Tedy, nebýt tebe, tak jsme úplně nahraní. :D
Tak tě potěším nalakovanou Růženkou. Mám z ní radost :-)
Ty používáš při focení kola green screen?
Ty jo a dokonce by šlo tou zelenou fakt klíčovat a změnit pozadí, byť JPG komprese výsledek poněkud kazí...
To moje kolo by s zeleným pozadím kompatibilní moc nebylo... :-)
Jé, to je hezký! Můžu si to stáhnout pro svou potřebu?
Já jsem tam ten zelený potah dala proto, že se mi nedařilo na ten rám pořádně ostřit, když v pozadí byl nábytek atd. A líp to na jednobarevném podkladu vyniklo.
Jasně, je to tvoje kolo, proč bys nemohla? :-D
Pokud se před stejným pozadím vyfotíš ty (s kolem nebo bez), dá se celkem jednoduše přidat na pozadí nějaká osmitisícovka, Mars, Měsíc nebo kamkoliv by ses chtěla vydat...
Samozřejmě když to má vypadat uvěřitelně, tak (co jsem nastudoval) je potřeba zelené pozadí mít rovnoměrně nasvícené, ideálně mít od toho pozadí nějaký odstup, aby na tebe neházelo zelené odlesky a samozřejmě natočit/vyfotit v co nejlepší kvalitě...
Jo a hlavně zelené tričko v kombinaci se zeleným pozadím nefunguje... tedy není-li záměrem, aby ti chybělo tělo...
Moc pěkné, krásně lesklé. Jak vyšly ty nálepky v detailu? Tak teď pozor při montáži, ať to nepoškrábeš.
Nálepky jsem přelakovala bezbarvým lakem, ale požád je to prostě samolepka. Při přejetí prstem cítíš, že je to na tom nalepený. Obtisky by určitě byly lepší. Ale takto nové to vypadá moc pěkně, jak dlouho to vydrží? Uvidím :-)
Škrábnout v podstatě můžu, mám štěteček a půl kila barvy! To by poznat nešlo, pořád je to čerstvá barva :-))
Potěšilo mě, že se našel někdo zodpovědný, obětoval se a založil. Čistota ostatních témat zůstane zachována. Alelůja.
Tak to vypadá, že tu ještě pár dní zkejsnu, tak jsem si udělal pořádnej "home office"
Paráda, žádné listování :-)
Úplně vlevo by se pohodlně vešel ještě jeden větší :-)
Máš recht, asi dokoupím :-)
Na kterém z monitorů ti Soňa servíruje večeři ?
Večeře?
To bych musel do hospody, a ten náš páprda se zatím k protestujícím hospodským nepřidal :-)
Asi si vezmu jogurt :-)
Rozmysli si, Mařenko, rozmysli. Zbytní ti hmota a Andorru nevyšlapeš ani s motorkem. :-)
http://www.tvspoty.cz/milko-husty-recky-jogurt...
to mi fakt asi nehrozí :-)
si dělám jogurty sám, mám na to takovej stroječek, večer naleješ mlíko a vrazíš do každé sklenky lžičku jogurtu, a ráno máš osum jogurtů hotovejch.
To funguje dobře.
Kdyby to takhle šlo s vepřovym kolenem....
Myslím, že už jsem měl na stole víc počítačů, když jsem loni ladil ethernetový switch, ale monitorů jsem měl méně (tři notebooky + 5 krabičkových počítačů, mezi kterými jsem střídavě přepojoval 2 monitory a 2 klávesnice).
Bylo to dost náročné zorientovat se, kam je co zapojeno, jakou jsem kde dal IP adresu a odkud kam ten ping vlastně posílám... chaos... :-)
Já mám na stole vlastně jen 3 počítače, teda na stoůe dva a od jednoho jen monitor.
Jeden jede na 3 monitory a druhej na 2.
Musel jsem furt překlikávat, tohle funguje dobře a rychle. Vidím všechno otevřené.
Pak mám po straně Surface Go, ale na něm si pouštím jen muiku nebo ty plašanské zprávy.
Dva počítače využívám když nahrávám katalogy do googleho, trvá mu to, tak jeden to posílá, a na druhém si v klidu můžu dělat.
Ale musím mít každej připojenej k jiné síti, jinak by se to hádalo o připojení, a všechno by se cukalo. Vůbec, jak jsou teď lidi doma a asi jsou na netu, připojení se dost zpomalilo.
Akorát už došlo na ty multifokální brejle, viděl bych prd.
Dneska po poledni na místní okresce potěšil jakýsi bezdomovec, tlačící zuboženou kárku s harampádím. Na sobě měl sice notně jetou, ale stále ještě docela parádní pracovní reflexní bundu. Přehlédnout se nedal. Osvěta evidentně funguje :-)
To byla kamufláž, na place kde nemá co dělat je jedním z mnoha ovestovaných, v civilu by byl podezřelý.
Což je fakt, že na různých staveništích se stává neviditelný :-)
A je to tady!
Chytli další, tentokrát dokonce do sněhu nejenom v sandálech, ale navíc ještě ponožkách, prostě neštěstí... :-D
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/horska...
A jestli jsem to pochopil správně, kromě pohoršení módní policie se tentokrát nikomu nic nestalo a vlastně vůbec zachraňovat nepotřeboval... :-)
Sandály asi opravadu nejsou nejvhodnější do sněhu, ale nejsou ponožky jako ponožky. Běřím, že nešla v nějakých bavlněných za dvacku, jenže málokdo si představí nepromokavé a teplé třeba za 8 stovek.
Tak ono snad existují i nějaké ponožky, co mají komplet zastat funkci boty, že to má i něco jako podrážku a zároveň to má mít výhody jako by šel člověk (skoro) bos, nevím... ale taky to stálo majlant. :-)
A nakonec i ty sandály se vyrábí hodně různé od dvou pásků po boty s několika větracími otvory a podrážka taky může být velmi různá...
Ten článek je krásná ukázka toho, jak lze titulkem a úvodní fotkou překroutit realitu. Prostě měla v sandálech ponožky a skoro se stalo neštěstí, co na tom, že jen hledala kamarádku, která si k ní do batohu schová telefon a pak se od ní trhne... :-)
Tvrdila, že jsou to ponožky s membránou a že takhle chodí do hor už 30 let. Podle policistů ale na takové zkušenosti její oblečení a obuv nevypadaly.
Tady z jiného serveru
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na-turu-do...
Je pravda, že 30 let asi nebude chodit s ponožkama s membránou (jak dlouho se mohou vyrábět?), nejspíš ani ty sandály nebyly 30 let staré, tak záleží, jak přesně to myslela... :-)
Je otázka jaké znalosti mají ti policajti a jak to umí posoudit.
Jak to tak přerovnávám a odkrývám starší vrstvy, prokopal jsem se až do Bruselu (tehdy ještě ne Brusele).
Jasný a zřetelný výtvarný styl v designu konce padesátých a začátku šedesátých.
A tak si dumám, jaký výtvarný styl má asi naše doba....
až se dostanu hlouběji v čase, bude ta změna stylu naaprosto markantní...
A spolupracuješ s nějakým fotografem, nebo to tak nějak plácáš sám?
To jsou dokumentační fotky a do katalogu,všechno peru mobilem.
Mám zařízení, fotostůl, digo zrcadlovku, reflktory a deštníky, ale je to strašná práce, a hlavně to trvá moc dlouho.
Zjistil jsem, že se to vůbec nevyplatí, moh bych to vzít tou zrcadlovkou, ale to máš furt sraní se stativem, nahrávání, dobíjení, takhle to namydlim z ruky a hned se mi to nahrává do hooglu nemusím nic připojovat.
Ale on ten mobil už je fakt slušnej, Xperia 1II, nejnovější krám,má 3 čočky Zeiss, tahle je ta na blízko v automatickém režimu
Do knihy to dělají profíci
No ale přece jenom i průměrná zrcadlovka a dobré nasvícení je rozhodně výrazně lepší než sebelepší mobil.
Je otázka, zda by to v online světě vůbec někdo ocenil?
Stejně, ať to jsou fotky nebo video, pokud to nasypeš do nějaké online galerie, tak rekomprese často nadělá takovou paseku, že ztrácí smysl se o nějakou kvalitu vůbec snažit. Navíc na to polovina lidí stejně kouká na maličkém mobilu... :-/
jj, obecná rezignace na kvalitu téměř jakýchkoliv fotek :-/
To ne,
v knihách (některých) jsou fotky skvělé.
On line je mít nemůžeš (možná je nahrát na server a umořnit dowload, ale zobrazovat je on-line nejde, protože to žere strašně dat a tak se to při běžném internetovém připojení nahrává strašně pomalu.
V přehledech, kde se zobrazuje ještě víc fotek, se musíš snažit co nejvíce velikost zredukovat.
