Ahoj,mam takovy napad dat do sveho Bafangu BBS01 stator a rotor z BBS02 bez zmeny controleru a napeti, tedy i baterie.
Chtel bych tim dosahnout vyssich otacek do kterych motor pomaha. BBS01 konci na 78 rpm a a BBS02 ma kolem 110 rpm
Vychazim z tohoto fora:
https://www.pedelecs.co.uk/forum/threads/bafang...
Chtel bych tedy zmenit stator a rotor vc. krytu z BBS02 BBS01 vs 02 se lisi mimo kontroleru pouze statorem a rotorem a vetsim krytem.
https://www.aliexpress.com/i/4000333011392.html
Myslel jsem, ze zmena otacek se dosahne zmenou napeti, ale podle toho fora to jde i pomoci jineho vynuti a vetsim rotorem.
Muj dotaz zni jestli je to smysluplne reseni? A jestli z toho vyplivaji treba nejake negativni konsekvence? Je mi jasny ze bude vetsi spotreba, pokud bude motor pomahat pri vetsich rychlostech. Jde mi hlavne o to jestli se treba nesnizi kroutici moment a nebo zivotnost?
Diky moc znalym za nazory.
Máte u kontroleru BBS01 tovární nastavení? Pokud ano, pak je to asi jasné.
Ne jsou to najaky upravy. Ale nerozumim co je jasny?
Na kartě Basic je třeba nastavit Speed na 100% u asistencí 1-9. Pokud zde necháte původní nastavení, bude motor zapínat jen do určitých otáček a pak se asistence vypne. Pokud chcete další podporu motoru musí ze zvýšit stupeń asistence.
Více o programování na https://electricbike-blog.com/2015/06/26/a...
Pro BBS01 to bude podobné, jako v odkaze pro BBS02/HD, pouze napětí a proud budou nižší.
Váš problém s BBS01 popisuje i odkaz níže-se snížením stupně asistence se posouvá níže i limit kadence kdy motor pomáhá. Michaelovo nastavení v odkazu-tedy speed na 100%+zvýšení proudu na 18A (350W)... Komentáře, proč a jaké nastavení lze najít v článku "Hackers guide.."
https://www.pedelecs.co.uk/forum/threads/bbs01...
Podstatné je třeba Time of stop-dát na 5 , aby nebylo potřeba odpojovače brzd (25 je moc). Pokud se používá plyn,je třeba přestavit i tuto kartu-Throtle, aby se nespálil kontroler při startech s plynem.
Tohle mam uz davno projety a nastaveny spravne,tedy speed limit vsude na 100% Dokonce polozku Keep Current mam na 100% Problem je v tom ze motor ma proste realne s danym vynutim a rotorem a voltazi 36V maximalni otacky 78rpm a pres to neprejde, proto ten muj dotaz na vymenu statoru, rotoru a tim dosazeni vysich otacek pri kterych motor pomaha. Zajima me jestli to dava smysl?
Áno dáva to zmysel, ak sú údaje ktoré máte správne malo by to pomôcť.
Vzdycky jsem si myslel ze otacky definuje napeti, ale je to tedy mozne ovlivnit i vinutim? Muze pak mi motor horsi kroutak? Na tom me u 250W 36V docela zalezi je ho tak akorat. Nechtel bych jit niz. Uvazuju bud o komplet prechod na 750W BBS02 a nebo tuto upravu. Zatim jsem spis nakloneny spis uprave. Protoze chci mit kolo jeste legalni v ramci moznosti :-)
Pokiaľ sú mechanické rozmery identické (aj vnútorných dielov motora), otáčky závisia od vinutia, napätia a od sily magnetov.
O koľko bude krútiaci moment menší záleží hlavne od RJ. Môže to byť od nepatrného rozdielu až po zníženie proporčne odpovedajúce rozdielu otáčok oboch verzií.