https://www.flowee.cz/floweecity/styl/7115...
Mám na to stejný názor.
Obecně taky souhlasím, i když bych řekl, že trošku přehlídl kategorii "dojíždím do práce a nemůžu si dovolit tam dorazit uplně zplavený a autem jezdit nechci"
Přesně.. jak Pražák o tom furt přemýšlím, že by to aspoň část roku bylo lepší než socka s hadrem přes hubu.. mám to z jednoho konce na druhý. Blbé je, že jsem nenašel hezkou cestu - tedy abych si zbytečně nezajížděl a motat se mezi neustávajícím proudem aut se mi nechce.
Některé části Prahy asi nejsou zrovna příznivé pro dojíždění do práce na kole, zvlášť za zhoršené viditelnosti a počasí. Navíc Praha už je dost velká na dojíždění na kole.
Po Praze je spousta možností kudy jet. Záleží na každém, jestli chce víc adrenalinu nebo raději zvolí klidnější cestu.
To určitě bude, ale ne všude máš možnost jet delší dobu plynule rychlostí 20 a bez zastavování a neustálého dávání přednosti.
Zvolení delší a klidnější trasy odpoledne na cestě domů nejspíš tolik nevadí jako ráno.
No, jak se to vezme. Pokud jsem jela na kole, musela jsem přes centrum. Jedu dolů k Vltavě a pak zase nahoru. Jela jsem nejkratší cestou a vybírala jsem si klidnější ulice souběžné s těmi hlavními. Max jsem dokázala udělat průměrku 16 km/hod, ale to jen proto, že jsem prostě ze sebe už víc nevymáčkla.
Prostě když se chce, tak se dá vymyslet ledacos i bez velkého objíždění či zajíždění.
Praha právě skýtá mnoho možností kudy jet.
Hodně záleží odkud kam potřebuješ. Třeba podél jižní spojky vede pěkná "magistrála" pro kola a Praha se tam dá přepůlit fakt pohodlně.
Ale obecně souhlasím - jak máš smůlu, tak máš SMŮLU...
A jen tak mimochodem, řekl bych že myšlenka původního článku jde docela ruku v ruce s tímhle:
https://www.flowee.cz/floweecity/smart-cities...
Praha 21 - Stodůlky. Na kole to stojí za prd. Samý hity jako Českobrodská, Žitná, nebo Vršovická. A nebo objíždět skorem 2 hodiny.. to se na to můžu vyprdnout, radši v socce hoďku a vejlet na kole mimo město.
A co takhle Koloděje, Hostivař, Chodov, Bráník, Prokopské údolí, Stodůlky. Stále po vedlejších silnicích a cyklostezkách. Stačí si zadat plánovač pro kolo do mapy.cz, nebo mapy z prahounakole.cz.
Tuhle trasu znám, to je na výlet, když nespěcháš, ale ne na to, když musíš být po zavolání za hodinu v práci.. kroutíš to jak puk a nejde se pořádně rozject.
No na hodinu tohle opravdu není. Tam tudy to nerozjedeš. S touhle požadovanou rychlostí bych dojel na Černý Most a dál pokračoval metrem, nebo autem po Jižní spojce.
Při vzdálenosti 22km vzdušnou čarou to ovšem dáš na kole leda po dálnici a na silničce.
Taktéž plně s článkem souhlasím, ale přesně jak říkáš, i já jezdím již téměř 25 let celoročně do práce na kole či chodím pěšky. A po problémech se zády jsem zjistil, že to kolo je lepší než ta chůze = je to šetrnější k mým zádům než otřesy svižné chůze, rychlejší, pohodlnější, prostě celkově ekonomičtější. (Ale musím říci, že v dnešním provozu i nebezpečnější). Léta jsem přijížděl do práce přesně, jak říkáš, splavený a to mi nesvědčilo ani při té jízdě, protože opocený hlavně člověk snáze prostydne. Tak jsem to vyřešil elektrokolem. Občas střídám i s normálním kolem, ale prostě časově je to znát. Elektrokolo je rychlejší, svížnější a nejsem tak splavený. ( zase v mém případě je daleko poruchovější, což jsem doted´ u kola prakticky neznal)...Ale jinak na výlet či do přírody na elektrokole?...Neznám, zkusil jsem to jednou a nenadchlo mě to. Takže tam dál pěkně "za své". ;-) Je to opravdu o tom, jak si to kdo nastaví a chce nastavit, to užití. Třeba můj syn po nemoci by se mnou na kole nechtěl, tak se svezl týden vždy kousek na elektru, aby jsem nemusel sám a pak se zase zdravý a silný vrátil ke své klasice.
Tohle je příliš jednoznačně zaměřeno. Důvodů může být mnohem víc. Za mě třeba tenhle. Jezdíval jsem 3 roky na lehu. Moc se mi to líbilo až na jednu věc. Do kopců jsem nestačil ženě, která jezdí na klasickém kole. Kdybych si dal elektropohon, a do kopců si pomohl chybějícími 10-15% výkonu, možná jsem na něm jezdil dodnes. Stále mi totiž chybí to ježdění s partou lehokolistů.
Co bych měla říkat?
Prostě článek.
Text mi přijde povědomý - asi nějaká reinkarnace, nebo novinářská recyklace :o)
Ale docela mě baví, jak někoho dokáže vyprudit ...
Klasická recyklace. V tomto případě cca 6 let starého původně autorského textu. Kdoví, co soudí autor o ekolech dnes:-))
https://www.outsideonline.com/1921226/why-e...
Dřív jsem taky tvrdil, že pro zdravého člověka je elektrokolo pitomost... dneska to vidím malinko jinak.
1) Člověk, který jede na elektrokole, mě (v daný okamžik) nemůže ohrožovat autem
2) Elektrokolaři trénují motoristy, že cyklista není nehybný bod
3) Elektristi trénují České dráhy, protože při nakládání E-MTB mají podobné potíže jako já s lehokolem.
Takže kromě hromady negativ, má pro mě existence elektristů i výhody. :-)
ČLÁNEK O HOVNU, nelze takto zevšeobecňovat, porovnejme zdravého člověka co jezdí 20tKm ročně a jiného co dá 2tKm ročně a dají si spolu jednodenní výlet 50Km (jednou za rok), pro prvního je to supr akce a pro druhého noční můra za které se týden zotavuje, nic není černobílé.
Řekl bych, že tady záleží na přístupu. Pokud to pojmou jako závod a ten zdatnější nasadí maximální tempo, tak to ten slabší nejspíš nepřežije, to je jasný.
Člověk se ale může pomalejšímu přizpůsobit, pojmout to jako kochačku a pořádný trénink si nechat na jindy. Kvůli tomu si snad nikdo nemusí kupovat elektrokolo, ne?
Špatně, zastarale.
Trénovanej přece má právo jet naplno a lemra má právo mu stačit.
Ale to přece není problém. Lemra jede na kole a trénovanej na koloběžce nebo pěšky. ;-)
No, ty voe, pěšky... O tom můžou vyprávět účastníci tuším že předloňského Drtiče. S cyklisty startoval i jeden běžec. My byli v pohodě, my ho viděli jen na startu a pak jsme o něm četli. Ale ti, co jeho tempu stačili, tak psali, jaká to byla pruda, když vždycky z kopce ho předjeli a do kopce jim to suverénně oplácel.
Trénovanej má právo jet naplno. Otázka je, co nastane až vznikne mezi nimi rozestup. Větší a dlouhodobější.
