Jistě každý vidí,že s dnešním rozvojem cyklistiky ať už tradiční či té elektrifikované s elektrokoly,začalo bohudík přibývat i cyklostezek.Nepočítám ony cyklotrasy,na kterých je provoz společný s ostatními vozidly.V souvislosti s tím se nám naskýtá otázka, zda dosavadní stav a četnost cyklostezek je dostačující,či je třeba pokračovat dále a iniciovat výstavbu nových.Proto také tahle diskuse.Osobně myslím,že se ozve spousta lidí hlavně ve městech,kde cyklostezky chybějí.Já kdysi ještě v onom DDR viděl i ve městech spoustu stezek,mnohdy jen na 2či3 kachlíky speciálně pro kola.Přinosem posledních roků je budování cyklostezek na starých dnes již nefunkčních železničních tratích.Inu-pokud to nejsou ony tradiční a tradicí zažité jako Posázavský Pacifik a pod.proč ne.Ale i jinde se najdou,alespoň podle starých map, oněch "generálek" chodníky či polní cesty, které by bylo možno využít.A když ne jako ryzí cyklostezka,tak alespoň jako sezonní obslužná komunikace se závorami či zábranami výhradně pro zemědělce s využitím pro kola.Prostě na těhle mapách uvidíte jaký počet oněch chodníků a cestiček mezi městy a obcemi byl.A´mám zato, že by bylo dobré se obeznámit i s oněmi novými projekty či úpravami cyklostezek,kde bude možnost rozšířit své bezpečné cykloaktivity.
A ruku v ruce s tím souvisí i stav a údržba těch stávajících, hlavně těch "pionýrských" co jsou v provozu už delší dobu.Jak víme,provozem vše stárne či činnosti v okolí mají vliv na sjízdnost.A tu a tam se najdou i ti,co je jim stezka oním "trnem v oku".A mnohdy je dobré onen aktuální stav znát.Také je důležité, zda cyklostezka slouží jen pro kola, či se postupně stává onou "normální komunikací".Zda není využívána jako zkratka pro vše možné.Sem tak nějaký běžec,chodec či bruslař nevadí.Ovšem s motorizací,a hlavně tou "elektrifikovanou",je toto nebezpečí raálné.Předpis pro cyklostezky je jasný, ovšem kontrola? Kde není žalobce, není ani soudce.Aby se nám s onou motorizací pomalu nezačaly měnit na cyklotrasy.
Měl bys jít také chvilku na čerstvý vzduch...
Nastydne a bude páchat z domova ´věžáky´ ...
Já mám teda opačný problém: staví se nepoužitelné cyklostezky (Cyklisto sesedni z kola, obrubníky, kopečky, motající se chodci) a já mám pak povinnost je využít (buď zákonnou, nebo si to alespoň lidi myslí), i když předtím se tam v pohodě jezdilo po silnici.
https://www.cyklistesobe.cz/issues/1531...
https://www.cyklistesobe.cz/issues/1470-vestec...
> Sem tak nějaký běžec,chodec či bruslař nevadí.Ovšem s motorizací,a hlavně tou "elektrifikovanou",je toto nebezpečí raálné.
Vadí. Dneska jsem jel, už za tmy, po cyklostezce v Řevnicích. Je to stezka pro cyklisty, takže tam chodci nemají co dělat. Ha ha. Venčitelé psů, neviditelné skupinky dvou vedle sebe, pobíhající děti… Naopak motorizovaní nejspíš problém nebudou, protože jsou vidět a vědí alespoň základy jak se na silnici chovat.
Bohužel, než blbá cyklostezka je lepší silnice. Tam alespoň většina aut dodržuje jakási pravidla.
Zažil´s, že na cyklostezce auta nedodržují regule?
No to je škandál!
v Německu jsem na cyklostezce zažil kamion. Prostě na silnici byl vyznačený Umleitung a kamioňák si nevšim, že je podznačkou dodatkouvá tabulka Pro cyklisty. A jak byl rád když jsem mu uhnul do trávy aby projel. Takže za mne má Brahma pravdu. Nebýt cyklostezek, tak se to kamionovi nestane. ;-)
Je fakt,že většina cyklostezek bývá smíšená i pro chodce,takže tam cyklista potkává skupinky,nejlépe když z nich ještě koukají vodítka se psy a dále maminky s kočárky,jdoucí vedle sebe. Namísto nějakého dohledu bývá nějaká zábrana na vjezdu,která to má jakože řešit. U nás se už roky buduje spirálová cyklostezka jako přemostění silnice,hotové to mělo být už vloni a není to dodnes. Megalomanská stavba se jim houpe.
Pes a notabene na vodítku by tuhle neměl co dělat.To jaksi "těm nahoře " uniká, stejně jako mnohá další omezení onoho rozletu pejskařů.
Po chodníku se chodí vpravo. Nejdeš-li po pravé straně, uvítal bys, kdyby ti poliš vypálil pokutu?
On je snad rozdíl mezi člověkem a psem. A pokud ti vystřelí i s vodítkem před kolo? Prostě psi mají mít a mají své výběhy a chodníky. Stejně jako cyklisté své stezky.
Člověk (chodec) se na pozemních komunikacích chová stejně nepředvídatelně jako pes.
Skupinka se rozestoupí a pak náhle, bez jakéhokoli varování se jedinec rozhodne přeběhnout (když skupinkou projíždíš) na druhou stranu.
Stezka není chodník, ale komunikace a pokud není značkou určeno, tak se chodí vlevo, stejně jako na každé jiné komunikaci bez chodníku.
Cyklostezka se za komunikaci nejspíš nepovažuje, protože při vjíždění na silnici platí pravidla pro vjíždění na komunikaci z místa mimo komunikaci.
A osobně bych byl radši, kdyby se na smíšených stezkách chodilo vpravo. Zpomalit do kroku a předjet, až se v protisměru udělá místo, není problém, ale couvání je docela problém.
Stezka je komunikace, platí na ni pravidla provozu na pozemní komunikaci. Pokud dojde na stezce k nehodě nebo havárii, tak to je policií také tak řešeno. Pokud by to nebyla komunikace, tak to není dopravní nehoda nebo havárie a policie by to neřešila.
To, že při vyjíždění ze stezky jsi povinen dávat přednost v jízdě není hledisko pro kategorii zda to je nebo není pozemní komunikace, v tomto případě jde o komunikaci určenou pro provoz jízdních kol, případně dalších schválených vozidel.
To, že chození vpravo je na smíšené stezce praktičtější je fakt, všude kde jsou na zemi piktogramy je to namalované tak, že všichni mají být vpravo a většina lidí tak chodí i když to namalované není, ale striktně podle zákona asi mají bohužel pravdu "levičáci".
Spousta pražských smíšených cyklostezek byla chodníkem a je na nich vidět, že stále tím chodníkem jsou. Chodci se proto na nich chovají jako na chodníku a nelze se jim divit. Nelze tam jet rychle, poněvadž je to nebezpečné. Rychlá jízda jde mezi auty, pokud je tvoje rychlost nepřekvapí.
To je bohužel problém tohodle pošahaného způsobu řešení. Smíšená stezka vytvořená z chodníku tak může být i nadále "chodník" a nemusí být komunikací určenou k provozu vozidel. Je to takový divný hybrid a v případě nehody mezi chodcem a cyklistou by to byl nejspíš dost zajímavý způsob řešení. Pokud by taková stezka nebyla komunikace, tak by v případě nehody měl mnohem větší problém cyklista a chodec tam je mnohem víc "hájený". Byl by to oříšek.
Je v tom skutečně guláš, na řadě cyklostezek je piktogram "kola + chodci vpravo", pokud pozoruji chování chodců na "našich" cyklostezkách kolem jezírek v Centrálním parku, tak je vnímají jako chodník a chodí vesměs vpravo.
Postupně zde "mizí" označení cyklostezek a cyklotras. Nakolik je to vlivem "opotřebení", nebo proto, že údajně byly stížnosti ekologů a chodců na to, že je cyklisté ohrožují a ničí životní prostředí, to netuším. Faktem je, že z - s humbukem otevírané - cyklostezky Greenway Praha - Vídeň zůstal jen posprejovaný panel na nultém kilometru (dříve tam byly dva). :-(((
Mno, ono je lepší plánovat trasu po okreskách a polních cestách, než smíšených nebo i normálních cyklostezkách. Na obojím se motaj pěšáci (i když na jednom typu nemají co dělat) tak, že to pro nějakou jízdu použít nelze. Za mě cyklostezku jen v nouzi nejvyšší, pokud neexistuje objízdná trasa, a nebo je tak daleko od sídla, že se tam pěšák nedoplazí.
Je v tom skutečně guláš--- Skutečně a souhlas. proto také tahle diskuse. Otázkou ovšem je, aby donutila především ty co je to v jejich pravomoci aby udělali jakýs takýs pořádek. M.J. Jen pro zajímavost s Covidem. Němci mají dveřními automaty zařízeno, aby do supermarketů nevniklo víc než povolených na plochu. A zabudovali filtry v klimatizacích. A u nás? ...
Ale nic proti tomu. Tyhle smíšené stezky (snad jsou někde i označovány) hlavně ve městech jsou přínosem a vadí zřejmě pár bláznům co si je pletou se závodní drahou. Když je stezka pro smíšený provoz, tak se prostě po ní musí jezdit tak, aby se neohrozili ti pěší či bruslaři. A komu se to nelíbí, ať si závodí s kamiony, či jde vedle kola. A kde to jde, a je vedle stezky chodník, prosím. Ať si potom ti nepozorní chodci odpovídaj za své odřeniny. A tak se to snad i v předpisech...
Jé, to místo z druhé fotky docela dobře znám. Jeli jsme tam dvakrát, uhejbalo se těsně před tím doleva z kopce k podjezdu. Je to tak, že jo.
Je to zabarikádovaný most nad silnicí Plzeň-Karlovy Vary v obci Chotíkov. Teoreticky se dá těmi zábranami při cestě z rozhledny na Krkavci prokličkovat. Dá se ale také,jak píšeš,před tím odbočit doleva,vzít to kus podél té silnice a potom do podjezdu. Letos tu trasu vyasfaltovali.
Jo, jeli jsme z Krkavce a pak dál k Sytné, zakže jsme přes nepotřebovali. Jen si pamatuju tu panelovou hrůzu napříč cesty.
Vysílač na Sytné vidíš v dálce na té první fotografii s tou alibistickou závorou,která má zabránit vjezdu aut a zajistit,aby se na té stezce pohybovali všichni v řadě za sebou. To je pohled na začátek cyklostezky v Malesicích a vede do Radčic,jak se tam píše na té směrové tabuli.
A co je na tom špatného? Pro některé burany by tam ještě měla bejt i příkopa na obou stranách....
Špatného na tom není nic. Jen ti chodci se po projití tím úzkým místem rozejdou a je jich pět vedle sebe. Jinak je to ale pěkná cyklostezka rovnoběžná se silnicí a řekou Mží. Jsou na ní i odpočívadla.
