Nákupní. Už mám skoro všechny dárky pro děti, jich partnery, pro vnoučata a pro pár "přízní".
A také dostanou knížky, těch mám dost a potřebuji se jich zbavit ...
Knížky... Já asi budu muset zajet některej den do Újezda za autobusovou zastávku pro nějaké čtení, knihovna je už zas zavřená :-(
Nějak mi pořád nepřipadá představa, že v nejbližších letech budeme čtyři měsíce v roce žít v nouzovém stavu se zavřenýma obchodama, knihovnama a službama a s hadrama na hubě, normální. Nežiju ve městě, takže tady se to dá celkem všechno ignorovat, akorát teda je to jak vnitřní emigrace za bolševika, no co už, lidi nevyměníš :-(
Inverze a nadojený vzduch, že se ani nemusel ždímat a dost vody se vysráželo, takže i vlhko, ale nefoukalo a kupodivu ani nebyla zima, tak jsme vyjel na pár hodin do okolních lesů. Když jsme se držel zpevněných cest, tak dobrý, bez kaluží a bez bláta.
Co mě potěšilo, tak že už zase vyjela psí spřežení, asi už začínají trénovat na zimu. Je to pěkný, když se spřežení třeba 8 psů se zkušeným mašérem žene lesními cestami, jen jim musí člověk včas uhnout a jít z cesty :-) Jedno spřežení mělo 8 a jedno 5 hodně svižných psů.
A pak jsem potkal nějakého pána s větším psem na volno. Když jsem míjel zdánlivě netečného psa, tak se rozhodl prozkoumat co že ho vyrušilo a lehce a bez agrese mě doběhl a když byl tak na metr od mé nohy, tak zřejmě dostal ránu elektrickým obojkem, protože škobrtl a téměř upadl a tak strašně zakňučel, že jsem se na kole taky málem vyvrátil.
Jinak docela příjemné 3 hodiny na kolem v lese, ale už by inverze mohla odtáhnout.
To jsem taky zažil - pozoroval mě pes na volno, jestli se přibližoval, už nevím. Ale jak jsem ho sledoval, co má v úmyslu, tak najednou vyskočil, svíjel se ve vzduchu a vydával tak vztekle zuřivé zvuky, že jsem se lekl, než mi došlo, že pán ho má na dálkové ovládání. Kromě toho na něj byl taky řádně vzteklý (jo, to musí bavit).
Něco kolem 50 na Irisu ve tmě, nad očekávání pohodové. Neexistuje špatné počasí, jen špatně oblečený cyklista :)
Docela mě štve to bahno na silnicích. Všude kolem pole, traktory a koblížků jen přibývá, na cestách 3. třídy to nikdo neuklidí a pořádně nezaprší, aby se to spláchlo, jenom je to podle situace víc nebo míň rozmočené.
Včera ráno v místě, kde je to konečně trochu s kopce a jezdím tam 40, jsem musel zabrzdit na rychlost chůze, z polňačky vedly kluzké nánosy bahna. Blikáním brzdovky jsem dokonce donutil zastavit auto za mnou. Taky dobře, je to navíc mírná zatáčka a nebylo by to dobré ani pro auto.
Dnes beze změny, jen uježděné a nebylo zrovna náhodou tolik mokro.
Třešť, nám. T. G. M., sluneční hodiny, největší ve střední Evropě, ukazují zimní i letní čas.
Dnes mimo provoz.
https://mapy.cz/zakladni?x=13.0793614&y=49...
8-)
https://mapy.cz/s/lerojerode
Tam jsou zachycené v provozu.
Jaký účel asi mají ty tmavší čáry, co míří všude, jenom ne směrem k tomu sloupu? (Možná kromě jedné.)
Napřed jsem myslel, že tvoje foto zkresluje :-)
Mají ten měřicí sloup blbě postavený vůči těm čarám. Já bych to, být starostou, vůbec nepřevzal a reklamoval. Takhle to nemůže měřit.
Jenže!
Sežeň dlaždiče a navíc takového, který při práci přemýšlí ...
Tak snad se tomu dlaždiči natáhne na zem provázek a on dlaždí podle provázku. Nepředpokládám, že mu dali busolu a azimuty těch čar, aby to vyznačil na zemi.
Já spíš myslím, že ty čáry jsou dobře, ale ten sloup pak usadili někam vedle.
ee. napřed byl sloup, pak dlaždič. Tak pěkně by někdo existující dlažbu, rozdělanou kvůli zasazování sloupu, už znovu nenavázal. Koukni na detail té dlažby, jasné kroužky kolem začátků čar, přesně zakomponovaný kruh kolem stožáru do těch oblouků...
Tipuji, že sloup a ty železné špunty kolem jsou správně. Blbě jsou ty čáry. Stavbyvedoucí nenatáhl provázek, jen řekl, že spojnici sloup-špunt mají "protáhnout", to je na dlaždiče moc složitý. Jinak to vydláždili velmi pěkně, všechna čest.
Nene, podívej se na vzor té dlažby, jak je pěkně spojitý a do toho někdo mrsknul sloup a jen to začistili dvojitým kruhem dlažek, aby se to vyrovnalo. Podle mne byly udělané paprsky od kroužků pryč a pak tam někdo blbě zarazil sloup.
Nevím jestli největší, ale mohutné solární hodiny jsou u dálnice z Orange do Montpellieru....
https://photos.google.com/album...
Tohle nevymyslíš, to musíš zažít: Odjel jsem si na svém krásném IRISu cca 45 km a zastavil se v Klánovicích u Daschů u okýnka, kde jsem zakoupil něco z produkce barona Ringhoffera, abych spáchal oblíbený zločin. Sedím na zdi, piju a koukám.. Z Újezdské strany zmizela v podchodu (nástupce TOHO podchodu, do kterého zaběhne pan Abrahám v Vrchní, prchni) pěkný bloncka (prsa, zadek a tak). Koukám, kdy vyleze, čučím do mobilu a nic.. asi jsem ji prošvihl. Dopil jsem, vyhodil kelímek, sedl na kolo a zmizel v podchodu.. Bloncka furt tam, driblovala z jedný strany na druhou. Asi něco hledá, napadlo mě.
"Ztratila jste něco, co hledáte" zeptal jsem se (třeba se seznámím..).
"Hledám to druhý nástupiště!"
"Kam?" nechápal jsem.
"Na Prahu."
"Tady dole?"
"Vy víte kde je?"
"Zkusila jste po schodech nahoru, ono to ani jinam nejde?"
"Jéžíš děkuju, já to tady neznám!"
Touha po seznamování mě nějak přešla, šlápl jsem do pedálů, a pokračoval pryč....
Blbá blondýna, takovejch je... :D
Blondýny jsou slabota, dneska baví svět blondýni :o)))
Už nasadil šeď - nejspíš Syoss.
Syoss Blond Cool Blonds je ultra chladná platinová blond s krystalickým leskem. Zesvětlí až o 4 odstíny.
:-)))
Na nádražích (i zastávkách), na kterých je přístup k nástupištím řešen podchody, bývají výstupy označeny číslem nástupiště (např. v Hořovicích).
Klánovickej podchod je hrozně "složitej". Je to díra z jedný strany kolejí na druhou. Slezeš na nástupišti na jedný straně, vylezeš na nástupišti na druhý straně :)
Teď je ale otázka, které nástupiště je "to druhé" :o)))
Při ajzboňáckém označování kolejí bych očekával, že druhé nástupiště bude to u první koleje. :)
Jojo, přesně tak to tady máme. Vlak zásadně přijíždí buď k prvnímu nástupišti a druhé koleji nebo ke druhému nástupišti a první koleji.
Pokud člověk přibíhá na poslední chvíli a z dálky zaslechne jen útržek hlášení (protože kolem jezdí auta a podobně... tak vím prd, kam to přijede... :-)
Z dojíždění do školy v Pardubicích si zase pamatuju, že třetí kolej byla u čtvrtého nástupiště a čtvrtá u třetího... :-)
Protože nástupiště se číslují popořadě od nádražní budovy, ale koleje se číslují podle důležitosti.
Číslují se tak, že ta hlavní je první (eventuelně další je druhá či nultá) a koleje na jednu stranu jsou liché a na druhou sudé (pokud jsou na hlavní trati tři koleje, tak prostřední je nultá)
Která strana je s lichou skupinou a které se sudou se určuje podle konce tratě (asi jako levý a pravý břeh řeky). Co je začátek a konec trati je určeno předpisem.
Např. v Praze na Hlavním nádraží Františka Josefa Wilsona je první kolej u II. nástupiště (a všechny směrem k budově jsou liché) a druhá je u III. nástupiště a všechny směrem na Žižkov jsou pak sudé. Takže většina kolejí má sudá čísla.
Ano, zmatení nepřítele (v tomto případě cestujícího) je základem úspěchu.
