Možná nějak složitě s nejistým výsledkem. Ale spíš ne.
A nevěděli byste, prosím, čím jsem způsobila, že mi duše praskla kolem ventilku? Už se mi to stalo opakovaně, nejprve u duší koupených někde v supermarketu... nenahustila jsem je fakt moc? Kola jsou 26, snažím se foukat hodně, abych nebyla vyřazena z asfaltových přejezdů a trochu mi to odsýpalo... Posledně mě napadá už jen to, že jsem špatně-na špatném místě zandala to redukční kolečko do ráfku (ráfek je vyroben na autoventilek, já mám koupeny duše s galuskovým) - dosud jsem to redukční kolečko nepoužívala... zandala jsem je zevnitř a pak protáhla ventilek, po docela malé době od ujetí několika km mi ušlo kolo a zjistila jsem, že je prasklé právě u ventilku... dělám chyby, není, s kým se poradit, ale zevnitř se to kolečko do otvoru pro ventilek asi dávat nemá, když jsem je zandala zvenku a našroubovala kroužek pro upevnění ventilku, zdá se, že není problém. Ještě jedna možnost je, že mám už velmi hodně sježděný plášť, je to kdysi pořízený Bontrager, kevlarový, doporučený prodavačem, hodně lehoučký, teď jsem dala na zadní drát a plášť Smart Sam, který mi zbyl doma.
Jestli to máš tu černou redukci Mavic, podélně "říznutou" trubičku, tak ta se dává z venku pod matičku.
Tipnul bych si, že se to řízlo o hranku osazení té redukce, když byla zevnitř.
O radu můžeš sem, nebo na BF, přidat třeba fotku dílu u kterého si nejsi jistá. Vždycky se najde někdo poblíž compu.
Plášť se může protáčet na ráfku.
Pak ho jedině vysypat klouzkem (užívám Aviril zásyp), dotykovou plochu ráfku popatlat Chemoprénem (plášť nasadit až po zaschnutí lepidla) nebo vyměnit ráfek
Nejlepší by bylo vyndat kolo z rámu, odnést do cyklokrámu, udělat "psí oči" a zopakovat, co´s sdělila zde na foru ...
Nejlépe, nejtrvanlivěji, nejrychleji a v podstatě jen a pouze výměnou duše.. počítám, že staré vzdušnice s vyměnitelnými ventilky již nepoužíváš.....
Ty pamatuju naposled na socíkovejch galuskách. A kupodivu, tehdy klínek do klik nešel kloudně sehnat, ale náhradní ventilky měli vcelku běžně. Absurdní doba.
Nicméně, i pro výměnu ventulku musela být duše v pořádku a nesměla mít u ventilku trhlinku nebo díru.
A ještě bych poprosila, jestli byste, prosím, nevěděli, jaké lepidlo je v dnešní době alternativou k Vulkan Cement, kterým se prý dají lepit defekty záplatami nastřihanými ze starých duší...díky.
Pořiď od Ferduse soupravičku. Za pár korun osvědčené lepidlo i záplaty. Nastříhané duše patří do minulého tisíciletí.
No a můžu dát tuto duši https://www.kupkolo.cz/duse-mtb-schwalbe-sv13...
do tohoto pláště? Schwalbe Smart Sam 26x2,10...
děkuji za odpověď.
Jo, v pohodě. Jsou určené pro rozsah 1,5"-2,5", takže 2,1" je téměř uprostřed.
Taky tyhle používám.
Schwalbe duše jsou dobré, osvědčené. Akorát jednou jsem měl takový srandovní problém s celou sérií těhle duší. Kupoval jsem jich šest najednou na treky. A rovnou čtyři z nich nedržely vzduch. Už už jsem se chystal na reklamaci a pak jsem si všimnul, že to byla nejspíš páteční odpolední směna a maník v Malaisii prostě jen nedotáhnul vložky ventilků. Stačilo líp utáhnout a pohoda. Schwalbe má galuskové rozebírací.
Dělám něco špatně, už zase jsem zjistila, že mám duši prasklou přesně u ventilku. Stalo se to u pláště kevlarového a nyní i u skoro nového pláště s drátem, vložka pro předělání z auto na galuskový nasazena zvenku. Reklamovat takto prasklé duše asi nemá cenu. Napadá mě už jen to, že by mohlo být něco s plastovou vložkou, která se dává do ráfku, ale vypoadá úplně normálně, od koupě kola neměněna, ráfky jsou Mach na 26 kolo, takové ty základní, žádné Mavic. Na předním kole se nic takového neděje, jenom na tomhle zadním, opakovaně došlo k prasknutí duše u ventilku,už se bojí vyjet někam daleko, foukám jako jindy, co nejvíc, duše od foukání nepraskla... zvláštní pumpu, která umí foukat na určitý tlak nemám, dosud jsem ji nepotřebovala.Děkuju za radu.