Tak jsem zrovna dnes viděl v televizi nějaké zprávy,kde mluvili o stavbě toho mostu pro chodce a cyklisty,co se jim pořád houpe. Hotový měl být letos zjara,pak do konce roku a teď prý do května 2021. Tak uvidíme. Prý už to spirálové přemostění silnice 27 Plzeň-Most stálo 25 milionů. Na té fotografii je vidět nějaká podpěra u pilíře,nebo nějaký měřící přístroj,který měří to houpání. Doufám,že se dožiji otevření.
Nebo to překlasifikují na houpačku a maj hotovo hned.
Na neviditelný pěšáky večer na cyklostzce mám 2000lm světlo... Na silnici ho nepouštím, tam mi stačí tak 900lm jednoduchej Fenix na všechno.
To je ono. Hlavně pro tyhle příspěvky to bylo myšleno. Prostě poukazovat i na nešvary a liknavosti.
Tak máme (už asi po sté) poukázáno. A dál ?
Zapracovat (už asi po sté) na odpovědných místech.
na tou poukázání je vhodné použít nějaké kvalitní světlo. Nemáte někdo tip na kvalitní ešop co za draho prodává levná čínská světla? Abychom podpořili českou firmu?
Zajdi k Vietnamcům.
"Sítra pane bude!"
tam nechodím od té doby co byly v Americe volby. Kdo to má poslouchat fut dokola :"Biden, biden"
Můj první bajk, koupený v prvních letech po revoluci neměl odpruženou vidlici - tu jsem znal jen ze zahraničních časopisů. Brzdil jsem cantilevery, pláště jsem, v blažené nevědomosti, foukal na maximum a na řídítka jsem si montoval rohy. Taková kola jsme měli všichni. Žádné cyklostezky neexistovaly a, světe div se, nikomu nechyběly. Nikoho by v té době ani nenapadlo, že by se někde objevila třeba vyasfaltovaná cestička pro cyklisty. Horská kola jsme si přece kupovali proto, abychom se z toho asfaltu dostali pryč! Když jsem chtěl na asfalt, vyrazil jsem na silničce.
Poslední roky (už dlouhé) se ale situace mění. Všichni sedláme lehoučké biky odpružené vepředu i vzadu. Zpřevodování se změnilo na 1x12 (v příštích sezónách 1x26...), aby bike mohl pouze do Alp a pouze do kopce. Přesto stále víc lidí volá po širokánských asfaltovaných silnicích.
Cyklistika se změnila. Biker dnes neprchá z města na úzké přírodní chodníčky občas plné kamenů a kořenů, kde by naplno využil možnosti svého horského kola a rozvíjel své schopnosti. Biker se proměnil na pohodlného taťku (libovolného věku), který se chce v klídku a nejlépe po rovince projet na kvalitním asfaltu, maximálně občas na dobře udělané zpevněné cyklostezce.
Za mě tedy: nové asfaltované cyklostezky rozhodně NE! A doufám, že opravdoví bikeři ještě nevymřeli a jsou i zde.
P.S. Prozradím, co znamená zkratka MTB, což je bike, který většinově sedláme. Znamená to - horské kolo. Horské, chápeš zanyne? Horské není silniční. A jak ti včera radila Radka, fakt bys měl jít na vzduch...
Jen bych malinko zpřesnil, že i na horách může být asfalt. A naopak i v polabí se dá najít drsný a těžko průjezdný terén. No a jsou MTB (jen obecné označení typu kol), co se hodí i do toho nejdrsnějšího terénu a pak i taková, co mají problém s dlažbou. Takže spíš bych to třídil na kola víc terénní a kola spíš na cesty. Silnička jako taková si i na běžných silnicích musí vybírat, kudy pojede, jinak je z ní mučidlo.
Jo a cyklostezky jsme měli v Hradci Králové už někdy od konce sedmdesátých let. Dokonce jednosměrné a s vlastními semafory :-)
Přesto stále víc lidí (z OÚ a MÚ) volá po širokánských asfaltovaných silnicích (když jsme tu dotaci dostali a silnice by nám neprošla), tak tu komunikaci označíme "cyklostezka"
A kde prosím píšu o nějakých MTB a o druzích kol vůbec. Bavíme se tu o cyklostezkách a o možných místech jejich stavby a provozu. Většina lidí totiž se nechce vyblbnout na nějakých terenech či adrenalinových sjezdech, ale jezdí rekreačně do zajímavých míst ve vsích, městech či do zaměstnání (a těch dnes přibývá). A protože přibývá i smrťáků na silnici, budují se cyklostezky. A kdo si chce lámat vaz, ať si klidně na vlastní nebezpečí cestuje mezi kamiony či ať se klidně vyveze třeba na Lomničák a srazí si ho. Je to jeho věc. Ale ať dá pokoj těm ostatním. A i lesákům sedlákům a t.d. Svět se netočí jen kolem těch vašich bajků....
Jen pro zajímavost, jaké máš kolo (pokud vůbec)? Opravdu tvoje kolo nezvládne jízdu v naší rovinaté krajině, kde je každá cestička turisticky označena? Fakt ke svému životu nutně potřebuješ vyhlazenou cestu nejlépe asfaltovou?
Ne každá turisticky značená cestička je určená pro jízdu na kole.
Když to zvládneš a je to mimo NP a NPR, tak je. Sice né přímo "určená", ale rozhodně povolená. Stejně jako stovky a tisíce kilometrů ostatních neznačených cest a cestiček.
Nebo snad cyklista smí jezdit jen po speciálně pro něj vyznačených cestách?
Přečetl sis, co psal ckp13 a na co jsem reagoval?
Tak já jezdím zejména do práce a to na rychlém neodpruženém Favoritovi. Na tuhle cestu preferuji asfalt a pokud možno hladký. O weekendu si beru bika a jedu po polních a lesnich cestách a asfalt nechci. Tedy na návrat už chci, aby to odsejpalo. Požadavky jsou různé.
Tady jsi asi trochu mimo téma. Tady se diskutuje o cyklostezkách pro ty, co používají kolo jako dopravní prostředek pro přesun z bodu A do bodu B.
Možná sis špatně přečetl zanynův úvodní text. Píše o budování cyklostezek na zrušených železničních tratích a opravách polních cest. To jsou komunikace pro přesun z bodu A do bodu B? Myslel jsem, že to mají být komunikace pro výletníky.
Kolo jako prostředek pro přesun z bodu A do bodu B můžu považovat, pokud jedu do práce, ale na víkendovém výletě???
Tak třeba zrovna vlakové trasy nesloužily k výletování, ale jako spojnice s optimálním stoupáním pro dopravu z bodu A do bodu B. Pro dopravní cyklistiku ideální trasa.
Však jo, na to udělat chráněnou infra podél stávajících silnic většinou nejde. Proto využití zaniklých tratí a cest je dobrý způsob jak zajistit bezpečnou prostupnost městem pro kola.
App. Ještě o těch chodnících, po kterých mnozí tak rádi jezdí. Co já vím v okolí, tak vždycky si je jako zkratku přes louku či úhor vyšlapou chodci jako zkratky a cyklisti je jen využívají (mě občas též nevyjímajíc). Ale nikde jsem neviděl, že by si je někde vyjezdili oni Bikaři. Ono je to třeba v trávě asi moc obtížné (a ve vyšším porostu tupl), žejo.
Zase jen dojmy. Jak poznáš, že někde nějaká cestička vznikla díky chodcům nebo cyklistům nebo srnkám? Máš instalované sčítače?
Je spousta polních a lesních cest i turisticky značených, kde ze dvou kolejí od traktoru a jiných povozů zbyla jedna uzoučká pěšinka ve vysoké trávě, kterou udržují svými koly jen a oouze cyklisté.
Věřím tomu, že "opravdovému bikerovi" asfaltová cyklostezka nechybí. Ale lidem, co na kole chtějí někam bezpečně dojet, už často ano.
(Pravda, někteří opravdoví bikeři své kolo dovezou z města k přírodním úzkým chodníčkům plným kamenů autem.)
jj, opravdový off-road se přes asfaltovou silnici přenáší.
Protože asfalt je sprosté slovo a bajk se jím nesmí umazat :-)
A sjíždějí se nam pláště :-)
O horském tu nebyla řeč. Nechápu proč sem taháš sportovní jízdu na horském kole. Cyklostezky, tedy stezky pro cyklisty (často se tak označují i stezky pro chodce a cyklisty) a další infrastruktura jako cyklistické pruhy atd. mají sloužit zejména cyklistické dopravě a bezpečnému pohybu cyklistů hlavně ve městech.
A na tomhle nic nemění ani fakt, že kvůli stavu povrchů preferenci dlažby v některých místech je horské kolo na dopravu ten nejvhodnější nástroj stejně jako je to nejvhodnější volba pokud někdo chce mít jedno kolo na všechno.
Nesmyslná paušalizující tvrzení uvozená slovy nikomu nebo všichni plynoucích z tvých zcestných dojmů nebudu komentovat.
A já ti prozradím, že bike je zkrácenina bicycle, tedy bicykl, (jakékoliv) jízdní kolo.
O horském nebyla řeč? A o kterém konkrétně byla? Můžeš mi to z úvodního článku zkopírovat? Bylo to o cyklostezkách - a cyklo, to jsou všechna kola.
Já mluvím o horských, protože aktivisté likvidují jakékoliv pěšiny, kde dříve ta horská kola jezdila. Pro cykloturisty je spousta polních cest a lesních cest - proto si asi koupili trekingová (a horská) kola a ne silniční. Ale bikerům se cesty likvidují - asfaltují. Bývala krásná cesta od ZOO v Tróji na Kralupy. Pevná, kamenitá. Dnes jsou oba břehy Vltavy vyasfaltované a krásná cesta zmizela. A tak bych mohl pokračovat.
Ještě si dokážu najít přírodní cesty, ale ubývají. A toto budovatelské téma se snaží, aby jich bylo ještě míň :-((
Já ti rozumím, také je mi to líto. Ale když jedu rychle do práce po nezpevněné stezce ve městě, nebo na periferii města, tak to proklínám. Nezpevněná cesta nevydrží velký provoz. Za mokra se tam vyjezdí koleje a vzniknou díry. Proto se ty příměstské a městské stezky asfaltují. Ne každý tudy jezdí jen v neděli po obědě na projíždku.
Pro bikery historicky nikdy žádný speciální cesty u nás nebyly. MTB jsou kola, která vznikla historicky nedávno a slouží pro jízdu v divočině. U nás divočina moc není, tak rajdají napříč terénem a po klasických turistických trasách, kde se na kole většinou ani nejezdilo a tím vyvolávají konflikty s pěšáky na těchto trasách. Na kole se odjakživa jezdilo po cestách a po silnicích, do obchodu, do práce, do kostela a na pole. Nárustem počtu aut na silnicích je potřeba cyklistům tyto, pro ně prakticky nepoužitelné silnice, něčím nahradit. Určitě to nemá sloužit jako sportoviště pro bikery.
Horský kolo už je náhodou hodně přes sto let starý :-)
A já tedy jezdil po lesních a polních cestách odjakživa, samozřejmě na esce a favoritu (když nic vhodnějšího nebylo).
