Ahoj, cim mazete stredaky Bafang? Zkousel jsem to silikono-teflonové mazivo M-8052, ale asi je jen na to silonovy primarni kolecko, protoze po mesici mi zacala z motoru konkterne mazacim otvorem z krytu od Lekkie vytekat cerna brecka. A voda se do motoru opravdu nedostala, mam tam silikon. Sekundar na pravy strane tedy ted mazu Mogulem lv 2-3 a je v pohode za par korun. Ovsem co jsem koukal tak se casem tou vazelinou kontaminuje to silonovy kolecko a prej mi to nedela uplne dobre (leptani) Existuji dve "letecke" vazeliny Mobilgrease 28 a AeroShell 22 ktere jdou pouzit vse, ale nejdou u nas v malem baleni vubec sehnat a jsou drahy jako cert. Muzete neco doporucit? A jeste jak casto domazavat a cistit to silonove kolecko? Preci jen je k nemu horsi pristup. Na motoru mam najeto kolem 3500km.
Na velký ocelový převod stačí ta levná vazelína Mogul LV 2-3.
Nylonový převod doporučují mazat silikonovou vazelínou. Dle mého názoru je ale to mazání zde zbytečné. Časem se sem stejně dostane kolem primární osy část maziva z velkého převodu. Vzhledem k odolnosti nylonu vůči rozpouštědlům a mazivům by to ale nemělo mít vliv na životnost toho nylonového převodu. Pokud ten nylonový převod odejde, je to stržením zubů kvůli nadměrnému dlouhodobému zatížení. Že by šlo o změkčení plastu kvůli účinku nevhodného maziva je pouze dohad nějakého člena bike-fora. Doporučuji tedy jen pravidelně čistit a mazat ten velký převod.
Motory BBSxx nemají žádný mazací otvor.
Nylonový převod:
https://www.greenbikekit.com/accessories/bafang...
Ok díky za názor. Jinak já mám mazací otvor v krytu sekundárního převodu od firmy Lekkie. Ten názor ohledně změkčení plastů není jen tady na fóru, ale i na velkých zahraničních fórech. Ale nevím možná spousta lidí papouškuje názor dalších... nazývají to tam jako arašídové máslo. Peanut butter.
Ten termín jsem už také někde četl. Díval jsem proto nyní na odolnost nylonu-jde polyamid a amidová vazba není příliš stabilní.Kyseliny i louhy ji štěpí a bohužel i poměrně široké spektrum dalších látek a to i některých aditiv, používaných ve vazelínách (např. moly). Pokud mazat, tak třeba tou silikonovou vazelínou. Zda mazat či nemazat-mazání dle testů prý zvyšuje životnost až 5x. Vzhledem k ceně náhradního převodu cca 16 USD a dostupnosti na GBK bych se tím mazáním nylonu vůbec nezabýval.Jeho výměna není zas tak složitá a je k tomu plno instruktážních videí.Rozebírat to jen kvůli mazání nylonového převodu pokládám proto za zbytečné.
no, ono spíš jde o to , zda ty kola budou nylonová, (PA6) nebo polyacetalová(POM)
nebo z jiného materiálu.
Je natěch kolečkách značka materiálu/recyklace?
Plast a ropné mazivo je bohužel typ od typu...
Pokud je tím míněno, že z hlediska odolnosti proti ropným derivátům, benzínu, naftě, olejům a vaselinám je jedno, zda jsou kola polyamidová (nylon, silon) nebo polyacetalová (polyoxymetylénová, POM), pak ano. Navíc oba materiály mají nízký koeficient tření, jsou tedy do jisté míry samomazná a rozhodně by je standardní maziva neměla napadat. Problém nastává jedině při odchylce od pH 7, ať už směrem ke kyselosti nebo alkalitě. Například kyselina mravenčí nylon rozpouští. Z tohoto pohledu by stálo za zjištění, jaké pH vykazuje silikonová vazelína, která sama o sobě má nízkou lubrikační schopnost, proto se mísí s teflonem či jinými mazajícími složkami.