Jako věřím, že pro strojvedoucí to takhle srozumitelné je, protože on z lokomotivy vidí, jestli stále jede po té koleji, která přímo prochází stanicí nebo ho výhybky někam uhnuly, přičemž liché koleje má zpravidla celou cestu po stejné ruce... ovšem cestující, který vyleze z podchodu v podstatě nemá šanci se dopočítat. Pokud jsem na tom nádraží poprvé, často ani netuším, kterým směrem "můj" vlak pojede, natož poznat začátek trati... :-)
Tak strojvedoucí s vlakem špatně odbočit ani zabloudit nemůže. Výhybky mu přehazují jiní, jeho starost je "akorát" regulace rychlosti (a včas zastavit). :-)
Když si vzpomenu na vlak uprostřed haly na Masarykově nádraží, tak se to včasné zastavení občas nepodaří.
Tam poněkud pozdě strojvůdce zjistil, že nemá zapnuté automatické brzdění.
Ono to šlo nějakým neopatrným pohybem vypnout, že si toho strojvůdce ani nevšiml. Občas se to někomu stalo, ale až tahle nehoda zapříčinila, že to na mašinách upravili.
Nevím, jestli si měl někdy možnost jet na mašině, ale řekla bych, že ne.
Měla jsem tu možnost a můžu ti říct, že mi vůbec nebylo dobře, když jsme se řítili 160 km/hod. a za námi bylo 5 plně naložených vagonů. Valíš to do zatáčky a svoje návěstí vidíš až na poslední chvíli. Být tam červená, tak brzdná dráha je dost dlouhá. A to vůbec nemluvím o tom, že se ti najednou objeví přejezd a na něm auto...
Už jsem to někde psala - strojvůdce musí mít tzv. znalost tratě. Musí vědět, kde jsou jaká návěstí, kde má jet jakou rychlostí, kde... Zabloudit překvapivě může - jsou výhybky. A i když mu ty výhybky a návěstí přehazují jiní, strojvůdce musí vědět, jak je to správně.
jj, to se stalo před nějakým časem někde u Chebu. Mašinfíra jel s nákladním vlakem po delší době po téhle trati, podle starých not. Nedali mu pořádně vědět, že je tam přeložka kvůli opravě mostu a esíčko. Měl tam jen ani ne třicet a on tam vlítnul devadesát, jako normálně. Mašina prej jela chíli jen "po dvou kolech", ale ustála to, vagóny vyklopil. U soudu dostal sice nějak vynadáno, ale hlavní vina snad nebyla jeho.
Jj, trať u Mariánek.
Tady to hodili na mašinfíru, ale...
Trať už byla po opravě označena vyšší rychlostí a tak se tam i chvíli jezdilo, než se řeklo, že se ještě musí rychlost znovu snížit a cosi dodělat.
Dotyčný člověk jel, bohužel, po téhle trati opravdu po delší době, kouknul jen do standardních papírů, co dostal na trať a tam bylo těch 90 km/hod. Info o snížení rychlosti vyvěsili zatím jen někde v aktualitách a do papírů pro strojvůdce se to ještě nedostalo. No a aktuality si holt strojvůdce nepřečetl a jel podle papírů a značení trati...
Proto je u takové návěsti předvěst. Takže pokud tam je červená, tak na předvěsti musela svítit žlutá. ;)
Ale jinak je to fakt o nervy. I na nějaké lokálce. Od té doby co u nás jezdí Desira, tak se člověk může koukat strojvedoucímu přes rameno, neb záclonky jako tomu bývalo v 810 se netrpí. A když člověk vidí, že nevidí kam jede a nedá se uhnout. No, dej mi pokoj.
Pro Pražany může být zajímavé Andyho video cesty přes pražský semmering.
https://www.youtube.com/watch?v=lCHCpri53Dk
Tohle už jsem sem dávala :o)))
https://pohledzvlaku.cz/?trat=decin-hl-n...
Však jsem to "akorát" dal do úvozovek, vůbec netvrdím, že je to sranda, natožpak, že bych to chtěl dělat... :-)
Možnost svézt se v lokomotivě jsem neměl, ono to legálně ani nejde. ;-)
Vyprávění lidí z oboru jsem slyšel docela dost (hlavně když se něco nepodařilo).
Ale stejně mám pravdu - strojvedoucí ovládá pouze rychlost vlaku. V tom je zahrnuté i to, co jsi psala, tedy že musí vědět, kolik kde může jet a taky, jestli vůbec může jet. Však ta správná rychlost může být i nulová, že jo... :-)
Pokud svítí zelená, musí být ta výhybka správně, za to už opravdu neodpovídá strojvůdce, v té rychlosti by to těžko kontroloval. Pokud tedy vlak zastaví u jiného nástupiště než je zvykem, určitě nezabloudil strojvůdce. O tom, kam vlak přijede, rozhodují jiní... slyšel jsem o případu, kdy postavili rychlíku špatně cestu, takže zastavil na koleji, kde nebylo nástupiště... je to už spousta let, stane se... :-)
Třeba v Chocni obvykle hlásí, že motorák na Litomyšl pojede z nástupiště 1A, koleje 5A.
To taky může neznalého trochu překvapit, že přímo před budovou je chodníček s plotem, který ovšem vůbec není nástupištěm a do vlaku se tudy nastupovat nesmí, protože na první nástupiště se musí podchodem (stejná kolej z druhé strany) a zatímco nástupiště 1 je hned vedle nástupiště 2 a 3, tak nástupiště 1A je kus stranou.
Ono to samozřejmě nějakou logiku má, ale asi málokdo z toho Áčka uhodne, kde takové nástupiště hledat... :-)
Obdobné je to na Hlaváku - tam je také nástupiště 1A schované.
A na Smíchově mají "severní nástupiště", na které se vůbec nejde přes standardní budovu nádraží. Jde o kolej, která vede na Pražský semering.
No vidíš, z Ph.hl.n. jsem jel mockrát a nikdy jsem tam 1A nehledal... nepochybuji, že podobných neintuitivních vychytávek bude hromada... :-)
Tak zrovna v Klánovicích je druhý nástupiště U nádražní budovy :)
Svého času byl v hale před vstupem na nástupiště pracovník dráhy co kontroloval jízdenky a podával informace odkud kam to jede.
Myslím, že by nebylo od věci se vrátit k téhle praxi, alespoň mě by to hodně pomohlo a usnadnilo cestová a hlavně snížilo stres, že včas nenajdu svůj vlůak :-)
Na Hlaváku si takového pomocníka teda neumím představit. Při tom množství lidí by se musel v poledne zbláznit :o)))
To nevim jakou měli "úmrtnost" a jak často tam jezdil Arnošt a Arnošt, ale svého času i tam byli, stejně jako na každém jiném nádraží.
Svého času mělo i kdekteré vesnické nádraží pokladní, výpravčí, výhybkáře a hromadu dalších funkcí, kterým ani nerozumím. Dnes je celá budova zamčená, u nás včetně čekárny. Prý už ji nemá kdo hlídat, takže cestující mrznou venku...
Informátora kontrolujícího jízdenky si nepamatuju a stejně by to člověku nepomohlo když ho pražský rychlík vysype v Děčíně a tam stojí dva vlaky jejichž čas odjezdu je v podstatě stejný a cílová stanice obou je Rumburk. Pak se člověk musí ptá ne kam ten vlak jede, ale přes co. Nebo na jeho barvu, červený jezdí před Bad Schandau, jiné barvy přes Jedlovou.
Lepší jsou dva hurvajzové na jedné koleji, téměř sražení k sobě. Jeden nacpaný, druhý poloprázdný. A každý nakonec jedoucí na jinou stranu. Takhle jsem nakonec při přestupu odjel zas tam, odkud jsem přijel...
Taky jsem to zažil. Přijeli jako souprava, rozvěsili je, takže mezi nimi nebyla ani mezera a já odjel tím špatným.
Jojo, tohle není tak výjimečný manévr. Třeba z Pardubic na Chrudim odjíždí motorák vždycky do Rosice nad Labem, tam zastaví a pak vyrazí opačným směrem, jakoby zpátky, protože výhybka. O tom, že se jednou bude do Chrudimi jezdit přímo, se prý marně mluví už desítky let...
A zatímco někdy takhle jezdí samostatný motoráček, některé spoje z Pardubic vyjíždí jako dvě spojené Regionovy, které se v Rosicích rozpojí, ta přední pokračuje ve směru na Hradec, zatímco ta zadní jede zpátky přes Pardubice do Chrudimi...
Kdybych nebyl varován předem, asi by mě nenapadlo, jak důležité je, do kterého vagónu nastoupím... :-)
Potkal jsem se s něčím podobným před lety u autobusů. Nedošlo mi, že jezdí dva autobusy v podobnou dobu do stejného cíle, takže když přijel o 10 minut později autobus s cedulkou Vysoké Mýto - Choceň, myslel jsem si, že je to správný spoj jenom trochu opožděný.
To, že ten autobus v Chocni vůbec nejel k nádraží, už vlastně vlastně nehrálo roli, protože jsme předtím objeli polovinu vesnic v okrese a vlak na který jsem chtěl přestoupit, byl už půl hodiny pryč... :-)
Nedalo mi to, napsal jsem mail, že mi to připadá značně nepřehledné, když jako cestující tyhle autobusy od sebe nepoznám. Odepsal mi nějaký funkcionář dopravního podniku, že všechno mají v pořádku, autobusy se ze zákona označují výchozí a cílovou destinací a nechápe, co po nich chci...
