Ahojte,
kde máte umístěný zvonek na lehokole? Konkrétně mě zajímá AZUBovské spodní řízení. Jako jedna možnost je jít cestou nějaké elektroniky, jako je Radkova siréna, ale možná by zatím stačil obyčejný maličký mechanický zvonek. Tady ti chodci na cyklostezkách jsou občas opravdu za trest. Teda já jsem docela nekonfliktní, takže nemám problém zakřičet nějaké "s dovolením ... děkuju", ale problém je, že ani to lidi občas neslyší. Takže zvonek.
Uvažoval jsem dát to někam na tu pěticentimetrovou trubku, kterou ze spodního řízení vystupují bowdeny, ale to by asi při sklopení řidítek bylo v konfliktu se zemí nebo se sedadlem.
Jak to máte vy?
Nevím jak se spodní řízení na lehouši hodně liší od trojkolky.
ahoj, mám na tříkolce pod rukojetí mechanicky zvonek.. ale POZOR.. jakožto invalida jedoucí na kompenzační pomucce a dle vyhlášky jsem považován jako chodec, jsem jel po chodníku, a "cinknutím "jsem upozornil policajty "měšťáky", že je chci předjed. Začalo to mou lustrací zda jsem nějaky "pachatel" a pote mi bylo sděleno, že jsem je cinknutím na zvonek OHROZIL ve výkonu služby... úsměvné, ale pravdivé...
Na prvním pythonu jsem ho měl zespodu pod levým řidítkem (to stříbrné na šedém plastovém základu, lepší fotku nemám):
http://nightrider.xf.cz/galerie/python10.jpg
Zvonilo se zatlačením na páčku malíkovou hranou dlaně. Fungoval dobře, dokud se tam dole nezanesl prachem a nezadřel. Při pádu na bok byl chráněný, kolo si lehalo na konec řidítka.
Na druhém ho mám shora na levém řidítku, zvoní se palcem (tak akorát na tu páčku pod sedačkou dosáhne):
http://nightrider.xf.cz/galerie/riksa05.jpg
Tuhle blechu bys mohl namontovat víceméně kamkoli, jenom pozor, aby byla osa zvonku kolmá na směr jízdy, protože v axiálním směru se z něj zvuk špatně šíří (vyzkoušeno - lidi ho neslyšeli ani ze dvou metrů).
Další možné řešení:
http://nightrider.xf.cz/galerie/vjc2014_09.jpg
http://nightrider.xf.cz/galerie/k24-2019_10.jpg
Lankem nebo bowdenem na dálku přitlačíš hnací kolečko k pneumatice a zvoníš jako tramvaj. Ale nepátral jsem, jestli je ještě někde k sehnání.
Tahací zvonky maj třeba na retrocyklo, dělaj se furt (to ošklivější moderní provedení)
Já vím že poptáváš mechanický. Já vozím ten elektrický, poněvadž může konkurovat automobilovému klaxonu, což byl požadavek. S tím se na chodce troubit nedá, pokud jim nechceš přivodit újmu. Ale prodávají se i slabší. Výhodu to má v malém tlačítku na rukověti řídítek, vedle palce.
Mám podobný tomuhle a když se uduržuje čistý, bez problémů.
https://www.kupkolo.cz/klakson-rovny-rozsireny...
Tohle mám taky. Od chvíle co sem to namontoval, sem to nepotřeboval použít, vždycky stačil zvonek.
Původně sem chtěl elektrický, něco jako HornIt nebo postavený na klaksonu z motorky, ale pak sem zavrhl další krám co se bude muset nabíjet.
Sice tohle nechceš, ale kdybys náhodou, nebo kdokoliv jiný, měl na kole zdroj napětí a chtěl originální elektrický zvonek, tak můžu věnovat, co jsem kdysi vozil na lehokolech, mám je pořád schované.
Jsou to ty první dva, třetí NE, to je zvonek Tesla z roku 1979 jen pro srovnání. Ten váží 295 gramů, zatímco ty dva 117 a 135 gramů.
Jsou udělané tak, aby nezvonily ani nijak nedrnčely samy při otřesech.