A pak jde kvalita do hajzlu.
Sklo je na focení záludné, na foťáku tak nezáleží, jako na nasvícení. A pak se fotí jinak sklo čiré, sklo barevné, sklo co má lesklý barevný povrch co světlo odráží a sklo matné.
Za čas se naučíš pár základních možností jak svítit, ale fotit sklo opravdu kvalitně, vyžaduje dobrý atelier, a spoustu znalostí.
Je to profese, dělali to skvěle to Brok, Urbánek, Vojtěchovský. Nemá cenu se s nima pasovat, taky se nesnažíš opakovat Fromeho výkony v Pyrenejích.
Proto někdy musíš rezignovat a prostě se smířit s tím, že odraz nasvícení bude ve sklu vidět a zbavit se ho elektronicky, nebo to tam nechat.
Zkus si postavit nějakou vázičku a vyfotit ji, ono sklo je fakt dost něco jinýho než krajinka....
I když máš foto stůl, svítíš pře deštníky, pořád je to tam vidět. Přestaneš svítit, zmizne ti barva....
Tak nasvítíš a když se ti bude chtít, pomůžeš si od odlesků softwarem. A zase, záleží na tom, jak moc se tím chceš piplat. Jsou jednoduché software, které, pro účely katalogu, přijatelně odsraní co si vybereš.
No, a vyfotit sklo s nějakým broušeným motivem, tak, aby byl na fotce vidět, chce zase úplně něco jiného - protisvětlo.
Myslel jsem to opravdu obecně. Samozřejmě, že vždy výjimky existují, jak u všeho. Ale jako trend nízká kvalita převládá. Asi je to teda jinak - dřív se na veřejnosti prezentovaly fotky převážně od profíků nebo vyspělých amatérů. S rozmachem digi a internetu věší stovky a tisíce fotek kamkoliv úplně kdokoliv. A ty kvalitní v tom "smogu" aby člověk pohledal (některé photoshopové pestrobarevné exhibice taky nekypí kvalitou, ač jsou na první kouknutí až kolotočářsky atraktivní) . A průšvih je, že ty momentky s uřezanýma nohama nad kotníkama už nekončí v rodinných albech, ale jsou v obrovských množstvích na veřejnosti, stávají se přijatelnou normou, viditelným průměrem..
Problém není, že někdo někam plácne pár podprůměrných fotek jako věcnou ilustraci(taky kvalitu neumím prakticky, jen teoreticky :-) , ale problémem je zahlcenost prostoru tou podprůměrností v obrovském množství. Bezmyšlenkovité cvakání a pak vysypání téhle "tvorby" na veřejnost bez výběru, bez ořezu.
U toho, co tvoříš, chápu, že se nejedná o výstavní katalog, ale v podstatě o technický katalog (přesto moje poznámka k mnohdy chybnému ostření mobilů a odvádění pohledu od motivu platí)
Počkej uřezané nohy nad kotníky, tomu se přece říká Americký plán, ne?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1b%C4%9Br
Americký plán/záběr: postava je ukázána přibližně po kolena, prostředí vnímáme jen prostřednictvím její akce, jinak okrajově. Používá se při dialogu několika osob zejména na širokých formátech. (Vznikl u prvních amerických westernů na přelomu století, z potřeby zobrazit, zdali postavy nosí kolt.)
Jinak je vnímaná kompozice ve filmu/videu a jinak na fotce. Zkus si video s opravdu pěknou, koukatelnou a příjemnou kompozicí zastavit a koukat na to, jak na statický obraz (třeba u detailu tváře, kde hodně dělá mimika je to výrazné), najednou nekoukatelný humus a samá chyba...
Ovšem takovou knihu si kupuje jen znalec a má ji doma jako cennost. Taky taková kniha něco stojí :-)
ano, stojí
https://www.martinus.cz/?uItem=225592
‘skerd-luv-itz’ah’
To je jak překlad pro arabáše :-))
všechno co se v posledních 25 letech vydalo v Anglii o českém skle prošlo moji korekturou, a má diakritiku v pořádku, tak jak strašně málo publikací, dali jsme si záležet na tom, aby jména nebyla zkomolena.
Ať už Sklo Union od Newhalla, nebo obě knížky od Mark Hilla. Srandovní je ovšem jejich výslovnost, pokud to neznají, ale učí se.
Hill je hvězda BBC Antique Road Show a snaží se fakt všechno vyslovovat dobře, pokud mu to britská mluvidla dovolí.
Nafotit naleštěné sklo je nejen o foťáku, ale taky to musí být pro opravdového odborníka. Mi teď bohatě stačilo fotit nalakované kolo, téměř nemožné :-)
Jéžiš. Tak takhle teda. No a já si furt říkal, že je něco špatně u mě. Že Ty dáváš fotku supr čupr lakovaného kola a já tam vidím krupičky... :-(
Jestli myslíš ty fleky (viz zvětšený detail), tak to je můj první pokus o "metalízu" starou technikou. Na trubkách s polepem jsem to ještě přetírala bezbarvým lakem, ale myslím, že ten lak na to nepatří. Schválně budu pozorovat, jak se které trubky v čase budou chovat, jak to bude vyšisovávat, zda se to bude loupat...
Na první lakýrnický pokus podobné věci jsem na výsost spokojena. Je to odstranitelné úplně stejně, jak ten původní lak, určitě je to hezčí, jak ten původní lak, otestovala jsem si technologii, vím, že tyhle nálepky nejsou nic moc ... Z mého hediska to byla výborná investice. Kurvit nějaký hodnotný rám asi není nejrozumnější a na tomto kuse železa se dá nejen jezdit, ale se i spoustu věcí naučit.
Plkačů s křížkem po funuse je plný internet.
"On line je mít nemůžeš protože to žere strašně dat a tak se to při běžném internetovém připojení nahrává strašně pomalu."
Tebe teď vytáhli po dvaceti letech z mrazáku? Dneska se běžně streamuje 4K video, fotky fakt nejsou problém.
Sklo se přirozeně leskne, jaký má smysl snažit se o nepřirozenou sterilní fotku bez odlesků? A když se dívám na fotky 1 a 2, tak jestli si myslíš, že na foto 2 si to vylepšil, tak vážně ne, to vypadá jako bys leskoncí se místa na váze zapatlal vodovkama.
Ty si vážně klaun.
Teď se vyjadřuješ jako pitomec.
Pokud náš katalog, kterým chceš on line listovat, nemůžeš tam mít velké fotky.
Dělá se to tak, že jich máš několik, atejných, některé jako náhledové do listu, jiné k presentaci, a když potřebuješ, dáš link na skutečně velký soubor, který si uživatel stáhne. Kdybys dal do náhledu fotky s vysokým rozlišením, zastavíš běžným uživatelům interner, nenačtou si nic.
Ale to jsem psal.
Takový katalog musí být svižný a musí fungovat i na mobilu.
Byl si ještě na houbách, když já v IT, tak se nekasej.
Proboha, to že galerii s náhledy nemůžeš udělat tak, že tam dáš fotky v plném rozlišení, které se pak zmenšují v prohlížeči, je naprostá samozřejmost, kterou mě ani nenapadlo zmiňovat. To ale pak není o pomalosti internetu, ale o demenci tvůrce takové galerie.
Co ty víš, kdy já sem byl na houbách? Dělals v IT v sedumdesátkách?
Já měl první programovatelnou kalkulačku Texas Instrument 57 v roce 1974.
Pak jsem měl na chvilku od táty z práce HP 41. Z Německa, když jsme am byli na kolech, jsem si z Hamburku dovezl Texas Instrument 58C, to bylo v roce 1981, potom jsem si sehnal TI 59, ta už měla magnetické štítky.
Na fakultě jsme programovali velkou mašinu, Fortran 77, děrné štítky.
V roce 1986 mi francouzský kámoš přivezl Siclaira Spectrum ZX, pak se v 87 objevila na fakulte XTéčka a asi 2 AT, o ty byl fofr. Na jaře 1990 jsem si popvypůjčoval po příbuzných prachy a zajel si do Norimberka pro svoje první vlastní PC 386 od Vobisu.
Tenkrát mě stálo 50 tisíc, na naše, tedy dva roční platy, tehdy.
Jo, já byl u toho od samotného počátku, když něco, co dneska nazýváme IT vznikalo.
V úplném pravěku....
Já sem začínal někdy v deseti letech na PMD 85 ve Svazarmu. První stroj co sme vlastnili byl začátkem roku 1992 notebook 386sx, stálo to 87 tis., což bylo skoro jako Favorit (auto, ne kolo), stálo to tenkrát šílený peníze. Ale už před tím sme měli doma cca od roku 1988 postupně několik PCček, co měla máma zapůjčený z práce.
Internet pak od roku 1996.