Neřekl bych hned závod, je to souboj ducha z hmotou :-)
V úterý jsem si to vyzkoušel na pidikolečku, Soňa na elektru, já na Zelenáči.
Do kopce mi ujede hravě, neudržím se za ní v závěsu, a pak jak poodjede, nemá smysl se dřít.
Jiné je to na rovinkách, to jí odpojí motor b 25, a pak to dá dost práce to to rozšlapat, je to těžkej krám, zato žiletka sviští, a z kopce jsem musel fest brzdit, abych jí neujel a nezabloudila.
Myslím si, že pokud by se závodilo v rozumném terénu, ne tedy závod "do vrchu", silnička vyhraje.
Pokud elekteikář neodpálí omezovač.
Na dlouhých cestách jsem to přijmul jako fakt, že mě předjíždí bezmotoráči, není důvod se tím trápit.
Dvakrát jsem potkal elektrokola na orientačních MTB soutěžích. Nic vrcholového, spíš jen taková zábavná akce pro lidi z okolí. Terén zvlněný, ale žádné hory. Takže elektrokolo by mělo mít jasně navrch. Přesto jejich výsledky byly v obou případech tristní. Na prvním v Lipové skončili i za průměrnými z kategorie rodič s dítětem hluboko v druhé půlce celkové tabulky. A v druhém teď v Miletíně byli ti lepší z nich na tom jen o trochu líp, ale taky neoslnili. Mimochodem, bodově skončili i za náma. Druzí elektrikáři propadli úplně.
Přitom speciálně na takových akcích by měli mít motivaci máknout a součet výkonu stroje a člověka by je měl šoupnout dopředu. Nezávodili proti žádným ostříleným kozákům v nějakých "ligových" soutěžích, aby vítězila závodní zkušenost nebo vytrénovaní borci. A ono prd.
MTB vůbec neumím, na silnici obšem jasně žiletka ujede. Můžeš "odpočívat" v úsecích, kde se jede těch 24-25 zavěšen za elektrikářem, křeba když fouká, no a pak vyrazit a dát mu za uši.
Z kopce by to mělo svištět oběma stejně, ale Soně jsem ujížděl prostě proto, že měla strach to víc pustit.
To taky může být důvod na těch MTB strojích, asi se jim to hůř ovládá.
Řekněme si na rovinu, že jakmile je to orienťák, nikoliv vyfáborkovaná trasa, jsou mnohem důležitější navigační schopnosti a zkušenosti než fyzička.
To by klidně mohli mít terénní motorky a když budou mít mapu vzhůru nohama, těžko cokoliv najdou... :-)
Však taky píšu, že kdyby se přimotali na klasický MTBO, tak o tom ani nepíšu. Jenže Lipová i Miletín jsou "společenské" akce, kde mají šanci vyniknout i hluboko podprůměrní. Skuteční orienťáci se tam mihnou jen výjimečně a v malém množství. Takové závody příchozích. A na slušnější pozici máš šanci i když se špatně orientuješ. Prostě ostatní ujezdíš, když na to máš. A to bych u elektrikářů očekával. Zvlášť tahavé kopce, kde ostatní trávili dlouhé hodiny oni museli dát s prstem v nose za pár desítek minut a i při následném bloudění měli čas na vysbírání něčeho navíc.
Zajímavý by u nich byl každopadně GPS track log nebo alespoň najeté kilometry + průměrka z tachometru. Pak by šlo říct, zda jezdili hodně, ale špatným směrem, příliš dlouho dohledávali kontroly nebo to fakt byli lemry, co jeli pomalu a nikam nedojeli... případně zalezli do první hospody. :-)
Zkrátka orienťák není nejlepší srovnání. Klidně to může být společenská akce, ale když třičtvrtě hodiny hledáš blbě umístěnou kontrolu za hodně bodů a stejně ji nenajdeš, je kolikrát výsledek dílem náhody, případně znalostí místních poměrů... :-)
Tak trochu vycházím z toho, že ze čtyř dvojic jen jedna předvedla jakýs takýs výsledek teď v Miletíně.
V Lipové to bylo o to směšnější, že ty dvě dvojice tam vyslala firma prodávající elektrokola a před akcí byli dost hlasitě propagováni. Po tom fiasku zmizeli i s autem z VIP prostoru u startu a nečekali ani na vyhlášení.
S dalšími akcemi začne být ta "statistika" průkaznější...
Třeba se poučí a příště si ta firma zaplatí někoho, kdo MTBO jezdí, asi chtěli ušetřit, tak vylosovali zaměstnance.
Nakonec neříkej, že bys jim to za pár tisíc na jejich ekole neodjel? Testovací jízda a navíc placená, to nezní tak zle... ;-)
Samozřejmě větší WOW efekt by to mělo, kdyby s elektrokolem poslali nějakou modelku a ta drtivě vyhrála...
Nakonec nějakou podobnou demonstraci před lety někde dělali. Závodník na MTB proti holce na elektrokole. Co na tom, že vybrali příšerný krpál a ta holka by nám všem ujela i bez motoru... :-)
Ale já srovnávám srovnatelné. Myslím, že nebyli v o nic horší pozici, než třeba my, s odjetou necelou desítkou orienťáků a bez jakéhokoliv jezdeckého nebo orientačního tréninku. Takových nás tam byla fůra, prostě příchozích. Přesto skončili za námi.
Elektropohon je něco jako přehazovačka. Přehazovačka 2.0. Stejně jako přehazovačka to dává více možností, výměnou za větší složitost, hmotnost, cenu atd.
Tak například to dává možnost volit cestu, kde je sice krpál, ale zato nízký provoz, aniž by se člověk musel na cestu do fachy převlíknout za Indurraina...
Pokud si chce někdo "dát do těla", tak na to to opravdu určeno není. Na to je nejlepší jistý lety prověřený výrobek Харковского велосипедного завода...
jsou to totální bláboly, kdo chce jezdit na elektrokole, určitě ví proč nechce jezdit na klasickém kole, nebo na motorce, nebo v kabriu, nebo na koni případně na oslu, jediný problém je v tom, že ve chvíli, kdy se dá na kolo motor, je to najednou elektrokolo----pořád je tam to prvotní---KOLO, ale co s tim majitele elektrokol mají udělat--jim vyhovuje tento styl pohybovadla, že to někdo někdy nazval elektrokolem, za to přece ti uživatelé přez elektriku nemohou a ted to celý svět řeší, jak je zdravá jízda na klasickém kole, ale nezdravá --zdraví neprospívající na elektrokole---no jediné řešení asi tedy místo elektrokol nakoupit motorky..
to samé ty plky, kolik lidí už se zabilo na elektrokoloběžce, no jasně, když jsou pujčovny koloběžek už v kdejaké vesnici a lidi na tom jezděj, hold někdo někdy zařve, ale to není problém elektrokoloběžek jako takových, prostě se ukázalo, že lidi si asi spíš budou pujčovat a jezdit na elektrokoloběžkách, přitom určitě stačilo málo, a mohlo se ukázat, že kdyby někdo začal pujčovat osli, bylo by ve zprávách, kolik lidí už srazilo auto když jel někdo na oslu, noo, hold to s těma oslama nikdo zatím nějakou pujčovnu nerozjel tak hold jsou pomlácený lidi jen na těch elektrokoloběžkách..
todle jsou fakt takový plky .
standartně umírají v provozu lidi v autech, na motorkách, na kolech--no tak když se rozmohl fenomen elektrokoloběžek, logicky občas někdo zakuká i na elektrokoloběžce, na oslech je to ale zatím fakt v provozu v poho-takže já bych to hodnotil jako nejbezpečnější zpusob dopravy, podle mého by to měli v mediích propagovat .
