Dobrý den, kolo nechávám přes zimu ve zděné garáži. Není vytápěná, dřív tam bylo auto, je třeba přes zimu přechovávat kolo v domě, kde se topí, nebo je to jedno? V domě na něj nemám místo, proto ho nechávám v garáži, ale zvlášť o Vánocích bývají velké mrazy...
Děkuju za radu.
Pokud je schovaný před střídáním slunce deště větru a jinou erozí, teplota sama by neměla být problém.
Teda ve střední evropě, nějakou ruskou -40°C zrůdu bych konzultoval s bodem mrazu pro náplň hydraulických brzd :-)
Na kole se běžně jezdí i v zimě. Takže uskladnene určitě vydrží, pokud na něj neprsi a nesnezi. Já na kole celoročně do práce, sníh, sůl, břečka v zime, bahno, déšť v létě, vždy průběžně omyji a promazu, sem tam něco vyměním či dotáhnu, obvyklý operativní servis svépomocí,co umí každý kluk, a kolo musí jezdit. Přece není z cukru!:-)
Myslím, že na teplotě příliš nesejde. Vadilo by mokro, pak může něco začít rezivět.
Už bych na kole nenechával flašku s vodou. Jak se ochlazením zmenší objem vody+vzduchu, tak se mi flaška zdeformovala a původní tvar nakonec nabrala až po napuštění horkou vodou... :-)
Asi bych před zazimováním pořádně dofouknul kola, aby nestálo na prázdných pláštích. Nic nepokazíš namazáním řetězu a promazáním všeho, co se hýbe, někde radili i zařadit nejmenší pastorek, aby se neunavovala pružina přehazky, ale to spíš pro dobrý pocit, myslím, že je to jedno... ;-)
Jediný čeho bych se bál, je kondenzace vlhkosti...eventuálně toho, že mickeymousové něco prohryžou...
https://youtu.be/FbpG6lIkFno?t=120
V racionálně zavřené garáži by to neměl být problém, ta kondenzace.
Viděl jsem prastarý ČZ motorky uskladněný v podstatě jen v dřevěný kůlně, a krom vrstvy prachu jim nic nebylo...
Nejshorší na uskladnění jsou hodně uzavřené a nevětrané garáže kde se drží vlhkost a neproudí vzduch.
Kolo má zimovat v obýváku.
Tedy, kolo koupené za nejméně sto tisíc.
Kolo nad dvě stě, patří do ložnice.
A auto za půl mega nebo i víc se nechá venku na ulici ať si ty výkyvy počasí pořádně užije :-))
Plechovka je spotřebák, zrezne koupí se jiné. To není kolo. :D
To je jen takové zdání. Nevim jak kdo, ale já s autem zacházím mnohem opatrněji jak s kolem, které je mnohem větší spotřebák jak auto. Vždyť na kole těch dílů měním mnohem víc a mnohem častěji.
Dobře, tak ne spotřebák, ale prostě jen plechovka na větší nákup, nebo odvoz rodiny na dovolenou. Chci říct, že kolo je prostě srdeční záležitost, která nesmrdí a nekazí krajinu a životní prostředí. Plechovka nechť shnije před domem, stejně není perspektivní. :D
To je hodně zvláštní pohled. Vždyž kdyby nebylo těch smradlavých plechovek, tak mnohem míň lidí by jezdilo na kole. Stačí se podívat kolik kol do výchozích míst se převáží autem.
Mám kolo i auto a pokud jsem si je pořídila, pořídila jsem si je za nějakým účelem. O obojí se starám a ani o jednom bych si netroufla říct, že je to jen kus plechu, který si klidně může shnít na dešti.
Ale je fakt, že já nejsem tak bohatá, abych si pořizovala něco zbytečného, co můžu jen tak nechat shnít před barákem.
Generace tvých rodičů ještě běžně dávala svému autíčku jméno a péči dostávalo nevídanou. To až v poslední době se z toho stal spotřebák.
