Zdravím,
jelikož hodně lidí potřebuje, co nejmenší a nejlehčí světýlko, ale aby trochu svítilo, tak představuji další z řady novinek. Nyní úplně maličkou čelovku s pouze 21 gramy a 2000 či dokonce i 3000 lumeny. To díky zachování 6x 10Watt LED a miniaturizaci všeho ostatního. LEDky jedou na zlomkový výkon a jako u všech mých světýlek má i Spike obrovskou účinnost. Z 5Watt svítí 1000 lumen, což ostatní jedno-LED-čelovky potřebují 10Watt. Díky tomu vydrží svítit 2x déle a toto prťavé tělíčko i na místě uchladí 1000 lumen a neubere výkon jako ostatní. Nenajdete na ní jediný plast, ale spoustu žebírek, které se starají o chlazení.
Centrální LED je RED-GREEN-BLUE a pod optikou ještě další HI_CRI/UV/HIRED. Čelovka svíti už i z USB powerbanky. Má i ovládání mávnutím. A díky tomu, že je tak lehká, tak ji mužete přes klip GOPRO uchytit i na Vaši čelenku. Připravuje se ultraflexi silikonový kablik, který nikde netahá. Díky stejnému konektoru je kompatibilní s jakýmkoliv mým batterypackem 12-24 Volt.
VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=Ou8jlyNw5O8&...
WEB http://solclighting.com/cs/svitilny/spike
Fajn, jelikož už přes půl roku nepříliš intenzivně vybírám přední světlo, proštudoval jsem si tvůj web a protože vypadáš jako nadšenec, napíšu Ti proč si tvoje světlo nejspíš nekoupím.
Protože nestavím Hvězdu Smrti, zdá se mi většina Tvých modelů zbytečně přesílená. Jiní to třeba užijí, ale pro běžného cyklistu si to představit moc nedovedu. Leč ten pidimodel by jako přední světlo na dojíždění do práce fungovat mohl.
Jenže pak přijde temná strana Tvého nadšenectví: Je super že sis vyhrál s účinností, chlazením a já nevím čím ještě, ale pak se Ti to vymklo. Důvod proč si nejsem shopný na trhu vybrat světlo je ten, že každý výrobce má potřebu naučit svoje světlo co nejvíc funkcí, Tebe nevyjímaje. cyklovat přes čtyři režimy intenzity se mi zdá jako opruz, ale pak umíme ještě X různých režimů blikání, barevný šílenství a UV. To poslední bych si snad nechal pro tu srandu to mít, ale ten zbytek? Ne děkuju. POkud už to to světlo musí v základu umět, nech mě skrz nějaký "servisní menu" nastavit co chci používat a ten zbytek mít někde stranou. Kde to už nikdy nenajdu, neb to nikdy nebudu chtít použít.
Já chci světlo abych viděl na cestu, ne mobilní diskotéku.
S tím souvisí ovládání. Na lehokolo ocením (sháním) světlo, pokud možno s externím ovládáním, neb světlo mám někde u kotníků a natahovat se k němu je prostě z ruky. To platí zejména pro Tvé větší modely: představa že se musím kvůli každé změně natáhnout kupředu a tam pak zápasit s ovladačem, jako když strýček Skrblík leze do sejfu, jen abych se proházel miliardou funkcí než se mi konečně povede spáchat požadovaný úkon, tedy taková představa, se mi nelíbí.
Pro moje použití (a myslím že pro cyklistu obecně) docela vyhovuje světlo ovládaný jak v autě: zapnout/vypnout, silný/slabý a možnost probliknout, to celý PO RUCE.
Je mi to upřímně líto, ale zatím Tě v mém výběru poráží konkurence ne snad proto, že by měla lepší světlo, ale proto, že se to horší světlo líp ovládá...
Což je fakt škoda.
Nezlobte se na mě, ale vůbec jste to nepochopil.
Sám si protiřečíte a s prominutím píšete nesmysly, ty funkce navíc vás vůbec neobtěžují(jsou úplně schovaný), právě EXTRÉMNÍ JEDNODUCHOST OVLÁDÁNÍ je výhodou mých světel. A ještě nechápu lidi, kteří to liknou a nabijí, díky Vám, chybného dojmu.
Jednoduše ZAPNOUT/VYPNOUT a zmáčknutím SILNÝ/SLABÝ(ZTLUMENÍ). Neexistuje nic tak jednoduchého.
Vůbec nechápu Váš komentář, ale asi nevíte jak se to ovládá, tak se podívejte se na videa https://www.youtube.com/watch?v=RYxNiqEe9uw, úplně jednoduše se zapne, vypne a ztlumí zmáčknutím.
Omlouvám se za aroganci, ale nevím proč píšete tak negativní nepodložený komentář.
A servisní menu tam je http://solclighting.com/images/svitilny... vše jde vypnout a zapnout! Ale není to potřeba, protože při normálním používání ty funkce vůbec nejdou zapnout. Co teď Váš první komentář? Ext. tlačítko taky bude.
Technicky sis s tím asi vyhrál, ale na kolo naprosto absurdní svítivosti za naprosto absurdní ceny. Fakt baterka potřebuje dva ARM procesory? Primitivní optika s kruhovými reflektory a jestli sem to dobře pochopil převážně se spoléhá na optiku samotných diod. To se hodí možná na nějaké noční ježdění v terénu, ale do silničního provozu nic moc.
Jo, je to pořád stejný.. jak jsem psal minule k tomuto podobnému tématu. Krásný, ale pokud chci světlo jen na kolo, existují pro tento účel lepší.. třeba Fenixy.
První bych chtěl napsat, že SOLC jsou nejlevnější z ultra silných svítilen. Za druhé nejvýkonnější svítilny jako HOPE R8, LUPINE BETTY či ALPHA, Lumonite, Gemini Titan či třeba český LUCIFER X jsou vlajkové lodě značek a jsou tedy všechny blbě udělaný a nevhodný na kolo atd :D A jasně, že je to hlavně do terénu a čelovka přeci není jen na kolo, dá se použít i jinde.