U prvního je motorkem roztáčený trojramenný rotor, který se teprve odstředivou silou roztáhne a mlátí do výstupku na kloboučku jak zběsilý.
Je na 10 až 15 V, uvnitř je stabilizátor na 8 V.
U druhého je taky motorek, ale pohání jen rohatku a ta hýbe s kladívkem. Cinkání je mnohem klidnější a pomalejší, v porovnání s prvním ne tak pronikavý zvuk.
Je na 4 V, stabilizátor nebyl potřeba, dal by se přidat.
nemám lehokolo ale viděl jsem zvonek typu Knog
který se nemontoval na objímku, ale na čep brzdové páky.
Po ruce a obtížně poškoditelný.
cca toto:
https://www.blitzflitz.cz/zvonek-xlc-mini-na...
Tohle vypadá pěkně. Akorát u mě je to nepoužitelné - na vnějši stranu páky (směrem dolů) by to bylo poškoditelné, a na vnitřní straně mám k levé páce přisazené páčky pro přesmykač a k pravé páce řazení Dualdrivu.
Mám nějaký malinký zvoneček. Na chodce funguje dobře, proti stejně autům nepomůže nic...
Míval jsem ho na levém řidítku, kde jsem kvůli kolizi s držákem zrcátka musel kousek zvonku obrousit, po rekonstrukci Ibexu mám vlevo zrcátko od Azubu a zvonek už se nevešel, tak musel doprava...
po všech možný i nemožných umístění zvonku jsem nakonec umístil zvonek na sedlo zespodu tak abych dosáhnul pravou rukou. Mám AZUB 5. Ženě jsem kupoval už SIXe a když jsem bowdeny přehodil tak aby lezly ven přímo z trubky tak jsem získal dost místa na zvonek přímo na řídítkách. Takže když jedu se svou paní na výlet nechávám cinkání na ní. Když jedu sám a ve městě je takový hluk, že v něm cinkání zaniká, tak volám :"Místo pro královy slony." Na tohle volání každý reaguje tak, že nejdříve uskočí a pak kouká kde jsou ti sloni.
Abych neurazil, doplním. Je to na obou stranách, zvonky téměř nepoužívám. Pravá houkačka trochu sípe, takže nevyděsí. Levá vyděsí.
Tohle jsem taky jednu dobu měl. Jenže. Jenž jednou se mi stalo, že šli důchodci z výletu roztažení přes celou cestu od kraje ke kraji a když jsem na ně troubil na tuhlenctu trumpetu tak se nerozestoupili a až když jsem jim troubil přímo za zadkem tak se jenom otočili a hledali to malé dítě s tou trumpetkou. Pak se podivovali nad lehokolem a pakmě teda pstili dál. Byli pěkně rozverní z toho výletu. Od té doby se těším na důchod.
Tak to máš blbý. Existují ještě houkačky s tlakovou nádobou. Zeptej se fotbalových fanoušů.
Opravdu si myslíš, že takovou houkačkou je dobré zahoukat seniorům za zády?!? Resp. v tomto případě asi komukoli.
Máš pravdu, u některých by i takové upozornění bylo zbytečné. A nejen u seniorů.
mám takový dojem, že na ca 30% spoluobčanů je ideální signalizační zařízení lodní siréna (nejméně z lodi velikosti Titanicu), případně Škodův 305mm moždíř. Zatím tedy narážím na drobné komplikace, jako že nevím kde to první sehnat, to druhé mají třeba v Rovaretu, ale hlídají si to, nemám úplně dořešeno přidělání na kolo a pak se trochu obávám, že bych následkem signalizace prudce zacouval do výchozího bodu.
Co vy, chlapci, pořád máte s těmi chodci za problém?!?
Já si prostě přibrzdím, řeknu "pardon" (když nezaberou, řeknu ještě jednou a hlasitěji) a chvilku počkám, než se chodci dohodnou, na kterou stranu cesty uhnou. Pak poděkuji a jedu dál.
Mně ten malý zvoneček v 90% na chodce, cyklisty i bruslaře funguje dobře. Cinknu jednou z dálky, podruhé z blízka a když to vyjímečně nezabere, vezmu za přední brzdu, která solidně píská...