....jo- a silnice byly i tehdy(jen bezpečnější, řidiči ohleduplnější a opatrnější nikam nespěchali), bylo míň parkovišť a víc zeleně ve městech, stavělo se "na štok" a ne na plochu.....
Prostě dobře už bylo...;.)
Určitě bezpečnější ? Při výrazně menším provozu bylo smrťáků i zranění hodně. V poměru na počty aut a kilometry asi o dost víc. Technika, pravidla, nakonec i ta ohleduplnost (o které s takovou oblibou tvrdíme, že už není) dělají svoje.
Jj, dobře už bylo a líp teprve bude :o)))
"Teda promiň, ale tohle jsou akorát takové propagační kecy. Jak kdyby si opisoval z letáčku "za čistší ovzduší" od Dětí Země.
Žádné konkrétní vstupy, žádné konkrétní výstupy. Jen prázdné floskule."....tvoje řeč- i moje ;-)
Já to mám pořád stejně jako generace mých rodičů, ty ne? Protože jsem tak byl vychovan...A o tom to právě je...pak nemá být tahle planeta tak ucpana odpadem, když každý všechno spotřebuje pětkrát rychleji, než by musel, jen proto, že na to má a je liny se o to trochu postarat a dát tomu nějakou péči. Prostě Vivat konzum, spotřeba a lenost! Prostý důsledek blahobytu, lidské pýchy a nabubřelosti. A skládky a vrakoviště se plní a plní...., když třeba obal z igelitu na deset koleček salámu váží víc než ten obsah v podobě salámu v něm....
Já to tak mám. Za život jsem prodal jen jedno auto (ne ze své vůle), ostatní u mne dosloužila až do sešrotování. Když jsem nabouchal plyn do posledního už skoro plnoletého, tak se technik smál mé "vizi", že by mohlo běhat ještě alespoň deset let. No, sedm jich má za sebou a kondici dobrou. Téměř denně s ním alespoň pajdu namotám.
Motorky mám taky na hranici veteránské kategorie i lehce za (Babettu :-)).
No a kola, to je kapitola sama pro sebe. Po jejich posouzení by módní policie musela do lázní... Trek i horác 3x9, horác 26", oboje cca 2006
No, ale přesto všechno už tam taky necítím žádnou potřebu těm věcem "dávat jméno", nějak jimi žít. Prostě je jen vypoužívám do mrtě. V případě potřeby (kdy už se údržba nevyplatí) prostě obměním.
https://www.youtube.com/watch?v=75RBnG-Az8w
no vidíš, a moje auta jména měla, a to je točím furt dokola - měl jsem Jadrana i Traktor, teď mám Kolovoz :-)
No, to je jeden z pohledů, jiný je, že novější auto je k přírodě mnohem ohleduplnější, totéž platí i o spotřebičích.
Tedy spíš než držet za každou cenu staré krámy je možná lepší se naučit ty výrobky dobře recyklovat, a už při jejich výrobě s tím počítat.
Myslím si, že ty tuny odpadů mají mají na svědomí převážně obaly, jen si vzpomeň, jak ti prodají třeba paměťovou kartu do telefonu, nebo třeba jen sendvič.
Zalisované v plastu.
Velká slova by měly nahradit spíše drobné činy.
Tedy, když na pivo, tak na točený!
Když už pivo domu, tak ve vratné láhvi :-)
zkus koupit minerálku ve vratném skle...
:-(
Tím se zabývá Honza Čapek
https://www.novinky.cz/bydleni/tipy-a-trendy...
Když se rozpovídá o petkách, rozzáčí se mu oči.
Říká, že někdo může tak nádhernou věc, jako je pet flačka, zahodit :-)
Ale tehdy bylo těch aut v Česku velice málo a neucpávaly ulice a nezpůsobovaly pohromu životního prostředí. V té době jsme zvládli i čoudící lokomotivy a parníky. Když táhl remorkér s parním strojem dva čluny skrz Labskou soutěsku nad Hřenskem, tak to začoudilo celé údolí sirným čmoudem. Dnes by mu naprosto všichni ten komín ucpali.