Souhlas. Bike je prostě sport a to vesměs adrenalinový sport. Tak ať se provozuje na sportovištích. (Na trati Velké ceny se také nikdo jen tak neprochází).Jinak pro ostatní milovníky terenu - ať si jezdí po otevřených lesních či polních cestách, pokud je to tam dovoleno. Všechny se neasfaltují. Ovšem vždy je třeba si uvědomit, že jsou určeny k jiným účelům (zemědělské, lesní stroje, chodci a t.d.) a chovat se podle toho. Jinak si žádný lesník ani sedlák nepřeje mít rozryto kopou i oněch bikařů - Já osobně po zkušenostech, které jsem tu již uváděl, těm co se chovají spíše jako teroristi říkám bikeristi. Jako vždy a všude jinde - jsou prostě tací i tací.
Je řeč o cyklostezkách a to je pro mě prostě bezpečná doprava, ať už je to jízda do práce, na nákup, k doktorovi nebo nějaké výletění, kdy jedu někam za nějakým cílem.
Hlavně v prvním případě si jaksi počasí nelze vybrat a jediné co dává smysl je asfalt, jakýkoliv jiný povrch bude rychle ve stavu, že člověk po dešti po průjezdu bude jako prase.
Lesních cest pro ježdění na MTB jsou pořád haldy, trailcentra rostou jako houby po dešti, terény pro blbnutí na MTB rozhodně neubývají, ale pokud člověk bydlí v centru Prahu, tak je jasné, že se musí za takovým terénem někam přesunout a ten přesun i na MTB je nejrychlejší po asfaltu.
Bod. Sice nejsem pravověrný bajkr a kolo požívám turisticky, dalo by říct k přepravě na zajímavý místa, ale taky raději jedu nějakou lesní cestičkou, nebo travnatou pěšinou, než po šedočerným asfaltu.
Těch,kteří si plánují cestu z A do B a přes zajímavá místa bude asi většina. Málokdo si bude cestu plánovat tak,aby projel co nejvíce děr,přejel co nejvíc bláta,kamení,kořenů a větví.
Na pěkných cestách nemusí být jen díry, větve, bláto a koření. Je i spousta krásných cestiček a výborně sjízdných i schůdných. Ty z toho děláč buď hlaďoučkej asfaltík, nebo hardcore trail ...
No nic proti. Je také spousta houbařů co si na kole vyjedou. Ovšem je rozdíl, když se tam najednou vyřítí byť 2 či 3 jako na závodech hlava nehlava. To se mi stalo na dětském táboře, kdy děti musely uskakovat ze značené turistické cesty. A tohle je snad rozdíl...
Ale to je jen o lidech. Že se najdou i na kole blbci, co jsou netolerantní, je snad jasné. Jako cyklisti přece nejsme nějaká "výběrová" sorta "nadlidí".
Já jsem zásadně, pokud situace dovolí, pro smíšený provoz. Ono totiž to oddělování od ostatních by mohlo končit tím, že někde podél řeky, kde léta všichni chodili, běhali a jezdili krásnou vlnitou pěšinkou, bude několik asfaltových pruhů oddělených bezpečnostními zábranami - jeden pro pěší, druhý pro běžce, třetí pro cyklisty, čtvrtý pro kočárky, pátý pro bruslaře, šestý ... a přírody si už nikdo ani nevšimne, všude jen les dopravních značek, omezení, příkazů, zákazů, povolení ...
A ve výsledku tam budou rychlí cyklisti nadávat pomalým, že je zdržují a klesne jim tepovka, a pomalí zas nadávat rychlým, že je nebezpečně těsně předjíždějí bez zákonného 1,5m odstupu.
To fakt nechci ale vidim, že různé aktivity k tomu směřují.
K té značené turistické cestě. Sou tu nějaké zákony - lesní zákon a zákon o ochraně přírody a krajiny definující kdo kam smí a nějaké právo prostupu krajinou. To že si někdo počmárá pár stromů a vytvoří tzv. turistické trasy nic neznamená, je to jenom pro orientaci, taková cesta není o nic víc pro chodce než cesty, kde takové značení není.
Pochopitelně. Souhlas. Ale nesmí si z toho nikdo dělat závodní dráhu. Prostě se chovat jako na těch smíšených chodnících ve městech.A třeba jiste partu turistů naštve, když kolem nich klusá s kolem na hřbetě někdo, kdo se bez skurpulí přenáší kolo třeba přes skalní lávky či traverzy a t.p. jen aby se dostal na ten svůj "bajk"...
Já poslední dobou v souvislosti s koronavirem zaregistroval spíše to,že ty městské a příměstské smíšené stezky pro chodce a cyklisty se změnily na vycházková korza. Pro davy chodců,kteří vyrazili na čerstvý vzduch se tam projíždělo dost těžko.
Inu to vše je věcí místních samospráv. Ti mohou určit podmínky tak, aby vyhověly všem. A pochopitelně by s tím měli počítat už při budování. Ovšem při dnešním stavu na úřadech???...
Možná to naštve "turisty" tvýho typu. Občas se s kolem (nemám bajk) do takový situace taky dostanu a zatim se nikdo nenaštval. Vždyť není proč! Naopak, došlo i na povzbuzování, nebo pokec ...
A když dál pokračuje pěkná sjízdna cesta, směrem kam jedu, kam se chci podívat, kde to chci poznat, není ani důvod to kolo kousek nepřenést, ne?
Nesnaž se neustále rozdělovat lidi. Od toho už tu máme jednoho specialistu, bohužel :-(
A pak je taky celkem dost turistických stezek, které nebýt bajkerů, tak by už dávno zarostly a zmizely, protože po nich mimo značkařů už nikdo nechodí, ale jen jezdí, takže se tam ani nemá kdo naštvat :-)
Nic proti tomu. Tak si ale přečti co píšu a pak diskutuj. Takhle rozděluješ spíše ty.
APP. - to projetí.
Tuhle jsem nedávno viděl chlapíka, co to na stezce s označním (viz obrázek) mazal na elektrokole těch 25 km/ hod. možná i víc aniž by šlapal. Někde jsem se dočetl, že to vlastně není možné a bez šlapání může jet maximálně nějakých 6 km/hod. To si nějak upravil, či co. Vysvětlí mi někdo, jak to vlastně je?
Jak to tedy je?
file:///C:/BICYKL%20MOTO/Legislativa%20-%20elektrokola%20_%20Elektrokola%20-%20EKOLO.CZ.html
Odkaz na tvůj počítač? Taky dobrý. ;-)
Omlouvám se za překlep, Správně
https://kola-cirkl.cz/content/25-elektrokola...
Kde není žalobce,není soudce. Myslím,že všichni denně potkáváme elektrické koloběžky,občas vidíme reklamu na E-Babetu,kde zdůrazňují,že se jedná o elektrokolo. Na youtube jsou i videa z testování té E-Babety,dokonce tam i ukazují,který kabel je od omezovače a kde se dá rozpojit,aby rychlost stoupla. Tohle bude asi záležitost jara,kdy se plno těchto strojů,které byly vánočními dárky,objeví na stezkách mezi davy chodců,kteří vyrazí do přírody,což bude jediné místo,kam se díky koronaviru bude smět. Až teprve když se tam něco stane,tak se to bude řešit.
Pamatuju si že když se vyasfaltovala cesta z Brna do krasu, kolem řeky, tak jsem to taky oplakal.
Jde tam teď sice pohodlně jet, a i velmi rychle když někdo chce, ale nuda tu cestu může provázet.
Myslím že tady ta zkáza teréních cest v přírodních místech je vždy naškodu.
Cesta z Obřan do Bílovic byla moc hezká. Kdysi jsme tam chodili (a dále na Býčí skálu) na vandry. Teď už jsem tam dlouho nebyl. Ten asfalt nemůže lákat ani cyklisty ani pěšáky :-(
Generalizace (kt. ve vlákně užíváš) je irelevantní
Co myslíš, je hezčí šlapat (pěšky či na kole) romantickým okolím řeky Svitavy po přírodní cestě nebo po kvalitním asfaltu?
Předpokládám, že většina preferuje přírodní povrch. Mohu se mýlit...
Mám vyzkoušeno na vlastní nohy, že pro pěšáka je mnohem příjemnější normální hlína, byť udusaná, než tvrdý asfalt.. na něm jsem schopen si omlátit chodidla, na hliněné trase nikdy.
Záleží kdy,kam a jak jedu. Někdy není šutrů,kořenů a bláta dost,jindy jsem rád když to sviští po pěkném asfaltu.
A taky jestli to je hodně nahoru nebo dolů :-)
Svištět to může i po přírodním povrchu. Asfalt není nutnou podmínkou.
Ale abych ho zas úplně nezatracoval, někde význam má. Minulý týden jsem projížděl část Ploučnické cyklodálnice, ta má od výstavby na žádost CHKO přírodní povrch a měla ho původně i v prudkém stoupání z Benešova n.Pl. k hradu Ostrý. Teď je to tam nově vyasfaltováno a je to dobře - na "páteřní" i když čistě turistické trase, kde ten přírodní povrch vymlel a odnesl každý větší déšť.
Silnice je prostě silnice. Ta dřív byla udusaná hlína, pak štěty, dlažba a dnes asfalt. A pro chodce byly vesměs chodníky. A jak se zmiňuji o těch mapách generálkách, kde jsou cyklostezky na místě starých polních cest, si mohou ti "skalní" chodci vyšlapat vedle svůj chodník. Stezka bývá vždy vesměs užší než původní cesta. V mnohých případech u normálních cest s intenzivním provozem to už takhle funguje....
... byla to cesta pro všechny. Nyní je z ní cyklostezka a "skalní chodci si vedle mohou vyšlapat svůj chodník".
Vezmu-li to obráceně: proč není ta pěšina pro chodce a proč si bikeři nemohou jet vedle, po neupravené terénní původní cestě?
Není to spíš o vzájemném respektu a ohleduplnosti mezi chodci a cyklisty?
Vzájemný respekt a ohleduplnost ti žádná místní vyhláška nezajistí
Tak pro nechápavé znovu. Ti co budují cyklostezku si už předem na podmínky a zájmy všech (a nejen nějaké skupinky) určí, zda to bude smíšená stezka či cyklostezka pouze pro cyklisty. A ostatní se s tím i s oněmi pravidly užívání prostě musejí smířit, jako třeba se Zemanem na Hradě. Vycinkali jsme si tuhle demokracii, tak ji dodržujme. A jak píšu když se to někomu pro přírodní chůzi nelíbí a má možnosti, ať si vyšlape nový chodník. Nic víc, nic míň. Tak to prosím neštourejte a netahejte tam svý touhy a představy. Raději ukažte, jak si to představujete vy. Bylo by to větším přínosem v diskusi.
Takže silnice jen pro auta, chodníky jen pro chodce, cyklostezky jen pro kola...
Nevim kde žiješ ty, ale po Praze je asi milion "cyklostezek" který mají řádově stovky metrů a vedou "odnikud nikam".
Pokud bych přistoupil na výše zmíněnou myšlenku, můžeš kolo rovnou hodit ze skály - totálně nepoužitelnej krám.
Příklad, kde je z polní/lesní cesty stezka pouze pro cyklisty (a ne i pro chodce)? Těch čistě stezek pro cyklisty se u nás dělá minimum.