Jste oba srabové. Ani jeden z vás nebyl u luštění šifer z Enigmy v Anglii. :D
:-)
ale u "dírkovaný matematiky už jo".
Je to fakt neuvěřitelný. První kalkulačku, co uměla sčítat a násobit jsem viděl ve 12ti.
Maturoval jsem s logaritmickým pravítkem, kalkulačky byly zakázány....
Pak posílání sw do ciziny na disketách kurýrem, první internetové spojení a šifrované zasílání, až k dnešnímu stavu, kdy na server se připojím třeba i z meze na výletě na kole, a můžu něco fixnout.
... to uměl i "sčot" (nebo to byla ta kalkulačka, kterou jsi viděl?)!
Taková plastová krabička, čtyři operace, koukali jsme na to jako na zázrak...
nedělej, že si to nepamatuješ a zkus si vzpomenout, kdy ty jsi poprvé viděl kapesní kalkulačku.....
nemluvím o těch strojcí Nisa, ale regulerní kapesní kalkulačku
Tak tak, u maturity jedině logáro. TI jsem měla až na vejšce. Programy se psaly do děrných štítků, zdroják se vytiskl a v klidu v kanceláři sis rukou vyznačil změny, pak projel krabicu štítků, a ty, které se měly změnit otočil nahoru. Paks to šel vyděrovat, zařadil do krabice a mohlo se jít nahrávat :-))
Úžasný byl "kabelový přenos" nové verze programů. To jsem nabrala do kabele magnetické pásky a vyrazila na autobusové nádraží. Řidič dostal desetikorunu a kabelu s páskou. Po návratu z nádraží se obtelefonovaly pobočky, u kterého busu si to maj vyzvednout :-))
S "cennýma" věcma (např. volby) se jezdilo osobně.
Pak pamatuju první dálkové přenosy dat přes modem ze sálového počítače (polovina 80.let), ale rychlejší byl "kabelový přenos", ta telefonní linka nikdy tak dlouho nevydržela :-D
A první emily..., to šel emil z olomouce do Durhamu celej den. A v Durhamu měli sálový počítač, operátoři v bílých pláštích, úplně jak u nás, za sklem čtyři terminály přístupné z ulice celou noc, odtud se dal poslat emil do Olomouce (v roce 1993)...
A první internet někdy v půlce devadesátých let. Tuším tam byl jako navigátor nějaký Netscape, mělo to kormidlo... a adresu jsi musel celou zadat ručně.
Jo, první internetové spojení někdy po půlce devadesátek. Modem tuším 9,6kb (píšu to správně ?) Přes normální telefonní linku, navíc tehdy "meziměsto" (vzpomene si ještě někdo, co to bylo ?), v HK internet nebyl, až v Pardubicích ! Takže ta minuta stála na tehdejší prachy docela ranec. Ale načetlo to na obrazovku nějaký text jak v T602. Takový radosti...
modem vydával nádherný zvuk :-)
To ano, ale mně se při tom vždy otáčela koruna v kapse, když jsem si představil, co mne to cvrlikání stojí peněz.
Ale už podle zvuku bylo poznat, zda to navazuje spojení správně, nebo se to někde kouše.
Jo, do toho jsem taky nacpal peněz, když jsem sosal různé programy z BBS ;-) Ne, Branky body sekundy to fakt nebyly :-)
Jedna z prvních náloží byl samozřejmě Doom, tenkrát měl zazipovaný něco kolem brutálních 10MB. A to se to pak modemovalo, rychlostí 9,6kb/s :-)))
Na první pokus to samozřejmě nedojelo, takže následovalo několik dalších než to u mně konečně přistálo celé...
Pak jsem se dostal ke krabičce se 14,4kb/s a nakonec i těch 33,6...
9,6 kbit bylo už na začátku devadesátek, po půlce už bylo 28,8 a 33,6.
Tak já jsem minulý týden lovil chybu driveru na úrovni assembleru. Úplně stejně jako na universitě na svém prvním počítači JPR12 s děrnopáskovým vstupním médiem. Jen ten ladicí monitor je dnes pohodlnější a víc toho zobrazí naráz.
Tak to my jsme se posunuli fest, místo přehazování očíslovaných pamětí (měl jsem jich 100 a 500 programovacích kroků na te TI59) dnes už kód píšeme fakt spíše jako básničky....
pro mě teda v nějakém hodně neznámém jazyce....
Se zájmem jsem si početl o vašich začátcích v IT.
Protože jsem o něco starší a IT byl můj obor, tak si dovolím vzpomenout jak jsme se v r.1962 na fakultě učili programovat na LGP-30 - děrnopáskový vstup i výstup, paměť byla na magnetickém bubnu s kapacitou 8000 slov (délku si nepamatuji). Chodili jsme také počítat na elektronkový Ural-2, pak nastala éra tranzistorových Minsků 2/22. V zaměstnání jsme na nich počítali třeba potrubí pro turbiny pro První Brněnskou strojírnu - výpočet trval 8-10 hodin, přestože byl použita metoda Monte_Carlo. Pár fotek M-22.
Jinak, třeba takový Brok nebo Vojtěchovský uměli nasvítit sklo, aby se nelesklo, moderní fotografové se s tím tak nemažou a opraví to softwarem, a já už tuplem ne.
Sklo se leskne, ale nesmí v něm být vidět odraz paraplete od reflektoru, popřípadě sw zrcadlit tvá ložnice.
U některých skel to není až tak složité, a retušovat nemusíš
https://photos.app.goo.gl/8hGVPcoMG34gSumS6
u jiných to prostě bez fotostanu nejde, aani pak ne. A to je furt jen "produktová" fotografie.
Pánové, které jsem jmenoval dělají pak mnohem víc, ale moc jich není.
Focení skla je samostatná disciplína i pro borce v oboru fotografie.
Tady v katalogu z roku 89, je vidět jak to vypadat nemá, ve skle se mu odráží nějaká chata, to by nikdo z profíků neudělal.
I třeba v katalogové produkci je vidět, jak to od roku 1970 všechno šlo v tomhle státě doprdele.
Úpadek kvality naprosto hmatatelný
Běžně se sice streamuje ledacos, ale když vezmu třeba Youtube, tak oni kvůli snížení datového toku a prostoru na serveru zpyzdí 1080p video takovým způsobem, že rozdíl často bije do očí i na monitoru s polovičním rozlišením!
Samozřejmě všimneš si toho především, pokud jsi viděl a uploadoval originál.
Pokud máš statickou scénu, kde akorát postavička pohybuje ústy, asi jim i ty 4K budu věřit, naopak tragicky dopadá ubíhající silnice a krajina před jedoucím kolem nebo letícího dronu. Zatímco objekty v dáli jakž takž, tak štěrk a kameny přímo před kolem nebo třeba oka plotu po straně nemilosrdně zmizí, případně jsou detaily těsně u spodního okraje, ale výš je podivný šum. Ale ty detaily tam původně všude byly!
Kdysi jsem zkoušel různé severy, třeba Vimeo mi přišlo o kousínek lepší než youtube, ale člověk si moc nepomůže, navíc dneska v podstatě není z čeho vybírat. Fungovalo vzít 1080p originál a upscalovat ho na 4K (překódování zabralo celý den), pak se to v nejvyšší "youtube kvalitě" tomu originálu na malém monitoru podobalo...
S fotkami to podle mě funguje podobně. Pokud je dáš do běžné veřejné galerie, je úplně jedno, kolik mega pixelů původně fotka měla. Jednak ti fotku zmenší na to, co považují za největší běžný monitor, ale hlavně kompresi nastaví na hranici koukatelnosti. Však se podívej, co se s fotkami děje tady na fóru...
Doufat, že to vylepší AV1, H266 nebo jiný super kodek je podle bě zbytečné. Servery ušetří místo na disku a kvalita zůstane zhruba stejná...
No, to je další věc, kterou neovlivníš ani malinko.
Já znásilnil e-shop a udělal z něj katalog. Odpálil jsem ceny, křížové reference - tedy aby se předmět vyskytoval ve více kategoriích současně to umí, mají své datové úložiště, nemusím se o noc starat.
Šlo by to asi napsat namíru, bylo by to lepší, ale to až od verze 3.0, možná.
No a ten eshop si s těma fotkama udělá co potřebuje. Většinou ale pak mám odkazy na fotky nahrané v úložišti fotek google, a tak když dáš originnální velikost, zůstane tam, ovšem žere data, zabírá prostor, a za ten platíš. Měsíčně.
Představa že v eshopu budeš mít fotky v nějakém superformátu je dětinská.
ono pro nahrání on line musím stejně redukovat, jinak by to trvalo strašně dlouho při nahrávání,uživatelům, ne mě.