To je jako srovnávat Feldu s Ferrari a tvrdit, že se mi s ním jezdí blbě na nákup. Nevím co k tomu říct, typická česká povaha. Je to smutný.
Protože na kole se snažím jezdit za světla a svítilnu vozím jako nouzovku a hlavně pro přejezd neosvětlenými tunely na Balkáně, chápu kritiku. Pro časté jízdy na kole za tmy je třeba svítilna s dostatečným dosvitem a svítivostí, dobrou optikou usměrňující kužel bokem a neoslňující protijedoucí vozidla(s možností dát najevo oslnění protijedoucímu, jednoduchou ovladatelností a manipulací za rozumnou cenu. Nevím, jestli to splňuje tvé světlo, ale podle reakcí asi ne- a i v terénu jako čelovka se mi zdá předimenzovaná. Nic ve zlém- jen laický názor pro výběr příp.zájemce o osvětlení kola na cestu....
jj to aspoň nějaký tvarování kužele, pokud jezdíš na silnici a tedy snaha o omezení brutálního oslnění protijedoucího bez nutnosti neustále světlo ztlumovat , zakrývat nebo přepínat dělá hodně.
Já jako nevím co s Váma, ale laskavě si něco aspoň přečtěte http://solclighting.com/cs/svitilny/scorpion...
Jako nic o svítilnách nevědět a kritizovat je dost drzost
Já si o vašich světlech přečetl dost, ale vy neustále nechcete slyšet, nebo tomu rozumět, co vám zde poněkolikáté slušně (a jako i další ) píšu:
Vaše světla jsou pěkná, umí toho moc, na kolo až moc. Pokud hledám světlo jen na kolo, najdu pro tento účel lepší, při troše snahy i s optikou velmi pěkně tvarovaným a ořízlým světelným kuželem. Nevím, k čemu by mi na kole byla možnost přepínat si mezi oslňováním stromů a svícením na cestu, korunama stromů jsem ještě nikdy nejel, různobarevné blikání (mimo červenou, to by se mohlo hodit snad, ale obvykle zadní blikačka na kole pro tento účel je a postačuje). Naopak oceňuju "dálkové ovládání" kdy si bez přehmátnutí ztlumím, pustím na plno. Urážkama skutečně nikoho ke koupi nedonutíte, spíš si mnoho potencionálních zájemců řekne, že jde o hulváta, se kterým bude těžké pořízení a poohlédne se rovnou jinde, kde byli přijati vlídně.
Dobře, na Vás jsem to trošku přehnal. Já se s nikým nehádám, pokud píše podložená fakta, ale tady jsou lidi schopní napsat úplný nesmysly a nic si nenajdou.
Toto jsou čelovky obecně - jeskyně(UV), běžci(červená), filmování(12 000 lumen). Ale pokud jezdíte jen po silnici, je ten výkon zbytečný. OVŠEM DVOJNÁSOBNÁ ÚČINNOST se hodí. A jezdit jen s ořízlým kuželem je zase dle mého názoru škoda, člověk nic nevidí.
Co to meleš o optice, je tam akorát primitivní parabola a ploché krycí sklo, jak u nejlevnější číny, se podívej sem jak vypadá světlo do provozu https://www.bumm.de/en/products.html
Prosím? Laskavě se uklidněte a odpusťte si takové výrazy! Rozhodně nic nemelu!
Pokud jsou principy optik nad vaše chápání, což je u 99% lidí zcela normální, tak radši nic neventilujte! MATRIX světla u TOP značek aut fungují na principu podle Vás na zcela triviální asférické čočce! Řešení kuželu je na bázi řízení čipů LED, tak buďte radši zticha!
A žádná parabola s krycím sklem tam není, ale TIR optika, když už...
Mě připadá, že to tady každýmu nutím. Pokud ani normální svítilnu nepotřebujete. Já nechápu, proč se k tomu musí furt každej negativně vyjadřovat, když to evidentně není jeho segment. A Vy dáte na reakce zde?? Snad si o tom první něco přečtete ne?
Za rozumnou cenu v ČR nic udělat nejde, to musíte koupit Čínu.
A znovu kužel na silnici je, akorát se musí číst a ne jen kritizovat jako tady na fóru umí všichni.
Tyhle omalovánky dokazují co, to tam ty číňani mají taky.
Jestli je to opravdu reakce na mne, potom nevidím důvod na nějaká "rozčilování". napsal jsem jen svůj názor (po důkladném přečtení a zvážení svých potřeb). Jestli někdo nabízené vlastnosti využije- nic proti, ale konkrétně jako svítilna na kolo se mi zdá(a nejen mi) pro uvedené "nevýhody" nevhodná.Rozumnou cenou bylo myšleno vzhledem k potřebným vlastnostem- ne nízkou!!!
A ještě další věc, všude mám milionkrát napsáno, že onen "brutální" výkon má obrovskou výhodu v dvojnásobné účinnosti PRÁVĚ PŘI MALÝCH REŽIMECH. Prostě Vám SOLC vydží svítit 2x déle. Píšu to všude.
Já jako už fakt nevím jak to jinak napsat, aby to lidi pochopili, prostě kdo nečte, tak se nikdy nic nedozví. A snad ani takovým lidem světlo dát nechci, nemám o to zájem.
Nezbyde, než to prodávat jako třeba Ferrari. Jen prověřeným a osvědčeným zákazníkům. Ne jen tak někomu z ulice. Až někdo bude mít dva až tři bazarové kousky Solce, bude moct teoreticky začít uvažovat o koupi funglovky. Bude ale muset v náročném testu prokázat fanouškovaství a nezlomnou loajalitu k značce, patrnou zejména zdržením se jakýchkoliv výhrad nebo námitek k provedení nebo ovládání.
Punc výlučnosti, exkluzivity a obtížné dosažitelnosti si cestu do VIP sféry určitě najde.
