Zdravím, máte zkušenosti s cyklo trenažérem? Chci oořídit na zimu takový ten rám s válcema kde se zaklapne celé kolo, ale nevím, jestli tyto trenažéry odrážejí realitu? Myslím tím, jestli se dá měnit odpor a simulovat tím jízdu do kopce. Nerad bych koupil rotoped, tam taky jde kolečkem přidat odpor ale s realitou to moc společného nemá. Nebo raději počkat na jaro na silnici? Díky za radu.
Jestli chceš něco blíž realitě, tak si připrav krapet delší peníze. Nedělám si srandu. Jde o systém brzdy a řízení zátěže. Ty základní umí dát taky pořádnej záhul, ale realita to moc není. Kvalitnější kousky, řízené počítačem už umí různé simulace (i s videem), ale je to o desítkách tisíc.
Re: "... jestli se dá... simulovat tím jízdu do kopce..."
Buď zcela bez obav! Takové ty obyč cykloválce v cenách okolo 3 000 Ti nasimulují jízdu z Jáchymova na Klínovec, ani nemrkneš. Aji bez složitého štelování!
Re: "Chci oořídit na zimu takový ten rám s válcema".
1. Pneumatiky se brutálně zaboří do válců. Takže čím užší pneu, tím lepší.
2. Válce jsou neúnosně hlučné. Prvně jsem pomocí oboustranné lepící pásky obalil válce měkčeným PVC v síle 1,5 mm. Pomohlo jen neznatelně. Za druhé jsem koupil karimatku, rozstříhal na čtverečky, a v šesti místech válce podkládal čtyřmi vrstvami karimatky. Pomohlo jen neznatelně.
V bytě v bytovém domě se to provozovat nedá. Šílený rambajz.
3. A za třetí si myslím, že by zcela nový nick mohl nejprve prostudovat historii fóra, než zhurta založí nové vlákno. Je tu na to téma diskusí dost, proč to plevelit.
Ten hluk vyrábí vzorek pneumatiky, nebo se rozvibrovávají válce?
Nevim co vše hučí u válců, ale na cyklotrenažéru hučí brzda. Ten hluk vůbec není velký a v tichém paneláku na tichém sídlišti se na tom v pohodě dá blbnout tak do 7 večer aby to okolní sousedé nevnímali rušivě, jinak přes den naprosto v pohodě.
Re: "Ten hluk vyrábí vzorek pneumatiky, nebo se rozvibrovávají válce?"
Netuším; život pracujícího a doma se nenudícího člověka je příliš krátký na to, abych se ňoumal v takových detailech.
Prostě jsem vzal kolo s plášti 32, dělalo to rambajz a skoro to nešlo ušlápnout. Tak jsem vzal kolo s plášti 25, dělalo to rambajz pořád. Konec.
Bylo to provozováno v domě panelové soustavy T08B [moje libůstka, tahle kategorizace panelových soustav :-) ], kde je rozpon stropních panelů 6 metrů. Bylo to provozováno v obýváku 6 x 4 metry, což už je slušná ozvučná deska. A mám přes metrák. A hustil jsem, hustím a vždy hustit budu "na palec", žádné kosmické hodnoty psů.
Doplňující info: z plášťů se za jízdy na válcích sypala droboučká gumová drť.
Lepší výrobci trenažerů vyrábějí speciální pláště na trenažer, které by neměli tolik svinit a válce sou z nějakého plastu nebo tvrdé gumy a ne z plechu jako na obrázku právě proto aby se eliminovaly ty nežádoucí efekty. Vibrace přenášené do panelů se dají utlumit podložením. Tak jako u všeho se určitě dají najít videa na YT. Nejtišší jsou direct drive trenažery, kde trenažer přímo nahrazuje zadní kolo s kazetou.
Bohužel z dotazu zakladatele tématu není úplně jasné, jestli chce válce nebo trenažer.