Autor má právo na svůj názor. Já ale proti elektrokolům nic nemám. I na něm si přece jeho uživatel může dávat, když do toho bude řezat i po dosažení rychlosti 25km/h, takže o endorfiny nepřijde. Je to jen kolo s přídavným pohonem, a je na každém, nakolik si nechá do kopce pomáhat. Je na něm i to, zda zvládne na hmotnějším stroji s trochu vyšším těžištěm (pokud má baterku výš umístěnou) následnou jízdu z něj. Je možné, že přípomoc svádí k lenosti, ale to není důvod k zatracování elektrokol. To je věc majitele. Sám ho zatím nemám, možná si ho ani nekoupím, ale znám několik případů, kdy pomohlo "vrátit se" k aktivní cyklistice.
Podle mně je jednoznačně lepší vyrazit do přírody na elektrokole,než si říct,že už jsem starý,jsem unavený a raději budu sedět doma u televize s lahváčem v ruce. I pokud tu budeme rozebírat nějakou míru námahy a možnosti použití přípomoci,tak pořád z toho vychází,že mírný pohyb je lepší,než žádný. Jde o to,že s elektrokolem se cyklista vydá na cestu,na kterou by se s obyčejným kolem nevydal. Časem třeba zjistí,že tu přípomoc většinu cesty nepotřebuje,ale je rád,že ji tam má jako pojistku. To ale nezjistí,pokud to nezkusí...
Sám mám titanovou srdeční chlopeň a plastový návlek na aortě,takže v mém případě je elektrokolo vhodnější,než obyčejné kolo. Sám na sobě zjišťuji,že přibývá úseků,kde jsem dříve motor potřeboval,dnes je projíždím bez motoru. Celkově mám při výletu asi 2/3 cesty motor klíčkem úplně vypnutý,ale,jak jsem napsal výše,uklidňuje mně pocit,že ho tam mám a mohl bych ho použít,kdybych potřeboval. Doufám,že těch úseků bez motoru ještě přibude.
Motor máš vypnutý a nepotřebuješ ho a proto sebou vláčíš 8 kg váhy navíc?
Vždyť to píše, pro sichr, kdyby neměl dost sil, motor ho jistí...
Jenže když odložíš 8 kg závaží, které vláčíš sebou a musíš ho vlastní silou vézt a ta váha bere opravdu hodně sil, tak pravděpodobnost, že ti dojdou síly je téměř mizivá a pokud by docházely, tak stačí krátká občerstvovací pauza a v pohodě jedeš dál.
Myslím že si to snadno každý může vyzkoušet sám, když si přidělá na kolo 8 kg zátěž půjde se projet a za pár za podobných podmínek pojede bez té zátěže, tak snadno zjistí, že je jednak rychlejší a hlavně méně unavený, takže zvládá mnohem větší dávku kilometrů než se závažím.
Mě je to celkem jedno co si kdo vozí, ale prostě nevěřím, že někdo si sebou vozí motor a baterku jen "pro jistotu" a nepoužívá to aby si usnadnil jízdu když může.
Jo, to máš pravdu, na lecos jsem si přišel i sám :-)
Vidím to takhle.
Když jedu na Zelenáčovi, mám stroo někde mezi 150-170 km dojezdu, a jedu od nevidím do nevidím, a ještě si vezu fakt mslinko věcí.
Když nasednu na elektriku, mám strop nad 200, a vezu si toho mbohem víc (bez ohledu na to, jestli to potřebuji). Odpadají traumatizující úseky s protivětrem, protože se pohybuji rychleji, místo 15-17 km/h tak 20-22 km/h, nedostávám se do časové tísně, jako že třeba se začne stmívat...
Protože jezdíš dlouhé štreky taky, víš, že kolo neznamená jen šlapání, ale že při těch celodenních cestách dostávají zahulit i jiné partie těla, než jen nohy, a s tím ti motor nepomůže.
Těžké kolo a těžká zavazadla jsou taky často na obtíž a manipulace s nima je taky dost otravná, tajže ve finá lk e toho máš večer dost, ať s motorem nebo bez.
Člověk by si asi nemohl s klidným svědomím říci,že se byl projet na kole a udělal něco pro svoje zdraví,kdyby mu celou cestu pomáhal motor. Já to vidím tak,že tím,že normálně vozím větší váhu a stojí mně to tedy větší námahu,si vykompenzuji ty úseky cesty,kde jsem ten motor použil. Myslím,že s takovou představou už se dá žít. Vyrostl jsem na kole Ukrajina,tam jsem tu větší váhu vozil také.
Je to tak,jak jsem napsal. Po rovině a z kopce motor nepotřebuji,pokud jde o váhu navíc,nejezdím žádné závody,takže rychlost pro mně není podstatná. Nakonec,kdybych potřeboval zrychlit a třeba zmizet z nějaké frekventované křižovatky,tak tam ten motor pořád mám. Motor běžně používám jen v kopcích. Když vyjedu nahoru,tak ho vypnu. A co se váhy týče,to kolo mělo původně 14kg olověnou baterii,já jí vyměnil za li-ion. Takže proti originálu to s tou váhou není tak hrozné.
Klid, Lelek je totální antielektrokolař. Tak mu přejme, aby ho nepotkalo nějaké zdravotní omezení a nemusel si taky pomoci motorem.....
Žádné anti, je mi šumák kdo s čím a na čem jede, jen jsem se pozastavil nad tím. že si veze 8 kg zátěž kterou zjevně nepotřebuje a co u ubírá sil.
Když někdo opravdu ze zdravotních důvodů potřebuje pomoc elektrikou tak je to něco jiného, ale ten také tu elektriku používá a nemá ji jen jako závaží aby mu ubírala sílu :-)
Klid a zhluboka dýchat! Proč mám z kopce mít zapnutou asistenci? Jenom proto abych ti vyhověl a prokázal, že těch 6kg (nikoliv 8kg - jak jsem tady několikrát odůvodnil) nevozím zbytečně, a spotřeboval zbytečně další Wh z kapacity baterie a zkrátil si dojezd?
E-pohon mi má pomáhat tam, kde to sám již nezvládám, jinde ho vypínám - co je na tom nelogického?
E-kolo jsem primárně stavěl pro manželku, která zaostával v kopcích a nahoře jsem poslouchal výtky o tom, že jsme jí zase ujel! Když jsem neměl optimální náladu, tak jsem oponoval a vytýkal jí, že jezdí pomalu a má špatně nařazeno, a bylo zaděláno na "tmavé odpoledne".
Když jsem jí postavil e-kolo, tak tyto diskuze ustaly. Sama od sebe vypíná asistenci na rovině, nebo při jízdě dolů. Těch 6kg, promítnutých do jízdních odporů celé soustavy (včetně jezdce) je nula celá, nula prd!
Z jiného pohledu to může být taky tak, že do kopce mu pomůže elektromotor a když motor nezapíná, tak mu těch 8 kg pomáhá v trénování. Přijde mi to rozumnější, než těch 8 kg odložit a do kopců tlačit. Nehledě na tu psychickou podporu, že když už to nepůjde, tak motor pomůže a má jistotu, že dojede.
A co David píše? To, že má půlku srdce po generálce a nechce se přepínat, je, aspoň pro mě, dost pádný důvod jistit se motorem. Kdo tohle nechápe je prostě blb.