Jelikož byl až přehnaně asertivní, začal jsem se ptát, kdy teda jel autobus, kterým jsem jet chtěl?
No kupodivu to skončilo po dvou týdnech omluvou jakési dispečerky / brigádnice, co ten autobus zapomněla vypravit. Ukázalo se, že špatně rozšifrovala kombinaci vánočních vyjímek... :-D
Messenger mi doručil fotku. Synek jel po nějaké pražské cyklostezce, z dvaceti metrů zvonil na rodinku se dvěma dětmi, ta se sice rozestoupila, ale jedno z dětí mu neočekávaně vběhlo do cesty. Vyhnul se mu ještě, ale katapultován přes řídítka, zlikvidoval blenbák. Prej ještě že ho měl.
Taky jsem dnes narazil na spoustu motavých kreténů bez mozku. Začlo to debilem na kole, co nečuměl a namířil si to v protisměru přímo na mě. Řev ho probudil a vyhnul se. Pak pár pěšáků, styl nudle v bandě. Vrchol byla babizna v plechovce, co si myslela, že velocipedista na kruháku před její pikslou přednost nemá... Řev a kopanec do konzervy ji zastavilo.
Soňa chtěla zimní zahradu.
Nedalo mi to moc práce jí přesvědčit, že než se pustím do "větší akce", že bych si měl technologii ozkoušet na něčem menším, tedy navrhnul jsem zádveří, které je asi tak 5x menší, než požadovaná zimní zahrada.
Po 9 dnech jsem to konečně dorazil.
A Soňa pochopila, že do zimy žádná zimní zahrada nebude :-)
https://photos.app.goo.gl/WbDR1pZtaD6A1k9x9
Pěkné je to, židlička se jí tam vejde, nějakej fíkus taky, natáhni drát k lampičce a může se tam chodit za dlouhých zimních večerů s knížkou chladit... :-)
Světla tam má habaděj, ještě si vymyslela takové jakoby loučouvé, a pak se jí znelíbily, a musel jsem to předělat.
Jo, právě, ona si přitáhla z Francie nějaký keříky, a pak se někde dočetla, že jako tu mokrou naši zimu moc nemusí, a že by mohli zdechnout. Mráz prej je v pohodě, teda mírnej, ale to mokro a sníh. Tak si keříky nastěhuje do zádveří, a já příští rok udělám tu zimní zahradu, až bude třetí, nebo čtvrtej lock down
Ještě večer, ta moje vopice, uspořádala slavnostní přestřižení pásky...
(a pak, jen tak mezi řečí zmínila, že další tři týdny má být docela teplo a hezky, tak jsem říkal, že je to fajn, že budu moc na kolo, a ona jen mlčela a hleděla směrem k terase, kde by měla být ta zimní zahrada.....)
To má na počasí žábu, že se tak liší od CHMI?
Myslím, že žába by často byla přesnější.
Třeba včera mělo byt sucho, ráno polojasno a pak jasno a sluníčko. Od božího rána zataženo, déšť a až před polednem přestalo mrholit a sluníčko vylezlo snad až ve 3, chvíli před západem. No prostě ideální počasí na pěknou sobotní vyjížďku na kole :-)
Ale počasí, které popisuješ, že mělo být u nás skutečně bylo.
Někdo prostě bydlí na tom správném místě :-)
Jenže takové mělo být i tady v okolí, alespoń to tvrdily dvě předpovědi.
Neměl bys k tomu trochu víc informací? Co jsi k tomu kde a za kolik koupil atd.?
Sice mám na své bydlení "na stará kolena" hypotéku rozpočítanou až do důchodu, takže zimní zahrada patří do zbytného luxusu, ale plánovaní a snění je nakonec zadarmo...
Tak na tohle zádveří jsem koupil dvoje dvojdílné dveře - jedny vchodové - ty v čele, druhé balkonové - našel jsem to na netu - https://www.okna-hned.cz/ - ty mi dovezli a s těma byl také největší problém - těžké jako kráva.
Udělal jsem konstrukci rámu z trámků - 2,5 metrové 80x80 - 10 ks, a trám 100x80, - 2,5m - 2x, koupil jsem to v v Hornbachu (máme kliku, protože je na jihu Prahy, od nás kousek po dálnici). Pak, v sobotu, mi přišel pomoci Karel se synem, a ty těžký dveře tam nandali, a já je přišrouboval do toho dřevěného rámu. A pak už to byla jen piplačka, palubky (smrk 12,5x250, 40 ks). Opláštit z jedné strany, pak vložit polystyren - 5 desek 100x8 cm, taky Hornbach, natáhnout drátky k světlům, a zadeklit z druhé strany.
Nějaké ty lemovací lišty.
Na podlahu rošt z trámků 60x60 - 2,5m - 5ks, a pak 21 terasových prken - zase 12,5 - 2,5 metru. K jejich osazení jsou potřeba takové distanční plastové podložky, ty sehnat byl trochu problém, nakonec mi to poslali odněkud z jižních Čech, našel jsem na netu.
Nějaké ty šrouby - bacha taky jsou drahé jako prase.
Náklady jsem nesčítal a dělat to nebudu, abych se nenasral.
Taky jsem měl vícenáklády, protože jsem si musel koupit to lešeníčko, nechtěl jsem blbnout na štaflích a ještě aku šroubovák, který jsem si najaře nechal zničit lijákem. Jinak elektrickou pilku, vrtačku, vrtáky a všechny tyhle věci, které věc dost prodražují už taky doma mám.
Trochu jsem blbnul, protože každý takový trámek stojí kolem 300 Kč a prkno 200, tak jsem počítal na knap, a musel pro dva trámky a jedno prkno do Hornbachu znova, pochopitelně na dvakrát, nejdřív trámky, pak prkno.
Hodně mi zjednodušil dopravu ten můj kolovoz, kam 3 metrové prkno schovám jako prd.
Zimní zahradu chci budovat podobně, jenže místo dvojdílných balkonových oken použiji jednodílné - 80-90 cm šířky, co seženu. A tak okno, sloupek, okno sloupek, udělám stěnu. Na střechu nějaký ten dutinkový plast, mám na to celou zimu, abych to spočítal a sehnal.
V monarchii už dlouho frčí tohle. Je to celý plastový, má to dvojitý zasklení a střechu taky z průhledných plastových panelů.
Hnusný. Zejména vedle toho klasickýho baráku k blití.
Všimni si oken na tom "klasickém" baráku. Docela to koresponduje.
Je to víceúčelovka - hraje se tam pinec, na parapetech rostou kytky, připravuje se tam byznys a před pár lety, když ještě nestál skleník, tam v kýblech rostly okurky a rajčata. Při koupi už to byla součást baráku.
Tyhle rozměry mě nečekají, budu mít obdélník tak 2 x 6 až 7 metrů.
Jestli se mi jí nepodaří přesvědčit, že dobré řešení by mohl být skleník na zahradě, který bych během 14 dnů stihnul, a mohla by si v něm přezimovat kytiček do alelujá a tím bych "zimní zahradu" odsunul někam do vzdálenější budoucnosti...
Proč si ho nenecháš postavit? Tenhle postavil chlap z dodavateský firmy za dva dny. Základy melouchář stihnul asi za stejnou dobu. V monarchii se dává druhejm vydělat, ale to jistě víš.
Jo, oni mě ho za 6ku i smontujou, to i inzerujou, ale myslím si, že zrovna takovej skleníček zvládnu sám, to by mělo být jen pár šroubků, šacuju to maximálně na 3 dny.
Teď, protože jsem se osvědčil, restauruju terasu. Za těch 20 let ta dlažba odešla do hajzlu, a navíc, potrhala se pod ní izolace a zdá se, že začíná zatejkat do sklepa, to mám tak do konce týdne, další týden ten skleník, a pak už snad bude po lock downu a zase "na trať"
Já bych řekl, že tohle je v monarchii celkem bežné řešení a nevidím na tom nic tak odpudivého
Na prd, venku nádherně a na mě sedla brochitida. Takže veškeré plány v řiti. Ale aspoň jsem zase zazimovala kousek zahrady. Na to mi dech stačil...
Já na kole byl,bylo krásně. Ovšem ten krásný pocit kazily davy lidí,vyskytující se kdekoli,kde člověk vyjel z města na lesní cestu. U každého výjezdu desítka zaparkovaných aut a po cestách se pohyboval dav,zabírající celou šíři oné cesty a aby zaručeně nešel nijak objet,tak z něj ještě koukaly do všech směrů vodítka psů. Takže jsem přírodu vzdal a vrátil se do města.
mezi polema bylo fajn.... jízdu skrz Vidrholec jsem protrpěl. uvažuju, že koupím tahací zvonek, nebo sirénu :)
Já se bál použít zvonek. Po pravdě ani netuším,jaký chaos by v takovém davu způsobil. Nadávky nevyjímaje. Jediné,co by snad pomohlo,by bylo táhnout za sebou na provaze svázané plechovky.
... určitě by ti je někdo přišláp´ ...
