutými (sněhovými) řetězy? Když to začne namrzat a potřebuji dojet. Za socíku to bylo prý docela populární a dalo se to použít i na boty. Například:
https://www.alza.cz/auto/compass-ve-spreji-400...
zkušenosti nemám, ale jsem skeptický.
Nejpravděpodobnější princip funkce bude nějaké "naleptání" gumy, která tím změkne a lépe přilně k podkladu. Dovedu si představit moment kdy to může fungovat (či spíš pomoct), ale spíš na tom autě, které má široký běhoun a ono "lepší přilnutí" tam bude víc znát. Nemyslím, že bys na kole s jeho styčnou plochou mohl výrazně něco vyhrát.
Ale především, jak namrzne, tak na ledě se kloužeš s čímkoliv, pokud se to do toho ledu nedokáže zaseknout. POkud ti cestou hrozí námraza a ledovka, pořiď hřebíkaté pláště na zimu
Ale jinak dík za odkaz, až budu objednávat na Alze, přihodím to taky, jen ze zvědavosti na princip funkce :-)
Kdysi jsem řetězy z Druchemy vozíval v žigulíku. Co si pamatuju, použil jsem je v Krušných u Moldavy na rozjetí do kopce na ledovatý umydlený silnici. Fungovalo to! Stačilo nastříkat a jelo se. Před tím ani prd, leda tak dozadu (zastavili jsme kvůli protijedoucímu autobusu). Ale myslim, že to dlouho nevydrží, bylo to takový bezbarvý "lepidlo", něco jako řídký klistr na běžky. Na kole by to mohlo vydržet dýl, třeba i kilometr, dva ... ale zas bys měl boky a ráfky zapatlaný sajrajtem.
Tak jsem asi udělal Alze reklamu a tekuté řetězy mi vyprodali. Škoda, že jsem je dneska neměl, když jsem se vracel domů. Byl to docela mazec. Po návratu jsem loupal námrazu z helmy a „náběžných hran“ rukavic. Objednávám jinde, snad tuhle zimu ještě vyzkouším. Našel jsem dokonce i tekuté řetězy v tubě. To by se mohlo lépe aplikovat bez rizika zasrání.