Prezentace tady nebo na sousedním BF pak bude jen házením falešných perel pravým...
To sem zvědav, jestli to dá i na BF a jestli jo, jakou tam dostane čočku :-)
Já si tedy myslím, že to zájemce najde a poměrně lehce. Stačí si uvědomit, že je to univetzální výkonná čelovka, která se dá dát i na kolo, a ne speciální cyklosvětlo. Pokud někdo potřebuje (chce) silnou čelovku, kterou když někam jede si i posvítí na cestu má to. Když ovšem potřebuješ primárně cyklosvětlo na silnice, stezky a cesty, kterým si jednou za uherský rok posvítí jinam, poohlédne se jinde, protože pořídí věc, která mu vyhoví více a levněji.
Troufnu si dát ti maličkou radu. Najmi si někoho na prezentaci a prodej svého zboží. Jak to (nejen teď) sleduju, dokážeš akorát tak potenciální zákazníky znejistět. Například bych si po přečtení tvých dotčených reakcí vůbec nebyl jistý, jak by vypadalo jednání o případné reklamaci. Obava dost možná úplně zbytečná, ale červíček pochybností (po zkušenostech u jiných, obdobně jednajících) by hlodal...
Vaši obavu chápu, ale bohužel lidi na forech jsou čím dál horší, umí jen sedět před PC a kritizovat a rozumní lidé a skutečně ti, kteří ví o čem tyto světla jsou, tak jsou z nich nadšení a to mě opravdu popohání dál. S reklamacemi se zeptejte, kde chcete. JÁ VŽDY JEDNÁM NA ROVINU a lidem vyměním cokoliv, nikdy nebyl problém a hlavně prakticky žádné reklamace :D
Tihle rejpalové se umí ohánět akorát na webu a generují oborvské množství příspěvků, v reálu jsem nikdy na nikoho nenarazil, vždy když někdo světlo vidí je nadšený.
Možná to tady všechno smažu, protože česká povaha je fakt děsná, kupujte věci z Číny (fenix atd..), ty jsou super, za chvíli se v EU nebude vyrábět nic a pak zase budou fňukat.
Ty nechápeš,že pro většinu cyklistů je ježdění v noci okrajová záležitost,které se většinou snaží vyhnout. Ten,kdo plánovitě jezdí potmě do práce a z práce,ten si kolo vybaví světlem,na které nebude muset stále myslet,aby ho nezapomněl,nebo aby mu ho někdo neukradl. Těm,kteří se vrací potmě,protože se někde zdrželi,těm jde hlavně o to,aby cestou druzí viděli je a tu tvoji super věcičku,kdyby ji měli,tak by si ji určitě zrovna ten den,kdy by se potmě vraceli,zapomněli. Takže ji nevyužijí.
Nedá mi nereagovat na tvou "odbornou" poznámku o výrobcích z Číny. Pokud je známo, v Číně je přesunuta výroba mnohých světoznámých značek(Nike, Adidas ap), evropské a české nevyjímaje(např. brašny SA) kvůli nízkým nákladům. Když si firma hlídá kvalitu, mepoznáš rozdíl. Takže i ty možná nevědomky používáš "čínské zboží"... ;-)
Ne v Číně není přesunuta mnohá výroba značek, vyrábí se tam uplně všechno. :D I to co si někdo myslí, že je ryze české. Dělám pro několik firem elektornické komponetny a vidím to všude. Tvrdí, že to tam přímo vyrábí a je to lež, třeba se celý výrobek jen jinak polepí a už je to MADE IN CZ a hrdě se hlásí jakože český výrobek. Smutné.
Dneska je z Číny všechno. Mnozí z Vás tu kroutí hlavou nad cenou svítilen. No a co třeba oblečení? Dáte za bundu 3000 Kč z Číny od renomovsných značek anebo dáte za bundu 8-15000 šitou zcela v ČR? Remcali byste úplně stejně, že to je drahý atd.(není na Vás)
A já proti kvalitě z Číny nic nemám, dokonce většinu věcí umí dělat mnooohem lépe než my. Jen píšu, že tímhle přístupem se v EU nebude vyrábět nic.
No já když vidím tu technickou úroveň jeho webu, tak si říkám jestli ta světla jsou tak super i v reálu a ne jen v prezentaci.
U nejlevnějšího modelu Spike mě odkaz objednat vede na nějaký ormulář, kde to světlo ovšem není. Plus ta výýmluva o nefunkčnosti v některých prohlížečích, takhle triviální formulář by měl fungovat všude
Jenže krom pár enduro a DH bláznů co mají potřebu jezdit v noci cyklisti nepotřebují takto ultra silnou svítilnu. Na dojetí za tmy je to zcela zbytečné, na dojíždění v provozu i nevhodné.
Volba cílové skupiny je samozřejmě věc tvého obchodního plánu, ale jestli máš potřebu opakovaně si tady takhle dělat neplacenou reklamu, tak úplná trefa do černého to asi nebude.
Možná takové světlo ocení jeskyňáři, horolezci, lovci, záchranáři, ale tady sme na nakole.cz a tak se to tu posuzuje hlavně jako světlo na kolo, navíc tu sou spíš turisti, starší lidi atd., terénní jezdce najdeš spíš na bike-forum.cz
Pro mě je prostě takové světlo výkonově i cenově úplně mimo realitu
Jen pro upřesnění... enduro (třeba v North Shore) nebo DH se v noci nejezdí. Doufám, že je z obrázku jasné proč.
A na rozdíl od tebe si myslím, že na kolo je to vynikající světlo a já bych ho 100% využil. Taky si nejsem jistý, jestli jsou tady na webu jen starší turisté a dojížděči do práce. Já je kolem sebe nemám...
Cyklistika je rozmanitá. Někdo jezdí pro rohlíky, někdo dálky na těžko a někdo do terénu. Proto každý potřebujeme jiné kolo a jiné světlo. Navíc jsme tady různě "majetní" (fuj, napsaný to vypadá divně). Někdo má problém dát 50 korun za brzdové špalky a pro někoho je světlo za desítku relativně nepodstatný výdaj...