To mi připomnělo jednu turistickou akci. Pochod Vodnickej vandr od firmy Povodí Vltavy. Závod Berounka Plzeň měl svého času v zájezdové Karose zvonek z tramvaje. Neumíte si představit co následovalo,když cestou na start toho pochodu,kdesi na českém venkově,jsme potkali dědka s babkou,jak sekali a nakládali z příkopu u silnice trávu pro králíky. Dost nešikovně se tam motali a řidič na ně zazvonil. V ten okamžik oba zahodili nářadí,které měli právě v ruce,vyskočili na silnici,postavili se zády k sobě,oba přiložili dlaň nad oči a začali vyhlížet,odkud vyjede tramvaj. Celý autobus se mohl umlátit smíchy.
Mám podobný zážitek, asi 35 let starý. Jeli jsme autobusem na hory do Tater a řidič měl místo klaksonu (nebo k němu? To nevím) ještě houkačku z elektrické lokomotivy. Někde na Slovensku vedla silnice podél trati, kde asi 20 dělníků opravovalo koleje. Když na ně řidič zahoukal, začali z kolejiště lítat krumpáče, lopaty, dělníci.... Jo, taky jsme se smáli. A naštěstí byli i rychle pryč
Re: "..uvažuju, že koupím tahací zvonek, nebo sirénu :)"
Jojo. Nač se chovat ohleduplně a proč nevyvolat trošku té agrese. Divná doba.
Jdu-li po cestě zamyšlen, či roztržitý, či v družném hovoru, a někdo za mnou zazvoní zvonkem na kole, nebo zavolá S dovolením, uhnu se. Uhnu se ochotně, protože vím, že příště zas budu potřebovat já, aby mě pustili.
Ovšem vylekat mě někdo zezadu sirénou, tak budu bojovat s chutí ho z toho kola skopnout a upravit mu výplet :)
Proto jsem se naučil si na takovýhle frekventovanějších úsecích vyhrávat si nahlas z reproduktoru. Slyší tě zdaleka a uhýbají ochotně.
Problém ovšem je, že často někteří běžci, krasobruslači, ale i někdy maminy s kočárkama mají sluchátka v uších, a pak už zřejmě je to jen na ti sirénu....
Takhle nám tady jednou týdně jezdí dodávka s dechovkou a vykřikuje do toho, že vykupuje kůže z králíků a prodává kuřice...
Chichi, to mě tady u nás ničí "Mléééko, mléééééééko, CILILINK, BÚÚÚ!"
to já si hraji spíš takhle....
https://youtu.be/OnwaVtaRkO4
Jo tahací zvonek, normálně se opět dělá, asi je potřeba, protože hluchých kreténů s uchy ucpanými sluchátky je spousta. Tenhle je docela drahej, viděl jsem ho už i jen za 150.
https://www.retrocyklo.cz/-zvonky-klasicke/272...
"Klasické",
oprášil jsem včera "žiletku" promazal, a po téměř patnácti letech na ní dnes vyrazil pro vodu.Čekal jsem, že budu v Kersku o hodně dřív, než na trojkolce, ale o moc se to nelišilo. Doufal jsem, že za to může vítr. Zpět opravdu pěkně pomáhal, ale cestu tam jsem nějak přepálil, začalo mě "kousat" nahoře ve stehně a musel jsem zvolnit. Krk snesitelnej, ale bolely mě ruce, celé, ne jen zápěstí. Přece jen, na trojkolce je mám jen volně položené na řidítkách, na kole , když si do toho stoupnu, musím za ně zabrat. Takže-co nejdřív vyzvednout trojkolku u synka, kde jsem ji musel nechat, když jsem si odvážel auto.
Kudy do Kerska jezdíš? Já jezdil kolem vody, ale jak v Čelakovicích začli s opravou (vlastně stavbou nového) žel. mostu a zavřeli cyklostezku, tak jsem tím směrem nejel jsa línej hledat jinou cestu.
Přes Satalice, Radonice, Dehtáry, Svémyslice - na
Mstětice jsou dvě možnosti-za mostem na Zeleneč najet na cyklostezku (ale minule tam bylo dost bláta) tak jsem dojel až do Zelenče a tam doleva na Mstětice, kolem golfáče do Čelakovic, Císařské Kuchyně, Přerova nad Labem, Semic a na půl cesty na Hradištko odbočit doprava k pramenu Svatojosefské minerálky. Cca 31km.
díky moc.. do Čelákovic jezdíš v podstatě stejný cesty co já.. okresky zkusím, když jak vidno jsou sjízdný :)
Díkes za super nakopnutí, dnes jsem si udělal vejlet a nechápu, že jsem se tamtudy štítil. Zpět jsem to vzal přes Sadskou, Poříčany, Kounici a Úvaly a bylo to super :)
Tak třeba já podél Cidliny a Labe :-)
Prosím tě, a jak si tu vodu na té silničce vezl?!?
Na žiletce bývají rovnou dva košíky.
Na horským kole mám taky dva, bral jsem to jako standard, že rám počítá se dvěma?
Drak si tam ale nejezdí pro žejdlík vody. Jezdí si tam pro větší množství.
V teamech se jim říkává domestik, nejnižší kasta závodníků, po česku nosič vody...
Na ten starý Favoriťácký rám jsem už kdysi dal lehoučký nosič z duralu. Protože jsem ho vytáhl po letech, vezl jsem z jedné strany batůžek z nářadím a z druhé upravenou vojenskou tašku (asi od masky) do které se dají narvat čtyři petlahve. Nadzvednout zadní kolo dalo fušku, ale mám vzadu vyšší komorový ráfek, tak tu zátěž vydržel. Nohy už méně. Na trojkolce není problém dovézt i deset litrů.
V práci nám vnutili dovolenou v pátek i v pondělí (přestože už zas není kde brát). Jednou si trochu odpočinu, říkal jsem si, ale už v sobotu bylo toho odpočinku moc.
Protože předpověď vypadala slibně, zkusil jsem dnes tradiční úlet na Lysou a zpět. Počasí vyšlo ještě líp, mlha byla až na vrcholu a ty teploty...
Už jsem s tím letos ani nepočítal - potom, co tam jednou už tolik nasněžilo.
Celá cesta stála za to. Vyjel jsem s dvacetiminutovým zpožděním, což byla chyba. Zpátky se mi hned nechtělo, protože slunko by ještě zbytečně dlouho svítilo přímo proti, tak jsem to po sjezdu vzal ještě na Visalaje a Morávku. Pak jsem měl co dělat, abych to stihl zpátky do policejní hodiny. Nestihl, o 4 minuty. Kdyby mi nedošla voda, mohl jsem zabrat ke konci víc.
Voda i jídlo byly jen z vlastních zásob.
Natočených bylo 301 km, výškové nepočítám.
Doufám, že ráno se vzbudím živej :-)
Pražské tramvajové koleje v tomhle počasí nechutně kloužou. Dával jsem si dnes veliký pozor a stejně jsem na každém přejezdu cítil to podklouznutí. Snad nejlepší to bylo to bez jakéhokoliv váhání prostě vyšší rychlostí šikmo přejet. Tou vyšší rychlostí se ten okamžik mejdlíčka na ocelové hlavě zkrátil.
Asi je čas na přesednutí na horáka a jeho široké pneumatiky se vzorkem.
Možná čtyřpalcovky z nějakýho sněhuláka pomůžou, ale klasika? Odbočoval jsem u nás u Babylonu doleva na Košickou, říznul kolej a rychlíci mě odvezli s commotio cerebri a z lokte vyhozenou ulnou do špitálu na třídenní pozorování. Měl jsem tuším gumy 2,2".
Ono už to takhle klouže pár dní. Mně v pátek dovedla cesta na staveniště,odkud nebylo jak pokračovat,jen se vrátit. Staví nám tady megalomanskou stavbu, spirálovou lávku pro chodce a cyklisty nad silnicí 27 na výjezdu z Plzně směrem na Most. Mně se tam podařilo s pneumatikou 1,75 šikmo přejet elektrický kabel v plastové hadici. Setkal jsem se tam z druhým cyklistou,který tam také skončil a dali jsme se do řeči. Shodli jsme se na tom,že ta lávka měla být už vloni hotová a oni na ní stále pracují,protože se jim houpe. Ten cyklista se potom rozjel a na té plastové hadici mu to ujelo a svalil se do bláta. Cesty jsou zrádné.
Dnes byla taková krátká cca 15km vyjížďka. Lidí méně,než v sobotu,zase jsem jel okolo oné stále rozestavěné houpající se lávky,dnes po druhé straně,viz foto. Jinak na celkem kvalitní cyklostezce mezi Plzní a Třemošnou je uprostřed vyšlapaná suchá pěšinka,ovšem,když někoho potkám,musím uhnout do vrstvy klouzajícího listí. Před Třemošnou jsem přejel na jinou cestu,tam už je spousta děr a kamenů,které se pod tím listím skrývají,takže člověk neví,do čeho vjede. Dál potom v lese na obyčejné cestě jsou pod listím i kořeny a případně větve,takže tam už se dá očekávat cokoli. V týdnu jsem si také hrál s šicím strojem,takže jsem kolo dovybavil širokým oranžovým reflexním pruhem. Jediné,co mi dnes vadilo,byl vítr.