Že ty se chystáš na příští rok taky přejít na elektrokolo? :-))
To je neuvěřitelné co se tady strhlo po jednom malém a hlavně prostém dotazu na potřebu vozit tolik mrtvé váhy když velkou většinu trasy elektriku nepoužívá a zbytečně mu bere potřebnou sílu.
A těch mínusů :-))
Hmm, za přání dlouhého cyklistického zdraví 2x minus :) je holt vidět, že i tady dělá radost neštěstí druhého...
Si to blbě (snad ne účelově ;-) vykládáš. Tvůj příspěvek má dvě části. Jedno mínus máš za "totálního antielektrokolaře". Vím, že to tak není. Nakonec, tady máš důkaz... :-)
Rondo, vy jste si snad vezli do Paříže svoje kola? Měl jsem za to, že jste se tímto městským přibližovadlem pohybovalo všichni. Nejsem tady první den abych nevěděl, jak se věci mají. To, že ochutnám vodní dýmku, ze mě taky neudělá kuřáka...
Ale měl tam možnost volby. Těch bez elektriky bylo k dispozici o dost víc než elektrických. Přesto úplně samozřejmě sedal na elektriku a neslezl z ní.
Já zrovna tak, i když má dost výhrad k tomu, jak je elektrika používaná a hlavně prezentovaná, nemám vůbec žádný problém na ní sednout a někam jet. A kdybych měl pro tenhle vergl užití (třeba práci v rozumné vzdálenosti) a neměl na to Babettu, nejspíš bych ho taky pořídil.
Fakt mi to tady občas připadá jak v nějakém elektrokolovém chalifátu. Když nechválíš a máš sebemenší výhradu, jseš hned hoden zatracení... :-)
S touhle repasí musíš dávat fakt majzla a zátěž zvyšovat polehoučku.. bez motoru bys dojel akorát pod první kopeček.
Ono to není tak hrozné,srdce nijak nebolí,jde jen o tu fyzickou zátěž. Spíše se mi stávají takové absurdní situace,že třeba přijdu někam do čekárny k lékaři,tam začne utichat hovor a všichni pohledem sledují,kam jsem odložil aktovku s bombou. Já je pak uklidňuji,že o žádnou bombu nejde,ale že titanová chlopeň při určité frekvenci tepu,třeba po vyběhnutí schodů,má ve zvyku hlasitě tikat,což celá ta čekárna slyší...
Ne paní, té tašky se bát nemusíte, to tiká ve mě :) Už to vidím v barvě :)
Jsem na tom s názorem na elkolo stejně. Já si článek přečetl pozorně a podle mne jeho názor platí pro volnočasové aktivity/vyjížďky o dovolené/víkendu/po práci. Je pravda, že málokterý vlastník elkola jej potřebuje ze zdravotních důvodů a drtivá většina ho má jako levnější náhradu auta/motocyklu, se kterou se ve městě rychleji, bez námahy a omezení dostane téměř všude. Když však sleduji majitele e-kol a e-kolobrnd, pak jde většinou o zdravou "mládež" do 30-40-ti let a ženy "nad" hlavně po městě. Mimo město na rovinatém terénu jsem ještě nespatřil, že by používal motor jako přípomoc- nač taky, když má motor a proto si e- kolo kupoval, ne aby se "dřel" ještě s váhou navíc.
Mládež, která by pohyb potřebovala jako sůl, se vozí na e- kolobrndách díky rodičovské starosti o jejich zdraví. Ten, kdo používá e- kolo na větší vzdálenost do práce, ve volném čase motor jen jako přípomoc, je OK. Článek je ale "o jiném"- odsuzuje zdravé jedince, kteří si e- kolo koupí, aby využily motoru a pedály slouží jen jako opora noh. Kdo si chce "užít" pohybu na vzduchu, začne s pravidelnou, ale pomalou jízdou na vzdálenost kterou zvládne a pomalu přidává. Určitě ze svého zvyšujícího se výkonu má větší radost, než z výkonu motoru- ono nic není lehké... ;- )
ale prd, levnější náhrada auta...
to jsou jen "0pocity"
Koukni na ty fb skupiny elektrokolařů a možná pochopíš svůj omyl.
e-kolobka mi přijde jako ještě lepší nápad než to e-kolo. Teda, přišla by, kdyby tu byly nějaký cyklostezky nebo aspoň rovný cesty. Takhle mi to přijde dost o hubu.
Ale e-kolo je ve městě něco fantastickýho. Zaparkuje se to všude. Může se na tom do centra. Při nejhorším se to naloží do šaliny. A časově je to oproti autu víc než konkurenceschopné, i při limitu 25 km/h. Akorát ty endorfiny se na něm nějak nedostavujou. Na druhou stranu se nedostavuje ani stres z poskakování v koloně.
"e-kolobka" lepší?
Zatímco u elektrokola jezdec zpravidla šlape a trošku se na jízdě asi i podílí, co dělá jezdec na elektro "koloběžce"? Nic, stojí a veze se (na některých dokonce sedí). Ani kdyby fakt chtěl, tak se to jako koloběžka používat nedá! Ve stupátku má baterie, takže je příliš vysoko, aby se mohl nohou odrážet.
Podle mě je už název elektrokoloběžka sprostá lež, o kolo-běhu tu nemůže být řeč. Prostě jen menší skútr provozovaný mimo zákon.
co dělá jezdec na elektro "koloběžce" ?
-- Přepravuje se! A přepravuje se na něčem, co je malé, levné, relativně přenosné, konstrukčně jednoduché...a koloběžka se tomu říká, protože to jako koloběžka vypadá...
To je všechno pravda.
Ale přibývá jiný stresový faktor.
Jestli kolo najdeš na tom místě, kde si ho zamknul.:-)
...to jakože e-kolo tam najdeš a zloději ho nekradou? :-O
přesně, chvilja napětí - je tam pořád, nebo ho už někdo šlohnul
Blábol, od začátku do konce.
...to by se dalo říct i o tvé reakci- není toto "diskusní fórum"? ;-)
Myslím si, že zrovna já mohu dost kvalifikovaně srovnávat výhody a nevýhody elektrokola s jízdou na kole bez motoru - a kvalifikovaně prohlásit, že to co píše ten hoch je snůška nesmyslů.
óóó´- prosím za prominutí, že jsem si dovolil oponovat ZROVNA TOBĚ a tvé stále chybějící diskusi
už se to nezopakuje... :-(
Pokud máš najeto ma elektrokole tolik co já, můžeš si dovolit vyslovit kvalifikovaný názor, to co píšeš, jsou jen tvé dohady.
Nedebarmtuji o lehokolech, protože jsem na nich nikdy nejezdil, tak nevynáším žádné soudy.
Radil bych ti totéž, pokud jde o elektrokola.
Reakce i celá debata- pokud se nezvrhla- je na článek,kde svůj názor vyslovil bývalý prodejce a ne o osobních zkušenostech. Do těch bych se nemontoval, ale na cestách, v bydlišti i okoli a z rozhovorů majitelů nechtěně vyslechnutých mám tento prezentovaný názor. Mimochodem- když máš tolika zkušeností/km na e-kole, proč tedy(když využíváš přípomoc kde je to možné), vláčíš několik baterií? To máš energii v nohách jen pro zelenáče při tom příjmu kalorií? Odborně, slušně, věcně a bez útoku/vulgarismu objasni neznalému- nebude to pohodlnost? Spěch bych do toho nemotal- jsou rychlejší prostředky hr. dopravy....