Mám se bát? ;-)
https://zpovednice.cz/detail.php?statusik=1157146
"Prý po celém česku zmizelo už několik programátorů a grafiků. Unáší je gangy. Na ulici kde nejsou kamery ani lidi za váma přijdou zezadu, uspí vás a když se probudíte, jste v Afghánistánu nebo okolních zemích. Tam vás nutí 16 hodin denně pracovat jen za stravu, už nikdy se nemůžete volně pohybovat, ale jste zavření v kontejneru. Samozřejmě bez internetu, práci odevzdáváte na flash disku a je vždycky prozkoumána zda neobsahuje vzkazy. Když odmítnete pracovat, nedostanete jídlo nebo vás budou mučit. "
Mě občas taky mizejí programátoři.
Někteří i na několik dní.
A když se vrátí, je lepší je poslat je domů se vyspat.
Školáčkovi prvňáčkovi zavřeli třídu, protože prý nějaký spolužák bla-bla-bla-bla-bla. Školáčkovi nic není. Ve všední den se v 8 hodin ráno přes šmatlafoun matky účastní on-line setkání s paní učitelkou.
Tak říkám matce, aby mi řekla adresu těch stránek, té aplikace.
Je to "Microsoft Teams".
Ovšem já jsem jí v telefonu nějak špatně rozuměl...
To byste neřekli, co zajímavého na Vás vykoukne, když zadáte do vyhledávače Teens... Některé věci jsem ani já neznal.
:-))
Hlavně jestli ses něco naučil :o)))
Distančně...
Někdy je to distančně snad i lepší!!
Poznáte na fotce programátory od sériových vrahů? ;-)
https://vole.wtf/coder-serial-killer-quiz
Dobrý, kdybych neznal ksichty 3 z těch vrahů, tak bych byl někde asi tak půl na půl :-) Podle obličeje se nedá příliš usuzovat :-)
Nemají tam Václava Mrázka ani Locustu, římskou travičku. :-(
Na druhou stranu tam taky nemají české programátory :-)
Nevím, co je hybrid a postrádám tam lehokolo! :-)
Třeba je za hybrid považováno elektro, kde se ještě muší trochu šlapat, aby to jelo. A elektrokolo je na páčku. (no to zas bude...)
mylím si, že tomu tak je, za hybrid asi považují to co my za e-kolo a e-bike je elektrická motorka.
Někteří amíci říkají běžně "bike" motorce
https://youtu.be/8XVyWWb9cIA
tou jsou "bikes" od Harleye :-)
Netřeba to rozlišovat, v podstatě je to totéž. Jezdí za tebe motor. To rozlišování je jen berlička pro lenochy, aby si připadali ještě jako skorocyklisté. :D
No, můžu ti říct, že si pamatuju svoji první dvoustovku na elektrokole. Dojel jsem v pohodě, zašel i na večeři, naštěstí v objektu, a když jsem chtěl jít zalomit, nemohl jsem vstát.
Prostě jsem byl totálně vyřízenej.
Musel jsem tam sedět do zavíračky a lejt si pivo do hlavy, abych zapoměl na to, co mě všechno bolí, a dostal se na pokoj.
A to jsem byl už šestý den na cestě.
Hybrid je to čemu se u nás říká krosový/trekový kolo
https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/hybrid...
to v civilizovaném světě neznají :-)
Tak mě mě přivezli nějaké krámy k počítači. Znáte to.
Každej blbej kabílek zatavený v plastu, do kterýho s enejde dostat, ppčesně vytvarovaný futrálek kde je těma drátkama přidrátován, aby byl fešák, knížečka s návodem a knížečka s varováním, co s tím nesmím dělat abych si neublížil. Ta dražší věcička, dokovací stanice od Microsoft pak v elegantní krabičce s barevným potiskem, všechno v celofánu, pak zápas s tou krabičkou uvnitř, než se člověk k ní dostane, a zase, plastový výlisek, tam všechno osazeno, a samotnej krám ještě oblepeb ze všech stran průhlednou fólii, kterou člověk musí odtrhat, aby se to dalo používat. A návod, ovšem už knížečka, Máchův Máj byl tenčí, to si ze školy pamatuju. A druhá knížečka zase s návody, že to nemám páut v kamnech nebo péct v mikrovlnce.
Škatulka 7x4 x 2 cm, adaptér, dva kabely.
Odpadků plný koš, polovina plastu, polovina papírového kartonu, ovšem tak umě nacvakaného do toho plastu, aby člověk, který chce třídit, secelý večer nenudil.
A tak to jdu radosně zapojit a z té CT24 na mě kouká nějakej vládní špekoun a chválí se, že se naše milá vláda konečně dohodla na tom, že někdy od léta nám definitivně zakáží ta plastová brčka.
Ne že by mě plastová brčka chyběla, ale když vidím tu hromadu odpadu, kvůli jedné škatulce a dvěma kabílkům, připadám si jako v Kocourkově.
A navíc, opravdu plastová brčka, to je to, co vláda musí bezodkladně řešit.
Pro dobrý pocit vlády. Alespoň něčemu rozumí, něco zvládnou.
Možná bude problém ve velikosti, větší kusy plastu většinou skončí v kontejneru, ale tyhle titěrnosti vezme vítr a většina z nich skončí v moři, podobně jako poztrácené roušky.
Tuhle jsem si říkal, dám si na kolo jednu brašnu, vymyslím něco jako velkou pinzetu, abych na to nemusel sahat, a všechny roušky na svý tréninkový trase vysbírám, abych se na to nemusel každý den koukat.
Jenže pak si člověk řekne, proč jen roušky, když je tam spousta jinýho svinstva.
To už bych musel zapřáhnout extrawheel a moc bych toho nenajezdil.
Jo, taky mne tyhle obr-obaly dost často sejřej :-/ Za prvé se fakt debilně plýtvá materiálem a dostat se do toho bez nějakého úrazu je taky dost často umění...
Jeden z příkladů https://www.alza.cz/hama-audio-2x-3-5mm-jack-3...
Přesně,
a ještě ý je to u žrádla, takový ti Krokodýl sendviče nebo podobný blafy co koupíš na benzince.
Nejdeš si na nbenzinku pošmáknout a takovýhle zvěrstvo kupuješ, protože máš fest hlad. A pak se k tomu zatavenýmu žrádlu nemůžeš dostat.
Smrt hlady nehrozí, ale na infarkt to je.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Nedávno tu někdo (myslím že ronda, ale nejsem si jistá), že když se potká neznámý pes, má se mu člověk podívat zpříma do očí.
Dneska jsem jednoho takového potkala. Byla to nějaká místní směska, ale dobře stavěný a nejmenší také nebyl. A bylo to v blbým místě - v kluzkém kopci. Pokud bych chtěla zdrhnout, tak jedině zpátky do kopce, a to se mi teda po 6km sněhem fakt nechtělo. Nohy už nechtěly...
Tak jsem to teda zkusila - podívala jsem se mu zpříma do očí a neuhnula jsem. Nevydržel. Fakt stáhnul ocas a zneklidněl. Tak jsem se ho zeptala co jako bude - on se otočil, z povzdálí štěknul a zdrhnul. Jen jsem teda doufala, že nejde pro páníčka a neobjeví se s nějakým Golemem :o)))
Takže fakt to funguje, ale byla ve mě malá dušička. Nevím, jestli bych riskla, kdyby to byl pitbul...
Já to nebyl.
Takže teda platí, že u vlkodava nemáš klopit zrak...
No nevím, zatím jsem tohle nikdy nezkoušel, ale mám zato, že by se to dělat naopak nemělo ;-) Hlavně tedy asi psům, kteří jsou agresívní a nebo na Tebe už útočí...
Tenhle agresivní nebyl, ale byl sám a nevěděla jsem, co od něj čekat. Holt jsem to zkusila a vyšlo to. Jestli mě ale přesvědčíte, že jsem jen měla kliku, tak mi z toho asi dodatečně nebude moc dobře...
Jen doufám, že se moc netoulá po Jáchymově, nerada bych ho potkala znovu :o)))
Viděla jsi "Smrtonosnou zbraň"? Tam je návod, jak se s agresivním psem zkamarádit a odejít s ním jako s parťákem.
Smrtonosnou zbraň jsem viděla, ale asi jen 1. díl. Ostatní mi tak nějak splývají a ani netuším, jestli jsem je viděla všechny.
Jo a myslíš kterou Smrtonosnou zbraň?!? Tu s Brucem nebo tu s těma dvěma... xakru, teď si nevzpomenu na jméno... jeden běloch, druhý černoch :o)))
S Brucem to není zbraň, ale past.
Jo aha.
Ale ty zbraně jsou dvojí... Nebo ty pasti?!?
Je těch "smrtonosných xy" nějak moc.
Ale to je fuk, šlo o zkrocení agresivního psa a to si nepamatuji.
Past s Brucem mě moc nebrala, myslím tu dvojičku Glovera a Gibsona. Doporučuju zkouknout všechny čtyři díly, jeden lepší než druhej.