Prostě nejsi cílová skupina a někdo jiný ano. Tak je to v pořádku. Každý si vybere.
....konečně rozumný názor- tak by jej měl prezentovat výrobce a ne neustále obhajovat své, které TU DISKUTUJÍCÍ nevyužijí a ani nepotřebují. Nejsou totiž "cílovou" skupinou a pro občasnou jízdu za tmy po silnici to "není to pravé ořechové". TI, co prezentované světlo využijí, si jej i obstarají a nepotřebují nic hanět. Sám- jako aktivní cykloturista stř. věku, jezdící "na těžko" po zemích Balkánu a stř. Evropy- se snažím jezdit za světla. Světlo mám jen "pro sichr" a pro průjezd neosvětlenými tunely. Za tmy jezdí většina cykloturistů i cyklistů málokdy. Pokud jde o cenu- je to jako s kolem. Jestliže máš drahé, ani se od něj nepohneš(což je dost omezující), nebo jsi nucen hledat bezpečné uložení(při návštěvě památek a zajímavostí)- u běžného s tím problém nebude a podobné je to i s vybavením... ;-)
Koukám, že máš problém s negativním názorem a kritikou. Typicky česká povaha, je to smutný když místo přesvědčení že máš pravdu a si nejlepší, tak oponenta nebo spíš toho co potřebuje aby bylo něco jinak, tak sprdneš.
No vůbec nechápete. Já se rozčiluji nad tím, že ostatní kritizují věci, co svítilna umí a oni nejsou schopní si to přečíst. Tvarovaný kužel / velmi snadné ON/OFF /nejjednodušší ovládání točením=žádné skákání přes režimy/rychlé ztlumení zmáčknutím a dalším záčknutím zpět.
A pak mi tu furt do kola tvrdí jak oni to nepotřebují a že je to k ničmeu, já jim to nenutím. Každýmu stačí něco jiného. Kdybych tu prezentoval rám na kolo za 100kKč, tak to je zcela stejné. Absolutně nehcápu reakce TĚCH SAMÝCH LIDÍ DOKOLA. Prostě závist. Beztak jich polovina je z BF, to je tím dost vyhlášený.
Závist? Co by ti jako měl kdo závidět?
Přečti co si mi odpověděl, a to chceš tímhle přístupem přesvědčit aby si koupil tvoje světla?
Opravdu si najdi někoho na marketing a komunikaci s potenciálními zákazníky. Bez ohledu na produkt tímhle způsobem komunikace akorát všechny naštveš!
Nevím, kolik ti je let, ale ujasni si, zda chceš něco prodat nebo lidem dokazovat, že jsou blbci a ty máš pravdu?
Tak jako se dá s dobrou reklamou úspěšně prodávat předražený šunt, lze nevhodnou prezentací celé úsilí pohřbít...
Kdysi jsem zkoušel prodávat vlastní program, už bych do toho nešel, lidi jsou hrozný materiál... ;-)
Možná, ale nepochopení je přinejmenším vzájemné.
Já jsem se Vám snažil vysvětlit, proč je pro mě na kolo Vaše světlo nevyhovující. Domníval jsem se, že tím někomu nadšenému pro věc pomůžu tím, že (pokud se chce prosadit na příslušném segmentu) pochopí co uživatel chce/potřebuje a spáchá k tomu příslušný (zjednodušený) model. Myslím že jsem byl vcelku slušný.
Vaše reakce je místo toho taková, že jsou tady všichni duševně méněcenní, neb nechápou...co vlastně?
Mě Vaše světlo skutečně zaujalo a hledal (a našel) jsem ho i na jiných fórech.Kdesi jste se dokonce sám rozplýval, že jakési konektory (asi procesoru) jsou dosud nevyužité a co všechno by se s tím ještě dalo podniknout).
To je právě (dle mého) chyba Vašeho přístupu na kterou jsem chtěl upozornit.
Já oceňuju vysokou účinnost!
Už menší pochopení mám pro svítivost a totální nepochopení pro RGB a UV. Možná existují lidé, kteří to využijí, ale jako světlo na kolo je to přeplácané.
Viděl jsem schémata ovládání na Vašem webu. I z logiky věci je jasné, že pokud chci ovládat takové množství funkcionalit jediným tlačítkem (nejmenší model) musím se logicky uchýlit k různým multiklikům a přidržením -> to není jednoduché ovládání.
http://solclighting.com/images/svitilny/spike...
Vaše větší modely s rotačním enkodérem jsou v tom sice o krok lepší, ale princip problému přetrvává.
Vaše světlo se snaží být vším a umět všechno a proto se stává nepraktickým pro konkrétní aplikace. Pro příklad: avizujete světlo jako čelovku pro jeskyňáře. Proč má tedy světlo které mám mít připevněné na helmě ze zadní strany sadu kontrolních LED, které používám při procházení "menu"? Vždyť na ně nemůžu vidět!
http://solclighting.com/cs/svitilny/spider...
Zvolte si k čemu má to které světlo být a podle toho optimalizujte, ne všechno musí nutně umět všechno, světlo na kolo má být světlem na kolo a jsou na něj kladeny jiné požadavky, než na nasvětlovací reflektor pro filmaře nebo kontrolní UV lampu v ČNB.
A ještě abyhc byl teda uplně konkrétní (zůstaneme-li u cyklistického užití):
Nakonec jsem si objednal Fenix BC35R, protože:
-podržením tlačítka ho zapnu
-jinými dvěma zvyšuju/snižuju intenzitu světla
-podržením prvního vypnu
-mám externí ovládání na kabelu (který jsem teda musel přefiknout a prodloužit, lehokolo potřebuje výrazně delší než běžný cyklista) na kterém mám čudl pro přepínání režimů/vypnutí a jeden extra čudl pro maximální přisvícení
-světelný kužel je shora OSTŘE oříznutý, takže mi nikdo nepřijde dát pumpičkou přes hlavu, protože kvůli mě nevidí na cestu on když jedu proti němu. Oříznutí je dosaženo parabolou.
