Ahoj já jsem potřeboval přenosné pracovní světlo, ale zdá se, že by to bylo použitelné i jako přední světlo na kolo.
Led bodovka 640Lm
Poměřoval jsem to se světlem Force 1200Lm
první fotka force bez rozptylky
druhá fotka force s rozptylkou
pruměrem pasuje do plastové kanalizační trubky
To máš prosím Tě na 2x18650 v sérii bez konverze napětí?
mám tam v serii 3 články, na fotce jsou vidět jen dva horní.
Kdysi na web o světlech docházel ´pepko´, který LED-ky vkládal do hliníkových jeklů.
"Utopení" čipu ořezávalo světelný kužel. Pokud nechal delší horní plochu, vznikl kšilt, který bránil oslňování protijedoucích.
Horní hranice světla je dána (zřejmě) sklopením reflektoru, nebo kšiltem (přesahem trubky)?
Nebude světlo (na kole) protijedoucí) oslňovat?
Pokud má to světlo plnit i účel udžení auta na vedlejší v klidu, než přejedeš, tak oslňovat musí.
Míněna byla protijedoucí vozidla ne vyjíždějící z boku
Vždyť píšu, že bude oslňovat a to všechny. Nemůžeš oslňovat jen někoho.
Bude-li mě cyklista oslňovat, bliknu na něj dálkovými světly.
Pokud bude oslňovat dále, dám mu ochutnat jeho medicínu - rozsvítím dálková světla.
"Musí oslňovat" - to je na přesdržku!
Vzhledem k tomu, že potkávačky mají vždy větší světelný výkon než cyklosvětlo, tak bych ty dálkové světla neviděl jako relevantní.
Ano, jenže auta mají shora oříznutý kužel (aby neoslňoval)
Toto ale my neposoudíme vzhledem k našim tankodromovým komunikacím, kdy se "houpeš" na nerovnostech. Ty na něj pustíš dálkové a cyklíst se vymele pod tvá motorová kola...
Ty kšilty na přední světla jsou tak nikdy nevyhraný boj. Používám je a 6cm přesah považuju jako nutnost, po zkušenosti s mou PD32, nyní to řeším na své čínské světlo s chladícím žebrování. Chcu to dělat z nějakého Al plechu 2-3mm 10x5cm, protože nerezaví, až ho získám, ale spíš narazím na nějaký ocelový a stříknu pěkným novým lakem :-)
Musím totiž vyřešit otvory pro potlačení vtlaku "křídla" vzhledem ke gumičkovému úchytu, než vymyslím něco pořádného.
Využívám oříznuté světlo z LIDLu, vyhovující StVZO (německá norma). Nepříjemné u něj je, že je nabíjecí (nemá výměnné články).
Ve výprodeji jsem koupil ještě jedno, abych, až to první "chcípne", mohl jet se světlem dál.
a furt to meleš dokola )-:
část toho výkonu jde i nahoru...
Jde nahoru, ale už jen jako zbytkové, rozptýlené, neoslňující.
Taky tady u nás cestou přes les potkávám cyklisty, co mají nějaké hodně výkonné ledky s běžným kuželem. A pak je to jen o tom, jestli pojedu padesát metrů poslepu já, nebo on...
Jo - A bude to přesně tam, o čem jsem psal už vícekrát. Ono totiž ani tak nejde o oslnění cyklisty, ale chlápka v protijedoucím autě co jede za ním. A pokud jede těch 90 a protijedoucí není sám, tak prostě oslepne, (doba oslnění očí nezmizí okamžitě po míjení), cyklistu nevidí a je průšvih. Takhle si prostě tihle blikači dálkovejch přehazují ony srážky na ty protijedoucí. Většina havárek s cyklisty totiž není od protijedoucích, ale od souběžně jedoucích....
nasměrované do dálky by určitě oslnovalo, mě se na něm ale líbí, že svítí i na krátko hodně do strany, což by bylo fajn pro jízdu na zalesněných cestách.
oni ty fotky trochu zkreslujou, ale kdyby to světlo force bylo použitelné jako pracovní do obytných místností, tak bych to vubec nezkoušel přez tu bytovou ledku.
Tiež to používam k 6V Shimano dynamu na lehokole. Posadil so ho do krytky na guľu z ťažného zariadenia auta. Držiak som pouźil objímku na uchytenie rúr s gumou.