Pasti s Brucem jsou skvělý. K Vánocům to patří stejně jako Mrazík...
Pasti s Brucem jsem viděla dvě - netuším, zda jsou ještě další.
Mě na tom vadila ta nereálná přehnanost "zranění/karamboly versus pohyblivost" Bruce. Jo, je to film, ale tady už mi to opravdu přišlo dost přes čáru.
Že v Mrazíkovi klacky, vyhozený v létě do vzduchu, spadnou až v zimě, Tě nezaráží?
A co přesně tě na tom zaráží?
Že neshořeli v atmosféře?
Načasování nebo přesnost?
Tak jasně, nechtěl bych tu trajektorii počítat, ale člověk do vesmíru vystřelil hromadu satelitů a nemálo jich po čase na zem zase dopadlo, často to trvá spoustu let... :-)
Nesedí ani rychlost, ani trajektorie:
https://www.youtube.com/watch?v=Y7Rx2PZ7C0c
Tak s klacky v Mrazíkovi se opravdu nedá.
Nebo chceš snad říct, že ti přitom teče krve až musíš dát pod obrazovku kýbl?!?
Každý z nás se asi někdy pořezal či mu něco sešili či operovali, takže si asi dokáže představit reálnost přežití Bruce v těch jeho "pastích". Nic se nemá přehánět.
Ale je fakt, že podstatná je pro film je prodejnost a sledovanost, že...
Průšvih je, že se u toho tváří vážně. Komedii, nebo i jen přiznané nadsázce člověk leccos promine. Smrtonosné zbraně jsou taky chvílema nesmysl, ale zábavnej.
Nedávno jsem viděl izraelskou sérii o jedné jejich válce. Zázračnýma uzdraveníma různě raněných to taky úplně zabili,i když to jinak až tak špatné nebylo.
Jasně, Gibsom bylo to jméno...
Jo, první díl jsem určitě viděla a pobavil.
Když u mě je problém, že tyhle filmy dávají až po 22h a to já už bezpečně spím.
A kouknout na to někde na dvd apod. - kdy?!? Nějak není času.
V češtině jsem to takhle zběžně nenašel
https://www.youtube.com/watch?v=vj6xkBkbW1A
Slovo odborníka https://xtv.cz/ne-bezpecne/kdyz-se-na-vas-riti...
Jeéé, to mi připomnělo jedno setkání... psů se nebojím, ale z tohohle jsem tenkrát dobrej pocit neměl:
https://miral.rajce.idnes.cz/16.8.2015_Dovolena...
:).
To nevymyslíš :-)))
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/667593...
Chudák manžel, manželka se mu v průběhu let změní ve škebli a ještě ho pobodá :o)))
Ale vždyť to je přeci schéma běžného chování osob vybavených vnitřním reprodukčním ústrojím. Ve finále ho ještě seřve, proč se pral, když to neumí, a že za ním kvůli jeho blbosti do nemocnice chodit nebude.
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/slovensko... už se to rozkřiklo
http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz...
Co musíte udělat při infarktu?
Vezmeme-li v úvahu tyto příznaky, pokud máte pocit, že vám srdce bije rychle a nepravidelně a začíná vám být špatně, máte 10 vteřin, než omdlíte. A tedy 10 vteřin na reakci, abyste předešli katastrofě. Nejprve volejte pohotovost. Poté začněte energicky kašlat. Zhluboka dýchejte. Hluboké nádechy a kašlání opakujte každé dvě sekundy, dokud nepřijde pomoc. Kašel bude tlačit srdce a zabrání zastavení průtoku krve. Zkuste to vydržet tak dlouho, než přijede záchranka a poskytne vám pomoc.
Za 10 vteřin nevytočím ani tu záchranku.
Za 10 sekund snadno vytáhnu mobil i z batohu a zmáčknu ikonu "Záchranky". Ta už to vytočí sama a pošle i mou současnou GPS pozici.
Masivní infarkt se ztrátou vědomí, to je běžné a časté?
To stíhá člověk, kterému nic není.
Pokud je ti blbě, a to tak že hodně, a nevíš, která bije, je mobil v batohu to poslední, na co si vzpomeneš natož abys ho vytáhnul a vytočil záchranku.
V takové chvíli si člověk ani nestačí uvědomit, že to na tu záchranku je...
To si hodně velký optimista. V místě se slabším signálem tě aplikace umístí klidně o 10 km jinam, kde nejsi. Pokud po signálu hovorem neupresnis kde seš, tak se záchrany nedozijes. Zrovna tak v bytě v nějakém paneláku s 50 byty.
Osobně vyzkoušeno jaké to jsou trable.
Pokud by to byla GPS pozice ve smyslu zjištěná příjmem signálu od GPS satelitů, měly by to být desítky, v extrému možná stovky metrů.
Když ale telefon signál z družic nemá (uvnitř běžné) a bude polohu hádat podle BTS, které slyší, tak opravdu nemusí trefit ani správnou vesnici...
Navíc opravdu nevím, zda by záchranka vyjížděla k někomu, kdo číslo sice vytočil, ale už nedokázal nic říct. Ono těch omylů, kdy telefon občas něco vytočí třeba v kapse, nebude málo.
To není o vytáčení čísla, ale o aplikaci Záchranka.
A v čem je rozdíl?
Nemám chytrý mobil, ale chápal jsem to tak, že ta aplikace odešle datovou zprávu s tvojí pozicí a potom naváže telefonní hovor?
Proč by se to nemohlo aktivovat omylem? Viděl jsi třeba jednoroční dítě s mobilem? Pro něj je dotykový displej bezva hračka a přitom netuší, co ty tlačítka dělají... :-)
Když zmacknes omylem tak se nic neděje, pro odeslani se musí potvrdit.
Já jsem narážel na to, že přestože je pozice určena přes GPS, tak se na to nedá spolehnout a klidně tě to umístí o nějakých 8 km. Zrovns tak je velký problém v husté bytové zástavbě.
8 jsem přehnal, teď koukám na mapu a jsou to asi 3 km. I tak to je strašně moc na to aby záchranáři někoho včas našli.
Já to psal hlavně proto aby se nespolehalo na přesnost lokalizace z aplikace Záchranka. Většinou to přesné je, ale jak na potvoru když to bylo nutné, tak to hazelo dost velké chyby.
Nevím, jak to potvrzování vypadá, pravděpodobnost nechtěné aktivace to určitě sníží, ale nevyloučí.
Jestli se jen zobrazí cedulka "Opravdu chcete aktivovat... ano/ne", to fakt malé dítě nezastaví. Jsem pozoroval neteř, pro ni to byla hra, mačkala cokoliv, co se na obrazovce objevilo... :-)
Tak 3 km bych u GPS úplně nevyvracel, myslím, že už jsem viděl úlet přes kilometr, trvalo to možná minutu než se to srovnalo, každopádně bych to řadil do kategorie velmi neobvyklé...
GPS kromě vypočtené pozice hlásí taky předpokládanou nepřesnost, to může o (ne)poutežitelnosti výsledku dost napovědět, ale těžko říct, zda to používají.
O tom, že na sídlišti může být i 100m příliš nepochybuji. Sice GPS měří i nadmořskou výšku, ale tam 100m není žádná míra...
To je spíš problém Aligátorů pro staré lidi a jejich nouzového tlačítka. Ta záchranka snad tak snadno omyly negeneruje. Už to tu někdo psal, že GPS by chybu 10km namělo vygenerovat.
A přesto stalo se, léta páně tohoto.
Psal jsem že osobně ověřeno.
Já bych to vysvětlil třeba tak, že byl vypnutý přijímač GPS a těsně před aktivací záchranky zapnut. Na začátku to generuje tu pozici velice podivně. To mi připomíná, že bych měl, než vyjedu z Prahy, tu GPS zapínat. Normálně jím mám totiž vypnutou.
taky sem to před 14 dny otestoval a je blbý, když tě místo dole v Bystřici hledaj na Maxovce ))-:
Taky slušný rozdíl a v zimně už dost zlý, zvlášť když se zůstane ležet.
naštěstí sem měl péřovku a náhradní ponožky, a tři upřesňující hovory to spravily )-:
Není nad dobrou výbavu. Horší je, když v tom místě je slabý nebo žádný signál. Já díky dvěma simkám jsem se nakonec taky domluvil, na jednu vůbec a pomohla druhá.
https://www.youtube.com/watch?v=3LTw11WJZJ4
Tenhle hoax chodíval tak před 20ti lety, stručně, je to hloupost.
