Mám tieto v 16". Sú aj v 20", ale 1.75 - ky. Dobre sa odvalujú aj sa dobre nasadzujú na ráfik.
Skús sa pozrieť.
Kwesty mám taky, je to skoro slick, pořád se dají koupit, pokud ti vyhovují kup je zas. Plášťů na 406 mm ráfek jsou spousty, pokud chceš změnu tak napiš jakým směrem. Širší pro větší pohodlí? Hrubší vzorek na tu šotolinu? Větší odolnost?
Ve 20" se dají koupit Schwalbeho Marathony v "nepropíchnutelné" verzi. Pokud trpíš na defekty, na skládačce bych to asi beze strachu zkusil.
Nevýhodou bude horší odvalování (brodíš se tou ochrannou vrstvou) a guma navržená na velký kilometry má prý horší trakci za mokra a spol ("tvrdá" guma).
Značná část produkce běžných dvacítkových plášťů, je vyloženě pro dětská kola. Vyjímkou jsou pláště pro BMX. Ty jsou také výrazně dražší. Pokud je "na dostřel" od Tvého bydliště Bikrosový oddíl, lze se dohodnout na tom, že Ti lehce ojeté a pro závody už nevhodné pláště levně odprodají, nebo dokonce jako mně darují, neboť je trenér vyhazoval a tak mu odpadla povinnost odvézt je do sběrného dvora. Ještě jsem je nenamontoval, jsou lehoučké (Tioga PoverBand 20x1,85"), šetřím je na jaro, až zmizí posyp z cyklostezek v okolí.
Co mám vyzkoušeno na skládačce, tak Schwalbe Marathon Plus 47-406 (20x1,75") jsou sice nesmrtelné, ale pomalejší, dost drncají a v mokru a ve sněhu kloužou víc než jakékoli jiné gumy, co jsem kdy měl. Jestli chceš absolutní spolehlivost, tak dobrý, ale na rekreační projížďky do pár kilometrů od auta jsou zbytečné. Klasické marathony (greenguard) jsou pohodlnější, rychlejší, levnější, taky hodně odolné a o fous líp drží, osvědčily se mi velice, ale přímo na té samé skládačce je vyzkoušené nemám.
Jiné značky v rozměru 20" jsem zatím nezkoušel.
Díky všem za rady, zkusím se v tom zorientovat. Je mi jasné, že skládačky nejsou žádná masovka a tak ani těch reakcí nečekám moc.
20ky se používají běžně na lehokolech a nároky na ně jsou tam o fous větší než na skládačkách, nicméně výběr je pořád relativně omezený.
Teď jsem daroval bráchovi Marathon Racery 20x1,6", byly úplně nové na kevlarové patce, s RaceGuardem - výborné pláště, lehké, co jdou jezdit na 5 barech, takže vysokotlaká guma co dobře odvaluje a není jednoduché ji propíchnout sklem, nebo posypovým štěrkem.
Na naši skládačku jsem napřed pořídil BigApple, vpředu 2", vzadu 2,1", taky mají guardy, bohužel jsou to už drátové verze patky, takže celkově těžší plášť, ale když se nabuší taky to jede - není to ale zas tak komfortní jak jsem předpokládal.
Měl jsem vždycky slabost pro Kojaky, ty jsou 1,5", lehké s RaceGuardem, dá se jezdit na 6-7 barech, má slušnou trakci i grip díky dvojité směsi, po 1" Duranech nejlepší možnost jak mít rychlou gumu na asfalt, ve velkých rychlostech na mokru trošku ten grip zrácí.
Na zimu jsem se rozhodl pořídit něco na led a zmrzlý sníh, a proto Billy Bonkers - říkám si že tolik defektů nebude.
Příjemně překvapily, jsou lehké, s kevlarovou patkou, vzorek je z dost tvrdé gumy aby odolal sklu a kamínkům ,které světe div se v něm nezůstávají.
Dají se nabouchat na 6 barů při 2"(!) a pak odvalují pocitově lépe než cokoli co jsem jezdil, jen pak zůstávají tvrdší co se týče komfortu.
Nikdy bych nevěřil že má smysl jezdit BMX gumu bez guardu, ale s tímhle vzorkem se bojím pouze velkých střepů, a ty prořežou i pláště s guardem, a to fatálně.
Myslím že Big Apply už zpátky na léto nenazuju, jestli máš zájem je na nich asi 300km...ale je to 2" a 2,1".
;)
Ne, díky za nabídku. Podle všeho se asi porozhlédnu po rozměru 1,75".