Oslňování posoudíš jednoduše:
Si ve tměpostav kolo s rozsvíceným světlem, stoupni si deset metrů před to, a jestli uvidíš červené světlo od zadního světla/blikačky, případně řidítka/sedlo toho kola, tak určitě nikoho neoslňuješ.
Já si to takto kontroluju, přesto už jsem se setkala s kecama, že oslňuju. Oni ti, kdož považují cyklouny za silniční vši, si myslí, že když máš kolo jasně bílou ledku, tak prostě oslňuje. Co mě se týče, tak každé auto s potkávačkama v protisměru pro mě znamená, že jedu pár metrů poslepu, oni mají světla s vyšším výkonem, moje 3W je opravdu nepřesvítí.
Přece vůbec nejde o to, co máš za zdroj světla, nebo jaký výkon, ale KAM to svítí.
jo čelovka s halogenovou žárovkou na plochou baterku, pokud jsi se podíval do kabiny přivedla k ztlumení světel i kamión...
copak kamion, ale jmelí.
Halogen na malé baterie byl docela omyl. Taky jsem měl, poměrně drahou Hellu. Žralo to baterky a pokles napětí (tím pádem teploty vlákna) byl poznat. Halogeny chtějí silný a stabilní alternátor, jako v autě. Dneska na kole jedině ledky.
Oni ty halogenky fungovali v pohodě na tvrdé dobijecí nicd tužkové baterie se strmou koncovou vybijecí křivkou, ale byl problém je tenkrát u nás koupit, já je kupoval na modelařinu v modelářských prodejnách.
https://www.omnitron.cz/_dokumenty...
Souhlas. A taky jde i tu viditelnost cyklisty. Nad nějakým blikátkem někteří rapli mávnou rukou, či jak se tu uvádí pletou si to s odrazkou patníku. Ovšem podle cyklonovely musí jasně dávat onen odstup při předjíždění i míjení...
Tech 10 m je doba reakce pro řidiče osobáku jedoucího 90 km/hod. při rychlosti cyklisty 30 km/hod. před ním 0,6 sec. Za tu dobu musí zareagovat (doba reakce 0,5 -1 sec. dle dispozic) a zabrzdit. Brzdná dráha (dle https://www.autoskolanosek.cz/ke-stazeni... je v ideálním případě 37m
Takže jistě převálcuje toho před sebou.
A i kdyby se bralo v úvahu, že dosvit vlastních světlometů je 50m, a oslnění těch 10m, tak zhruba vychází, že to je fifty fifty (40 či 37) a podle schopnosti řidiče reagovat se klidně mohou srazit. Můj názor je ne 10m ale těch 50m, což je dosvit potkávaček.
Takže podle tebe, když tě přední reflektor neoslní z 10m, tak tě z 50m může oslnit? Z toho předpokladu totiž celý tvůj výpočet vychází. Já si myslím, že je sice správný, ale úplně mimo.
Jedna věc jsou tabulky a výpočty,druhá věc je realita. Jako cyklista si musím být vždy vědom toho,že pokud by mělo dojít ke srážce s autem,tak to budu já,kdo to odnese. Přední světlo mi stačí sklopené tak,aby ho protijedoucí řidiči viděli a věděli,že tam jedu. Já daleký rozhled nepotřebuji,protože potmě určitě nepojedu rychle. Právě z toho důvodu,který jsem napsal. Kdyby se něco stalo,odnesl bych to já.
Ideální kombinace je světlo, kterým si svítím před sebe a vedle toho rozumně viditelná bílá blikačka. Šofér pak nemusí odhadovat, jestli to bílé světlo je cyklista , nebo fungl nová bílá odrazka na patníku, ztlumí dálkové a nebo nezačne chybně předjíždět. Takhle se mi to jednoznačně osvědčilo jak na kole, tak to vítám i coby šofér.
Oboje v nějaké rozumné vzdálenosti od sebe,aby to bylo od sebe z dálky rozeznatelné. Aby ten řidič na první pohled věděl,že to,co vidí,je kolo. Jakmile by to musel nějakou dobu pozorovat,kdyby ten světelný kužel překrýval to blikání,tak podle zanynovy tabulky bude ubíhat čas a dráha a než si řidič ujasní,co vidí,tak by mohlo být pozdě.