Copak koleje, ty sice kloužou, ale vidíš je a můžeš se na ně tak nějak nachystat na rozdíl od takového mokrého a sešikmeného jílu zakrytého mokrým listím. A co teprv takový mokrý šikmý kořen nebo slizký klacek pod listím, to je teprv lahůdka :-)
Ale je fakt, že při takovém uklouznutí po jílu nebo kořenu tě nepřejede auto :-)
Blátíčka k uklouznutí je všude dost. Dnešní cesta k Vlčím pramenům, tam to jistě znáš.
Tady na hradecku to po lesích vypadá podobně a třeba oproti Podkrkonoší nebo na Vysočině je tohle ještě krásný stav a téměř čistá cesta. Je to peklo co těžaři nadělali s cestami, není není snad jediná netknutá.
Na druhou stranu jezdit terénem nebývá nutnost, zpravidla existuje alternativa po zpevněné cestě, kde těch rizik číhá méně... zatímco když někdo bydlí na blbém místě, mohou na něj nějaké koleje číhat na každém kroku... ;-)
Třeba mně tu tramvaje vůbec nechybí... :-)
Nejošklivější koleje tu bývaly před nádražím v Ústí nad Orlicí. Takové hnusně našikmo možná 30 stupnů. Když se našel motorista idiot, co zrovna v tom místě musel cyklistu těsně předjet (co na tom, že se to na přejezdu nesmí), čímž mu znemožnil nasměrovat kolo přes koleje doprostřed silnici, bylo vymalováno...
Kolik cyklistů si tam rozbilo ústa, by asi nikdo nespočítal, jeden spolužák tam zůstal ležet dokonce pod motorkou...
Naštěstí při rekonstrukci nádraží tenhle pitomý přejezd zmizel a pod hlavní tratí udělaly podjezd...
V Olomouci je takové místo, co jsem poznal na vlastní kůži, tam si může člověk i vybrat.
A pak známý přejezd v Adamově - jestli ho ještě úplně nezrušili, bylo tam pro cyklisty speciální upozornění.
Takových je všude plno. Moc prima je například tenhle v Kolíně https://mapy.cz/s/nanopomofo a jednou jsem si ustlal tady https://mapy.cz/s/meruzegucu, když byl vydrolený asfalt a kolejnice vyčnívala asi 2cm nad úroveň silnice. No, a Marathonka na přednim kole řekla ne...
Koleje se vždy přejíždějí kolmo! Kde to nejde, tak hodně pomalu, pak máš větší šanci si neublížit, případně kola "nadhazovat", že s kovem nepřijdou do styku. Největší borci je "skáčou", ale to jsem se nikdy pořádně nenaučil.
Kolmo to s autem za zadkem a hlavně jen přejezdem dovnitř kolejí (například Vyšehradský tunel) nejde. Mezi auty to ani zpomalit nemůžeš. To nadhození by stálo za zkoušku.
Nejlepší jsou lepší pláště. Loni jsem na horáku s drapákem neměl problém. Hladký 3.5cm široký plášť za mokra louže.
Máš slézt s kola, a projít se tunelem :-)
Na třiavdacítkách pláštích tě dokáže sundat z kola i dlažba, když někde nechají větší spáru.
Takhle jsem v Drážďanech pokousal náměstí.
(a když máš zacvaknuto, je to tím veselejší, protože jdeš k zemi tak rychle, že nestačíš vycvaknout)
Drapáky sou dobré k zakousnutí do poddajného podkladu, na tvrdém hladkém jako koleje jsou k ničemu, tam potřebuješ co největší kontaktní plochu. U MTB plášťů spíš pomáhá, že některé modely používají měkčí a přilnavější směs, u top sjezdových plášťů je to fakt měkká skoro až lepkavá guma.
Dneska to bylo hodne vetrne a jako vzdy,kdyz fouka,foukalo proti.cestou jsem si vzpomněla na draka,jestli taky dneska lita s drakem,protoze na kdejakem placku litali draci.dokonce se jeden snesl k zemi,kdyz jsem lidi mijela a zamotala jsem se do snur.pan mne vyprostil a drak potom jeste vzlegl.
Samozřejmě, že jsem byl létat. Takové počasí by byl hřích nevyužít. Akorát jsem musel počkat, až k večeru vítr trochu zeslábl a mohl jít do vzduchu i "Zjizvený obr"- trochu starší ale stále dobře létající "pterosaurus" o rozpětí přes čtyři metry. Přijeď si někdy zalétat, v takový den je to zážitek.
Dnes vylezlo po dlouhé době sluníčko, ale jsem musela stříhat břečťan, už mám polovinu ostříhanou, zítra to dodělám.
Odpoledne jsem to vzala jen po silnici (30km), na parkovišti u lesa bylo aut, jak nepamatuju, to bych se tam potkávala s tůristama... Se to tam všechno ani nevešlo, další parkovali u lomu. Do lesa to vezmu až zítra.
Stfihas ho pilkou nebo rucne?u nas v lese bylo taky plno lidi a cyklistu,dokonce jsem to v polovine kopce otocila,protoze cesta najednou koncila na umele vytvorenych hupech a cyklisti skakali vsemi smery.bylo jich tam snad 20.
Cvakám to ručně starýma kleštěma na plech, ty jsem kupovala ještě před plyšákem, křoví a břečťan cvakají furt.
Také to stříhám kleštěmi na keře po mém dědečkovi. Je to krásná skoro kovářská práce. Stačilo je jen trochu přibrousit a teď by ti ustřihly naráz klidně i prst. Nejsou to žádné dlouhé nůžky. Délka střihacích čepelí je cca. 10cm.
Ty moje možná ani deset nemají, jsou to fakt nůžky na plech, jsem je kdysi koupila, když jsem dělala na maštali plechovou střechu.
cvaká se s nima dobře, když to chceš mít slušně ostříhané, musíš to přebírat a vystříhávat celé šlahouny až zevnitř. Akorát to dýl trvá.
Proč nedáš vydělat panu Srovnanýmu? Chudák, to může v televizní reklamě inzerovat roky! Že tě hanba nefackuje.
Tak bohatá nejsu. Svý těžce vydělaný miliony si musím šetřit, beztak mi z toho ukousne hodně inflace, která po téhle šaškárně nebude nízká. Ale do důchodu mi to vyjde, pak už je mi to u prdele.
Do důchodu to je příliš brzo. Lepší je, když to vydrží do rakve.
Tak budu ráda, když se dožiju toho důchodu, ale i když jo, tak víc jak polovina důchodců na tom bude hůř a budou muset přežit, o sebe strach nemám. Úspory to znehodnotí všem.
Když čtu, jak ombudsman apeluje, že se musíme postarat o tisíce důchodců, kteří nemaj na důchod kvůli neodpracovanejm letům nárok, tak si se svejma čtyřiceti tvrdě odpracovanejma letama připadám jak, s prominutím p*ča.
Za miliony jsi už dávno měla mít aspoň investiční byt:-))
Je vidět, že ho nemáš, bys věděla, že majetek zavazuje a jsou s tím starosti. Letos jsem prodala jeden z mých domů, byly s tím starosti a o nájemnících vím své, léta jsem to pronajímala.
Meloun? V hotovosti?
Tak to fakt nemám.
Mám jiné nejen věci, které mi dělají radost a dávají naději na stáří:-))
Dnes to bylo drakiózní, jak se na tuto dobu sluší. Objela jsem si cesty kolem komína a zjistila jsem, že se mi chystají vyasfaltovat poslední úsek volné pěšiny, který jsem měla po cestě do práce. Moc mě to nepotěšilo, ale vzpomněla jsem si, že ještě mohu jezdit alternativní trasu z Veleslavína kolem zahrádek. Tam to zatím ještě nevyasfaltovali.
Schválně, jak dlouho to potrvá.
Tak proto jsou ty přípravy na Vypichu. A já si bláhově myslela, že se jen rozhodli konečně tu pěšinu zkulturnit. Zjevně ji zkulturní přespříliš.
Kolem zahrádek jezdí čím dál víc aut. Dneska jsem tam jela a také jsem si říkala, kdy dojde na nějaké úpravy. Snad to ale přijde až s přestavbou Kladenské dráhy na "letištní superxpres". Takže by to ještě chvíli mohlo vydržet tak jak to je :o)))
Mimochodem - muškáty stále pěkné. Jak to jen děláš?!?
Jelas kolem?
Muškáty už musím pomalu začít rušit.
Jo na Vypichu teď bagruje malej bagřík. Dělá rýhu cca 1,5 metru na šířku a cca 20 cm do hloubky v místech, kde byly vyšlapány pěšiny (jedna směrem k podchodu u Kaufu, druhá směrem k Vypichu). Dává si záležet, pěkně to urovnává. Mohla by to být mlatová cesta, ale jak to znám....bude to spíše špatně založenej asfalt.
Sluníčku se dopoledne nedalo odolat, ale ten protivítr si teda rosničky mohly odpustit. Vyjela jsem kolem letiště a tam to teda místy fučelo dost. Ale byla to paráda.
Akorát mám pocit, že mi ti malí hadi umatlali sklo objektivu víc než je únosné...