Zabudovaný alarm a režim blikání pod dvouklikem hlavního vypínače jsou hračky navíc, které bych klidně oželel, ale co už, nepřekážejí.
Můžeš namítnout, že Tvoje světlo svítí mnohem víc a účiněji. První bude pravda určitě, druhé dost možná taky, to neposoudím, ale pro mě a mé užití je tohle světlo vyhovující, až bych řekl luxusní.
Výsledkem je, že tohle (horší?) světlo jsem si koupil a Tvoje (lepší?) ne.
Přišel jsi o zákazníka.
Ne proto, že tvůj produkt je šmejd, nebo předražený (já bych za něj ty peníze klidně dal) ale proto, že nevyhovuje záměrům, ke kterým ho plánuji používat. Že umí spoustu věcí ke kterým ho používat neplánuju je k ničemu, pokud ne přitěžující okolnost (pokud bych ty funkce musel furt "obcházet").
Takže tak...
Takže tobě by vlastně hardware vyhovoval, jenom bys potřeboval firmware, kde zůstane jen zapnout, vypnout a přepínání tří (?) intenzit?
Na cenu si nestěžuješ, nevyužitý hardware by ti překážet nemusel, tak třeba ti za příplatek autor výjde vstříc? ;-)
Já mám jako čelovku Fénix na jednu AA tužkovku a spokojenost. :-)
Mám na kole najeto hodně až moc a to hlavně v terénu. Mnohokrát jsem se jel za naprosté tmy i tam, kde to neznám.
Proto říkám, světelného výkonu není nikdy dost. Dovedu si představit, že budu na kole vozit Scorpiona s externím akupackem (teď vozím něco podobného, ale s nesrovnatelně nižším výkonem a hlavně výdrží). Cena mi připadá přiměřená. Za špičkový výrobek (obecně jakýkoliv) jsem zvyklý platit špičkovou cenu.
Pouze nerozumím tomu, k čemu je na svítilně RGB režim a UV svícení. Taky mi přijde naprosto zbytečný proximity senzor, akcelerometer, gyroskop a ovládání gesty. Chápu, že dnes musí být všechno "smart", ale u svítilny jsou to pro mě absolutně zbytečné funkce, které jen prodražují jinak vynikající svítilnu.
Díky za odkaz. Stejně jsem nevěděl, co letos napíšu Ježíškovi (jestli nebude v karanténě!).
Tak to jste mě potěšil.
Tyto světla totiž nejsou jen na kolo, ale jako čelvoky obecně, pro jeskynáře, horolezce, běžce či filmování, tam všude je potřeba hodně výkonu, v jeskyni UV, a červená LED zase, aby se člověku ve tmě nerozšířily rozničky. Prostě jedna svítilna pro všechno.
Ovládání gesty je opravdu dobré(u čelovky), 2x mávnete a ztlumí se to. GYRO&ACC je pro zjištění jízdy na kole, u jedné značky to píší jako SUPER EXTRA VĚC, že svítilna svítí třeba do kopce či po rovné silnici méně... Ale to tady na foru pro ostatní je science fiction a mě osobně už se to zdá taky trošku přehané no.
V jeskyni se bojím a na skále mám závrať, tak mě tohle využití napadlo jen trochu :-)
Je pravda, že u čelovky by se mi ovládání mávnutím hodilo prakticky vždy. Jen ty větve, které mi dost často mávají těsně před obličejem by mi mohly čelovku stále vypínat a zapínat. Jel bych jako s blikačkou :-))
Kromě sedmi hlavních diod v reflektorech je jich tam nacpaná spousta mezi, dohromady snad třicet, plus všechny ty snímače cos napsal, dva ARM CPU, prostě takový dort pejska a kočičky.
Chápu, proč to tak je. Mike to vysvětlil. Je to univerzál. Nevyplatilo by se dělat jednu verzi pro cyklisty-dojížděče, jinou pro jeskyňáře a další pro někoho jiného. Jsme malý trh a ekonomicky by to nedávalo smysl.
Ač většinu funkcí nevyužiji, jako světlo na kolo to pro mě má hodnotu.
No já jeho světla sleduju už od začátku kdy je vyvíjel. A to co vznikalo jako čistá cyklolampa postupně přerostlo v jakousi univerzální outdoorexpediční lampu (technicky úžasnou teda), kterou lze použít i na kolo. I s nevýhodama, které z toho plynou, např. univerzální GOPRO držák - po sundání musím lampu opět nastavit, režimy, které na kole jsou k ničemu a komplikují ovládání (spousta cyklistů nenávidí proklikávání x režimů, stačí jim v podstatě 3 - blikání, běžný výkon, plný koule), dále nevyměnitelné aku v lapmpě (ano dělají to i profi výrobci, těmto světlům se vyhýbám) nebo jistá nekompaktnost (externí batery pack) - já naproti tomu preferuju světla na jeden, dva standardní lion aku, které si mohu vzít reservní do kapsy, brašny a na cestě, když je ta nutnost je snadno vyměním, na cyklosvětlo ne úplně ideální rozložení světelného kužele. Kdybych byl cyklista jeskyňář, amatérký filmař, horolezec, outdoor blázen :) tak by byla přímo pro mě. Ale jsem jen cyklista jezdící po asfaltu, lesních a polních cestách, který ocení kompaktní cyklosvětlo a opravdu mrňavou kompaktní čelovku, bez dalších drátů na standardní akumulátory, kterých můžu mít zásobu v kapse (nebo taky ne, když jedu na krátko)
Hele pane hračička, na obrázku zadání. Klasický dvoužárovkový světlo s přepínačem 2 žárovek a 2 zdrojů (dynamo a vnitřní plochá baterie, tedy jsi limitován výkonem dynama). Zároveň možnost připojení zadního světla. Zadání. Předělat na ledky, tak aby to svítilo (a osvětlovalo.. ne svítilo jako že svítí. To umím komerčně dostupnými LED moduly ve formě příslušné žárovičky - dají se sehnat 3, a 2,2 watt) Nutnost zachovat pohon dynamem, vnitřní aku může být klidně jedna, dvě Lionky, standardní články. Přepínač zachovat, včetně funkcí (žádnou neubírat, žádnou nepřidávat). Parabolu pokud možno nepoškodit, lze ji použít jako držák a odvaděč tepla z konstrukce držící led moduly. Tužej se :)
To je vtip? :D
Kdybych se mi nedávno neozval jeden zájemnce o světlo na dynamo v náboji, tak bych z toho měl srandu :D Ovšem zjistil jsem, že skutečně jezdci, co dělají tisícikilometorvé "výlety", velmi nutně potřebují světlo na dynamo. Bohužel existuje jen tato hrůza https://www.sinewavecycles.com/products... a ještě moc dobře nefunguje, nemá žádnou vnitřní baterii, takže při stoupání to pěkně pulzuje.