Prodejci tyhle 20" pláště většinou označují jako dětské,což je asi poněkud zavádějící označení,odvozené nikoli od nějaké horší konstrukce nebo kvality,ale čistě od toho malého rozměru. Nemluvě o tom,co dokáží děti na takových kolech provádět. Já vloni po lepení defektů několikrát týdně přezul elektrokolo s 24" koly na novou duši a nový plášť Duro HF 124. Od té doby žádný defekt,žádný problém. Pokud člověk nejezdí přímo jen v terénu,tak terénní vzorek na asfalt a lesní cesty nepotřebuje. V té 20" velikosti se prodává silniční Duro HF 143,případně terénní HF 827,obojí za cenu do 150Kč. Pokud nemáš na tu skládačku nějaké přehnané nároky,tak by to mělo Tvoje požadavky splnit a kol se nebudeš muset celou sezónu ani všimnout.
Podíval jsem se na ně, s Duro nemám osobní zkušenosti. Podle obrázků bych to spíše viděl na HF-161A, ten HF-143G mi přijde už jako více "drapákoidní".
Jak píši,pro mně je známkou kvality to,že se kola nemusím kromě občasného zmáčknutí pláště kvůli zjištění tlaku všimnout. To mi stačí. Nějaké úvahy o značce a konstrukci pláště nejsou pro mně důležité. A na té skládačce určitě žádné psí kusy provádět nebudeš. Že to někde na polní nebo lesní cestě podklouzne to také není žádná katastrofa. Na nějaké drapáky bych skládačku neobouval.
Bonkersku jsem zvažoval když začlo sněžit, nakonec jsem vyměkl a koupil výrazně hrubší vzorek s průběžným středem Smart Sam. Bohužel, než guma dorazila, sníh slezl, částečně solí, částečně oblevou, takže jsem připravený na příští sezonu jak to tak vypadá.
Doporučil bys jí na záběrový kolo tříkolky? Přes léto když je max mokro vozím Big Ben, ale chtěl bych nějaký mezistupeň pro občasný sníh/bahno, ta SSka je fakt do deseticentometrovýho padlýho sněhu nebo tající břečky, na asfaltě jí zlikviduju za chvíli...
Já to vozím na odpružené skládačce, takže 5-6 barů, a už jsem vyšel ze smykování za každou cenu...ty pláště si hýčkám.
Nicméně samočistící schopnost je výborná, ačkoli v ultralepivém jílu jsem je nezkoušel.
Myslím že ti mohou sloužit i na tříkolce na zadním kole.
Sranda že když jsem se na ně ptal u Evy z velomobiel.nl, tak je ještě netestovali, na Quattrovelo asi sedí lépe užší gumy kvůli rejdu.
;)
Ultralepivý jíl nebrat! na to nepomáhá vůbec nic, zalepený blatníky po deseti metrech, jak je v tom napadaný listí nebo tráva, tak je to armovaný jak železobeton a nepomáhá nic!
Tak já jednu gumu zkusím na přechodný období jarních a podzimních plískanic a všeobecného marastu. Smykovat netřeba, ale i tak bych řekl že mi na tom zadku gumy celkem mizí. Přikládám to faktu, že díky nízkýmu zatížení ta guma jede poměrně blízko hraně smyku pořád.
Na Quattrovelo chodím koukat sem :-)
https://www.youtube.com/watch?v=-zn0OzZJdy0
Pokud nemáš dva metráky nebo nevozíš metrák nákladu, což na skládačce pochybuju, tak to sou naprosto absurdně vysoké tlaky.
Já mám skoro metrák a na skládačce mám ty na začátku zmíněné Kenda K193 (Kwest) 406-47, reálně mají tak 40mm a dávám cca 2,7 bar dopředu a 3,3 bar dozadu. Do 2" Pláště bych dával ještě tak půl baru míň.
Billy Bonkers je BMX guma na Pumptrack, Dirt a Slopestyle, tedy na prašný a písčitý povrch, má jemný a hustý vzorek, spolu s tvrdou gumou mi to na led a zmrzlý sníh nepřijde jako moc dobrá volba.
Kenda není tak špatná značka na speciální rozměry, některé gumy jsou i dost zajímavé a dají se jezdit na vyšších tlacích - viz. jejich stránky (cx, city, za shlédnutí stojí i 4,8" fat).
No bohužel K193 to nejspíš není, s 30tpi jsou ty 3bary tak akorát aby nepraskla - u Kendy už jsem to zažil.
Ale já tě chápu, na té pevné skládačce by se pak nedalo jezdit - a to je můj obecný názor na všechny klasické neodpružené skládačky - nouzové vozítko...
Já si to při 60tpi a celopéru můžu dovolit jezdit na 5-6 barech.
Jinak zmrzlý sníh na tvrdém podkladu se moc neliší od tvrdého písku - zatím jen testuju, ale lepší pláště bych těžko hledal.
;)
Nebudu Ti radit pláště (na mýho Terna Linka D8 - po ojetí původních schvalbů - dávám levné drátové force, kupuji je za 150,- Kč, výdrž cca 5 tisíc km), chci uvést něco jiného: koukal jsem teď na Azub - oproti loňsku zvednul cenu tohodle kolečka o tisícovku, kromě toho nabízí set zadního blatníku + nosiče za více než 15 stovek (!).