Pokud motorista místo aby ohrožoval, smrděl, a sám v tuně plechu zabíral místo na silnici a ve městech přesedlá na kolo s motorem, co může být lepšího? Jestli je to cvalda co se dosud nehejbal a co se nebude hejbat ani na motokole, jeho problém.
Když si elektriku pořídí cyklista na delší dojíždění do práce, aby ušetřil čas, kdy bez motoru stráví každý den na cestě třeba 3h a s motorem jen 2h, proč ne? Ideální řešení. Jeden čas jsem dojížděl 34km tam 34km zpět cesta samý zkopec dokopec, a denně tak na cestě strávil přes 4h. V práci byla sprcha takže pohoda, ale dlouhodobě neúnosné protože před 5.00 ráno jsem vyjížděl, a vracíval se až před 19.00 večer, jen se najíst a už zase do postele.
Když zdravý člověk jezdí na elektrice rekreačně pro zlepšení kondice, kde nemusí honit kilometry ani čas, pak v tom žádný pozitivní přínos nevidím, ale jeho věc. Kopce co by bez motoru nevyšlapal obvykle není problém vytlačit, navíc tím potrénuje zase jiná svalstva, je to pestřejší a i po zdravotní stránce mnohem prospěšnější. Jen můj názor, možná za 30 let budu mluvit jinak.
Na dojíždění do práce je asi lepší a výrazně levnější ten elektroskůtr, a možná je i méně náchylný ke krádeži.
Holka na tom drandí furt.
Pokud sleduju ty elektrikářské komunity, tak jsou to adi tyhle skupiny:
- mají zdravotní obtíže a nechtějí s kola sesedat
- nikdy na kole moc nejezdili, a elektrika, tím že se nenadřou, jim rozšiřuje mobilitu výletů, jsou většinou nadšení, tahle skupina roste
- čistí elektrikáři, kteří to berou jako sport, oatatně motokros je taky sport, že jo, těhle neustále taky přibývá
- dojížděči někam, ale těch je minimum
Bezmotorová kola asi jdou momentálně hůř na odbyt.
No, pokud bych si chtěla pojmenovat své důvody, proč nechci elektrokolo, nejspíš by byly tak nějak podobné.
Ale pokud je někdo chce, tak snažit se zdůvodnit, že by je přece chtít neměl - to tak úplně nechápu.
"Žít a nechat žít!"
Já např. také nechci čtyřkolku, ale chápu proč si jí někdo pořídí a rozhodně se vůči němu negativně nevymezuji - je to jeho volba.
Totéž elektrokola - jsou tady a budou zřejmě přibývat. Snažte se pochopit jejich majitele a vžít se do důvodů, proč si je pořídili.
Článek je dřívějšího data a oprášený pro letošní okurkovou sezonu. Autor nepochopil, že se něco změnilo, že od řízení PAS se přešlo na torzní snímače, a že jízda na e-kole je o něčem jiném - zkrátka, když nešlapete, tak vám motor nepomáhá !!!
O to více mě "baví" příspěvky kolegů z roviny kolem H.K., kteří píší o zbytečné zátěži, která brzdí. Jaksi jim uniklo, že ta zátěž do kopce pomáhá, po rovině prakticky nevadí a z kopce opět svojí vahou pomáhá - kolo se více rozjede.
Mimochodem, když jedu do Krkonoš, či Jizerek, tak si beru e-kolo, když do okolí Poděbrad, tak jedu na svém stařičkém - ošimanovaném - Favoritu.
To je vcelku rozumný názor- ale původní dotaz/postřeh autora je o jiném a většina obhajuje "svoje". Z postřehu zakladatele jsem vyrozuměl, že e-kola si kupují uživatelé z různých důvodů a úmyslů, ze kterých zůstane většině jen jeden- strávit čas na čerstvém vzduchu POHODLNĚ a bez námahy, ale ekologicky. Pro své zdraví udělají jen to, že jsou víc venku, ale jinak přípomoc nepoužívají. "Rasl" se ptal "co na to říkáte"- nic nehaněl/neodsuzoval, tak jako autor článku.Jen reakce se začínají "zvrhávat" do obhajování/odsuzování podle vlastníka toho či onoho... :-(
Autor má samozřejmě právo na svůj názor. Je ovšem otázkou v jakém prostředí ho získal a zda si ověřil, že je většinový.
Když jedu Prokopským údolím a vidím mladou slečnu na městském elektrokole, oblečenou do bílých šatečků, korunovanou bílým kloboukem (opravdu jsem takovou e-kolistku potkal), tak si také kladu otázku: "Proč?".
Na Vysočině, kde trávím značnou část roku vidím zhusta partnerské dvojice, kde pán má MTB a paní e-kolo, aby se vyrovnaly fyzické a jezdecké schopnosti a oni si v pohodě užili cyklovýletů.
V horách o nějaké parádě a ježdění bez asistence vůbec nemůže být řeč.
Opravdu záleží na tom, co chce autor vidět!
Nevíš, kudy ta slečna do toho Prokopáku musela ject a nebo kam a kudy až jela. To se tak někdy stává, že část cesty je po rovině a část do kopce :)
Nehledě na to, že u slečny na kole v bílých šatečkách korunovaných kloboučkem je odpověď na otázku Proč prostá. Protože je to pro potěchu oka, tak jako potkáváme v krajině sochy, hezké stromy či malebné výhledy.
Strávit čas na čerstvém vzduchu pohodlně a bez námahy, ale neekologicky. S tím by se dalo souhlasit. Výstavba elektráren, výroba elektřiny, akumulátorů elektromotorů a následná likvidace mi moc ekologická nepřipadá. Nicméně se to na první pohled tváří EKOLOGICKY.
Přesně - ona i výroba obyčejnýho kola nebude nic EKO. Hliník, plasty, oleje, barvy ...
EKO je chození pěšky a pěkně naboso (žádný plastový Vibramy a něco-texy) ...
Jestli chceš žít opravdu ekologicky, tak jedině zalézt do jeskyně a živit se sběrem kořínků a podobně... a smířit se s tím, že ostatní se komfortu nevzdají, takže tvá oběť bude zbytečná... ;)
Úplně nejvíc ekologické by bylo přemnožené lidstvo početně redukovat, nebo rovnou vyhladit. Zbytek fauny a flóry Zeměkoule by si oddychl.
A když se příroda o to právě teď docela snaží, tak mnozí ji hází klacky pod nohy místo aby to nechali volně projít a udělat výběr těch nejsilnějších.
Nenaděláš nic, lidi jsou od přírody sobci... myslím, že tomu říkáme pud sebezáchovy. Obětovat se pro vyšší dobro je ochoten málokdo a smysluplnost takového počínání by byla otázkou... :-)
Autor to vidí jednostranně. Pokud si někdo zdravý udělá z ekola kripl káru, tj. nejtěžší převod, nejvyšší přípomoc, tak jednoznačně souhlas. Pokud se to používá rozumně, jenom jako rozumná přípomoc, tak pro netrénovaného člověka je to i zdravější, většinou se stále pohybujete v zátěži v aerobní zoně tepu, což je určitě zdravější, něž trhat rekordy tepu. Navíc v této zóně spalujete tuky. Výsledek je ale stejně 0, protože než dojedou ostatní, tak máte o pivo více :-)
Autor pravděpodobně má zkušenosti z prodejny, kam chodí všichni zájemci bez rozdílu- tedy nerozlišuje zákazníky kupující si e-kolo jako "pojistku" pro úseky nezvládnutelné vlastní silou. Má jen obavu(většinou opodstatněnou), že až majitel zjistí výhodu "přípomoci" motoru, bude ji časem používat častěji. Když pak zjistí, že vozí váhu navíc jen "pro sichr", e-kolo neodloží jen pro dlouhé a náročnější cesty, ale bude motor používat stále(protože do něj investoval a nebude zahálet)- a to většina běžných majitelů taky dělá i podle mých laických poznatků. Tím samože ani já, ani autor "neháže do jednoho koše" všechny uživatele e- kol a nebrání ve svobodném rozhodnutí!