Podrobněji třeba na https://www.hoax.cz/hoax/jak-prezit-infarkt/
>>
Naopak případ udržení funkčního oběhu kašlem v reálném životě mimo výše zmíněné velmi specifické podmínky nebyl nikdy popsán. V experimentu se psy z roku 1982 došlo při uměle navozeném kašlaní po zástavě oběhu k prodloužení doby do úplného vyhasnutí aktivity mozku zhruba na trojnásobek, což by v reálném životě odpovídalo prodloužení intervalu do nástupu bezvědomí u ležícího pacienta z obvyklých 10 sekund na 25 - 30 sekund. S pravděpodobností hraničící s jistotou lze tedy tvrdit, že člověk postižený fibrilací ztratí vědomí dříve, než si vůbec uvědomí, co se děje, a i kdyby začal okamžitě kašlat, vznik bezvědomí oddálí nejvýše o sekundy.
Jakékoliv „preventivní“ intenzivní kašlání při vzniku příznaků infarktu může naopak vést vlivem zvýšené fyzické námahy ke zhoršení situace - ke zvýšení pravděpodobnosti vzniku náhlé zástavy oběhu.
To je už asi pro opravdové závisláky :-)))
https://avmania.zive.cz/mate-radi-lego-novy...
Ty si děláš srandu, ale mám jednu známou co toho má plnou půdu. Viděl jsem jen zlomky a stačilo. Krabice od banánů, kde byly jen třeba kolečka nebo panáčci určitého druhu.
K Legu jako takovému nemám nejmenších výhrad, taky toho máme doma ještě pár kilo ;-) Taky se to občas dá koupit právě na váhu, různé směsi kostiček a dalších dílů.
Mně na tom ujeté přijde to, že by si někdo jako uklidňující pouštěl právě zvuky těch kostiček ;-)
Potěšilo mě poskládání Růženky. Už se těším, až si na ni na jaře sednu a vyjedu. Zatím jí nechávám vyzrávat nový lak v teple, prudká změna teploty by na to určitě nebyla dobrá.
Tohle ale už není Rúženka, to je Červenka :o)))
https://www.google.cz/search?q=r%C5%AF%C5%BEe...
Moc hezká, co mi ale vrtá hlavou, nový lak, ale puvodní nápisy-- oblepeno při stříkání? fotka klame, ale vypadají neomláceně neodřeně--také nově.
Tak. Se dají koupit, mám je odsud:
https://www.retrocyklo.cz/154--samolepky-typove
Jsou to fakt samolepky, jsem je ještě přelakovala bezbarvým lakem. Prý lepší má Štěrba.
Máte pravdu, stačilo zadat googlu samolepky favorit, vubec by mě to ale nenapadlo, že to dnes někdo prodává a nejen na Favority.
Já jsem si dával dohromady od šroubečku a stříkal Favorita cca před 30 ti lety, krátce po revoluci, když jsem ho dodělal, tak jsem musel už jen vyřešit kolo pro manželku, tak jsem u nás zašel do prodejny kol--tenkrát klasicky pidiprodejny z kočárkáren, tam jsem manželce koupil--říkali že prý je to horské kolo, na něm jsem odjel z prodejny domu, a okamžitě si tam zpět došel i pro své horské kolo, tím moje akce Favorit definitivně zkončila. Dodnes si ale vzpomínám, jak jsem v dětství kámošum záviděl favority a já jezdil na podělaný esce :))
Nádherné, gratuluji :) To se opravdu povedlo.
Bára si přála pro fotku svého kola nějaké atraktivnější pozadí, prý třeba na Tourmaletu nebo na Větrné Hoře...
No trochu se zkomplikovalo. Vygooglil jsem, že Větrná Hora je Československý budovatelský film z roku 1955. Nevím, zda by Bára chtěla, aby na jejím kole jezdila hlavní postava, ale přišlo mi to přecijen jako příliš velká výzva... a hlavně je ten film černobílý...
Tak jsem vygooglil Col du Tourmalet... no dobře, má to holka mít... snad má tedy kolo na dostatečně atraktivním místě... :-)
Skvělé, úžasné. To je jak pro reklamu na přestavby. Jsi šikovný :)
Ono když už se podaří odmazat pozadí, tak plácnout ten obrázek přes něco jiného složité není...
Spíš je potřeba najít fotku, kam to bude zhruba pasovat... a teď mě něco napadlo... :-D
Tak třeba sem to moc nesedí, protože Sváťu vyfotili z podhledu... jenže lepší fotku, kde by měl zvednuté ruce a nedržel v nich už jiné kolo jsem nenašel... :-)
Ty, hele, kdysi jsem kamaráda grafika nabádala, aby přesadil sv. Václava z koně na kolo. On to vzdal. Nechceš to zkusit ty?!?
Zkusit by to šlo, ale byla by potřeba dobrá fotka z jeho pravé strany, aby pasoval na to kolo, jak ho Bára vyfotila. Hlavně je potřeba fotit ve správné výšce, podhledy nebrat!
Našel jsem článek, že vědci udělali podrobný 3D model celé sochy... bohužel ke stažení není. Když mi 3D model seženeš, viděl bych to nadějně... ;-)
Už je to fůru let, co jsem naposled špacíroval přes Karlův most a hodně moc mě zaujalo, že tam zrovna takhle 3D skenovali sochy. Dělali to tehdy až po setmění.
Ono těch metod existuje víc. Často se třeba promítá síť laserových paprsků, pak dává smysl, že potřebovali tmu.
Mně hodně zaujal program Meshroom, kterému by mělo stačit, když danou věc vyfotíš ze všech stran. Těch fotek musíš nacvakat hromadu, ale měl by stačit normální digi foťák...
Chtěl jsem to vyzkoušet a ouha. Oni striktně vyžadují knihovnu Cuda a grafiku od Nvidia. Googlil jsem dlouho, ale zprovoznit to s AMD grafikou se zřejmě nikomu nepovedlo. Autoři programu to neřeší, kdo chce jejich program používat, má si podporovanou grafiku koupit... :-(
Koukám, že non-CUDA verze je slíbená už někdy od 2019 :-/
Jeko náhradní řešení by mohlo fungovat tohle https://github.com/alicevision/meshroom/wiki... .
Jo, četl jsem, že draft verze by fungovat měla, ale ta kvalita je prý výrazně nižší, což mě natolik odradilo, že jsem to nakonec ani nezkoušel... :-)
Říkal jsem si, že zkusím najít něco jiného, ale bohužel ve free programech není moc z čeho vybírat.
Hmmm, tak 3D model asi neseženu.
Ale na tom kole bary bych ho neviděla. Sedí vzpřímeně - to chce jiné kolo než silničku. Spíš nějaké Michálkovo.
Jen sháněj, určitě ten 3D model vzniknul za peníze daňových poplatníků, tak proč by k němu neměli mít daňoví poplatníci přístup? ;-)
Nebo ho zkus aspoň z boku vyfotit, ale budeš potřebovat fakt dlouhou selfie tyčku, abys fotila ve správné výšce... ;-)
Z obou stran jsou o dost vyšší činžáky, neměl by být problém se vloudit někde do patra.
Ano, taková data mají být veřejně k prohlédnutí i stažení. Jako třeba tohle:
https://www.chmi.cz/historicka-data/hydrologie...
Zajímavé. Přemýšlel jsem, co by se dalo udělat s hladovým kamenem. Stáhnul jsem to, zkusil naimportovat obj do Blenderu... no a možná něco dělám špatně, ale zřejmě tam jsou miliony vertexů a můj počítač si s tím zatím nějak neví rady... :-)
Takže až Radka sežene 3D toho Václava, budu muset vyggoglit, jak ho zjednodušit, aby se mi vešel do RAMky... :-)
Třeba? https://www.meshlab.net/
Ale Blender by na to taky měl něco mít...
No to je paráda :-D
Děkuji!
Pokud bys měla konkrétní fotku, kde bys chtěla své kolo vidět, tak napiš odkaz a můžu to ještě zkusit.
Nejhorší bylo odmazat pozadí, to se tentokrát poněkud bránilo (navíc výplet kola a podobně odrážel barvu pozadí, tak bylo potřeba dost ručních korekcí), plácnout to kolo teď přes jinou fotku už je jednoduché.
Ale fakt netuším, co/kde je tvá Větrná Hora... podle mapy.cz je to kopec u Hynčiny, dokonce není až tak daleko, ale v zimě to fotit nepojedu. :-)
jsem myslela tuto horu:
https://www.google.cz/search?sxsrf...
Tourmalet je bezvadnej :-)
Myslíš třeba nějak takhle? ;-)
Snad nás autor fotky za tohle nezažaluje...
Zdroj: https://www.cycle2day.nl/CK/image/2020/07/Mont...
Ty jo, aji se stínem :-)
Jsi vybral přesně tu fotku, kterou bych vybrala i já. Dík. Myslím, že taková sláva už bude Růžence stačit. Za dalším si bude muset dojet sama...
I sem by měla dojet - je to výzva :o)))
Tak s tím se snad počítá?
