Dobry den, chcel by som vas poprosit o radu v pripade vyberu bicykla pre frajerku ktora meria 166cm a vazi 55 kg stihlej postavy. Viac asi preferujem krosovy bicykel kedze nejake extra tazke kopce asi nepojdeme skor klasicke cyklotrasy asfaltove a sem tam po polnej ceste trocha do lesa. Zatial mi padol do oka tento model orkan 6D z alzy asi vyberem velkost M https://m.alza.sk/sport/romet-orkan-6-d?dq... co na neho vravite? Inak z alzy mi pride zmontovany okrem kolies? Ked ho objednam tak do 14 dni ho mozem vratit ze? Alebo este ma zaujal tento pansky, myslim ze to Sko by jej bolo dobre https://www.insportline.sk/39320/pansky... Popripade viete odporucit daco lepsie pripadne v lepsej cene? Dakujem velmi pekne
Umí (slečna) jezdit na kole? Dal jsi s ní řeč o tom, jaké kolo (kdyby Ježíšek ...) by chtěla?
Jezdit umi ale nema uz kolo, nebudu se ji ptat kdyz to
Ma byt prekvape i
Tak hlavně aby to překvapení nebylo moc velké, až bude mít kolo, které jí nebude vyhovovat, nebo jí bude malé/velké, krátké/dlouhé...
Vymysli to nějak jinak a kolo běžte kupovat spolu. Nejsou to snad vánoce pětiletého děcka a slečna furt nevěří na Ježíška.
A není to špatný postup, Antone Pavloviči?
Přeci - mám sám nějaké kolo. Takže k němu vyberu dámské tak, abych měl stejnou značku do páru a aby si kola sedla barevně. No a následně k takto určenému dámskému kolu vybírám volitelné humánní osazení tak, aby kolu vyhovělo hmotnostně i vizuelně :-)
Re: "Inak z alzy mi pride zmontovany okrem kolies?"
Odpoví Ti v Alze.
Re:"Ked ho objednam tak do 14 dni ho mozem vratit ze?"
Odpoví Ti v Alze.
Re: "Popripade viete odporucit daco lepsie pripadne v lepsej cene?"
Odpoví Ti - každý po svém - pět nejbližších prodejců kol ve Tvém okolí.
Jak píší i ostatní. Pokud to je reklama na alzu, tak si to kup. Jinak je tisíc důvodů, proč kolo a podobné věci nebrat. A ne jen u zeleného skřeta. Ale lidi jsou nepoučitelní, proto jim ten kšeft funguje.
Netuším, kolik jí je a jakou má fyzičku, ale při její váze bych vybrala kolo do 13kg pohotovostní hmotnosti, tj. vystrojené vším, s čím to má jet, včetně pumpičky, lepení a flašky s vodou. Samozřejmě bagáž do brašen na těžko je pak navíc. Raději se obejít bez odpružené vidlice, než tahat neúměrně velkou váhu. S její váhou s tou vidlicou beztak moc nepropruží a potáhne minimálně o kilo víc.
A není-li nějaký Rambo, tak zvážit i obtížnost převodů.
Rozměrově a váhou jsem s ní srovnatelná (167/56), nejezdím velký výkon, ale celkem hodně (několik tisíc ročně), všechna moje kola disponují převodem do kopce 0,65 (včetně silničního kola), toho dosahuji kombinací talíř 22 zubů : pastorek 34 zubů. Naopak na rovině potřebuji převod do 3,5 a to dosahuji kombinacema 38:11 na kolech s vícekazetou a 48:14 na Favoritce s šestikolečkem.
S jedním převodníkem moje požadavky na rozsah převodů 0,65 až 3,4 nejdou splnit, buď je to na silnici pomalé nebo bych to do kopce musela tlačit.
S uvedenýma parametrama moc kol není, v ceně do třiceti ještě míň...
Já bych si určitě vybrala třeba něco z těchto cenově přijatelných:
https://www.decathlon.cz/C-109127-silnicni-a...
Převody bych si vyměnila podle mé potřeby.
Silniční řazení a berany dámě vřele doporučuji :-)
Diky za odpoved a tenhle bike by se podobal tomu co rikas? Kazeta 32:11 https://trekbikes.sk/trekingove-crosove/5337... alebo este tento ma 2x9 https://trekbikes.sk/trekingove-crosove/5327...