Takže už mám takovou předelektroniku, která zvládne až 150 Voltů - to je voltáž na nezatíženém dynamu. Až bude čas tak to dám dohromady, celý den se bude dobíjet vnitřní baterie, která dokáže svítit hooodiny a i z ní dobít telefon GPS atd. Takže malý Spider T-58 je stejné velký jako ten SINEWAVE, ovšem bude mít v sobě 3x1300mAh baterii. A vy všichni to tu budete kritizovat, jenomže lidi, kteří to potřebují jsou z toho úplně nadšeni. To si tady ty rejpalové vůbec neuvědomují, mají svůj pohled na věc a nechápou, že jiní potřebují něco jiného..
To není vtip, to je podnět.. jak nacpat LED modul spolu s nezbytnou elektronikou do starýho světla, tak aby to svítilo na starý dynamo a nemusela se vedle přidělávat světlo moderní a na starým kole to nevypadalo blbě. Čiňani to částečně vyřešili LED modulem v balení zárovičky E10 (uvnitř je švábeček, takže se to vypořádá s tou hrůzou co leze z dynama), jenomže to není ideální - nemá to optiku, parabola s ledkou nepočítá.. chtělo by to modul včetně optiky.. a lépe vybranou ledku.. Buď by se to nasadilo obdobně jako žárovička v objímce, nebo by se světlo rozebralo, nasadilo zepředu, zezadu zajistilo a znova složilo...
Tuhle ještě k tomu obrázky jak vypadají ty moduly ve světle a obyč moderní cyklosvětlo vedle na přibastleným držáku.. ta obyč ledka v tom jednom světle je proto, že ta jede jen na baterku, ne na dynamo (je tam jako svítím si málo, když potřebuju bludičku :) ). Ty moduly zvládnou napětí mezi 3 až 9 volty a s tím , co leze z dynama se vypořádají. Abych si udělal soustružený vlastní hliníkový modul s optikou (aby to mělo lepší rozložení kužele.. parabola starýho světla moc s LED nepočítá, taky nesvítí všude kolem sebe, ale jen dopředu, je povysunutá z ohniska (parabolu, kde funguje nad očekávání dobře jsem sehnal jen jednu, všude jinde musím použít odraznou clonku) a elektronikou, tak na to nemám výbavu :(
Myslím, že poněkud píšeš blbosti, najdi si několik dálkových jezdců a maratonců a zjisti si s čím jezdí a jaké mají světelné a dobíjecí vybavení.
Myslíš nebo to víš? Spíš nevíš, viď.
Tvoje odpověď má nulovou hodnotu, pokud nedáš nějaký odkaz. Nic si zjišťovat nebudu, neboť jsem s jedním velice známým v kontaktu a že by si vymýšlel? :D A mám věřit nějakýmu Lelkovi na kole?
Pokud si o tom zjistíš víc, tak kvalitní dynamo v náboji je super věc a nic lepšího z principu neexistuje -> máš nezávislý zdroj energie (na slunci,civilizaci, ..)
Řekl bych ti, že ty píšeš blbosti, bohužel si nic nenapsal, takže to říct nemůžu. ;)
Dáš odkaz a na světlo s nábojovým dynamem a napíšeš, že "existuje jen tato hrůza a ještě moc dobře nefunguje".
Když ti napíšu že poněkud si napsal blbost, protože řada dálkových jezdců a maratonců používá nábojové alternátory jako zdroj pro světla a dobíjení veškerého elektrického vybavení co sebou vezou.
Odkazy ti dávat nebudu, protože ty to evidentně nepotřebuješ, protože máš známého co ti řekl, že vozí jen ten mizerně fungující šunt :-)
Kdo z těch dálkařů vozí nebo bude vozit tvoje výrobky?
jedem o koze druhej o voze. Lelku, pls taky čti pořádně. Řeč nebyla o to, že dynamo je šunt, ale že dostupné světlo na dynamo je šunt a proč (za 350 USD je to teda šunt, protože umí pendrek..)
On napsal "existuje jen tato hrůza" jako by to bylo jedné dostupné světlo na dynamo, což je samozřejmě volovina.
Šup koukni koment níže a už dávej odkazy na světla s USB výstupem. Když jste si s tím začali, tak hledejte Vy. Fofrem.
Jaký USB? Reaguju na tohle
https://www.nakole.cz/diskuse/28965-ultra-lehka...
Tam žádný USB nezmiňuješ. Světel na USB je spousta, třeba už zmíněný Busch + Müller https://www.bumm.de/en/products/dynamo...
No Lelek píše, že píšu blbosti, což mě zaprvé uráží :D a za druhé blbosti píše on.