Bára sem pak vystaví skutečnou fotku z výletu, abychom mohli porovnat, jak moc jsem se v obrázku netrefil... nebo teda obě fotky do nového tématu, když to nestihne do zaplnění... ;-)
Tak všechny výplody máš ke stažení tady :-)
https://ulozto.cz/file/UoEbQYDmfWE5/bkolo-zip
Pěkný, tady to vypadá i na podobný úhel osvětlení. Ještě uprav velikost kola a bude to dokonalý. Tohle by bylo kolo pro obra koloděje :o)
Myslíš? Ty víš jak dlouhé jsou ty čáry na silnici nebo podle čeho chceš odvodit rozměry? Poblíž nejsou žádní lidé ani vozidlla, stromky mohou být libovolné a třeba ta dřevěná svodidla jsou jen ohrádkou pro morčata? ;-)
No, trkly mě ty svodidla, tak jsem koukl na nějaký fotky. Třeba:
Svodidla, svodidla... kde vůbec vidíš nějaká svodidla? ;-)
No zmenšit kolo by šlo, ale nemyslím, že by to vypadalo lépe. Chudák divák najednou neví, co na té fotce má být dominantním objektem... :-)
Zapomněl's mu přidělat stojánek. Nebo aspoň nasimulovat zataženou brzdovou páku. :-)
Přikreslení stojánku by pro některé lidi bylo urážkou jejich víry. To je ještě ošemetnější než zvětšovat poprsí, zužovat pas a podobně... :-)
Ba, proti stojánkům se tady vedly vášnivý polemiky. Tak's tam moh přičarovat aspoň ajznboňáckou čubupřeci jenom je to prďák pěknej. :-)
Tak doufám, že budeš spokojen... :-D
Tedy bara tvrdí, že je drobná, ale není teď přece jenom trošku moc drobná?!?
Ale že se vyblbneš :o)))
Však tohle není Bára, to je přece držák jejího kola... no lépe jsem to nevymyslel, když měla pravou ruku tak vysoko... a když ruku posunu níž, dopadne jak Saxána... mám jednu ruku dlouho... :-)
Jo aha, to je stojník... Tak to jo :o)))
Ale přece jenom... Neměl by ten stojník být na kole jinde?!?
:o)))
Tak já myslel, že primárním cílem bylo, aby Báře to kolo nespadlo? To je myslím splněno a třeba to naplní i Abernathyho železničářské choutky...
Raději si nebudu představovat, ke kolika nehodám by došlo, pokud by v tomhle outfitu na tom kole jela... :-)
Pobavil mě dnešní příspěvek v Covidu 47 (založeném zhruba v polovině čtyřicetšestky):
Re: Covid-47.
Předbíhat se nemá, posílám tě na výsluní.
Datum: dnes v 16:35
Autor: OVG
A už tu máme 49 při 180ti příspěvcích v 48. Na výsluní to dneska asi pořádně pralo!
"Ve chvíli, kdy se uživatel na ulici či v autě nevěnuje dopravní situaci, ale svému mobilnímu telefonu, například píše nebo čte SMS zprávu, e-mail... a blíží se tramvaj vybavena vysílacím zařízením, aplikace Pozor tramvaj! majitele telefonu důrazně upozorní na blížící se nebezpečí střetu..."
https://www.lupa.cz/aktuality/dopravni-podnik-v...
Tak nevím, ale když se chodec nebo dokonce řidič nevěnuje dopravní situaci, fakt pochybuju, že to Bluetooth vysílač na tramvaji zachrání... :-)
Když navíc vezmeme zkušenosti s e-rouškou, připadá mi to jen jako další zbytečné 2.4 GHz rušení...
Když jsem se konečně rozhodl odinstalovat ERoušku, tak se mi značně vylepšila odezva telefonu po nalogování wifi a také po probuzení ze slepp módu. Přestal se sekat, přestal si hrát na mrtvého. Rozhodně si tam nenainstaluji podobného parazita. Nehledě k tomu, že tramvaj vidím a nemusím na ní být upozorňován mobilem.
Já si hlavně nechci představovat, jak by to pokračovalo, pokud by se to náhodou ujalo... po tramvajích autobusy, náklaďáky a nakonec třeba i osobní auta?
Přitom Bluetooth je technologie, která se na tohle ani moc nehodí. Vyhledání nového zařízení může trvat klidně i několik vteřin, takže vzhledem k nevelkému dosahu bych se nedivil, kdyby notifikace vyskakovala až po průjezdu té tramvaje...
Před nějakou dobou vymýšleli něco podobného pro železniční přejezdy, jakože řidič může přehlédnout blikající červená světla, ale notifikace v mobilu, že pojede vlak si všimne? :-)
Zkus si někdy stopnout, jak často se dospělý (i zdánlivě) podívá (v MHD) na smartfoun, aby zjistil ...
Já to zkusil - v průměru každých 24 vteřin (nebo snad sekund?)
Správně by se prý pro časové určení měly používat pouze sekundy. Vteřiny jsou pro úhel... ;-)
Já teda doufám, že řidiči vozidel (na které podle článku zřejmě aplikace taky cílí?) na ten mobil tak často nečumí.
Navíc pokud ta tramvaj pojede ve městě 50 km/h, tak za 24 sekund ujede přes 300 metrů, což je mimo dosah Bluetooth. Takže i při tvém poll intervalu to bezpečnost před tramvají nezaručí...
Nemluvě o variantě, že v té tramvaji jedeš a mobil tě zřejmě bude stále dokola před tramvají varovat... :-D
citace--------------------------------------------------------------------------------
Celkem 97 tramvají na zmíněných linkách je vybaveno zařízením, které prostřednictvím bluetooth komunikuje s aplikací. V aplikaci si lze vybrat ze dvou režimů. První je nastaven jako výchozí a uživatel dostane upozornění na nebezpečí pouze pokud telefon používá. Ve druhém případě jej upozorní, i když je aplikace vypnuta a telefon uspaný.
Uživatele aplikace upozorní zvoněním i vibracemi. Varování se automaticky spustí, jakmile je tramvaj zhruba 100 až 120 metrů daleko. U některých typů telefonu je dosah 80 až 140 metrů.
Jasně, takových sračiček budeme mít v mobilu za chvíli milión a pak budeme rádi, že nám ráno čerstvě nabitý horko těžko vydrží fungovat až do oběda :-)
Teď nevím, jestli to cituješ protože s něčím, co jsem psal nesouhlasíš, ale ten rozptyl, kde to tramvaj zachytí, bude rozhodně mnohem větší.
Těch 100-120 m bude možná ideální stav pro jeden konkrétní mobil. Obecně bych to viděl na 50 až 150 metrů v závislosti na tom, jak výrobce umístil a naladil anténu v telefonu, jak máš telefon zrovna natočený a tom, kolik zařízení v okolí zrovna na 2.4 GHz komunikuje...
O tom, že by měli profil, který by umožnil cestujícímu v tramvaji mobil používat, se tam každopádně nepíše... :-)
Teď nevím, jestli to cituješ protože s něčím, co jsem psal nesouhlasíš, ale ten rozptyl, kde to tramvaj zachytí, bude rozhodně mnohem větší.------------------------------------------------------
docela bych předpokládal, že než to spustili pro veřejnost, asi to nejdřív prošlo nějakým beta testováním, kde to alespon v prvotním základu nějak opdladili---aby třeba nezvonil mobil lidem co bydlí v bytech nebo kancelářích poblíž kolejí.
aby to nezvonilo lidem jedoucím v té tramvaji, to si myslím že by zvládl kdejaký radioamatér co má nějaké základní vědomosti o směrovosti antén.
Prostě mi přijde blbost dopředu odsoudit cokoli jen díky tomu, že já umím tak maximálně zalepit duši na kole.
Ale správa varování před tramvají je přeci jednoduchá.
Přijede tramvaj do zastávky. Pípneš si na čtečce na vnější straně tramvaje covid-pass, jinak se Ti dveře tramvaje neotevřou. Na a tím se zároveň dočasně deaktivuje varování před tramvají.
Vnější čtečky dodá s výhodou f. Mula-Prý-z-Blatné. Provoz aplikace si platíš sám, aplikaci provozuje státem určený správce, s roční dotací 27 300 000, samosebou.
Opatření se zruší IHNED, jakmile index pes dosáhne úrovně -15, pokud se tak ovšem stane první úterý po posledním čtvrtečním úplňku.
Covid-pass si každý na své náklady aktualizuje denně v době 04 - 07 hodin. Povinné to není! Bez covid-passu nelze do tramvaje, do potravin, ani do prodejny lan a provazů.
Co na to říct... kdyby mi takovou zakázku jednou taky někdo přihrál... :-)
Já bych do toho každopádně přidal i funkce z e-roušky, škoda nevyužít, co už se osvědčilo... :-)
Takže pokud se zjistí, že jsi se v předchozích 14ti dnech přiblížil k někomu pozitivnímu, okamžitě se zneplatní covid pas tobě, všem se kterými jsi se setkal, se kterými se setkali oni... rekurzivně přes celou ČR.