Nějaká ostrá hrana tam není ? Něco naprasklé, čouhající, nějaký otřep na ráfku nebo té vložce ? Tohle můžeš zkontrolovat a zjistit jedině ty. A nebo třeba v servisu. Z popisu to nepoznáme.
Na té duši je dírka, nebo nějaký řez ?
Skoro po celém kroužku té duše u ventilku je to jakoby naprasklé, takže stačilo jen malinko se ventilku dotknout a celý se utrhl...ujeto jen pár km na nové duši, mám novou pásku, žlutou plastovou, takže bych mohla tu starou odstranit a tuhle nasadit, ale s nenalepovacími páskami nemám zkušenost, vždycky mi stačila elektoro-izolační páska červeno hnědá... stačilo by něco podobného této, kterou kdysi měli...
Kup si duši s autoventilkem a tu vložku vyhoď.
Do ráfku patří pod duši speciální vložka správné šíře a s dírou pro konkrétní ventilek. Nejvíc se mi osvědčily modré vložky od Schwalbe. Pevné, hladké.
Takhle to podle popisu vypadá, že se duše řízne o hranu díry pro ventilek. Však na omak tam musíš poznat, jestli je tam nějaká ostřejší hrana toho tvaru a jestli s ní může duše přijít do kontaktu.
Fotka toho poškození duše by nebyla ? A fotka vnitřku ráfku u ventilku. Nějaké detailnější čitelné pohledy.
Tu starou plastovou vložku nalepenou na ráfku je třeba sundat, není možné nechat ji tam a dát na ni tu novou? - novou mám hodně podobnou této modré, i když ne od Schwalbe.
Jen aby ta nalepená vložka nebylo to, co zlobí...
Jinak záleží, jak je to nalepené silné. Aby s novou vložkou tam toho nebylo moc. Jednak se tím zbytečně zvětšuje rotující váha, druhak to pak může překážet při nazouvání a zouvání těsnějších plášťů.
Poškozená však nikde není.
Co myslíte, má cenu ty duše reklamovat?
Dřív jsem měla duše s galuskovým ventilkem, dokonce extralight od Schwalbe, měla jsem tam ty redukční kroužky pro gal. ventil v ráfku na motoventilky a žádný problém nebyl, pouze mi nechtěli ty redukční kroužky v cykloobchodu sehnat... Normálně jsem s tím ale pak jezdila, a dokonce jeden čas bez té redukční vložky a bylo to ok.
Na schwalbe duších jsou matičky, které mají funkci redukce z AV na FV. Několik let duše s ventilkem FV s těmito matičkami v díře AV používám bez jediného problému.
Mám na ventilkách tyhle matičky, ale důvěru ve mě nebudí. Mám je spíše za nouzovku. U kořene ventilku zůstává vůle a stačí jen malé povolení matičky a vaklá celý ventilek. Ty plastové vložky jsou jistota.
Reklamace: pokud se chceš ztrapňovat kvůli+- 150 korunám za duši a 30 korunám za pásku?
Jedině kdy by jsi měla naději na úspěch je, pokud to bylo nové kolo kde to bylo špatně od výrobce -viditelný otřep (ostrá hrana...)
Nechci vám do toho moc kecat, ale zatím jsem si na všech ráfcích co jsem měl i mám nevšiml, že by některý z otvorů byl ojehlený. Pravděpodobně jsou otvory vyráběny prostřihnutím na lisu, z vnější strany dovnitř (vznik ostřiny), kterou výrobce vůbec neřeší. Prasklinu těsně vedle ventilku jsem už měl také nejednou. Poté co jsem otvor odjehlil ručně vrtákem, nebo ojehlovákem bylo po problému.
Také se mi to párkrát po sobě stalo,důvod jsem neobjevil. To je v podstatě opravitelné jen výměnou duše. Jediné,co by šlo použít,by byly ventilky v záplatě,jako hříbek. To by se přilepilo místo stávajícího ventilku. Srazil jsem v tom otvoru hrany, dal jsem si záležet při rovnání duše,trochu jsem ji po montáži napumpoval,plášť promačkal a důkladně zkontroloval,jestli ventilek je úplně volně a pak teprve napumpoval. Od té doby se to nestalo...
Škubeš při pumpování ventilkem si myslím, taky jsem si takhle urval ventilek, když jsem po defektu vztekle pumpoval cestovní pumpičkou.. pořiď si pumpu se šlauchem, kterou opřeš o zem. A jak radili i ostatní - pokud můžeš, použij duše s kovovým autoventilkem.