Já se celou dobu bavím o SINWAVE https://www.sinewavecycles.com/products... jako o téměř jediném světle s USB výstupem. Ještě jednou USB VÝSTUPEM. NA NABÍJENÍ GPS, MOBILU. ne žádná další krabka pro nabíjení... To jsem tam zapomněl zmínit, protože jsem si myslel, že jste profíci a víte to. Teď jste oba dokázali, že vlastně nevíte ani o tomhle a ještě se semnou zase hádáte. Já taky urážím, ale oprávněně. Vy se pletete a navíc urážíte...
Když si to tu lidi pečlivě přečtou, tak vždy zjistí, že já blbosti nikdy nepíšu. No je vidět, že můj známý je daleko dál než Vy tady včetně LELKA a jeho 10+ let zde.
Rád bych si ujasnil, zda jsem správně pochopil článek v odkazu: USB výstup slouží k nabíjení jiných zařízení při současném připojení exter. baterie/dynama- tedy v tělese svítidla se nachází obvody nabíječky a nabíjí JEN při dodávce energie z dynama/eter. baterie?. Jestli ano, pak vidím jen jedinou výhodu vestavěného USB výstupu- nabíjení za jízdy ze svítidla napájeného dynamem- to většinu "žroutů" energie dnešní doby bez dodatečného obvodu nabít nestíhá. Pokud mám na kole dynamo, není problém napájet z něj jakoukoliv baterii(powerbank) a ostatní napájet z ní bez "jediného svítidla s USB výstupem". Ten vlastně funguje jen za přísunu energie do svítidla, protože to nemá vlastní zdroj- nebo se také pletu?
No asi to skoro chápete, tihle ultrajezdci nechtějí mít ani gram zbytečného vybavení natož další krabičku USB HUB či nějakou power banku.
=> Řeší to tím SINEWAVE - je to světlo a zároveň USB nabíječka. Je to paráda - ve dne si dobijí vše co potřebují a v noci, když jedou tak trochu svítí svítí(1Watt) a pak 3Watt umí ještě stále dobíjet, což dostačuje na všechny GPS/telefony na světě. Telefon s kapacitou baterie 4Ah (=>15Wh) vydrží na GPS třeba nevím určitě 5+ hod, tedy spotřeba 2-3Watt a to ty novější mají mnohem méně.
Nechápu proč tu vzniká taková kritika na mě, když to je naprosto evidentní. Zajímá mě teda, co na to LELEK.
Moje světlo by mělo výhodu, že ve stejné velikosti by mělo ještě integrovanou baterii, což by svítilo dobře i při stoupání a šla by jako USB powerbanka. ANO LELKU TY PÍŠEŠ BLBOSTI. Děláš si prdelky, ale pleteš se hochu. ;)
Výborně, spíchni tohle a budeš mít světlo, které sice nebude uplně pro každýho cyklistu, ale alespoň pro nějaký konkrétní segment ano. Výborně!
Nakonec jsi přecejen možná pochopil... :-)
A kde tam píšeš něco o USB?
https://www.nakole.cz/diskuse/28965-ultra-lehka...
To sis možná jen myslel, ale určitě nepsal.
A jen na okraj ti dálkoví jezdci už několik let používají dobíjení z náboje a vše honí přes USB, takže jsem to považoval za samozřejmé a nijak se o tom nezmiňoval.
Tak kteří z dálkových jezdců už používá tvoje výrobky?
Odpovídat nemusíš a klidně se dál můžeš cítit uraženě.
Je tam napsáno toto: "....se bude dobíjet vnitřní baterie, která dokáže svítit hooodiny a i z ní dobít telefon GPS atd."
=>dobít telefon atd samozřejmě přes USB z toho světla.
Ale jasně, že používají USB z dynama. Ale tady je právě USB na svítilně a odpadá další krabička na kole. Je už to jasné tedy? Psal si, že píšu blbosti, ale tak snad to teď chápeš už, jak je to myšleno a že fakt nic lepšího neexistuje.
A už jsem to psal výše, z dynama leze třeba 130Voltů -to je sakra hodně na jakoukoliv svítilnu, takže tam řeším takový ochranný předobvod, ale je to všechno dost komplikované a úplně se mi to nechce teď řešit, když mám fůru jiné práce.
Tak ale fofrem sem hoď nějaký světlo na dynamo v náboji, který má v sobě i USB a umí z toho dobíjet všechno.
Upozorňuji, že dynamo v náboji má až 130voltů naprázdno... Cituji: "...cakal okolo 130V pri 80km/h a 29" kolesach" běžně jezdí 65km/h a prostě 80 i 100 někdy taky, takže při nezatíženém dynamu vyletí napětí takto vysoko, to je z testu dynama.
https://nabendynamo.de/en/products/hub-dynamos/
http://nightrider.xf.cz/son28.htm
Takže co? Už neodepisujte bez podložení odkazem. A ukaž mi, že nějaký světlo s USB výstupem vydrží takovou voltáž. A UVIDÍME ZDALI MÁ PRAVDU LELEK ČI MŮJ ZNÁMÝ, který se mi jeví 10x více profesionální, protože mi podal 10x víc podkladů.
A ANI SEM NEZKOUŠEJ DÁT NĚJAKÝ USB HUB NA DYNAMO ! TO PRÁVĚ MUSÍ BÝT ZÁROVEŇ SVĚTLO. ŽÁDNÁ KRABICE NAVÍC!
Promiň, ale musím Ti to napsat- chováš se nedůstojně.
To se nedá nic dělat, tak si mají věci číst pořádně a neodpovídat zbytečně, mě to rozčiluje. Dneska každej na všech forech o všem, hned píše hodvadiny, takovejch blbostí, co tam všude je. Já si první věci aspoň nastuduji, než něco vypustím.
Jako upřímě, jo já to přeháním, ale Vy jste uplně stejní. Kritizujete, protože se Vám to zrovna nehodí či to je drahý a nevidíte, že někdo to chce na jiný účel a plně mu to vyhovuje. Spoustě lidí se i dokonce všechny ty zbytečný funkce líbí.