Obě vaše připomínky plnej souhlas. Týkají se oné viditelnosti zepředu. Proto třeba i to silnější bílé či blikavé světlo. Tam je totiž třeba aby viděl protijedoucí. A tu je pochopitelně nutnost řidičů tlumení světel. A i ono blikání aby si řidič uvědomil cyklistu a podle oné cyklonovely držel odstup - ergo nepředjížděl. Ty moje poznámky se ovšem týkají náhodného cyklisty před řidičem a oné možnosti oslnění. Proto ta poznámka o oslnění cyklistou. Je třeba si uvědomit, že na tu délku dosvitu (cca 50m ať cyklisty či xenonek moderních aut) zbyde 1,5 až 2 sek. k akci. A když uvážíme onu reakční dobu a brzdnou dráhu, tak suďte sami zda to stačí.
Proto všude kladu důraz na ona zadní světla. Ideální by byl výkon jako u osobáků. Tam by i u jezdících raplů za volantem byl větší respekt. (Ńejideálnější pro respektování by byl onen blikající modrý majáček policie, což je pochopitelně nemožné)....
Bohatě stačí, když si lemplové občas vymění v zadní blikačce baterie. Při dnešních cenách to nikoho nezruinuje.
Vzadu je ta blikačka asi nejideálnější,protože to červené blikající světlo na první pohled upoutá pozornost. A každý,kdo ho uvidí ihned ví,že před ním jede kolo směrem od něj. U nějaké trvale svítící červené bludičky může chvíli trvat,než řidiči dojde,co je před ním a mezi tím stále ubíhají metry a sekundy a on se stále přibližuje.
Už ses někdy na neosvětlené vozovce potkal s bílou blikačkou vzadu?
Popravdě napsáno,nesetkal. Spíše ty červené skomírající bludičky a skomírající blikačky,jak píše ronda. Osobně myslím,že být vidět zezadu je mnohem důležitější,než vidět dopředu. S tím ohlédnutím před nějakým manévrem to není právě jednoduché a cyklista potřebuje mít jistotu,že ho především zezadu řidiči vidí. Zepředu má přece jen větší šanci si nějakým úhybným manévrem zachránit život. Jsou různé křižovatky na okreskách za zatáčkou,kde chci odbočit vlevo a potřebuji mít jistotu,že řidič,který se vynoří devadesátkou ze zatáčky za mnou mně okamžitě uvidí a správně zareaguje. Stejně ale pokud to jde a vím o něm,tak se raději nechám napřed předjet a odbočím až potom.
Já jo. A taky s červenou vepředu. Lidi jsou blázni.
Je to magořina, ale červená vpředu je pro řidiče lépe "zvládnutelná" než ta bílá vzadu.
A zkoušel sis někdy porovnat tu svou blikačku byť s novými baterkami s obryskami osobáku? Konsruktéři asi vědí, proč jsou takové jaké jsou. A ono je jedno zda je to na osobák, moped či kolo. Prostě nutnost a viditelnost musí být.
APP:
A osobák vesměs vždy jede daleko rychleji než cyklista, proto se k němu blíží pomeleji, či vůbec ne. Kdežto u tebe je (uvažován dosvit potkávaček) za 2 sec.
Koncáky u starších aut mají 5W bludičky, někdy nejvejš zdvojené. Takže nic moc. Už jen proto, aby 21W brzdových bylo zřetelně k rozeznání. A současné ledky tyhle svítivosti víceméně kopírují.
Solidní neoslňující blikačka je vidět podobně. Jistě že ne ta za tři pětky od čonga, s vyšeptalýma baterkama. Mám smartku se sedmi diodama do různých směrů. Vidět je fakt dobře, přitom žádné strobo (to je k prdu, oslní a pak jsem "neviditelnej")
Taky se divím, že doposud se nikdo nepusti do cyklo obleků s kvalitními reflexními prvky. (Alespoň já to nikde nezaznamenal). Občas je vidět nšco u dětí na bundách či botech, někoho s onou reflexní vestou z autovýbavy, ale o účinnosti nemám zkušenosti. Zato blbin s lebkami, hnáty a co jí vím je vidět (hlavně na disko) dost.