Silnější kalibr bych využil hlavně na auta, jenže tam by smysl měla jen opravdu velká siréna, což vozit nehodlám...
V souvislosti s tou sirénou mně napadlo,že jsem četl v návodu k cykloalarmu,že ho doporučují používat i na chodce. Míněno ten alarm s dálkovým ovládáním zamknout-odemknout. Jen si neumím představit lovit ten ovladač v kapse. Někdo by si s tím ale poradil...
Zvoneček jsem také používala, ale zjistila jsem, že říct "pardon" je prostě účinnější.
Asi to bude o individuálním vkusu.
Každopádně před lehokolem jsem na favoritu vyzkoušel jak silný bzučák, tak vysokofrekvenční sirénu a ten zvoneček funguje fakt nejlépe.
Možná by to teď už fungovalo jinak, ale reakce na tu malou sirénku často bylo zmatené rozhlížení a než chodci pochopili, co se děje, musel jsem stejně skoro zastavit... reakce na zvonček je zpravidla lepší, stačí dostatečný předstih, aby si chodci ujasnili, jestli doleva nebo doprava... často navíc cinknu jen z dálky, aby o mě dotyčný věděl, zůstal kde je a neprovedl v poslední chvíli nějakou nepředloženost...
Přesně, chodcům se prostě musí nechat čas, než si ujasní, kam uhnou. Já se tím hemžením docela bavím :o)))
Klasický zvonek jízdního kola chodci znají a vědí,co to je. Čili nepropadají panice. Jakýkoli jiný zvuk vyvolá jen zmatek,chodci začnou dělat nepředvídatelné pohyby a rozhlížet se. Takže nejlepší bude ten zvonek.
No ale výhodou zvonku je, že když cinknu s dostatečným předstihem (50m na prázdné cyklostezce), provedou škatulata než k nim dojedu a já nemusím příliš brzdit... samozřejmě pokud nejsou nahluchlí nebo osluchátkovaní, pak je to těžší... :-)
Pokud na ty lidi chceš mluvit, odstartuješ hemžení teprve, když jsi pár metrů za nimi, takže pak o to déle čekáš.
No a nejhorší byla ta sirénka, ta občas vyvolala mezi chodci diskuzi, o tom, co to bylo za zvuk, následovalo zmatené rozhlížení a teprve pak začátek hemžení... :-)
Jen jedenkrát jsem byl v Praze na kole a hned jsem měl zážitek ze Stromovky když jsem, zvyklý z ElbeRadweg, místo zvonění pronesl "Dobrý den, promiňte prosím" a z toho neochotně ustupujícího hloučku seniorů se ozvalo, že mám zvonit.
Taky mi občas lidi nadávají, že nezvoním, i když je to taková situace, že zvonit netřeba. Jinak zvoním občas i v situaci, kdy nikoho kolem nevidím (ale mohl by vyjet třeba zpoza rohu/křoví). Na značených cyklochodcostezkách na zavazející chodce obvykle s předstihem zvoním, když jedu někde, co by bylo možné považovat za chodník či pěšinu, zpomalím pozvolna na rychlost chůze, tudíž zvonit nepotřebuju.
Jo, to se mi také stalo. Jenže když bys zazvonil, tak nezareagují nebo se budou rozčilovat, že je děsíš.
Holt některým se nezavděčíš.
Zvoním kdykoliv chodci zabírají víc než půlku cesty, zvoním už zdálky abych pokud možno nemusel zpomalovat. Většina na zvonek reaguje, byť někdo třeba trochu zmateně, a nikdo nedržkuje že sem si dovolil zvonit. Bavím se o cestách, kam kola smí, pokud výjimečně jedu po chodníku, tak nezvoním, prostě zpomalím a počkám až se udělá místo.
Jednu takovou jsem kdysi měl a bylo na ní přímo namalované takové varování. Postavička shrbeného pána s hůlkou jak se chytá za srdce. Tlakovalo se to přes autoventilek pod spouští, mělo to tuším 110dB nebo víc, použít to na kohokoliv z menší vzdálenosti může fakt jen totální hovado. Já to tehdy zkoušel jako doplněk ke zvonku právě pro ty větší vzdálenosti, kde zvonek je na nic.