Jen technickou poznámku: zapomínáte na dojezd a ten je NEPŘÍMO úměrný četnosti a intenzitě používané asistence. Co vám je platné e-kolo, když pojedete pořád na TURBO a dojezd bude mít jen 20km?!
Zkušený e-kolista jezdí na nejmenší potřebnou intenzitu a případně - na rovině a z kopce - vypíná asistenci. (Což někteří nejsou schopni strávit a "hovoří" o zbytečné zátěži.)
Už jsem to tu nejednou poznamenal - nejsou všichni dálkaři. Fůra lidí má čas a chuť se proskočit jen na hodinku. A to slušná baterka dává i při plné přípomoci.
Tvojí poznámku si pamatuji, a je jistě relevantní. Jen jde o to, je-li to většinové chování e-kolařů a co je to tedy - numericky (vyjádřeno v %) - ta "fůra"?!
...."fůra" budou asi ti "nezkušení"- e-kolo si jich kupuje právě ta většina. Spíše potkávám na obyčejném kole "starší ženu/muže" (nechci urazit názvy stařenka/stařík), než šlapajícího e-kolaře. U mne je tedy "fůra" kolem 90% ;-)
Všichni víme,že pojem dojezd je ošidný a výrobci ho moc nechtějí uvádět. Je hodně závislý na intenzitě přípomoci. Je jasné,že když člověk pojede na poslední chvíli do práce,nebo třeba pro něco do obchodu,tak nebude ten motor nijak šetřit. Tady jde spíše o to,že lidé tím,že si to elektrokolo pořídí,tak objeví ty možnosti. Na jednu stranu být někde rychleji,než na obyčejném kole a tedy možnost ho užít i na cesty,kam by jinak jeli autem, na druhou stranu ujet více km,než by ujeli na obyčejném kole. Jde ale o to,to zkusit,ne to rovnou odmítnout jako nesmysl a zbytečnost.
Mě by docela zajímalo kudy a kdy jezdí s vypnutým motorem, krom situace kdy jim dojdou baterky :-)
No kudy? Po rovině a z kopce, jako třeba vidíš na obrázcích:
1- záznam z navigace
2- defekt
3- panel na kterém nastavuješ, případně vypínáš asistenci.
Trasa: od metra Nové Butovice do Břežan na keltské opidum. Bohužel žena chytila defekt u Velké Chuchle, po opravě jsme se vrátili zpět k metru.
Bez motoru samozřejmě sjezd Prokopským údolím k Vltavě cca 8km), pak na motor abychom se rychle protáhli silným provozem. Po opravě defektu zpět podél Vltavy - opět bez motoru cca 4km, po odbočení do Hlubočep a Prokopáku opět na motor.
Ještě něco nejasného? Rád odpovím na relevantní a chytré dotazy. :-)
Píšeš o sobě a ženě. Myslím si, že autor- a já mu neodporoval- měl na mysli většinu laických uživatelů, kteří si e-kolo pořizují právě pro jeho výhody: možnost jízdy bez námahy, nezávislost na palivu(baterii se dobije v pohodlí domova), jednodušší údržbě oproti mopedu a "čistějším" provozu a tak jej i používají Je mi jasné, že majitelé tu diskutující(a jim podobní) mají více vědomostí o jeho přednostech oproti běžnému kolu, poučí členy rodiny/kamarády, využívají jeho vlastností ke svým cestám jako pomoc a tak s článkem nesouhlasí.Osobně jsem ve svém rovinatém okolí zatím neviděl jezdce na e-kole, který by šlapal-potkávám jich dost(vesměs od středních let výše)hlavně o víkendech. To sice neznamená , že neexistují- ale budou v menšině.
SORRY, to, že jsem svůj příspěvek zavěsil za tvůj neznamenalo, že s tebou polemizuji, připadalo mi to logičtější, než se zavěšovat někam dopředu. Tvůj text jsem nezpochybňoval.
Vidím, žes reagoval na Lelka- já zase na tebe, vše je jak má být(postupnost) ;-)
Já netvrdil, že nejsou, jenom to s nimi bude asi jako s výskytem mořských orlů, také jsem ještě žádného za celá léta neviděl mimo zoo :-)
jj, taky by mě to zajímalo. Všímám si elektrikářů. Jsou většinou nepřehlédnutelní. Poznají se podle k jejich rychlosti nepřirozeně nízké kadenci šlapání. Musel jsem si na tohle rychle zvyknout při řízení auta, když elektrokola začínala. Bylo to dost matoucí pro odhad jejich rychlosti. Takže dneska ty pohyby už mám vcelku ve voku.
Jj, klasické "opožďování myšlení za bytím".
To, co popisuješ, byly charakteristické projevy v začátcích elektrokol, kdy se pro řízení asistence používaly snímače otáčení klik (PAS) - systém měl značnou hysterezi a tak po dosažení potřebné rychlosti stačilo jen relativně volně točit klikami a motor tě táhl.
To nemluvím o kolech se zakázaným "plynem"! To je extra kapitola.
Dnes prodávaná e-kola mají většinou torzní snímače, snímající sílu šlapání, systém nemá hysterezi, takže se jezdec již nemůže vozit, aniž by se přiměřeně neopíral do pedálů.
https://www.beznamahy.cz/jak-vybrat-elektrokolo...
To se nějak vylučuje ? I s novým systémem přece můžu točit malou kadenci a jet rychle, když mi nemalou část výkonu dodá motor. Zvlášť u střeďáku jen záleží na tom, jaký převod zařadím.
Podle mě vylučuje - se středovým motorem a torzním snímačem je to jako na klasickém kole, abych jel s malou kadencí rychle, musím mít nařazený těžký převod a tudíž musím šlapat větší silou a motor mi sekunduje úměrně navolenému režimu asistence.
Při ustálené rychlosti dosáhnu úlevu tím, že např. místo stupně přípomoci EKO, navolím TURBO a pak se pro udržení stejné rychlosti mohu do pedálů opírat menší silou - samozřejmě za cenu větší spotřeby!! Ale musím pořád šlapat, jinak se asistence hned vypne.
V autě taky musíš šlapat na plyn, jinak se pohon vypne.
No, bude to asi tak, jako když nějaký silák zařadí 48/11 a kadencí 60 bude valit 35.
Takhle na rychlost 25 stačí nějakých 42 otáček. A síly je dost,když se o to dělí jezdec s motorem.
Nemám důvod tě mystifikovat. Po netu běhá spousta mylných a mnohdy úmyslně zavádějících informací od odpůrců e-kol. Je dobré si je ověřit.
Chování, které popisuji se týká e-kol odpovídajících předpisům - 250W a 25km/h, bez plynu...
Osobně ověřeno za 10 let praxe, jak s koly s nábojovým motorem a PAS, tak s koly se středovým motorem a torzním snímačem.