To je právě ten paradox. I přes mnohem hustší dopravu životní prostředí zdaleka nedostává tak za uši, jako tehdy.
Vzpomeň si, co šlo z vejfuků osobáků, ale hlavně náklaďáků. To byly plynové komory. Jak z každého auta doslova chcal olej na cesty, parkoviště byla jeden veliký mastný flek (co se za deště smýval do kanalizace a rovnou do řek).
Je v pořádku, že se snažíme o čisté životní prostředí, ale dost často se to bohužel dramatizuje a přehání (z dost neprůhledných důvodů a zájmů)
Ano, máme většinu strojů odkouřenou a opatřenou filtrem, lít vyjetý olej do škarpy či kanálu už neprovádíme. Auta olej nekapou na silnici. Máme na jejich provoz normy. Přesto díky tomu, že jich je mnohem víc, tak pášou škodu. Ve městech je to hmatatelné, i když je to mnohem lepší, než to bylo před převedením lokálních topenišť na uhlí na spalování plynu.
Větší škody dneska už páchají spíš na psychice, protože se občas nevejdou. Poprask kolem nich ohledně ekologie už není na místě a je dost přepjatý. I kdybys zastavil naráz všechna auta, tak na skutečné ekologii se ti to zas tak moc neprojeví. Spíš se přes tu tzv. ekologii tlačí na jiné zájmy, protože je to nejjednodušší a kvůli popularitě nejsnáz průchodné.
No tak ty auta ve městě zakažte.
Ty naftové parníky už rušil covid, tak ještě auta, pryč s nima, jsou na ulicích hnusný.
Každej pražák ať má auto někde za městem, v garážovém domě, a když bude chtít na vejlet, ať si k autu dojede MHD nebo na kole.
A všichni budou šťastní
Skvělý nápad, jen nevím jak ho prosadit.
Jednoduché, založit stranu s tímhle programem a získat kvalifikovanou většinu :-)
už teď nejezdím na výlety, protže ta cesta NA a Z nádraží v úvodu a závěru výletu je masakr. Představa že budu absolvovat totéž a ještě si vydržovat vlastní auto... nevim no...
Jako ono i kdyby auta parkovaly hned u baráku majitele, ale ten s nim vyjížděl jen na cesty mimo Prahu by docela pomohlo, množství aut co najezdí 90% nájezdu jen v rámci Prahy bude nemalý...
Takže rodinu naložíš do zhnilýho kusu plechu a pošleš je přes půl světa/republiky...
Ty je teda musíš nenávidět...
Auto starší tří let už jen žere peníze, správně, z domu s ním a koupit něco novýho :-)
První tři roky ti sežerou třetinu z ceny auta. A pak co že žere peníze...
Jak je odepsaný, je zaplacený :-)
Za tři roky má čtvrt mega, pak už musíš umět, shánět a starat se, nebo klopit hříšný prachy a tratit na tom, že auto je v servisu a ty platíš náhradní vozidlo..
Když si umíš poradit, je to fajn, když ne, je to drahý a na hlavu
Zas to posuzuješ svojí optikou maniaka, co nevyleze od preclíku. Taky jsem motával tyhle kilometry, ale vcelku nic jiného u toho nedělal.
Běžně je auto po třech letech s kilíčkem slušně zajeté. Když mu někdo nadělí skoro trojnásobek, má holt hromádku šrotu a musí pořizovat další.
A nebo se učit bez tý plechovky obejít.
zkoušim to druhým rokem a jsem jak bez ruky...
Zbavil jsem se té plechovky bez potíží, jde to.
Nedával bych si hned takové vysoké cíle, zkus to zatím bez spolachovacího hajzlíku a umejvadla, voda je drahá :-)
Návrat do 19. století netřeba uspěchávat
Baterie by neměly zmrznout, to je celé :-)