Tak uz ke vypredany do 2022 tak minponukaju tento https://superiorbikes.eu/sk/2020/mtb-hardtail...
Oprosti se od té odpružené vidlice... Píšou váhu přes 14 kilo!, to je ta nejoptimističtější váha úplně holého kola bez pedálů, reálná pro jízdu bude přes 15 kilo, t.j. 27% její váhy!!. To je, jak kdyby si 80kg chlap sedl na kolo těžké 21 kilo (bez bagáže).
Taková ženská má sedět na elegantní silničce či v terénu na gravelu.
https://sport.bazos.sk/inzerat/119029670/ctm... a co tohle prej to ma novy a zevraj tue plaste su jemne a po silnici na asfaltu nebude problem
Jasně, na polní cestu nebo do lesa na neodpruženém, vratkém kole s beranama, aneb nejlepší způsob jak ježdění zprotivit a na takové kolo raději už nevzpomenout.
Hele nepodceňoval bych gravelbike...
Hromady lidí jezdí "po cestách" kde si s takovým strojem v klidu vystačíš a "horák" je v podstatě overkill...
https://www.youtube.com/watch?v=vOKDq_UZYBc
No pokud přítelkyně zase tak moc skvěle na tom kole nesedí, tak jí horák bude vyhovovat svou stabilitou víc.
Čímž jsme zpátky na počátku:
přítelkyni bafnout za pacičku a v rámci romantické procházky odvést do krámu.
Dostat něco, co nechceš je za trest, jedno jestli auto, kolo, nebo barák.
Kapitola sama pro sebe jsou domácí zvířata.
Tak zas ona neni uplne nemhlo pretoze vyhrala niekolo sutazi v tanci, teraz sice uz netancuje ale napriklad zacala posilovat a v lete sme chodili na korcule v pohode i 10kilometru. Zas ja si myslim ze nie je tip co by chcela kolo co jezdi samo a myslim si ze kdyz pudeme dolu kopcem po polni ceste je to vic safe nez gravel. Okrem toho mam doma stacionarni bike a nejak moc neresila jak si dat sedlo proste sla moji veľikost... Jako chtel sem kross ale proste za 490€ v take konfiguraci ho nesezenu navic vyrobce ctm je 30km ode mne i servis. Kazdopadne dekuju za nazory pripadne mi skuste poradit aky nejuzsi plast by se na ten bike dal dat a ci to ma smysl. Ovp´yvnuje vubec stavba ramu vyuzitelnost uzsich plastu? Vim ze na gravel nebude clovek cpat siroke plaste ale ide mi skor o to dat na horak kross plast jestli ťo de
Nemusíš dávat přímo krosový plášť, stačí nějaký hladší, bez špalků, ty jsou do bahna. Ty nejvíc brzdí.
A jestli je trošku sportovnější typ, tím spíš bych nekupoval kolo takhle na blint. Dej jí pod stromeček nějakou jinou ftákovinku a třeba figurtu s bicyklem, pak kolo běžte vybírat spolu. Hrozí totiž, že na něm bude jezdit delší štreky a pak už je potřeba, aby kolo sedlo k postavě. No a taky zvaž, kolik toho najezdíte. Jestli dává desítku na bruslích, pak na kole padesát a víc je jako prd. A tam by už nějaký Altus mohl být záhy pro zlost a kolo by se mohlo při častém servisu dost prodražovat. Altus a Acera jsou na jistotu jen pro méně časté pohodové pojíždění. Při větší zátěži už začne být loterie a brzo se opotřebí, začne se rozštelovávat, servisáci to nemají rádi a řeší to výměnama dílů. A záhy tak celková cena přeleze slušnější kolo osazené Aliviem a Deore. Pro sebe bych to třeba řešil zánovním kolem střední cenové třídy z druhé ruky, u dárku je to asi problém. Ale jestli hodláte trochu víc jezdit, přidej pár peněz, vyplatí se ti to.
No myslim si ze nas limit bude prave tych 50km par krat v lete, tak zas nie kazdy ma hned tolko penazi a aj tak si myslim ze takyto bike pre rekreacneho jazdca bude stacit a ked by fakt nesadlo za 450€ by som ho predal urcite
Tak spíš asi vezmi to MTB. Je to větší univerzál, dá se obout na hladké. A asi bys ho i snáz prodal než treka, kdyby na to přišlo.