Lesní cesty jsou pro lesáky,polní pro zemědělce. A kde je v majetku obce, ta si zvolí co a jak tam postaví a jak se tam také bude provozovat. Ostatní prostě sklapnou a chovají se podle toho. Když bude smíšená, tak bude,. Když speciál výhradně pro bikery tak tedy taky. Protože na jejich hlavy pak budou padat připomínky občanů.
S touhle logikou si cyklisté mohou vyjezdit cestičku vedle silnice a ne té silnici neotravovat a nezdržovat automobilisty. To se ti líbí?
Je potřeba číst co píšu a ne si bájit své závěry.
V tom případě začni psát jasněji, aby i ostatní pochopili, co tím míníš.
..."vyjezdili" si snad- podle tebe- asfaltovou silnici řidiči, nebo se o povrch/příp. trasu postaral stát/obec? Některé cyklostezky jsou značeny jen jako "stezka pro cyklisty" a také je používají i chodci- záleží na ohleduplném chování chodců(po cinknutí cyklisty, ne?
A ještě bych dodal že v placatém Nizozemí se všude po stezkách jezdí na motorových skútrech.
Měl jsem možnost se teď svézt ve velomobilu ve Flevolandu z bodu A, přes pole do bodu B, a musím říct že po tamních cyklostezkách taky člověk narazí na obstrukce které jsou jenom k vzteku - stezka neustále přejíždí silnici napříč, začíná nikde a končí nikde, uzavřené pruhy apod. - skoro jako u nás.
Místní je používají celý den, a tak už si zvykli a ani jim to nepřijde, ale kdyby chtěl člověk tímto způsobem se někam daleko dostat (100km), tak trpí a jízda je pomalá a neefektivní.
To samé když jsem byl na Spezi v Germersheimu a chtěl jsem se dostat po stezce do kempu - akorát jsem zabloudil mezi baráky a stezka se změnila ve vykachličkovaný rozbitý nesmysl - kdybych jel po cestě s auty, budu tam hned.
Když mi ještě nebylo 20, jezdilo se u nás na maloměstě po cestě, po chodníku, zkrátka všude, a nikoho to moc nevzrušovalo.
Idea dokonalé síťe cyklostezek může skončit tím že cyklisty i malé skůtry vyženou z cest na cyklostezky - navždy, v rámci bezpečnosti - a potom bude silniční kolo sprosté slovní spojení.
...A ještě bych dodal že v placatém Nizozemí se všude po stezkách jezdí na motorových skútrech....
Ergo podle některých - Vzhůru na západ. Proto tam také mám onu poznámku...
Kde není žalobce, není ani soudce.Aby se nám s onou motorizací pomalu nezačaly měnit na cyklotrasy.
Brumlaj tam mopedy i různá jiná vozítka. Ale úplně bezproblémově. Oni se tam tak nějak bezproblémově k sobě lidi chovaj obecně. To u nás holt musíš mít mezi cyklistama, pěšákama, šoférama a dalšíma třídníma nepřátelema svodidla...
Já v Holandsku potkal stezku napříč polem mezi vesnicema, která křižovala silnici (klasický kříž, napřímo). Úplně mě vykolejily dopravní značky, které pravily, že cyklista má prostě přednost a šofér tam měl trojúhelník.
Jo nejsme v Holandsku.A lidi se u nás chovaj také jinak, jak to bylo poznamenáno, a jejich náturu hlavně po našem moderním polistopadovém školství směřuje spíše k USA. Tak naše normy a zákony na to musejí brát zřetel.
Ale houby polistopadovém. Hnusný jsme na sebe co pamatuju, jak to bylo před sedmdesátkama neumím posoudit.
Ale. To chceš tvrdit, že třeba za 1.republiky a nakonec i za totáče, se řešilo 30 pohlaví, práva rodiny pro kdekoho, právo zlodějů a jiných pachatelů proti postiženým, a t.d. a t.d. Prostě toho "plevelu" ve společnosti bylo méně, i když uznávám že za totáče se to mnohdy dělo násilím. A bohužel budoucnost bude taková, jakou dáme do hlav našim dětem. A kdfyž ne my a státní školství, tak se tam dostanou ony paralelní jako drogy, násilí, mafie a t.d...
Za socíku nám rvali taky do hlavy plevel. A jakej...
...jakej? Pověz co pamatuješ(aspoň "po sedmdesátkách"):-!
No fuj, ani vzpomínat se mi nechce na ty fráze z občanské nauky, slintů v televizi, nebo PŠM na vojně. Však toho bylo furt plno všude kolem nás. Fakt stojíš o nějaké to heslo nebo floskuli?
...ani moc ne- každá doba má svoje plusy i mínusy. Tehdy bylo vše zlé či dobré podle rozhodnutí vrchnosti a po revoluci nadšení rychle vyprchalo, očekávání se plnila pomalu- jestli vůbec. Jediný plus je vstup do EÚ, mizící schengen, volby z více stran, možnost podnikat(a nechat se "zdírat" byrokracií zbytečných potvrzení/papírů) a cestování omezené jen financema. Jinak se nabalili ti co převlekli kabáty a měli přístup k info v tzv. kuponové privatizaci, námi zvolená vláda "odborníků" na občany většinou kašle a snaží se co nejvíc "urvat" pro sebe. Vlastně je nám líp že žijeme- pokud nespíme pod mostem, jsme zdraví a máme jistý příjem, ne? Dobře to vystihl ronda o pár odstavců níž! ;-)
Čím ti moje 30. pohlaví ubližuje a vadí, že ho dáváš jako příklad současného hnusného a bezprávného chování? Naopak, za 1. republiky objeveného homosexuála pěkně rychle zavřeli do kriminálu. To už byla taková prímová evropská tradice.
Vidíš a já měl za to, že máš 34. pohlaví. Jsi se zase přetransformoval ?
variátorové pohlaví = plynulá přeměna
A za sociku do blázince a pokud nějaký běhal volně po venku, tak ho najistotu hodně využívala až zneužívala StB k práskání na jiné. Jo to byla fakt úžasná morálka ve společnosti.
A to snad v příspěvku vylučuju? Jinak vidím že to pseudomoderní zpitomění nese své ovoce. Ovšem ať příroda či pro věřcí Bůh si časem pořádek udělá. Jako vždy - viz zaniklé kultury, starý Řím a t.d. A nakonec - i dnes jsme toho svědky.
Zajímavé je, že homosexuálové jsou i mezi opicemi. To není žádný lidský výmysl proti Bohu ani proti Přírodě. To je prostě tak. Binární aritmetikou se řídí jen roboti a i ti to už překonávají.
A já to snad popírám? Nechť si prostě žijí dle svého jak nakonec žíli vždy. Jde jen o ty excesy co dělají a ty x násobné pohlaví a jiné blbiny k nim patří stejně jako ony podobné i u heterosexuálů. Ono - vždy se ozvou potrefené husy. Nakonec ta kritika nesměřuje jen k nim, ale na celé to dění a zpitomění. A v té západní sféře a USA je toho nejvíc (alespoň známého). Zřejmě pro tu vysokou životní úroveň už nevědí roupama co dělat tak blbnou stejně jako v tom starém Římě. Jen formy jsou jiné, ale důsledky stejné. A nakonec na tom rozdělení společnosti je to znát. Bylo to takové snad v dobách třeba protektorátu? Jen pár vykuků co pro moc a peníze šly s nacisty. Ale na podobné excesy jako dnes prostě nebyl ani čas, ani nálada, když šlo o holé životy. PS. Ta zvěrstva nacistů či komunistů to zřejmě nahrazovala. Ale mě jde více o to předválečné a meziválečné období. A jak říkají historici, byla to zřejmě ta nelepší období z těch blízkých.....
USA
Řím
protektorát
nacisti
komunisti
historici
pojďme zpátky k cyklostezkám děcka...
Jen jestli si tu "první republiku" příliš neidealizuješ.
A každá doba žila svými excesy. Vždycky. Že se oficiální i neoficiální dějepis zabývá jen nějakou, pro tu dobu typickou složkou života, neznamená, že by i tehdy nebyl život pestrý, podobně jako dnes. Akorát prostě jinak.
Nevim, proč do toho pleteš politiku. Co mají USA společného s chováním lidí na komunikacích?
Cyklostezkám jsem se dost věnoval a podle mě větší podíl na vzájemné nesnášenlivosti má právě to oddělování jednotlivých skupin. Pak má každý druhý motorista názor, že cyklista nepatří na silnici, protože ta je jen jeho a cyklista má být jen na speciálních stezkách. Totéž zas předvádí někteří cyklisti vůči pěším a taky občas pěší vůči cyklistům (bruslařům, běžcům ...). Každý chce mít to svoje jen pro sebe, každý jiný mu tam vadí, překáží, zdržuje, ohrožuje, smrdí atd.
A kdyby to alespoň byly jiné živočišné druhy, tak by se to dalo ještě pochopit, ale všichni jsou v naprosté většině vším, záleží jen jestli momentálně sedli do auta, na kolo, nebo jdou pěšky. O to je to absurdnější.
No- vpodstatě souhlas. Všichni jsme dnes totiž sešrotováni onou "moderní dobou" její morálkou , zákony a t.d. Když někdo sedne na kolo, tak si myslí, že kdekdo se bude věnovat jen jemu. stejně tak když sedne na motocykl či za volat auta či kamiony. A když se dle toho chová, což vyplývá z některých poznámek. Cožpak dnes bude každý motorista jezdit stejně rychle jako cyklista, když v některých případech by to bylo nutné? A pak se třeba dívat na to jeho kličkování mezi auty? Stejně jako někteří motorkáři? A nebo pustíme cyklisty na dálnice, a počítat s tím, že motoristé dají pozor, což by spoustě dle logiky jejich příspěvků vyhovovalo? Dnes každý ví, že je to hlavně kvůli rychlosti provozu pitomost. Ovšem stejně tak to platí při dnešní rychlosti a hustotě provozu i na silnicích s 90 o to víc, že se jezdí v jednom pruhu. (Nemluvím tu o některých okreskách, kde jede jedno auto za půl hodiny). A podobně i když s daleko menšími důsledky střetů to bývá i na oněch smíšených stezkách. Je přece rozdíl, když je někdo stažen rychlostí 150 km, 90 km 25 km či běžcem či pomalu jedoucím kolem. Dnes by každý chtěl být pánem všude. A proto se také ta doprava dnes rozděluje. A možná také pro to ono tema diskuse.
No - ono je to do velké míry dáno tou masovostí ve všem a také nezřízenou touhou po všem. Já už psal vícekrát, že za dnešního stavu autodopravy kolo na silnici nepatří, alespoň za snížené viditelnosti ne a to z pohledu bezpečnosti cyklisty. Šlo by to i snížením rychlosti na takových cestách např, jako ve městech, osadách. Ale jistě víš jaké by byly odezvy. Proto se snažím o ony cyklostezky. A vždy jde o rozumnou úvahu už při jejich budování. A ty mnohdy chybí, či jsou poplatné těm "rozhodujícím".
Spíš za dnešního stavu chování českých řidičů. Kupodivu na západ od našich hranic nemají řidiči se slušným chováním vůči cyklistům žádný problém.