A myslím, že kvalitní reflexní prvky existují. Takže asi tahle moda ještě nikoho do podnikání neoslovila....
Cyklista si oblékne cyklodres či reflexní vestu a přes ní batoh. Tudíž ta reflexe je skrytá.
Na upozornění reagují zlobně, že to není můj problém ...
cyklista nemůže za to, že výrobci běžných moderních kol jsou kreténi, kteří ignorují nejen takovou úžasnou věc, jako je široký funkční blatník, tak často i možnost montáže praktického (ne designové sračky tak na svačinu) nosiče, na kterém lze odvést potřebnej náklad bez rizika jeho zničení.. a že maxinosič Pallas se již delší dobu nevyrábí.. a nic než ten batoh mu nezbývá, pokud není kutil stavitel expedičního kola.
Tak stačí, aby si na kolo pořídil batůžek s reflexním prvkem, dnes už se běžně dělají. Nebo potah přes batoh, když teda nechce po slezení z kola svítit jako neon...
https://www.altima.cz/produkt/24-reflexni-potah...
Já tedy batoh obvykle nekupuju podle barvy, ale podle toho, aby nekurvil záda a vešlo se do něj to, co v něm potřebuju mít (notebook, krámy na víkend nákup...) a aby to vydržel poskytovat víc jak tejden.
ty potahy jsou spíš na batůžky, než to, čemu se u nás říká batoh. Smotanej proužek na pěšáka musí stačit....
Pak máš to řešení s potahem do stovky (viz.odkaz výše), stačí do gůglu dát "potah na batoh žlutý neon" a vypadne ti jich kýbl.
říkám, že je to na batůžek a ne na batoh
Smotanej proužek na pěšáka musí stačit...
Asi jako to blikátko od Ťongů, žejo....
plus samo standardní funkční blikačka na kole - nebo pán na tomto doplňku (navíc povinném) šetří? ty reflexní nesmysly na oblečení jsou jen doplněk, bez předepsaného osvětlení více k hovnu, než k něčemu - mohou řidiče zmást, protože očekává mnohem pomalejšího pěšáka, který světla mít nemusí.
Něco podobnýho mám k batohu jako pláštěnku, není moc praktický muset to sundavat pokaždé když chci něco z batohu a nedrží to na tom, jakmile hodím batoh na záda, tak to popruhy shodí.
Široký funkční nosič Tubus(nedávno jsem ho doporučoval Medůzovi) prodává AZUB https://www.azub.cz/nosice-na-kolo-c4919/. Není levný, ale jsou jím/jimi vybavována expediční kola (např. TREK 520)
To je pořád malý, navíc idiotsky chytaný na osu kola, na rozdíl od Pallase, který se chytá na vzpěry, takže s kolem lze manipulovat bez rozebírání nosiče... nahoru se vejde položit batoh :)
Kola, který sou dělaný na převážení zavazadel (městská, expediční, cargo) ten nosič a blatníky mají nebo se na ně dá snadno připevnit. Na sportovní kola se to nedává, protože většina uživatelů to tam nechce.
včera jsem takových uživatelů viděl spoustu... vypadali zajímavě, Svěrák z Obecný školy hadr.... Moderní blatníky, když už jsou , jsou oproti klasickým úzká šidítka.
Vyrábí se toho tuny, do nechce úzký šidítko může si koupit třeba tohle
https://www.sks-germany.com/en/products...
šířka dobrá, ale zadní opět zkurvenej - krátkej. Pokud to má fungovat jako blatník a né jen jako designovej doplněk, musí zadní kolo krýt až dolu, aby jezdec neměl ocákaný haxny zezadu. Jelikož se mi vlastním přičiněním sešlo několik párů klasických širokých plechových blatníků, mám cukání jeden z párů obětovat na úpravu na moderní kolo....
Jak se dívám, tak sice hezký, ale do některých těch moderních kol a vidlic to montovat nepůjde.
Ono pro některé ty moderní cesťáky by ona stará koncepce kola nebyla k zatracení. 4 hrany u klik - se používá, uchycení a štelování zadního kola, patřičná šířka vidlic umožňující osazení škály rozměrů kol a t.d. Jen tak bokem - pamatuju na ona "dámská kola" vybavená síťkou na zadním kole proti sebrání sukní - inu jiná doba...