Začátek kolem Libočáku - jak také jinak :o)))
- kolem letiště - dokonce jsem stihla i jedno přistání letadla. Dřív tu bylo cca 50 "akcí" do hodiny, teď jedna...
- u Dobrovíze - smutný osud zrušeného tolerančního hřbitova. Sice je to zrušený hřbitov, ale tohle skladiště odpadu ze stavby mi přijde nedůstojné.
- kaplička Panny Marie o kousek dál - oáza klidu v rušném světě
- výhledy byly parádní - vidět byla i Řípa
- podzim nebo Vánoce - u outletu za letištěm stíhají obojí?!?
- parkoviště na letišti
Jj, Maxy jsou furt uzemněné.
Už se to skoro stalo jistotou. Už by mě vyvedlo z míry, kdyby vzlétly.
Je to smutný pohled - z každé strany letiště stojí řada letadel a ve vzduchu nic.
Hele, teď zrovna to říkali v rádiu. Snad by se ty Maxy nakonec mohly na nebe vrátit.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/boeing...
Tohle jsou všechno DHL jdoucí na přistání v Lipsku, ale o půlnoci. Trochu jinej cvrkot.
A počítám, že tak okolo 3 hodiny ranní půjdou zase do vzduchu?
To nevím, ale ta vykládka i nakládka jsou, co se mi doneslo, dost cvrkot. Zvlášť když: "Letiště je mezinárodně významné zejména v oblasti letecké nákladní dopravy. V objemu nákladní dopravy se v Německu umístilo na druhém místě po Frankfurtu nad Mohanem, pátém v Evropě a na 26. celosvětově."
Dnes bylo krásně,svítilo slunce,bezvětří. Vydal jsem se na výlet se zastávkou v Globusu. Bylo docela příjemné teplo,až jsem cestou přemýšlel o vysvlečení svetru zpod teplákové bundy. Hlavně mně zajímala situace v Globusu Plzeň-Chotíkov. Takže žádný nával,vozíky tam byly. Jen u vchodu stála ochranka a nepouštěli dovnitř bez vozíku. Jinak nebylo nic neobvyklého,ani fronta u pokladny. Člověk si o každém pěkném dnu říká,že to je letos poslední a že ho musí využít k projížďce a on se vždy objeví ještě nějaký další. Takže ještě uvidíme...
Železnohorské :-) Po delší době se u nás udělalo docela hezky, tak jsem si vyjel na volnou projížďku po Železných horách, které nejsou zvlášť náročné. Po minulých špatných zkušenostech s těžaři kdy jsem se několikrát topil v bahně ve střední části, jsem tentokrát zvolil západní část Železných hor od Prachovic. A dobře jsem udělal, příjemné cesty a žádné bahno :-)
Už párkrát z dálky jsem viděl zříceninu hradu Lichnice, tak jsem na ni do Podhradí konečně dojel podívat. Je stále volně přístupná, upravená s nově postavenou vyhlídkou.
Jezdí někdo vůbec? Mě tedy začalo na krosce praskat ve středu. Snažil jsem se to vyřešit tím, že na krosce jsem ve středu nejezdil, ale ono praskalo i ve čtvrtek a v pátek. Podle charakteru otravného zvuku jsem usoudil, že by to mohlo být z pedálů, a protože měly nakrouceno přes 25 tisíc km a vaklaly, rozmařile jsem si koupil nové. Pomohlo to. V pátek už v kole nekřupe. Vyzkouším to i ve středu. Starý pedály jsem dotáh a hodil do škatule "skoro šrot pro případ nouze" - nedělám si iluzi o stavu konusů a mističek...
Jezdím, zodpovědně každej den 30 kilometrů.
Už jsou na silnici sračky a přemýšlím, že Růženku zazimuju, ale zatím to ještě aspoň trochu jde, blato se dá umýt, i když ju teda máchám nerada.
Arab je moc těžkej a jet s ním do kopců se mi už nechce, s ním pak do jara z Údolí pomalu nevyjedu.
Taky už mám dvoje pedály cvakací, jedny jsou ještě na Arabovi, Messnerovi jsem koupila nový. Zkusím to rozebrat, navazelínovat a zas složit. Ale nemám nástrčný klíče, každej pár má jiný matice a potřebuju klíče 9 a 11, je musím někde splašit.
Když jsem vycvak špuntik, abych se podíval, co na ten HI-TECH pedál budu potřebovat, zíral jsem s otevřenou pusou... tak kde je v klasice šroubovací konus, profilovaná podložka a kontramatka, tady je jen matka a důlčikem rozmajzej konec, aby to nespadlo (takže pod matku jsem se nepodíval). Nakapal jsem tam olej, dotáh (kleštěma s úzkými břity) a dle vzoru důlčíkem dorozmajzl. Prostě pedály za cca 500 jsou typ použij a zahoď.
Jezdím teda jenom SPD (všude tam, kde to stojí za řeč) a i ten základní model PD-M od Shimana za cca 500 začíná být po 25 tisících km možná tak teprve zajetý. Po stovce tisíc se případné vakly dotáhnou a jede se dál.
Kde to nestojí za řeč, mám pedály za stovku a stačí. Kontramatky ale přece jen mají.
Možná byly levnější.. už je to dávno, co jsem to kupoval... a možná mají najeto víc, páč jsem je možná sundal ze starýho zlomenýho rámu.. nějak už nevim, co jsem všechno použil a co koupil novýho... teď jsem si koupil něco za 500 co se mi líbilo a šly na to přidělat klipsny. :) Rozebírat to budu, až to bude vydávat pazvuky.
Mnohé pedály jsou hodně ošvindlované a po rozebrání sborka je obtížnější. Prostě se to dělá na několikrát a tou poslední maticí se to všechno musí dotáhnout. Napotřetí či napočtvrté to už dáš. Jinak je lepší koupit dražší pedály, kde se dá vakl vymezit, nebo ještě lepší pedály s půmyslovými ložisky. No a nebo koupit rovnou nové a s těmi starými se nepatlat.
Přešel jsem před lety na "nacvakávací" a tak mám skoro nejeté "trojúhelníkové" stopětkové pedály od Schimana, které už nikdy nepoužiju. Na Tvá kola by se z estetického hlediska nehodily, ale určitě by běhaly tiše. Máš-li zájem, dej vědět.
Ď za nabídku.. mám už opraveno. Cykloobchod mám od baráku asi 500 metrů :)
Mám dvoje, jedny dokonce i s ráčnou. Než v monarchii zrušili obchody Worldpound, pořídil jsem je za směšnou cenu. Dám za odvoz. :-)))
s těmahle nástrojema "za babku" mám ty nejhorší zkušenosti, jsou udělaný z nějaký plastelíny, a hned se ožvějkají a prd povolím, ať se jedná o imbusy nebo šroubováky..
Šroubuju teď o stošest, a zjistil jsem, že jen ty nejtvrdší bity, v ceně jeden bit - tři takovéhle universální sady - jsou pro mě dost dobré....
ještě kousek a bude hotovo, enem ak trochu mrzne...
Vypadá to, že by nikdo nejezdil?
Minulý čtvrtek jsem ukončil sezónu dojíždění do práce na leháči slavnostně s píchlým zadním kolem, poprvé vůbec, co se cest do práce týká. Bylo to nakonec velké štěstí - zbývalo jen pár stovek metrů, takže razantní dopumpování stačilo k dojezdu. Opravovat by v tom počasí fakt nic nešlo, volal bych odvoz.
Aby nelákalo s těmi plášti (Schw. Mar. Supreme 40 - 50 tisíc km, jestli ne víc) ještě vyjet, shodil jsem pak doma radši i řetěz, než přijde předjarní údržba.
Tím se plynule přešlo do sezóny dojíždění na letité GT krosce, případně i něčem horším.
Ovšem druhý leháč "do terénu", řádně zablácený, pořád čeká na víkendovou příležitost, co kdyby ještě.
Z návratu ke klasice zas po dlouhé době zadek nebolí, a to vůbec nikde - buď ležák k udržování těch partií přes rok stačí, nebo je potřeba víc než hodina v kuse, aby to bylo už někde znát (nenasčítává se to).
Jezdím v pracovní dny do práce, ale co jsem nechal trojkolku u synka, tak na jiné - na ruční pohon a je to hrozná makačka, neboť nemá přehazku. Musím dát do kopy kolo 24" s vícekolečkem a doufat, že přední vidlice vydrží roztažení na jeho montáž. Pro delší cesty se musím zatím spokojit s klasikou :-(
Pokud jsi nezměnil práci, tak to máš asi tak 1km po rovině, na co přehazovačku?
To je pravda, ale přes polední přestávku jezdím do Billy nakoupit a tam okolo toho pramene u rybníka je stoupání, že když mě provoz nedovolí se pořádně rozjet, nemám šanci to "ušlápnout". Ten handbike, není určený pro mne, jen testuju jízdní vlastnosti, abych ho mohl s klidným svědomím předat.
Nádherný den.
Prošli jsme se pěkně kolem "trilobití hory" a obě děti si nakonec našly svá "zkalelená" pygidia (akurát to neumím vyfotit:-((
A pak jsme si našli krásné místečko na pozdní oběd. Ohřáli jsme si kuřátko a brambory a napoucali se s posledními slunečními paprsky.