Chováme se vůči sobě jako burani, volíme si burany za vládce a patrně většinově těmi burany i jsme.
Za obecného stavu našich řidičů, chodců, cyklistů pejskařů i všech ostatních.
Koukni někdy na trubce na videa z anglických silnic. Podle nich mám dojem, že to tady máme ještě úplně zlatý...
Je to ostrov, tak je tam méně místa, a každý kousek země či vody je využitý.
Ale jezdit se tam dá a nikdo tě z cest nevyhazuje, spíš bych řekl že to někdy není příjemné když za tebou funí truck, a na commuting je lepší si najít stezku a profrčet ji, protože bývá skoro vždy prázdná - všichni sedí v autech a stojí v koloně na okruhu.
Angláni jsou pohodlný národ, cyklisty jsem naposledy viděl na skotské vysočině, a to byli většinou děcka na gravelech a silničkách, bikepack - je tam víc místa, čerstvý vzduch, a kosa.
Víc lidí jezdí tour auty, vezmou třeba starou dodávku a jedou poznat zem, (můžou přespat v autě a nemusí hledat flek mezi šutry v rašelině), ale i to je problém - pokud nemají karavan s hajzlíkem tak všude smolík.
Kde se potom ale berou ty spousty videí s houfy cyklistů. Ale hlavně s nervozitou, nasáváním, potyčkama cyklistů, šoférů, motorkářů. Provoz hustej, ale nijak mimořádnej. Místa dost. Prostě nátura lidí hnusná.
Jak kde – na venkově klídek, pohoda.
https://www.youtube.com/watch?v=bqnO9olqPwk
Tak to u nás leckde taky - a na Modřanský si jdou po krku, jako v centru Londýna. Holt, kde se to přemnoží, tam se to kouše... :-)
Cyklista za snížené viditelnosti má používat světla a reflexní prvky zboku - jsou v běžné výbavě.
....a chodec světlý oděv doplněn o reflexní prvky- většina však jde večer zababušená v tmavém kabátě, na hlavě naraženou tmavou čepici. Jen semtam dole na rukávu reflex. pásku(ale ruky zaražené hluboko v kapse)... :-((
Na silnici si přece jen dá takový chodec pozor. Větší problém to představuje na těch stezkách pro chodce a cyklisty,zejména těch vyasfaltovaných,kde se dá jet relativně rychleji. Tam potom nejsou takoví chodci vidět a přitom si vůbec nejsou vědomi,že by tam mohli někomu překážet.
Jak vidím, tak diskuse dle názvu a zadání se začala vyvíjet jiným směrem. Hodně se tu diskutuje o provozu na cyklostezkách připomínky k němu a vše kolem toho. To vlastně už řešil jiný diskuzní příspěvek.Záměr ovšem byl trochu jiný, tedy ten, který na začátku diskuse někteří pochopili a vyjadřovali se k němu. Tedy očekával jsem, že se diskutující budou vyjadřovat k různým místním problémům, ergo kde při silném provozu na komunikacích cyklostezky chybějí, kde a jak by se daly budovat nové, kde sice jsou ale nejrůznějšími zásahy je tam provoz omezen či znemožněn, ať už dočasně či trvale. A také ony případy (viz příspěvek), kdy cklostezka končí a ...nic dále či dálnice. A k tomu lze také udávat konkretně ona místa (asi hlavně ve městech a víkendových zonach), kdy se cyklostezka či ta kombinovaná mění v ono lidské mraveniště.Protože pak s tím člověk musí počítat a upravit si svůj časový plán, či se tomu vyhnout. A též, jak jsem uvedl i v zadání, poukazovat na stav těch nejstarších dříve budovaných, zda už nevypadají jako některé okresky a dá se na nich vůbec jezdit. Ergo ona údržba jak a kde. Myslím, že pro spoustu cyklistů, kteří se chystají na delší cyklovýlet by tyhle informace byly dobré. Sice asi něco jako ono silniční zpravodajství to nebude, ale alespoň něco.
Co chceš vyřešit v jednom vlákně, články o nové infrastruktuře v Praze vycházejí na webu
https://prahounakole.cz/
Mají tam mapu, kde jsou vyznačena různá problematická místa.
Jednotlivé podněty a problémy se řeší na webu
https://www.cyklistesobe.cz/
Ten má celorepublikovou působnost.
Praha ale není celý stát, nebo, že by to bylo tím, že problém mají pouze cyklisté v Praze a jinde v pohodě jezdí normálně? :-)
Dal sem odkaz na weby, které sleduji, protože pokrývají oblast mého zájmu.
Nemůžu za to, že sou hradečáci líný sráči co nic takovýho nemají a umí jen kopat do jiných.
Jestli to nebude tím že hradečáci nebudou takový zpovykaní a zabednění vypatlanci jako někteří co sledují oblast svého zájmu, jinak bys pochopili vtip a narážku na obsah toho webu. Jenže co chtít po takových vypatlancích.
Kdybys četl co jsem napsal, a neměl hned rudo před očima když se píše o Praze, tak bys věděl, že jsem reagoval na tvoje sdělení, že má ten web celostátní působnost. Když jsem se do něho podíval, tak tam snad nikdo jiný nepíše o jiném místě než o Praze.
A co bys tak chtěl od webu prahounakole než primární zájem o Prahu? Vzhledem k tomu, že je to vlastně web automatí, tak se dokonce občas starají i o jiná města a místa Česka. Občas se tam píše i o Hradci.
Nejde o Prahou nakole, ale o Cyklisté sobě uvádí, že to je celostátní tak jsem tam nakoukl a ten celý stát okomentoval a výsledek se projevil vysokou inteligencí :-))
Měl´s přispět (a pak i ronda), aby tam nebyla "samá Praha"!
Já mám s něčím takovým problém ?
Na tom webu cyklisté sobě jsou patrně jen pražáci. Jelikož ho tvoří jen cyklisté, tak je jasné, že patrně jen pražáky jejich cyklistické okolí zajímá, či jsou puzeni se k němu vyjadřovat. Můžeš tam přispět, abyste se zviditelnili.
Bože jak ty si tupej
https://www.cyklistesobe.cz/groups
To bude spíš taková lampárna. Poslední diskuze z Brna je před 4 ety, z Hradce před dvěma lety, pracovní skupina primátora HK před třemi lety. Když lidi někam přestanou přispívat, tak nejspíš vědí proč.
No- ten https://www.cyklistesobe.cz ji snad má. A je na lidech aby tam přispívali. Dle mě je to co cyklisté potřebují a co se v téhle diskuzi ztratí. Tam to zůstane. A lidé by se měli konečně vyhecovat a přispívat. Ono problémy někde opravdu existují (viz David 7001) Ač pražáky nijak nemusím, tady jsou prostě aktivnější na rozdíl od toho "venkovského klídku". Prostě nějaký ten zpravodaj ala dopravní zpravodajství nám chybí. A s růstem počtu cyklistů se to projeví.
"A lidé by se měli konečně vyhecovat a přispívat".
Á, pán je aktivista! Přispěl´s, resp. přispíváš tam pravidelně?
Takovejch "udělejte!" už (i tu) bylo ...
A kam jsi v posledním roce přispěl ty, když vynechám rejpavé připomínky nakole?
... ti to řeknu (napíšu) a ty to vykecáš!
Tůdle ...
No tak to ses díval blbě, co taky čekat od takového lempla.
Že největší město bude mít nejvíce podnětů a diskusních vláken těžko může někoho překvapit.
Jednou jsi se mě ty ptal, co mě kouslo https://www.nakole.cz/diskuse/28138-pohodlne...
Dovol, abych ti za "hradecké sráče" otázku oplatil. Vůbec nechápu tvou (první) prudkou a vulgární reakci.
Pravda, hradečáci za Lelka nemůžou, vztáhnout to na všechny bylo neadekvátní.
Ber tu otázku obecně. Záminku k ostrému startu tam fakt marně hledám.
Kdybys rovnou napsal, že velké město přináší víc problémů, jak jsi to nakonec napsal, bylo by to výstižnější a jasnější, než tohle nic neříkající prskání.
No vzhledem ke stavu +/- u Lelkových komentářů nejsem jediný, komu se jeho příspěvky nelíbí.
Sem z Prahy, dal sem odkaz na zdroj info o Praze. On místo toho aby dal nějaké info ze svého regionu, začal pičovat na Pražáky
Asi by ses měl nechat urychleně otestovat, vypadá to, že ti virus napadl a rozežírá mozek.
jo, určitě až budu plánovat výjezd pujdu proscrollovat místní diskusi, abych našel, že tři roky zpátky byl někde padlej strom a znemožňoval průjezd.
Musim si to sakra někam poznamenat, abych nezapomněl...
Jo. Ale nově zbudovaná cyklostezka by tě snad zajímala. Stejně jako zpráva o překopu či stezce zanesené bahnem. (Leda že bys to měl za sportovní vyžití, pak asi ne)...
Mohl by sis svůj příspěvek po sobě přečíst a zkusit ho sám pochopit? Je to jen skoro nesmyslná změť výroků. Nemá to hlavu ani patu. Doporučuji ti si předem uzřejmit, co chceš říct. Pak si to napsat v bodech a ty body následně vyjádřit celými větami. Pak si to přečti a zkrať na polovinu. A až potom to kopíruj sem.
Ještě ti tam chybí kategorie zbytečných cyklostezek, obvykle vybudovaných za přispění dotací a s velkou slávou otevíraných za účasti
Okresního a krajského inspektora,
hasičského a recitačního sboru,
tříčlenné delegace z Prahy,
zástupců nedaleké posádky
pod vedením poručíka Vosátky,
krojovaných družin,
italského zmrzlináře Amadea Cosi
na motocyklu Indián,
a svatého Jána ...
Třeba v Krásném Lese na východním konci Krušných jsem na takovou letos narazil: foto.
Vede podél silničky s téměř nulovým rekreačním
provozem, tak nikdo zjevně nemá důvod jí používat, zvlášť když by musel překonávat jistá její úskalí:
https://mapy.cz/s/kubolasoba
No myslím, že žádná stezka není zbytečná. (Jiná otázka je, zda stojí za ony vynaložené náklady). A pokud tě někdo srazí na té vedlejší a málo používaní silnici,tak se třeba probudíš...
Po vedlejších silnicích je třeba jezdit. Pokud bychom je vyklidili, tak už si na nich ani neškrtneme. Prostě nás automobilisté vytěsní a přestanou sledovat a těch pár, co tam zbyde bude rázem mnohem ohroženějších. Kdybychom segregovali cyklisty ze silnic pryč, tak okamžitě vznikne požadavek je segregovat také od chodců, kterým cyklisté na společných komunikacích také znepříjemňují život. Pro změnu z pozice silnějšího a rychlejšího. No a až by se dokončila segregace i od chodců, tak by začala segregace cyklistů navzájem. Rychlým silničářům prostě jasně překáží kličkující rodinka na kolech na úzké stezce. Jsou pomalí a blbě se předjíždí.
I v lidských společenstvích poznali, že segregace rozdílných skupin je cesta do pekel.
Přesně! Jsem taky pro co největší sdílení.