Jen pro ukázku, jak vypadá devětadváca s 2,2 plášti a krosovými (nejsem si jistá šířkou). Oboje má své, na krosových kolo uhánělo rychleji, ale v písku, šotolině,, plavalo", na kamenech uskakovalo. S horskými mnohem větší jistota.
S šířkou pláště na zimu mám problém opačný u silničního kola. Malý rám tam neumožní dát nic širšího, o blatnkách nemluvě.
Co se týče uzších plášťů do širokých ráfků na gravelovi, nemusí být od věci koupit na léto druhé záplety s uzším ráfkem a dávat na to úzké pláště. Kola je pak možno podle potřeby prostě jen přehodit.
Vím, o čem píšu:
moje první kolo koupené na rady, že si mám pořídit něco s odpruženou vidlicí je na prvním snímku. Takto vystrojené to má přes 14 kilo, je to pro mě těžké a už jsem se rozhodla, že ta vidlice půjde vyměnit za karbon.
Nadchla mě Favoritka na 3.snímku. Je to dokonalý stroj na každodenní kratší vyjížďky i na celodenní výlety, nedám na ni dopustit.
Na základě zkušeností s Favoritkou jsem na bazaru pořídila kolo na 2. snímku. Na cesty po slušném povrchu ideál, problém je, že se do toho nedají dát na zimu širší pláště, takže v zimě jezdím na trekovi s hliníkovým rámem, ocelovou Favoritku nechci v zimě ničit solí.
Gravel je určitě dobrej, ale především pro zkušeného cyklistu, který ví co chce a sám si ho vybere.
Když mě je dycky docela líto, když potkávám na cyklostezkách ty slečny, který maj prakticky identický kolo jako přítel, kterej dupe 100metrů před nima:
Váha slečny a kola je skoro půl na půl a s řidítkama atakujícíma 800mm vypadají jak přejetá žába. Ať mi nikdo netvrdí že to je pohodlný, nebo praktický...
:-) moc pěkně jsi to popsal :-)
Jezdím každý den, děvčicu potkávám za celý ty roky jen jednu, mladá koc do třiceti přibližně odpovídajících parametrů 165/55 na silničce. Někdy před ní jezdí chlap jako vodič. Dnes mě míjela sama na gravelu... V létě jsem ji párkrát potkala na celopéru v terénu. Ta to má asi jako hlavní sport.
Občas potkávám tetku mého věku na stejné Vistě jako mám já. Jezdí s tím odpovídajícím tempem sama.
Víc ženskejch na mé značené cyklotrase za celý
roky nepotkávám. V sezoně občas nějaká skupinka (skoro)důchodců, teď už elektrifikovaná.
Alza je prodejce elektroniky, kolo ti prodá, ale moc ti neporadí a to ty potřebuješ. Ovšem aby ti někdo dokázal poradit, tak tu přítelkyni musíš dotáhnout do toho kolokrámu a musíte začít vybírat kolo. Paní se musí na kolo posadit a někdo musí zkouknout, zda jí rozměrově sedí. Tohle je úplně základní výběr velikosti rámu. Bez toho to může vyjít, ale také nemusí. To je jako kupovat na EShopu konfekci a přitom nedokázat posoudit, zda mi to sedí. Pak ti ta možnost vrácení moc nepomůže.
Alza už je dneska prodejce všeho možného. Pravda, elektronika je zastoupena v největší míře, ale už dávno netvoří jediný sortiment.
Ano, je to tak. Ale tu elektroniku umí, kdežto ta kola ne a je to pro ně jen rozšíření sortimentu. Letos jsem u nich objednal devítkovou přehazovačku Shimano deore. Udělal jsem to proto, poněvadž jí nabízeli a chtěl jsem si pro ni dojet bez poštovného. Po 14 dnech mlčení mi odpověděli, že jí neseženou. Mne to nepřekvapilo, ale u elektroniky by to vůbec nenabízeli, nebo by to briskně zrušili.
Daco lepsie pripadne v lepsej cene ... Nechtěla by raději chytré hodinky?