To mě moc zajímá, protože se na podobné akce těším také. Prosím Tě:
- Co to je za kotlík, ten tmavě šedý?
- Co to je za ty misky ve tvaru čtvrtinové výseče kruhu, z toho dolovat potravu může být pro děti zábavné?
- Jak jste OHŘÁLI kuřátko? Nějaký dřívkáč, či co?
-tmavě šedý kotlík, je klasický kotlík. Jakési GSI outdoorové nádobí nebo co.
- talíře jsou v okeji, hrnky jsou poněkud trojhranaté. Taky se mi z toho pije blbě, ale krásně se to skládá do ešusu a nezabírá to místo.
- kuřátko (i brambory) jsme ohřáli na miniaturním Biltema grilu. Je to malé, je to skladné, je to přenosné...koupili jsme to kdysi ve Švédsku v nějakém hobymarketu právě pro tyhle příležitosti. Docela si myslím, že tohle, nebo něco podobného přenosného, vlastní každý Švéd (nebo Nor nebo jiný Seveřan)...
Něco jako todle:
https://www.meva.eu/cs/produkty/10321-gril...
?
Ne, ne, úplně obyčejný gril, ale přenosný.
https://www.biltema.fi/en-fi/leisure/garden...
Nádobí tohle:
https://www.hanibal.cz/gsi-bugaboo-camper-3-0l...
Kuře s bramborem koupené v okénku podporované restaurace, venku pouze ve vhodnou chvíli ohřáté:-))
U nás to bylo dneska mlhavý a ledový, takže taky jen pěší. A bez zkamenělin ...
Ráno kouknu z okna a všude všechno šedivý, tak jsem vybalil a nazul zimní tretry. Než jsem se oblékl a vylezl tak se oteplilo, ale protože byla zase hnusná inverze a dost vlhko, tak bylo příjemné je mít na pohodové projížďce.
Docela mě překvapilo co bylo po hradeckých lesích různých běžců a klusáků. Odpoledne se vyjasnilo a lesy byly plné lidí a dětí. Dobré to bylo :-)
U nás byla ráno jinovatka, ale od devíti svítilo sluníčko. O víkendu jezdím jenom po silnici, aut moc v Údolí nejezdí a v lese je moc lidí. Na parkovišti u závory stálo aspoň dvacet aut (dřív tak max čtyři) a další stála kousek dál u lomu, bo se na parking u závory nevešla.
Na silnici jsem za necelé dvě hodiny potkala jen pár silničářů co potkávám pravidelně celý rok, na rekreanty na kole už asi byla zima.
Dnes klasika v okoli Trebone ;)
To si tohle počasí vymýšlíš nebo se prohrabuješ archivem? :-)
Malvíny u Káranýho 18 listopadu :). Dnes jsem nic tak hezkýho nevyfotil, zato jsem už vyrazil hezky v kulichu a zimních rukavicích. Ale pěkný to bylo taky.
Jak koukám na počasí, tak dnes asi poslední pohodová výjižďka. Další už asi jen nabalenej... a pokud možno přes den.
Blbě se strká do košíku pro bidon, ale dobře se vejde do zadní kapsy dresu.
Bidon je v košíku vy- až pře-chlazený. V zimě nevhodný (není-li to termoska)
V zadní kapse je obsah placatky (i placatice) pitelný díky tělesnému teplu picyglisty
No já si doma dávám flašku tvrdého alkoholu do lednice. Chutná mi to tak víc. Na kole jsem se zatím tvrdé pít neodvažoval. Napadlo mne, že vychlazené na rámu my to mohlo být dobré. Ale v zimě možná člověk to studené vnímá jinak, než doma v kuchyni.
Troufám, že to není flaška nějaký single malt, to bych tě musel prohlásit barbarem. :-) I tenhle věhlasnej degustátor https://www.youtube.com/user/ralfystuff
ji pije ochlazenou na pokojovou teplotu. Je to obřad, zrovna jako pití čaje znalci.
Já mám rád rum (skutečnej, ne bramborovou náhražku), gin, nebo whisky. Nechladím, za pokojové teploty jsou nejlepší. Pokud se to zchladí, zanikne chuť i vůně. To bych rovnou mohl chlastat vodku, která nemá ani jedno.
Bidon s pitím v zimně vozím jedině v kapse dresu pod bundou. I v minus 5 až 8 stupních se dá stále dobře napít.
Zkoušel jsi izolovaný bidon? Nevím jestli je to rovnou vakuovaná termoska, nebo jen teplotní izolace. Také nevím, jak dlouho to vydrží teplé. To ofukování je na rámu opravdu extrémní.
Izolovaný bidon jsem si pořídil a vyzkoušel, ale je to úplně k ničemu, to je tak do minus 2 stupňů aby v něm teplý nápoj za hodinu nezmrznul.
Pro jízdu do mrazu na delší dobu jsem pořídil termosku Coleman a obalil ji textilní kobercovkou, jednak tlumí ofukování kovového povrchu termosky, ale hlavně krásně drží v košíku, nepoškodí se povrch, dobře se drží a neklouže a při upadnutí se nepoškodí. I ve velkém mrazu vydrží těch pár hodin čaj dostatečně horký.
Půllitrový coleman přesně sedne do košíku.
Dneska jsem se zdrzel v Borovanech na strese, tak jsem si vychutnal zapad slunce.
Vlevo jsou videt Slepici hory s nejvyssim vrcholem Kohout (871 m), vpravo je Klet (1084 m).
Provokatére, u nás ve 14:00 spadlo mlíko a by si rád, že si viděl na ruku, když si ji natáhl před sebe.
U nás mlha od rána do večera (a k tomu mě poslali na služební cestu).
Ráno mělo ještě i řádně mrznout, ale kdepak - bylo nad nulou. Stejně, je čas, říkal jsem si, zkusit zas nějakou alternativu, když to po silnici už nepůjde a vstal jsem proto dřív.
To se hodilo, po zapadnutí v bahně jsem se totiž akorát ujistil, kudy cesta nevede.
Zablokované kolo jsem částečně uvolnil tak, že jsem ho chvíli tlačil před sebou pozpátku.
Do kazety se ale něco napěchovalo tak, že některé pastorky pak už nešly zařadit.
V práci to není kde očistit, tak jsem si něco z toho, spíš většinu, přivezl domů, při zvuku a možná i účinku "plášťové brzdy", k tomu jako bonus vůně hnojiště :-)
Nezapomenu na jednu podzimní vyjížďku po polňačce, kdy se vrchní 2cm povrchu nabalily na kola a ucpaly blatníky. Kolo jsem musel odnést na pevný povrch a tam jsem klacíkem dloubal, aby se kola vůbec točila. Nakonec se podařilo a když jsem se rozjel, létal ten jílovitý sajrajt odstředivou silou všude možně. Doma jsem to hodil do sklepa s tím, že až to uschne, tak to opadá a druhého dne jsem zjistil, že to nejde dolů. Z té hlíny by se normálně daly dělat džbánky.
Taky jsem něco podobného už zažil, nejdřív kdysi s favoritem, kde na ucpání blatníků stačilo relativně málo a potom ještě před pár lety s Ibexem, když jsem měl nasazené Smart samy, sundané blatníky a snažil se přesvědčit lehokolo, že je skoro horské... :-)
Když má bláto určitou specifickou konzistenci/složení, tak se na plášť nalepí a už tam zůstane, takže po určité vzdálenosti se kola navzdory úsilí prostě přestanou otáčet... :-/
Jj, kola se nabalí a na botách se udělají blátové "sněžnice". Vyjížďku to nezapomenutelně zpestří :o)))
Dneska se dělala krásná námraza.
Opět jsem to udělal. 45 km mrazivou pustinou zavřených obchodů a pohostinství na jedno točené pivo. Čímž jsem se pod rouškou tmy statečně vysmál uzurpátorské moci za zády do očí.
Snesitelné,
vyjel jsem až když se ztratila mlha, lehce přes třicet, tam na favoušovi, většinu cesty v hrazdě, zpátky konečně na trojkolce. Trochu víc ke konci obou cest zábly ruce. Většina šoférů asi ještě obědvala, proptože provoz byl překvapivě slabý.
Dnes to byla poněkud usoplená vejprava za čečinou. A to jsem s hrůzou zjistila, že mé děti si to slovo nepamatují. Asi jsem zanedbala jejich jazykovou výbavu. Tak jsem to naučila aspoň vnoučky. Jim se to slovo moc líbilo:-))
Dneska pěšky - cca 7 km jednou po jedné z nejstarších naučných stezek po úpatí Medníku a Posázavskou stezkou https://mapy.cz/s/fasovuzara
- ranní mlha nad Vltavou
- Medník v mlze
- podzimní lesy
jestlipak sis vzpomněla na dámskou Sázavu?, u Medníku jsme měly jednu z posledních odpočinkových chvil
A proč myslíš, že jsem tam šla :o)))
Původní záměr byl projít si tu červenou podél Sázavy, která je nejen pro kola nesjízdná, ale je tam už i zákaz vjezdu kol. Ale v tomto počasí se mi to nechce šlapat na jeden zátah (taky 10 km podél vody dost nuda), tak jsem si to rozdělila na 2 (možná 3) úseky a kolečko přes Medník se vysloveně nabízelo.