Neplatný covid-pas půjde reaktivovat po předložení negativního testu za mírný poplatek u okénka MZ s otvírací dobou 2 hodiny týdně...
Už jen zbývá aby nám telefon hlásil, kdy máme jít čúrat. To pak bude hodně blbý, když se zapomene mobil doma :o)))
Tak na dodržování pitného režimu už appky jsou ;-)
Příště už bude vyšší level, "nádech...výdech...nádech" :-)))
A při zástavě bude stačit jen nabít baterii...
Techniku neodmítám, ale nějak odmítám přijmout aplikace které člověku berou určité návyky či ostražitost - jako je dávat pozor na tramvaj apod.
Pozdě hochu, taková už dávno je!
Pominu-li, že jde o dechová cvičení, tak ti to prý opravdu radí nádech, výdech, nádech, výdech...
https://www.youtube.com/watch?v=cUYyTEQQ2Zw&...
No dobře, tohle je nějaké speciální dechové cvičení. Já měl ale na mysli normální dýchání k udržení života ;-)
Já ale nevím, zda by s tebou vyznavači takových praktik souhlasili. Možná je to pro ně normální a považují to za nezbytné k udržení zdraví a života vůbec? ;-)
Potom je rozdíl už jenom v tom, že nepotřebují tu aplikaci mít spuštěnou trvale... zatím.
Tak s pitným režimem mám fakt problémy. Většinou si večer uvědomím, že jsem měla svá čtyři kafe a nic jiného.
Jednu appku jsem už kdysi měla, ale postupem času to člověk začne stejně ignorovat. Teď jsem si pořídila novou a ta má jako připomínací tón nastaveno hlasité šplouchnutí.
Musím říct, že když se kolegové konečně přestali lekat, že nám prasknul radiátor či co, tak už pravidelně pije celý kancl.
Ty si děláš srandu, ale kdysi jsem v televizi viděl reportáž o holce, co nějakou poruchou tu potřebu jaksi včas necítila, takže prý měla nastavený budík, aby šla včas, nezapomněla a nestala se nehoda...
- A jak to máte se stolicí, dědo?
- Dobrý, pane doktore, každý den pravidelně ráno v 6 hodin.
- A jak spíte? Spíte dobře?
- Jo, jo, pane doktore. Spím výborně a probouzím se každý den ráno v 7 hodin.
Kdyby měl stomii = vývod tlustého střeva do nalepeného pytlíku na břiše, tak by mu to nemuselo ani vadit. Ale není to moc praktické. Ten standardní způsob je lepší.
Jaryn a jeho remake sebe sama...no mně snad jebne!
https://www.youtube.com/watch?v=7vkjCwkFsAc
Manželka mi teď volala, že tohle mi musí říct ještě "za tepla":
Telefonovala jí máti žáka (čistě náhodou Cikána), proč dětem posílají úkoly a testy, když mají od začátku února do poloviny března prázdniny!
Termíny jarních prázdnin jsou opravdu od 1. února do 14. března :-)))
Už zase padá, tak něco pro inspiraci...
Greta žije! Ale Indie o její podporu nestojí.
Jo, nemá to holka lehký :o)))
https://cnn.iprima.cz/demonstranti-v-indii...
Ovšem, to je slovo do pranice :-))
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/kalousek...
A já bych si ho tam docela uměl představit. Ostuda by to nebyla a nuda už vůbec ne.
Hůř než teď už snad být nemůže, i kdyby tam byl Kačer Donald. Ale je fakt - nikdy neříkej nikdy...
Není to určitě žádnej vzor ctností, ale mezi politiky pod průměrem určitě není. Akorát se na něj nabalila tuna legend a pomluv, vesměs iracionálních. Konkurenčním politikům je daleko nebezpečnější, než ti neviditelní, tak na něj kdeco vymýšlí. A lid obecný na to rád slyší a dál to traduje.
Vidělo by se, jaká by byla další nabídka, ale umím si představit mu dát hlas.
Ve světě by ostudu nedělal (větší než jiní) a doma by jeho trefné komentáře jen prospěly. A byla by sranda.
Mínila jsem to obecně.
Také čekám, jaká bude tentokrát nabídka a ani já nemám problém zařadit Kalouska mezi své favority.
No, uvidíme.
Jo. Můj hlas by měl skoro určitě.
Sice byl asi nejlepším ministrem financí, ale na takovou funkci je podle mě příliš velký sprosťák. Takže můj hlas by měl jen v duelu s nějakým ještě větším sprosťákem :o)
V tomto směru je ale laťka nastavena příliš vysoko... :-)
Myslím, že právě on by byl schopen se mírnit.
Jestli správně chápu jeho odchod do ústraní, tak už ho ty neklidné politické vody plné hašteření nebaví.
Osobně bych si tipla, že má bouřlivé vody za sebou, teď by byl již klidnější.
Ale těžko říct...
Světlo pro policejní kolo?
https://www.cool-mania.cz/sport/sportovni...
Kanadský tým bobistů na prestižním závodě jel na půjčeném Jamajském bobu :-)
Hned jsem si vzpomněl na Kokosy, tam to tehdy ale bylo obráceně.
Těší mě, že už zase sněží :-)
Tak se zítra přijeď radovat k nám na terasu - hrablo ti půjčím :o)))
To je prašánek, to jen sfoukneš :o)
Jo, klouže jako kdyby byl teflonovej. Tady se letní počišťovači přeškolili na hrablaře a čistěj akorát zastávky MHD. Těch 500 m na zastávku s franckama je docela výživnejch, už dva dny se neukázal chodníkovej pluh.
Britská města začínají s vyháněním starých aut. Nařídila jim vysoké mýtné
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi...
Tak alespoň někde se svět posunuje.
Ale vjet tam můžou. Do některých měst v Německu (možná to je i jinde) už řadu let nesmíš vjet vůbec.
Tohle udělat u nás, tak je řada měst vůbec vylidněných s hromadou volných bytů.
Někde jsem před časem k tomu četl polemiku - jestli je opravdu ekologičtější deset let starý auto sešrotovat a nahradit nově vyrobeným (těžba, zpracování, plasty ...). Pokud je to starý v pořádku, neni snížení emisí tak výrazný.
Ovšem, tohle nemá chybu, přes aplikaci žádat souhlas k souloži :-)))
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek...
Já už jsem před lety viděl něco podobného v papírové podobě jakože vzor smlouvy o dobrovolném sexu, která měla vyloučit následné obvinění ze znásilnění...
A po všech těch aférách me too se vůbec nelze divit...
U té mobilní aplikace si fakt nejsem jistý, zda by to obstálo. To, že někdo odklikl souhlas na daném telefonu nic nedokazuje. I kdyby byl potřeba otisk prstu, pořád může říct, že byla přece opilá, nesouhlasila a nemohla se bránit...
Ten notářsky ověřený podpis by měl asi větší váhu, ale zase, co když si to v půlce rozmyslí? ;-)
Ale kde bys chtěl někde o půlnoci na vesnické zábavě sehnat notáře?
Ale na druhou stranu by to pro notáře mohl být bezva kšeft, taková noční a víkendová pohotovost. Pořídil by si pojizdnou kancelář a mohl by obrážet zábavy a noční kluby.
To nevím, ale další level by byl, že notář nebo jiný důvěryhodný svědek osobně dohlédne, že nedojde k překročení parametrů uzavřené smlouvy a nějakým předem neodsouhlaseným úkonům...
Což mi připomělo, že se před časem řešil nějaký úchylák, co si vše potají natáčel... přitom on chtěl jenom mít pro soud důkaz, že bylo vše dobrovolné... pravda, nějakým nedopatřením to pak zveřejnil... :-)
Tak mě napadá, když už by v té smlouvě byl soupis, co všechno je povoleno, to už se vyloženě nabízí udělat sazebník a jednotlivé úkony pěkně zdanit... ;-)
Jo, šlo by to dotáhnout k dokonalosti a to by v tom byl čert abychom nevyhynuli :-))
Jj, pořád se tady mele, a především vynucuje, rovnoprávnost mezi pohlavími, a těmahle píčovinama z ženských zase dělají akorát jen ublížené/ohrožené chudinky :-((((((((((((((
Celej svět fakt jde do prdele :-(
Tak jsem to odladil k dokonalosti, mohu mít současně otevřeno 5 dokumentů a na všechny vidím, a můžu je zpracovávat, to by s knihama ani časopisama nešlo.
Možná by jeden monitor mohl být větší, zejtra ho koupím...
Šikovnej. Ale určitě by to šlo ještě vylepšit, nevzdávej to, ty na něco časem jistě přijdeš :-)