To nemyslím.A také je to věc názoru. Tedy to úplné vyklizení. Jak už jsem poznamenal, tak ty okresky z minimálním provozem klidně ponechat. Dá se to i jinak. Třeba jen jakkoli (značkami, typem cesty - dnes vlastně i zřizováním cyklotras) prostě vyjmout ty, kde je provoz enormní a pochopitelně také četnost úrazů. A na těch s cykloprovozem zase zpřísnit provoz motorových vozidel. A třeba i snížením povolené rychlosti značkami či úplně.Protože - nedělejme si iluze. Doby, kdy na jakékoli silnici projelo 5 pomalých aut za hodinu jsou dávno pryč a v budoucnu bude ještě hůře. A já nejsem pro cpát se kamkoli, kličkovat mezi auty a riskovat havárku. A jistě uznáte, že dle statistiky to s nárůstem motorizace bude čím dál tím horší. A jak jsem uvedl ten případný střet cyklisty s chodcem zpravidla nikdy nemívá následky jako střet s automobilem. A jak jsem též uvedl, na dálnicích jsou kola zakázána, i když mnohde jsou volné a neužívané pruhy (odstavné a t.d.) kde by kola mohla jezdit. Tedy pokud by otrlým nevadilo to svištění kolemjedoucích. Prostě minimalizovat nebezpečí, kde je to možné a ne to ponechávat na řidičích či náhodě.
Jo, jakmile se zavede něco jako značka "pozor, smíšený provoz aut a cyklistů" a maximální povolená rychlost tím klesne automaticky o 20km/h tak se cyklista stane rázem všemi milovaným druhem.
No a co by se stalo. Meximálně by se projevila ona spousta choleriků a kvaltovačů.
Spěch ale z lidského života nevymizí. Bylo by krásné všechno dělat v klidu a pohodě,ty ale potřebuješ do konce směny rozvézt dodávku plnou balíků,dříve domů nepůjdeš,nebo potřebuješ dojet nakoupit a do poledne uvařit oběd. Spěch tady bude stále.
Ještě trochu opačně - cyklistovi nedovezou včas balík s novou přehazkou a chytne ho amok :-)
A bude pospíchat na poštu,aby si ji tam vyzvedl,než zavřou...
No, popravdě vím a chápu, že všechny tyhle názory jsou dost ovlivněny věkem. Pochopitelně k mládí patří rychlost a i tak se projevuje. 90 letý stařík už nemá kam pospíchat, pokud nespěchá do hrobu. Ale osobně mám zato, že člověk musí spěchat jen v ojedinělých případech (nemoc, havarie a pod.)Vše ostatní už tak nutné není a mnohdy jsme do toho kvaltu zbytečně či záměrně hnáni. Prostě honem snídat abychom stihli se dopravit do práce, rychle makat aby se splnila norma, pak rychle nákup a t.d. a t.d. Ale jsou i lidé, že tohle nemají zapotřebí.Mají na vše ty "své lidi". A ti mnohdy zase kvaltují, aby jim neunikl kšeft, zakázka, konkurent. Prostě vše podobné nás stále žene do stresů a pak náhle zdravotní problémy a vše je jinak. I na té současné pandemii to najednou začínáme chápat jinak. Víme, že budeme muset slevit ze svých nároků, mnohdy rapidně a žádný kvalt nám nepomůže. Prostě vše je dáno lidmi,stavem společností, národem, jejich nároky, morálkou a t.d. Spousta nás dnes kvaltuje a přitom se kopa jiných jen s úšklebkem na ně dívá, protože oni to mají i bez práce. Takže je na nás, abychom se s tím alespoň trochu v pohodě vyrovnávali a ne se špicovali do stresů a sporů.
Jenže z hlediska provozu potkáváme jedny i druhé,ty, kteří spěchají a ty,kteří nespěchají,současně. Navzájem je rozeznáme jen při delším pozorování podle toho spěchu. Jediné,co by efektivně pomohlo bezpečnosti provozu by bylo to,že ti spěchající by byli oblečeni červeně a ti,co mají čas,zeleně. A všichni bychom měli na první pohled jasno,koho před sebou vidíme a co můžeme očekávat.
Živě si dovedu představit, jak by tenhle systém fungoval u nás a třeba v Holandsku. Kde asi tak by se zelení ochotně uhnuli červeným a kde by se jim just placatili v cestě ? :-))
A jak budeš řešit situaci, kdy nespěchající náhle potřebuje ukrutně spěchat? Třeba někam za keříček, do samoty, aby se nepos...
To jako, že by ti zelení povinně uhýbali červenejm? To snad nemyslíš vážně...
To by pak nemuseli červení nosit nic a zelení něco jako žlutou hvězdu.
Zajímavý, že když David napíše blbinu (nebo možná žertovný nápad?), hned se toho někdo chytne, pojme to čistě jednostranně (případně vztáhne na sebe) a vyhrotí to dokonce až k holokaustu ...
PS. co když by podle Davida museli rychlí dávat přednost pomalým :o)))
Snad si opravdu někdo nemyslí,že to,co jsem napsal, bylo myšleno vážně? To jen zanyn se nás vytrvale snaží přesvědčit,že spěch může z lidského života jednoduše vymizet.
Prosím přečti co jsem napsal.A ber to jako můj názor, který pochopitelně nikomu nevnucuji. Nevím, proč bychom si tu neměli říkat své názory, ať také či onaké a normálně na ně reagovat a argumentovat. Už si tu v diskuzi občas připadám skoro jako naši páni poslanci v parlamentu. Jedni hot a druzí just čehý. A zatím mám zato, že nám ostatním, tu "dole" toho nemáme zapotřebí.Či se mýlím?
spěch může z lidského života jednoduše vymizet....
Pardon. Ale cozpak tohle někde tvrdím?
(Ukaž mi kde).
APP.Ono na každém šprochu pravdy trochu. A nakonec možná i tím tvým humorem. Proč by si tohle někteří nemohli použít. A třeba jako odrazovou barvu u oněch vest, které si spousta cyklistů na noc obléká. Prostě oni divocí bikeristi do čevena, a pomalíci třeba do zelena jak píšeš. A on by to byl i signál pro motoristy. Ovšem bohužel zatím není výrobce. A možná by stačily jen čepice na hlavu. A opravdu pak víš, koho máš před sebou. Jako svého času s vězni na východě (měli napůl hlavu vyholenou pro poznání uprchlíka) či na západě s oněmi vypálenými cejchy. (Jen zas probůh netvrdte, že chci cejchovat lidi. Jen jako poznámka. Třeba Sokoli se taky odlišovali od Orlů čepicemi a nikdo je nenutil)
Nedobře se na to díváš Veverko...
Vrazit klín mezi dvě skupiny a pak házet vinu na ty jimž se to nelíbí je přinejmenším alibistické.
Představ si, že bych ti nasadil čelenku, která vždycky, když se přiblíží někdo v červený čepici, ti dá ránu nějaký vhodně vysoký voltáže. Nemůžeš jí sundat, nemůžeš s tím nic dělat (stejně jako řidič s tou značkou co mu snižuje rychlost jakou se dostane, ať už spěchá kamkoliv). Nevím jestli zvolíš variantu před červenočepičáři utíkat, nebo je naopak vyhlazovat, to asi záleží na nátuře člověka, ale vaše soužití bude skřípat stopro. Uměle vytvořený konflikt.
Tahle značka žádnou rychlost automaticky nesnižuje. Jen říká to, že se máš chovat jako člověk a ne jako závodní chrt. Jako takovej můžeš závodit s motocykly na silnici, nebo na oněch závodních oválech. A někteří (dle některých příspěvků)to takhle chápou a pak si jezdí po silnici. A na vlastní nebezpečí. A ten klín myslím tu vráží spousta jiných přispěvatelů a s mnoha horšími formulacemi...
APP. Stejně když se díváš na rychlost dnešních motoristů, tak ve spoustě případů je o těch 20 km vyšší. To je mi celkem fuk, pokud si jedou sami na přehledném úseku. Jinak ne.
Re: "A jistě uznáte, že dle statistiky to [střety auta s chodcem] s nárůstem motorizace bude čím dál tím horší."
Nic neuznám. Věrohodně dolož.
Je vidět, že třeba tahle opravdu zbytečná je, když zarůstá mechem jak po ní nikdo nejezdí ani nechodí. Náklady vynaložené úplně zbytečně. Asi takových moc nebude, ale jak vidíš, najdou se.
Jinak pokud jde o efektivnost náklady/využití, tak třeba Labská u nás a zvlášť Ploučnická, vychází bídně. Když kraj zveřejnil před pár lety roční počty z automatických sčítačů, porovnal jsem to tehdy s náklady a počty na singltreku pod smrkem a tyhle páteřní cyklostezky vycházely asi 5x méně efektivní. Samozřejmě slouží i k dálkové turistice, ale ta je počtem marginální.
Ta Ploučnická s cenou 12 mega/km je samozřejmě evropský unikát. Dnes je po pár letech kvalita jízdy z Děčína do Benešova tak o 10% lepší, než před její výstavbou (vede po původních polních a lesních cestách) a kdo třeba jede rychle do práce, použije raději silnici, hraví bikeři zase pěšinku po druhé straně řeky.
A nějaký pozitivní příklad: Liberecký kraj teď usilovně buduje cyklostezku svaté Zdislavy od Nového Boru přes Jablonné v Podještědí k Liberci, celé v souběhu (občas těsném, většinou kousek vedle krásnou přírodou) s hlavním a frekventovaným tahem E13.
Bohužel kvůli pozemkovým řízením je "salámovou" metodou. Ale i tak určitě použitelnou.
Další dobrý počin je nová lávka na Šébru v Lužických horách přes vytíženou hlavní silnici v naprosto nepřehledném místě. Využitelná cyklisty, běžkaři i pěšími. Tam přecházet bylo vždycky fakt o život!
A docela slušně konečně pokračuje výstavba stezky z Turnova do Jičína. Dělají to sice po úsekách na přeskáčku, ale aspoň to. Snad ji časem udělají celou.
A ta lávka na Šébru je hodně dobrá věc, asi konečně někdo dostal rozum.
Na Šébru byl největší problém, že je to přesně na rozhraní dvou krajů - a ty se zaboha nemohly dohodnout. Mluvilo se o ní 20 let :o(
Něco podobného máme u nás ve městě - podobné v tom, jak dlouho se o tom mluví. Lávka na železničním mostě přes Labe. Před lety při výměně příhradových polí bylo dokonce pamatováno na uchycení budoucí lávky. A zatím stále jen daleké výhledy ...
Jo tak dohadování mocipánů je běžný důvod proč něco trvá 20 let. Cyklostezka - 12 Labská z Hradce do Pardubic se projednávala už někdy před 20 lety. Jenže problém, část je na území města a město chtělo aby to zaplatil kraj když chce stezku, ale kraj nehctěl platit něco co mu nepatří a tak dokola. No a když se konečně dohodlo město Hradec s krajem, tak se začaly dohadovat hradecký a Pardubický kraj kudy a jak se povede a kdo kolik zaplatí a hlavně kolik bude kdo platit za lávku přes Labe. Výsledek je ten, že po 25 letech je z nějakých 20 km hotových s bídou necelých 12. Těch 8 se musí po hodně frekvenotavné silnici.