V dalším úseku mám naplánovanou cestu kolem Stromu vodníka Třeba :o)))
U nás konečně dva dny malinko mrzlo a tak byla docela šance, že ty blátivé cesty v polích a lesích krapet ztuhnou a půjde to jet bez utopení v bahně. Odhadnul jsem to správně a vyjel radši o chvíli dřív než začne svítit sluníčko a rozehřívat bahno. Byl to vskutku dobrý nápad a snad na každé polní a lesní cestě jsem se za něj pochválil :-)
Také po 11. hodině začalo sluníčko ohřívat, ve stínu dobrý, celý den dobře umrzlo, ale tmavé bahno na cestách v otevřeném prostoru docela povolovalo, ale za ty dvě hodiny naštěstí to moc nezměklo a pak po 13. hodině už zase začalo přituhovat.
Potuloval jsem se v severní části Orlické tabule. A aniž bych to předem věděl, tak jsem také navštívil náš nejseverněji položený lužní les Česku. Ani jsem netušil že tam je, není sice nijak moc velký a cesty přes něj jsou pěkné a dobře udržované.
Parádní,
nebyl jsem líný a vyrazil ráno dříve do práce mírnou oklikou, abych si užil tu trochu sněhu a namaloval do sněhu své tři stopy. Nebylo ho ale dost na smyky, snad ještě něco připadne. Pech je v tom, že musím jet dneska i autem :-(
Já jsem dnes nechal kolo doma a jel MHD. Měl jsem problém, jak se civilně obléci, už jsem to málem zapomněl :) Sníh mám rád na lyžích, ale klouzání na kole nemusím. Snad do do odpoledne roztaje, abych mohl jet na pinpong.
V Praze ty bílé sračky už roztály, takže se zase dá na kole. Jen na mostech a cyklostezkách podél vody zůstala rozmrzlá a znovu ztuhlá kluzká vrstva. Takže po jednom dni v MHD se v Praze už zase dá na kolo :)
Když je tohle téma pod Necyklo...
Užívám si teď delšího odpočinku, který mi nečekaně nadělil brácha. Přitáhl TO asi z práce, kam ho jednoho dne už s teplotou nepustili a od pondělí to má potvrzeno. Zároveň i máma, dalo se čekat.
Potkáváme se v domě úplně normálně s tím, že vyhnout se tomu nedá, tak co se omezovat.
Zjišťuju, že co jsem pomalu tvořil akorát po večerech, nebo se k tomu chystal, tak v tomhle extra volném čase stihnu stejně jenom zlomek. Práce doma nikdy neubude. A to jsem ještě nezačal blbnout na válcích - už musím, přibírám snad půl kila denně. Taky těch zásob nemuselo být zas tolik, teď to jenom láká.
Takhle zdravě jsem se na nemocenské snad ještě necítil, ale stejně jsem počítal celkem jistě, že dnešní test bude znamenat ještě plus deset dní.
Dojel jsem si tam ráno na kole, jak jinak. Odpoledne už to přišlo - překvapení, NIC!
Tak už brzo zas do práce.
Potěší i taková maličkost, že jsem nepodlehl počasí a doteď nekoupil u ČD časovou jízdenku :-)
Tak vítej mezi nás "bezpečné" :o)))
Bezpečné v jakém smyslu? Možná bezpečněji se cítí, kdo už to měl.
I když nebyly žádné příznaky, tak jsem čekal, že přenášet to můžu a tak mi to najdou, stejně jako by to našli třeba u spousty lidí v práci. A ono nic, tak teď nevím, co ještě může být. Hlavně být v klidu.
Tak pardon, nějak mi nedošlo, že jsi byl "jen" v karanténě.
Překvapivé,
i když jednou k tomu muselo dojít. Nad protijedoucím cyklistou se náhle zablesklo, a mně došlo, že jsem svědkem bleskurychlého "tasení". Čepel šavle se zlatavě zaleskla odrazem Slunce během celého šermířského pozdravu Michálka 001. Nevím, zda jel na Irisu, ale i při řízení jednou rukou, mu to docela odsejpalo. Proti šavli, bylo mé zamávání "béčkové", ale žádnou zbraň nevozím. Pěkný moment krásného dne.
Jasně, že na Irisu:) Jsem si dnes naplánoval akci "3 půllitry" 25km minimálně na každý. Počasí bylo excelentní a tomuto záměru rozhodně přálo :) Kamarádi pohrdli, tak jsem musel sám....
PS asi tak 5 minut před tím, než jsme se potkali, jsem si říkal tady někde bych mohl potkat Draka... :)
Až pojedu příště okolo "U Irenky," musím dávat pozor, zda na nějakém stolku není vedle piva historická čepice. Mohli bychom chvilku pokecat, ale v tomhle počasí, moc nemám chuť na pivko, vlastně jsem celou cestu nepil ani Svatojosefskou minerálku, až doma.
PS Jsi dobrý "Sibyl" :-)
Večer jsem zprovoznil původně zazimovaný Oceláč a po letech zas v dílně rozložil válce. Do desáté jsem stihl ještě půlhodinku a všechno funguje, jak má - větrák fouká, pot teče a osy válců se od ložisek pěkně hřejou, co víc chtít :-)
Jenom se ze mě nekouří jak kdysi, bylo tam 10°C.
Zítra zkusím celodenní rekord - už jen proto, že jsem to teď tady napsal.
Mohlo by se zkusit přes den i otevřít do průvanu, jenom jestli nebude moc teplo...
My tady máme docela slušné teplo, nad ránem 7 a v poledne přes 10 stupňů, dost na venkovní projížďku. Na válce a trenažér bude čas nejspíš až tak v lednu.
Výsledek je zde. Dostal jsem se k tomu až v 11, bylo ještě potřeba přezout přední plášť na hladší, aby bylo i něco z muziky. Zadní byl sjetý docela dobře. I tak hrála naplno, jak se patří. Sousedům to vadit nemohlo, protože svátek nebo ne, řežou dřevo na topení motorovkou. To se hodí. Večer bylo zas až moc ticho, tak už jsem toho nechal.
Byla delší přestávka na oběd, ale bez ní to dalo devět hodin, ostatní přestávky jen nejnutnější. Byly potřeba, protože kromě nich pořád jen do kopce, sjezd nikde žádný.
Propocená 4 trička a vypito asi 10 litrů tekutiny, slazené i slané (to druhé rajčatová šťáva). Zdaleka ne vše bylo vypoceno, připadal jsem si jak průtokáč. Ale lepší víc než míň, šetřit můžu zas někde na cestě.
Kromě řízku v poledne už jenom trochu vánočky a ani ne dvacet deka čokolády, takže bylo snad i něco jiného na spalování.
Dílnička se vyhřála na 14°C, i když celou dobu běželo přetlakové větrání a vzduch nechyběl.
Dal bych takhle 24-hodinovku, kdyby na to přišlo :-)
https://www.youtube.com/watch?v=N8_GbB1Al-Q
Po skoro pěti hodinách (plus nějakýma pauzama) se mi před rokem zdálo o čertech. Dvojnásobek si neumím představit a čtyřiadvácu ani nechci :-)
Tak dnes pěknej smyk předního kola na blátíčku v zatáčce... doteď se divím, jak se mi to podařilo srovnat a ten náklon ustát....
Potřebovala jsem nový šroub do sedlové trubky, tak jsem si pro něj zajela do Střelic a při té příležitosti se podívala na místní vánoční strom a betlém. Ježíška tam v kolíbce mají...
Kde je zlato, myrha a kadidlo? Že by...:-)
Co zlato, myrha a kadidlo!?
Kde je Máňa?
To jako že Marie je ten "chlap" vlevo od kolébky?!?
Takhle dopadnou zrozenci z Neposkvrněného početí (Immaculata conceptio). :-)))
No jo, ale i u neposkvrněného početí byla Marie. Alespoň teda prý jí zvěstoval Archanděl Gabriel...
Bohorodička Marie vznikla z bezpohlavního styku svých rodičů Anny a Jáchyma. Vylíhla se pravděpodobně z vajíčka v tůňce řeky Jordán.
Máš značné mezery ve vzdělání. Dostuduj si to, ať nejsi za "blbl"!
Ježíšek ležel v jesličkách, na kolébku jeho rodičové neměli a ani nepomysleli.
Stihli to do správného chléva na poslední chvíli ...
Nejsi v poslední době nějaký neurotický, že vždycky tak vyletíš?!?
Ano, máš pravdu, spletla jsem se, ó já nepozorná, ve chlévě jsou jesličky a ne kolébka.
Mám klečet v koutě na hrachu nebo bude stačit když napíšu "dám si příště větší pozor na to, co píšu", a nechám tě to 100x podepsat?!?
Letos první vánočka :o)))
A předVánoční Staroměstké náměstí bez trhů a bez lidí. Musím říct, že tu panovala úžasná vánoční pohod a klid :o)))
Pošli mi jednu po kurýrovi. Ď :-))
Spát nejdeš, jen abys mohla založit další vlákno (aniž bys vložila první příspěvek)?...