Počkej, to takhle nefunguje? Že se zařazeným těžkým převodem točím pomalu a motor úměrně pomáhá?
U Bosche v režimu TURBO to zhruba funguje tak, že motor ti sílu došlapu ztrojnásobí.
Je to velmi přibližné, protože ty snímsče jsou tři s softeare vyhodnocuje všechny s pidle toho pouští přípomoc, ale k hrubé orientaci by to mohlo stačit.
Ano, středový motor ti pomáhá úměrně tomu jak máš nastavený stupeň asistence a jakou silou se opíráš do pedálů.
Výsledná síla je součet tahu motoru a tvého úsilí. Pokud budeš šlapat malou silou tak i tah motoru bude malý a ty zůstaneš stát bez ohledu na TURBO. Je to opravdu jak na klasickém kole - když nezabereš, tak nepojedeš.
Zapomeň na pohádky o tom, že na e-kole nemusíš šlapat. To mohlo platit v dávné minulosti, kdy se mohlo jezdit "na plyn".
P.S. o dalších snímačích se nezmiňuji, pro pochopení principu nejsou podstatné. U torzního řízení je nejdůležitější jakou silou šlapeš, ne jak rychle točíš klikama.
Totéž bylo popsáno ve dříve zmíněném materiálu:
https://www.beznamahy.cz/jak-vybrat-elektrokolo...
To mohlo platit v dávné minulosti, kdy se mohlo jezdit "na plyn".----------------------------------------------------------------------------------------
s tim plynem--plynovou páčkou v tom nemám uplně jasno, jde o to, jaká země a jaké předpisy, mám ale za to, že v principu jde pouze o to, že plynová páčka nesmí umět rozjet kolo bez prvotního rozjezdu na šlapky---že se plynová páčka stane aktivní, až když se rozjedeš za své---případně na příšlapovou asistenci ---mám regulátory, které tuto volbu pro plynovou páčku v menu umožnují.
K tomuto problému by ti mohli asi více říci na Ministerstvu dopravy, které je vydavatelem a tedy jediným oprávněným vykladatelem Zákona o způsobilosti..., jeho prováděcích Vyhlášek a Metodického pokynu.
Vzpomínám si, jak tu kdosi popisoval, že jeho známý v Německu raději odevzdal koloběžku k zešrotování, než by platil pokutu za to, že nesplňovala podmínku prvého odrazu.
Mám elektrokolo,které nemá žádnou jinou regulaci intenzity přípomoci,než plyn. Elektrický systém má klíček zapnout-vypnout,má PAS senzor šlapání,který ale není umístěn na středu pedálů,je umístěn na zadním šestikolečku. Tím je odstraněna nevýhoda PAS senzorů,pozdní reakce. S PAS na středu pedálů musí cyklista ty pedály protočit,aby PAS zaregistroval pohyb a spustil motor bývá tam nepříjemná prodleva. Tady díky zpřevodování postačí mírný pohyb pedálů a PAS už reaguje a spouští motor. Plyn je zapojen až za ten PAS senzor,takže bez šlapání nefunguje. K tomu,aby běžel motor je třeba šlapat a držet plyn. Nestačí jen jedno z toho.
Tak už je jasné, proč motor vypínáš.
PAS je systém, který nefunguje dobře.
Vysočina to tu popisoval už mockrát.
Torzní snímač je řešení.
PAS nefunguje dobře,má zpoždění reakce,když je umístěn na středu pedálů. Pak se musí pedály otočit dokola,aby zareagoval a sepnul motor. Já píši,že mám PAS senzor na zadním šestikolečku,čili se otáčí rychleji,než pedály a proto reaguje v podstatě okamžitě. Není problém se třeba rozjet do kopce. Jakmile se pedály kousek pohnou,tak sepne motor. Jen musím ještě držet přidaný plyn.
Pastorky se mohou točit pomaleji i rychleji než kliky, to je otázka zařazeného převodu. Hlavní potíž snímače otáček je že to nemá podle čeho dávkovat výkon, takže se to třeba prudce rozjede když není potřeba. Taky rozjezd do kopce může být dost problém. To už je lepší a bezpečnější ten plyn.
Pastorky se nemohou točit pomaleji,když je tam jen jeden tác 46 zubů a šestikolečko 14-28 zubů. Vždy se točí rychleji. Rozjezd do kopce,jak píši,není problém. Reakce motoru je téměř okamžitá. Prudké rozjetí s 250W motorem také nehrozí. A pořád je tam ta regulace plynem.
Tovární elektrokola řeší evropská legislativa a tam se vyžaduje šlapání furt, přestavby řeší česká vyhláška a tam se šlapání naopak vyžaduje vůbec.
To s tím rozjezdem je akorát lhaní prodejců elektrický skútrů co se je snaží marketovat jako koloběžky.
Čistě prakticky hlavně u kola co má jen snímač otáček mi rozjezd na páčku přijde plynulejší a bezpečnější. Pokud kolo splňuje limity rychlosti a výkonu, tak mi přijde fakt jedno jestli se ovládá páčkou nebo snímačem v klikách.
A kde něco takového, že nemusí šlapat tvrdím ??? To už je fakt umanutost...
Psal jsem snad jasně, že jsou elektrikáři obvykle poznat nízkou kadencí, neúměrnou rychlosti.
No a pokud ten poměr bude třeba 2:1, tak motor dá třeba 140W, jezdec 70W (strašná facha :-) a frčí se 210W. A to už je slušnej šrumec. Tolik když motám na žiletce, jdu už přes třicet, takže na těch pětadvacet by to mělo bohatě stačit. Upřímně, 70W, to je jak když si hodím nožky na podnožku...
Buď diskutujeme, abychom se dopracovali k nějakému společnému názoru, nebo se chytáme za slovíčko, abychom se mohli - umanutě - vůči sobě negativně vymezovat.
Poznámka o pohádce nebyla reakcí na tvůj výrok, byla určena jiným diskutujícím, aby si uvědomili, že i na e-kole se musí šlapat.
Jestli silově, nebo frekvenčně, to je záležitostí každého uživatele. Jak níže připodotkl Jindra, zkušený e-kolista nejezdí silově, je to energeticky nevýhodné.
Celý tenhle sloupek v diskusi vznikl proto,že někdo napsal,že elektrokolo bezpečně pozná podle nízké frekvence šlapání. To je možné,nicméně dotyčný potká i spoustu jiných cyklistů u kterých neuvidí nic zvláštního a oni přes to pojedou na elektrokole. To,že někdo pozná elektrokolo podle frekvence šlapání a rychlosti,ještě přece neznamená,že tak jezdí všichni a že přípomoc využívají stále. Stále bude plno těch,u kterých nebude na pohled nic podezřelého.
Oslovil jsi mne "Zapomeň ...", tak jsem předpokládal, že tím odpovídáš mě. Jak mám z toho poznat, že promlouváš k davu ? ;-)
Že ty jsi dnes vstával zadkem nahoru, reaguješ zcela jinak než včera. Dej už pokoj, opravdu tě nenapadám!
Jj, měl jsem použít množné číslo! Sorry, chybička se vloudila! :-)
To je zlozvyk, ta nízká kadence.
Připojil jsrm měřák a fakt si šmrdlám 50-60.
Člověk se musí hlídat, aby to rozkmital. Jijak jedeš s větší přípomocí, na menší kolečko, menší frekvencí.