Pracovní tlak? Viděl jsem na lehoslehu tlakované pet láhve.
Viděl jsi dobře, to je přesně ono. Pracovní tlak je zhruba jako v pneumatice, plní se to klasickou cyklopumpičkou. Kdybys chtěl hledat podle jména, tak "AirZound" nebo "Biologic blast".
Tak sem kouknul na Airzound a to mi přijde ještě méně praktické než něco na baterku.
Nepraktičnost můžu potvrdit. Hadička je zalepená napevno a nedá se prodloužit. Spoušť je součást trumpety, takže nic pro uzavřené velomobily. Když se do trumpety zepředu klepne, upadne z držáku, takže musí být pojištěná drátkem.
Na druhou stranu nezreziví a nezkratuje se, asi je o něco lehčí než stejně hlasité elektrické řešení, dobitá je za minutku a samovolně se nevybíjí a pravděpodobně je hlasitější než trumpeta na balónek.
Byl to AirZound a tlak si nepamatuju přesně, ale myslím to vydrželo snad 100psi. Lahev to mělo velikosti klasické cyklolahve, vypadalo to jako PET lahev, ale na omak mi to připadalo jako silnější stěny než petky většinou mají.
Mám Airzound na lehu,spodní řízení, tlačí se na nějakých 5,5 baru....funguje spolehlivě, když mi v Burgasu na jedné z hlavních ulic nedal blb přednost, tak jsem to na něj vytroubil celý :-) koukala celá ulice :-)Jen je to trošku náchylný na poškození v případě pádu
Co mám blbý? to že se těším na důchod?
Jenom k té předmluvě - nemám nikde žádnou sirénu.
Na Azubu je houkačka, co buď odehraje laděnou fanfáru - na krátký stisk, nebo se ozve dvojtón - po dobu delšího stisku.
Když to má být jen milé upozornění a ne reakce na nějakou prasárnu, tak mám radši tu fanfáru. Na lidi působí spolehlivě už z velké dálky.
Těžko poznat, co kdo míní jako zdálky nebo zblízka, ale jak jsem zvyklý s tou houkačkou, tak z takové dálky bych na slyšitelnost cinknutí nespoléhal.
Třeba teď nedávno při sjezdu z Lysé hory, kde bylo i díky počasí přelidněno víc než jindy, tak kvůli turistům jsem brzdit nemusel. Na jedno odehrání se stíhalo rozestoupit i víc skupinek naráz.
Na Oceláči mám jen jeden tón a ten na chodce moc neúčinkuje, zkouším krátce přerušovaně a někdy až relativně zblízka, než někomu dojde, že to není auto a někde úplně jinde. Ten původní zvonek taky líp nefungoval. Ale je to pro změnu kolo na rychlost, ne na kličkování po chodnících - trochu utrpení, když se někde musí.
Já na oceláči nevozím nic než vlastní hlas a na chodce nemám potřebu použít něco víc, přibrzdit mě nezabije a udělám to radši než risknout, že se začnou rozestupovat, já si to v cestovní rychlosti namířím do mezery a jeden z nich na poslední chvíli vymyslí, že půjde radši na druhou stranu. Lidi mají tendenci rychlost blížícího se lehokola dost podcenit a natočit si na kameru jak zarážím předek kola do chodce fakt nepotřebuju.
Co by mě ale možná lákalo hlavně v létě by byla sirénka takového typu jak používají v Austrálii při závodech celokapotovaných tříkolek, signalizují s tím rychlejší pomalejším, že se na ně zezadu řítí a budou předjíždět. Je to evidentně elektrické a má to takový trilkový zvuk, rychlé cvrdlikání. Netuším, pod čím bych to na netu vyhledal a koupil. V létě jsou některé části mojí trasy z práce plné svátečních cyklistů co jedou vedle sebe, zrcátka nemají, za sebe nekoukají a i při jejich 18km/h už mají v uších dost větru, aby neslyšeli nikoho kdo na ně nekřičí vyloženě zblízka. Tohle zvukové znamení by mi připadalo takové méně agresivní než něco co zní jak klaxon z auta. Ten každého jen naštve a já nechci uvolnit cestu za cenu toho, že za sebou nechám nasrané lidi.