Člověk by si asi odvezl leccos,kdyby to měl kam dát a nemusel s tím počítat předem,aby se patřičně vybavil. Chápu,že sportovci,kteří plánují kilometry a měří si časy,to je jiná kategorie. Já mám na mysli cyklistu-turistu. Také vozím nákup,houby z lesa,různé rostliny,zem do truhlíků,vezl jsem i koňské bobky.
Když se tu, ale v jiné diskuzi mluvilo o odbočování a signály rukou, tak jsem si vzpomněl na kdysi dávno uveřejněnou pomůcku - odrazku na náramku od hodinek. Celkem vtipné při dnešním svícení a dnes by asi nebyl problém pro kutily dát si tam takhle náramkovej blikač. Při ukazování by to asi bylo nepřehlédnutelé....
Cyklista má mít v pedálech oranžové odrazky (viditelné zepředu i zezadu), případně ekvivalentní náhradu ve formě reflexu na obuvi či oděvu. Podle oho spolehivě každý cyklistu pozná, ale pokud si všímám, málokterý to má.
Navíc, pokud chce být dobře vidět, měl by mít reflexy na oděvu. Řidič auta určitě nemusí dumat nad tím, co proti němu jede, aji kdyby měl jen dynamové světlo.
Pokud jde o nějaké cíleně plánované jízdy potmě,tak jistě. Většinou ale jde o nějaký opožděný návrat odněkud,kdy cyklista vlastně s tím,že pojede potmě,ani nepočítal.
S sebou vždy a pořád https://www.vseprokolo.cz/svitilna-blikacka...
Podle předpisu tam ty odrazky/reflexy máš mít na silnici pořád.
To je pravda,ovšem myslím,že je potřeba jedno jasné světlo,které řidiče dojíždějícího cyklistu ihned upozorní na to,že před ním je kolo. Neměl by přemýšlet nad tím,že zahlédl červenou bludičku a teď tedy začne zkoumat,jestli se po stranách otáčejí oranžové odrazky a u té bludičky by měla být ještě odrazka červená. Je třeba si uvědomit,že celou tu dobu zkoumání ubíhají sekundy a zkracuje se vzdálenost.
+++. A těch sekund je ovšem v noci a při zatlumenejch světlech bohužel pramálo. A v místech s dnešním exponovaným provozem a oněmi moderními xenonkami na nových autech - posuďte sami. A to nemluvím o hulvátech co netlumí. A když tohle potká obrýleného řidiče frajera co vyjel se zamlženými okny .....
Ještě že tu je a hlavně pro ony kamioňáky ta novela o nutném odstupu. Ale při dnešním právu a morálce některých to aby člověk na kolo snad montoval onu záznamovou kameru....
V noci (za snížené viditelnosti) máš mít na kole bílé světlo vpředu a červené vzadu, podle předpisu. Řidič uvidí červený oharek, blikne na to dálkovejma, jestli to není nějakej patník, a odrazí se mu pohybující se oranžové odrazky v pedálech + červená odrazka, kterou tam máš taky mít furt, případně všechny reflexy na oděvu toho cyklisty.
Vážená. Kdybyste si všimla co píšu, tak pochopíte. Mě tu jde o extrem případ, kdy jede za sebou x těch moderních aut, některé notabene bez tlumení, jiní se zamženými brejlemií a t.d. Vím, že je to extrem, ale bohužel existuje. A když se to sejde s cyklistou s malým blikátkem, či bez něj, a já s předpisovým tlumením do cca 50m tak při náhlém vynoření se cyklisty mám max 2 sec. A tu už jen brzdná dráha je cca těch 50m. Proto tu horuju o dobré až přehnané viditelnosti cyklisty. Protože při oslnění těmi dnešními moderními světly regenerace oka trvá někdy víc než 2 sec. Pro nějaké okresky kde se jezdí semtam máte jasně pravdu. Ale všíměte si někdy provozu aut jinde. Jedno za druhým namačkaných na sobě předpis nepředpis. A pravdu tu v diskuzích mají ti, co nespoléhají jen na předpisy, ale také na svou hlavu. Když se někomu stane havárka při předpisovém odbočování, tak příště raději počká až přejedou auta na panketu a odbočí až má jasné volno. Tedy pokud to přežije.