Když prezentuješ lidem něco, co se jim nelíbí, tak se nediv, že ti to zkritizují.
Pořád tady ještě nikdo neshazuje tvou supervychytanou účinnost, distribuci tepla ani kvalitu použitých dílů. Co jsem tak pochopil tak zejména na to jsi hrd.
Smiř se ale se skutečností, že pro běžného cyklistu má ta tvá bestie špatný poměr cena/výkon (a ne, výkon se v tomhle případě neměří ani watáží ani lumenáží).
Nebo se s tím nesmiřuj, ale pak zajdeš bídnou smrtí na vysokej tlak či žaludeční vředy...
Trochu jsem se nudil, tak jsem si tuhle diskuzi přečetl.
Pěkná komedie. :-)
Vůbec jsem se nepodíval, o jakou čelovku jde, ale už vím jistě, že si ji nikdy nekoupím. Jenom si bohužel budu muset zapamatovat název toho výrobce, abych se náhodou někdy v budoucnu nenechal nachytat.
S tímto prodejcem bych opravdu jednat nechtěl. Možná je jinak fajn, ale jednat s lidmi tedy příliš neumí.
Je to dost typické jednání od někoho, kdo něco vytvořil. Pravdu mám já a vy - zákazníci - o tom víte ho... a jste stádo blbců.
Snažím se zlepšit okolí pomocí drobných úprav. Koupím třeba jazykový kurz, který se mi líbí. Pak napíšu tvůrci, že to má dobře zpracováno, ale tady a tady jsou technické chyby a tohle se dá udělat lépe. Jako uživatel prostě vidím věci, které on nevidí.
Beru to tak, že mu ukazuju cestu nahoru. V jednom kurzu (Englishme) je pan majitel (+ tým) hlava otevřená, poděkuje a úpravy zapracuje. A ještě mi prodlouží členství. Nebo napíše, proč nelze. V jiném kurzu jiného jazyka (raději nejmenovat), je pan majitel naopak hlava zabedněná. Reaguje arogantně a neopraví nic, ani zjevné chyby. Vylepšení považuje za sprosté slovo. :-)
Prosimtě, píšeš že UV světlo se hodí do jeskyně...
Můžeš napsat čemu? jediné co jsem po chvilce bádání na netu objevil bylo zviditelnění opálů.
Ano různé nerosty, jeskynářské čelovky to mají.
Pokud byste četl dále a více, tak byste se dočetl, že místo UV si můžete zvolit HI-CRI LED či jakoukoliv jinou, bohužel si to lidi nepřečtou a kritizují a kritizují. (Není na Vás) Nevědomost a neschopnost lidí si něco nastudovat je fascinující a právě na tom se krmí všechny ty půjčky a makléřské/pojišťovací kličky.
za vysvětlení UV díky.
Že baterka má další režimy jsem si přečetl a neřeším/nekritizuji, pokud to vyznělo jinak, omlouvám se.
Mne jen mne zaujalo to UV, setkal jsem se s ním max pro bankovky.
k poslední větě- já si alespoň základ našel, tak mi připadá Tvá reakce o půjčkách poněkud přehnaná.
A já psal, že to není na Tebe, ale na jiný speciaisty tady, co tvrdí, že svítilna neumí.
Úplně mě dostává ten koment se složitostí ovládání. Právě ovládání je úplně nejjednodušší a rychlý. Jako líp to snad fakt udělat nejde. A navíc ztlumení zmáčknutím je paráda. (ztlumovací režim se dá nastavit) a po další zmáčknutí je tam zase režim předchozí.
Těch milion funkcí vůbec neotravuje, protože by člověka ani nenapadlo, že tam můžou být schovaný. Ale ne prostě těm rejpalům se to vysvětlit nedá. To aby se založil jinej web a tam se dala osekaná svítilna ON-OFF a nic víc a byl by od nich klid.
Zjevně mi nezbývá, než se Ti hluboce omluvit, že jsem si nepřečetl dost. Kdybych totiž strávil víc času samostudiem, věděl bych dopředu, že už můj uplně první příspěvek tady byla veliká chyba.
Viz zde
https://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic...
Krásný kousek. Já osobně bych pro ni neměl využití, ale čistě technicky se mi líbí.
Jinak kdybychom se bavili o světlech určených speciálně pro kola a nic jiného, tak můj ideál vypadá takhle:
* Vstup: cokoli od 5 do 250 V, stejnosměrných nebo střídavých. Nebo aspoň 6..120 V.
* Uvnitř: akumulátor, co se z toho univerzálního vstupu dobíjí a napájí světla.
* Výstup: bílé světlo s režimy denní (široké a silné), noční potkávací (nahoře ostře oříznuté) a noční dálkové (úzký kužel), výkon stačí do 1000 lm. Ve druhé krabičce červené světlo s nastavitelnou intenzitou a režimem brzdového světla (silnější svícení ovládané externím spínačem).
* Ovládání: voděodolné externí přepínače, u kterých poslepu hmatem poznám, v jakém režimu zrovna jsem.
* Instalace na kolo: trvalá a bezpečná.
* Oželitelné bonusy navíc: ukazatel stavu akumulátoru, nějaký indikátor poruchy prvků, na které za jízdy nevidím, a USB výstup pro nabíjení kapesní elektroniky.
Komerčně dostupné jsem to zatím nikde neviděl, tak si podobné sestavy (za cenu nižší účinnosti, menší inteligence a větší váhy) bastlím sám. To jen tak pro úplnost, abych nebyl za rejpala, co jenom kritizuje a sám nic neumí :-).
Tak jestli Vám můžu poradit, tak určitě to nedávejte nikam na fórum zde či BF. :D
PS: Vysoké napětí je nebezpečné, je třeba spusta certifikací atd. Je to zbytečné. Já ještě ani neviděl svítilnu, co by měla 25Volt jako já mám 10 let. Všichni škudlí 7,2volt... Nj, je to jednodušší, levnější, ale už od 20Watt jsou zbytečmé ztráty.