Jo. Přesně tyhle poslední příspěvky to je ono. I když by asi opravdu měly být na tom uvedeném webu https://www.cyklistesobe.cz
A proč? Je to snad jedno jestli to je napsaný tady nebo tam.
Zrovna jsem se do odkazu divala a kdybych hledala prujezdnost stejne bych tam nic nenasla.prispevky 2 roky stare,nasla jsem i pred 6 mesici.ale spis bych inspiraci na cestu hledala tady,nez v prilozenem odkazu.
Cyklostezky vyuzivam,jak v okoli Prahy tak i jinde,mam radeji polni a lesni cesty,ale obcas je prijemna i luxusni cesta.ale na cestu do prace spis vim silnici,courat se po cyklostezce muzu az cestou zpet.
Re: "...tyhle názory jsou dost ovlivněny věkem. 90 letý stařík už..."
Inu bingo. Konečně ono vysvětlení.
Inu Zanyne, já si pořád s údivem říkal, kde se v Tobě berou ona fašizující socialistická přesvědčení. Ony názory. Inu, jednou ona představa, jak má výrobce zveřejňovat "skutečné oprávněné" náklady na výrobek. Inu jindy zase ony představy, že rozdělíme (vedlejší) silnice na cyklo-mínus, kam kola nebudou smět vůbec, a na cyklo-plus, kde se auta budou ploužit dvacítkou. Inu, právě ona představa je podle mě vrcholem debi--- nesoudnosti.
Inu, teď už vím, kde se v Tobě ony názory berou. Vysvětlila to ona narážka na věk. Na onoho "devadesát letého" staříka.
Inu, Ty už to zřejmě máš v hlavě kompletně pomotané a v oné bezbřehé nudě důchodu píšeš na klábosnici ony znaky a náhodná slova, aniž bys tušil, co vlastně znamenají.
Inu prosím, onen Posázavský Pacifik na sezonní obslužnou komunikaci se závorami či zábranami výhradně pro zemědělce s využitím pro kola, kde občasný bruslař nevadí, rozhodně neměnit!
No - jestli se něco u mých úvah uskuteční, nevím. Jsou to prostě mé úvahy a názory. Ovšem kdyby někdo řekl za dob Marie Terezie že budou speciální silnice (dálnice), kde se budou desetkrát rychleji prohánět výhradně plechová a železná monstra, či v předminulém století po železnicích bez kolejí vlaky onou závratnou rychlostí, tak by v nejlepším případě skončil v blázinci. Ona každá doba si nakonec vynutí to své nezávisle na tvých či mých úvahách. Prostě jako když jsou přecpané silnice a cyklisté to zdržují, budují se cyklostezky. A když mopedy a podobné káry překážejí na frekventované silnici, mají tam zákaz. A tak se také můžeme dočkat, že v případě nárůstu kartelů bude něco efektivního podniknuto, stejně jako třeba v případě enormních úplatků spousty lidí se nakonec odtajní bankovní konta a zveřejní majetky. On totiž žádný strom do nebes neroste. Ani ta dnešní rozevlátá "osobní svoboda". A pak možná budou podobní jako ty plivat a mluvit o fašizmu či komunizmu. Ono tomu ještě ani zdaleka tak není a přesto už mnozí plivají a křičí.
Vývoj nezastavíš - stačilo napsat.
Možná se všichni dočkáme toho že zakážou jízdu na kole.
Ale dřív se možná dočkáme horších věcí o kterých se tobě, ani jiným, ani nesní že by se mohly kdy stát.
Napomáhat tomu je čirá demagogie.
Aha.
- odtajní se bankovní konta,
- zveřejní se majetky,
- dnešní rozevlátá "osobní svoboda" neporoste do nebes,
- a enormní úplatky spousty lidí (to je obzvlášť chuťovka).
Tak tím je mi to tak nějak v kostce jasné.
Děkuji a přeji hezký zbytek dne.
A nebo divokej západ.
Všimnul jsem si, že někde řeší na cyklotrase kruhové objezdy specialními dráhami pro cyklisty. Je to bežné, dobré či ne a jaké má s tímhle kdo zkušenosti ...
Řeší to nebezpečí pravého háku od auta, které vás předjede přímo na okruhu a těsně před vámi, nebo dokonce vedle vás začne z okruhu vyjíždět. Je to tam zvláště nebezpečné a bohužel i časté. Cyklista si tam musí hlídat nejen ty, co mu nedají na okruhu přednost a surově mu vjedou přímo do cesty, ale i ty za ním. Frekventovaný český kruhový objezd je pro cyklistu adrenalínová záležitost.
Kupodivu několikanásobný kruhový objezd kolem Vítězného oblouku v Paříži byl pro mne překvapivě pohodový. Řidiči se tam chovali více než slušně a když jsem ukázal, že chci přejet do jiného pruhu, tak zpomalili a v pohodě mne pustili a dávali na mne pozor. Je to nakonec všechno jen o lidech. V Česku se k sobě na silnici chováme tradičně hnusně a pak musíme stavět další kruhové objezdu ještě pro kola.
Nic nového, někde to dobře funguje už asi 50 let
https://mapy.cz/s/datehesozo
To je kvalitka, silnice od stezky oddělena obrubníkem a pokud by to někomu nestačilo, tak přidáme dvě řady kostek. Louže taky super, kvalita povrchu zoufalá.
https://mapy.cz/s/macorasofe
https://mapy.cz/s/gusekesuku
https://mapy.cz/s/pojogefego
O kus dál tahle prasárna, cyklista jedoucí rovně musí dávat přednost odbočujícím vozidlům přijíždějícím mu v podstatě do zad.
Nehodnotím kvalitu, ale technické řešení té křižovatky pro přejezd cyklistů.
Ano, mohlo to být líp udělaný bez těch výškových předělů, ale znám o dost horší, tady se to dá docela dobře zvládnout.
Pokud to je pro někoho nebezpečné a netroufá si, tak to může přejít pěšky nebo jet jinudy. Jezdí tam dost lidí a nemají větší problém.
Tak jasně, že tam lidi jezdí, po té dvouproudovce kde je sedumdesátka se chce málokomu, na té silnici co to křižuje je dokonce zákaz.
Ale z těch odkazů co sem dal vedle je zřejmé, že to jde i podstatně lépe. Takže fakt, že tohleto v tom Hradci patří k tomu lepšímu co v republice existuje je vlastně smutné.
Já reagoval na zanyna, který to teď objevil, že v Hradci tohle řešení bylo už před 50 lety. Technicky to tam těžko někdo líp vyřeší. Kvalita provedení je něco jiného.
V okolí tam nejsou žádné budovy, takže by se tam dalo udělat prakticky cokoliv, tedy i řešení, kde kola mají vyhrazenou infrastrukturu a nemusí dávat přednost autům na úplně každém křížení, viz odkazy co sem dal a dá se najít spousta dalších příkladů.
To co tam je teď není zas takový terno, krom křížení sinice, které je dělené, sou všechny ty stezky smíšené. Je smutné, že v Česku jsou smíšené stezky pořád standard a že tohle 50 let staré řešení je pořád nadprůměr.
Takový provoz cyklistů tam zase není aby tam, udělali mimoúrovňové křížení. A nevim, že by tam někdy byl nějaký problém, myslím že snad ani nikdy tam nebyla nehoda s cyklistou.
Jistě že nekolizní křížení by bylo pěkné a pohodlné, ale třeba v Hradci jsou mnohem problematičtější a kritičtější místa k řešení, třeba https://mapy.cz/s/haterejaja
a některá další místa.
Nikde sem nepsal o mimoúrovňovém křížení, ale i to existuje
To sice ne, ale nějak si nedovedu představit lepší řešení než které tam je.
Třeba jako na prvním obrázku. Ale i v Nizozemsku mají kruháče bez přednosti pro cyklisty, ale je jich menšina.
https://bicycledutch.wordpress.com/2013/05/09/a...
https://bicycledutch.wordpress.com/2020/02/26...
To co je na druhém obrázku je v podstatě totéž řešení co je v Hradci, kde jsou navíc semafory, takže cyklista a chodec mají zelenou jen když auta stojí.
Srovnávat Nizozemí s námi je nesmysl, protože jsou rozdílná pravidla v přednosti v jízdě cyklistů.
Jsou tam semafory, třeba mají cyklisti červenou když auta odbočují.
Samozřejmě, že ano pokud je křižovatka řízená, tak chodci a cyklisté mají zelenou když auta stojí.
Blbější obrázek sem už dát nešel?
Naštěstí se to podle jména ulice dá dohledat. Tohle je fajn pro nejisté cyklisty, kteří by se báli ve vozovce, ale značka "stezka pro cyklisty" z toho dělá povinnou buzeraci pro všechny cyklisty a neposkytuje řešení pro chodce. Pro cyklistu jedoucího rovně to znamená dávat přednost třikrát místo jednou, navíc na přejezdech jsou obrubníky, sice snížené, ale ne úplně zarovnané a slepecká hrbatá dlažba.
Být to stezka pro chodce s povoleným vjezdem kolo, tak asi v pohodě.
V civilizaci to vypadá takhle (aby to bylo zřejmé, cyklisté mají přednost)
https://www.rac.co.uk/drive/news/motoring-news...
https://youtu.be/XhqTc_wx5EU
no - abych řekl popravdě, tak to video mě skoro děsí. Nevím, a asi nejsem sám, kdo nemá dostatečně jasno v těch pravidlech a přednostech jízdy. Asi tam autáci jak u nás nekvaltujou...
Když neznáš pravidla, tak těžko se podle nich budeš chovat a pak tě jednání jiných může děsit. Na tom ale není nic tak složitého naučit se alespoň základy pravidel a pak se chovat podobně jako většina a jít s davem :-)
Vždyť je to triviální, při vjezdu na kruh se dává přednost stejně jako tady, v tomto případě i cyklistům, cyklistický kruh je řešen jako vyhrazený pruh na kruhu a ne jako u nás kdy (pokud je vůbec něco) je stezka, která vjezdy překonává přejezdem, kde naopak musí dát přednost cyklista.
Při výjezdu z kruhu auto odbočuje vpravo a dává přednost cyklistům v jejich pruhu, to tady v křižovatkách s pruhem pro cyklisty platí taky.
Nic složitýho na tom není.
Na tom videu z Amstru zaujme jeden maličký detail. Že cyklisti poctivě ukazují při odbočování do kruháku. Jsou čitelní. Tohle si u nám moc neumím představit. Pár kousků by ukazovalo, většina by tam ale náhle vlítla jak kamikaze. Bylo by o strach autem odbočit z kruháku.
Aby hned nenastalo "mlácení černochů" ;-), šoféři taky občas neblikají, ale u kolařů je neukázání mnohem častější až skoro běžné, na stezkách a podobných komunikacích vůbec. A tady by pak ten manévr byl hodně náhlý a překvapivý.
Co je to odbočování do kruháku? Při vjezdu na kruh jediná možnost co se dá udělat a tak se neukazuje.