Když zvýšíš kadenci významně se zvyšuje i dojezd na baterku. Ale to je těžké požadovat od "civilů"
No, je to celkem pitomost, asi se to týká těch různých čínských přestaveb, kde jim elektronika moc neslouží.
Když jedu rychleji než 25, u mého kola fakticky 23, podle tachometru a ne displeje Bosche, motor vypne. Když jedu okolo té 25, cucá málo.
Mám režim ECO - to je ten superúspornej.
Ten zapnu, když už hrozí, že by mě štáva došla.
V režimu ECO motor veze jen sám sebe a váhu toho stroje - dojezd asi 150 km.
Vypínat to, a přešlapovat i váhu těžkého stroje mi připadá hloupé. To fakt raději sednu na lehké kolo bez motoru.
Je možné, že některá kola tak úsporný režim nemají, a pak aby šetřili baterie, radši vypnou.
Jindro, každý jsme jiný, máme jiné cíle a tudíž jdeme každý jinou cestou. Mluvit tedy o pitomosti není jen nezdvořilé, ale také hloupé.
Ano, nemám Bosche, ale můj čínský EV-bike má stejné vlastnosti a zcela mi vyhovuje, i když asi nebude mít tu životnost, ale také stál jen čtvrtinu tvého kola. Zachovalý trek Leader Fox, který jsem přestavěl, mě stál v bazaru 450.-Kč - byl tam již dlouho a původní majitel vyměkl.
Nejezdím dálkové jízdy, na které bych musel přikoupit další dvě baterie (u tebe 2 x dalších 20tKč), naše výlety jsou na lehko, v rozmezí dojezdu jedné 560Wh baterie. Jak je vidět ze záznamu z navigace a popisu, tak vypínání asistence používám při dlouhých sjezdech a na delších rovinkách. Nohy mi stále slouží, tak je na rovině cíleně zatěžuji, aby nezlenivěly a mám Wh na dojezd domů - vždy do kopce.
Na jaře jsem měl jít na výměnu kyčelního kloubu, Covid to zabrzdil, tak jsem denně jezdil na kole a výsledek je tady. Nic nebolí a odmítl jsem podzimní termín - Hin sa hukáže! Za 7 měsíců mi bude 80, tak nemám velkou chuť se nechat řezat!
Skvělé, gratuluji :) Mám stejnou zkušenost. Pravidelná frekvenční jízda na kole i artrotickým kloubům prospívá.
Já udělal zajímavou zkušenost na loňském Drtiči.
Asi měsíc před ním mě rozbolelo koleno. Ale bolelo právě jen při frekvenčním šlapání s malou zátěží. Jet po rovině bylo k nepřežití. Jak jsem ale pořádně zabral do krpálu, bolest začala ustupovat. Po nastoupání cca 1.000 m už to začínalo být v pohodě a konec štreky (nastoupaných 3.500 m) už byl úplně bez bolestí.
No a další den na kole opět z počátku peklo, dokud jsem tomu nedal v kopcích pořádného čouda.
Následně jsem byl u ortopeda, na rentgenech a že prej mám nějakou slabší artrozu. Byl jsem pak na rehabkách, chvíli po nich to nebolelo vůbec a teď už bez návleku vyjedu jen v největších vedrech. V chladu se rozbolí hned, i na motorce.
To je prostě ten tendenční výklad.
Ne, nepřikoupil jsem 3 baterie, ale mám dvě elektrokola, a ke každé jednu rezervní baterii, právě proto, abych se Soňu mohl bez nutnosti někde dobíjet dělat výlety do 100 km.
Když jedu do daleka, beru si všechny baterie s sebou, tedy letos jen 2, protože Soňa kolo doma taky potřebovala.
Ostatní jsem napsal jasně.
Není potřeba vypínat tam, kde za tebe to udělá elektronika, a tam, kde jedeš pomaleji, stačí přepnout na ECO, aby ti ten motor pomáhal vézt tu svoji váhu. Vypnout to úplně - to pak elektrolo ztrácí smysl, protože jedeš na těžkém kole a dojezd se výrazně nezmění.
Vhodnou kombinací eco a turbo mám i hodně zatížený dojezd mezi 80 - 90 km, pak už třetí baterka slouží fakt jen jako pojistka.
O tom jak to funguje jsem se znova ujistil předevčírem.
Nechápu lidi, co v životě na elektrokole neseděli, že jsou ochotni vynášet jakékoliv soudy.
Není to tendenční výklad, známe se dlouho, tak jsem si do tebe dloubnul - za tu pitomost. Nic ve zlém! :-)
Vážně - domníval jsem se. že k tomu prvnímu Boschovi - co ti ukradli - jsi měl dvě náhradní baterie, abys bezpečně zvládal 3x60 = 180km za den. Když jste si se ženou koupili dva fuly, tak logicky máte každý jednu náhradní.
Shodně s tebou se divím lidem, kteří na e-kole nikdy neseděli, soudí a hlavně radí, jak na nich jezdit. :-(
Včera jsem si Jindro na vlastní kůži vyzkoušel, že tvá teze "elektrika srovná kopce a eliminuje protovítr" je 100% správná.. jel jsem na plečce do a z Kounice (pro a na pivo, no) a na zpáteční cestě jsem dojel a předjel maníka na nějakém obyčejném elektrokrosu s motorem v nábě.. vítr byl boční, mírnej dokopec. Když se pak cesta otočila proti větru a trochu víc dokopec, maník na rozdíl ode mě nezpomalil.. furt si šmrdlal svoje a dojel mě a předjel.. a to jsem se s větrem (prej 7-8 m/s .. musel jsem proti němu šlapat i z kopce) pral fest , dojížděl jsem dalšího moderního krosaře... toho elektrikář dal v pohodě taky.
No, víš, já narozdíl od zdejších mudrců mám fakt pár tisícovek naježděno, a jak na e-kole, tak na
Papouška.
To, o čem oni spekulují a debatují jsem už vyzkoušel a zažil.
Jak jsem psal. V životě jsem neseděl na lehokole, tak se debat o lehokolach nezučastňuji.
Kéz by se tak chovali i pánové a dámy,co nikdy neseděli na e-kole.
Na lehokole se nesedí, ale leží, od toho je to leho.
Děkuji za upozornění, tato skutečnost mi opravdu nebyla známa. A protože jsem před chvílí seděl na posteli, na která se taky leží, slibuju, že tuto chybu už nikdy neudělám.
Viděl jsem pár "lehokol" na kterých se sedělo, nebo bylo měly být sedokola?
stal se zázrak, jindra dostal dva palce nahoru a žádný dolu, no tak to já přidávám také jeden nahoru, kéž by i další hodnotili jen smysluplnost příspěvku .
To co popisuješ zní rozumně, ale ber v potaz, že pak existují i takovýhle duševní choroby
https://youtu.be/iOLyrqIuC88
Jo, tohle je hezkej příklad alibistického šlapání. Těma nohama sotva točí jen aby to bylo jako kolo, přitom motor řve jak pavián a valí to snad třicet. Že jim to není blbý. Osobně bych se už na takovou trapárnu vyflák a dol tam prostě plynovej heft. A bylo by z toho prima vozítko.
Na TURBO 60 sž 80, podle terénu.
Pan novinář ví nejlépe, co je pro nás dobré. :-)
Tyhle nesmysly se píšou schválně tak blbě, aby naštvaly co nejvíce lidí a bylo co nejvíce kliknutí.
Ale je fakt, že se většina novinářů nemusí ani snažit tu blbost předstírat. :-)