Dokázal by někdo vysvětlit význam negativní komory u vzduchového tlumiče a ve kterých případech se její vliv využije? Význam tlumení odskoku (rebound) chápu pro zpomalení návratu do výchozího stavu, ale smysl negativní komory a její vliv na jízdní vlastnosti mi není jasný.
Zjednodušeně - zvyšuje citlivost vidlice. Takový jakoby "posilovač", usnadní a zrychlí nástup propružení.
Něco podobného jsem četl, ale není ve výsledku totéž, když se v pozitivní komoře sníží tlak, což také usnadní stlačení? Údajně někteří výrobci negativní komoru přestávají používat (rockshock).
Není to totéž. Snížením tlaku se zvýší sag, hloubka propružení, mění se vlastnosti vidle.
Samozřejmě, že pro toho, kdo má vidli jen na to, aby se to nějak houpalo je to fuk. Při správném nastavení vidle a využití vlastností to nějaký smysl má.
Může být, že změnou konstrukce a materiálů výrobci dosáhli vyšších citlivostí vidlí i bez zbytečné komplikovanosti negativkou. Že se to technicky přežilo.
vzhledem k tomu, že nárůst tlaku se změnou objemu není lineární, asi ta negativní komora nějaký smysl má.
Tipnul jsem si, jak asi, jen si udělej odečet grafů
jo a ten graf má X ovou osu vlastnĚ opačně, nárůst tlaku jde se stlačením, Takže "0" je nula možného zdvihu, na konci je ten zdvih možný plný.
Vypadá to, že bude lepší pružina, že se chová předvídatelně a snad i citlivěji reaguje, díky absenci tření pístu. Nevýhoda pružiny ve vyšší hmotnosti na ebajku až tolik nevadí.
Pouze z toho co sleduji mladší kolegy- postupně přešli na s vzduchovoé vidlíce všichni...
Já mám na mysli zadní pružinu. U přední vidlice je trend asi jednoznačně vzduch, ačkoli důvod k tomu nevím, princip a klady/zápory jsou snad v obou případech stejné.
Vyladit pružinovku je o dost větší a nákladnější alchymie, než u vzduchovky,kde si pohraješ s objemem komory a s tlakem.