Nemohli byste, prosím, doporučit nějakou takovou osvědčenou, za kterou bych nevyhodila peníze a která by se dala vozit s sebou na cesty?
Na té, co mám již řadu let, asi už něco odešlo, dělala problémy i na druhém kole...je to obyč. umělohmotná asi za 100 Kč, se dvěma otvory na 2 typy ventilků už asi 10 let.
tady na stránce, nejklasičtější klasika, co vymysleli za první répy u Janečka na motorku.. držáky jsou na stránce též
https://www.retrocyklo.cz/search?controller...
Já sem spokojenej s touhle, taky sem jí koupil potom co sem neměl dobrý pocit z hustilky co se nasazuje přímo na ventilek bez šlahounu.
https://www.global-sport.cz/hustilka-author-aap...
Já používám léta tuto: https://www.global-sport.cz/hustilka-author-aap...
Tělo i cena stejné, jen koncovka je jiná. Foukám s ní galuskové, normální i autoventilky (po otočení gum. kroužku a použití redukce). Pokud jde o uedený problém, pak by stačilo otvor pro ventilek "odjehlit"(srazit vnitřní hranu ráfku) ručně větším vrtákem a na gal. ventilek případně navléct kroužek ze staré duše(pod redukci). Jinak bez foto je zbytečné "hádat" příčinu. Ono pumpovat doma kolo ruční minipumpičkou bez hadičky chce cvik- zvlášť u gal. ventilku s vyvložkovanou dírou......
Používám ruční pumpičky Lenyze, třeba zde a tahle:
https://www.kola-radotin.cz/pumpicka-lezyne-hv...
Mají hadičku s koncovkou pro autoventilek i galuskový ventilek a špunty pro uzavření vstupních a výstupních otvorů před prachem. Když se tahle malá pumpička vozí v držáku na rámu, tak jí ten pronikající prach bez špuntů do roka zničí. Mají různě drahé u různě vybavené. Je třeba sledovat maximální tlak, který pumpička dokáže. Já třeba hustím silniční kolo na 6 Barů a pro tenhle tlak už jsem musel pumpičku trošku vybírat. Ale ta moje Lenyze, co jsem jí vybral to dá. Před týdnem jsem to otestoval.
Mám doma lepidlo UHU MAX Repair, tím by to snad šlo, ale stojí víc, než nová duše.
.....možeš jí kapku poslat! ;-)
Dlouho jsem se bal toto tema vubec otevrit. Nic mene nakonec jsem otevrel. Moje rada. Poku nepises od nekud z poloviny nejake pouste osobne bych nez opravu volil koupi nove duse. Pokud pises odnekud z pouste poradi jini. Bojim se cist i dalsi prispevky ˇˇˇˇjak vyplnit zbytek zivota opravou duse kdyz mam cykloservis 100m od baraku.
No jo, ale uživatel píše, že je to opakovaná závada. Takže příčina je někde jinde (vložka do ráfku, ráfek...) Ale radit takhle na dálku je mnohdy věštění z kávové sedliny :-)
Tak už jsem zase tlačila kolo minimálně 15 km.
Podle nicku jezdec mi opravdu netrklo ze Problem resi zena. Odnes to kolo pouze to kolo s dusi a plastem do cykloservisu popis problem a snad ten problem detekuji a odstrani. Muze byt problem treba pouze v tlaku nafoukle duse. Mozna by stalo za to tam vzit i pumpicku kterou to kolo nafukujes. Treba jen foukas malo a tim muze vzniknout problem ktery resis kdyz si vezmes do toho cykloservisu svoji pumpicku treba tam zjistis Ze jinou se ti bude to kolo foukat lip za podstatne mensi namahy. Opravdu neni pumpicka jako pumpicka a i kdyz draha to neznamena ze levnejsi to jde foukat vic na pohodu a vcelku bez driny. Jen jsou ty levny takovy forovy. Ale zase lehkyˇˇˇkdyz to vozis v batohu.
Několik let mám pumpu z Lidluhttps://www.lidl-shop.cz/CRIVIT-Nozni-pumpa-s...+No%C5%BEn%C3%AD+pumpa+s+manometrem&query=*&pos=1&origPos=1&page=2&pageSize=18&origPageSize=18&simi=98[dot]05&masterId=100283784 a stále funguje. I když jednou se ten budík sekl a asi za 5 minut po napumpování se ozvala rána jako z děla, zaprášilo se a bylo po duši. Chudák babička zrovna stála vedle kola a slyšet začala až večer. Od té doby beru naměřené hodnoty spíš orientačně. Ale pumpuje se s ní velmi lehce a jakýkoliv ventilek. Ovšem na vození s sebou to není.
Ráfky mám taky na autoventilky a duše s galuskáči, žádnou redukci nemám a problém taky ne.