Pust ještě jednou, zdaleka ne všichni ukazujou, je tam několik lidí s telefonem v ruce, minimálně dva maníci s rukou v kapse u kalhot, navíc v jednom tom pohledu dost lidí co už jede po kruhu ukazuje vlevo, což podle našich pravidel nedává smysl.
Hlavně tam sou všichni tak nějak v klidu.
Oni nejedou po kruhovém objezdu,oni odbočují z přímého směru do kruháku.
Jo a s tím klidem máš pravdu, to se mi v Holandsku moc líbilo. Na kole i za volantem. Na kole mě v pohodě pouštěli šoféři i když měli přednost, na druhou stranu, když jsem někde vyjížděl s autem přes stezku, pouštěli mě cyklisti. Žádný třídní boj a vynucování si svých práv. V tomhle ale ani ta nejlepší infrastruktura nepomůže.
Pořád nechápu co si představuješ pod "odbočovat z přímého směru do kruháku".
Ty je nevidíš jak ukazují doleva,když jedou po stezce? Odmysli si "do kruháku" a doplň "do křížení s vozovkou", když je to hovorově tak strašně nesrozumitelné.
Pod tím videem je odkaz na článek, kde je tahle fotka, předpokládám, že to je letecký snímek toho kruháče. Zjevně je tam vnitřní kruh pro auta a vnější pro kola. Nevím jaký pravidla mají tam, ale tady se doleva pokud nesjíždím z kruháče neukazuje.
Ale stezka kolem kruháče není kruháč.
Já taky to ukazování nezmiňoval jako nějakou povinnost, ale jako příkladnou čitelnost pro řidiče. Jestli ukazovat musí nebo nemusí netuším.
´děte oba do pr.ele s vaším dědkovským sporem!
Pravdu máte oba 8-) a už se věnujte něčemu zásadnějšímu ...
"Vždycky když spadne letadlo, je na palubě černá skříňka... není to už podezřelý?"
"tady se doleva pokud nesjíždím z kruháče neukazuje."
K obchodu se doleva špatně odbočuje, jezdím se otáčet až na kruháč a vyjíždím čtvrtým výjezdem (viz červená čára).
Aby mě auta nepředjížděla zleva a vzápětí nesrazila při výjezdu z kruháče, tak hned po najetí na kruháč začnu ukazovat doleva: upažím levou ruku a tak tu ruku držím. Teprve u třetího výjezdu přestávám ukazovat a hned za třetím výjezdem ukážu doprava a sjedu z kruháče. Ještě se mi nestalo, že by byl problém.
Možná po mě pravidla nepožadují ukazovat na kruháči doleva, ale s ohledem na řidiče aut to považuji za slušné. Jasně jim dávám najevo, že pořád jedu po kruháči a nemají snahu mě předjíždět, aby mě vzápětí srazili při odbočování doprava. Přes upaženou levou ruku cyklisty mají přece jenom určité zábrany...
cyklista kroužící po kruháči s upaženou rukou...
Nevím proč mi na mysli vyvstal obrázek klauna na pidikole, kroužícím okolo manéže žonglujíce kuželkami.
Nechci nikomu nic vnucovat, dávat signál je fajn, ale držení se řidítek by se taky nemělo podceňovat, zvláště v provozu a na kruháči tuplem
Jestli nedokážeš pustit řídítka ani na ten okamžik ukázání kam jedeš, tak na silnici nelez. Pro tebe je rotoped.
Hele zvládnu. ALe i tak mě docela irituje ten kolotoč událostí, kdy se blížím k zatáčce, potřebuju přibrzdit a do toho se musím pustit jednou rukou řidítek (a té účinější brzdy) a signalizovat, pak honem zpátky, skočit na brzdu a točit oblouk.
Brzdit držíce se jednoruč mi připadá jako relativně riskantní počin a objíždět kruháč dokola prostě taky. Jsem holt posera.
Osobně si myslím že doba (a hlavně technologie) pokročila dostatečně, aby se mávání rukama považovalo za nouzový řešení a kola dostaly blinkry (a brzdovku). Cyklistu to nezabije a pro zbytek provozu se rázem stane čitelnější...
Nic ti nebrání si ten vehement pořídit. Já zvládám ukazovat směr i na malé koloběžce. To bys nevěřil, jak ostré na ní to řízení je. Tam řídítka oběma rukama opravdu nepustíš.
No popravdě trochu brání, neb se nic moc racionálního na dané téma neprodává...
A jinak jsi samozřejmě skvělý, vyhráváš bludišťáka a získáváš Magický Prsten Temnot jež ti dává "+3 dexterity"
Omyl, Jindra tu už dávno propagoval zpětná zrcátka s blinkrem a dozadu určitě něco také seženeš. Jen nevím, jak přesvědčíš řidiče, že na ně jen vesele neblikáš, ale že něco signalizuješ.
https://fr.aliexpress.com/wholesale?catId=0&...
Vzhledem k tomu, že téměř všichni na kole vozí blikačku, tak bych na nějaké světlo jako ukazatel směru rozhodně nespoléhal
No a to je právě TEN problém.
Když se podíváš na nabídku pod odkazem výše, zjistíš, že i varianta který jsou alespoň teoreticky myšlený dobře, jsou zpracovaný tak že bys brečel. Naopak ty, co vypdají zpracováním slušně technicky nebudou fungovat.
Aby celá věc dávala smysl, musíš dodržet barevné konvence (blink oranžový, brzdy/obryska červená) a blinkr vytrčit do stran. Mít pod sedlem blikačku, která je ledva širší než sedlovka a která bliká červeně pořád, akorát občas se ledky zformují do šipky, to je řešení chorého mozku, které vskutku nikdo správně nepřečte.
Motorky používají tenhle systém když už ne odjakživa, tak alespoň roky, takže princip JE funkční. V době kdys měl kvůli světlu na kole to hliníkový flaštičko-dynamo, svítilo to tak že spíš ne, jet s ním bylo za trest a než že by ti osvětlovalo cestu fungovalo spíš jako siréna a svým kvílením odhánělo všechny z cesty, tedy v té době nebylo na blinkry na kole ani pomyšlení. Ale technologie pokročila. Baterie už zvládnou živit LEDky dostatečně dlouho abys na ně mohl myslet s dobíjením jen v neděli při odchodu do kostela, o nábojových "dynamech" nemluvě.
Já fakt nevidím problém...
Prosím tě, fůra lidí má problém vyměnit baterie v blikačce jednou za rok. Natož se starat o blinkry...
no jo, tak když do rovnice zakomponuješ lidskou blbost, tak to je těžký, to nebude fungovat nikdy nic :-D
Vidiš, to by mohl být dobrý odrazový můstek, unormovat to alespoň jako oficiálně schválenou možnost (já nerad povinnosti) na elektrokola.
Furt věřím že by se to mohlo rozšířit (respektive že se to stane a je to jen otázka času)
To by ale museli nejdřív zakázat na kolech blikačky.
Já se toho upřímně děsím. Když vidím, jaké led-bludičky jsou si schopní někteří magoři namontovat na motorky... Je to blbě vidět v noci, ve dne vůbec. Co by asi tak bylo na kolech. Zlaté mávání ploutví.
Cosi takového tu viet-cong prodával, jenže blikače by měly být co nejblíže k vnějšímu okraji vozidla (jak bývalo-bylo ve vyhlášce 32 Sb. FMD)
Že to ani výrobci aut nedodržují - to už je jiný příběh
"Co nejblíže" ne. Takhle vágní pojem snad nedají do zá koňa ani ti zdejší posranci.
Když jsem před lety z gruntu rekonstruoval nákladní vlek za osobák, tak jsem to studoval, abych prošel na technické. Byla tam přesně daná čísla. Už si přesně nepamatuji a hledat to nebudu, byla tam myslím max. vzdálenost brzdového světla od boku vozdila a min. vzdálenost mezi brzdovým a směrovým světlem.
Dost jsem s tím bojoval chtějíc, aby mi sdružená svítilna zároveň osvětlovala SPZ a zároveň dodržela tu max. vzdálenost od boku.
Jen dotaz. Na snémku to vypadá, že cyklisté jezdí po vnitřním okruhu. Je li to pravda, tak jsou obě možnosti? (vně i uvnitř)_ To by pak byl pěknej guláš, zvláště pro strejce z venkova.
Kde tam vidíš vnitřní a vnější cestu?
Kruhák má jen jeden jízdní pruh a podél silnice před křižovatkou to je nejspíš jen chodník.
https://mapy.cz/s/mozacubopo
https://mapy.cz/s/korekesuma
Re: Sodoma: "ALe i tak mě docela irituje ten kolotoč událostí, kdy se blížím k zatáčce, potřebuju přibrzdit a do toho se musím pustit jednou rukou řidítek (a té účinější brzdy) a signalizovat, pak honem zpátky, skočit na brzdu a točit oblouk.
Osobně si myslím že doba (a hlavně technologie) pokročila dostatečně, aby se mávání rukama považovalo za nouzový řešení a kola dostaly blinkry (a brzdovku). Cyklistu to nezabije a pro zbytek provozu se rázem stane čitelnější..."
Všechno špatně.
1.
V tom Tvém popisu "kolotoče událostí" mi zcela chybí zásadní věc. A to ohlédnutí cyklisty, co se děje za ním. Proto vídávám kyklisty, kteří to znenadání zalomí před autem doleva, stejně tak jako kyklisty, kteří jedou s nesmyslně vytrčenou rukou na prázdné silnici. Pro kyklisty je zásadní být vidět, opakuji BÝT VIDĚT. Na včasné a jasné ukázání autu, že zatočíš, je upažení dostatečné.
Dělám to tak, že se ohlédnu. Je za mnou auto = viditelně na asi tak 2 sekundy upažím (a přitom ještě "mrkám" prsty). Znovu mrknu za sebe, zda to řidič pobírá. Většinou vidím, že je ve střehu. Chytnu řidítka, posunu se k levému okraji pruhu. Znovu mrknu za sebe, zda mě nebude předjíždět. Nebude. Odbočuji. Nic složitého.
2.
Uvědomuješ si, že požadavkem na "blinkry a brzdovku" na kola míříš i na dětská kola?
3.
Uvědomuješ si, že požadavkem na "blinkry a brzdovku" na kola automaticky vytváříš potřebu stádu toto kontrolovat, schvalovat, milostivě povolovat, a především sankcionovat?
Re: Sodoma: "Já fakt nevidím problém..."
Jasně. Protože nejsi sám schopen bezpečně signalizovat upažením, tak chceš všem ostatním vnutit "blinkry a brzdovku". A fakt v tom nevidíš problém. To je na... na nevěřícné zakroucení hlavou.
Řešení pro Tebe je zcela jiné.
Pořiď si "blinkry a brzdovku". Před odbočením, dostatečně včas, dokud ještě jedeš rovně, máchni rukou. Pak si zapni "blinkry a brzdovku". Tak budeš jednak vidět. A za druhé, pokud by Tě chtěl uvařit řidič, co si Tě natočil palubní kamerou, tak budeš krytý. Vždyť jsi přeci "před odbočením" ukázal rukou.
Ale hlavně nechtěj kvůli svojí nedostatečnosti či pohodlí cosi vymýšlet a nutit druhým. Takové sociální inženýrství je cesta do pekla.